Tcz.pl logo

Szukaj

Zamiast na Halloween na Bal Świętych i Aniołów? W Tczewie będzie alternatywa

Święci, LUBIĘ TO!
Zamiast na Halloween na Bal Świętych i Aniołów? W Tczewie będzie alternatywa
Już w najbliższy czwartek (31.10) w przeddzień Wszystkich Świętych wielu młodych ludzi tłumnie wybierze się na imprezy Halloween, przebierając się za duchy, wampiry, czy czarownice. Tymczasem tczewska parafia Św. Krzyża wyszła z projektem "Święci, LUBIĘ TO!" mającym na celu przybliżenie dzieciom i dorosłym sylwetek świętych. Przedsięwzięcie to alternatywa dla Halloween. Zamiast anglosaskiego święta organizatorzy proponują bal świętych i aniołów, który odbędzie się w tczewskiej farze.



Kościół nie popiera halloweenowych szaleństw, które z rok na rok również w Polsce stają się coraz bardziej popularne (o stosunku kościoła wobec Halloween i związanych z tych świętem zwyczajów można przeczytać tutaj -https://www.fronda.pl/a/kosciol-katolicki-wobec-halloween,23042.html). Najpierw tczewski Katolik na czele z Ks. Wojciechem Korzeniakiem wyszedł z pomysłem - zapraszając mieszkańców do włączenia się w kampanię ratowania dyni. Szkoła zbierała dynie, jak tłumaczono, "aby nie wpadły w niepowołane ręce". Teraz staromiejska parafia chce mieszkańców zaprosić do kościoła farnego, gdzie 31. października o godzinie 16.00 odbędzie się Bal świętych i aniołów.

- Zamiast przebierać się za straszne potwory, wszyscy którzy zechcą przyjść, przebierają się za świętych! - zachęcają organizatorzy akcji.


Podczas imprezy wystąpią - Dziecięcy chór BIEDRONKI oraz Młodzieżowy chór JUVENTUS. Prezentujemy przygotowany przez organizatorów klip promocyjny.



Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (66)
dodaj komentarz

  • +37

    _gość

    30.10.2013, 10:07

    Bardzo fajny pomysł, a nie tylko jakieś amerykańskie zapożyczone zwyczaje. Gratuluję, bardzo mi się podoba taka formuła "świętowania"

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx3.xx2  #
  • -12

    yhy_gość

    30.10.2013, 14:14

    miszcz logiki

    zapożyczony watykański zwyczaj zamiast zapożyczonego amerykańskiego zwyczaju. Na dwoje babka wróżyła (zresztą przysłowiowa babka pewnie też satanistka).

    Cytuj
    IP: 159.205.xx2.xx1  #
    -2

    Antychryst_gość

    31.10.2013, 12:49

    Gratuluję wiedzy.

    Po pierwsze Halloween to stare celtyckie święto, starsze od kiczowatych świąt chrześcijańskich więc gadki o "zapożyczanych zwyczajach" są nietrafione, bo to Wszystkich Świętych jest zerżniętym zwyczajem od Celtów. Po drugie, Gil też będzie zabawiał dziatwę? Po trzeci, Kościół nie walczy z pedofilią co jasno wyłożył Michalik w swoim "lapsusie językowym". Jeżeli ktoś jeszcze jest na tyle głupi i myśli, że Kościół walczy z pedofilią kiedy jasno zostało powiedziane, że gwałty na dzieciach są sprowokowane przez same dzieci a ksiądz nie jest temu winien to jego sprawa, ale szkoda tych zgwałconych dzieci, bo taki baran uwierzy księdzu a nie własnemu dziecku.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • +27

    gość_gość

    30.10.2013, 10:28

    Świetna inicjatywa- BRAWO. Mam dosyć nachalnego halloween gdzie przebiera się dzieciaki za trupy.

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx6.xx9  #
  • -27

    ps.

    30.10.2013, 10:31

    ponoc glowna atrakcja bedzie ks. gill

    i garstka jego malych przyjaciol z dominikany w koszulka z logo miejsciowe fastfuda.

    Odpowiedz
    IP: 185.26.xx0.xx5  #
  • +19

    _gość

    30.10.2013, 11:48

    Przyjdź choć jeden raz na mszę dla dzieci do szkolnego - ksiądz organizujący tą imprezę jest świetny, ma haryzmę i siłę przekazu. Wyłącz TVN włącz myślenie- Kościół POTĘPIA pedofilię, ale lewackie media robią pranie mózgu ludziom przed niebieskim ekranem. W swietle polskich mediow, pedofilia jest karygodna tylko wtedy kiedy zamieszany jest w nia osoba duchowna. Cohn-Bendit , który sam napisał " Moje przekomarzanie z dziecmi nabralo powoli charakteru erotycznego. Wiele razy zdarzyło sie, ze rozpinały mi rozporek i mnie piescily" . Czy słyszeliście oburzenie w TVNie na tego gościa, który przez lewicowców uważany jest za autorytet?

    Cytuj
    IP: 178.37.xx6.xx9  #
    -6

    ELJASZ..._gość

    30.10.2013, 21:40

    GIL PRZED SĄD...

    KORZENIAK LATA W TYCH PELERYNACH Z KAPTURAMI, WYGLĄDA, JAKBY POTRZEBOWAŁ POMOCY PSYCHIATRY... ŚWIEŻA FARBA NA ŁBIE I SOLARKA NA GEBIE...CO INNEGO MÓWI, CO INNEGO ROBI...A PROPOS- MŁODZIEZ W KATOLIKU TEZ SIĘ INICJUJE LIZANIEM ŚMIETANY?

    Cytuj
    IP: 81.219.xx6.xx9  #
  • +10

    _gość

    30.10.2013, 10:34

    TO JEST TO

    POCHWALAM

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx0  #
  • +4

    janek_gość

    30.10.2013, 10:35

    haha

    szkoda tylko, że namawiając do świętowania innego niż amerykańskie halloween w tle puszczają amerykańską piosenkę, która z polskimi tradycjami nie ma nic wspólnego :)

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx6  #
  • +1

    c._gość

    30.10.2013, 15:29

    To nie jest amerykańska piosenka, a piosenka w stylu gospel. A chóry gospel chwalą Boga i jego czyny. Faktem jest, co prawda, że chóry gospel swoją świetność przeżywają właśnie w Ameryce, ale to całkiem inna sytuacja. just sayin.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx9  #
  • -21

    ktoś_gość

    30.10.2013, 10:36

    zabawa

    chodźcie "owieczki" na bal wszystkich świętych będzie zabawa jak na Dominikanie...;)

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx0  #
  • -21

    TenTyp_gość

    30.10.2013, 10:54

    Alkohol

    Będzie alkohol, jak tak to wpadne !

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx0  #
  • +19

    mieszkanka_gość

    30.10.2013, 11:00

    Dosyć tych kiczowatych amerykańskich świąt, typu halloween czy walentynki. Jakie tradycje może świętować kraj który ma ok 200lat. My mamy piękne polskie i europejskie zakorzenione w kilku wiekowej tradycji święta. I bardzo podoba mi się ten pomysł. Mamy też cudne święto wiosny, w czerwcu Jana z wiankami ,3 Maj, Wszystkich Świętych obchodzony z zadumą i powagą dla uczczenia zmarłych a nie z wariacjami. Jestem za nowym pomysłem.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx2.xx7  #
  • -3

    say-than_gość

    30.10.2013, 11:55

    Ale święto zmarłych...

    ...to nie jest polskie święto. Więc o jakich tradycjach piszesz?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx1  #
  • +11

    poganin_gość

    30.10.2013, 11:09

    Ciężko mi sobie wyobrazić czy impreza gdzie ludzie przebierają się za świętych może być atrakcyjna, niemniej jednak to bardzo konstruktywny pomysł, że kościół proponuje alternatywę zamiast tylko krytykować Halloween.

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx2.xx9  #
  • +1

    say-than_gość

    30.10.2013, 11:49

    5 dyni...

    ...wpadło w moje "niepowołane ręce". -- Miałem sen. W tym śnie mała dziewczynka w białej długiej sukni, zupełnie tak jak jedna z tych filmowych młodych anielic, biegła sobie w podskokach cichą jak co wieczór ulicą Kościelną, spowitą cieniem wysokich drzew. Śpiewała swym młodym głosem: Przez tropiki przez pustynie toczył szatan wielką dynię toczył toczył dynię w dół pękła dynia mu na pół pestki z niej się wysypały więc je zbierał przez dzień cały: raz, dwa, trzy... ile pestek zbierzesz ty? W tym obrazie było coś niepokojącego. Przebudziłem się zlany potem. -- Ale zanim zapłoną stosy i wszystkich "niepowołanych" wraz z ich dyniami ogarnie pożoga warto zastanowić się z czym się walczy. A historia ta zaczyna się w Szkocji jakies 4 tysiące lat temu. Celtowie obchodzili święto małej śmierci, początku zimy a jednocześnie święto plonów. Wierzono, że w tę noc duchy zmarłych wracają na ziemię, druidzi odwiedzali domy, prosząc o datki, palili ogromne ogniska na wzgórzach i w świętych gajach. Ludzie malowali twarze i zakładali maski by odgonić złe duchy. Tę tradycję przejął Rzym łącząc ją ze swoim systemem świąt. Tradycje rzymskie zaś przejeła wykluwająca się od IV w ne religia państwowa. Początkowo (IV w ne) święto obchodzono 13 maja czcząc męczenników kościoła ale ze względów żywieniowych (pielgrzymi) przeniesiono je na święto zbiorów (1 listopada, od VIII w ne) , gdzie jadła było pod dostatkiem i rozszerzono listę na wszystkich zmarłych tak jak korespondujące a wciąż żywe święto postrzymskie. Warto jednak pamiętać, że tradycja ta zachowała się tylko w kościele rzymskokatolickim - kościół prawosławny, odszczepiony, już jej nie ma a kościoły reformatorskie nie mają jej ze względów teologicznych. Co jednak z Polską? Do lat 30tych ubiegłego wieku roku żywa była tradycja słowiańskich Dziadów, jakże podobnych do celtyckich śwąt Samhain o których pisałem wcześniej. Spotykano się na wzgórzach, wzniesieniach, pod świętymi drzewami, w miejscach uważanych za święte a czasem rzeczywiście przy kaplicach, które często były budowane na dawnych miejscach kultu pogańskiego. Guślarz wzywał zmarłych, biesiadowano. -- Dziś wiele mówi się o roli tradycji, o kulturze na której wyrosło nasze społeczeństwo. Tą kulturą jest kultura słowiańska która łączy nas z innymi naszymi plemiennymi: Serbołużyczanami, Czechami, Słowakami, Białorusinami, Rosjanami, Ukraińcami, Rusinami, Bośniakami, Bułgarami, Chorwatami, Czarnogórowcami, Macedończykami, Serbami i Słoweńcami. Najpierw byliśmy słowianami, dopiero potem Polakami, a dopiero następnie chrześcijanami (a owego chrześcijaństwa bynajmniej nie przyjeliśmy z otwartymi ramionami). -- Halloween to święto komercji którego prawdziwe znaczenie już dawno straciło na sile we współczesnym świecie. To święto zabawy w którym stach ma wielkie oczy. Mam nadzieję, że w Rzeczpospolitej Zasiedmiogórogrodzkiej, której obraz starają się sprzedać nam rzymskokatoliccy wyznawcy, nie wszystkie pestki dyni są już policzone. -- Pięknaś prawda na pozór, na pozór też słyniesz, Jakeś prędko urosła, tak też prędko zginiesz. Ignacy Krasicki, Dąb i dynia

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx1  #
  • Antychryst_gość

    01.11.2013, 07:09

    brawo say-than

    Ale próżne twoje starania, większość polskich katolików traci wątek po 2 pierwszych zdaniach, nie potrafią przeczytać książki ale na katechizm dla dzieci wystarczy.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • +10

    kania_gość

    30.10.2013, 12:02

    Ja również się cieszę, że tym razem moje dziecko nie musi brać udziału w halloween. Niestety często w szkołach i przedszkolach takie święta się obchodzi :( A małemu dziecku ciężko wytłumaczyć, że inne dzieci się przebiorą a ty nie. A teraz oboje moich dzieci weźmie udział w balu wszystkich świętych :) FAJNIE

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx7.xx8  #
  • +16

    yhy_gość

    30.10.2013, 14:32

    biedna matka

    a wcześniej było przymuszane do Halloween w szkołach karami administracyjnymi???? Jak w szkole jest impreza która mi się nie podoba to nie puszczam tam swojego dziecka i tyle. Takie prawo daje mi konstytucja. Po co ten lament.

    Cytuj
    IP: 159.205.xx2.xx1  #
    +2

    Antychryst_gość

    31.10.2013, 22:41

    co jest fajne?

    Że twoje dziecko ma wyprany mózg a sumienie zniszczone przez trupią religię?

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
    +1

    Antychryst_gość

    01.11.2013, 07:45

    Biedna mamuśka katolicka.

    Wie, że ciężko dziecku wytłumaczyć dlaczego inne dzieci są przebrane a jej nie, i chodzi tu tylko o jeden dzień w roku. To wyobraź sobie, że wielu ludzi ma taki problem znacznie częściej i znacznie poważniejszy, bo muszą wytłumaczyć swojemu dziecku dlaczego jest inne i nie chodzi na religię, jasełki, rekolekcje. Ale co cię to obchodzi, ważne, że religia jest w przedszkolach i szkołach, bo was jest większość.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • +6

    Wojtek_gość

    30.10.2013, 12:42

    Wspaniała inicjatywa. Super pomysł. Wreszcie ludzie zauważają że u nas tu na miejscu bliższe są nam jakieś wyższe wartości a nie jakieś pogańskie gusła z chorego w większości zachodu. W pełni pochwalam

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx0  #
  • +12

    yhy_gość

    30.10.2013, 14:34

    chory zachód???

    a skąd niby do nas chrześcijaństwo przyszło???

    Cytuj
    IP: 159.205.xx2.xx1  #
    +8

    Andy_gość

    30.10.2013, 17:54

    z południa :)

    Cytuj
    IP: 109.197.xx1.xx5  #

    yhy_gość

    31.10.2013, 14:59

    @Andy

    a na południu niby skąd przyszło???Kościół Wschodni czy Zachodni???

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx2  #
    +2

    C>K>M

    31.10.2013, 18:46

    yhy, przestań udawać debila, wiadomo, że "zachód" to kultura współczesnej Europy zachód od Odry +USA

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
    +1

    Antychryst_gość

    31.10.2013, 22:47

    .

    Masz rację, chrześcijaństwo przyszło do nas z południa, ale to nie było to chrześcijaństwo, które Ty wyznajesz, Twoje chrześcijaństwo czyli katolicyzm przyszło do nas z zachodu.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • -4

    xxx_gość

    30.10.2013, 13:14

    JA ŻĄDAM ŚWIĘTA " Noc oczyszczenia - The Purge " !!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx1  #
  • +13

    _gość

    30.10.2013, 14:21

    z ogłoszeń ze str. fara.tczew.pl

    "W czwartek 31 października o godz. 16.00 gromadzimy się w Farze na Bal Świętych i Aniołów. Będzie można skorzystać ze spowiedzi świętej. Kto chce może przebrać się za świętych lub anioła. Będziemy wraz ze świętymi modlić się. Usłyszymy wiersze, żywoty świętych i będziemy śpiewać piosenki. Kolorowym korowodem pójdziemy o Kościoła szkolnego na koncert Biedronek. Po spotkaniu słodka niespodzianka." Szczerze sam się zastanawiam czy tam pójdę bo inicjatywa super! :) Gratuluje ks. Korzeniakowi!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx0  #
  • +9

    yhy_gość

    30.10.2013, 14:38

    czy Wy co Was tak to Halloween w oczy kole, wiecie co to jest wolność sumienia??? Nie chcesz obchodzić Halloween - nie obchodź - masz do tego prawo, jak Ci co chcą obchodzić.

    Odpowiedz
    IP: 159.205.xx2.xx1  #
  • -12

    Luiza_gość

    30.10.2013, 15:27

    A bita śmietana?

    A czy będzie zlizywanie bitej śmietany z kolan księdza?

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx8.xx2  #
  • -18

    _gość

    30.10.2013, 15:49

    ten klecha wymyślił tandetną i żałosną impre dla starych moherów

    Odpowiedz
    IP: 84.212.xx6.xx6  #
  • +10

    ziuk_gość

    30.10.2013, 16:04

    świetna inicjatywa :)

    Odpowiedz
    IP: 83.12.xx3.xx4  #
  • -17

    Neopagan_gość

    30.10.2013, 16:23

    Klechy utrudniają praktyki religijne innym religią

    Szukam prawnika który pomoże mi założyć sprawę przeciw ksiedzu Wojciechowi Korzeniakowi o utrudnianie praktyk religijnych, przez niego nie mogę nigdzie dostać dyni na Halloween.

    Odpowiedz
    IP: 178.56.xx5.xx4  #
  • +8

    Liliput_gość

    30.10.2013, 19:58

    A próbowałeś już w Londynie?

    Wczoraj kupiłem dynię w Londynie. Jeszcze są. Leć.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx9.xx1  #

    lgh_gość

    30.10.2013, 23:30

    W Londynie też już nie ma, dzisiaj wróciłem z Singapuru i udało mi się capnąć dwie ostatnie.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx6  #
    +5

    ja_gość

    31.10.2013, 07:25

    bzdura

    słabo szukasz - wszędzie się walają na straganach.

    Cytuj
    IP: 193.243.xx3.xx4  #
  • +8

    lgh_gość

    30.10.2013, 18:54

    Śrutututu, Wszystkich Świętych jest takim samym zapożyczeniem jak Halloween, tylko wyrosło sobie w innym kręgu kulturowym. I tu nie chodzi wcale o to, że Halloween jest samo w sobie diabelskie, bo nie jest. Jest natomiast obce i dlatego jest diabelskie. Podobnie jak np. Galileusz miał szatańskie pomysły. To taka stara sztuczka, że Kościół wobec wszystkiego co nieoswojone podchodzi w taki sposób. Zabawne, że z taką łatwością Kościół potrafi odnaleźć zagrożenia na zewnątrz a nie dostrzega ich we własnym wnętrzu i faktycznie im zaprzecza lub je przemilcza. No, ale skoro można popląsać i zrobić show to nie warto się martwić i zadawać pytań, no nie?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx6  #
  • +2

    gosc_gość

    30.10.2013, 19:45

    tradycja

    A ja w bede ogladal tvn nalepsza stacje zawsze. Ustroje dom w upiory a sam usiade i bede ogladal film The Walking Dead. Super ze jest swieto Halloween..

    Odpowiedz
    IP: 84.202.xx4.xx1  #
  • +1

    _gość

    30.10.2013, 21:21

    mam całą piwnice w dyniach i halloween będzie czy klecha chce czy nie wale na taką impreze że buty spadają kosior a u klechy do bani zasną można

    Odpowiedz
    IP: 84.212.xx6.xx6  #
  • +1

    alicja_gość

    30.10.2013, 21:58

    farsa

    jak dla mnie księża porostu w nieudolny sposób próbują zwrócić na siebie uwagę a tak naprawdę robią to samo , czyżby zazdrość?

    Odpowiedz
    IP: 178.252.xxx.xx3  #
  • -4

    bdf_gość

    31.10.2013, 00:17

    @

    Korzeniak jest chyba najlepszym przykładem siłowego zwracania na siebie uwagi.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx4.xx6  #
  • -1

    /////////////////////////////_gość

    30.10.2013, 23:47

    .

    5 mln Polaków żyje w biedzie, a 42% gospodarstw domowych nie jest w stanie bezproblemowo pokryć nagłego wydatku w wysokości 500 zł! Z najnowszego raportu GUS wynika, że aż 16 proc. polskich rodzin żyje poniżej granicy ubóstwa. Dane te potwierdzają wcześniejsze publikacje ekspertów z Polskiej Akademii Nauk, którzy ustalili, że około 6,5 mln Polaków zmaga się na co dzień z biedą, niedostatkiem i poważnymi brakami pieniędzy. Problem biedy i niedostatku najczęściej dotyka dzieci. Według raportu GUS świadczenia rodzinne przysługują obecnie 2,5 mln osób w wieku 0-17 lat. Oznacza to, że co trzecie dziecko w Polsce żyje w rodzinie, gdzie dochód netto na osobę nie przekracza 504 zł (ewentualnie 583 zł, gdy wychowuje się w niej dziecko niepełnosprawne). Zarobki poniżej w/w kwoty mogą oznaczać problemy z biologicznym przeżyciem danej rodziny. Co gorsza GUS potwierdził, że prawie połowa osób korzystających ze świadczeń, tj. 1,2 mln dzieci, żyje w rodzinach, gdzie dochód jest niższy niż połowa zarobków uprawniających do świadczeń. Zarobki nie przekraczają tam zatem 252 zł (lub 292 zł) na osobę! To jednak nie koniec niewygodnych danych GUS: prawie 31 procent Polaków przyznaje, że z trudnością udaje się im przetrwać "do pierwszego". Co czwarty Polak nie ma pieniędzy na wizytę u lekarza specjalisty. 37% Polaków nie ma pieniędzy na rozrywkę i uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych, a 42% gospodarstw domowych nie jest w stanie bezproblemowo pokryć niespodziewanego wydatku w wysokości 400-500 złotych! Ponad 800 tys. osób ma w swojej umowie o pracę zagwarantowaną jedynie ustawową pensję minimalną, tj. około 1140 zł na rękę, a około 70 proc. z ogólnej liczby pracujących zarabia mniej niż tzw. średnią krajową (ok. 2600 zł na rękę). Patrząc przez ten pryzmat łatwo można dojść do wniosku, że problem biedy i niskich zarobków jest jednym z najważniejszych problemów współczesnej Polski. Dziwi więc postawa rządzących nami polityków i służących im mediów, które ten temat pomijają lub bagatelizują.

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx6.xx9  #
  • +3

    Antychryst_gość

    31.10.2013, 22:51

    Dziękujemy za wykład

    Ale chyba pomyliłeś artykuły.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • +3

    stas_gość

    31.10.2013, 04:39

    a co panowie ksieza zaproponuja wzmian za amerykanski dzien zakochanych? czyli tzw.walentynki.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx4  #
  • +1

    Antychryst_gość

    31.10.2013, 22:52

    może

    Pedofinki?

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • +5

    wapniak_gość

    31.10.2013, 07:18

    alternatywa dla halloween

    Popieram każdą alternatywę dla głupich i bardzo często niezrozumiałych przez nasze dzieci a często i ich rodziców , amerykańskich "świąt"

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx2.xx6  #
  • +1

    Antychryst_gość

    01.11.2013, 07:20

    za to

    katolickie są bardzo dla Waszych dzieci rozumiałe, np. Pierwsza Komunia.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • -3

    _gość

    31.10.2013, 08:50

    walentynki beda sie nazywaly pedofilinki

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xx0.xx8  #
  • +1

    roben_gość

    31.10.2013, 09:48

    Dynia to jest warzywo do jedzenia ,a nie do zabawy.Brawo dla inicjatywy mojej parafii,

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx7  #
  • +3

    Tczewianin_gość

    31.10.2013, 10:41

    A będzie GIL?

    :)

    Odpowiedz
    IP: 213.77.xx8.xx4  #
  • -1

    Antychryst_gość

    31.10.2013, 12:55

    Małe sprostowanie do filmu.

    Ze wszystkich rzeczy pokazanych w filmie chrześcijanie najmniej wierzą w życie. Od dziecka karmi się Was sadystycznymi opowiastkami o Waszych świetych i bogach, wciąż tylko śmierć, męczeństwo i życie obok Jezusa. To my, ateiści wierzymy w życie i ludzkość, my nie wierzymy w życie po śmierci więc nie mamy po co umierać a Wy jak najbardziej. Tam przecież będzie Wam lepiej więc nie wstawiajcie kitu, że kochacie życie. Kochacie życie po śmierci czyli tak naprawdę śmierć, chrześcijaństwo to trupia religia.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • +1

    C>K>M

    31.10.2013, 18:36

    Życie to fakt, wiara czy niewiara nie ma tu nic do rzeczy. Przestań bredzić.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
    +2

    Antychryst_gość

    31.10.2013, 22:59

    zgsdza się

    A Wy ten fakt podporządkowujecie życiu po śmierci. Życia po śmierci nie ma więc pozostaje sama śmierć. Całe Wasze życie podporządkowane jest śmierci.

    Cytuj
    IP: 164.126.xx3.xx3  #
  • +6

    Laluś_gość

    31.10.2013, 18:15

    Po czynach ich - poznasz ich.

    Czy nie ważniejsze jest być dobrym człowiekiem niż dobrym chrześcijaninem, poganinem lub patriotą? Zresztą do kogo ja mówię.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx0.xx9  #
  • Marlok_gość

    01.11.2017, 16:28

    ffdf

    Do głupków którzy jedzą trupa co weekend i uważaja sie za przez to za moralnie lepszych

    Cytuj
    IP: 91.193.xx7.xx5  #
  • +4

    gffgfg_gość

    31.10.2013, 19:53

    fgfg

    Super było!! Kościół pełen. Mam nadzieje że za rok powtórka. ;)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx0  #
  • +2

    aaa_gość

    31.10.2013, 20:34

    byłam

    a ja byłam... jestem dorosła, nikt mnie nie zmuszał, nie mam dzieci, poszłam bo uważam że to cudowny pomysł... spontanicznie, radośnie, rodzinnie... dzieci zobaczyły, że można się dobrze bawić, śpiewać i cieszyć wspólnie spędzonym czasem. Zaangażowały się społeczności szkolne, zespoły, chóry parafialne... Księża, Siostry, ale przede wszystkim nauczyciele - fantastyczny przykład dla dzieci. Fara pełna! Brawo dla organizatorów (bez wymieniania nazwisk, bo zupełnie nie o to tu chodzi).

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx9  #
  • +2

    Antychryst_gość

    31.10.2013, 23:03

    ?

    Nauczyciele w kościele to fantastyczny przykład głupoty chyba.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • -3

    x. wojciech korzeniak _gość

    31.10.2013, 23:06

    dziękuję !!! bardzo dziękuję !!! ... ilu wspaniałych ludzi ... - dzieci !!! Boża sprawa !!! Dziękuje Wszystkim Świętym i Aniołom !!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx3  #
  • Antychryst_gość

    01.11.2013, 07:32

    ????

    Ochlałeś się wina mszalnego, że tak bełkoczesz?

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1  #
  • +1

    _gość

    01.11.2013, 10:33

    http://radioglos.pl/index.php/strona-gowna/wiadomoci/wiadomoci-z-regionu/4342 - tczew-zoba cz-jak-setki-osob-przeywao-bal-wszystkch-wity

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx0  #
  • -1

    jama_gość

    03.11.2013, 19:51

    ja nie mg jakie problemy ;.;

    Super wymyslili a nie tylko duchy wampiry i d**a ;-;

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx1  #
  • Haha_gość

    01.11.2017, 16:26

    fgfhfhfh

    No akurat facet z dziurami w ciele który żyje po smierci i wychodzi z groby i umie przechodzić przez ściany wieczernika ma sie nijak do wampirów. Katolicy i ich ślepowidzenie.

    Cytuj
    IP: 91.193.xx7.xx5  #
  • +2

    Demokrata_gość

    04.11.2013, 07:42

    Zaprawdę powiadam Wam - niechaj każdy czci co zechce i świętuje co zechce. Łamanie tej zasady to łamanie konstytucji i demokracji. Amen!

    Odpowiedz
    IP: 84.39.xx9.xx9  #
  • Karlos_gość

    01.11.2017, 16:24

    Ameby katolr

    "zapożyczony watykański zwyczaj zamiast zapożyczonego amerykańskiego zwyczaju. Na dwoje babka wróżyła (zresztą przysłowiowa babka pewnie też satanistka)."

    I plebs cie misuje .Bo lepiej wkładac światełka w szklanych słoiczkach na groby jak w kulcie Dizanga Wang niż w dyniach przed domem bo to satanizm. celtycki . Straszenie potworkami ryje dziecku psychike ale pokazywanie dziurawych zwłok żyda i mówienie zjedz jego ciało to ci przebaczy boś ty go zabił bo fapałeś to już nie zryje psychiki . Ameby i tyle nie przejmój sie

    Odpowiedz
    IP: 91.193.xx7.xx5  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.