PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. określą nowe możliwości dla kolei na Pomorzu. Spółka podpisała umowy z wykonawcami dokumentacji przygotowawczej projektów, których realizacja usprawni kolejowe połączenia mieszkańców Kaszub z Trójmiastem. Zadania są dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy na opracowanie czterech studiów wykonalności dla projektów kolejowych na terenie województwa pomorskiego. Przenalizowane zostaną rozwiązania, które pozwolą przybliżyć kolej mieszkańcom województwa. Analizowana będzie poprawa przepustowości,
a także budowa nowych linii kolejowych oraz stacji i przystanków w celu zintegrowania kolei z pozostałymi segmentami transportu zbiorowego w regionie. Opracowane dokumenty będą podstawą do szczegółowego planowania inwestycji w perspektywie po 2020 r.
Więcej połączeń kolejowych na Mierzeję Helską
Celem projektu pn. "Poprawa przepustowości na linii nr 213 Reda - Hel" jest zwiększenie liczby pociągów kursujących na trasie do Helu. Poprawi to dostępność komunikacyjną mieszkańców północnych Kaszub i Mierzei Helskiej z Trójmiastem oraz resztą kraju. Wykonawca dokumentacji zaproponuje warianty polegające m. in. na budowie mijanek (Reda Rekowo, Żelistrzewo, Swarzewo, Chałupy, Hel Bór), dobudowie drugiego toru na odcinku Reda - Władysławowo oraz Jastarnia - Hel oraz elektryfikacji linii.
Przeanalizowana zostanie również budowa nowych przystanków osobowych o roboczych nazwach Reda Ciechocino, Smolno, Chałupy Kemping, Kuźnica Wschód, Jastarnia Wschód, Hel Bór. Pod uwagę wzięta będzie także dobudowa peronów w Pucku, Władysławowie i Jastarni. Lepszy dostęp do pociągów byłby po rozbudowie peronu w Chałupach i Mrzezinie. Analizowana będzie budowa węzła przesiadkowego Władysławowo Południe lub Gnieżdżewo/Swarzewo.
Do Bytowa wrócą pociągi pasażerskie
Projekt pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 211 odcinek Lipusz - Kościerzyna i linii kolejowej nr 212 odcinek Lipusz- Bytów" pozwoli na powrót pociągów z Bytowa, przez Lipusz i Kościerzynę do Trójmiasta. W ramach dokumentacji przygotowawczej szczegółowo przeanalizowany będzie zakres przebudowy torów między Lipuszem a Bytowem.
Jeden z wariantów, który przygotuje wykonawca, uwzględni budowę nowej stacji pod roboczą nazwą Lipusz Północny, która umożliwi bezpośrednie połączenie linii z Kościerzyny do Lipusza (nr 211) z linią
z Lipusza do trasy Miastko - Słupsk (nr 212).
Nowy przystanek w Lęborku
Realizacja projektu pn. "Rewitalizacja i elektryfikacja linii kolejowej nr 229 na odcinku Lębork - Nowa Wieś Lęborska" pozwoli na wydłużenie relacji pociągów SKM do Nowej Wsi Lęborskiej i poprawi mieszkańcom dostęp do kolei. W planach jest m. in. rozbudowa przystanku osobowego w Nowej Wsi Lęborskiej o dodatkowy tor. Analizowana będzie budowa nowego przystanku osobowego Lębork Sikorskiego, co poprawiłoby dostęp do kolei w tej dynamicznie rozwijającej się części miasta. Wymiana torów na ponad 3-kilometrowym odcinku oraz zamontowanie sieci trakcyjnej umożliwiłoby całoroczny ruch pociągów SKM między Lęborkiem a Nową Wsią Lęborską.
Kolej dla północnych dzielnic Gdyni
Wykonawca dokumentacji przygotowawczej dla projektu pn. "Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni oraz Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii" przeanalizuje rozwiązania, które mogą poprawić dostęp mieszkańców Kosakowa i okolic do transportu kolejowego. Celem będzie jego integracja z innymi gałęziami lokalnego transportu. Analizie zostanie poddane nowe połączenie kolejowe na trasie Gdynia - Rumia - Gdynia Port Oksywie - Kosakowo - Mosty/Mechelinki. Wykonawca rozważy także budowę nowego przystanku osobowego Gdynia Śródmieście na przedłużeniu ul. Żwirki i Wigury oraz budowę dodatkowych peronów na przystankach Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana oraz Gdynia Stocznia.
Dokumentacja przygotowawcza dla wymienionych projektów powstanie dzięki środkom z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Opracowanie dokumentów planowane jest do końca 2020 r. Wartość przygotowania czterech dokumentacji to 4,755 mln zł (netto). Realizacja projektów planowana jest po 2020 roku.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy na opracowanie czterech studiów wykonalności dla projektów kolejowych na terenie województwa pomorskiego. Przenalizowane zostaną rozwiązania, które pozwolą przybliżyć kolej mieszkańcom województwa. Analizowana będzie poprawa przepustowości,
a także budowa nowych linii kolejowych oraz stacji i przystanków w celu zintegrowania kolei z pozostałymi segmentami transportu zbiorowego w regionie. Opracowane dokumenty będą podstawą do szczegółowego planowania inwestycji w perspektywie po 2020 r.
Więcej połączeń kolejowych na Mierzeję Helską
Celem projektu pn. "Poprawa przepustowości na linii nr 213 Reda - Hel" jest zwiększenie liczby pociągów kursujących na trasie do Helu. Poprawi to dostępność komunikacyjną mieszkańców północnych Kaszub i Mierzei Helskiej z Trójmiastem oraz resztą kraju. Wykonawca dokumentacji zaproponuje warianty polegające m. in. na budowie mijanek (Reda Rekowo, Żelistrzewo, Swarzewo, Chałupy, Hel Bór), dobudowie drugiego toru na odcinku Reda - Władysławowo oraz Jastarnia - Hel oraz elektryfikacji linii.
Przeanalizowana zostanie również budowa nowych przystanków osobowych o roboczych nazwach Reda Ciechocino, Smolno, Chałupy Kemping, Kuźnica Wschód, Jastarnia Wschód, Hel Bór. Pod uwagę wzięta będzie także dobudowa peronów w Pucku, Władysławowie i Jastarni. Lepszy dostęp do pociągów byłby po rozbudowie peronu w Chałupach i Mrzezinie. Analizowana będzie budowa węzła przesiadkowego Władysławowo Południe lub Gnieżdżewo/Swarzewo.
Do Bytowa wrócą pociągi pasażerskie
Projekt pn. "Rewitalizacja linii kolejowej nr 211 odcinek Lipusz - Kościerzyna i linii kolejowej nr 212 odcinek Lipusz- Bytów" pozwoli na powrót pociągów z Bytowa, przez Lipusz i Kościerzynę do Trójmiasta. W ramach dokumentacji przygotowawczej szczegółowo przeanalizowany będzie zakres przebudowy torów między Lipuszem a Bytowem.
Jeden z wariantów, który przygotuje wykonawca, uwzględni budowę nowej stacji pod roboczą nazwą Lipusz Północny, która umożliwi bezpośrednie połączenie linii z Kościerzyny do Lipusza (nr 211) z linią
z Lipusza do trasy Miastko - Słupsk (nr 212).
Nowy przystanek w Lęborku
Realizacja projektu pn. "Rewitalizacja i elektryfikacja linii kolejowej nr 229 na odcinku Lębork - Nowa Wieś Lęborska" pozwoli na wydłużenie relacji pociągów SKM do Nowej Wsi Lęborskiej i poprawi mieszkańcom dostęp do kolei. W planach jest m. in. rozbudowa przystanku osobowego w Nowej Wsi Lęborskiej o dodatkowy tor. Analizowana będzie budowa nowego przystanku osobowego Lębork Sikorskiego, co poprawiłoby dostęp do kolei w tej dynamicznie rozwijającej się części miasta. Wymiana torów na ponad 3-kilometrowym odcinku oraz zamontowanie sieci trakcyjnej umożliwiłoby całoroczny ruch pociągów SKM między Lęborkiem a Nową Wsią Lęborską.
Kolej dla północnych dzielnic Gdyni
Wykonawca dokumentacji przygotowawczej dla projektu pn. "Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni oraz Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii" przeanalizuje rozwiązania, które mogą poprawić dostęp mieszkańców Kosakowa i okolic do transportu kolejowego. Celem będzie jego integracja z innymi gałęziami lokalnego transportu. Analizie zostanie poddane nowe połączenie kolejowe na trasie Gdynia - Rumia - Gdynia Port Oksywie - Kosakowo - Mosty/Mechelinki. Wykonawca rozważy także budowę nowego przystanku osobowego Gdynia Śródmieście na przedłużeniu ul. Żwirki i Wigury oraz budowę dodatkowych peronów na przystankach Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana oraz Gdynia Stocznia.
Dokumentacja przygotowawcza dla wymienionych projektów powstanie dzięki środkom z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Opracowanie dokumentów planowane jest do końca 2020 r. Wartość przygotowania czterech dokumentacji to 4,755 mln zł (netto). Realizacja projektów planowana jest po 2020 roku.
Komentarze (7) dodaj komentarz
dick_gość
16.08.2019, 10:53
Szkoda, że nikt nie pomyślał o nocnym pociągu z Trójmiasta do Tczewa i Malborka. Włodarze nie jeżdżą to nie potrzebują...
OdpowiedzMichał_gość_gość
17.08.2019, 22:17
No właśnie...
Ostatni pociąg PR, Polregio z Gdyni Gł. odjeżdża o 21:13, więc wszelkie atrakcje Trójmiasta są ograniczone dla mieszkańców Tczewa. Smutne to jest...
Cytujgosc_gość_gość
16.08.2019, 17:22
pytanie
czy to oznacza ,że nitki skm do Tczewa nie będzie ? no to jakby włodarze powinni zobaczyc ,że Tczew przegrywa z mniejszymi od siebie.
OdpowiedzGosc_gość_gość
16.08.2019, 17:23
Nocny pociag dla pieciu osob
OdpowiedzSławek EU07_gość
16.08.2019, 17:55
Jednostka elektryczna
W tej roli można by wykorzystać wagon silnikowy EN81 zamiast energochłonnej jednostki EN57.
CytujDama_gość_gość
17.08.2019, 07:52
Podróżni z Kaszub...
, a co z podróżnymi z największego miasta Kociewia i regionu???Niedługo będzie artykuł o kolejach śląskich?Kto to pisze? Myślałam dotychczas, że tcz.pl jest portalem miejscowym i regionalnym.Po co wciskacie info o kaszubach? Wsiadam do autobusu - Gryf z Kaszub, wchodzę do kościoła, a tu nawet pleban kaszub. Teraz to...
Odpowiedzon_gość
17.08.2019, 14:46
.
Żeby jeszcze pisali artykuły. Pobłocka chyba jest na urlopie bo od kilku tygodnie jedynie puszczają skopiowane artykuły - bez podania źródła.
Cytuj