Tcz.pl logo

Szukaj

Organizacje prozwierzęce przeciw ubojowi rytualnemu

Trwa walka o zaprzestanie uboju regionalnego (fot. OTOZ Animals)
Organizacje prozwierzęce przeciw ubojowi rytualnemu
W całym kraju trwa dyskusja dotycząca uboju rytualnego. Ostatnio Trybunał Konstytucyjny stwierdził, że przepis rozporządzenia ministra rolnictwa z 2004 r., który dopuszcza możliwość zabicie zwierzęcia bez ogłuszenia zgodnie z obyczajami religijnymi, jest sprzeczny z ustawą i straci moc obowiązującą z dniem 31 grudnia 2012 r. Jeśli do końca roku przepisy nie zostaną zmienione (zabiega o to m. in. PSL), ubój zostanie zakazany. O zaprzestanie takiej formy zabijania zwierząt walczą m. in. Animalsi.

My, niżej podpisani przedstawiciele organizacji pozarządowych, których statutowym celem jest ochrona zwierząt, zaniepokojeni stanem polskiej demokracji, w której mimo wyraźnego sprzeciwu społeczeństwa władza publiczna forsuje wolę mniejszości w imię partykularnych interesów majątkowych, pragniemy zaalarmować opinię publiczną o planowanej zmianie Ustawy o ochronie zwierząt, mającej na celu przyzwolenie na ubój zwierząt kręgowych bez ogłuszania. Przez 8 lat obowiązywania Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, które było
pretekstem do prowadzenia uboju rytualnego w Polsce, do najwyższych organów państwowych docierały z różnych stron sygnały, że Rozporządzenie to jest niezgodne z Ustawą o ochronie zwierząt jako aktem wyższego rzędu i jego wydanie było sprzeczne z prawem. Doniesienia te były konsekwentnie ignorowane i dopiero wyrok Trybunału Konstytucyjnego zmusił polskie władze do uznania tego, co było oczywiste dla każdego rozsądnego obywatela. Teraz usiłuje się poniekąd naprawić tę kompromitację, potajemnie i bez porozumienia z suwerenem - czyli narodem - przygotowując zmianę prawa w interesie wielkich producentów mięsnych.

Przypominamy - mięso pochodzące z polskiego uboju rytualnego nie służy potrzebom polskich gmin żydowskich i muzułmańskich. Blisko 100% tej produkcji trafia przede wszystkim do krajów Bliskiego Wschodu, na czym polscy producenci zbijają krociowe zyski, wykorzystując cynicznie fakt, iż w wielu krajach Unii Europejskiej eksport takiego towaru poza granice UE nie jest dozwolony, a w niektórych państwach członkowskich ubój rytualny jest całkowicie zabroniony. Czy pragniemy, aby Polska była widziana w Unii jako kraj, w którym niegodziwe zyski z krwawego procederu uzasadniają gwałcenie elementarnych zasad humanitaryzmu? Czy chcemy, byśmy byli postrzegani jako szary koniec Europy w przestrzeganiu powszechnie ustalonych i uzasadnionych obiektywnie standardów traktowania zwierząt? Czy po raz kolejny mamy ponosić zbiorową odpowiedzialność moralną za działania reprezentantów narodu, którzy wolę narodu ignorują, a państwo traktują jak swój prywatny folwark?

Pragniemy przypomnieć najwyższym organom państwowym, jakie są fundamenty ustroju Polski. W Konstytucji czytamy: "Władza zwierzchnia w Rzeczypospolitej Polskiej należy do Narodu". Zatem apelujemy do wszystkich Posłów na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej o głosowanie zgodne z własnym sumieniem i z rzeczywistą wolą tych, których reprezentują. Podkreślamy ponownie, że stanowienie prawa w ten sposób, bez przeprowadzenia jakichkolwiek konsultacji społecznych, jest sprzeczne z zasadami demokratycznego państwa.

Zwracamy się również do wszystkich obywateli, aby dostrzegli, że w kontekście wydarzeń ostatnich dni, działania władz są haniebne i stanowią nieudolną próbę zatuszowania niewątpliwego skandalu, w jakim sprawczo uczestniczyło Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Wszystkich niegodzących się na taki stan rzeczy wzywamy, aby wyrazili swój sprzeciw.

Fundacja na Rzecz Ochrony Zwierząt IUS ANIMALIA
Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Zwierząt OTOZ Animals
Akcja dla Zwierząt Viva!
Fundacja dla Zwierząt ARGOS
Stowarzyszenie Obrona Zwierząt
Fundacja na Rzecz Ochrony Praw Zwierząt Mondo Cane


Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (49)
dodaj komentarz

  • -2

    Radykał_gość

    08.12.2012, 02:23

    co na to gminy żydowskie...?

    Szechter już ich opisze..... animalsi -to wszystko wina PiSu !!!

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx8.xx8  #
  • Antychryst _gość

    09.12.2012, 17:19

    czytam

    o "nich" goju, i co? Może mnie oświecisz, bo ja twierdze, że Żydzi są bardziej cywilizowany od mieszkańców pewnego zadupia w środku Europy.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • Tom_gość

    08.12.2012, 06:59

    Z żydami nie wygracie

    Z żydami nie wygracie

    Odpowiedz
    IP: 31.63.xx3.xxx  #
  • +5

    obcy_gość

    08.12.2012, 10:01

    tradycja

    nie tylko to robia Zydzi, brak wiedzy u Ciebie

    Cytuj
    IP: 5.146.xxx.xx3  #
    -3

    Antychryst_gość

    08.12.2012, 13:02

    .

    Na twoim miejscu zainteresowałbym się muzułmanami, z Żydami można się dogadać, to cywilizowany naród. Wpisz na YouTube "palestyńskie dzieci" albo "islam w Europie" a przekonasz się, że to islamskiej dziczy trzeba się bać a nie Żydów.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #

    krokodyl

    09.12.2012, 14:05

    ~ Antychryst_gość

    Żydzi to cywilizowany naród?Poczytaj trochę informacji o nich goju,a wtedy porozmawiamy o tym kto i jak jest cywilizowany.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
    -3

    Antychryst_gość

    09.12.2012, 17:43

    .

    A ty skąd czerpiesz informacje o nich, z "Protokołów Mędrców Syjonu"? To fałszywka napisana na zamówienie carskiego wywiadu pod na przełomie XIX wieku.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
    +1

    krokodyl

    09.12.2012, 19:06

    ~ Antychryst_gość

    Nie,antychryście-nie czerpię wiedzy z protokołów mędrców Syjonu.Nie obrażaj mnie proszę...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
  • +5

    Antychryst_gość

    08.12.2012, 07:28

    .

    W XXI wieku tzw. cywilizowany człowiek zabija zwierze metodami zaczerpniętymi prosto z epoki brązu? Podpisuję się pod protestem ekologów, co rzadko mi się zdarza, tym razem mają zupełną rację. Na ich miejscu dodałbym jeszcze aspekt higieniczny, bo argument pt. "wola narodu" do "posłów" z Wiejskiej raczej nie trafi. Otóż: 1. W uboju halal zwierzę zwrócone jest w kierunku Mekki, wykrwawia się nie będąc wcześniej otumanione, a jego gardło poderżnięte jest głęboko, aż do kręgów i przecięte są wszystkie narządy, wszystkie żyły szyjne i tętnica, a także tchawica i przełyk. 2. Cofa się zawartość żołądka przez przełyk, który jest blisko tchawicy. 3. Zwierzę zaczyna oddychać bardzo ciężko z powodu agonii, która może trwać nawet około kwadransa. Pamiętajmy, że wdycha substancje fekalne, obfitujące w różnego rodzaju zarazki. 4, Wszystko to, co zwierzę wdycha do pęcherzyków płucnych, przenika do krwi bardzo łatwo (wraz z zarazkami), ponieważ błona tam jest cienka. Pamiętajmy również, że krew nadal krąży w ciele zwierzęcia pomimo tego stopnia agonii, a nawet wydarza się to szybciej ze względu na stres, przynajmniej jeśli chodzi o doprowadzanie krwi do kluczowych narządów. 5. Istnieje więc ogromne ryzyko zakażenia mięsa nawet głęboko w ciele. 6. Obserwujemy, także ze względu na wysoki poziom stresu, dwa fizjologiczne zjawiska, które łaczą się ze sobą: zapaść wszystkich systemów immunologicznych oraz gromadzenie się krwi w kluczowych organach; można powiedzieć, że zwierzę zachowuje swoją krew. Jest to naturalny proces chroniący przed śmiercią, który sprawia również, że zwierzę nie krwawi tak bardzo. Jest to sytuacja odwrotna w stosunku do tego, co twierdzą ludzie wykonujący tę praktykę (taki ubój ma według islamu sprawiać, że zwierzę straci jak najwięcej krwi, która uważana jest za nieczystą i nie powinna być spożywana). Tak naprawdę produkcja toksyn w organizmie zwierzęcia jest większa. 7. Wraz z trwaniem agonii pojawiają się gwałtowne konwulsje, którym towarzyszy wypróżnienie, a uryna i kał rozpryskują się po całej powierzchni rzeźni. Wyraźnie widzimy więc konsekwencje, wpływające na stan mięsa halal spożywanego przez konsumentów. Prawdą jest, że europejskie prawo, CEE857-2004, w swoim załączniku, w rozdziale 4 zatytułowanym „Higiena rzeźni”, w paragrafie 7, linijce A mówi: „Tchawica i przełyk muszą pozostać nienaruszone w trakcie wykrwawiania (z wyjątkiem dla rytualnego uboju)” Problemem jest to, że według najnowszych szacunków około 50% spożywanego mięsa jest halal. A to dlatego, że nawet jeśli muzułmanie są wciąż mniejszością i nie spożywają niektórych części, nie można wyrzucić reszty mięsa. Łatwiejsze i przynoszące więcej korzyści dla przemysłu jest posiadanie jednej linii uboju, tak więc całe zwierzę zostanie skonsumowane poza rynkiem halal. Jest ono wtedy jednak uśmiercane zgodnie z tym orientalnym rytuałem. Tu jest mowa tylko o muzułmanach, ale przypominam, że tak naprawdę muzułmanie ten idiotyzm zaczerpnęli z wielkiej księgi praw, moralności i mądrości wiekuistej Biblii żydowskiej, podobno świętej księgi chrześcijan. Oto boskie prawa! Całość artykułu na: http://www.euroislam.pl/index.php/2012/01/mieso-halal - nie-jest-czyste/

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • +14

    83-110_gość

    08.12.2012, 08:32

    a ci dalej swoje

    W augustowie dzieci giną pod kołami tirów bo oni blokują budowę autostrady w obronie kwiatków weźcie się lepiej za pomoc biednym dzieciom które spędzą święta głodne mażąc o byle jakim prezencie

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx7.xx7  #
  • -1

    Imię, login, pseudonim, nick

    08.12.2012, 10:46

    Temat komentarza (max 50 znaków):

    A Ty pewnie maRZysz o słowniku ortograficznym pod choinką...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
    +1

    qq_gość

    08.12.2012, 12:05

    100% poparcia!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9  #
    -1

    gosc_gość

    08.12.2012, 12:23

    debiliada

    Całkowicie się zgadzam z Tobą. W d**ach się popzewracało. Koniec z karpiem na święta - bo to chyba też rytualne?! No i mam nadzieję że buty które noszą są z plastiku bo chyba ne ze skóry bo to niegodziwe!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx5  #
    +6

    _gość

    08.12.2012, 12:51

    Zgoda co do Augustowa. W tym roku przejeżdżałam - tragedia! Lubię i szanuję naturę, ale "wojujący ekolodzy" to osobna historia. Część porąbana, część interesowna, część bezmózgowa. Niestety.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9  #
    +3

    Antychryst_gość

    08.12.2012, 12:57

    .

    Ten apel skieruj raczej do Krk, to dzięki jego naukom i i JP II katolicy rozmnażają się bez opamiętania. Każdy powinien mieć tyle dzieci na ile go stać a prawica wciąż krzyczy żeby się rozmnażać, więc do kogo ta mowa?

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
    +2

    C>K>M

    08.12.2012, 14:49

    83-110

    Tym pseudo argumentem można storpedować praktycznie każda inicjatywę. Po co kupujesz buty za 150zł, kup za 70zł a resztę wpłać na cele charytatywne, bo gdzieś tam są jakieś głodne dzieci (a jak u nas już nie będzie, to będą w Afryce). Po co Ci, komputer, sprzedaj go i wspomóż głodne dzieci. Czy naprawdę musisz jeść 2 bułki, kup jedną i wspomóż głodne dzieci.I tak dalej. Od wspomagania głodnych dzieci są organizacje, które możesz dotować ile chcesz, równocześnie wspierając(lub nie) Animalsów. Dostrzegasz teraz bezsens swojej argumentacji?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
  • +3

    tedi_gość

    08.12.2012, 09:51

    animalsi?

    animalsi,obroncy żab,jaszczurek itp-jestem przeciw ich działaniom.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx4  #
  • +10

    aaaaaaaaaa_gość

    08.12.2012, 10:28

    popieram akcję !!!

    nauczmy się szanować życie.... jakiekolwiek, a nie tylko własne

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx0  #
  • +6

    Antychryst_gość

    08.12.2012, 15:05

    .

    To jest tragedia. Czy wy macie problem z czytaniem i rozumieniem tekstu? Tu nie chodzi o obronę życia zwierząt ale o humanitarne zabijanie (dziwnie to brzmi). Człowiek jest gatunkiem mięsożernym i jeżeli już zabijać to jak najbardziej bezboleśnie. Do "debilady" nikt ci nie zakazuje jeść karpia ale czy musi ten karp tak długo zdychać? Doskonale wpasowujesz się w swojego nicka. Jest jeszcze aspekt religijny, UE zakazuje takiego uboju ale zawsze musi być wyjątek dla religiotów. To jest chore, dlaczego mamy ustępować idiotom kierującym się starożytnymi, barbarzyńskimi obyczajami? W USA Sąd Najwyższy odrzucił prośbę amerykańskiej służby zdrowia, która zwróciła się z prośba o zezwolenie stosowania marihuany w celach leczniczych (jest lepszym środkiem znieczulającym od morfiny i powoduje znacznie mniej skutków ubocznych), ale zezwolił jednocześnie na używanie jej (chyba rastafarianom, nie pamiętam) do obrzędów religijnych. To dowód na to, że teiści nie mogą rządzić światem, to przez nich to miejsce jest jednym wielkim domem wariatów, światem powinni rządzić racjonaliści.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • -2

    gość_gość

    08.12.2012, 11:03

    gość

    większość obrońców niech się nauczy sprzątać po zwierzętach bo jako zwykle widzą problem tylko nie u siebie zgadzam się z 83 -110 gość

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx4.xx2  #
  • -1

    Maniek_gość

    08.12.2012, 12:44

    Podpisje sie pod komenarzem ze dzieci gloduja a animalsi niech wezna lopaty i niech posprzataja nasze zasrane miasto przes wspaniale pieski wczyli o schroniska dla zwierzat i nie moga sobie teraz poradzic bo to tych wspanialych obroncow zwierzat przeroslo

    Odpowiedz
    IP: 217.212.xx0.xx6  #
  • łowca_gość

    08.12.2012, 14:34

    "prozwierzęce"

    Co to są organizacje "prozwierzęce"? Platforma Świń Polskich? Pierwsze słyszę.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xxx.xxx  #
  • -2

    łowca_gość

    08.12.2012, 17:28

    Podpis pod zdjęciem

    "Stop dla uboju regionalnego" Ubój powinien być krajowy , europejski a najlepiej światowy

    Cytuj
    IP: 83.25.xx0.xx6  #
  • +2

    _gość

    08.12.2012, 18:03

    do ckm

    Bzdury piszesz gość pisze o blokowaniu inwestycji a ty o datkach co ma piernik.. Każdy wie, że wpłacając na jakieś cele do biednych trafia 2-5%, resztę pochłonie pseudo fundacja, która służy tylko praniu brudnych pieniędzy. Jeżeli dla ciebie kwiatki i żabki ważniejsze są niż dzieci to już wszystko jasne. A może pomyśl tak po co budować obwodnicę pieniądze są i siły też a zieloni blokują bo kolesie z góry nie dostali koperty. Nie raz tak było, że przykuwali się do drzew po czym nagle rezygnowali z akcji dlaczego?

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx7.xx7  #
  • -1

    C>K>M

    09.12.2012, 20:37

    To ja się pytam co ma piernik. Jest konkretna demonstracja w sensownym celu, to każdy normalny człowiek ją popiera, a nie pierniczy o zupełnie innych sprawach. Do tego myląc organizacje, bo z blokowania raczej Greenpeace słynie, a nie Animals. Ale nawet, jak nie cierpię Greenpeace za blokowanie inwestycji, czy za ich akcje przeciwko energetyce atomowej, tak popieram za akcje przeciwko GMO. Bardzo zasmucił mnie Twój komentarz, coraz więcej ludzi w tym kraju gotowych jest nie zgodzić się, że 2+2=4 gdy powie to ktoś z przeciwnej im opcji światopoglądowej.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
  • +2

    Łowca skór_gość

    08.12.2012, 18:16

    ludź

    A jak człowiek umiera w męczarniach to nfz odmawia leczenia bo za stary albo leki za drogie dla dzieci też nie ma na chemię czy na przeszczep szpiku bo kontrakt się skończył ogarnijcie się lepiej zorganizujcie akcję dla życia człowieka!

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx7.xx7  #
  • Antychryst_gość

    09.12.2012, 17:45

    .

    Jak "UMIERA w męczarniach" to kogo chcesz leczyć?

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • +6

    Jurgen

    08.12.2012, 18:41

    Jeżeli musimy to róbmy to humanitarnie !

    mamy XXI wiek. Nie zabijamy zwierząt bez wcześniejszego ogłuszenia !!!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany  #
  • ninja_gość

    08.12.2012, 21:27

    żal mi was

    jak sobie chcesz ratować bękarty to jedź sobie to Augostowa i zabierz je wszystkie do domu i daj im żreć kamienie , zwierzęta też mają uczucia nie to co człowiek zwyczajna bestia do katowania bezbronnych zwierząt ; // więc prosze cię nie wtrącaj w temat zwierząt bękartów bo zwierzęta nie czynią zła jak już to działają w swojej obornie ot co a małe bachory wyrosną kiedyś na ludzi którzy bądą czynili zło ; / i sobie dawajcie łapki w dół nie obchodzi mnie to moje zdanie jest takie skoro zwierząta giną to dzieci które są w domach dziecka i nikt ich nie chce także powinny być zabijane

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx9  #
  • -1

    roza-81

    08.12.2012, 23:08

    O boj

    jeszcze zapomnialas dodac ze powinnismy je jesc i przerabiac na buty i torebki jak statystyczna krowe .Ten wpis to jakis bardzo niesmaczny zart ?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
    +1

    ninja_gość

    09.12.2012, 15:42

    żal mi was

    bardzo dobrze to napisałaś chętnie bym założyła buty z bachora bądź torebke , tak bo dlaczego zwierzęta mogą być przerabiane a dzieci nie jak ktoś widzi na ulicy dziecko to o jezu wielka afera ale gdy zobaczy na ulicy potrąconego kota bądź psa który może jeszcze by miał szanse na przeżycie to nawet go to nie obleci ; /

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx9  #
    -1

    roza-81

    10.12.2012, 00:10

    Dlaczego nie ?

    Bo kanibalizm jest niezdrowy , a mydlo z ludzi smierdzi, juz gdzies to sprawdzali .Co do potraconych psow to chyba maja wieksze szanse od potraconego dziecka bo jak trafi ci na maske pies to nie pojdziesz siedziec za dzieciaka a i owszem. A i pomysl o sterylizacji ,po co masz isc siedziec za przerabianie dzieci na buty,Kto bedzie bronil ucisnionych kotkow? Ja nie mam nic do wariatow ale laskawie nie rozmnazaj sie ,

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #

    ninja_gość

    10.12.2012, 22:07

    żal mi was

    i nie mam zamiaru ; )

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx9  #
    +1

    Antychryst_gość

    10.12.2012, 23:27

    do ninja

    Myślę, że to co wypisujesz to oznaka głębokiej depresji spowodowanej brakiem białek pochodzenia zwierzęcego, w dalszej kolejności czeka cię zidiocenie, chyba że wcześniej popełnisz samobójstwo.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #

    ninja_gość

    11.12.2012, 12:25

    żal mi was

    hahaha poważnie ? to nie ja na codzień jem mięso ; )

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx9  #
    -1

    Antychryst_gość

    11.12.2012, 13:01

    .

    A nie mówiłem, zaczyna się obumieranie szarych komórek.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • -2

    popieram_gość

    08.12.2012, 22:31

    popieram

    Jestem temu zdecydowanie przeciwna, jedynie rządzący mogą pomóc!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx5  #
  • -2

    ho ho ho_gość

    08.12.2012, 23:25

    a buty ze skóry

    jak widać na załączonym obrazku, animalsi (a może animalski) buty mają ze skóry, która pewnie "nie pochodzi ze zwierząt"... hipokryzja i tyle, szum.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx1  #
  • +2

    krokodyl

    09.12.2012, 14:11

    żydzi do siebie

    Jak chcą "modły" rytualne odprawiać to niech jadą do swojego,a raczej palestyńskiego Izraela.Ogarnijmy się!Dlaczego ktoś ma nam urządzać życie?Poza tym czytajcie ze zrozumieniem.Nikt Wam nie broni jeść karpia.Po prostu chodzi o jego humanitarne zabicie,by się nie męczył.I nie wyjeżdżajcie ze służbą zdrowia,bo to zupełnie inna bajka.Fakt-jest ona katastrofalna,ale co mają do niej Animals???

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany  #
  • -2

    Antychryst_gość

    09.12.2012, 17:50

    .

    Liczba wyznawców Judaizmu na świecie - 0,21% Liczba wyznawców islamu 33,43%. Dalej twierdzisz, że tu chodzi o rynek izraelski? I wyjaśnij proszę co to znaczy palestyński Izrael? Czy to samo co kociewska Polska? To won polaczku z Kociewia.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #

    krokodyl

    09.12.2012, 19:12

    ~ Antychryst_gość

    Nie napisałem nic o islamistach,więc czemu o nich piszesz?Skoro jednak rozpocząłeś temat to stanowią dla nas zagrożenie,ale inne niż Żydzi.Koszerni stanowią dla nas bardziej zagrożenie w kwestii budowy społeczeństwa multikulturowego,czy gospodarki,a muzułmanie dla kultury,obyczajów,religii.To trochę różne sprawy.A o czym myślę pisząc palestyński Izrael?Mam na myśli to,że jak dobrze wiesz w latach 1920-1947 istniało mandatowe państwo Palestyny,a potem w skutek przemian do głosu doszli Żydzi,przez których do dzisiaj są wojny na bliskim wschodzie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #

    Antychryst_gość

    10.12.2012, 17:31

    .

    "Nie napisałem nic o islamistach,więc czemu o nich piszesz?" - bo tu chodzi o rynek arabski, polskie rzeźnie eksportują mięso halal do arabów a nie do Izraela. "Koszerni stanowią dla nas bardziej zagrożenie w kwestii budowy społeczeństwa multikulturowego,czy gospodarkia muzułmanie dla kultury,obyczajów,religii.To trochę różne sprawy" - nie, to nie są inne sprawy. Uważasz, że niszcząc kulturę, obyczaje można zbudować silne gospodarczo państwo? Islam to zaraza, zniszczą kulturę jednocześnie z gospodarką. I nie bardzo rozumiem, "Koszerni" stanowią zagrożenie dla multikulti czy wręcz przeciwnie? "istniało mandatowe państwo Palestyny" - :-))))))))) chodziło ci chyba o "mandatowe TERYTORIUM Wlk. Brytanii? Różnica pomiędzy "terytorium" a "państwem" jest taka jaka miedzy Polską a Wielkopolską. Jeżeli twierdzisz, ze to było "państwo" to może wymienisz jakiegoś palestyńskiego członka rządu? może ministra finansów tego "palestyńskiego państwa", może prezydenta? "w skutek przemian do głosu doszli Żydzi" - po pierwsze to Żydzi byli tam przed Palestyńczykami, Palestyńczycy to potomkowie Arabów, którzy podbili Palestynę (terytorium) w VII. Palestyńczycy nigdy nie stworzyli własnego państwa, bo żeby stworzyć własne państwo trzeba zakasać rękawy i wziąć się do roboty a nie modlić się 5 razy dziennie a w przerwach pomiędzy modlitwami gwałcić kozy i małe dziewczynki. http://www.youtube.com/watch ? v=BFsF2okyaeA (tylko dla widzów o mocnych nerwach). Tak Palestyna należy się Palestyńczykom jak Wielkopolska Wielkopolanom.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • -3

    max_gość

    09.12.2012, 15:26

    pseudo ekolodzy

    Zgadzam sie całkowicie z łowcą skor , nalezy wszedzie stosowac umiar i zdrowy rasondek , przy ochronie zwierzat rowniez np w Polsce psy powoli staja sie ,,święte ,, Watachy bezpanskich psow atakują ludzi i inne zwierzeta ale odstrzału zrobic nie wolno Napastnik ma wieksze prawa jak ofiara z ludzmi jest tak samo NINJA jestem ciekawy czy zresz tylko trawe i ubierasz sie tylko w plastyki ,bardzo w to WĄTPIE hipokryto

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx0.xx5  #
  • ninja_gość

    09.12.2012, 19:37

    żal mi was

    po pierwsze jestem dziewczyną po drugie w dupie mam zdanie ludzi -.- i tak jestem wegetarianką więc za nim ocenisz może na sam początek zapytaj -.-

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx9  #
  • jaki kwas_gość

    10.12.2012, 09:29

    ubój rytualny

    Zapraszam do przeczytania mojego artykułu o uboju rytualnym: http://alekwas.blogspot.com/2012/12/uboj-rytualny.html

    Odpowiedz
    IP: 83.3.xx4.xxx  #
  • MEMIAH_gość

    10.12.2012, 11:17

    A NIE LEPIEJ

    A NIE LEPIEJ wyprosić "ich" z naszego kraju. protestów nie rozumiem i ww. większości wypowiedzi też przecież wszyscy chcą demokracji ponaszowania prawa ,religii ,toższamosci ,legalizacji par homoseksualnych a przeszkadza zabijanie zwierząt w rytuale religijnym.odsyłam do Starego Testamentu gdzie dla NASZEGO BOGA OJCA izraelici tez zabijali zwierzęta w ofierze.

    Odpowiedz
    IP: 91.208.xx6.xx1  #
  • memiah_gość

    10.12.2012, 11:27

    do kwasa

    czytałem twój artykuł. muzułmanie nie jedzą wieprzowiny a rytualnie zabijają jagnię czyli najsmaczniejsze mięso. robi się też to po to aby krew uszła ze zwierzęcia i nie zanieczyściła mięsa. mięso z krwią psuje się szybciej a na pastwiskach cięźko o lodówkę. jestem ciekaw czy lubisz kebab bo oryginalnyy robi się z baraniny. a zapomniał bym świnie ,krowy ,drób w naszych cywilizowanych masarniach tez pozbawia się krwi w imię konsumentów. pozdrawiam Wszystkich miłośników zupy Czerniny która przygotowuje się z krwi kaczki ,której tez należy podciąć gardło.

    Odpowiedz
    IP: 91.208.xx6.xx1  #
  • +2

    Antychryst_gość

    10.12.2012, 17:45

    .

    "po to aby krew uszła ze zwierzęcia i nie zanieczyściła mięsa." - tylko, że podrzynając gardło przytomnemu zwierzęciu efekt jest dokładnie odwrotny, Odsyłam do mojego wcześniejszego postu pkt. 6. ale skąd jakiś pastuch 4 tyś lat temu miał o tym wiedzieć... a nie, przecież to sam bóg dał takie instrukcje. Jak na kogoś kto stworzył całą florę i faunę to jego wiedza na temat biologii jest na strasznie niskim poziomie. "świnie ,krowy ,drób w naszych cywilizowanych masarniach tez pozbawia się krwi w imię konsumentów. " - ale przedtem sie je ogłusza, o to w tym artykule chodzi.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • teresa_gość

    18.07.2013, 05:37

    PIENIĄDZE CZY RELIGIA?.

    Zakaz rytualnego uboju w Polsce nie ma nic wspólnego z religią. Jak zwykle chodzi o pieniadze. Od kiedy Turcja otworzyła swoje granice dla importu wołowiny z UE w 2010, 30% calego exportu wolowiny z Polski pochodzacej z rytualnego uboju wrosl do 30% calege exportu. Ponad 150.000 zwierzat bylo zabitych w ten sposob. Zysk ocenia sie na około jednego miliarda euro. Ponizszy link zawiera artykul o Polskiej ustawie i video przedstawiajace uboj rytualny. Sceny sa bardzo krwawe. Video jest dobre dla tych ktorzy nie wierze w uczciwe intencje obroncow praw zwierzat. http://www.care2.com/causes/kosher-animal-slaughter-still-banned-in-poland.html

    Odpowiedz
    IP: 24.4.xx4.xx8  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.