Od stycznia droższe śmieci

Śmieci (fot. tcz.pl)
Od stycznia droższe śmieci
Od stycznia przyszłego roku więcej zapłacimy za odbiór odpadów. Uchwała została przyjęta na październikowej sesji Rada Miasta.

Nowa stawka wynosić będzie 27 zł od osoby miesięcznie. Jeśli na nieruchomości nie wypełnia się obowiązku segregowania śmieci, opłata wzrośnie do 81 zł od osoby miesięcznie. Zgodnie z przepisami, maksymalna opłata, którą gmina ma prawo nałoży, to 36 zł od osoby, a maksymalna opłata za niesegregowanie odpadów może być 4-krotnością tej kwoty.

- Z przeprowadzonej analizy planowanych na 2021 rok kosztów na realizację systemu gospodarki odpadami oraz wpływami z dokonywanych wpłat od mieszkańców za odbiór odpadów komunalnych wynika, iż system nie bilansuje się i powstała konieczność podwyższenia kosztu jednostkowego opłaty za odbiór odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny. W 2013 r., gdy uruchamialiśmy system selektywnej zbiórki odpadów, zgodnie z deklaracjami, opłaty uiszczało ponad 56,8 tys. mieszkańców, teraz ich liczba nieco przewyższa 48 tys. - wyjaśnia Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.

Planowane koszty systemu gospodarowania odpadami komunalnymi na 2021 r. wynoszą 14.982.094 zł w tym: koszty odbioru, transportu, przetwarzania odpadów i utrzymania Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: 14.656.535 zł, koszty obsługi administracyjnej systemu: 325.559 zł.

- Propozycja zmian opłat wywołała ożywioną dyskusję na komisjach. Wyraźnie widać, że nasz system się nie bilansuje - i należy go jak najszybciej zmienić. Ci, którzy płacą uczciwie, zapłacą więcej - a ci, którzy nie płacą i tak nie zapłacą - mówił na sesji Łukasz Brządkowski z Tczewa Od Nowa, deklarując, że klub nie poprze uchwały.

Piotr Antczak z PiS dodawał, że temat był szeroko omawiany:

- Nie można karać mieszkańców za to płacą. - mówił.

Radni przyjęli uchwałę 13 głosami "za", przy 9 przeciwnych i 1 wstrzymujących się.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (44)
dodaj komentarz

  • ._gość

    30.10.2020, 07:30

    .

    Trzeba znowu ulice zablokowac

    Odpowiedz
    IP: 89.171.xx3.xx4 
  • ._gość

    30.10.2020, 08:29

    .

    ***** ***********

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • Łupaszko_gość_gość

    30.10.2020, 07:39

    '' a'la long"

    Heeee nie aborcja Nas wykończy tylko śmieci i Pobłocki heeeee

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx1 
  • Łupaszko_gość_gość

    30.10.2020, 07:41

    '' a'la long"

    Od dzisiaj mam w głębokim poważaniu waszą segregacje.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx1 

    Łupaszko_gość_gość

    30.10.2020, 07:49

    '' a'la long"

    System nie bilansuje sie wiec co robimy podwyższamy stawki. Szpital nie ma aparatury tlenowej, wiec co robimy, piszemy odwołanie. Tak to każdy głupi potrafiłby rządzić pfffffffff

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx1 

    Dikembe_Mutombo_gość_gość_gość

    30.10.2020, 08:06

    Decyzje co do systemu zapadły na Wiejskiej a nie w Radzie Miasta. To parlament przyjął ustawę o utrzymaniu czystości w gminach w tej wersji jaka jest teraz. Wystarczyłoby ustanowić 2 frakcje (segregowalne i niesegregowalne), do tego system zbiórki surowców wtórnych (butelkomaty) a koszty spadłyby o połowę. Ale po co, lepiej robić zastępcze wrzutki (aborcja, Giertych, Krauze i inne).

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 

    Dikembe_Mutombo_gość_gość_gość

    30.10.2020, 08:08

    A jeszcze ludziom na wiecach wyborczych się wmawia, że "ja Panu dałem 13-tą emeryturę, a za śmieci zabiera Panu gmina".

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 

    Łupaszko_gość_gość

    30.10.2020, 08:26

    '' a'la long"

    To nic nie da, że rząd podnosi pensje minimalną, jak samorządy co roku robią podwyżke wszyskich możliwych opłat. Ten co żył na skraju ubóstwa, zawsze bedzie biedakiem. SAMORZĄDY made in POLAND...

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx1 

    Dikembe_Mutombo_gość_gość_gość

    30.10.2020, 09:09

    Ja Ci chłopie nie będę teraz ekonomii tu wykładał, ale poczytaj o wpływie wzrostu płac na ceny i sile nabywczej złotówki (w Gazecie Polskiej tego nie przeczytasz).

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 

    Łupaszko_gość_gość_gość

    30.10.2020, 09:42

    '' a'la long"

    Ty mi chłopaku nie musisz ekonomi wykładać bo taki ekonomista podobny do ciebie już był Balcerowicz sie zwał.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx1 
  • Hee_gość

    30.10.2020, 07:54

    Dziękujemy!

    Śmieci coraz droższe i smród z wysypiska coraz większy. Dziękujemy!

    Odpowiedz
    IP: 77.111.xx7.xx9 
  • Konrad _gość_gość

    30.10.2020, 11:00

    Radni PNP do raportu, albo wymiany

    Jak wytłumaczą się radni PNP za te podwyżki przed wyborcami? Na komisji gospodarczej głosowali przeciw podwyżkom, a na sesji już inaczej. Kogo się boją?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx2 
  • Dziadek_gość

    30.10.2020, 08:10

    Opłata za śmieci

    Kto płaci za śmieci ? Za tych co niepłacą czynszu ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx0 
  • Pt_gość_gość

    30.10.2020, 08:11

    A co z tym myciem pojemników na śmieci? Czy gdzieś ktoś zauważył różnicę?

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx0.xx2 
  • Liste_gość

    30.10.2020, 08:17

    Prosimy o listę kto głosowal ZA. Czy to już niewygodne dla portalu tycys, które jest tubą propagandową Pana prezydenta (z broda)

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx6 
  • Łupaszko_gość_gość

    30.10.2020, 08:37

    '' a'la long"

    Masz racje prosimy o liste radnch, którzy byli ZA, czy to było głosowanie niejawne? BUHAHAHAHAHAHAHA

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx1 

    Grześ _gość

    30.10.2020, 11:44

    Informacja publiczna

    Każdy obywatel ma prawo złożyć pismo w celu uzyskania informacji publicznej. UM w tym przypadku musi odpowiedzieć w przeciągu 14 dni

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx2 
  • Alex_gość

    30.10.2020, 08:23

    o co chodzi

    W tej całej sprawie nie chodzi wcale o to, aby ograniczyć ilość wytwarzanych śmieci i odpadów, tylko o to aby utrzymać przy korycie samorządowym te opasłe świnie

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • Ziomek z Tczewa _gość

    30.10.2020, 08:31

    na śmieciach dobrze zarabia się

    Ceny wywozu śmieci powinny być liczone od (zamawianego przez właściciela nieruchomości) pojemności wywożonego śmietnika!!! a nie liczone na osoby , na metry kwadratowe czy od metra sześciennego wody. Co to za różnica czy pojemnik 150litrów zapełni rodzina 2+3 czy ktoś w pojedyne wyrzuci tyle śmieci. Ale trzeba wynaleźć system żeby zerżnąć jak najwięcej z człowieka/rodzin. Niedawno opłacało się zabierać pojemnik śmieci za 20zł a dzisiaj najlepiej aby stawka zaczynała się 100zł na osobę. Rozumiem że koszty pracy/utrzymania rosną ale nie do przesady.

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx3.xx8 
  • Łupaszko_gość_gość_gość

    30.10.2020, 08:39

    '' a'la long"

    Masz 100% racje. Jeden wyrzuci 2 tony, drugi 100 kg, ale opłata ta sama - PARANOJA :)

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx1 

    X67_gość

    30.10.2020, 18:02

    Poniekąd masz rację ale zauważam że do blokowego śmietnika są przywożone śmieci z okolicznych działek, a obce osoby podrzucają śmieci budowalne. Kilka razy wiedziałem podrzucone duże ilości opon samochodowych.

    Cytuj
    IP: 104.248.xx3.xx1 
  • leo_gość

    30.10.2020, 08:46

    śmieci

    nie będzie segregacji śmieci tak długo jak długo będzie śmierdziało z wysypiska ,a niestety smród jest taki ,że ludzie duszą się we własnym domu. TO JEST SKANDAL ŻE WŁODARZE MIASTA NIC Z TYM NIE ROBIĄ. Wysypisko się odgazowuje ,a my się zagazujemy!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • Kasia_gość

    30.10.2020, 17:29

    Śmieci

    Nie będzie segregacji również wtedy gdy idę wyrzucić posegregowane śmieci a kubły są tak pełne, że się z nich wylewa. Zastanawiam się wtedy po co ja to robię, odechciewa się. A co do smrodu to ostatnio ucieszyłam się, że mam, co prawda z innych powodów, maseczkę na twarzy ???? tak śmierdziało z wysypiska ????????

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx5 
  • miły juz byłem _gość

    30.10.2020, 09:02

    Wypier***ać złodzieje !

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx4.xx0 
  • Marzena_gość

    30.10.2020, 09:03

    Niestety połowa mieszkańców oszukuje w deklaracjach to druga połowa płaci za nich. Polactwo cwaniactwo.

    Odpowiedz
    IP: 62.111.xx3.xx0 
  • Kar_gość

    30.10.2020, 09:24

    Śmieci

    Świństwo. Place uczciwie za 5 osób. Niech sprawdza kto nie płaci i od Nich wymusza opłaty a nie podwyższają tym którzy płacą uciwie. Sporo osób zgłasza 2 czy 3 osoby zamiast 4 czy 5. Chore to jest. Niestety.

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx4.xx5 
  • Ma_gość

    30.10.2020, 09:35

    Trole

    Rewolucja smieciowa

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx1 
  • Leo_gość

    30.10.2020, 09:55

    K***y j**ane

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx4.xx7 
  • Pisior_gość

    30.10.2020, 11:30

    Smieci

    W srode smieciarka jezdzila i zbierala smieci popioly i odpady zmieszane do jednego kotła to na h..j to segregowac sie pytam

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx7.xx8 
  • Polak_gość

    30.10.2020, 11:40

    Normalnie nie wieże

    Mieszkam w Niemczech w domu jednorodzinnym. Za śmieci segregowane nie płace nic . Worki na śmieci za darmo. Za niesortowane 38 ? za cały miesiąc za 4 osoby .Milego życia w Polsce życzę.

    Odpowiedz
    IP: 95.90.xx7.xx8 
  • Polak _gość

    30.10.2020, 11:41

    Normalnie nie wieże

    38 euro miało być

    Cytuj
    IP: 95.90.xx7.xx8 
  • Ja2_gość_gość

    30.10.2020, 11:59

    Covid

    Mamy covid, wszystko drozeje ludzie tracą prace.. Albo mają nową za najniższa krajowa i z czego tu płacić na to wszystko z 1900zl? Powinni podwyższyć najniższa krajowa... A no tak zapomniałam pół Polski żyje z socjalizmu.. Im to nie przeszkadza, tylko dlaczego wtedy na ulice nikt nie wyjdzie pokazać że w tym kraju nie da rady i nie warto zyc....

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx2 
  • prawdanka_gość

    30.10.2020, 14:54

    Oni chyba oszaleli ,jest pandemia inni idą ludziom na rękę bo wiedzą ,że jest ciężko ,kryzys a tu podwyżka śmieci . Co nie którzy nie płacą tyle za prąd co za śmieci ale przecież muszą się wiaderka BIO zwrócić i worki . Mogli by się wstrzymać z tą podwyżką chociaż do czasu aż trochę się sytuacja w kraju unormuje ale co ich to obchodzi ,śmieci najważniejsze.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx9 
  • pyl_gość

    30.10.2020, 15:29

    Koszty administracyjne

    Co te 9 osób administrujący śmieciami robi przez cały miesiąc?

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx5.xx3 
  • G_gość

    30.10.2020, 16:20

    No cóż. Chyba trzeba zacząć kłamać w deklaracjach jak inni... Nie widzę innego wyjścia, uczciwi mają płacić, a reszta się z nas śmieje. Gdzie są kontrole gospodarstw i weryfikacja ilości osób.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx8.xx7 
  • Stary Tczewiak_gość_gość_gość__gość

    30.10.2020, 16:26

    Śmieci

    Ja poprosiłbym o nazwiska tych milusińskich radnych którzy byli ZA podwyżką bo mnie nie przekonują uzasadnienia podwyżek. Segreguję pakuję a tu nic nowego tylko podwyżki. Świństwo????

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx2 
  • observeur_gość

    30.10.2020, 19:50

    Naiwni dozywotnio będą wierzyc, ze segregacja miała sprawic, ze swiat bedzie czystszy i fajniejszy, a tu chodzi o kasę Misiu, twoja kasę dla nich. Nie segregowałem, nie segreguję i segregowac nie będę, nie mam zamiaru robic z kuchni składowiska smieci.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx0.xx2 

    observeur_gość

    03.11.2020, 12:10

    Dojrzał we mnie plan. Wprawdzie mam dostatecznie dobre źródło finansowania własnego zycia i nie musze ekstra dorabiac, ale czuję, ze musze coś zrobić prospołecznego dla narodu tczewskiego, zebyscie się tak pomiedzy soba nie kłocili ;-) Zakładam spółdzielnię, jako ze sam nie segreguję tylko wale wszystko do jednego kubła to mogę przyjac smieci segregujacych , ale nie posegregowane za skromna symboliczną opłatą 3zł miesiac. Segregujący oszczedzi czas na idiotyczną czynnosc, pozbedzie sie smieci a zaoszczędzony czas przeznaczy na ulubione czynnosci. Ja majac do dyspozycji 6 własnych lokali (gdzie w zadnym z nich nie segreguję, opłacam z musu administracyjnego opłatę śmieciową) pozbędę sie śmieci mojego spółdzielcy w sposób legalny wrzucając jako swoja (opłaconą) dolę do kontenera danego mieszkania. I nikt nic nam zrobic nie może, zgodnie z prawem smieci należa do panstwa dopiero po umieszczeniu ich w pojemniku na odpady (a nie pod zlewem czy w worku w moim bagazniku). Ja wykonam społecznie pożądaną pracę, smieci trafią do smietników a nie do lasów, spółdzielca będzie usmiechnięty (i tylko nieco mniej uboższy o te 3zł, z których sie rozliczę ze społdzielcami w formie przelewu na konto Pajacyka). Policzyłem wstępnie, ze mógłbym przyjac po 4 osoby na lokal, zatem łacznie bedzie 24 osoby. Ustalenia jakich odpadów nie uznam jako smieci (opony, gruz budowlany etc) dla zainteresowanych. Kontakt na fejsie dla tych co mnie znają.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx3.xx8 
  • mafia_gość_gość

    30.10.2020, 23:26

    Sprawdźcie czy naprawdę płacicie za śmieci jak należy. Czy 2 osoby to czasem nie 3 lub 4? Albo wasi cwani sąsiedzi? Bo jak inaczej wytłumaczyć, że wpływy za wywózkę śmieci są o 30% niższe niż powinny?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • zagniewany_gość

    31.10.2020, 08:31

    Kwidzyn ma dwa rodzaje opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości za rok 2020: zużycie wody lub za 1 osobę: będzie to 5,65zł/m3 lub 17zł/osobę. Przeliczcie ile taniej byście płacili w mniejszym i biedniejszym mieście. U mnie wyszło mniej o 40 zl/mc (480 zł rocznie) lub w drugim przypadku 24 zł mniej na miesiąc (288 zł rocznie). Wynika, że tam lepiej gospodarują? Może lepiej ściągnąć do Tczewa osoby odpowiedzialne za gospodarkę odpadami? tnij.tcz.pl/?u=633fb3

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx3.xx0 
  • Łupaszko_gość_gość

    31.10.2020, 09:04

    '' a'la long"

    Jak ja widze tego Pobłockiego to mi sie srać chce, serio.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx3.xx3 
  • Gosc_gość

    31.10.2020, 11:44

    Trzeba podziękować za to rządzącym, przecież przez dobrobyt w kraju wzrosła płacą minimalna, na naczelnik narodu chce aby wynosiła 4k. To przekłada się na wzrost cen usług, transportem kierują ludzie, segregację robią ludzie, utylizację robią ludzie. Wszystko też zależy od tego jak my sami segregujemy. Jak widzę Janusza wyrzucajacego wszystko do jednego kontenera z plastikiem to nie dziwię się że cena wzrasta.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xxx 
  • Gość_gość

    31.10.2020, 11:47

    Ai jeszcze ceny biletów wzrosną, bo przecież miasto kasy nie ma. Jedną z przyczyn jest wirus, to musimy zrozumieć sami, ale kto wyrzucił pit dla młodych? Trzeba poszukać ile z tego powodu straciło miasto.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xxx 
  • Jacek _gość

    31.10.2020, 18:56

    Do lasu

    Zacznę śmieci wyrzucać do lasu

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.