Tcz.pl logo

Szukaj

Minuta ciszy dla Ukrainy

Minuta ciszy dla Ukrainy (fot. tcz.pl)
Minuta ciszy dla Ukrainy
Tczewscy radni miejscy uczcili podczas dzisiejszej (27.02) sesji pamięć ofiar starć na Ukrainie.

Obrady miejskiego gremium rozpoczęła minuta ciszy ku pamięci Ukraińców, którzy polegli na Majdanie. W geście solidarności niektórzy radni mieli również przypięte do piersi kokardki w barwach narodowych Ukrainy - wypatrzyliśmy takie m. in. u wiceprzewodniczących Rady Miasta Grażyny Antczak i Barbary Kamińskiej oraz szefowej Fabryki Sztuk - Alicji Gajewskiej.

Przypomnijmy, że podczas starć na Ukrainie zginęło ponad 80 osób. Choć sytuacja w Kijowie się uspokoiła, to w kraju jest nadal niespokojnie. Wszystko z powodu separatystycznych dążeń Krymu - w zamieszkach zginęła tam już jedna osoba.

Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (19)
dodaj komentarz

  • +11

    Karolina_gość

    27.02.2014, 16:38

    Minuta ciszy? Dla morderców?

    W Polsce ściga się kiboli, zadymiarzy, nacjonalistów i tzw. prawicę. Ci sami na Ukrainie są podziwiani. Radni - pluję wam w twarz za takie zachowanie. Jesteście śmieciami w moich oczach. Banderowcy mordowali tak, żeby zadać jak największe cierpienie. Dzisiaj z Majdan to banderowska "rewolucja brukowa". Czy ktokolwiek z radnych zapoznał się z hasłami głoszonymi na Majdanie? Czemu was tak kręci spuścizna ideologiczna morderców z Wołynia?

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx8.xx2  #
  • +4

    Jan Majdan_gość

    27.02.2014, 20:23

    Ickiewicz i Korda nie protestowali

    mamy historyka Ickiewicza a nawet historyka doktora Kordę chyba się znają na rzeczy, no nie ?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx6  #
  • +9

    _gość

    27.02.2014, 17:01

    Może sypniemy i na pomnik dla Bandery? Może oddamy im ziemie o które się domagają? Ukraińska polityka przepełniona jest negatywnym nacjonalizmem i szowinizmem. W każdej partii znajdują się politycy przepełnieni wrogością. Najpierw popieraliśmy pomarańczową rewolucję, a potem Juszczenko nadał Banderze i innym UPAwcom ordery bohatera Ukrainy. Jesteśmy ciemnymi i słabymi ludźmi w POlsce. Oni mają morderców za bohaterów; tych, którzy mordowali Polaków, a my-nasz rząd nie chciał zaszkodzić stosunkom polsko-ukraińskim i nie nazwał rzezi wołyńskiej ludobójstwem. Ukraińcy się z nas śmieją-oni hołdują mordercom, a nasz rząd nie uszanował w pełni pomordowanych.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx9  #
  • +2

    Grigori_gość

    27.02.2014, 17:12

    Nigdy nie ścierpię zaboru ziem lwowskich.Polecam ,,Włóczęgi-tylko we lwowie''.Google podpowie.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx2  #
  • +10

    Tak_gość

    27.02.2014, 18:48

    Albo żeście zdrajcy własnego kraju, albo nieświadomi kogo upamiętniacie... następców morderców na Wołyniu.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2  #
  • +6

    gość _gość

    27.02.2014, 19:50

    gość

    Upamiętnijcie ofiary PLANU BALCEROWICZA a było i jest ich niemało co Was obchodzi Ukraina nie mają nic lepszego do roboty?Wysłać ich na tą Ukrainę i niech nie wracają

    Odpowiedz
    IP: 188.104.xx2.xx3  #
  • +5

    NaKrytykeToMamZwis

    27.02.2014, 20:07

    "Pamiętaj Lasze, co do Wisły nasze"-oto ich motto.

    Terrorystom z UPA rząd ukraiński nadawał ordery bohaterów,Banderze stawia się pomniki,ba-nawet chciano by jeden z eurostadionów nosił jego imię,a my dalej mamy wierzyć w polsko-ukraińską przyjaźń? To już jest głupota. Oni mają swój świat do którego my nie powinniśmy się mieszać tylko pilnować swoich interesów. Ukraina to jeden z najbardziej zindoktrynowanych narodów w Europie. Trzymają się mocno nacjonalistycznych korzeni i żadna UE tego z nich nie wypleni. Pamiętajmy o tym zamiast ślepo popierać jakieś ruchy. Oczywiście wiele osób na Majdanie nie było pewnie zwolennikami Bandery,ale Ci też tam byli.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany  #
  • +4

    Daro_gość

    27.02.2014, 20:43

    Pomijając fakty historyczne,które są jednoznaczne- niet-popieram Ukraińców stojących na Majdanie całym sercem.Państwo musi być służebne względem obywatela-to naród wybiera i najlepiej wie czego chce.Ich okradali jak kto chciał,nas w świetle tzw. prawa.Jaka jest różnica między Janukowiczem a Unią Europejską-białe rękawiczki?Ludzie obudżcie się!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx3  #
  • +1

    gość_gość

    27.02.2014, 21:57

    polecam

    http://youtu.be/1wopgWHy1ik

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx1  #
  • +3

    Mózgi_gość

    27.02.2014, 23:13

    Wyprane

    Bardzo popieram gest radnych. Historia Polsko Ukraińska jest straszna ale agresywna polityka Putina wobec obu naszych narodów jest bardzo groźna.

    Odpowiedz
    IP: 213.158.xx6.xx2  #
  • +2

    Maio_gość

    28.02.2014, 03:38

    Żenada

    -Wpinać w Polsce do piersi kokardki w barwach Ukrainy!?-to woon na Ukraine pomieszkać tam miesiąc w rużnych rejonach i wtedy zobaczymy czy sobie przypną kokardki!Byłem na Ukrainie kilkadziesiąt razy i jak słucham naszych mediów-to Urban i Gebels by się nie postydził takiej propagandy. Ani grosza dla Ukrainy!!!

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx2.xx1  #
  • +2

    xxx_gość

    28.02.2014, 08:50

    Hanba

    Odpowiedz
    IP: 178.180.xx8.xx3  #
  • +1

    RE-15_gość

    28.02.2014, 09:31

    Nienawiść, to zły doradca.

    Nienawiść, to zły doradca. W każdym narodzie dżemie dobro i zło. Proszę popatrzeć na nasze stadiony podczas meczy piłki nożnej !!!!!!!!!! Kto demoluje stadiony??????????? Uważam, że BANDY

    Odpowiedz
    IP: 176.58.xx3.xx3  #
  • +5

    _gość

    28.02.2014, 11:07

    taaa

    szczególnie te bandy widać na meczach Metalista Charków i dynama Kijów-flagi ze swastykami i okrzyki nazistowskie. SS Galicja to ich duma, a my czepiamy się w Polsce kibiców którzy krzyczą raz sierpem raz młotem w czerwoną hołotę.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx7.xx9  #
  • +2

    _gość

    28.02.2014, 12:52

    do relatywnego historyka Ickiewicza...

    Z reguły miejscowi upowcy łączyli się w grupę z ukraińskimi chłopami i atakowali Polaków w najbliższej okolicy. Wieś otaczano pierścieniem, tak aby mieszkańcy nie mogli się wymknąć. Kiedy Ukraińcy ruszali mordować - brali to, co było pod ręką: od narzędzi do szlachtowania zwierząt, poprzez widły i siekiery, po młotki i gwoździe. Jeden z badaczy doliczył się 362 metod tortur, jakich dopuszczali się oprawcy wobec polskiej ludności. Ludzi rozrywano końmi. Żywcem ich palono, kawałkowano ich ciała ręczną piłą albo obdzierano kończyny ze skóry. Mężczyznom obcinano genitalia, a kobietom piersi. Nienarodzone dzieci były wyrywane bagnetami z matczynych łon. Dzieci wieszano na wnętrznościach matek, przybijano im języki do stołów albo wieszano na drzewie na drucie kolczastym. Mienie po zamordowanych rabowano, niszczono szkoły i kościoły, dwory i gospodarstwa - na tych terenach miał się nie ostać ślad polskości. Polacy mogli tylko próbować uciekać do większych skupisk (na takiej zasadzie "bezpieczną przystanią" dla uciekinierów mogła się przez jakiś czas wydawać Huta Pieniacka). Uchodzili z życiem przede wszystkim tam, gdzie oddziały Batalionów Chłopskich, Armii Krajowej czy po prostu mieszkańcy posiadający jakąś broń tworzyli oddziały samoobrony, by odeprzeć napastników. Tak wyglądał rok 1943 na Wołyniu. A fala ludobójczych czystek z każdym tygodniem nieubłaganie przesuwała się na południe.

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx2.xx9  #
  • +3

    _gość

    28.02.2014, 12:55

    Polacy!!!! W 1989 r. Michaił Gorbaczow zaproponował na spotkaniu w Moskwie gen. Wojciechowi Jaruzelskiemu zwrot Ziem Wschodnich w dwóch wersjach. Pierwsza: zwrot Wilna, Lwowa i Krzemieńca; Druga - okręg grodzieński z puszczą białowieską i dawne woj. Lwowskie z zagłębiem naftowym. Powodem tej propozycji było unieważnienie umów jałtańskich i chęć wzajemnego zrzeczenia się roszczeń o odszkodowania. Wkrótce gen. Jaruzelski przyjął propozycje Gorbaczowa w imieniu Polski. Kiedy sprawa dotarła do Warszawy, panowie Geremek, Michnik, Kuroń i Mazowiecki pojechali w pośpiechu do Moskwy i prawie na klęczkach wybłagali Gorbaczowa, aby tego nie czynił. Jakich wpływów użyli nikt nie wie, w końcu Gorbaczow przystal na ich prośby. Konsul generalny ZSRR w Krakowie p. Serdaczuk mówił o tym w obecności prof. Edwarda Prusa. Również potwierdził to poseł z Litwy do sejmu ZSRR Jan Ciechanowicz w rozmowie ze Stanisławem Sadowskim z Toronto. Podała to również prasa nowojorska. Opublikowano to w Podstawach Narodowych Nr 4 (2) 2006 r.

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx2.xx9  #
  • +3

    MAX_gość

    01.03.2014, 10:38

    x

    Jeżeli to jest prawdą to ci panowie dopóscili się zdrady o wiele większej jak Jaruzeliski wprowadzając stan wojenny i CO WY na to ci którzy tak zajadle atakujecie Jaruzelskiego Co do Ukrainy to tam zgineli funkcionarjusze milicji i cywile , to cywile pierwsi zaczeli strzelać ,ale im wolno milicjantom nie Rząd Ukrainy jeszcze nie okrzepł a już zakazał używania innego języka jak ukrainski w tym polskiego Po czyjej stronie chcą byc Ukraincy to powinno zadecydować referendym a nie kilka tys opłaconych przez Zachod wichrzycieli Na Krymie jest 60 % Rosjan i jak oni chcą być przy Rosji to wara komukolwiek do tego Angażowanie sie w ich sprawy polskiego rzadu odbije się czkawką już Rosja wstrzymała odbior miesa teraz podniosą ceny gazu a płacić za to będzie przeciętny obywatel a nie Tusk czy Sikorski Polska płaci najwyzszą w Europie cene za gaz Niemcy z Rosjanami umieją się dogadać pomimo zbrodni wojennych po obydwu stronach A u nas jest tylko Smolensk i Katyn

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx6.xx4  #
  • nmnmn_gość

    02.03.2014, 12:18

    ?

    Tak, UPA mordowało Polaków. To teraz wymordujmy pół Ukrainy. I poczujemy się o wiele lepiej! Co da zemsta? Poza tym, czy sądzicie, że na Majdanie są sami Banderowcy? To są zwykli ludzie, którzy chcą godnego życia.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx4  #
  • JAN_gość

    03.03.2014, 19:00

    do mnmn

    Ukraina to nie tylko majdan ,gdyby większosc chciała zmian nie byłoby konfliktu Kto finansuje tą akcje ? ci demonstranci siedzą tam od listopada nie chodzą do pracy ,więc z czego żyją ? Jest tam podobnie jak w Stoczni Gdanskiej w 1981r ,mowi się cała stocznia staneła na wiesc o podwyżce cen żywnosci TO KŁAMSTWO były tam bojówki które zmuszały ludzi do strajku Kto im za to płacił nigdy nie ujawniono Błędem polskich władz jest angażowanie się w ten konflikt

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx3.xxx  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.