Manat i Nerpa powstają w Szczecinie

(fot. mat .prasowe)
Tczew - Manat i Nerpa powstają w Szczecinie
Trwają prace przy budowie kolejnych lodołamaczy dla Wód Polskich w Gdańsku. W szczecińskiej stoczni MSR Gryfia powstają lodołamacze liniowe Manat i Nerpa, które będą pracować na Dolnej Wiśle, jednostki są właśnie wyposażane. To siostrzane jednostki Pumy i Narwala, które już są włączane do akcji zimowego utrzymania Wisły i czekają w Gdańsku na sygnał do akcji lodowej.

Budowa nowych statków potrwa do końca roku. Wodowanie odbędzie się po tym, jak obie jednostki zostaną wyposażone. Będą wówczas przeniesione na wodę z wykorzystaniem dźwigu. Ta technologia budowy jest powszechnie stosowana dla jednostek tej wielkości.

- Prace w stoczni przebiegają pod naszym ścisłym nadzorem. Terminowe oddanie lodołamaczy do użytku ma kluczowe znaczenie dla realizacji naszych zadań w ramach zimowej ochrony przeciwpowodziowej Dolnej Wisły. Statki te są wyposażone w najnowocześniejsze systemy sterowania oraz nawigacji. Przystosowane zostały dodatkowo do działań przeciwpożarowych, ratowniczych i prac hydrograficznych - powiedziała Aleksandra Bodnar, dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Gdańsku.


Nowe jednostki uzupełnią obecną flotę lodołamaczy Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku, na którą składają się lodołamacze zwodowane w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Są to: czołowy Tygrys i liniowe Żbik, Rekin, Foka, Orka.


Projekt "Budowa lodołamaczy dla RZGW Gdańsk" dofinansowany jest, w wysokości 85 proc. przez Unię Europejską. Budżet projektu: 74 mln. zł. Efektem jego realizacji będzie wybudowanie czterech sztuk lodołamaczy, w tym jednego lodołamacza czołowego oraz trzech lodołamaczy liniowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Realizacja odbywa się w trybie "zaprojektuj i wybuduj".

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (6)
dodaj komentarz

  • +1

    jnih_gość

    16.02.2021, 09:48

    Za 10 lat ukończą :)

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx6.xxx 
  • +3

    Eight Stars_gość

    16.02.2021, 10:30

    sukces za sukcesem...

    Pod egidą rządu wszystkie "morskie" inwestycje udaje się zrealizować z dużym wyprzedzeniem czasowym, co świadczy o intelektualnej wyjątkowości decydentów tej ekipy. Przykłady można by mnożyć niemalże w nieskończoność poczynając od promów dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Prorokuję kolejny sukces nawet, jeśli trzeba byłoby zwracać fundusze pozyskane z tej cholernej EU! Ale mamy rząd na miarę naszych ambicji oraz możliwości percepcji poznawczej w skali całego narodu!

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx2.xx5 
  • +3

    Marian_gość

    16.02.2021, 12:47

    A gdzie moje ryby sa w Wiśle bo ostatni czasy robi się pustka w wodach pzw

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx9.xx1 
  • -2

    gość_gość_gość

    16.02.2021, 13:39

    Myślenie nie boli...

    Zapytaj POpaprańca z warszawki....! Dziwi mnie tylko,że tylu wędkarzy łowi w dalszym ciągu ryby w Wiśle i pewnie je spożywa.Gdy za parę lat będziecie zdychać na raka,przypomnijcie sobie jak dobre były ryby ze ścieku WISŁA...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • +1

    city_gość

    16.02.2021, 21:07

    ścieki

    "Zapytaj POpaprańca z warszawki....! Dziwi mnie tylko,że tylu wędkarzy łowi w dalszym ciągu ryby w Wiśle i pewnie je spożywa.Gdy za parę lat będziecie zdychać na raka,przypomnijcie sobie jak dobre były ryby ze ścieku WISŁA..."

    Wsród nich są przecież także błogosławione wydzieliny z prezesowych trzewi z Żoliborza

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx9.xx1 
  • qq_gość

    17.02.2021, 02:42

    Na pewno są mniej 'chore' niż smaczne łososie atlantyckie z Norwegii napchane paszą i antybiotykami...tu masz swoją dziką zdobycz..

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA