Rybacy z Tczewa gorzko o fokach "Chcę, aby wszystkie zdechły!"

Foka (fot. By Andreas Trepte - Praca własna, CC BY-SA 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2101)
Rybacy z Tczewa gorzko o fokach "Chcę, aby wszystkie zdechły!"
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Już pięć martwych fok znaleziono na polskim wybrzeżu. Sprawa wywołała poruszenie, bo część z nich zginęła najprawdopodobniej z rąk człowieka. Głośne "nie" dla obecności tych zwierząt mówią rybacy - którym zwierzęta mają wyjadać ryby. "Chcę, aby wszystkie zdechły!" - mówi Wirtualnej Polsce rybak z Tczewa.

Dyskusję o zabijaniu fok wywołała niedawno posłanka PiS Dorota Arciszewska-Mielewczyk, która postulowała, by populację fok kontrolować przez odstrzał, by bronić interesów rybaków. Niedawno dyskusja przybrała na sile, bo na wybrzeżu znajdowane są martwe fotki - część musiała zginąć z rąk człowieka, o czym świadczą zmiażdżona czaszka, czy przywiązane cegły. Sami rybacy w medialnych wypowiedziach przyznają, że za fokami, delikatnie rzecz ujmując, "nie przypadają".

- Może to pan napisać wprost. Chcę, aby wszystkie zdechły! Zniszczyły naszą firmę, grozi nam bankructwo - powiedział Wirtualnej Polsce, prezes spółdzielni rybackiej z Tczewa. W tekście, który można przeczytać tutaj rozmówca WP.PL żali się, że z powodu rozprzestrzeniającej się populacji fok rybacy stracili łowisko na wiślanej łasze przy ujściu Wisły.


Jeszcze kilka temu zdaniem rybaka łowiono nawet 50 ton łososi i troc


- W całym ubiegłym roku złowiłem tylko jednego łososia i to pochlastanego foczymi pazurami. Te cholery wprowadziły się na łachę piasku przy ujściu Wisły i pożarły wszystko, co tam przepływało - mówi na łamach WP.


Jak czytamy w tekście WP - Łososie i trocie chwytane przez tczewskich rybaków nie szły od razu pod nóż. Żywe osobniki wpuszczano do stawów, aby podczas okresu rozrodczego pozyskać z nich ikrę i mlecz - i zarybiać akweny.

Brutalne wypowiedzi rybaków nie podobają się jednak wielu internautom - w internecie pojawiają się głosy o konieczności bojkotu zakupu ryb z Bałtyku. Wyznaczono też kwotę 30 tys. zł nagrody za wskazanie osób, które zabijają zwierzęta.

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (67)
dodaj komentarz

  • alec_gość

    07.06.2018, 07:35

    No p.prezesie "kto pierwszy ten lepszy"

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx9.xx9 
  • Stop Przemocy!_gość

    07.06.2018, 11:36

    Jak można dla zabawy zabijac zwierzęta?

    Łowienie ryb powinno być zakazane tak samo jak strzelanie do zwierząt. To barbarzyństwo zabijanie rybek i jelonków. W imię czego? Zabawy grupki sadystów?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx1 

    Foka_gość

    08.06.2018, 16:49

    Z wzajemnością rybacy !

    Tego samego życzymy rybakom z Tczewa ! Pamiętajcie że my pierwsze byłyśmy !!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx6.xx7 
  • EkO_gość

    07.06.2018, 08:02

    Zamknąć mordy zwyrodnialcy!!!

    Przepraszam za tak emocjonalny wpis, ale nie da się inaczej, zapoznając z takimi "opiniami". Kim jesteśmy, że chcemy władać przyrodą? prawda jest taka (pewnie zostanę ostro zaatakowany) największymi pasożytami na tej planecie. To smutne. Co jednak dajemy planecie Ziemi, a co zabieramy? Eksploatujemy, a pozostawiamy tylko śmieci i jeszcze odbieramy prawo do życia innym. Wstyd! Problem nie tkwi tutaj w fokach-one zawsze były i żywiły się rybami, ale w RYBAKACH! Ryb brakuje przez nadmierne połowy. Dlaczego o tym się nie mówi? Bałtyk nie studnia bez dna! Osoba, która dopuściła się bestialskich mordów na fokach, powinna ponieść surową karę! Nie żadne zawiasy tylko pucha! A co do odstrzałów to natura sama się wyreguluje. Tak było zawsze. Najlepiej wybić wszystko... Rybacy narzekają? Są też inne miejsca pracy. rozumiem ich, ale nie można teraz ponad wszystko stawiać ich interesu.

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx2.xx0 
  • Karola_gość

    07.06.2018, 14:59

    Brawo, dawno nie czytałam tak mądrej wypowiedzi. To ludzie wchodzą na terytorium zwierząt, nie odwroenie, należałby żyć w sybiozie, a nie bestialsko mordowac bezbronne ssaki.

    Cytuj
    IP: 165.225.xx4.xx0 

    EkoD**a _gość

    07.06.2018, 15:20

    Wal sie

    Wal się ze swoją ekologia ludzie musza wyżywić rodziny a nie zdechnąć z głodu bo zasrana foczka jest pod ochroną

    Cytuj
    IP: 79.188.xx0.xx6 

    Gość_gość

    07.06.2018, 16:45

    "Chcę, aby wszyscy (rybacy) po wymierali!"

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx5 

    Matt_gość

    08.06.2018, 06:26

    Rybkę rozumiem w piątek byś zjadła

    Cytuj
    IP: 188.146.xx6.xx3 

    gość_gość

    11.06.2018, 11:12

    foki

    Dorsz w bałtyku został wybity , przez rybaków nie foki. Życie nie polega na wybijaniu ras, które nam nie odpowiadają, czyżby przeciętny rybak był miej sprytny niż foka. Norwedzy i Szwedzi radzą sobie przez specjalne sieci,może zamiast nowej fury, nowa sieć panie prezesie

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx1 

    gość_gość_gość

    12.06.2018, 20:20

    foka

    foka to szkodnik taki sam jak człowiek i inny zwierz

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xxx 
  • Dawid_gość

    07.06.2018, 08:08

    Pytanko

    Ta Troć ma jakiś własny produkt, ewentualnie robi coś dla kogoś ? Coś co właśnie można przestać kupować ?

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx5.xx1 
  • trach ciach i ferdynand_gość_g_gość

    07.06.2018, 08:16

    Oczywiście, spory rzeczy jak jakieś śledzie, pasty rybne itp. Zawsze na pudełku czy słoiku jest podany producent. W naszym carrefourze jest trochę badziewia z troci. W rybnym też można spytać czy ryba akurat nie od nich.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx6.xx4 

    QQ13_gość

    07.06.2018, 09:33

    Ktoś tu chyba myli nazwy.

    Dawid, ta "Troć" nie ma chyba własnych produktów, to nie zakład przetwórstwa rybnego, tylko firma zajmująca się głównie połowem, hodowlą i zarybianiem, o czym z resztą jest napisane w artykule. Nic prostszego, użyć wyszukiwarki i można się wszystkiego dowiedzieć. Dlatego też ja nie potępiałbym ich działalności, bo raczej akurat oni zajmują się zwiększaniem populacji ryb a nie ich trzebieniem. Mimo to, wypowiedź rybaka z Tczewa jest karygodna i godna potępienia. Nikt mu nie dał prawa zarządzania, kto gdzie ma żyć, zwłaszcza gatunki w ich naturalnym środowisku. Nie umiesz łapać ryb na zarybianie pod nosem, to je kupuj z Azji! Domniemam, że "trach ciach i ferdynand" myli tutaj nazwę firmy z tczewskim "Koralem", który kiedyś właśnie nazywał się "Troć" i nie ma nic wspólnego z połowem ryb w Bałtyku. Co się zaś tyczy bojkotu zakupu ryb bałtyckich, to każdy świadomy i inteligentny rybożerca już ich dawno nie kupuje i nie chodzi tu o bojkot rybaków, tylko o tyle prozaiczny powód, że Bałtyk jest jednym z najbardziej zanieczyszczonych mórz na świecie. Z podobnego również powodu nie je się łososia hodowlanego. Jak ktoś chce wiedzieć, dlaczego, niech poszpera w sieci.

    Cytuj
    IP: 77.252.xx2.xx0 

    trach ciach i ferdynand_gość_g_gość

    07.06.2018, 10:26

    Fakt mój błąd, pomyliłem tą dziadowską troć z Koralem.

    Cytuj
    IP: 95.40.xx6.xx1 
  • trach ciach i ferdynand_gość_g_gość

    07.06.2018, 08:14

    Najpierw przełowili Bałtyk, ciągnąc ile wlezie i obojętnie w jakich rozmiarach a teraz zwalają na foki, że im wszystkie ryby wyjadły. Poza tym to zwierze morskie to co ma jeść? Ma przerzucić się na algi czy jechać do marketu? Ja tobie życzę za to, żeby twoja firemka zdechła i na pewno nie kupię niczego ze znaczkiem troci.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx4 
  • Gość_gość

    07.06.2018, 08:38

    Foki i Prezes

    Pan prezes jest z zawodu stolarzem, więc zawsze może do tego zawodu wrócić. A od fok, raczej niech się trzyma z daleka.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx0 
  • Anonim_gość

    07.06.2018, 08:59

    Foki

    Żebyś Ty palancie zdechł.

    Odpowiedz
    IP: 78.133.xx9.xx0 
  • md_gość

    07.06.2018, 10:03

    Jak rybacy (nie tylko polscy, żeby była jasność) przetrzebili populacje wszystkich bałtyckich ryb, to teraz nawet foki są dla nich konkurencją. Zresztą rabunkowe odłowy ryb to nie tylko domena naszego morza. Nasze wnuki, o rybie z morza będą mogły tylko pomarzyć, albo zjeść coś hodowlanego :(

    Odpowiedz
    IP: 80.55.xx9.xx0 
  • EkO_gość

    07.06.2018, 10:42

    Dokładnie!!!

    Populacja ryb w Bałtyku jest tak przetrzebiona, że rybacy chcą likwidacji wszelkiej "konkurencji", bo liczy się każda zaoszczędzona dla nich ilość! Tylko kto do tego doprowadził? Nieodpowiedzialna polityka odłowów! To pazerność do tego doprowadziła. I tak jak piszesz-niedługo w ogóle Bałtyk będzie opustoszony. Już przecież trwają pracę nad sztucznymi gatunkami... To przerażające. Będziemy jeść ścierwo zwane rybą. Wstydziłbym się na miejscu rybaków mówić, że im foki dziesiątki ton ICH ryb wyżerają. Bałtyk będzie wyeksploatowany i to przez was.

    Cytuj
    IP: 94.40.xx2.xx0 
  • piter_gość

    07.06.2018, 10:09

    foki

    Sprawa pewnie nie jest prosta i każdy może mieć inne zdanie ta ten temat,ale... p.Prezesie, po tym jak wprowadzono limity odłowów, a co za tym idzie ceny ryb ostro poszły w górę, przestałem je kupować ;) a retoryka w stylu, "...grozi nam bankructwo" , "PIS mówi prawdę, a PO kłamie" czy "na południu Polski susza, na północy ceny poszły w górę" to już przerabialiśmy... i jeszcze jedno "Szarytka morska jest gatunkiem chronionym na mocy ustawodawstwa krajowego i międzynarodowego" koniec , kropka

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx2.xx0 
  • eko - logiczny__gość

    07.06.2018, 10:35

    Łańcuch pokarmowy

    Tłuste foczki też można do garnka włożyć . Nadopiekuńczość wobec kormoranów a teraz kolejnych "chwastów" fauny morskiej degraduje porządek natury. Coraz więcej wynaturzeń a mniej tolerancji dla zdrowej konkurencji . Tak dalej a człowiek niebawem będzie ścigany przez stada wilków.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx1.xx4 
  • EkO_gość

    07.06.2018, 10:44

    oj oj

    ciekawe kiedy rozum zacznie Ciebie ścigać? Nie uciekaj! Jak cię złapie to tylko na dobre wyjdzie

    Cytuj
    IP: 94.40.xx2.xx0 
  • Sara_gość

    07.06.2018, 11:52

    Co za chory poj**.

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx6.xx4 
  • foka_gość

    07.06.2018, 12:18

    Czymś muszą się żywić foki a zabijanie ich to barbarzynstwo !!!powiem wprost sam zdechnij prezesiku z Tczewa!!!????

    Odpowiedz
    IP: 46.29.xx9.xx1 
  • Lolita_gość

    07.06.2018, 12:44

    Foki

    Macie swoje domy, macie własne rodziny ! To zostawcie ich dom, ich rodzine jesteście tam nie potrzebni. Te zwierzątka nie mówią tak jak my i nie powiedzą, że dzieje im się krzywda, nie potrafią zawołać o pomoc, ale czują tak jak karzdy człowiek i mają prawo do życia takie samo jak my. Nie mamy prawa wybierać kto ma żyć, a kto ma umrzeć, każdy żyje tak długo aż mu życie na to pozwoli. Nie my, nie wy, nie on, nikt ! O tym nie decyduje. Te foki nie robią nam krzywdy, ani żadna inna ryba to my nie róbmy krzywdy im. Mam nadzieję, że pan który powiedział te zgorzkniałe i brutalne słowa cofnie to i uświadomi sobie, że powinien im pomóc a nie dobijać i dawać satysfakcje ludziom którzy te zwierzątka uśmiercają. Jeszcze raz powtarzam nie masz prawa decydować kto ma żyć a, kto odejść z tego świata. Wszyscy jesteśmy tu w jakimś celu...

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx2.xx5 
  • gostek_gość_gość_gość

    12.06.2018, 20:26

    foka

    jaki cel????

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xxx 
  • pi_gość

    07.06.2018, 12:53

    kto?

    Jeszcze dwa lata temu, widziałem na ujściu Wisły jak rybacy rozkładali jedna sieć przy drugiej, nie dając żadnych szans rybą przedostania się do Wisły . Rybacy to więksi szkodnicy niż te foki. Obyś stracił pracę sku....nu.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx6 
  • Maryś_gość

    08.06.2018, 18:02

    stop analfabetom!!!

    RybOM, analfabeto, rybOM!!!

    Cytuj
    IP: 79.186.xx9.xx4 

    gość_gość_gość

    12.06.2018, 20:28

    foka

    zrobić zakaz spożywania ryb i fok i łowienia ich i jest spoko

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xxx 
  • A_gość_gość_gość_gość

    07.06.2018, 13:34

    Bo takie skur jak ten z troci tylko grabia i kasa kasa a zeby zarybiać to juz nie bo to kosztuje .Takiego ch to potraktować jak re foki .Nie nadajesz sie to zmień prace idz do biedronki na kasę wiele zakładów zlikwidowano i ludzie sobie poradzili tylko taki sk co siedzi na stolku i zarabia dużą kase martwi sie o swoj byt bo gdzie bedzie dosrawal tyle forsy siedząc na dupie i nic noe robiąc

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx1.xx8 
  • Gość znający ludzi z tej firmy_gość

    22.03.2020, 00:04

    Argumenty

    Po pierwsze : prezes nie siedzi na dupie i nie zbija śmietanki . Tylko ciężko pracuje fizycznie przy połowie ( kiedyś , gdy foki nie zabierały wszystkich ryb i było co łowić) Po drugie : prezes rownież doprowadza do tarła ( rozmnażania ryb [w skrócie ]) i naprawdę ciężko pracuje , a to ze foki zabierają praktycznie każda rybę to prawda . Prezes prawie wszystko robi sam . Lub pomaga mu rodzina . Jecie ryby? Lubinie sushi? Bez rybaków by tego nie było . Nie zjedlibyscie sushi ani np. Wędzonego łososia lub smarzonej ryby na wakacjach nad morzem . Więc ludzie po co się wypowiadacie jak nie znacie sytuacji . To że prezes chce jaknajgorzej dla fok to to samo jakbyście życzyli najgorszego waszemu wrogowi . I po co hejtujecie ? Firma już dość dostała po tyłku . Nie dziwie się rybakowi, bo kurczę kto nie ma chociaż jednego wroga ? I zapewne na mn poleci hejt ale mam to gdzieś , będę bronić tą firmę .

    Cytuj
    IP: 188.147.xx5.xx2 
  • Wójek Dobra Rada_gość_gość

    07.06.2018, 13:58

    Świadomy konsument już dawno nie zjada ryb z Bałtyku. Rtęć, pestycydy i inna chemia, która spływa ze polskich i białoruskich zlewisk Bałtyku truje te ryby na potęgę. Nawet nadmorskie smażalnie tego nie używają. Jeszcze do tego Gdańsk zlał ostatnio do morza przez Motławę kilkudniowe ścieki komunalne - powodzenia z pałeczkami e coli i innym biosyfem.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx8 
  • nie dla morderców_gość

    07.06.2018, 14:44

    co tak śmierdzi , a to stare ryby z Troci fujjjjjjjjjj, nie kupować ścierwa i tyle.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • Katolik_gość

    07.06.2018, 15:19

    No i gitara

    Każdy z tych co płaczą nad biednym losem foczek lubią wpierd...ć rybke a jak pozwolimy się rozpanoszyć tym zwierzętom to za chwile będziemy żreć tylko chodowaną w chinach pangę

    Odpowiedz
    IP: 79.188.xx0.xx6 
  • dh_gość

    07.06.2018, 15:48

    jakos kiedyś było o więcej fok i ryby też były. Rozpanoszyli się to ci obsrani rybacy chcący złowić wszystko za wszelką cenę.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx6.xx4 

    M_gość_gość

    08.06.2018, 06:21

    Nie lubię ryb

    Cytuj
    IP: 94.254.xx1.xx8 
  • Katolik_gość

    07.06.2018, 15:22

    Amen

    Walić foki i tyle w temacie wybić to dziadostwo i koniec !!!

    Odpowiedz
    IP: 79.188.xx0.xx6 
  • kgvbs_gość

    07.06.2018, 17:21

    masz dauna i tyle ty tłuku

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • asd_gość

    07.06.2018, 17:20

    A ja nienawidzę rybaków. Sam jestem wędkarzem i chcę by rybacy zdechli, bo co innego iść z wędką, a zastawiać sidła i rano wracać po siatkę ryb. Oby ci ość stanęła w gardle zasrany prezesiku! Niech twoja firma nigdy nie podniesie z kolan jak masz takie podejście!!!

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx1.xx7 
  • ..._gość

    11.06.2018, 19:30

    Jesteś mordercą!

    Tak samo jak rybacy i myśliwi. GiŃ!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx1 
  • bla bla_gość_gość_gość

    07.06.2018, 18:03

    ......

    Może jeszcze szpaki wybić bo wyjadaja wiśnie i czereśnie? Banda baranów.

    Odpowiedz
    IP: 85.165.xx3.xx4 
  • łatwowierny_gość_gość

    07.06.2018, 18:53

    foczki

    A czy ktoś słyszał o zrównoważonym współistnieniu. Jestem nastawiony proekologicznie ale nie jestem oszołomem.I rybkę lubię zjeść i szyneczkę .Ale przemysłowe pozyskiwanie żywności powinno pozostać w hodowlach itp. Co innego ustrzelić dzika gdy populacja zbytnio się rozrośnie ,a co innego wybić wszystkie dziki w lesie.Tak samo co innego złapać kilka rybek na wędkę ,a co innego zgarniać sieciami jak leci.Ciekawe dla czego u nas nie ma chodowli łososia .Świnki hodujemy,pstrągi hodujemy i karpie hodujemy .Dlaczego nie łososie? I na plażach znów naturalnie wylegiwały by się foczki.Tylko trochę dobrej woli. No cóż część zawodów (tu-rybacy )musi zaniknąć lub pozostać w szczątkowej ,skansenowej formie.Ale za to mogą powstać inne -rybi fermer -to brzmi dumnie.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx4 
  • gosc_gość

    08.06.2018, 08:27

    otóż nie jestes na biezaco...wlasnie ruszyla hodowla łososia w Polsce ( w Janowie kolo Trzęsacza woj zachodniopomorskie)

    Cytuj
    IP: 159.205.xx7.xx8 
  • Gośc - prez_gość

    07.06.2018, 19:18

    Pan prezes i foki

    Rozumie, że odpisał mi Pan prezes Florian Arendt> Panie prezesie żaden był z Pana Stolarz, rybak pewnie też nie tęgi, a Prezes???? w Gorzędzieju Pana pamiętają. po co komu życzyć śmierci?ma pan rodzinę, wiec życie proszę szanować, również fok . A nawoływanie do nienawiści jest karalne , proszę uważać na to co się pisze, bo to może Pana drogo kosztować, sprawdzić Pana adres można chociaż by po IP, czy wpisie w KRS. Zdrowia życzę dla Pana i rodziny.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx0 
  • Graza_gość

    07.06.2018, 22:53

    ????

    Gdzie ochrona danych osobowych ?

    Cytuj
    IP: 94.254.xx3.xx7 

    Graza_gość_gość

    07.06.2018, 22:55

    ccc

    Gdzie ochrona danych osobowych ?

    Cytuj
    IP: 94.254.xx3.xx7 

    prawy_lewak_gość_gość_gość_gość

    08.06.2018, 09:41

    służę pomocą

    Droga Grazo - tak się składa, że w Tczewie jest tylko jedna spółdzielnia o takiej działalności - Troć. Dane spółdzielni (w tym imiona i nazwiska osób piastujących w niej funkcje) są zawarte w Krajowym Rejestrze Sądowym, który jest jawny i powszechnie dostępny. Pozdrawiam.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 

    Maryś_gość

    08.06.2018, 18:05

    stop analfabetom!!!

    K****, następny... Pisze się rozumieM, baranie, rozumieM

    Cytuj
    IP: 79.186.xx9.xx4 

    Maryś_gość_gość

    08.06.2018, 18:11

    stop analfabetom!!!

    Następny... Pisze się rozumieM!!!

    Cytuj
    IP: 79.186.xx9.xx4 
  • Gośc-prez_gość_gość

    07.06.2018, 19:45

    Pan prezes i foki

    A swoją drogą, jak ktoś z wykształceniem zawodowym (stolarz) może zarządzać efektywnie Firmą??czyżby nie było nikogo z wyższym wykształceniem w tej firmie? Widać gołym okiem- jakie wykształcenie takie wypowiedzi.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx0 
  • QQ13_gość

    08.06.2018, 08:54

    Akurat może.

    Pamiętaj, że wykształcenie to nie inteligencja. Przykład pierwszy z brzegu: właściciel - założycel Jeronimo Martins ukończył (chyba) tylko podstawówkę. Takich przykładów jest mnóstwo.

    Cytuj
    IP: 77.252.xx2.xx0 
  • Mati_gość

    07.06.2018, 20:55

    Foki sa madrzejsze od ludzi

    Panie prezesie jestes pan cham i prostak a do tego barbarzyńca. Foki sa gatunkiem zagrozonym wyginięciem i chronionym. Za te wypowiedz powinienes isc do pudla. Kazde stworzenie na tej planecie ma prawo do zycia. My jako gatunek najbardziej rozwiniety jestesmy najbardziej odpowiedzialni za przyrode, ktora nas otacza. Jesli bedziemy tylko ja eksploatowac to daleko nie zajedziemy. Ale coz ignorancja i chamstwo zawsze byly domena naszego gatunku.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • Zz_gość_gość

    08.06.2018, 06:19

    "Wal się ze swoją ekologia ludzie musza wyżywić rodziny a nie zdechnąć z głodu bo zasrana foczka jest pod ochroną"

    Pracy ci i u nas dostatek, podobno mamy najmniej sześć bezrobocie ever?!

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx1.xx8 
  • Gośc-prez_gość_gość

    08.06.2018, 08:44

    pan prezes i foki

    jaka ochrona danych ? to osoba publiczna. w wywiadzie udzielonym przez p. prezesa jest podane jego imie i nazwisko. prosze czytać dokladnie.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx0 
  • Mela_gość

    08.06.2018, 10:53

    Ssaki

    Zabić foke, to tak jak byście zabijali psa czy kota. Pomyślcie i to i to jest ssakiem. Owszem ryba jest potrzebna człowiekowi do życia. Ale czy to znaczy że mamy teraz zabijać wszystkie wodne stworzenia, które żywią się rybami??! Może warto pomyśleć o jakimś jeszcze jednym fokarium w Polsce?? Dajmy życie tym stworzeniom one są takie jak my.

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx2.xx3 
  • gosc_gość

    08.06.2018, 11:47

    "Łowienie ryb powinno być zakazane tak samo jak strzelanie do zwierząt. To barbarzyństwo zabijanie rybek i jelonków. W imię czego? Zabawy grupki sadystów?"

    to w ogóle zakazać hodowli zwierząt, np. świń , krów czy drobiu! mają być hodowane tylko po to by być zabijane?

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx6.xx8 
  • gość_gość_gość

    08.06.2018, 11:49

    Douczcie się!

    Na skale przemyslową nie łowią nasi polscy rybacy! tylko Skandynawowie wielkimi statkami, które wielkimi sieciami koszą wszystko!!!! ci nasi rybacy na swoich skromnych łodziach to są płotki! poczytajcie zanim zaczniecie gadać głupoty. rabunki na morzu na pewno nie prowadzą Polacy! douczcie się

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx6.xx8 
  • gościu_gość_gość_gość_gość_gość

    08.06.2018, 12:05

    foczki

    Polak ,Szwed ,Niemiec itd to wszystko jedno -człowiek !!!

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx4 

    Bo_gość_gość

    08.06.2018, 18:45

    Bo Polacy zawsze padali ofiarami złych mocy, spisków i nigdy nic złego temu światu nie uczynili. Kto śmie twierdzić inaczej pod sąd

    Cytuj
    IP: 94.254.xx1.xx8 
  • Maniek_gość

    08.06.2018, 19:59

    Pazerni tczewscy rybacy...

    Kontrolować to należy populację człowieka! To najgorszy szkodnik ze wszystkich zwierząt, który rości sobie prawa do wszystkiego, a jest marnym pyłem. Pani Arciszewska powinna sobie to uświadomić, że jest zwykłym prochem -tak jak głosi jej wiara. Mendy rybackie natomiast powinny sprzedać swoje kutry na złom i zapierdalać do pracy we Flexie, a nie robić biznes żerując na zwierzętach! Znam kilku z nich. Mają wille na os. Staszica i na os. Witosa. Widocznie im mało...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx3 
  • Mariusz Wroński_gość

    08.06.2018, 20:07

    Tczewscy rybacy....

    Tczewscy rybacy wraz z ich prezesem to zakała Tczewa! Tczew przeprasza za śmierdzieli z Troci/Korala! Proponuję zrobić na nich nagonkę medialną, aby zbankrutowali w p***u! Zero szacunku dla pazernych śmieci! Totalna ignorancja dla produktów tczewskiej przetwórni w której pracuje sama patologia: polska, ukraińska i mołdawska.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx3 
  • gosc_gość_gość_gość_gość

    14.06.2018, 17:21

    tak samo jak robia z fokami tak samo z nimi trzeba zrb klosownictwo tez jest karalne

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx4.xx8 
  • WILLY_gość_gość

    15.06.2018, 08:28

    Przeludnienie...

    "Wal się ze swoją ekologia ludzie musza wyżywić rodziny a nie zdechnąć z głodu bo zasrana foczka jest pod ochroną"

    Nie trzeba było tyle dymać bez gumy haha :D :D :D Ziemia i tak jest przeludniona, zaśmiecona i wciąż niszczona.... Może wprowadzimy odstrzał wśród rodzin wielodzietnych, żeby tyle nie żarły ???? wszystkim będzie lżej : rybom, fokom, no i Nam ;) i nie,nie życzę nikomu śmierci, ale Twój komentarz jest tak głupiiiiiiii :D Gdyby nie nauka, ekologia itd itp to wycieli już byśmy wszystko co rośnie i biega po świecie i zajadali się jedzeniem typu zupka chińska .....a Nami zajadał bym się rak. Jednokierunkowe myślenie i klapki na oczach zarówno Twoich , wypowiadającego się rybaka, a także ekologów są przerażające. Otwórzmy trochę umysły, patrzmy z różnych perspektyw, słuchajmy innych, uczmy się żyć w równowadze ! ;)

    Odpowiedz
    IP: 46.77.xx5.xx1 
  • Normalny_gość

    16.06.2018, 12:24

    Człowiek to nr1 nie foka

    Za chwile pseudoekolodzy każą nie pić wody bo zabieramy ją rybom A tu artykuł jak w Szwecji naprawdę wyglada sytuacja z fokami: tnij.tcz.pl/?u=15a333

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx7.xx9 
  • ..._gość

    21.06.2018, 17:01

    A jak w Szwecji wygląda życie rodowitego Szweda? tnij.tcz.pl/?u=46f40d

    Cytuj
    IP: 83.20.xx2.xx6 
  • nick_gość

    16.06.2018, 17:03

    To może prezesa rybaków należy zabić za takie wypowiedzi da prasy? Jest wolny rynek i jeżeli nie rybki to coś innego?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx8 
  • Gosc_gość_gość_gość_gość

    17.06.2018, 05:33

    Reka za reke noga za noge oko za oko smiecie pederaasty niech siebie wynorduja cwanaki

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx5.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.