Do końca świata i jeden dzień dłużej - Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy znowu gra. Jutro (12. stycznia) odbędzie się już jej XXII finał. Przewidziano koncerty i dobrą zabawę. Tradycyjnie nie zabraknie też licytacji. W Tczewie zostanie wylicytowane m. in. wielkie serce przygotowane przez pracowników firmy Flextronics i pióro prezydenta miasta.
W 2013 roku firma Flextronics przygotowała i przekazała na licytację ogromne serce- logo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Serce o rozmiarach 100cmx100cm zostało wycięte na jednej z maszyn w fabryce firmy.
- W 2013 roku Serce składało się z dwóch warstw - pierwsza to logo WOŚP, druga przedstawiała logo Flextronics. Z Sercem związana jest szlachetna idea: zwycięzca licytacji otrzymuje od Flextronics prezent w postaci dodatkowej warstwy serca, przedstawiającej logotyp jego firmy. Zgodnie z założeniem, Serce ma być przekazywane na licytację WOŚP każdego roku i dzięki zaangażowaniu kolejnej firmy, będzie pojawiała się na nim kolejna warstwa z logotypem zwycięzcy. Tym sposobem z roku na rok Serce będzie rosło. Zwycięzcą spektakularnej licytacji podczas 21 Finału WOŚP został pan Szymon Bieliński, właściciel firmy deweloperskiej PHU Gamma, której dziełem jest Osiedle Zacisze w Tczewie. Dzięki dobroczynności pana Bielińskiego, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy otrzymała 9 000 złotych! W tym roku na licytacji pojawi się więc Serce z trzecią warstwą, przedstawiającą logotyp Osiedla Zacisze. W tym roku, licytacja Serca odbędzie się w Tczewskim Centrum Kultury i Sztuki, w niedzielę, 12 stycznia 2014 o godz. 19.00. Zapraszamy tczewskie firmy do aktywnego udziału! W ten sposób mamy szansę nie tylko wesprzeć szczytny cel WOŚP, ale także stworzyć tradycję Rosnącego Serca Tczewskiego Biznesu. Z niecierpliwością czekamy na moment, w którym do transportu Serca będzie potrzebny dźwig! - informują przedstawiciele Flextronics.
W tym roku, zgodnie z zapowiedzią, licytowane będzie też pióro prezydenta Tczewa, którym podpisywał m.in. porozumienie o współpracy z Pracodawcami Pomorza.
Nie przegap tego, co dzieje się w Tczewie! Sprawdź kalendarz imprez i wydarzeń i bądź zawsze na bieżąco z koncertami, spektaklami, festynami i innymi atrakcjami. Możesz też dodać swoje wydarzenie.
W 2013 roku firma Flextronics przygotowała i przekazała na licytację ogromne serce- logo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Serce o rozmiarach 100cmx100cm zostało wycięte na jednej z maszyn w fabryce firmy.
- W 2013 roku Serce składało się z dwóch warstw - pierwsza to logo WOŚP, druga przedstawiała logo Flextronics. Z Sercem związana jest szlachetna idea: zwycięzca licytacji otrzymuje od Flextronics prezent w postaci dodatkowej warstwy serca, przedstawiającej logotyp jego firmy. Zgodnie z założeniem, Serce ma być przekazywane na licytację WOŚP każdego roku i dzięki zaangażowaniu kolejnej firmy, będzie pojawiała się na nim kolejna warstwa z logotypem zwycięzcy. Tym sposobem z roku na rok Serce będzie rosło. Zwycięzcą spektakularnej licytacji podczas 21 Finału WOŚP został pan Szymon Bieliński, właściciel firmy deweloperskiej PHU Gamma, której dziełem jest Osiedle Zacisze w Tczewie. Dzięki dobroczynności pana Bielińskiego, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy otrzymała 9 000 złotych! W tym roku na licytacji pojawi się więc Serce z trzecią warstwą, przedstawiającą logotyp Osiedla Zacisze. W tym roku, licytacja Serca odbędzie się w Tczewskim Centrum Kultury i Sztuki, w niedzielę, 12 stycznia 2014 o godz. 19.00. Zapraszamy tczewskie firmy do aktywnego udziału! W ten sposób mamy szansę nie tylko wesprzeć szczytny cel WOŚP, ale także stworzyć tradycję Rosnącego Serca Tczewskiego Biznesu. Z niecierpliwością czekamy na moment, w którym do transportu Serca będzie potrzebny dźwig! - informują przedstawiciele Flextronics.
W tym roku, zgodnie z zapowiedzią, licytowane będzie też pióro prezydenta Tczewa, którym podpisywał m.in. porozumienie o współpracy z Pracodawcami Pomorza.
Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności!
Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.











![Tczew - Tragedia na "91". Dwie osoby nie żyją [AKTUALIZACJA]](/_ramfs/foto-webp/81be3306-640360.webp)

![Tczew - Wjechali samochodem na zamarznięte jezioro. Lód się załamał. Byli pijani [AKTUALIZACJA]](/_ramfs/foto-webp/a231aa07-640360.webp)


















Komentarze (48)
dodaj komentarz
Egon_gość
11.01.2014, 08:18
Cwaniactwo i pazerność.
gość_gość
11.01.2014, 08:23
JA NIE DAM...
JA NIE DAJE NA OWSIAKA ! mafiozo z POparańcami
Gość_gość
11.01.2014, 08:23
Zamiast na żebry pod kościoły lepiej pod biura poselskie PO ,PSL ,SLD i palikociarni.
KAMIL_gość
11.01.2014, 08:39
Powinni już skończyć to żebranie
Wyposażanie szpitali należy do NFZ a nie do ludzi z puszkami. Na NFZ płacę co miesiąc blisko tysiąc złotych. Nadal za mało? Skoro Owsiak wyposaża szpitale w sprzęt to może moje składki powinny trafiać co miesiąc do niego? A w obecnej sytuacji sprzęt kupowany jest z Orkiestry a nasze składki rozpieprzane przez rządzących.
_gość
11.01.2014, 13:46
Owsiak przy wielkim halo zbiera 50mln z czego bodajże połowa idzie na koszty obsługi tego bajzlu. To nie jest nawet 1% budżetu NFZ a w mediach pieją jak by bez Owsiaka wszystkie dzieciaki poumierały. Tymczasem ta zbiórka nie jest warta więcej niż sama premia dla urzędasów POwskich z jednego miasta gdzie rządzi Gronkiewicz Waltz. Różnica jest taka, że premie wypłaca się po cichu, a zbiórki robi z wielkim halo na całą Polskę.
artur_gość
11.01.2014, 11:34
dobroczynność
świetna reklam firmy ciekam jestem czy jak by za tym nie szła akcja marketingowa to była by taka ofiarność
stand_gość
11.01.2014, 12:40
Nie daję na Owsiaka, choćby dlatego, że część pieniędzy pójdzie na błoto woodstocku. Dam na Caritas i tym potrzebującym, do których wiem, że ta pomoc trafi. Nie dajmy się zwariować lewackiej propagandzie.
_gość
11.01.2014, 13:05
wośp dla złotego cielca,ups.melona....
Niskie Podatki, Niskie Podatki, i jeszcze raz Niskie Podatki. W tym jest klucz do wszystkiego. Tylko aby można było mieć Niskie Podatki trzeba by zacząć od redukcji całej rzeszy zbędnych urzędników. Należy tu zdefiniować kto to jest ten zbędny urzędnik. Zbędny urzędnik to taki, który powoduje swoja działalnością spowolnienie przepływu kapitałów, czyli trwoni energię ludzi pracujących, ludzi generujących przyrost PKB. Przykładem będzie właśnie urzędnik d/s przydzielania "darmowych" podręczników dla pierwszoklasistów. Podręcznik zamiast trafić bezpośrednio od producenta do konsumenta, trafi za pośrednictwem tego urzędnika, a więc będzie droższy (trzeba urzędnikowi zapłacić za jego "pracę". Za to wszystko zapłaci oczywiście zapłaci podatnik w tym rodzice pierwszoklasisty.
Hegemon_gość
11.01.2014, 13:11
Oddam wątrobę na licytację
Mocno zużyta. Po potrąceniu kosztów na przeszczep nowej, resztę oddam na WOŚP. http://zabojczamielonka.pomorze.pl/?p=273
_gość
11.01.2014, 13:28
WOŚP już się wypalił. Owsiak zbudował sprawny mechanizm do zarabiania ogromnych pieniędzy na pracy wolontariuszy. Pora, aby ten proceder zakończyć.
OK_gość
13.01.2014, 14:32
zrób własną zbiórkę, pokaż co sam potrafisz i wykaż się efektami a nie gadulstwem
_gość
11.01.2014, 13:49
Najbardziej obłudne jest to, że rządzący biorą udział w WOŚP. Pomyślmy logicznie, Tusk i jego ekipa odpowiadają za bałagan w służbie zdrowia, braki sprzętowe, zamykają szpitale i teraz mają czelność udawać że ich ta sprawa nie dotyczy. Dają coś tam na licytację, uśmieszki, kilka fotek z Owsiakiem i gawiedź to łyka jacy to są wspaniali i uczynni.
damian_gość
11.01.2014, 14:22
.........
tczewska patologia flextronics
_gość
11.01.2014, 14:34
Widze ze tylko potraficie na wszystko i na wszystkich narzekac..., nie pasuje to zmiencie ten swiat/kraj. Siedziec przed komputerem i cwaniaczyc kazdy potrafi a jak przychodzi cos zrobic to nikogo nie ma.
gizmo_gość
12.01.2014, 12:15
tak, tutaj sporo komentujących wymaga opieki psychiatrycznej
nie_gość
11.01.2014, 15:01
Powiedzcie dlaczego ludzie Owsiaka lecą pod kościoły zbierać kasę, gdy on ma katolików głęboko w D ? Czy, wiecie, że na przystanku Woodstock za pozwoleniem działa Hari Kriszna (uznawana w wielu krajach za sektę), a katolicki przystanek Jezus nie ma takiego pozwolenia i stoi po za terenem. Czy wiecie, że zorganizowana na tej imprezie wystawa antyaborcyjna została zniszczona przez ochroniarzy. Jak to jest że Owsiak dopuszcza hipisowskie wartości przefiltrowane przez alkohol i marihuanę, a tępi katolickie wartości? Dlaczego na swoje spędy zaprasza głównie lewicowych polityków i lewicowe autorytety? Możecie mnie zlinczować, ale ten gość promuje lewactwo i dlatego nie dam ani grosza - wolę dać na inne organizacje charytatywne np Anny Dymnej.
nie do końca tak jest_gość
11.01.2014, 21:45
wiem, bo widziałam
Co ma Owsiak głęboko i gdzie - nie wiem, nie zaglądałam. Że Krisznowcy mają fory - to fakt. Woodstock to dla nich największy punkt werbunkowy w Europie. Że są sektą - też prawda. Ale nie jest prawdą, że Przystanek Jezus jest poza terenem. Jest w samym środku, najczęściej przez płot z Motowioską. I to od wielu lat. Czy ich widać czy nie - to już od samych uczestników zależy, W tym roku byli bardzo widoczni, rozmowni i otwarci na szalejącą młodzieżkę. Wystawa antyaborcyjna - była, zniszczono ją po bandycku - to fakt. Ale napisz też, że postawiono ją bez jakiejkolwiek zgody i pytania organizatora Woodstocku - a tak już nie powinno być. Co do walki Caritas z WOŚP o dochody i stawianie ich za wzór moralności i uczciwości - ech, naiwniaki.... Wszędzie znajdzie się czarna (sic!) owca :) A kto mawiał: "Caritas - to ja?" :))
Waldemar _gość
11.01.2014, 15:25
Brawo dla firmy GAMMA. Właśnie nie było żadnej akcji marketingowej, nie miał zbyt wielkiej reklamy ! Orkiestra to bardzo dobry pomysł, jak działalność każdej uczciwej fundacji. Nie widzę nic złego w tym aby wspierać szpitale itd. Tak samo wspieramy osoby potrzebujące w zakupie np wózków inwalidzkich i co ? Tutaj tez mamy mowic, place składki rentowe, chorobowe i wypadkowe to nie bede wspomagal innych bo panstwo ma to zrobic.
gość_gość
11.01.2014, 19:06
a prawda jest inna
przystanek Jezus ma ogromny teren na woodstoku ,swoją scenę ,zjezdza tam mase młodzieży,księży,zakonnic ,jest tam fajnie.Akademia tez jest na poziomie i goścmi są też katolicy.Ludzie opamiętajcie sie ,wojna czy co?Jak się wpisze w google o caritasie też tam masakryczne paszkwile są.Jedni i drudzy są potrzebni i caritas i Owsiak.Zajadli jesteście jak opętani.Współczuję.
_gość
12.01.2014, 01:37
Otóż jest to konkurencja i to konkurencja na której tracą dzieciaki. Dlaczego? Ano dlatego, że Caritas ze zbiórki przeznacza coś około 97%, a Owsiak 50%. I to są koszty, które wykazuje Owsiak, a co z kosztami jakie ponosi np TV za czas antenowy, środki z samorządów na mniejsze lub większe imprezy, wsparcie medyczne akcji, zabezpieczenie policyjne akcji itd itp. Gdyby to wszystko podliczyć mogłoby się okazać, że ta zbiórka przynosi straty. Więc zamiast angażować cały aparat państwa lepiej od razu przeznaczyć pieniądze z budżetu na szpitale. Tak dla porównania Owsiak zbiera około 50mln, a w samej tylko Warszawie na premie dla urzędników Gronkiewicz przeznacza się 300mln. W tym miejscu widzę jak jesteśmy dymani, państwo w postaci samorządów pompuje kasę w imprezy zamiast dać na szpitale, a my zamiast państwa płacimy na szpitale. Przecież to paranoja i coraz więcej ludzi to widzi i zaczyna się zastanawiać.
rob_gość
11.01.2014, 19:36
nie daje na owsiaka
gdy tylko owsiaka przestaną popierać reżimowe media nikt nie kupi żadnego serduszka
bob_gość
11.01.2014, 19:50
Ciemnogród
tczew to jednak katolickie bagno jeszcze. Najlepiej ukrócić rękę która pomaga i wtedy katole będą szczęśliwi.
ari _gość
11.01.2014, 19:58
WOŚP JEST POTRZEBNE!
Jad i nienawiść przez was przemawia.Typowi Polacy-katolicy.Gdzie to wasze chrześcijańskie miłosierdzie?Cóż w was jest tylko jad i nienawiść właśnie. Ok gdy urodzi się wam chore na serce dziecko,czego wam osobiście nie życzę,to odmówicie,gdy będzie potrzebować leczenia i operacji w Klinice Kardiochirurgii Dziecięcej imienia WOŚP w Gdańsku,tylko dla tego,że oddział nosi takie imię?Sprzeciwcie się podłączeniu w czasie operacji waszego dziecka do krążenia pozaustrojowego,gdyż maszynę całkowicie sponsorowała fundacja WOŚP?Odmówicie wspomagania krążenia u waszego dziecka za pomocą sztucznej komory,gdyż jest to sprzęt zakupiony przez fundację?To pieniądze WOŚP pozwoliły stworzyć i uruchomić tą klinikę,leczącą małe dziecięce serduszka.To pieniądze WOŚP pozwoliły stworzyć oddział umożliwiający wspomaganie krążenia i oddechu poza ustrojowo u skrajnie niewydolnych maluchów.To ten oddział daje szanse przeżycia dzięki procedurze ECMO.A to wszystko jest tylko jednym niewielkim przykładem na to że WOŚP jest potrzebny.Przykładem,że te pieniądze wrzucane do puszek naprawdę mają znaczenie.Dla dzieci.Pamiętajcie o tym.Pamiętajcie,bo dziecko każdego z was może ulec nieszczęśliwemu wypadkowi.Pamiętajcie,że w tym roku pieniążki są zbierane na medycynę ratunkową dzieci.Ja pamiętam.I pieniądze dam.Bo sam dobrze wiem co znaczy dziecko poszkodowane w wypadku,dziecko które nagle ciężko zachoruje.Sam dobrze wiem jakiej opieki wymaga i co można jeszcze zrobić,zakupić by tą opiekę i leczenie we wstępnej fazie ratownictwa przed szpitalnego oraz szpitalnego poprawić.Sam dobrze wiem bo stykam się prawie codziennie z małymi pacjentami.I sam dobrze wiem,bo kiedyś moje dziecko było na progu sepsy i niewydolności wielonarządowej.Po części żyje dzięki sprzętowi kupionemu przez fundacje.Ten sprzęt pomagał w jej leczeniu i diagnozowaniu.
_gość
12.01.2014, 00:32
No popatrz w jaki perfidny sposób działasz Ty i tobie podobni. Mamy pretensje do Owsiaka że 50% zbiórki przehula na nie wiadomo co, (a właściwie wiadomo i to się nam nie podoba) i dlatego jesteśmy piętnowani. To ja powiem inaczej - równie perfidnie - o ile więcej dzieci by uratowano gdyby Owsiak wszystkie pieniądze przeznaczał na ten cel o którym tak głośno co roku krzyczy, a na który ludzie ze szczerego serca dają kasę nie mając świadomości, że połowa ich pieniędzy idzie na inny cel. Za złe Owsiakowi mamy to, że marnotrawi zebrane pieniądze, a jeśli ktoś zapyta o faktury, to Owsiak potrafi przeklinać i w głupi sposób zbywać rozmówców. Może byłoby uczciwiej gdyby Owsiak powiedział: Słuchajcie, jestem świetnym organizatorem, dajcie mi kasę, a ja połowę tej kasy przeznaczę na dzieciaki, a połowę...?
_gość
13.01.2014, 19:14
Pojecie ,,Polak- katolik" wcale nie zobowiązuje do tego, że chodzimy na kolanach, ze spuszczona głową, i pokornie nadstawiamy drugi policzek. Jesteśmy swiadomi oszustw, jesteśmy wykształceni, widzimy przekręty i złodziejstwo. I tylko miłosierdzie katolickie sprawiło, że jaruzelski, kwasniewscy, urbach vel urban, rakowski , kiszczak i inni żydokomuniści nie skończyli z kulą w łbie, jak caucescu- a wielka szkoda, bo zaczynają ujadać jak kundle. Historia uczy i lubi sie powtarzać, i dlatego jak dojdziemy do władzy, rozliczymy GŁOŚNO I PUBLICZNIE WSZYSTKICH SYNÓW MO, SB ORAZ MOSSADU...i józefa bąka- jako zdrajców narodu polskiego...
rob_gość
11.01.2014, 20:48
amber gold powinien wgrac licytacje
ciekawe ile szpitali by można było zbudować za pieniądze które nam ukradli towarzysze a teraz mieniący się ludżmi miłosierdzia załosne
_gość
11.01.2014, 21:10
Każdy może oczywiście dać, jeśli sumienie mu na to pozwala, na akcję Owsiaka. Ale powinien pamiętać na co TAKŻE daje, bo 50% zebranej kasy NIE idzie na dzieci. Na zdjęciu jeden z uczestników festiwalu Przystanek Woodstock, prezentujący satanistyczny gest i ubrany w koszulkę z przekreślonym krzyżem, przyjeżdża na Przystanek Woodstock 2013. http://wpolityce.pl/site_media/media/cache/04/de/04ded9c67514c4f8500247fc58
39ed 19.jpg
allllla_gość
12.01.2014, 00:19
popieram........
ja nie widzie tutaj powodu do tych niepotrzebnych komentarzy do obelg,dlaczego zawsze znajda sie tacy ktorym nie dogodzi.jestem katolicza i to praktykujaca jesli moge pomoge kazdemu bo taka moja natura jesli chodzi o Owsiaka niech wypycha sobie kieszenie jego sprawa ale ile zrobil dla nas to wiedza ci ktorzy korzystali a jesli nie musieli to nie zdaja sobie sprawy ze moze nadejsc w zyciu taka chwila ze zaczna zalowac slow ktore tu wypisuja dlatego ari..masz racje popieram moje dzieci tez korzystaly z aparatury zakupionej przez WOSP i zaloze sie ze dzieci osob ktore wypisuje te bzdury takze mam na mysli tczewska porodowke.Wiec nie ma sensu orazac wytykac co kto z kim i gdzie tylko sie cieszyc ze co roku zakupione zostaja sprzety ktore ratuja zycie.Przeciez nikt nie kaze wam wrzucic do puszki to jest kazdego indywidualna sprawa.,,Jeszcze troche i naprawde skonczy sie zycie ludzi zezre zlo czlowiek czlowiekowi bedzie wilkiem,,Pretensje ludzie miejcie do rzadu a nie do Owsiaka.
_gość
13.01.2014, 18:55
PYTANIE O FAKTURY TO NIE OBELGI, NIEUKU....PRAWDA!!
Roki_gość
12.01.2014, 08:03
Mam w dupie głęboko całą Polskę
Rambo_gość
12.01.2014, 14:43
o rety!!!
ależ musisz mieć wielką dupę! :))
gość_gość
12.01.2014, 09:33
Osiem fałszywych argumentów w obronie WOŚP
1. To wszystko z zazdrości. Twórczo rozwinął tę tezę sam Owsiak w niedawnym wywiadzie dla Wirtualnej Polski. Powiedział w nim: "Myślę, że są tacy, którzy z przekory, lenistwa czy innego powodu, nie mają szans by znaleźć się w jakiejś grupie, która podświadomie ich ciekawi, bo jest czymś fajnym. Doskonale to rozumiem, bo gdy pierwszy raz jechałem do Jarocina i miałem 30 lat też zazdrościłem tym wszystkim artystom, uczestnikom festiwalu. Stałem za płotem i chciałem być taki jak oni. Cztery lata później zostałem dyrektorem artystycznym festiwalu. I myślę, że Warzecha ma podobnie, główkuje: jak ja bym chciał prowadzić taki sztab, powiedzieć coś przez mikrofon na scenie, marzę, by to wszystko działo się wokół mnie". Jednym słowem - nie warto w ogóle analizować ani odpowiadać na konkretne zarzuty Warzechy i innych krytyków, bo oni mi po prostu zazdroszczą. Chcieliby być jak ja, ale że nie są, więc się pieklą. Takie absurdalne psychologizowanie nie ma oczywiście żadnych podstaw, ale za to odwraca bardzo skutecznie uwagę od merytorycznej wartości argumentów drugiej strony, która zostaje zdyskredytowana jako chorobliwi zawistnicy. Przy okazji - jakim trzeba być samemu egotykiem, żeby uznać, iż nasi krytycy umierają z zazdrości? No, chyba że używa się tego chwytu erystycznego całkowicie cynicznie. 2. A co pan zrobił dla chorych dzieci?! Aby posłużyć się takim pytaniem jako argumentem, trzeba założyć, że jeżeli samemu nie zrobiło się nic, nie ma się prawa krytykować. Jest to założenie w oczywisty sposób absurdalne. Gdyby je przyjąć, trzeba by uznać, że stanu dróg nie może krytykować ten, kto żadnej drogi nie zbudował, policji nie wolno krytykować temu, kto nigdy nie był policjantem, a z rządu nie wolno być niezadowolonym nikomu, kto nigdy nie rządził. Dodatkowo stwierdzenie to pomija fakt, że każda osoba ma swoją rolę społeczną, od której nie zależy jej prawo do krytykowania innych i w której sama może być krytykowana. Ja na przykład nie żądam od każdego, kto zmiesza mnie z błotem pod tym tekstem, żeby wykazał się odpowiednią liczbą publikacji prasowych, bo w przeciwnym wypadku nie ma prawa mnie napisać złego słowa o moich poglądach i argumentach. 3. Pan pewnie nie daje ani grosza! Nie bardzo wiem, czego oczekują używający tego argumentu. Chcieliby, aby każdy krytyk WOŚP przedstawił listę własnych działań dobroczynnych? Tak się składa, że każdy, komu nie obce jest podstawowe poczucie przyzwoitości i skromności, ma ogromne opory przed chwaleniem się własnymi dobrymi uczynkami. Kto w jakiś sposób wspomaga czy osobę prywatną w potrzebie, czy jakąś instytucję, nie robi tego po to, żeby następnie móc się tym popisać. Wiele takich osób zastrzega sobie anonimowość. I nikt nie ma prawa od nich wymagać, aby zdradzały komu i jak pomagają, stosując wobec nich opisany wyżej szantaż moralny. 4. Kiedy pana dziecko wyląduje w szpitalu, powinien pan odmówić korzystania ze sprzętu kupionego przez WOŚP. Sprzęt kupiony przez WOŚP jest w dyspozycji szpitali. Pacjenta nie powinno interesować, jak się tam znalazł. Jeśli jest w potrzebie i lekarz decyduje, że należy go użyć, sprawa jest prosta. Nie ma też żadnego logicznego powiązania pomiędzy krytyką WOŚP a postulatem, aby odmówić korzystania z zakupionego przez nią sprzętu. Równie dobrze można by żądać, żeby każdy, kto ma jakieś zastrzeżenia do sposobu funkcjonowania Unii Europejskiej, przestał korzystać z dofinansowywanych przez nią dróg, mostów czy obiektów. Nie sposób też założyć, że gdyby nie akcja Owsiaka, odpowiedniego sprzętu by w szpitalu nie było. Tego po prostu nie wiemy. Owsiak od lat wyręcza państwo w jednej z jego podstawowych funkcji, jaką jest zaopatrywanie szpitali w niektóre rodzaje specjalistycznych narzędzi, ale jest to jedynie kropelka w morzu pieniędzy, które przeznaczane są z budżetu na ochronę zdrowia. 5. Krytykuje pan, bo sprzęt od Owsiaka nie uratował panu dziecka. Jeśli komuś sprzęt od WOŚP pomógł, osobisty i emocjonalny stosunek do akcji Owsiaka jest całkowicie zrozumiały. Podobnie jednak zrozumiałe jest, że właśnie to wyklucza w większości przypadków zimne i nieemocjonalne spojrzenie na sprawę. Trudno z tego nawet robić zarzut. Tak po prostu skonstruowany jest człowiek. Ale nielogiczne jest odmawianie prawa do oceniania akcji tym, którzy takiego emocjonalnego stosunku do niej nie mają. 6. Żadnej akcji, której celem jest pomoc dzieciom (albo w ogóle pomoc innym), nie wolno krytykować. To wyjątkowo często powtarzane twierdzenie, oparte na założeniu, że cel uświęca środki. Nieważne kto i w jaki sposób zbiera pieniądze - jeśli przeznacza choć część z nich (bo przecież nie wszystkie - wystarczy zerknąć do sprawozdania finansowego fundacji WOŚP) na jakiś szlachetny cel. Aby wykazać wadliwość takiego rozumowania trzeba sięgnąć po przykład skrajny, podkreślając, że nie jest to porównanie, a jedynie odwołanie do konkretnej sytuacji, pokazujące niedorzeczność założenia "cel uświęca środki". Camorra - mafia działająca na południu Włoch - w wielu przypadkach wchodziła w rolę państwa. Dbała o utrzymanie porządku, karała nawet zwykłych, nienależących do niej bandziorów czy złodziei, a także wspomagała ubogich i potrzebujących całkiem sporymi pieniędzmi. Czy to oznacza, że automatycznie camorra stała się "dobra"? Że nie ma racji ktokolwiek, kto by ją krytykował? Oczywiście - nie. Owsiak, rzecz jasna, nie jest mafiozem, a WOŚP nie jest żadną mafią. Ale podobnie jak w opisanej wyżej sytuacji, fakt, że robi się coś dobrego nie oznacza z automatu, że jest się wyłączonym spod krytyki. 7. Lepiej dawać na Owsiaka niż na Caritas/Kościół/Rydzyka. Osoby, które posługują się takim chwytem, automatycznie informują wszystkich o swoich obsesjach. To one widzą świat w czarno-białych barwach: albo szlachetny Owsiak, albo zły Kościół. Tymczasem jest niezliczona liczba porządnych i godnych wsparcia całkowicie świeckich inicjatyw, podobnie zresztą jak i tych kościelnych. To nie jest gra zero-jedynkowa. 8. Krytykując WOŚP, krytykuje się ludzi, którzy biorą udział w tej imprezie z porywu serca. Bynajmniej. Nikt chyba nie ma wątpliwości, że bardzo wiele osób, biorących udział w zbiórce jako jej szeregowi uczestnicy, czyni to z bardzo szlachetnych pobudek. Jeżeli czymś grzeszą, to najwyżej pewną naiwnością, nieświadomie biorąc udział w akcji bardzo wątpliwej. Lecz nikt nie robi im z tego zarzutu. Na koniec prośba do wszystkich P.T. Czytających i Komentujących: umieszczając komentarze pod tym tekstem, postarajcie się Państwo wynaleźć coś nowego poza ośmioma błędnymi i wadliwymi kliszami, które powyżej obaliłem. Łukasz Warzecha -------------------------------------------- - Dodam od siebie, iż wpływy głównie z datków społeczeństwa w ramach WOŚP, z tego co wiem i pamiętam lokowane są w zdecydowanie prywatnym Banku Inicjatyw Gospodarczych, nie np. w banku z z udziałem skarbu państwa np. Bank Gospodarstwa Krajowego, PKO BP. Przez ten fakt społeczeństwo (mimo przedstawiania przez WOŚP "wiarygodnych" opinii i sprawdzeń "ekspertów") nie zna rzeczywistych przepływów społecznych pieniędzy, kierunków i celów wydatków tej fundacji. Moim zdaniem fundacja WOŚP powinna zostać rozwiązana, a potrzebami szpitali i ludzi chorych powinno zająć się państwo, w tym przypadku Ministerstwo Zdrowia. - analityk - Pieniądze z WOŚP nie trafiają do chorych dzieci, tylko do "chorych", niedofinansowanych instytucji publicznych, jakimi są szpitale. Działalność charytatywna powinna z definicji trafiać do osób (Caritas = miłosierdzie można okazywać osobom, a nie instytucjom). WOŚP nie pomaga chorym dzieciom, tylko uzupełnia braki wyposażenia szpitali, odciążając w ten sposób budżet państwa z ustawowego obowiązku zapewnienia opieki zdrowotnej swoim obywatelom z zebranych podatków. Wrzucając pieniądze do puszki płacę podatek drugi raz. Owsiak tylko za część zebranych pieniędzy (ok. 50%) kupuje sprzęt dla szpitali. Reszta idzie na koszty obsługi imprez i koszty własne fundacji. Można to sprawdzić w sprawozdaniu finansowym fundacji dostępnym w internecie. Nie wszyscy artyści grają za darmo, niektórzy pobierają spore gaże. Fundacja wydaje milionowe kwoty na własne siedziby, nowe samochody, sprzęt studyjny, tzw. "działania propagatorskie", etaty pracowników itp. Zgodnie ze statutem fundacji WOŚP, tylko pieniądze z działalności gospodarczej fundacja musi wydać na cele statutowe, czyli ochronę zdrowia. Natomiast pieniądze uzyskane ze zbiórek publicznych, aukcji, darowizn, imprez może legalnie wydać na dowolny cel. Fundacja WOŚP jest 100% udziałowcem spółki "Złoty Melon", a J. Owsiak jej prezesem. Spółka w przeciwieństwie do fundacji nie musi ujawniać sprawozdania finansowego. Po co istnieje i dlaczego jest ściśle powiązana z WOŚP? Zebrane pieniądze Owsiak przetrzymuje do jesieni danego roku obrachunkowego na lokatach, a z odsetek (kilka milionów zł), jak twierdzi, organizowany jest Przystanek Woodstock. Nie chcę, aby z moich datków, a nawet odsetek od nich była finansowana impreza pod hasłem "róbta co chceta", na której nie obowiązują żadne zasady moralne, a nieletnia młodzież używa narkotyków i alkoholu. Na każdym Przystanku Woodstock promowana jest sekta Hare Kriszna i ma tam stałą "wioskę". Koszty obsługi WOŚP są bardzo wysokie. Część Owsiak pokrywa z zebranych pieniędzy poważnie uszczuplając kwotę przeznaczoną na zakup sprzętu. Resztę pokrywają np. budżety telewizji publicznej (czas antenowy), budżety miast (en. elektryczna, ochrona policji i straży miejskiej itp.), budżet Obrony Narodowej (np. przelot Owsiaka samolotem F16 w 2010r.) To wszystko są pieniądze z naszych podatków. Sprzęt dla szpitali kupowany jest bez przetargów, a szpital nie ma wpływu na wybór firmy i negocjację umowy kupna. Sprzęt często stoi nierozpakowany, bo materiały eksploatacyjne do urządzeń są zbyt drogie, lub szpital nie ma pieniędzy na dodatkowy etat dla osoby obsługującej. Są poważne wątpliwości, na jakiej zasadzie wybierane są firmy od których WOŚP kupuje sprzęt. WOŚP nie jest apolityczna. Przy okazji tej imprezy promują się politycy, szczególnie jednej opcji, rządzącej. Caritas zbiera rocznie wielokrotnie większą kwotę bez rozgłosu i wydawania publicznych pieniędzy, a pieniądze trafiają do konkretnych potrzebujących osób. Owsiak otwarcie promuje eutanazję "Osobiście dopuszczam taki sposób pomocy, bo ja to tak rozumiem - eutanazja to dla mnie pomoc starszym w cierpieniach" - to jego wypowiedź dla "Dziennika".
ciech _gość
12.01.2014, 19:37
wiecej nie dało napisać ;p
spostrzegawczy_gość
13.01.2014, 13:50
ano, nie dało :)
albowiem jest to kopiuj-wklej z wypocin Pana Warzechy na WP.PL. Ale autor-kopista wstydził się to napisać. Wziął na siebie wstyd za bełkot, który wkleił :)))
Anonim_gość
12.01.2014, 20:44
W tym roku Darczynca przekazał 10000 zł
Rekord został pobity.
aja_gość
12.01.2014, 22:26
!
zauwazycie co znaczy WOŚP jak wasze dziecko lub babcia trafi do szpitala ... Moje dziecko leżało z szpitalu i gdyby nie sprzet zakupiony z pieniedzy z wosp nieprzezyłoby ...!!!!! I nieobchodzi mnie czy owsiak na tym zarabia czy nie... obchodzi mnie to ze robi cos dla naszego kraju i dla nas .. DLA NASZYCH DZIECI !!!!! I do puszki wrzucałam, wrzucam i wrzucać bede ... bo 10zł na papierosy to niejest mało a zeby wrzucic w słusznym celu to za duzo ?! Ludzie jestescie tacy madrzy to wymyslcie cos lepszego !!!
_gość
13.01.2014, 18:54
JA SIĘ MARTWIĘ, JAK I MOI ZNAJOMI, ABY NASZE DZIECIAKI NIE TRAFIŁY NA OWSIAKOWY ,,FESTIWAL WOODSTOCK", GDZIE OKOLCZYKOWANE JAK BYDŁO I WYTATUOWANE JAK KRYMINALIŚCI, BĘDA NAĆPANE TURLAŁY SIĘ W BAGNIE, ALBO BĘDĄ SPAŁY NA STOSIOE BUTELEK PO PIWIE. ZDEMORALIZOWANE ŚRODOWISKO, NIE NIESIE Z SOBĄ NIC POZYTYWNEGO!!!
_gość
13.01.2014, 00:03
Aj Owsiak , Owsiak ty resortowy dzieciaku. Ewidentnie mamuska ksiegowa komendy Glownej i Tatusko polkownik MO przystosowali cie do walenia głupiego narodu po uszach. Nie jesteś az tak glupi jak wyglądasz . Z każdej zlotowki zrzerasz az 48 groszy !
stop!!!!!!!!!!!!!_gość
13.01.2014, 17:09
wielki przekręt...
Sprawę rozliczeń finansowych WOŚP poruszał wielokrotnie na swoim blogu Matka Kurka. Owsiak i owszem- pozwał MK.... za nazwanie go "królem żebraków" i rzekomą sugestię, że Owsiak kradnie MK tak nigdzie nie napisał). Nie czepił się natomiast ŻADNEGO z zarzutów, jakie podnosił MK odnośnie niejasności sprawozdań finansowych, zakupu nieruchomości za ponad 15 milionów i szeregu innych bardzo ciekawych rzeczy. MK nie ukrywa, że chce dzięki procesowi wytoczonemu mu przez Owsiaka doprowadzić do ujawnienia faktur i powiązań finansowych pomiędzy WOŚP a spółkami: Złoty Melon i Mrówka Cała. Ostatnio MK wyliczył różnicę pomiędzy wpływami na WOŚP z ostatnich 10 lat a wydatkami na sprzęt. Wyszła niebagatelna kwota 171 MILIONÓW różnicy. Owsiak jest tylko dysponentem naszych pieniędzy, ma obowiązek odpowiadać na takie pytania. Matkę Kurkę zacząłem czytać 2 tygodnie temu, po nerwowych reakcjach na takie pytania samego Owsiaka. Ktoś, kto nie ma nic na sumieniu po prostu wyjąłby te faktury i zatkał mordy krzykaczom. Owsiak ciągle tego unika.
_gość
13.01.2014, 17:11
Pytanie do tych, ktorzy wiedza co sie dzieje z ofiraowanymi Owsiakowi pieniedzmi. Spogladajac na ostatnie 10 lat kwota na zakup sprzetu nie byla wyzsza niz 60% zebranej kwoty. Nie sa to moje wymysly tylko oficjalne dane. W 2009 roku bylo to 53%. Czy ktos z wielbicieli Jurka moze mi powiedziec co sie dzieje z reszta tej kwoty? http://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1/q71/1513266_466545793450822_84333882
4_n.jpg
_gość
13.01.2014, 17:35
przeczytaj tu sobie, jak cię twoi idole z frondy wkręcają: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15263975,_Fronda___WOSP_%20pr%20zeznacza_t
ylko_54_proc__pieniedzy.html#BoxSlotII3img
_gość
13.01.2014, 20:07
POlacy nic się nie stało PÓł POlski już wyjechało:( nie PO to by łapać słońce lecz by nie kraść w BiedaBronce Ponad połowa moich ziomów wyjechała z domów tam, żeby mieć coś na koncie żeby nie kraść w Biedronce żeby przywieźć pieniądze Nie wierze co się dzieje, jak wychodzę na ulice, Choć uważnie się przyglądam to nikogo nie widzę, Wyjeżdżają osiedla całe i całe dzielnice Nieważne jak daleko byle tylko za granice Każdy chce spełnić marzenie o wyśnionej Ameryce, Zamiast patrzeć na Polskę zeżartą przez próchnice,
_gość
13.01.2014, 21:48
Ten gościu ogłosił się mesjaszem, dobroczyńcą, zbawcą Polaków i sam w to uwierzył. A naprawdę, jest tylko szołmenem na pokaz, głodnym poklasku. Tysiące ludzi, codziennie i systematycznie niesie pomoc ludziom potrzebującym, i nie szpanuje się w mediach.
_gość
13.01.2014, 21:59
to jest prywatna kasa jurka ,kopsa dzialke jeszcze paru osobom zeby kasa mogla sobie spokojnie lezakowac na jednym ze szwajcarskich kont,,,
_gość
13.01.2014, 22:02
A teraz od tej kwoty 35 mln proszę odjąć koszty organizacji, wynajęcia ludzi i sprzętu, ochrony, zabezpieczenia tysięcy imprez przez policję, pogotowie i straż, zakup i obsługę fajerwerków, czas antenowy (pensje dziennikarzy, techników, amortyzacje, diety, noclegi, koszty podróży poniesione w związku z tym przez radio i TV), utracone przez media zyski z reklam. Wyszło mi co najmniej 50 mln. Oj, Polacy lubią się bawić :)
_gość
13.01.2014, 22:04
Drogie Lemingi oraz drogie Leminżyce. Apeluję! Przestańcie tu bredzić jeden przez drugiego że waszemu świętemu Owsiakowi to nie wolno zadawać żadnych pytań, dlaczego w rozliczeniach brakuje 10 mln, albo dlaczego zarabiają na tym spółki jego oraz jego żony vide "Złoty melon".
_gość
13.01.2014, 22:07
Podam ci parę faktów. Wośp,to jest obecnie fundacja,kierownictwo :owsiak i jego najbliższa rodzina.Znak Wośp jest znakiem zastrzeżonym/nazwa wośp połączona z nazwą agencji reklamowej zony/.W radzie fundacji zasiada 5 osób+33 etatowych pracowników./za 2012 rok na wypłaty poszło 1.5 mln.zł./.W statucje fundacji jest,że z kazdej zbiórki,8% jest odprowadzane na prywatne konto fundacji.Jak podano za 2013 ro zebrano 55 mln.zł.Na zakup sprzętu poszło 28 mln.O reszcie nie mówi sie nic. Inna sprawa,to funkcjonowanie zakupów sprzetu/przetargi etc./.Fundacja kupując jakikolwiek sprzęt podpina sie pod plany min. zdrowia. Jesli masz jakikolwiek pojecie o finansach,to zrozum,co mozna zrobić za przykładowe,50 mln.zł we wszystkich placówkach słuzby zdrowia w kraju?Może wystarczyłoby na papier toaletowy.Osobiscie sam sie włączam do każdej akcji humanitarnej.Ale ta w wydaniu Owsiaka-po prostu mi sie nie podoba.
_gość
13.01.2014, 22:20
Zinstytucjalizowana rumuńska "Pan da" nadal cieszy się powodzeniem Polaków. Stąd wniosek,że choroba naiwności to schorzenie trwałe . Można żebrać kilka razy, ale stworzyć z tego biznes to szczyt bezczelności