Droga rowerowa do Knybawy. Wybieg dla psów, czy spacerniak?

Rower
Droga rowerowa do Knybawy. Wybieg dla psów, czy spacerniak?
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Czy to jest droga rowerowa, czy wybieg dla psów, alejka do spacerowania, czy plac zabaw dla dzieci?

Proponuję kontrolę zanim dojdzie do tragedii, jest tam górka i prędkości nie małe.

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (37)
dodaj komentarz

  • ja_gość

    09.07.2020, 14:47

    .

    Zgadzam się, jeszcze oburzeni że muszą się przesunąć jak chcesz przejechać rowerem.

    Odpowiedz
    IP: 78.11.xx2.xx2 
  • Marko_gość

    13.07.2020, 12:05

    spacer

    Tam zawsze chodziło się na spacery,rowery nie jeździły prawie wcale. Jak już się robiło takie przedsięwzięcie trzeba bylo pomyśleć o małym chodniczku dla spacerowiczów.

    Cytuj
    IP: 185.46.xx2.xx0 

    Oesu_gość_gość

    13.07.2020, 22:38

    Tragedia..

    Nie wierze w to co czytam... czlowieku, czy Ty w najmniejszym stopniu zwracasz uwagę na znaki? Widze, że nie. Jakbyś sie rozejrzał, to byś wiedział/a, że to szlak PIESZO - rowerowy. Piesi mają takie same prawo tamtędy spacerować jak pedalarze jeździć. A dwukrotnie zdarzyła mi się sytuacja, ze idąc tą drogą jacyś tempi rowerzyści krzyczeli do mnie w chamski sposob ze mam złazić ze ścieżki rowerowej. No nóż się w kieszeni otwiera. Po takich sytuacjach stwierdzam, że aby jedźcić na rowerze trzeba wprowadzić jakieś egzaminy, podobne jak na prawo jazdy. Może wtedy nie jeździłoby tyle imbecyli.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx2.xx3 

    observeur_gość

    28.07.2020, 12:47

    Zgodnie z kodeksem drogowym (alejki rowerowe co do zasady podlegaja przepisom o ruchu drogowym) alejka koloru czerwonego prowadząca do Knybawy NIE JEST drogą dla rowerów. Jak to mozliwe? Ano mozliwe, gdy za budowę zabierają sie ignoranci. Zgodnie z przepisami, zeby stała się droga dla rowerów MUSI byc jednoczesnie oznakowana znakami poziomymi i pionowymi (czyli na drodze musi byc namalowany znak roweru na wjezdzie i na wyjezdzie z drogi oraz jesli droga gdziekolwiek przecina sie z inna droga to tam takze). Jak ostatnio byłem na tej drodze takowych znaków nie widzialem. No wiec .... zawodnicy, którym za mocno rajtuzy obciskają klejnoty niech sie mocno zastanowią nad swoimi zalami, bo jak jeden z drugim rozjedziesz tam pieszego w mysl "bo to droga dla rowerów" zostaniesz przez sąd potraktowany jak sprawca kolizji z udziałem pieszego.

    Cytuj
    IP: 37.248.xx6.xx7 
  • mehr_gość

    09.07.2020, 14:54

    mehr

    Czy to jest droga rowerowa? (Nie) czy wybieg dla psów, alejka do spacerowania, czy plac zabaw dla dzieci? (To już bardziej). Ciąg pieszo-rowerowy - pieszy ma pierwszeństwo. Znak kompilacji C-13 i C-16 oznacza drogę, na której dopuszcza się tylko ruch pieszych i rowerów. Ruch pieszych i rowerzystów odbywa się na całej powierzchni, jeżeli symbole oddzielone są kreską poziomą.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx2.xx7 
  • dick_gość

    09.07.2020, 15:22

    Myślę, że w tej kwestii powinien wypowiedzieć się oficer rowery. Z tego co wiem to droga należy do większej całości międzynarodowego szlaku rowerowego, wiec raczej nie została zaprojektowana w pierwszej kolejności dla transportu rowerowego, a nie na spacer z psem... oczywiście w Polsce każdy argumentuje pod siebie

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx2 

    ..._gość

    09.07.2020, 22:34

    ...

    "Myślę, że w tej kwestii powinien wypowiedzieć się oficer rowery. Z tego co wiem to droga należy do większej całości międzynarodowego szlaku rowerowego, wiec raczej nie została zaprojektowana w pierwszej kolejności dla transportu rowerowego, a nie na spacer z psem... oczywiście w Polsce każdy argumentuje pod siebie"

    "Zapytaliśmy władze gminy dla kogo jest przeznaczona ścieżka rowerowa/ciąg pieszo - rowerowy Bałdowo - Knybawa.- Wybudowana ścieżka rowerowa na wskazanym przez Pana odcinku przeznaczona jest ( zgodnie z projektem) dla pieszych i rowerzystów oraz jako droga dojazdowa do pól dla rolników posiadających tam grunty - mówi Tomasz Urbański, z-ca Wójta Gminy Tczew"

    Cytuj
    IP: 178.235.xx2.xx7 

    Miki_gość

    10.07.2020, 07:57

    Ależ rowerzyści nie znają znaków drogowych i zasad ruchu. To głąby

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx4 
  • m_gość

    09.07.2020, 16:05

    "Myślę, że w tej kwestii powinien wypowiedzieć się oficer rowery. Z tego co wiem to droga należy do większej całości międzynarodowego szlaku rowerowego, wiec raczej nie została zaprojektowana w pierwszej kolejności dla transportu rowerowego, a nie na spacer z psem... oczywiście w Polsce każdy argumentuje pod siebie"

    Oznaczenia wskazują jednoznacznie że jest to ciąg pieszo rowerowy niech rowerzyści naucza się troszkę przepisów o ruchu drogowym potem niech się wypowiadają.Rowerzysci tylko dużo krzyku robią a mało kto zna wogole podstawowe przepisy.tak samo jak interpretacja tego że rowerzysta ma prawo przejechać przez przejście dla pieszych gdy przebiega przez nie ścieżka rowerowa ale tam nie pisze że wjezdzaj prosto pod przejezdzajacy samochód.przyklad dziś koło dworca facet nawet głowy na bok nie odchylil żeby się upewnić czy ja go widzę i się zatrzymuje.nie jesteście nieśmiertelny jest też coś takiego jak prawo ograniczonego zaufania i radzę przemyśleć sobie czy czasem nie warto się rozejrzeć bo może być też tak ze ktoś was kiedys nie zauważy

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • Rowerowy_johny_gość

    10.07.2020, 13:54

    Trzeba trochę rozwagi wszystkich, ....

    często jeżdżę rowerem i np. przed przejściem z przejazdem dla rowerów staram się zwolnić aby kierowca miał szansę mnie zobaczyć, zwolnić i ewentualnie zatrzymać się. Nie jadę na tzw. "wiariata" i tego samego oczekuję od kierowców. Wiem też, że rower nie zawsze łatwo w ruchu miejskim zauważyć (jestem także codziennym kierowcą auta). Ale co do ścieżki na Knybawę to faktycznie niektórzy rowerzyści zapierdalają bez umiaru, mimo że obok chodzą piesi z dziećmi. Dobrze byłoby aby powzięli trochę rozsądku, nim dojdzie do wypadku.

    Cytuj
    IP: 157.25.xx0.xx6 
  • Pedalarze_gość

    09.07.2020, 20:01

    A ja się pytam czy chodnik to miejsce dla rowerów? Won na ulice

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx6 
  • Mario_gość

    09.07.2020, 22:21

    Według ustawy Prawo o ruchu drogowym, jazda po chodniku rowerem jest dozwolona, gdy: 1. Jedziemy razem z dzieckiem do lat 10, który porusza się obok nas swoim rowerem. 2. Nie ma drogi dla rowerów lub wyznaczonego pasa ruchu, samochody mogą poruszać się z prędkością powyżej 50 km/h, a chodnik ma co najmniej 2 metry szerokości. 3. Warunki atmosferyczne na jezdni są na tyle niesprzyjające, że poruszanie się ulicą byłoby dla nas niebezpieczne.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx6.xx3 

    ONA__gość_gość

    10.07.2020, 09:00

    A ja mam wrażenie, że rowerzystom odrobinę poprzewracało się w tyłkach. Na drogach czują się jak królowie szosy i nie zwracają uwagi na pieszych, nawet nie zawaham się użyć słów - że powinniśmy im od razu schodzić z drogi no bo po co hamować? :/ Oczywiście nie uderzam tymi słowami w każdego, są również bardziej empatyczni rowerzyści. ps. w szkole uczono mnie, że rower przeprowadza się przez jezdnię a nie wjeżdża prosto na ulice.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx2.xxx 

    Kkm_gość

    11.07.2020, 00:03

    Agresja szkodzi na zoladek. Wyluzuj, dobrze ci to zrobi

    Cytuj
    IP: 5.173.xx0.xx7 

    Jhhh_gość

    13.07.2020, 22:43

    xddd no i drugi kolega ładnie Cie podsumowal xd jak sie chcesz wymadrzac to chociaz sprawdz w necie czy dobrze mowisz

    Cytuj
    IP: 37.47.xx2.xx3 

    typ_gość_gość

    26.07.2020, 23:00

    ulice

    Wolę jechać rowerem po chodniku niż po ulicy, mam większe szanse na przeżycie . Ale chodnik jest dla pieszych więc powoli i nie dzwonię dzwonkiem bo to wqurza. ps. większość z nas jest PIESZYM/ROWERZYSTĄ / KIEROWCĄ . SZACUNEK DLA WSZYSTKICH!!!!

    Cytuj
    IP: 178.235.xx8.xx9 
  • Miki_gość_gość

    10.07.2020, 08:00

    Co za bałwan napisał ten artykuł. Doucz się kodeksu drogowego cymbale pedalarzu.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx4 
  • md_gość

    10.07.2020, 10:14

    To nie jest stricte artykuł. Obrażasz innych, naucz się kultury.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx7.xx0 
  • QQ13_gość

    10.07.2020, 09:09

    Jako rowerzysta (również) zgadzam się z opinią, że wielu indolentów na rowerach (i nie tylko) nie ma pojęcia o znakach drogowych a z drugiej strony, wystarczy wyłożyć chodnik czerwoną kostką, to myślą, że jest to droga rowerowa. Moja czteroletnia córka tez tak myślała. Wytłumaczyłem jej w jednym zdaniu. Zrozumiała. Wielu dużo starszych ma z tym problem. Tak właśnie, jak autor tego tematu, któremu również proponuję kontrolę wiedzy na temat znajomości przepisów i znaków.

    Odpowiedz
    IP: 157.25.xx1.xx4 
  • Marian_gość

    10.07.2020, 09:19

    Niestety u nas wszystko używa się w zupełnie inny sposób niż jest coś temu przeznaczone....chodnik dla rowerzystów, a po drugiej stronie ulicy jest ścieżka (przykład al. Solidarności od wysokości dawnego CH Echo do Kauflandu jeździ mnóstwo rowerów), ścieżka rowerowa wzdłuż DK91 dla biegaczy i madek z wózkami, przejście dla pieszych służy do przejazdu rowerem, nakaz jazdy w prawo przy wyjeździe z parkingu podziemnego w galerii służy do jazdy w lewo, wyjazd z parkingu koło galerii kiss nad go służy do zawracania w kierunku ul. Kaszubskiej, progi zwalniające są po to by je omijać nie zwalniając w miejscach, gdzie są rozmieszczone...itp itd...można mnożyć przykładów, a cebulactwo i tak nie wie co do czego służy, a jeśli coś im zaświta, to głowa zaczyna boleć od myślenia i po najmniejszej linii oporu - ABY BYŁO MI WYGODNIE BO JEZDEM NAJWAŻNIEJSZY.

    Odpowiedz
    IP: 85.222.xx0.xx6 
  • pieszorowerokierowca_gość

    10.07.2020, 10:51

    Jeżdżę samochodem, prawie codziennie jeżdżę na rowerze, dużo biegam... Jeżdżę ścieżkami lub jezdnią, biegam chodnikami lub cpr (ciągami pieszo-rowerowymi). Staram się zawsze być tam, gdzie mogę - bo wiem, jak czuje się każda ze stron. Denerwują mnie rowerzyści na chodnikach (nieprzepisowo, spuszczałbym powietrze z dętek), małe dzieci czy hulajnogi na ścieżkach (dziecko do lat 10 na rowerze nie może jechać ścieżką, musi chodnikiem - takie przepisy), biegacze, spacerowicze czy psiarze na ścieżkach rowerowych (notorycznie przy Al. Solidarności, gdzie ja biegam chodnikiem, chy wzdłuż WP). Akurat do Knybawy biegnie ciąg pieszo-rowerowy, więc tam mogą spacerować, biegać i jeździć czym się chce (poza pojazdami mechanicznymi).

    Cytuj
    IP: 94.254.xx6.xx9 
  • md_gość

    10.07.2020, 10:12

    Odcinek od mostku do Knybawy nie ma CHYBA oznakowania drogi rowerowej, jest natomiast zakaz wjazdu w wyłączeniem mieszkańców (tak przynajmniej stoi znak od strony Knybawy). Potem jest kawałek zwykłej drogi i następnie oznakowany ciąg pieszo-rowerowy. Za Knybawą znowu jest znak "zakaz wjazdu" z wyłączeniem rowerów. Z Chęcią usłyszę odpowiedź władz na ten problem. Ruch jest tam spory, ale widoczność dobra, więc po prostu wystarczy uważać.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx0 
  • gość _gość

    10.07.2020, 18:45

    "Ależ rowerzyści nie znają znaków drogowych i zasad ruchu. To głąby"

    Sam jesteś głąb ja jeżdżę rowerem i samochodem prawo jazdy zapewne mam dłużej niż ty chodzisz po tym świecie. A co do znajomości znaków czy ogólnie przepisów, to jaki odsetek kierowców jedzie 50 km/h w mieście, 90 poza terenem zabudowanym i maksymalnie 120 na drodze ekspresowej. Nie wspomnę, że oczywiście w naszym kraju nikt nie jeździ po alkoholu i wszyscy ustępują pierwszeństwa przejazdu. Tego typu zachowań można wymieniać na pęczki ale czy to coś zmieni?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx2 
  • dolka_gość

    10.07.2020, 19:33

    pieszy

    Zanim ktoś wpadł na błyskotliwy pomysł aby zrobić tam jakąś prawdziwą drogę była tam ścieżka dla pieszych w śród chwastów dalej droga polna gdzie dzieci latały do upadłego turlając po trawie teraz trzeba uważać na nienormalnych rowerzystów drących się bydło złazić z drogi dla rowerzystów.... Nawet aby dość z Tczewa do domów na ulicy makowej przy hotelu częściej chodziło drogą polna niż ruchliwą drogą przez Bałdowo

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx3 
  • md_gość

    10.07.2020, 21:46

    Na tej ścieżce było też sporo rowerzystów, więc nie wiem skąd ten sielankowy "bezrowerowy" obraz.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx7.xx0 
  • Dolka_gość

    11.07.2020, 08:36

    Taaa

    "Na tej ścieżce było też sporo rowerzystów, więc nie wiem skąd ten sielankowy "bezrowerowy" obraz."

    Ale raczej tu do domów bo na drodze polnej były takie koleiny że raczej łatwiej było stracić zęby.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx3 
  • Robike_gość

    11.07.2020, 17:24

    Nocą

    Jeżdżę po ścieżkach nocą bo nie ma ruchu i jest przyjemnie. Robi się tłoczno na drogach dlatego apeluje do wszystkich włączyć myślenie.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx4.xx0 
  • Nick_gość

    11.07.2020, 21:23

    Jak zwykle dwa obozy, pedalarze roszczeniowi i tym razem nie blachosmrody a pieeesi... Dajcie luz bo rzygać się chce...

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx7.xx6 
  • Adam_gość_gość

    11.07.2020, 22:20

    Proste

    Wydaje mi sie ze miasto poszło na łatwiznę. Po co wydawać pieniążki na chodnik koło ścieżki rowerowej. Ścieżki rowerowe powstały dzięki projektowi. Ścieżka przy abisyni jak i ta do knybawy. Kasy się nie wydaje a ludzie chodzą. Czy widział ktoś z Was Straż Miejską na tych ścieżkach? A może to niezła kasa by była dla miasta i szybko by się uzbierało na chodniki. Szybciej można było dostać mandat na moście 500lecia niz na tych ścieżkach rowerowych. Gdzie pieszy jest nadal osobą która wtargnęła na ścieżkę i stwarza zagrożenie dla Nas. Dla mnie jest to ewidentnie wina włodarzy miasta którzy idą na łatwiznę.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx1.xx6 
  • jolka_gość

    12.07.2020, 10:12

    taa

    "Na tej ścieżce było też sporo rowerzystów, więc nie wiem skąd ten sielankowy "bezrowerowy" obraz."

    Taa w szczególności po koleinach od traktorów i trawie po pas to chyba masochiści jeździli tłumnie

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx3 
  • Mieszkaniec_gość

    13.07.2020, 10:11

    Sam jestem rowerzystą

    Wstyd mi za tych rowerzystów, którzy myślą, że mają tam pierwszeństwo. Widać, słychać i czuć, że nie mają pojęcia o znakach, ruchu drogowym i zasadach kultury. Jeszcze trochę i dojdzie tam do tragedii, po prostu ktoś zginie. Strach wypuścić dziecko z psem na spacer bo jaki widać w tytule "debil" nie rozumie. Pozdrowienia dla inteligentnych i wyrozumiałych rowerzystów.

    Odpowiedz
    IP: 87.251.xx4.xx6 
  • rowerzysta_gość

    17.07.2020, 13:18

    Jest to ciąg pieszorowerowy mają prawo, ale prosze was piesi nie chodźcie środkiem tylko bokami

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx5.xx6 
  • Dr_gość_gość

    17.07.2020, 19:18

    Pieszo_rowerowy

    Jak nazwa wskazuje. I jak jedziesz rowerkiem to pieszy ma więcej praw musisz uważać

    Odpowiedz
    IP: 31.60.xx1.xx4 
  • ._gość

    20.07.2020, 15:35

    .

    Do wszystkich debili, możecie mi possać. Autor

    Odpowiedz
    IP: 78.11.xx2.xx2 
  • jula_gość_gość

    22.07.2020, 16:35

    ..

    ciekawe czy jest wgl co possać hahaha

    Cytuj
    IP: 165.225.xx6.xx7 
  • ja_gość

    27.07.2020, 15:27

    .

    "ciekawe czy jest wgl co possać hahaha"

    Chcesz sprawdzić?

    Odpowiedz
    IP: 78.11.xx2.xx2 
  • a_gość

    03.08.2020, 20:14

    Krowa która dużo mruczy mało mleka daje tak jest w twoim przypadku jak masz taki interes jak rozum to współczuję .

    Cytuj
    IP: 94.254.xx1.xx1 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.