Tcz.pl logo

Szukaj

Szpital wynajmie pojazdy na cztery lata

Wyłoniony w drodze przetragu podmiot ma m. in. wynająć dla szpitala karetki, które wcześniej wykupi (fot. tcz.pl)
Szpital wynajmie pojazdy na cztery lata
Szpitale Tczewskie SA ogłosiły niedawno przetarg na usługę czteroletniego wynajmu pojazdów na potrzeby spółki. Mowa m. in. o specjalistycznych karetkach. Wybrany w drodze przetargu podmiot ma najpierw kupić samochody, którymi dysponuje szpital, by ponownie wynająć je lecznicy. Przedstawiciele spółki przekonują, że takie rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić środki i sprawi, że tabor będzie wyglądał lepiej niż do tej pory. Postępowanie w tej sprawie już rozstrzygnięto, ale umowa nie została jeszcze podpisana. Jednak już teraz niektórych dziwi, wyjątkowo niska cena wygranej oferty. Z kolei szpital uspokaja, że na pewno nie zostaniemy bez karetek.

Szpital po raz pierwszy ogłosił przetarg na tego typu usługę - przedstawiciele spółki przekonują, że rozwiązanie ma same zalety. Poinformowano nas, że wartość zamówienia będzie niższa niż koszta do tej pory ponoszone przez szpital. Poza tym pojazdy mają być na bieżąco naprawiane, serwisowane i docelowo mają zyskać jednolity wygląd. W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zapisano, że wybrany w drodze przetargu podmiot musi zakupić od zlecającego pojazdy i potem zapewnić wynajem 13 aut - chodzi m. in. o 2 karetki specjalistyczne, pojazdy sanitarne, ale także wóz techniczny, czy pojazd reprezentacyjny dla zarządu spółki. Wykonawca będzie również ponosił koszta zakupu paliwa, napraw i remontów, przeglądów technicznych, czy opłat ubezpieczeniowych oraz opłat administracyjnych (SIWZ można znaleźć tutaj. Komisja konkursowa sprawdziła dwóch oferentów, którzy stanęli do przetargu i wybrano tańszą ofertę (ponad 2,6 mln zł netto) złożoną przez firmę znaną dotąd w Tczewie z usług blacharskich. Czy szpital sprawdził, czy kwota nie jest zbyt niska na wykonanie 4-letniej usługi (takie sygnały dotarły do naszej redakcji)?:

- Takie stawki pojawiają się w przetargach. Firmy wiedzą, co robią. My mamy swoje dokumenty, umowy i będziemy je egzekwować. Myślę, że będziemy mieli lepiej jak do tej pory, a bez karetek nie zostaniemy - powiedział nam Janusz Boniecki, prezes spółki Szpitale Tczewskie.

Także Robert Dombrowski, który nadzorował przetarg, przekonuje nas, że mieszkańcy nie powinni mieć żadnych obaw z powodu zapowiedzianych zmian.


- Przewidziano kary umowne za nienależycie wykonane zamówienie. Dodatkową formą jest zabezpieczenie jeszcze przed podpisaniem umowy 2 procent wartości zamówienia - środki będą przechowywane przez 4 lata i potem nastąpi zwrot z odsetkami, jeśli wszystko będzie w porządku. - tłumaczy nasz rozmówca.

Przedstawiciele starostwa - właściciela szpitala, z którymi rozmawialiśmy na ten temat - powiedzieli nam, że przyjęte rozwiązanie to decyzja zarządu Szpitali Tczewskich. Umowa ma zostać podpisana w przyszłym tygodniu.

Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (36)
dodaj komentarz

  • +6

    Andy_gość

    09.08.2013, 09:03

    Ręce opadają "Wybrany w drodze przetargu podmiot ma najpierw kupić samochody, którymi dysponuje szpital, by ponownie wynająć je lecznicy." tego nawet nie można komentować, bo nie przejdzie moderacji .... "przedstawiciele spółki przekonują, że takie rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić środki" Szpital nie jest od tego żeby oszczędzać tylko LECZYĆ!!!

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx5.xx2  #
  • +4

    _gość

    09.08.2013, 20:33

    No co?

    Wiórek Mistrz! :) A tam więcej ich siedzi w zarządzie, Zbyszki różne, itp. A te "kary umowne", które pojawiają się w tekście, to my już znamy. Pojawiły się przy okazji "wiaduktu" na Wojska Polskiego, tzn. miały się pojawić, ale ich wciąż nie ma. Teraz za to pojawi się rondo, zamiast rondka, które zniknie. Powiat tczewski - mistrzowie kabaretu.

    Cytuj
    IP: 164.126.xxx.xxx  #

    @_gość

    13.08.2013, 18:20

    Dziennikarska nierzetelność

    Nie wiem skąd autor artykułu ma takie informacje, że Wykonawca ma odkupić auta, żeby potem wynająć dokładnie te same. Wykonawca ma kupić tabor szpitala, bo szpital nie będzie potrzebował już tych samochodów, skoro chce wynająć je od kogoś. Wykonawca może kupić samochody i sprzedać je do Afryki jak chce. W dalszej kolejności ma wynająć samochody, które mogą być innymi pojazdami - to zależy od niego. Proszę uważnie przeczytać SIWZ i nie wprowadzać zamieszania.

    Cytuj
    IP: 83.142.xx1.xxx  #
  • +2

    _gość

    09.08.2013, 09:10

    niska cena zależy jak dla kogo - skoro wykonawca złożył ofertę to znaczy że tak wyliczył koszty, to chyba dobrze że cena jest niska , bo to mniejszy koszt dla szpitala . gorzej jak cena jest znacznie większa niż ceny rynkowe bo wtedy szpital by dopłacał

    Odpowiedz
    IP: 81.210.xx6.xx6  #
  • +6

    Rogi

    09.08.2013, 09:12

    Też mnie to dziwi. Taniej niż nasze przyszłe rondo? Kto to widział.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany  #
  • _gość

    09.08.2013, 09:20

    matko - czego to w tym naszym kraju nie wymyślą - a szpital mógłby już być sprywatyzowany - i karetki nowe by były, i łóżka - i pewnie personel - bo ten obecny traktuje pacjenta nie jak klienta, ale.... sami sobie dopowiedzcie. no ale to też jest odpowiedź na to, dlaczego w szpitalu nie chcieli prywatyzajcji

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1  #
  • +3

    Kryst_gość

    09.08.2013, 13:09

    no

    i pacjenci dzieleni byliby na bogatych i biednych i według tych kategorii byliby leczeni

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx6  #

    @_gość

    13.08.2013, 18:24

    Człowieku, firma która chciała kupić szpital miała 40 milionów kredytu i żeby kupic akcje musiałaby dobrać przynajmniej 10 mln. Pieniądze ze sprzedaży akcji trafiłyby do Starostwa i ani złotówka nie byłaby dla Szpitala, bo właścicielem byłaby ta zadłużona firma. O jakich nowych karetkach mówisz ? Sądzę, że mając takie długi ta firma z pewnością w kilka miesięcy zrobiłaby lecznice jak z Leśnej Góry - puknij się w czoło

    Cytuj
    IP: 83.142.xx1.xxx  #
  • +7

    świstak_gość

    09.08.2013, 09:33

    Monty Python - Meaning of Life

    "Te maszyny które robią PING wynajmujemy od firmy, której wcześniej je sprzedaliśmy."

    Odpowiedz
    IP: 83.4.xx1.xx2  #
  • +3

    _gość

    09.08.2013, 20:30

    Bareja by tego lepiej nie wymyślił! :)

    Cytuj
    IP: 164.126.xxx.xxx  #
  • +3

    gosc_gość

    09.08.2013, 09:52

    To sie w glowie nie miesci!

    Co sie dzieje?! moze sprzedajcie i pozniej wynajmijcie lozka szpitalne ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx1  #
  • +1

    tcz000007_gość

    09.08.2013, 09:59

    http://www.nzoztczew.pl/downloads/2013_11_rozstrz.pdf Cena wybrana o 10% niższa, jak tak można??

    Odpowiedz
    IP: 81.210.xx6.xx6  #
  • +3

    gość_gość

    09.08.2013, 10:07

    pogonic to towarzystwo

    skoro teraz blacharze będą jeździć karetkami i jak rozumiem nas leczyć to ja bardzo dziękuje i czekam na referendum by wyrzucić starostę tczewskiego i wybrać takiego który doprowadzi do porządku szpital.KONIECZNIE TRZEBA SPRAWDZIĆ TEŻ TE AKCJE SZPITALA KTÓRE W KRÓTKIM CZASIE PRZYNIOSŁY ZYSKI TZW PRYWATNYM INWESTOROM I ICH POWIĄZANIE ZE STAROSTWEM.!

    Odpowiedz
    IP: 78.131.xx9.xx1  #
  • +1

    Kolo_gość

    09.08.2013, 13:07

    jesteś głąb i tyle

    "skoro teraz blacharze będą jeździć karetkami" oczywiście jak zwykle w każdym temacie wypowiadają się Ci, którzy nie mają zielonego pojęcia o co chodzi. Idąc tokiem Twojego rozumowania to na zespołach S jeżdżą ludzie z Fraikin-a bo to ta firma wygrała podobny przetarg na wynajem 2 karetek typu S jeżdżących od 2 lat w Tczewskim Pogotowiu. http://www.nzoztczew.pl/downloads/2011-1-wybor.pdf Poza tym jak weźmiesz samochód w leasing to kto nim jeździ Ty czy ludzie z firmy leasingowej(do czasu spłaty leasingu nie jesteś właścicielem auta)?

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx6  #

    @_gość

    13.08.2013, 18:25

    Zgadzam się, z kolo_gość ty głąbie

    Cytuj
    IP: 83.142.xx1.xxx  #
  • +1

    _gość

    09.08.2013, 10:16

    Umowa ma byc podpisana w przyszłym tygodniu czytamy w artykule. A karetka juz stoi na placu warsztatu blacharni na 30-go Stycznia

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx9  #
  • gostku_gość

    09.08.2013, 11:21

    remoncik

    nie, już nie stoi. chyba juz sie zabrali za odnawianie musza przeciez zdążyć bo zaraz ją dla siebie kupią. nie ma to jak remoncik auta za darmoche, bo kto za ten remont zapłaci? sam sobie wyremotuje potem to kupi za bezcen a koszt remontu pokryje ....... jak myslicie kto? nasza polska rzeczywistosc niestety

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx9  #
  • +3

    Memory

    09.08.2013, 11:52

    zabezpieczenie

    Czy ja dobrze liczę? Zabezpieczenie to kwota 52.000zł? Ile kosztuje jedna karetka? Co w przypadku bankructwa firmy? Karetek nie będzie a zabezpieczenie nie starczy nawet na jedną. Poza tym czy Szpital może sprzedać sprzęt, który dostał od Miasta?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany  #
  • +1

    _gość

    10.08.2013, 19:02

    Nie martw się Memory,

    Oni już się dogadali :)

    Cytuj
    IP: 5.173.xx9.xx7  #

    w_gość

    13.08.2013, 18:29

    wiedza wybiórcza

    Drogie Memory, jeśli komentujesz to dobrze przeczytaj źródło. Sprzęt od miasta ma być tylko obsługiwany, nie sprzedany, zabezpieczenie mieści się w przewidzianym prawem przedziale, w przypadku bankructwa - jest też stosowny zapis w SIWZ tylko trzeba niestety przeczytać, a potem się wypowiadać, ale widać to zbyt wiele.

    Cytuj
    IP: 83.142.xx1.xxx  #
  • +1

    Glupki_gość

    09.08.2013, 11:52

    Widze ze komentujacy nie maja zielonego pojecia o ekonomii. Skoro sprzedadza i wynajmuja tzn. ze musi sie oplacac Szpitalowi. Nie bedzie trzeba placic za remonty, opony, benyzne itd. Jest koszt staly dla Szpitala, wiec przewidywalny. Do jednego z "madrych" szpital ma oszczedzac na wszystkim, oprocz pacjentów. A tutaj oszczednosci sa robione na sprzecie. Przeczytajcie SIWZ najpierw lenie. Obsługa medyczna jest ze Szpitala wiec jakość bedzie ta sama.

    Odpowiedz
    IP: 81.210.xx6.xx6  #
  • +1

    ???_gość

    09.08.2013, 13:10

    Przez ekonomistów i to ich ciągłe pier*** o wolnym rynku i zyskach zyskach i zyskach ... Polska wygląda jak wygląda / nie ma chyba drugiego kierunku studiów na którym robią ludziom takie pranie mózgu jak tam

    Cytuj
    IP: 153.19.xx5.xx2  #
    +1

    Memory

    09.08.2013, 22:31

    Głupek

    Oczywiście - ekonomia na pierwszym miejscu - na papierze ta umowa jest dobra - tylko powiedz mi co w przypadku kiedy wypożyczający zamknie biznes ponieważ źle oszacował koszty? Firma bez doświadczenia w takiej branży - nie twierdzę, że tak będzie - co wtedy? Szpital będzie miał zabezpieczenie 52.000zł - ile za to kupi karetek? Nowy przetarg? Ile to potrwa? Nie zawsze ekonomia na pierwszym miejscu

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #

    _gość

    12.08.2013, 02:35

    Nie wszystko można przeliczać na pieniądze. Dla niektórych osób, istnieją rzeczy ważniejsze niż kasa. I właśnie taki jest sens istnienia takich organizacji jak Państwo, żeby dla społeczności, która się z danym krajem identyfikuje, zapewnić poczucie bezpieczeństwa i możliwość funkcjonowania w dobrobycie w pewnej przestrzeni. U nas natomiast, stawia się na ekonomiczny zysk dla ograniczonej grupy osób, kosztem całego społeczeństwa. To nie jest ekonomia, mój drogi głupku!

    Cytuj
    IP: 109.243.xx3.xx3  #
  • +3

    hdgdghjd_gość

    09.08.2013, 12:35

    Co za głąby to piszą ??czy przegrany nie może znuieść porazki?

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx8.xx3  #
  • +3

    Ola_gość

    09.08.2013, 13:16

    A po godzinach?

    A po godzinach te karetki będą dowozić marchew na stragany i bułki do sklepów. Żeby się mogły zwrócić koszty. Można by też pomyleć o dowożeniu pizzy lub jako taksówce. W końcu karetka na sygnale dowiezie zamówienie najszybciej.

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx8.xx2  #
  • +1

    _gość

    09.08.2013, 13:28

    a jedzenie z gdańska http://www.nzoztczew.pl/downloads/2013_14_rozstrzygniecie.pdf , smacznego

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx7  #
  • +1

    ktosik_gość

    09.08.2013, 13:48

    ekonomia

    ekonomia, rachunki itp itd a wizerunek, a bezpieczeństwo, a higiena.... to nie są wozy z nieczystościami tylko karetki które muszą byc w idealnym stanie chocby technicznym. nie oszukujmy się oszczedności muszą być kosztem czegoś. wiec albo przez poprzednie lata szpital wyrzucał pieniądze bo przepłacał albo teraz karetki będą wielką nie wiadomą..... szkoda tylko ze te "oszczednosci" to i tak na naszych tyłkach

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx9  #
  • -4

    patro_gość

    09.08.2013, 14:22

    Chcieliście prywatnej służby zdrowia to macie!! Ciekawe ilu ludzi straci pracę??

    Odpowiedz
    IP: 31.63.xx0.xx6  #
  • +2

    patrio_gość

    09.08.2013, 14:24

    W Starogardzie Gd, Pruszczu Gd i wielu innych miastach karetki podstawia prywatna firma i wygląda na to że jest ok...

    Odpowiedz
    IP: 31.63.xx0.xx6  #
  • +6

    aaab_gość

    09.08.2013, 14:38

    aaa

    Czy to nie artykuł sponsorowany ?? Sprawdźcie kto zajął 2 miejsce i kto jest współwłaścicielem tcz.pl !

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx1.xx9  #
  • kajot551_gość

    09.08.2013, 15:35

    karetki

    ZAPEWNE w TCZEWSKIM UKLADZIE jest ulozony plan i warunki ktore moze spelnicx jeden znajomy oraz ponadto specjalny .punkt np,kolo tylne PO prawej stronie winno byc czerwone..PRZETARG WYGRANY w CUGLACH jak zawsze w prztargach od lat nastu np. budowlanych

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx2  #
  • kajot551_gość

    09.08.2013, 15:42

    karetka

    ROZMAWIALEM Z ZNAJOMA TEZ EMERYTKA ktora bedac przez lata pielegniarka niedawno rozmawiala w swoim kregu medycznym na temat karetek i twierdzi iz ukartowany interes z gory przesadzony kto ma spelnic warunki .

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx2  #
  • GD:)_gość

    09.08.2013, 16:16

    paranoja

    Bo tylko Tczewianie narzekają ciągle. Zawsze wam źle jest widzę .Najlepiej wszystko za darmo i czerwony dywan rozwinięty żeby ,,pacjenci ''z łaski swoje udali sie do Tczewskiego szpitala?!

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx4.xxx  #
  • +4

    gosc_gość

    09.08.2013, 16:47

    teraz wiem czemu t.lotocha tak czesto byl u bonieciego.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx8  #
  • ela_gość

    11.08.2013, 18:47

    przechowalnia

    Chciałabym żeby tą przechowalnie bo szpitalem tego nazwać nie można zlikwidowano a pacjentów wożono by do Gdańska i człowiek wie ze tam mu pomogą .Trafiłam do niby szpitala o 4 rano ,przyszla zaspana lekarka i mówi a co ja pani pomogę o 4 rano a pytam się gdzie ja trafiłam do szpitala czy piekarni .No ale jak zobaczyla ekg to inaczej gadała.Rozwalić te niby szpitale ,oni w nich nie pomagają tylko jeszcze szkodzą

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx5  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.