Trwa przebudowana dawnej berlinki na jej kociewskim odcinku. Obecnie drogowcy pracują m. in. na odcinku Czarlin-Knybawa. Prace są już powoli na finiszu - planowany termin zakończenia to IV kwartał 2024 r. Obecnie kończone są prace dotyczące nawierzchni na trasie głównej DK22. Realizowane są ścieżki rowerowe i drogi serwisowe oraz włączenia dróg powiatowych i gminnych. Aktualnie zaawansowanie rzeczowe robót budowlanych jest na poziomie ok. 90 %.
Do zakończenia odcinka DK22 o długości 5,6 km pozostało część prac po stronie lewej, dokończenie warstwy ścieralnej na pozostałych odcinkach, skrzyżowanie z drogą powiatową, skrzyżowanie z drogą gminną, włączenie skrzyżowania do drogi gminnej, ścieżki pieszo-rowerowe, sygnalizacja świetlna, roboty wykończeniowe takie jak oznakowanie pionowe i poziome, rowy, skarpy, nasadzenia zieleni itp.
Kontrakt opiewa na kwotę ok. 115 mln zł.
Całość ciągnie się od wiosny, 2018 roku, kiedy ruszyły prace remontowe. Część robót wykonano, ale przez wiele tygodni tempo robót pozostawało dalekie od takie, jakie marzyłoby się kierowcom. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponaglała wykonawcę i podkreślała, że zaangażowanie firmy w przebudowę jest niewystarczające. Zgodnie z pierwotną umową, całość miała zakończyć się do początku grudnia 2019 roku. Terminu nie udało się utrzymać, ale według późniejszych zapewnień remont miał zakończyć się w połowie 2020. Ostatecznie GDDKiA rozwiązała umowę z poprzednim wykonawcą - rozpisała nowy przetarg, a remont za ponad 50 mln zł prowadzi nowy wykonawca - konsorcjum Kruszywo i Most.
Do zakończenia odcinka DK22 o długości 5,6 km pozostało część prac po stronie lewej, dokończenie warstwy ścieralnej na pozostałych odcinkach, skrzyżowanie z drogą powiatową, skrzyżowanie z drogą gminną, włączenie skrzyżowania do drogi gminnej, ścieżki pieszo-rowerowe, sygnalizacja świetlna, roboty wykończeniowe takie jak oznakowanie pionowe i poziome, rowy, skarpy, nasadzenia zieleni itp.
Kontrakt opiewa na kwotę ok. 115 mln zł.
Całość ciągnie się od wiosny, 2018 roku, kiedy ruszyły prace remontowe. Część robót wykonano, ale przez wiele tygodni tempo robót pozostawało dalekie od takie, jakie marzyłoby się kierowcom. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponaglała wykonawcę i podkreślała, że zaangażowanie firmy w przebudowę jest niewystarczające. Zgodnie z pierwotną umową, całość miała zakończyć się do początku grudnia 2019 roku. Terminu nie udało się utrzymać, ale według późniejszych zapewnień remont miał zakończyć się w połowie 2020. Ostatecznie GDDKiA rozwiązała umowę z poprzednim wykonawcą - rozpisała nowy przetarg, a remont za ponad 50 mln zł prowadzi nowy wykonawca - konsorcjum Kruszywo i Most.
Komentarze (8)
dodaj komentarz
Suwart_gość
06.08.2024, 10:56
Elekt "obniżenia wieku emerytalnego" przez PIS. Emerytury są tak niskie, że aby przeżyć trzeba pracować.
POrządny obywatel_gość
06.08.2024, 22:29
emerytura
A co? MOże najlepiej to po 5 latach pracy (4 dni w tygodniu po 6 godzin dziennie) na emeryturę 10k na rękę...
bEm_gość
06.09.2024, 08:05
obniżony wiek emerytalny
Ja miałem obniżony wiek emerytalny do 60 lat przez PiS.. po przepracowaniu 45 lat. Jeszcze ci mało przepracowanych lat "gościu"?
bihj_gość
06.08.2024, 11:02
Z tej okazji musi być festyn i tanie piwo za 5zl w ramach rekompensaty
Wladek_gość
06.08.2024, 12:49
---
Mają rozmach sk...... 8 lat he, he...
Asia _gość_gość
06.08.2024, 19:31
Sześć lat
Mentos_gość
06.08.2024, 21:51
dramat
Rondo to dramat... kilka lat niszczenia samochodów na progach asfaltowych na wjazdach i wyjazdach.... latami wielkie dziury na wylocie na starogard... Oznaczenia beznadziejne, pogubieni kierowcy i niebezpieczne sytuacje... ktoś za to wszystko odpowie? Od 2 miesięcy bawią się tam roślinkami na środku, zamiast w pierwszej kolejności poprawić nawierzchnie ! Do tego te pięknie zarośnięte wyjazdy na 91 w kierunku Tczewa
Miś_gość
11.08.2024, 12:57
Ekstraklasa
Chyba zlecę im robotę koło Tokio!