Tcz.pl logo

Szukaj

Reklama dźwignią handlu? Ale tak pstrokato w samym sercu starówki?

Kamienica niedawno odzyskała dawny blask, teraz najemca lokalu "zadbał" o efekty specjalne (fot. tcz.pl)
Reklama dźwignią handlu? Ale tak pstrokato w samym sercu starówki?
W sierpniu w życie weszła uchwała Rady Miejskiej, dotycząca zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Zmiana jest szczególnie ważna dla Starego Miasta, bo ma uporządkować panującą tam do tej pory dowolność odnośnie ustawiania nośników reklamowych. Urzędnicy tłumaczyli nam niedawno, że chcą, by zawieszane tam reklamy były estetyczne i pasujące do charakteru rewitalizowanej starówki. Tymczasem, jak donoszą nasi czytelnicy, nie wszyscy szanują fakt, że staromiejskie reklamy powinny nawiązywać do historycznego wyglądu i w przestrzeni Starego Miasta wciąż panuje - delikatnie mówiąc - spora dowolność reklamowa. Na szczęście czuwają zarządcy nieruchomości, a jeśli i to nie pomoże - urzędnicy zapowiadają interwencję.

Przedmiotem uchwały podjętej 27 czerwca br. było m. in. stworzenie "polityki reklamowej" w strefach ochrony konserwatorskiej Starego Miasta oraz historycznych przedmieść. Zmieniona uchwała reguluje w szerokim zakresie stosowanie nośników reklamowych umieszczanych w zabytkowych częściach miasta. Uchwała w swoim słowniku jednoznacznie definiuje pojęcia tj. nośnik reklamowy, nośnik informacji wizualnej, baner, szyld, napis i reklama oraz określa warunki ich lokalizacji w przestrzeni publicznej, co ma na celu ułatwienie komunikacji pomiędzy inwestorem, a organem uzgadniającym projekt budowlany pod kątem wymagań konserwatorskich. Zasięg zmian dotyczy terenów objętych ochroną konserwatorską: Stare i Nowe Miasto oraz historyczne przedmieścia: Berlińskie (okolice ulic Westerplatte, Kopernika i Lecha), Dworcowe (okolice ulic Sambora, Słowackiego i Królowej Jadwigi) i Królewieckie (okolice ulic Wąskiej, Paderewskiego i Kołłątaja). Jednak jak alarmują nasi czytelnicy, nie wszyscy przejmują się tym, że reklamy na Starym Mieście powinny nawiązywać do charakteru historycznej zabudowy:

- Wybrałem się ostatnio na plac Hallera i włos zjeżył mi się na głowie. Może i budynki wyglądają lepiej, ale jeśli chodzi o nośniki reklamowe, to wciąż prawdziwa wolna amerykanka. A już najbardziej zdziwiłem się, gdy zobaczyłem, że parter jednej z kamienic, stojącej w najbardziej reprezentacyjnej części miasta, został obklejony w całości krzykliwymi tabliczkami w żywych kolorach, reklamującymi lumpeks. Aż żal patrzeć, jak to psuje wizerunek odnowionej niedawno, w dobrym guście, kamienicy - mówi nasz czytelnik.

Temat znają już urzędnicy z tczewskiego ratusza. O jaskrawej reklamie powiadomiono również inspektorat nadzoru budowlanego. O sprawę zapytaliśmy Arlenę Haase - Witczak, Konserwator Zabytków Miasta Tczewa:


- W przypadku kamienicy przy pl. Hallera 2-3, na której umieszczono kontrowersyjny szyld, otrzymaliśmy informację od zarządcy nieruchomości o skierowaniu przez niego pism do najemcy lokalu i Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Tczewie. Wspólnota zażądała usunięcia spornej reklamy w określonym przez nią terminie. Jeśli reklama nie zostanie usunięta, podjęte zostaną działania przez Urząd Miejski. - informuje.

Konserwator dodaje, że uchwała Rady Miejskiej określa m.in. formę, wielkość, usytuowanie reklam na terenie Starego Miasta. Aby właścicielom i zarządcom budynków oraz najemcom lokali zobrazować szczegółowe zapisy dotyczące nośników reklamowych, Urząd Miejski przygotowuje ulotkę informacyjną, która już wkrótce będzie dostępna dla zainteresowanych.

Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (53)
dodaj komentarz

  • +18

    qq

    18.10.2013, 11:21

    Konsulat Wielkiej Brytanii w Tczewie otworzyli, ot co

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany  #
  • +21

    aga_gość

    18.10.2013, 11:29

    tragedia

    nie mam nic przeciwko lumpeksom sama do nich chodzę ale żeby na starówce były same lumpeksy i sklep z tanią chińszczyzną to żenada nikt tu nie przyjdzie mino odnawiania ,fajnych figur z porami roku i fontanny.Czy nikt tego nie widzi liczy się tylko kasa, kasa, kasa co poniekąd jest normalne ale nie na samym środku miasta.

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx2.xx3  #
  • +9

    m_gość

    18.10.2013, 12:41

    skoro właściciel sklepu za dzierżawę chce tyle co w galerii, a sklep musi na siebie zarobić to nie otworzysz butiku z ekskluzywną odzieżą po 2 miesiącach padniesz z braku klientów. Każdy będzie wolał galerię bo masz kilka sklepów w jednym miejscu. Musi minąć kilka lat zanim zmieni się status mieszkających tam ludzi i będzie się opłacało otworzyć coś innego niż odzież używana. Być może powstanie kilka restauracji. Ale musi się zmienić także podejście właścicieli, którzy powinni obniżyć stawki za dzierżawę.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6  #
    +2

    st_gość

    19.10.2013, 09:34

    To są efekty wieloletniej polityki miasta.

    Najpierw pozwolono na budowę dziesiątek marketów w Tczewie, co wykończyło normalny handel na starym mieście, potem powstała Galeria Kociewska, dzięki której resztki punktów usługowo-handlowych przeniosły się do niej, a te ze starego miasta zwyczajnie się zwinęły. Na to nic już nie pomoże, bo to zaczęło się parenaście lat temu i żadna rewitalizacja nic nie da. Jak to jest, że w sąsiednich miastach podobnej wielkości handel w obszarze "centrum" może normalnie funkcjonować, mimo istnienia marketów? W takim przykładowym Starogardzie też są Carrefoury, Tesco i inne wynalazki, a mimo to centrum miasta dalej jest ważnym ośrodkiem handlowym.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx3.xx4  #
  • +15

    john_gość

    18.10.2013, 11:30

    Teraz to już im wgl. reklamę za darmo zrobiliście ;p

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx6.xxx  #
  • +15

    _gość

    18.10.2013, 12:31

    lata 70-te

    czlowieku to jest antyreklama sklepu, brak estetyki i "smaku" i wiem z gory, ze w tym sklepie nic ciekawego dla siebie nie znajde.Jak w artykule reklama powinna byc estetyczna i nawiazujaca do historycznego wygladu.Nie mam nic przeciwko lumpeksu jezeli to bedzie skromna estetyczna reklama i przyciagajaca, wtedy skusilbym sie, zeby zajrzec a tak ta reklama to mi przypomina lata 70-te spodnie "dzwony" buty na grubej podeszwie cos okropnego wiec po takiej reklamie jaka jest nie mozna spodziewac ciekawego towaru

    Cytuj
    IP: 5.146.xx2.xx9  #
    +2

    _gość

    18.10.2013, 13:22

    lata 70-te

    a pro po prosze nie odebrac mego wpisu zlosliwie ale jako rade dla wlascicieli sklepikow, czasami nie potrzebnie wyrzucaja kupe kasy na reklamy, ktora powinna byc reklama sklepu a staje sie antyreklama na temat wygladu i reklamy sa rozne czasopisma takze jest internet warto wiec skorzystac zeby pozniej nie byc rozczarowany i obierac jako atak a ta reklama sklepu , jak wyzej napisalem jest naprawde okropna ps jest przyslowie "jak cie widza tak pisza" nie wiem czy za cytowalem dobrze, takze bede na tyle mily i podpowiem zamiast " uzywana angielska odziez" co brzmi nie ciekawie mozna zastapic np. "dla kazdego cos fajnego"

    Cytuj
    IP: 5.146.xx2.xx9  #
    +5

    _gość

    18.10.2013, 14:58

    lata 70-te

    a tak po za tym Wasze minusy, plusy mnie nie interesuja, wiem o czym mowie zajmuje sie zawodowa reklama i maluje obrazy takze jest to rowniez antyreklama dla firmy reklamowej, ktora wydrukowala, jak nawiecej kolorwej foli aby wiecej skasowac forsy, przykre to jest po za tym nie wykazala sie dobra szkola firma "reklamowa" -:)

    Cytuj
    IP: 5.146.xx2.xx9  #
  • +5

    xyz_gość

    18.10.2013, 11:46

    Taka sama reklama na ul. Kościuszki - też "bije po oczach".

    Odpowiedz
    IP: 185.26.xx2.xx1  #
  • +6

    reklama_gość

    18.10.2013, 11:57

    to jest antyreklama

    straszna i odpychajaca reklama moge sobie tylko wyobrazic jaki to okropny lumpeks jest -:) moja noga tam nigdy nie wstapi ps typowa "wiocha" nie obrazajac ludzi ze wsi

    Odpowiedz
    IP: 5.146.xx2.xx9  #
  • +7

    sds_gość

    18.10.2013, 11:57

    jakie miasto takie przestrzeganie prawa

    Widać jak miasto egzekwuje ustanowione prawo. Ustawa weszła w zycie w sierpniu a ten lumpeks otworzył sie w październiku ! No i co teraz Panie urzędniku ? Na przykładzie tej brzydoty z Pl.Hallera ocenimy skuteczność działań władz miasta Tczewa.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx7  #
  • +3

    _gość

    18.10.2013, 12:37

    madre slow

    Cytuj
    IP: 5.146.xx2.xx9  #
    +1

    m_gość

    18.10.2013, 12:44

    po pierwsze nie ustawa tylko uchwała, a po drugie w tekście wyraźnie jest napisane że "Wspólnota zażądała usunięcia spornej reklamy w określonym przez nią terminie. Jeśli reklama nie zostanie usunięta, podjęte zostaną działania przez Urząd Miejski"

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6  #
  • _gość

    18.10.2013, 12:24

    Ktoś się ostro napracował! - Jego lokal - jego ogłoszenie ! jak by mi ktoś taki jak ten tutaj o ! "autor"? powiedział że moja reklama za bardzo rzuca się w oczy , to bym mu odpowiedział "PANIE W RYJ DAĆ MOGĘ DAĆ"!

    Odpowiedz
    IP: 31.11.xx4.xx1  #
  • +2

    Mr.G_gość

    18.10.2013, 13:14

    Nie wiesz, a gadasz ...

    Dobra rada na przyszłość: jak się nie znasz, to się nie odzywaj. Stosuj się tej zasady w przyszłości, to może nie będziesz uważany za głupka w towarzystwie i wiele razy Ci ona pomoże. Najemca nie ma prawa do części wspólnej (w tym przypadku elewacji). Jakby tak było to każdy wieszałby co mu się podoba. Czy widziałeś, aby dla przykładu Galeria Kociewska była cała obklejona przez dany sklep? Nie, ponieważ nie ma prawa samowolnie wieszać na elewacji co jej się podoba, chociaż w Twoim mniemaniu, jest to jej lokal, bo wynajmuje w niej box. Pozdrawiam myślących.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0  #

    C>K>M

    19.10.2013, 19:14

    Zalecam mniej Korwina a więcej kontaktów z ludźmi.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
  • -3

    _gość

    18.10.2013, 12:25

    nie przesadzaj

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx0  #
  • +8

    jan_gość

    18.10.2013, 12:32

    zobaczcie rynek a Starogardzie tętni życiem a w Tczewie sam lumpeks a wiadomo że jak są sklepy to są i ludzie,Wstyd lumpeksy powinny być na peryferiach miasta

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx9  #
  • +1

    Sasanka_gość

    18.10.2013, 20:34

    Święta racja. Nasza Starówka wymiera, nic już nie ma w niej zachęcającego. Potencjalni turyści nie będą zadowoleni.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx7.xx9  #

    _gość

    19.10.2013, 14:46

    klienci....

    Gdyby "normalni" klienci robili zakupy w dobrych sklepach na Starówce to te sklepy by istniały. Ludzie chcieliby wszysto za pół darmo. Ciągle dla nich za drogo to nie dziwcie sie,że jest tyle lumpów. Wolą kicz i dziadostwo bo tanio.......

    Cytuj
    IP: 77.254.xx4.xx1  #
  • +3

    Miki_gość

    18.10.2013, 12:40

    Fuj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Poszedł ostro w pstrokate kolory!!! To jakiś tandeciarz i bezguście!! On jest miłośnikiem rogów i jeleni na rykowisku!! Na temat gustu się nie dyskutuje. Gust trzeba mieć!! Biedny człowiek, natura pozbawiła go wszystkiego!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • asdad_gość

    18.10.2013, 12:43

    brak

    Już wiem co robią te dwa zardzewiałe "białe" busy z rejestracjami angielskimi na Jedności Narodu 3 ;d Czego Ci ludzie nie wymyślą? Wiocha totalna jeszcze z odzieżą używaną i w samym centrum starego miasta, brak słów. Do tego te kolory ktore do niczego nie pasują, to jest własnie typowy styl angielski, sklepy oklejone z każdej strony, głownie na niebiesko, a w srodku zero jakiego kolwiek światła...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx4  #
  • +4

    Mieszkaniec_gość

    18.10.2013, 12:44

    I dobrze!

    Zamiast zadbać o elegancką, mało rzucającą się w oczy reklamę to szczęśliwy właściciel obkleił pstrokatą reklamą cały parter sklepu na placu Hallera oraz Kościuszki, licząc że przyciągnie rzesze klientów. Czy w momencie zagospodarowana lokali nie wiedział że to starówka i obowiązują odpowiednie przepisy dotyczące nośników reklamowych?

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx1  #
  • Marian_gość

    18.10.2013, 13:36

    Mało rzucającą się w oczy reklamę?

    Mało rzucającą się w oczy reklamę? Reklama ma być widoczna. I ma się rzucać w oczy. Nikt nie robi reklam tylko dla siebie.

    Cytuj
    IP: 153.19.xx8.xx2  #
  • -1

    Nie mam nic do lumpeksów_gość

    18.10.2013, 12:54

    Ale właściciel, właścicielka powinni się wstydzić dając taką brzydką reklamę na starówce. Dla właściciela, właścicielki to okazja aby klienci zwrócili uwagę na jej sklep, dla mieszkańców to brak szacunku dla przestrzeni publicznej starego miasta.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx1  #
  • +1

    zen_gość

    18.10.2013, 12:55

    "Urzędnicy tłumaczyli nam niedawno, że chcą, by zawieszane tam reklamy były estetyczne i pasujące do charakteru rewitalizowanej starówki. " NIC NIE BEDIE PASOWALO POKI TE BADZIEWNE SKLEPY I BANKI NIE ZNIKNA ZE STAROWKI !

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx0  #
  • +1

    bono_gość

    18.10.2013, 13:32

    s

    Jeżeli nie ma przepisu regulującego reklamy to " wolność Tomku w swoim domku " zgadzam się też z przedmówcą że cena dzierżawy , podatków , Vatów sratów , pensji etc. często pokrywają się z zyskiem właściciela . Więc aby nie zbankrutować i nie stracić kasy robią co mogą . Pamiętając zasadę " Reklama dźwignia Handlu " Choć sam patrze na ten sklep i mogę się jedynie zaśmiać pod nosem :D że kolorystycznie przypomina to klauna na zebraniu prezesów światowej korporacji takich ala matrix , garniaki , okularki , i taki śmieszny kolorowo ubrany klaun :D z peruką i czerwonym noskiem :D

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xxx  #
  • +3

    gość_gość

    18.10.2013, 13:58

    no tak

    gdyby Ci ludzie wywiesili niemieckie flagi to byście dziękowali im za to ,ze są ,a tak to zwykłe wykańczanie ludzi i podcinanie im skrzydeł i tak właśnie zabija sie inicjatywę na starym mieście.Jakaś banda kolesiów albo wrzeszczy wyrzucić ludzi ze starego miasta albo wykańcza tych którzy naiwnie poszli tam zarabiać na życie,A to,ze maja wsparcie urzędników to już absolutna patologia ale cóż to Tczew.Miasto o którym zapewne powstanie druga cześć filmu układ zamknięty,oj chłopcy doczekacie się ....

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx1.xx7  #
  • +4

    Gość_25_gość

    18.10.2013, 14:07

    Niech w Tczewie upadnie kazdy sklep....

    Jak czytam artykuł i niektóre komentarze, to normalnie w świecie odechciewa się wszystkiego. Tak, reklama dźwignia handlu - handlu, którego w Tczewie brak! Niech urząd pozdejmuje wszystko i wszystkim i pozostanie miasto starych ludzi, bez życia i biznesu. WSTYD! A co to znaczy: ładna reklama?? Może napis 2x2 cm z informacją... Ja nie przychodzę oglądać budynków, bo i tak mało interesujące, ja przychodzę robić zakupy do sklepu! Ja wydaję moje pieniądze, ktoś je otrzymuje - popyt i podaż - jakoś się kręci i każdy zarobi skromny grosz. Sklep po "adidasie" - ten to krzyczy za cały Pl. Hallera!... Ludzie, opamiętania i rozsądku niestety nam brakuje. Ciekawy jestem, jakby kebaba otworzyli na rynku, to by zaraz zapach przeszkadzał, bo spokojnie posiedzieć na ławeczce się nie da... My to jednak typowy polski naród - narzekać, narzekać i narzekać.

    Odpowiedz
    IP: 83.14.xx2.xx4  #
  • sfgsfs_gość

    18.10.2013, 14:13

    jaka angielska odziez uzywana??? powodzenia jesli ktos znajdzie metke made in uk lol to zwykle chinskie ciuchy zwozone z brytyjskich lumpeksow ot co .

    Odpowiedz
    IP: 217.36.xx0.xx0  #
  • +1

    reklama_gość

    18.10.2013, 14:35

    firmy reklamowe

    dali tylko zarobic firmie dziadowsko-reklamowej im wiecej kolorowej foli wydrukowanej tym wiecej forsy dla firmy reklamowej co rowniez swiadczy zle o tej firmie reklamo-dziadowskiej, ktora nie ma pojecia o reklamie przedewszystkim i podstawowym dla firmy jest odpowiedni dobur koloru, ksztaltu liternictwa do bundynku, wstyd i hanba dla firmy reklamowej

    Odpowiedz
    IP: 5.146.xx2.xx9  #
  • +4

    PLUSUJEMNY_gość

    18.10.2013, 14:52

    BRZYDKA NASZA POLSKA CAŁA!

    BRUDNA,SMRODNA I ZCHAMIAŁA!Tak niestety jest.Zobaczćcie na tczewską starówkę,okoliczne lasy,zachowanie ludzi.BRUD ,SMRÓD I DZIADOSTWO!I NIKT NAM TEGO NIE ZROBIŁ.TO MY SAMI.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx6.xx5  #
  • +3

    marco_polo_gość

    18.10.2013, 16:39

    chyba ktoś nie do końca rozumie i do tego stosuje pojęcią związane z reklamą. Nośnikiem reklamy nie jest szyld, ani baner - to typowe środki reklamy analogia jest banalna - nośniekiem jest to, co zawiera treść np. płyta CD z zapisem muzyki, programu itp. Uchwała jest więc wadliwa pod względem pojęć i definicji. Lepiej zastanowić się nad środkami reklamy.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx4.xx0  #
  • +2

    _gość

    18.10.2013, 21:52

    lata 70-te

    dzieki, az milo czyta sie taki wpis

    Cytuj
    IP: 5.146.xx2.xx9  #
  • +1

    kasia_gość

    18.10.2013, 17:42

    x

    Reklama przeszkadza pewnie tylko panu Mikszewicz czy jakos tam ten radny bo może spadly utargi w lumpexie obok bo tam pracuje jego zona:) a tam to jest syf i brud dziwie się ze sanepid tego nie zamyka,odziez odzieżą ale czysto musi byc

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx1  #
  • bbb_gość

    18.10.2013, 18:07

    A co ma niby być

    na Starym Mieście? Turystyka, wycieczki? Jest to sklep dla mieszkańców SM i złośliwości z innych części miasta są bezsensowne? Ogólnie wielkie czepianie się umierającego handlu w tej części miasta. Faktycznie "lokal do wynajęcia" wygląda historycznej i urzędnicy są zadowoleni, gorzej z mieszkańcami.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx0.xx5  #
  • +1

    _gość

    18.10.2013, 18:12

    Żenada

    Jasne mamy się cieszyć że w Tczewie otworzyli kolejny lumpeks z stylową reklamą, bo on bardzo ożywia handel i sprawia że mamy więcej turystów w mieście.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx1  #
  • -1

    123

    18.10.2013, 18:28

    hajs trza robic.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany  #
  • ania_gość

    18.10.2013, 18:51

    Posypią się odszkodowania od Urzędu

    lumpeks brzydki, nieładny jest .... więc zakazano kolorowych, nieestetycznych reklam na Starówce. Efekt? Ja żądałabym ODSZKODOWANIA od Urzędu Miasta za to, że ogranicza on moją swobodę gospodarczą uchwałami ( w tym również w zakresie reklamy) . I to proponuję właścicielowi tego sklepu rodem z Londynu :)

    Odpowiedz
    IP: 79.184.xx4.xx5  #
  • +1

    gość_gość

    18.10.2013, 20:45

    w sprawie odszkodowania

    radze od razu zażądać przeniesienia rozprawy do innego miasta jesli wiemy o czym piszę

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx1.xx7  #
  • ania_gość

    19.10.2013, 17:22

    jeśli żądanie odszkodowania będzie wystarczająco duże - sprawą zajmie się Sąd Okręgowy w Gdańsku , i tu już nie będzie zmiłuj :)

    Cytuj
    IP: 83.25.xx0.xx4  #
  • -1

    _gość

    18.10.2013, 20:54

    Co ty mówisz?

    Człowieku, jak ci się nie podoba że ludzie narzekają odnośnie twojej reklamy to rozwiąż umowę na wynajem lokalu, spakuj swoje rzeczy, wyjedź stąd i próbuj rozkręcić interes na Polach Elizejskich, przykryć swój lokal ogromną kolorową reklamą i zwrócić się o odszkodowanie do mera Paryża. Nikt za wami płakać nie będzie, w Tczewie pełno jest normalnych sklepów i ciucholandów więc jest gdzie robić zakupy. W razie czego Gdańsk, Malbork i Starogard Gdański są na wyciągnięcie ręki.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx1  #
  • ania_gość

    19.10.2013, 17:23

    chyba nigdy w ciucholandzie nie kupowałeś...

    Cytuj
    IP: 83.25.xx0.xx4  #
  • _gość

    19.10.2013, 10:23

    to czy ta reklama jest łądna czy nie jest wg mnie nie istotne. Mam pytlko pytanie dlaczego włodarze miasta chcą zrobić "ładną"starówkę moimi pieniędzmi- skoro to ja płacę za moją reklamę ....... trochę to przykre.

    Odpowiedz
    IP: 213.241.xx5.xx3  #
  • +2

    _gość

    19.10.2013, 16:26

    brak slow

    cos ci sie w glowie pomieszalo w tak ladnej odnowionej kamienicy za pieniadze unijne psujesz jej wyglad twoja ochydna reklama "reklama " to wizytowka Twego sklepu to swiadczy wylacznie o Tobie to tym bardziej powinno ci zalezyc jezeli jest to Tobie obojetnie to klijent rowniez zwisa Tobie, dziekuje za szczerosc a to, ze wynajmujesz lokal to nie znaczy, ze starowka nalezy do ciebie i bedziesz mogl sobie robic co dusza zapragnie ps uwazalem kiedys ze podroze ksztalca ale jak widac po reklamie to jestem w bledzie i chyba masz tyle w sobie smaku i potrafisz odroznic co pasuje a co nie wypada, wiesz przykre jest to, ze ktos jest bez gustu i to do tego nawet nie potrudziles sie zeby poinformowac sie fachowcow a po za tym masz piekna witryne ktora mozesz wykorzystac do zaprezentowania i zachecenia kupna twego towaru chyba oto chodzi zeby zarobic kase a nie "bunkrowac sie" ,zycze powodzenia wiecej nie bede gnebil wpisem masz oczy i uszy i zapewno potrafisz osobiscie rozwiazac sprawe czasami trzeba komus powiedziec wprost poniewaz sami tego nie dostrzegaja albo nie chca

    Cytuj
    IP: 5.146.xx2.xx9  #
  • +1

    _gość

    19.10.2013, 12:16

    Coś psuje się to całe tcz ... Szkoda

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx0  #
  • +3

    vip_gość

    19.10.2013, 15:05

    ..

    żenada !!!!!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx4  #
  • +1

    _gość

    19.10.2013, 17:51

    Bez urazy

    Ale w londyńskim ciucholandzie kupisz używane rzeczy po arabach, hindusach i murzynach których jest tam najwięcej w Europie.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx1  #
  • +1

    _gość

    19.10.2013, 18:33

    Super inicjatywa

    Otwarcie lumpeksu na starówce i następnie obrażanie mieszkańców Tczewa. W tym mieście pełno mamy sklepów odzieżowych plus dodatkowe sklepy, galerie w Gdańsku, Malborku i Starogardzie. Ja się zniechęciłem brzydką reklamą i bezczelnością właścicieli.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx1  #
  • +1

    C>K>M

    19.10.2013, 19:20

    A wystarczyłoby napis na samej górze oprawić w jakąś ramkę, napisać jakąś klasyczną, mnie krzykliwą czcionką. Big Bena podciągnąć do same góry i zrobić go z gipsowej sztukaterii a zamiast tej obrzydliwej pionowej flagi powiesić normalną brytyjską flagę nad wejściem. Ech, lata komuny i dzikiego kapitalizmu lat 90-ych chyba totalnie zabiły gust w tym narodzie....

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany  #
  • +5

    :)_gość

    20.10.2013, 10:49

    Filia

    Gdyby nie te lumpeksy butiq Haniusi z Nowego miasta nie miał by co sprzedawać.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx7  #
  • +1

    iwona_gość

    21.10.2013, 10:39

    starówka

    na starówce w Tczewie są w większości same banki i lumpeksy to juz troche przesada!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx9  #
  • Ronaldo_gość

    25.06.2025, 18:21

    tragedia

    Wielka Brytania i Niemcy. Są w Tczewie nowi najemcy sklepów legendy Tesco Aldi. Kupimy w Niemczech. Tesco wróć ponownie do Polski. Ale nie martwmy się. Są odzieżowe sklepy z Wielkiej Brytanii. Z Guess czy innymi.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx6.xx5  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.