Tcz.pl logo

Szukaj

Część młodzieży nie potrafi się zachować na uroczystościach patriotycznych?

Młodzież podczas jednej z uroczystości patriotycznych (fot. tcz.pl)
Część młodzieży nie potrafi się zachować na uroczystościach patriotycznych?
Młodzież nie zawsze potrafi się zachować podczas patriotycznych uroczystości, na które jest zapraszana przez organizatorów? Z apelem do nauczycieli historii o uwrażliwienie uczniów na sprawy historii, szczególnie tej dotyczącej naszego regionu, wyszedł starosta tczewski, Józef Puczyński.

Skąd wziął się apel? To efekt obserwacji zachowań młodych ludzi podczas jednej z uroczystości patriotycznych, organizowanych na terenie Tczewa. Chodzi o Dzień Żołnierzy Wyklętych - 1. marca przed pomnikiem "Ofiar terroru stalinowskiego" w tczewskim Parku Miejskim spotkały się władze miasta i powiatu oraz delegacje z tczewskich szkół. Wśród tych ostatnich nie wszyscy byli zainteresowani tym, co działo się pod obeliskiem. Niektórzy ostentacyjnie żuli gumę, inni nerwowo zerkali na zegarki, a jeszcze inni przeglądali SMSy, czy usiłowali rozmawiać z kolegami... Nie uszło to uwadze starosty tczewskiego, Józefa Puczyńskiego:

- Czasem to zachowanie nie zawsze jest adekwatne do okoliczności. A chodzi tu przecież o szacunek dla tych, ku pamięci których się spotykamy. O kombatantów, którym jest przykro, gdy widzą niestosowane zachowania. Dlatego apeluję do dyrektorów szkół i historyków, by uczulić na poznawanie historii - by młodzież wiedziała, dlaczego tam przyszła, a nie tylko robiła sztuczny tłok - uważa starosta.

Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (88)
dodaj komentarz

  • +62

    _gość

    04.04.2013, 09:11

    Może zapraszać tylko zainteresowaną grupę?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx9  #
  • +33

    mm_gość

    04.04.2013, 09:43

    Jestem za tym, aby zapraszać tylko ludzi, którzy są tym zainteresowani.

    Cytuj
    IP: 164.127.xx6.xx2  #
    -7

    mala_gość

    04.04.2013, 11:44

    jeszcze więcej wychowania bezstresowego..

    to gówniarze rodziców będą mordować.. za poświęcenie im tylu lat życia..

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6  #
    +12

    04.04.2013, 15:14

    jeżeli uroczystości takie będą się odbywać podczas trwania lekcji-powodzenia! Przyjdą całe tłumy :)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
    +5

    Wilk_gość

    04.04.2013, 19:44

    Realia

    Nikt by nie przyszedł. Chyba, że w czasie lekcji - frekwencja 100%.

    Cytuj
    IP: 83.11.xx8.xx7  #
  • +72

    _gość

    04.04.2013, 09:12

    Szanowny Panie starosto

    Cieszę się, że nie żyjemy w średniowieczu, bo pewnie już byś Pan palił dzieci na stosie! Większość z tych młodych ludzi nie zna terminu "żołnierz wyklęty", zatem idea uroczystości jest im obca i nie jest to ich wina. Poza tym, obecność w tego typu uroczystościach jest zwykle narzucana z góry, zatem nie dziwi mnie takie zachowanie.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx9  #
  • +23

    zawszewdrodze_gość

    04.04.2013, 11:18

    Przykład idzie z góry

    Nie wiem ilu młodych ludzi ogląda TV w czasie gdy widać polityków i różnej maści działaczy buczących i gwiżdżących na pogrzebie czy obrażających, lekceważących, innych!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx7  #
  • +39

    jarq

    04.04.2013, 09:16

    "Zapomniał wół jak cielęciem był"

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany  #
  • +28

    to13_gość

    04.04.2013, 09:22

    bo ta młodzież nie z własnej woli się tam pojawiła, tylko z przymusu. Powinni przyjść tylko zainteresowane osoby, a nie trójka sztandarowa wybrana z przymusu, nie dziwić im się, że się nudzą na takich uroczystościach, o których władza pamięta tylko po, aby podlizać się społeczeństwu, bo najchętniej też by się nie pojawiła na takim czymś.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx0  #
  • +20

    Ali-gator_gość

    04.04.2013, 09:35

    W dzisiejszych czasach młodzież nie jest uczona patriotyzmu. Nie jest uczona właściwego zachowania w miejscach publicznych, uroczystościach czy w ogóle do innych ludzi. Ma błędne pojęcie o demokracji i myśli, że jej wszystko wolno. Kiedyś wyjście ze sztandarem swojej szkoły i godne jej reprezentowanie to był zaszczyt. Dzisiaj to jest przymus, bo "trzeba się pokazać". Nie wszyscy potrafią prawidłowo nieść sztandar i zachować się z nim podczas hymnu. Takie czasy, że każdy patrzy tylko za kasą i ma gdzieś zajęcia pozaprogramowe, które kiedyś były i wiązały sięz jakimiś tam profitami (np za ileś godzin - dzień wolny). Ale to występuje w całym kraju, nie tylko w Tczewie. Panie Starosto - dziś dla młodzieży istnieją inne priorytety, a nie przymusowe chodzenie na uroczystości. Dlatego takie zachowanie. Jest to smutne ale prawdziwe. Nikt nie chce dać od siebie nic za darmo. Tego nauczył nas ten system...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx9  #
  • +2

    Antychryst_gość

    07.04.2013, 12:54

    .

    Jak się uczy patriotyzmu?

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
    -3

    C>K>M

    07.04.2013, 18:30

    Wystarczy uczyć matematyki, bo to uczy logiczne myślenia, stąd prosta droga do patriotyzmu. Nie bez powodu lewacy to najczęściej tak zwani humaniści, czyli matematyczno-techniczni debile.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
    +1

    Antychryst_gość

    07.04.2013, 21:07

    .

    Ty katoliku, na temat logi nie powinieneś się wypowiadać, koło logiki ty i twoja religia nawet nie staliście.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
    +1

    Antychryst_gość

    07.04.2013, 21:26

    .

    Matematyka uczy raczej abstrakcyjnego myślenia, a logiki dziecko uczy się zadając pytania na temat otaczającego go świata i otrzymując na nie logiczne odpowiedzi. Przykład: Tato, jak powstała Ziemia? Odp. nr 1: Powstała z pyłu, który obracał się wokół słońca, zbijając się w coraz to większe bryły. Odp nr 2: Dziadek siedzący w kosmosie ją stworzył - ale dlaczego na Ziemi było ciemno? bo gwiazdy stworzył później - ale rośliny stworzył wcześniej niż gwiazdy a mówiłeś, że rośliny nie mogą żyć bez światła z gwiazdy (fotosynteza)? - hmmm, aaaammm, uhmmmm, BO NIEZBADANE SĄ WYROKI BOSKIE! Jaka odpowiedź uczy logiki?

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • +19

    Piotr_gość

    04.04.2013, 09:35

    nie potrafią się zachować

    Takie uroczystości przede wszystkim nie powinny być na siłę, kto nie chciał tam iść szkoła powinna zapewnić jakieś zajęcia. Patriotyzm przychodzi z wiedzą i wiekiem.

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx5.xx6  #
  • -3

    ciech_gość

    04.04.2013, 09:37

    Ale kogo to interesuje

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx7  #
  • +16

    _gość

    04.04.2013, 09:38

    Młodzież jest zaiteresowana przyszłością a ni igrzyskami przeszłości które szczególnie w ostatnich 20 latach im zgotowaliście i nadal gotujecie brak miejsc pracy i niepewna przyszłość.

    Odpowiedz
    IP: 145.237.xx7.xx0  #
  • -6

    donald regan_gość

    04.04.2013, 09:39

    propozycja

    Proponuję Tuskowi zlikwidować w ogóle historię w szkołach.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx6  #
  • +1

    zawszewdrodze_gość

    04.04.2013, 11:21

    ?

    Czyżby Kaczyński opracował już nowe podręczniki do historii?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx7  #
  • -7

    stand_gość

    04.04.2013, 09:41

    Cieszę się, że pan starosta przypomina o tym, o czym komuniści kazali zapomnieć. Ci ludzie oddali życie za to, abyśmy dziś nie byli sowiecką kolonią. Właśnie młodzieży należy to uświadamiać i przypominać. Tylko kto ma to robić? Dzisiejsi nauczyciele wypełniający program nauczania MEN? Ja przypomnę tylko jeszcze, że to święto ustanowione zostało przez ś.p. Lecha Kaczyńskiego, który bardzo chciał, aby Polska była Polską i nie doczekał tego.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx9  #
  • +4

    kajtek_gość

    04.04.2013, 17:26

    swięto

    To święto zostało ustanowione dwa lata temu pod rzadami w sejmie Platformy a podpisał tę ustawę Bronisław Komorowski. Trochę uczciwości i znajomości w temacie - proszę

    Cytuj
    IP: 109.207.xx0.xx9  #
  • +18

    PLUSUJEMNY_gość

    04.04.2013, 09:50

    Przy takiej ilości ...

    uroczystości "upamiętniających" ,"poświęconych" i "czczących" nie jestem zdziwiony,ani nie dziwię się modzieży.Już kiedyś wyraziłem opinię ,że te uroczystości służą głównie "oficielom".Sprawdźcie maj-3 oficjalne uroczystości!NAJBARDZIEJ PATRIOTYCZNIE I WYCHOWAWCZO UZASADNIONE uroczySTOŚCI w nadmiarze stają się RYTUALNYM NUDZIARSTWEM!Przecież to jest nie do zniesienia ,te apele,odczyty,nadęte ,poważne miny!Tyle,że dla pana PUCZYŃSKIEGO to obowiązek,a młody człowiek sam musi sobie wyrobić stosunek do takiej ilości 'POMPY" poprzez naukę mądrą nie natrętną.OD tej ilości przemarszów i apeli niedługo te wszystkie sztandary i szarfy WAM wyblakną!

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx1.xx4  #
  • +19

    wracz_gość

    04.04.2013, 09:50

    maja w d***e wasz patos wapniaki, to w podziękowaniu za rzeczywistość jaką im zgotowało pokolenie solidarności.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx3.xx1  #
  • -9

    zawszewdrodze_gość

    04.04.2013, 11:24

    Mam nadzieję, że "Twoje" pokolenie nie nadejdzie

    Sądząc po formie to chyba innego pokolenia nie znasz? Ciesz się z tego......

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx7  #
    +7

    ////_gość

    04.04.2013, 16:39

    POKOLENIE ,,SOLIDARNOŚCI" MUSIAŁO EMIGROWAĆ, TU STARE KOMUCHY Z DZIADA PRADZIADA RZĄDZĄ I MAJĄ SIE ŚWIETNIE, W PRZESZŁOŚCI, TERAZ I W PRZYSZŁOŚCI...A TY Z TYTUŁEM MGR DO KASY W TESCO...

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xx4  #
  • -14

    Tczewiak patriota_gość

    04.04.2013, 09:51

    Popieram Pana Józefa Puczyńskiego !!!! to świadczy o kulturze i wrażliwości. Uczmy się tego bo naprawdę warto, Nie lękajcie się !!!!

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx6.xx0  #
  • +12

    BLE BLE BLE_gość

    04.04.2013, 09:59

    żenada

    A co sie pan Puczyński dziwi? Patrioci, ludzie szlachetni wyginęli, zostali wymordowani, ostała się chołota z czworaków, potomkowie fornali...Kwach uchlany przez Głodzia to przykład menelstwa wśród najwyższych władz, chamstwo jest obecne od najwyższych władz Polski do nizin, mało kogo razi- wstyd, zażenowanie umarło śmiercia naturalną... Jak można mówić o szacunku dla Żołnierzy Wyklętych skoro syb szefa SB- brunona drewy przemawia pełen patosu przy pomniku zamordowanych członków AK...czy wy tam z ratusza liczycie na bezmózgowie, amnezję, alzheimera wśród wszystkich Tczewian? Zenon Drewa powinien sobie darować przemówienia wśród takich okoliczności, albo przeprosić za tatusia, który bohaterem pozytywnym nie jest, TO ZWYKŁA KPINA, KTÓRĄ SPOŁECZEŃSTWO SIĘ OBURZYŁO-- CHICHOT HISTORII ....a młodzież jak to młodzież- niezbyt zainteresowana, skoro widzą obecna rzeczywistość- komuchów, cwaniaków, złodziei wśród najwyższych władz, Żołnierze Wyklęci w grobach sie przewracają, bo nie taka Polskę walczyli i nie za taką ginęli...BRAK DEKOMUNIZACJI JAK W CZECHACH I NIEMCZECH, TO DEMORALIZACJA NARODU, UDERZ SIĘ PAN W PIERSI I ZAMILCZ, BO TYLKO TO MOŻNA UCZYNIĆ. PRACUJE PAN 50 LAT NA RÓŻNYCH STANOWISKACH, WIĘC SŁUŻYŁ PAN TAKŻE TEJ INNEJ, KOMUNISTYCZNEJ WŁADZY...BARDZO PROSZE PODZIEKOWAĆ ŻYDOWI MAZOWIECKIEMU ZA GRUBA KRESKĘ, BO DZIĘKI NIEJ JESZCZE PANOWIE NIE ZOSTALIŚCIE WYWIEZIENI STAD JAK NAJDALEJ...A MARZENIEM MŁODZIEŻY JEST UCIEC JAK NAJSZYBCIEJ Z TEGO BAGNA I BEZNADZIEI, BO TU JUŻ ŻYCIA NIE MA...Jak się pan ustawił, to gratuluję przebiegłości, bo nie wszyscy są cwani i przebiegli....

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx4  #
  • +10

    mirabelka szczawińska_gość

    04.04.2013, 10:45

    ŻENADA

    Tacy w półświatku Tczewa już jesteście pewni swego, że podnosicie głowy, krytykując chamstwo młodzieży, choć sami przykładem nie jesteście...Kim panowie byliście w latach 70- i 80- tych, by dziś przemawiać i wychwalać swoich dawnych wrogów i ofiary? wstyd, panie puczyński, proszę spojrzeć na siebie i kolesi, którymi sie pan otacza...i nie krytykować, jak się nie ma prawa... Jesteście do tych ,,władz" wybierani, bo szlachetni ludzie zostali wymordowani lub wyjechali za granicę, bo nie widzą szansy na wygranie z chamstwem i obłuda...Komu ktoś z was bezinteresownie pomógł? NIKT, NAJWYŻEJ PONIŻYĆ I UDUPIĆ POTRAFICIE... - Terror i brutalność, kłamstwo i tortury stały się bronią bezpieki walczącej z polskim podziemiem" - mówił zastępca prezydenta Tczewa, Zenon Drewa." ... syn Brunona Drewy - szefa tczewskiej SB w latach 70-tych i 80-tych. ... Ile spustoszenia w głowach dokonał ten zbrodniczy system. Ile trzeba mieć tupetu, bezczelności i braku szacunku dla ofiar komunistycznych zbrodniarzy !!!

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xx4  #
  • +2

    : ((: ((_gość

    04.04.2013, 10:08

    : (( bez komentarza

    Kary nie będzie dla przeciętnych drani A lud ofiary złoży nadaremnie Morderców będą grzebać z honorami na bruku ulic nędza się wylęgnie POmimo wszystko świat trwać będzie nadal W słońce i kłamstwo wierzą ludzie prości Niedostrzegalna szerzy się zagłada a wszystkie ręce aż lśnią od czystości Jacek Kaczmarski

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx4  #
  • -3

    asdf_gość

    04.04.2013, 10:38

    wszyscy zdrowi?

    jw

    Cytuj
    IP: 46.169.xx8.xx4  #
  • +8

    olek_gość

    04.04.2013, 10:15

    Młodzież trzeba uczyć, ale nie tylko młodzież. Np. podczas Dnia Żołnierzy Wyklętych jedna z urzędniczek z UM nie wiedziała, jak należy się zachować podczas Hymnu Narodowego. A przykład dla młodzieży idzie z góry

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8  #
  • -18

    gośc_gość

    04.04.2013, 10:23

    Szanowny Panie gościu w/w

    Ciesze sie na słowa pana Strarosty, zyjemy w czasach współczesnych i kazdy ma dostep do informacji a młodzież szczegolnie nie tylko w szkole gdzie nie uczy sie należycie ale takze w domu gdzie ma dostep do internetu i udając sie na taka patriotyczna uroczystośc moze sobie poczytac troche historii. Uważam ,ze konsumcyjny styl zycia, wygodnictwo, takze słaby poziom nauczania w szkolach nie tylko Historii wplywa na takie złe postawy mlodych ludzi. A tak na marginesie gdzie byli nauczyciele-opiekunowie tej grupy uczniów ?

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx8  #
  • +10

    xyz_gość

    04.04.2013, 10:29

    Czepiają się takich głupot. Lepiej tej młodzieży miejsca pracy znajdzcie a nie zabieracie się za wychowanie i prawicie morały. Oni będą patriotami i dostaną patriotyczną umowę zlecenie za patriotyczne 6 złotych na godzinę :) też miałbym głeboko taki patriotyzm. Dopóki w polsce nie będzie godnych warunków życia wiekszość nie będzie dumna z tego kraju i w nikim się taki patriotyzm nie obudzi.

    Odpowiedz
    IP: 159.205.xx4.xx4  #
  • +9

    dsghe_gość

    04.04.2013, 10:36

    Dziadkowi się nudzi czy nie ma wazniejszych spraw niż dzieci bawiące sie telefonem na uroczystości. Nie wymyślajcie na siłę pierdół bo to jest tylko śmieszne. Od zawsze na nudnych uroczystościach panstwowych dzieci ze soba gadały czy myślały o niebieskich migdałach a teraz nagle to straszna obraza majestatu.

    Odpowiedz
    IP: 46.169.xx8.xx4  #
  • +10

    Mirabelka Szczawińska_gość

    04.04.2013, 10:47

    ŻENADA

    Od kiedy to patrioci z UM? Patrioci z honorem nie braliby nie swoich pieniędzy za funkcje społeczne jak ,,patrioci " radni...szkoda gadać, dno moralne i kupa szczawiu...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx4  #
  • +11

    miron_gość

    04.04.2013, 10:50

    nie ma się co dziwić

    biorą przykład z ryżego niemca

    Odpowiedz
    IP: 83.12.xx7.xx7  #
  • +7

    LOKI55_gość

    04.04.2013, 10:53

    HAŃBA

    PRZEDE WSZYSTKIM TRZEBA MÓWIĆ I NAUCZAĆ DZIECI FAKTYCZNĄ HISTORIE , OPIERAJĄCĄ SIĘ NA PRAWDZIE ,TRZEBA GŁOŚNO MÓWIĆ ŻE USTRÓJ KOMUNISTYCZNY W NASZEJ POLSCE DAWAŁ PRZYZWOLENIE NA MORDOWANIE PRAWDZIWYCH PATRIOTÓW. ZA TĄ DYKTATURĘ DO DNIA DZISIEJSZEGO URZĘDNICY Z BYŁEGO KOMUNISTYCZNEGO USTROJU , OTRZYMUJĄ WYSOKIE EMERYTURY. BO W OBECNYM RZĄDZIE SIEDZĄ KREWNI , ZNAJOMI BYŁYCH URZĘDNIKÓW Z MYŚLENIEM NAM WSZYSTKO WOLNO .!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx9  #
  • +2

    Antychryst_gość

    07.04.2013, 12:58

    .

    Zapomniałeś napisać, że urzędnicy korporacji, która doprowadziła do rozbiorów i zacofania I RP żyją dzisiaj jak szlachta i należy ich wygnać do kraju, któremu służą.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • -4

    ECH_gość

    04.04.2013, 11:05

    : (( bez komentarza

    Jesteśmy wdzięczni władzom, że nie zaprosili Moniki Jaruzelskiej, córki patrioty Wojciecha, albo Bartosza Węglarczyka, wnuka Józefa Światło, wnuka mordercy żołnierzy AK, lub Moniki Olejnik- ,,Stokrotki"...Uczcie sie historii, młodzi, poznawajcie nazwiska, koligacje, funkcje i ,,dokonania"- I BIERZCIE UDZIAŁ W WYBORACH, STOSUJĄC JEDNAK ,,SITO"- ZIARNO OD PLEW...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx4  #
  • +3

    zawszewdrodze_gość

    04.04.2013, 11:29

    Znasz dokonania swoich rodziców, dziadków?

    Stosowanie odpowiedzialności zbiorowej było powszechnie stosowane przez Stalina i Hitlera. Który z nich jest Twoim idolem, że wieszasz psy na ludziach za "zasługi" ich przodków?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx7  #
    +1

    : ((_gość

    04.04.2013, 19:38

    : ((

    Pamiętamy osoby złe, sprzedawczyków, kacyków, esbeków, morderców wielu ludzi, ks. Popiełuszko i wielu innych to ofiary esbeków...jaki trzeba mieć charakter, geny, aby rodaka spałować na komendzie milicji, zastraszyć, zamordować, wygonić za granicę całe rodziny, zmusić do zrzeczenia sie obywatelstwa pod karą maltretowania i dręczenia przez funkcjonariuszy SB ...Ci dranie mają dziś wysokie emerytury, apanaże, niekiedy społeczne zaszczyty- Odpowiedzialność za ,,przodków"? Rodzina hitlera zdecydowała świadomie, że wymrze nie pozostawiając potomków, bo geny...Czy osoba zła może wychować człowieka dobrego, prawego, uczciwego patriotę? Raczej nie, ale takie osoby pchają się ,,na salony"...SMUTNE ALE PRAWDZIWE, NAZWISKA I DRAŃSTWA IDĄ ZA KAŻDYM, A PRZEDE WSZYSTKIM ZA OSOBAMI NA ŚWIECZNIKU...niektórzy mieli na tyle przyzwoitości, aby przeprowadzić się na drugi koniec świata, aby w społeczności mieć czystą kartę. Jak widać, nie każdego stać na klasę...

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xx4  #
    +1

    Antychryst_gość

    07.04.2013, 12:59

    .

    A o tatusiu Kaczyńskich zapomniałeś?

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • +5

    _gość

    04.04.2013, 11:15

    liberalni "patrioci"

    To jest ich idea. Młodzież ceni sobie wolnościową swobodę i uważa , że nikt nie może jej czegokolwiek nakazać. Daleko ten naród zajdzie . . .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx2  #
  • +4

    Viil_gość

    04.04.2013, 11:51

    patriota??

    Cóż obecnie oznacza termin patriota, nie wiem czy ktoś z nas by jeszcze coś dla kraju zrobił patrząc po tym co kraj "robi" dla nas!!

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx  #
  • +2

    _gość

    04.04.2013, 15:00

    władze wybieramy sami

    Nikt nas nie zmusza do wybierania Tusków , Palikmiotów , czy Millerów. Akurat o to możemy mieć pretensje do siebie , bo nie od dziś wiadomo , że polityk to k... i oszust.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2  #
  • +1

    łowca_gość

    04.04.2013, 12:19

    Dwie miarki?

    http://www.youtube.com/watch?v=y0PTc9GfvKE "Czasem to zachowanie nie zawsze jest adekwatne do okoliczności." Święta prawda Panie Starosto. Ale gościa z tego filmu Pan nie potępił. A wręcz przeciwnie - przyjął Pan zaproszenie i udał się Pan 11 listopada do Warszawy na "imprezę" (jak Pan to określił w swoim wystąpieniu przed pomnikiem na cmentarzu w tym dniu). Czy starczyło by Panu odwagi aby zacytowane wyżej - Pańskie -słowa powiedzieć publicznie o "bohaterze" tego filmu?

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx8.xx2  #
  • -4

    zawszewdrodze_gość

    04.04.2013, 13:17

    Jedna miarka !

    Ty oczywiście pochwalasz buczenie i gwizdy na pogrzebie Geremka? Czy nazywanie premiera i prezydenta mordercami, zdrajcami? Wklej i takie filmiki, byś nie oceniał dwiema miarkami!!! Hipokryzja wyższa niż Himalaje! Ps. tak na marginesie cóż niestosownego jest w witaniu gości z uśmiechem? Nie każdy jest tak dobrym aktorem jak Twoi idole i nie wszyscy używają psychotropów!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx7  #
    +2

    _gość

    04.04.2013, 13:21

    Jakoś nie widać, że smieje się nad trumnami...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx9  #
    +3

    łowca_gość

    04.04.2013, 16:50

    Młodzież...

    też nie żuła gumy nad trumnami.Poza tym gdyby przyszli dobrowolnie to pewnie nie spoglądali by na zegarki. Co do witania gości z uśmiechem to na pogrzebach i przy trumnach uśmiechają się raczej tylko ci co cieszą się z pozostawionego spadku. Tu zwolniło się kilkadziesiąt lukratywnych stanowisk to i powód do radości był. Buczenia i gwizdów na pogrzebach nie pochwalam tak samo jak śmiechów. Co do prezydenta i premiera to mam o nich swoją opinię. Zapewniam jednak, że nie uważam , iż używają psychotropów.

    Cytuj
    IP: 83.0.xx6.xx4  #
    +4

    zawszewdrodze_gość

    04.04.2013, 21:38

    Piszesz bzdury

    Czym złego jest uśmiech do gości na pogrzebie? Ciepły gest, z którym łatwiej jest przetrwać ciężkie chwile, wiem, że to dla niektórych jest niezrozumiałe, bo co ludzie powiedzą. Jest taki polityk który tłumaczył swoje dziwne zachowanie zażywaniem proszków, ale ten to i bez nich też nigdy się nie uśmiechał! Nie sądź ludzi swoją miarą, a właściwie dwiema miarkami! Jedni służą dla Polski a ci drudzy czyhają tylko na lukratywne stanowiska? Boję się takich jak Ty!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx7  #
  • +3

    _gość

    04.04.2013, 12:24

    Patriotyzmu uczymy się w domu, a nie w szkole. To, co dzieci i młodzież robią w szkole, to jest przymus i konieczność. Jest program i trzeba go zrealizować, ale jest to pod przymusem i na ocenę. Patriotyzmu się pod przymusem nikogo nie nauczy. No i nie można tego zwalać znowu na szkołę. Od czegoś w końcu są rodzice, czy już tylko od zarabiania pieniędzy, a żadnych wartości z domu młodzież już nie musi wynosić? I wychowaniem i nauką i patriotyzmem musi zajmować się szkoła?

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5  #
  • +7

    _gość

    04.04.2013, 14:58

    po części masz rację

    Dzieci pewnych podstaw uczą się w domu , ale w szkole też-tam przecież spędzają bardzo dużo czasu. Poza tym szkoła wpaja pewne wartości poprzez program MEN. No , ale jak się spodziewać wzrostu poczucia przywiązania do ojczyzny wśród młodych , jak zamiast dyskusji o tym ile powinno w podręcznikach być historii Polski , rozprawia się nad tym czy w podręcznikach od biologii i WOS-u powinny być informacje o "różnych modelach rodziny" , czyli homopropagandzie.?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2  #
    +1

    _gość

    05.04.2013, 09:57

    Chodziło mi tylko o to, żeby już całkiem wszystkiego nie zrzucać na szkołę. Dobrze, że Starosta zwrócił na to uwagę, ale nakazanie szkołom, żeby wychowały młodzież na patriotów, nic nie da. Teraz jest jakaś dziwna moda na zrzucanie wszystkich obowiązków wychowawczych na szkołę, a rodzice mogą umyć spokojnie rączki od wychowywania, bo za wszystko odpowiada i wszystkiemu jest winna szkoła. Pan Starosta, jako były urzędnik aparatu w komunistycznym PRL z przyzwyczajenia pewnie zaapelował do dyrektorów szkół, bo kiedyś się właśnie APELOWAŁO. "POMOŻECIE? - POMOŻEMY towarzyszu sekretarzu". To, że teraz coraz więcej obowiązków wychowawczych zrzuca się na szkołę, nie stało się nagle. To jest proces trwający od początku lat 90-tych. Od kiedy nagle dano Polakom wolność, kapitalizm itd, a wraz z tym ogromne bezrobocie i jeszcze większą biedę. Umowy śmieciowe itd. Polacy nie byli przygotowani na wolność i demokrację. Zachłysnęli się tym i zakrztusili. Co do poruszania w podręcznikach tematów o różnych modelach rodziny, to nie uważam żeby to akurat przeszkadzało w tym, czy ktoś jest patriotą, czy nie jest. Można na niektórych lekcjach poruszać tematy "rodzinne", a na innych mówić o historii Polski i patriotyzmie. Od mówienia na temat różnych modeli rodziny i tak nie uciekniemy, bo to istnieje obok nas, czy będzie ten problem uregulowany ustawowo, czy nie. I tak osoby tej samej płci będą mieszkały ze sobą i tworzyły związki. Szkoła nie może udawać, że tego zjawiska nie ma i zamiatać problemu pod dywan. Szkoła nie powinna popierać żadnego światopoglądu, ale o problemie powinna mówić. Tymczasem polska szkoła udaje, że nie istnieje seks.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5  #
    +1

    C>K>M

    07.04.2013, 18:38

    Całkiem wszystkie nie zrzucisz, niemniej jest bardzo ciężko, w szkole dzieciak spędza jakieś6-8 godzin dziennie, a ile w tygodniu czasu spędza z rodzicami? Do tego dochodzi chęć dostosowania się do grupy rówieśniczej, etc. Sam pamiętam, jakie komunały potrafiły przemycać między wierszami 40-50letnie nauczycielki w latach 90ych.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
  • +7

    Casino_gość

    04.04.2013, 12:25

    MY PATRIOCI !

    Każdy który żyje w tym kraju za niską pensję i jeszcze nie wyjechał jest automatycznie patriotą i to bardziej o nim świadczy niż np.żucie gumy.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx4  #
  • -7

    PLUSUJEMNY_gość

    04.04.2013, 12:39

    DO tych wszystkich,którzy...

    dowartościowują sie wytykając innym ich przodków,zwłaszcza BLE BLE,rzeczywiście takie wypowiedzi to ŻENADA!Głęboka frustracja to znakomity bodziec dla potoku "pomyj" na każdy temat.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx1.xx4  #
  • +11

    ech_gość

    04.04.2013, 15:29

    : ((

    Guzik prawda, mój ojciec stoczniowiec strajkował z wałęsą w latach 7- i 80- tych, patriotyzm i wartości wynosi się z domu, ja mając studia, warsztaty, studia podyplomowe pracy nie mam, ale dzieci ,,działaczy i towarzyszy" ustawiają się na pokolenia...: ((( i ta młodzież to też dzieci robotników, albo poczciwych inteligentów, którzy nie mają silnych łokci, zgiętych karków i ,,swoich"....otrzymanie stanowiska,, porządnej pracy to w takiej dziurze jak Tczew nierealne bez mocnych pleców.Dopóki nie będzie tu dekomunizacji, zawsze bedzie w tym kraju bagno i kupa mułu...LUDZIE JAK CHORĄGIEWKI, KIEDYŚ Z FLAGĄ , Z SIERPEM I MŁOTEM, DZIŚ W ORGANIZACJACH KOŚCIELNYCH I NA BANKIECIE NA PLEBANII. PRAWDA W OCZY KOLE, ALE SUMIENIA POZWALAJĄ SPAĆ, LICZĄC NA SPOŁECZNĄ SKLEROZĘ.

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xx4  #
  • -2

    Antychryst_gość

    04.04.2013, 12:52

    .

    Patriotyzm to przekonanie o wyższości własnego narodu nad innymi. Dlaczego młodzież polska ma się czuć lepsza od młodzieży austriackiej? Tylko dlatego, że ktoś urodził się Polakiem ma być lepszy? Skończcie z tym patosem i katolickimi mszami na uroczystościach a młodzież, byc może nie będzie się tam nudzić.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • +5

    Casino_gość

    04.04.2013, 13:34

    ...wyższości ???

    Patriotyzm to poczucie WSPÓLNOTY a nie wyższości, coś ci się z nazizmem pomyliło. Pewnie dzięki kilkuletniemu urabianiu młodzieży aby tak się to kojarzyło. PO dla interesów własnej partii nawet to rozwaliła za takie rzeczy to kiedyś pod mur stawiali.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx4  #
    +7

    Casino_gość

    04.04.2013, 14:37

    ...patriotyzm = wyższość... ???

    Patriotyzm to WSPÓLNOTA a nie wywyższanie się. Kolega pomylił go z nazizmem dzięki polityce propagandy PO. Jak widać skutecznej.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx4  #
    -2

    _gość

    04.04.2013, 14:54

    hahaha

    Ty marny manipulatorze... To o czym piszesz jest nacjonalizmem! Jesteś naprawdę taki głupi , czy tylko udajesz? Masz przekonania ateistyczne-fajnie , ale pozwól innym mieć katolickie. Zachowujesz się jak jakieś dzikie bydle z puszczy. Atakujesz wszystko co jest związane z katolicyzmem i tradycją narodową , dlaczego? Co Ci przeszkadzają czyjeś przekonania idioto?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2  #
    +3

    Antychryst_gość

    05.04.2013, 07:49

    .

    Poczucie wspólnoty z kim? z ludźmi mówiącymi w tym samym języku, urodzonymi w granicach tego samego państwa, wyznającymi tę samą religię (w przypadku Polski), czy to nie jest naród? Czujesz "wspólnotę" z Rosjanami? Nazizm to "poczucie wspólnoty" z własną RASĄ i nienawiść do innych ras i narodów, np Żydów. Nazizm to termin odnoszący się tylko do Niemców, to skrajna odmiana faszyzmu. Ludzie! jeżeli już chcecie kogoś pouczać to przynajmniej zajrzyjcie do encyklopedii!!!! Do idioty na końcu - nacjonalizm to właściwie patriotyzm, z tą różnicą, że w nacjonalizmie dobrem nadrzędnym jest naród a nie jednostka w patriotyzmie natomiast może być to jednostka ale tak czy inaczej nacjonalizm i patriotyzm mają jedną cechę wspólną: stawiają interes własnego narodu ponad interes innych narodów. Ateistycznych przekonań się nie ma, ateistami się rodzimy i jest to stan naturalny, twój stan jest wynikiem katolickiego prania mózgu, który został zafundowany ci przez równych tobie intelektem twoich rodziców (nie trzeba byc geniuszem, żeby wiedzieć, że cała twoja kATOLICKA rodzinka głosuje na Kaczyńskiego a ich ulubionym medium jest TV Trwam). Nie przeszkadzają mi niczyje przekonania dopóki te przekonania nie włażą mi nachalnie przed oczy o każdej porze dnia i nocy. Jeżeli tak jest to jest właśnie faszyzm, katolicki faszyzm i tani kiczowaty patriotyzm półgłówków spod znaku krzyża.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
    +3

    Antychryst_gość

    05.04.2013, 07:58

    .

    Obejrzyjcie sobie jak mieszkają prawdziwi wrogowie tego narodu: http://www.fakt.pl/Tak-mieszka-koscielna-wladza-Jak-mieszkaja-polscy-biskupi-Mieszkania-po lskich-biskupow-ZDJeCIA,artykuly,206471,1.html wy się tu opluwacie a oni się z was śmieją, kto najwięcej zyskał na waszym "patriotyzmie"? Obudźcie się w końcu i wywieźcie na taczkach to całe towarzystwo.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
    +2

    Antychryst_gość

    07.04.2013, 11:10

    .

    "Każdy żałosny dureń, który nie posiada nic na świecie, z czego mógłby być dumny, chwyta się ostatniej deski ratunku, jaką jest duma z przynależności do danego akurat narodu, i z wdzięczności gotów jest bronić rękami i nogami wszystkich wad i głupstw, jakie naród ten cech**ą" - Arthur Schopenhauer

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #

    C>K>M

    07.04.2013, 18:45

    "mają jedną cechę wspólną: stawiają interes własnego narodu ponad interes innych narodów."- bo interes mojego narodu przekłada się na moje codzienne życie, Rosjanie pilnują swojego interesu narodowego, a m nie, w związku z czym płacimy za gaz najdrożej w Europie. Jak już się wyprowadzisz od mamusi, to może zaczniesz kojarzyć fakty.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
    +2

    Antychryst_gość

    07.04.2013, 21:30

    .

    Bo ci Rosjanie, którzy pilnują TYLKO swojego interesu narodowego to właśnie tacy patrioci jak ty. I co ci w związku z tym podpowiada ci twoja logika? Bo moja mi mówi, że świat byłby lepszy bez patriotów i narodów.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • -2

    kominiarz56

    04.04.2013, 13:25

    WYKLĘCI

    SAMA NAZWA ŻOŁNIERZE WYKLĘCI.....to już daje do myślenia....???..aWOGULE TE MIEJSCE....TAM BYŁ kiedyś basen....????...ciekawe kto zniszczył ten piękny park....?????..razem z chistorycznym....murem....?????

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany  #
  • +4

    _gość

    04.04.2013, 16:05

    Powinieneś się zaczerwienić, marny CHISTORYKU!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx2  #
  • +9

    Gość_gość

    04.04.2013, 15:54

    Może wreszcie " władze" i inne organizacje przestaną się wysługiwać młodzieżą i robić "sztuczną" publikę. Niech na tego typu imprezy przychodzą zainteresowni.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx2  #
  • +2

    : ((: ((_gość

    04.04.2013, 16:00

    : (( bez komentarza

    Sędzia tuleya takie poglądy, jakie wygłosił, miał od mamusi- członka SB...Afera, odsunięcie, milczenie...moi przodkowie ginęli za wolną Polskę, dziadek wcielony siłą do wermachtu, uciekł do armii Generała Andersa, rodzice nigdy w pzpr nie byli, dzięki czemu nie muszę się ich wstydzić, bo nikomu krzywdy i świństwa nie zrobili...rodzice moich kolegów, działacze ,,Solidarności" z Tczewa,internowani, musieli uciekać do Francji, już tu nie wrócili...smutne, że są ludzie układający się z każdą władzą. To tylko w Polsce jest możliwe, bo drzewiecki prawdę powiedział: Polska to bardzo dziki kraj, nigdy tu nie będzie dobrz, prawo pięsci, dżungla moralna. A prawda to prawda, żadne pomyje,... PRAWDA WAS WYZWOLI...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx4  #
  • +8

    szkoła_gość

    04.04.2013, 16:14

    zachowanie

    Bezstresowe wychowanie i efekt gotowy . Zero patriotyzmu nie po to ludzie ,żołnierze , harcerze przelewali krew i oddawali życie za nasz kraj aby teraz spotykał Ich całkowity brak szacunku. Na dodatek zlikwidowali pobór wojskowy i pełno kozaków chodzi po ulicach a w wojsku by się uwalił na c...ce i nawet nie mruknął. Zero szacunku dla starszych nie mówiąc o poległych z kraj. Zmierza to wszystko do rynsztoku.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx8  #
  • +5

    mietek_gość

    04.04.2013, 16:17

    starosta

    Wszyscy wiemy ze starosta to debil i tyle na ten temat

    Odpowiedz
    IP: 91.94.xx0.xx5  #
  • +6

    PODATNIK_gość

    04.04.2013, 18:27

    ŻENADA

    DEBIL- NIE DEBIL, ALE DUŻO NAS TE PIONKI KOSZTUJĄ...

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xx4  #
  • +5

    : ((: ((_gość

    04.04.2013, 17:01

    ŻENADA

    A CZY NA TYM SPĘDZIE BYŁ ABSOLWENT WIECZOROWEGO UNIWERSYTETU MARKSISTOWSKO- LENINOWSKIEGO? JAJA JAK BERETY, WSZYSCY KARIEROWICZE - BACZNOŚĆ!!... CHICHOT HISTORII...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx4  #
  • +5

    lika_gość

    04.04.2013, 17:20

    formuła

    A gdyby zmienić formę obchodu różnych rocznic i uroczystości ku czci patriotów.Zapytać młodzież ,jak w/g nich miałoby wyglądać to uszanowanie dla przeszłości,a nie narzucać formę i jeszcze przymuszać do uczestnictwa,a potem się dziwić i kręcić nosem na zachowanie.KOMPROMIS .....

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx9  #
  • +7

    gość_gość

    04.04.2013, 17:24

    gość

    Sam starosta robi sztuczny tłok po cholerę zwołujecie ludzi których nie interesuje po co tam przyszli? za komuny też spędzali na 1 maja i potem mówili że frekwencja była ogromna to samo jest z rekolekcjami 3 dni wolne ze sprawdzaniem listy obecności co do ludzi biorących pieniądze za lekcje historii są tak samo żenujący jak ich reszta towarzystwa czyli miernoty

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx5.xx0  #
  • +2

    //_gość

    05.04.2013, 08:17

    //

    Historycy trzymają sie programów, mnie powala ickiewicz, piszący głupoty, że wojna wybuchła w Tczewie....niezweryfikowany i niepotwierdzony, swiat uznaje Westerplatte, a lokalny mędrzec ,,inteligentny inaczej" wciska ludziom nieprawdę...

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xx4  #
  • +7

    grzes_gość

    04.04.2013, 17:25

    mlodziezy nie interesuje ''swieto tych wykletych''. politycy z wiejskiej narzucaja co jakis czas przymus czczenia czegos czego sami nie rozumieja. a przez to zaklamuja historie

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx6  #
  • _gość

    02.10.2013, 11:20

    MŁODZIEŻ INTERESUJE ,,MELANŻ" CZYLI ĆPANIE, CHLANIE I RUCHANIE... 30 LAT I DO PIACHU, RESZTA NA ZMYWAK...ŻYDZI Z PZPR RZĄDZĄ...

    Cytuj
    IP: 213.238.xx2.xx6  #
  • +3

    mateusz1784_gość

    04.04.2013, 19:51

    ho-hey

    sadzac po wypowiedzi Pana Puczynskiego widocznie cos nie pasowalo. Ja mysle, ze tu nie problem lezy po stronie mlodziezy, poniewaz mnie tez to srednio zainteresowaloby a po prostu dieta za delegacje byla za niska. A tak serio, to publicznie zwrocic uwage na to , ze ktos rzuje gume, jest chyba bardziej niekulturalne anizeli nieodpowiedni sposob bycia. Pozdro M. I tak na koniec to ty sie chlopie wez za te dziurawe drogi a nie za jakies glupoty

    Odpowiedz
    IP: 217.212.xx1.xx6  #
  • +5

    //_gość

    04.04.2013, 19:53

    //

    na tcz siedzi jakiś nacpany, wciskasz +, wyskakuje minus...żenada przyd**asy ..władzuni."

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx4  #
  • +8

    _gość

    04.04.2013, 22:18

    młodzież nie potrafi udostępnić miejsca w autobusie, a co dopiero takie rzeczy jak patriotyzm

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx5  #
  • +4

    : ((: ((_gość

    05.04.2013, 09:13

    : (( bez komentarza

    Gdyby Polska pozwalała społeczeństwu życ godnie, gdyby wszyscy jak pan drewa mogli sobie wpisać prawie 154 tysiące w roku 2012- jak wynika z oświadczenia majątkowego...to też kochaliby swoją ojczyznę, która dawałaby im i ich rodzinom poczucie dostatku i bezpieczenstwa...a tak kombinują- skończyć szkołę i uciec do Norwegii...Polska to nie matka, a macocha, szkoda, że mój ojciec był naiwnym robotnikiem strajkującym i wierzącym w idealy, powinien byc bezwzględnym działaczem NKWD lub SB, członkiem PZPR, dziś ustawiona byłabym ja i moja rodzina...ps. oświadczenia majątkowego puczynskiego nie można otworzyć, wyskakuje error...Poza tym dziś już nie ma ludzi, którzy ginęliby za taka ,,ojczyznę", polacy to jeden z gorszych już genetycznie narodów świata... zarobki radnych tej dziury za nicnierobienie, bez porządnego wykształcenia ekonomicznego- 150 tysięcy...wstyd i porażka...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx4  #
  • -1

    _gość

    06.04.2013, 17:19

    ?

    sama jesteś gorsza genetycznie

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2  #
  • +2

    Adam_gość

    05.04.2013, 13:35

    komunistom to do pięt nie dorastacie

    Na wstępie powiem że w czasach PRL w parti nie byłem ani w słuzbach , rownież nikt z mojej rodziny . Czasy PRL pamiętam od połowy lat 50 tych wiec przestancie bredzic o tym mordowaniu Mordowano w latach 40 ale to była wojna domowa ,tak samo zrobiłaby AK gdyby zwycieżyli Obecna wolnosc to jest dla złodzieji ,co w tej wolnosci moze biedny człowiek ? Kto ogląda takie programy jak Panstwo w panstwie Sprawa dla reportera , Interwencja Ekspres reporterow to wie jak jest dobrze w tej demokracji Troska władz o obywatela wtedy i dziś jest niporownywalna oczywiscie na niekorzysc obecnych Za Komuny spędzano na święto 1maja , dzis zamieniono to na inne święta a powinni w tym uczestniczyc ci co majątaką taką potrzebe , tak jest w demokracji na ktorą wielu sie powołuje Teraz jest dobrze tym co zagrabili panstwowy majątek na ktory ci wredni Komunisci pracowali

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx0.xx5  #
  • +2

    er_gość

    07.04.2013, 19:32

    samorzady maja tyle dlugow

    ze nie dlugo niemiec was wykupi za 1 eur wtedy nie bedzie uroczystosci patryjotycznych i problem sam sie rozwiaze ,lub bedziecie niemieckie swieta obchodzic z pelnym szacunkiem ,pozdrowienia

    Odpowiedz
    IP: 82.20.xx0.xx3  #
  • +4

    er_gość

    07.04.2013, 19:38

    mlodziez

    moze glodna byla ,to im sie stac nie chcialo nie maja diet jak pan starosta ktory zapewne po lub przed impreza naje sie i oczywiscie napije za miejskie pieniadze z podatkow ,najwazniejsze ze wladza ma pelne brzuchy , zupelnie jak w korei polnocnej , mlodziez wladze tak olewa jak wladza mlodziez .

    Odpowiedz
    IP: 82.20.xx0.xx3  #
  • +4

    er_gość

    07.04.2013, 19:40

    nastepna okazja

    zeby sie nazrec i nachlac za publiczne pieniadze

    Odpowiedz
    IP: 82.20.xx0.xx3  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.