Działkowcy, którzy posiadają ogródki na tczewskich Suchostrzygach, obawiają się o przyszłość. Wszystko z powodu problemów z wyborem nowego zarządu Rodzinnego Ogrodu Działkowego im. Mikołaja Kopernika w Tczewie. Jeśli w maju nie uda się dojść do porozumienia, nie wiadomo, jaka będzie przyszłość tych ogródków.
W Rodzinnym Ogrodzie Działkowym im. Mikołaja Kopernika w Tczewie zrzeszonych jest 434 działkowców, których ogródki zajmują 18 hektarów na obrzeżach Suchostrzyg. Problemem działkowiczów jest brak nowego zarządu, a kwestią, która poróżniła działkowiczów są m. in. opłaty. Części działkowców marzy się opłata w wysokości 5 gorszy od metra działki - obecny zarząd mówi o 44 groszach.
- Chcemy, żeby opłaty za działki nie poszły do góry, ale zostały na tym samym poziomie. - mówił podczas sobotniego spotkania z działkowiczami prezes ROD, dodając, że z Gdańska płyną sygnały o konieczności wyższych opłat. Prezes dodawał, że bunt, niepłacenie czy brak wyboru nowego zarządu do połowy maja br. może mieć poważne konsekwencje, łącznie z wypowiedzeniem umowy dzierżawy - Po to są opłaty, żeby je opłacać. 200 zł na rok użytkowania działki to nie jest duży pieniądz. - mówił, dodając - Jeśli przegłosujemy stawki na poziomie 5 groszy, nie będzie nas stać np. na opłacenie wody. Dlatego nasza propozycja to 44 grosze od metra działki - ale jest w tej opłacie kilka innych.
7 groszy ma być przeznaczane dla wyższych struktur działkowych w Gdańsku - zaś pozostała część to wydatki z utrzymaniem czystości, konserwacją infrastruktury ogrodowej, opłaty za dostawę energii elektrycznej, ubezpieczenia, podatki i różne opłaty prawne. Składka członkowska wynosi 6 zł. Jak do tej pory, opłat za ubiegły rok nie uiściło 14 działkowców.
Podczas ostatniego spotkania przekonywano, że nowy zarząd jest potrzebny, by ogródki mogły nadal funkcjonować. Członkowie stowarzyszenia wymieniali przykład jednego z ogrodów z południa Polski. Na koniec roku zarządy muszą rozwiązać kwestie związane ze sprawami dotyczącymi zwolnień z podatku od nieruchomości. W jednym ze śląskich miast ktoś nie dopilnował formalności i tamtejszy Urząd Miasta naliczył działkowiczom podatkową kwotę opiewającą na ponad 3 mln zł - działkowcy muszą zapłacić wspólnie. Podkreślano również, że zarząd dopilnowuje m. in. kwestii związanych np. z nielegalnym pobieraniem prądu przez część działkowców.
Kolejne zebranie musi odbyć się do 16. maja. Jeśli ponownie nie uda się wybrać zarządu, zostanie powołany zarząd komisaryczny - a potem przyszłość suchostrzyckich ogrodów może być niepewna. Dodajmy, że na terenie Tczewa działa jedenaście ogrodów działkowych, zrzeszających około 3 tysiące działkowiczów.
W Rodzinnym Ogrodzie Działkowym im. Mikołaja Kopernika w Tczewie zrzeszonych jest 434 działkowców, których ogródki zajmują 18 hektarów na obrzeżach Suchostrzyg. Problemem działkowiczów jest brak nowego zarządu, a kwestią, która poróżniła działkowiczów są m. in. opłaty. Części działkowców marzy się opłata w wysokości 5 gorszy od metra działki - obecny zarząd mówi o 44 groszach.
- Chcemy, żeby opłaty za działki nie poszły do góry, ale zostały na tym samym poziomie. - mówił podczas sobotniego spotkania z działkowiczami prezes ROD, dodając, że z Gdańska płyną sygnały o konieczności wyższych opłat. Prezes dodawał, że bunt, niepłacenie czy brak wyboru nowego zarządu do połowy maja br. może mieć poważne konsekwencje, łącznie z wypowiedzeniem umowy dzierżawy - Po to są opłaty, żeby je opłacać. 200 zł na rok użytkowania działki to nie jest duży pieniądz. - mówił, dodając - Jeśli przegłosujemy stawki na poziomie 5 groszy, nie będzie nas stać np. na opłacenie wody. Dlatego nasza propozycja to 44 grosze od metra działki - ale jest w tej opłacie kilka innych.
7 groszy ma być przeznaczane dla wyższych struktur działkowych w Gdańsku - zaś pozostała część to wydatki z utrzymaniem czystości, konserwacją infrastruktury ogrodowej, opłaty za dostawę energii elektrycznej, ubezpieczenia, podatki i różne opłaty prawne. Składka członkowska wynosi 6 zł. Jak do tej pory, opłat za ubiegły rok nie uiściło 14 działkowców.
Podczas ostatniego spotkania przekonywano, że nowy zarząd jest potrzebny, by ogródki mogły nadal funkcjonować. Członkowie stowarzyszenia wymieniali przykład jednego z ogrodów z południa Polski. Na koniec roku zarządy muszą rozwiązać kwestie związane ze sprawami dotyczącymi zwolnień z podatku od nieruchomości. W jednym ze śląskich miast ktoś nie dopilnował formalności i tamtejszy Urząd Miasta naliczył działkowiczom podatkową kwotę opiewającą na ponad 3 mln zł - działkowcy muszą zapłacić wspólnie. Podkreślano również, że zarząd dopilnowuje m. in. kwestii związanych np. z nielegalnym pobieraniem prądu przez część działkowców.
Kolejne zebranie musi odbyć się do 16. maja. Jeśli ponownie nie uda się wybrać zarządu, zostanie powołany zarząd komisaryczny - a potem przyszłość suchostrzyckich ogrodów może być niepewna. Dodajmy, że na terenie Tczewa działa jedenaście ogrodów działkowych, zrzeszających około 3 tysiące działkowiczów.
Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności!
Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.











![Tczew - Tragedia na "91". Dwie osoby nie żyją [AKTUALIZACJA]](/_ramfs/foto-webp/81be3306-640360.webp)

![Tczew - Wjechali samochodem na zamarznięte jezioro. Lód się załamał. Byli pijani [AKTUALIZACJA]](/_ramfs/foto-webp/a231aa07-640360.webp)


















Komentarze (22)
dodaj komentarz
zarząd_gość
08.05.2015, 09:58
maska z takim ludźmi - jedna sobota z grillem kosztuje 200 zł, a dla nich cały rok dzierżawy gruntu to dużo? wszystkich bym z tamtą wypiep***szył jakby mi tak marudzili.
swen_gość
08.05.2015, 15:52
zaorać teren, sprzedać pod bloki czy fabryki I po problemie. Dzierżawcami sa w 95% emeryci I renciści, zawsze będzie im coś nie pasowac, no chyba, że nowym prezesem zarządu zostałby emerytowany ksiądz lub przynajmniej ktoś z PISu. To jest I tak duży ukłon, że miasto pozwala na taki bajzel w środku miasta, na atrakyjnym terenie, a im I tak się nie podoba.
_gość
08.05.2015, 10:04
Zarząd czy sitwa?
Dlaczego Gdańsk dyktuje nam stawki>? Przecież zgodnie z ustawą można było odłączyć się od PZD Niech Pan prezes nie opowiada o kosztach utrzymania infrastruktury, bo to jakaś herezja! Nie ma śmietników, nie dba się o zewnętrzne ogrodzenie, ławki uszkodzone od lat, w sezonie trawa pnie się w gore, alejki wyglądają dokładnie tak samo jak 30 lat temu - wiec z czym do ludzi??? Od lat nic się nie zmienia , a koszta rosną, to chyba coś tu jest nie tak? Dlaczego do wymiany odcinka rury wzywa się firmę zewnętrzna i płaci się grube pieniądze podczas gdy są działkowcy, którzy chcieli naprawić to za darmo w ramach odpracowaniu godzin na rzecz ogrodu! ? Ten zarząd to taka lewizna i na to ludzie się nie zgadzają.
meme_gość
08.05.2015, 11:52
heh
Najlepiej patrzec na to co inni zrobia a u siebie robic tylko w ogrodku i narzekac. jak by kazdy zadbal o alejke ktora jest obok dzialki nie bylo by prolemu prawda? Wszyscy by chcieli wode, prad, koszenie trawy, wywoz smieci za 5 groszy a tak sie poprostu nie da. W jakim Wy swiecie zyjecie? Wszystko idzie do gory a Wy chcecie dzialeczki najlepiej za darmo. w miejszych miejscowosciach placi sie wiecej a ludzie sa w stanie zadbac o infrastrukture poniewaz zawsze mozna ten teren stracic a wtedy sie zacznie marudzenie
_gość
08.05.2015, 12:38
do meme
Gdzie płaci się więcej? Podaj konkretny przykład, nazwę ogrodu, miejscowość, wielkość parceli, zużycie wody w czasie sezonu w m3, zużycie prądu w kWh. Ponadto niektóre opłaty są ustalane indywidualnie, więc nie opowiadaj farmazonów. 180 PLN to nie 5 groszy...
Działkowicz_gość
08.05.2015, 20:13
Podejrzewam że artykuł ten pisała osoba która czegoś nie rozumie i wprowadza zamęt wśród działkowców ,jak co roku ta właśnie osoba ciągle jątrzy ,chyba już ostatni raz .Nikt nie narzuca żadnych opłat ,opłaty te wynikają z ponoszonych kosztów ,Jeżeli chodzi o odłączenie od PZD to właśnie sami działkowcy zadecydowali o pozostaniu w strukturach PZD .jeżli chodzi o śmietniki to mamy podpisaną umowę z SITĄ oraz są pojemniki jeżeli chodzi o pojemniki na ogrodach to były, ale zostały zlikwidowane działkowcy dobrze wiedzą dlaczego.Ogrodzenie jest systematycznie wymieniane ,trudno nadrobić zaległości z 20 lat w ciągu 4 lat ,Ławki mają dopiero jeden rok a nie lata,trawa to działkowiec jest zobowiązany do koszenia alejki a nie zarząd ,trzeba poczytać w regulaminie gościu.Kto wymieni odcinek rury wodnej z przyłączami do poszczególnych działek nie mając zielonego pojęcia o hydraulice nie mając narzędzi odpowiednich.Ażeby pisać gościu na te tematy to trzeba mieć trochę poukładane pod sufitem a jak czegoś nie wiesz to się ucz.
_gość
09.05.2015, 10:17
do Działkowicz_gość
Tak, działkowcy zdecydowali o przynależności do PZD zwłaszcza,że informacje o zebraniu dostałem po zebraniu. Traktuje to jako zamierzone działanie. Jeśli chodzi o wynajmowanie firm zewnętrznych do wymiany odcinka rury, to chyba raczył Pan pominąć, ze wśród działkowców są również hydraulicy. Niech Pan łaskawie napisze jakie koszta rosną??? wody, prądu? za to każdy płaci indywidualnie, a grunt należy do miasta, więc jakie koszta>? a może wzrosły składki do PZD? Jak już Pan coś pisze, to proszę pisać jasno albo wcale. To Pan wprowadza demagogię wśród działkowców i to nie pierwszy raz, ale to już tylko kwestia czasu.
rt_gość
11.05.2015, 07:23
jesli dzialkowcy nie beda zjednoczeni
to PO na jednym glosowaniu w nocy rozwiaze wasze dzialki /PO szczegolnie ma chrapke na grunty w warszawie / sprywatyzuje a prywaciaz bedzie chcial dzierzawy 1000 zl a jak nie wyjdzie to sprzeda grunty i juz nie bedzie dzialek , pola tez sobie nie kupicie bo nie macie rolniczego wyksztalcenia , bedzie mozna w parku posiedziec z pijakami
Marta_gość
11.11.2018, 16:52
śmietniki działkowe
Temat ŚMIETNIKÓW DZIAŁKOWYCH to nie kończąca się opowieść.....Niby one są ale jak co do czego, to jak by ich nie było !!!!! Skoro płacimy za wywóz śmieci 30 zł, to należało by z tych pojemników korzystać, prawda? , a nie dorywczo gdyż są one dostępne tylko w określonym dniu i określonych godzinach.
_gość
08.05.2015, 11:40
Powinni tez te działki pilnować bo menele to się często kręcą i demolują te altany.
rumcajs_gość
08.05.2015, 12:35
narzekanie
To niech sobie ciecia wynajmą do pilnowania. Wszystko by za darmo chcieli. Masz działkę to płać bo to niby hobby a za każde hobby się płaci .
LSQ_gość
08.05.2015, 13:38
Chętnie przyjmę działkę z altaną za 2 zł od metra :)
eu_gość
08.05.2015, 14:42
dzialki
Te cale Suchostrzigi w Ksiedze WIeczystej nalerza do NIEMCA Schwarca ale wnuki juz zlorzyly pozew do sadu i grund nie nalerzy do MIASTA TCZEWA!!!!!!!!!!!!!! one komentar.
_gość
08.05.2015, 15:21
Grund to być debilem...
on85_gość
08.05.2015, 16:53
Bezczelny komor nawet w ostatnich dniach prezydentury nie boi się podnosić ludziom podatków.
fitrak
08.05.2015, 17:13
do gość
Nie ma słowa grund debilu, tylko grunt jak już.
Ogon_gość
08.05.2015, 20:33
działki
Witam nie macie pojęcia o działce pani redaktor bzdury opisujecie o działkach
dzialkowiczz_gość
09.05.2015, 07:54
prawo
Ustawa z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych opiera się na założeniu, które polega na tym, iż prawo do działki jest niezależne od przynależności organizacyjnej (art. 2 pkt 1 ustawy o ROD)
Działkowicz_gość
09.05.2015, 10:29
Tak,każdy może posiadać działkę nie musi należeć do struktur organizacyjnych PZD,ale ponosi opłaty takie jak działkowiec zrzeszony z wyłączeniem składki członkowskiej która wynosi 6 zł,nie może natomiast brać udziału w zebraniach ,decydować co zrobić lub czego nie robić.
DZIAŁKOWICZ_gość
09.05.2015, 16:34
DZIAŁKA
Na utrzymanie czystości ALE PO CO niektórzy robią sobie wysypisko poza działkami wiec stawka powinna zostać taką jaka jest. .PANOWIE DZIAŁKOWICZE ROWY SĄ DO MELIORACJI A NIE DO WYSYPYWANIA ODPADÓW ZIELONYCH I SMECI
Ala_gość
10.05.2015, 17:16
działki
Mam dzialkę na Czyżykowie i opłacamy za 45 groszy od matra a do tego dochodzą jeszcze inne opłaty . Jak się nie podoba podwyżka to odebrać im działki i przeorać
Xxxxx_gość
04.07.2019, 16:48
Dzialki
Chętnie wynajmę działkę . Na sezon letni !!! Mogę sprzątać i dbać o wygląd działki ... żeby tylko być posiedzieć na działce niż w parku z menelami .