Wzmocnienie nawierzchni, przebudowa skrzyżowań i budowa ciągu pieszorowerowego przewiduje rozbudowa drogi krajowej nr 22 Starogard Gdańskim a Swarożynem. "Po ich zakończeniu przejazd drogą będzie bezpieczniejszy, płynniejszy i bardziej komfortowy" - przekonuje zarządca trasy.
Zakres zadania
Po rozbudowie odcinek o długości 2,55 km między Zabagnem a Swarożynem będzie miał nawierzchnię wzmocnioną do nacisków 11,5 t na oś. Ponadto zostaną przebudowane skrzyżowania, wybudowana droga serwisowa, chodniki i ciąg pieszo-rowerowy (ten ostatni na całej długości inwestycji).
Prace budowlane potrwają do końca maja 2023 r. i będą kosztowały niespełna 44 mln zł. Wykonawcą robót jest Przedsiębiorstwo Budowy Dróg ze Starogardu Gdańskiego.
Efekty inwestycji
Podstawowym celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, likwidacja miejsc niebezpiecznych oraz poprawa komfortu jazdy i bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi krajowej.
W wyniku realizacji rozbudowy zostaną zapewnione odpowiednie parametry nośności nawierzchni. Zmniejszeniu ulegnie negatywne oddziaływanie transportu na otoczenie, w tym na warunki życia mieszkańców i środowisko (poprzez obniżenie poziomu hałasu, drgań oraz ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport).
Zakres zadania
Po rozbudowie odcinek o długości 2,55 km między Zabagnem a Swarożynem będzie miał nawierzchnię wzmocnioną do nacisków 11,5 t na oś. Ponadto zostaną przebudowane skrzyżowania, wybudowana droga serwisowa, chodniki i ciąg pieszo-rowerowy (ten ostatni na całej długości inwestycji).
- W samym Swarożynie skrzyżowanie z drogą powiatową do Godziszewa (ul. Leśna, na wysokości przychodni i cmentarza) zostanie przebudowane na rondo, a obecne dwa skrzyżowania z ul. Piastowską i Szkolną zostaną przebudowane w jedno i wyposażone w sygnalizację świetlną. Ponadto na całym odcinku drogi zostanie zbudowany kanał technologiczny, oświetlenie drogowe i kanalizacja deszczowa. Natomiast w miejscach, gdzie będzie trzeba chronić mieszkańców przez hałasem dochodzącym z drogi, staną ekrany akustyczne. - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Prace budowlane potrwają do końca maja 2023 r. i będą kosztowały niespełna 44 mln zł. Wykonawcą robót jest Przedsiębiorstwo Budowy Dróg ze Starogardu Gdańskiego.
Efekty inwestycji
Podstawowym celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, likwidacja miejsc niebezpiecznych oraz poprawa komfortu jazdy i bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi krajowej.
W wyniku realizacji rozbudowy zostaną zapewnione odpowiednie parametry nośności nawierzchni. Zmniejszeniu ulegnie negatywne oddziaływanie transportu na otoczenie, w tym na warunki życia mieszkańców i środowisko (poprzez obniżenie poziomu hałasu, drgań oraz ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport).
Komentarze (9) dodaj komentarz
Janek_gość
16.02.2022, 10:33
Po kolei...
Najpierw skończcie odcinek Czarlin-Knybawa, inaczej DK 22 przez kilka kolejnych lat będzie niczym tor na zawody off-roadowe...
OdpowiedzAs_gość_gość
16.02.2022, 11:11
Już się boję
Odpowiedzgreg_gość
16.02.2022, 11:35
.
kiedy początek?
Odpowiedzemeryt_gość
16.02.2022, 13:31
Jak skończą Czarlin-Knybawa.
CytujLancia FSO_gość
16.02.2022, 14:47
rozbudowa drogi krajowej nr 22 Starogar
"rozbudowa drogi krajowej nr 22 Starogard Gdańskim a Swarożynem" - w jakim to języku?
OdpowiedzDaun_gość
16.02.2022, 18:41
To je analfabet pl.
OdpowiedzPg_gość
17.02.2022, 06:34
Przejazd będzie płynniejszy, czyli w polskim wykonaniu szerokosc pasa jezdni to 3 m, pasy rozdzielone wysepkami i wszystko ogrodzone bariekami dla bezpieczenstwa pieszych. Predkosc ograniczona do 30 km/h i korki na kilka kilometrów. Przykład mamy po przebudowie DK22 w Starogardzie Gdańskim gdzie chodniki zrobili szersze niz jezdnię. A jak uszkodzi sie jakiś pojazd to miasto zablokowane. Co za idioci projektują te nasze drogi ?
OdpowiedzMario_gość
17.02.2022, 06:34
__
Może lepiej nie...
OdpowiedzJ.r._gość
18.02.2022, 05:32
Mój pogląd
Mało mamy nieskończonych dróg. Znów te zasrane wahadła a połowę inwestycji i tak rozkradną
Odpowiedz