Tcz.pl logo

Szukaj

Mieszkańcy os. Staszica boją się sąsiedztwa lokali socjalnych

Czy te budynki zostaną przemianowane na bloki socjalne? (fot. tcz.pl)
Mieszkańcy os. Staszica boją się sąsiedztwa lokali socjalnych
Mieszkańcy osiedla Staszica boją się, że w ich sąsiedztwie powstanie swoiste "getto". Wszystko z powodu planów przemianowania istniejących tam mieszkań komunalnych na socjalne. Miasto jednak uspokaja, że trwają poszukiwania lokali o obniżonym standardzie poza granicami Tczewa, chociaż utworzenie lokali socjalnych na Abisynii jest również brane pod uwagę. Wszystko jest jednak na razie na etapie planów.

W rejonie osiedla Staszica zlokalizowane są bloki komunalne, przez część mieszkańców Tczewa zwane "leżącymi wieżowcami". Ta część osiedla nie jest okryta najlepszą sławą. Teraz mieszkańcy obawiają się, że docelowo ten teren miasta zmieni się w swoiste getto.

- W budynkach socjalnych na os. Staszica są plany utworzenia getta patologii, takie mieszkanie w nagrodę za "złe zachowanie"! Tylko dlaczego normalni mieszkańcy tych budynków, czy mieszkańcy domków na tym osiedlu, mają znosić ciężar jednej bezmyślnej decyzji dającej przez lata straszną uciążliwość. - pyta w mailu mieszkaniec os. Staszica - Mieszkańcy tej części miasta liczyli, że wysiedli się te 5 rodzin, które w sposób rażący demolują obecne mieszkania socjalne na os. Staszica, a stopień ich patologii siepnął wyżyn, a teraz chce się jeszcze sprowadzić tutaj resztę "elementu"!

Co na to władze miasta? Przekonują, że pomysł wysiedlania lokatorów niepłacących czynszu poza granice grodu Sambora nie upadł. Wciąż trwają poszukiwania odpowiednich mieszkań.


- Nie rezygnujemy z tego pomysłu. Jeśli chodzi o miejscowość Czarne agencja wojskowa zaproponowała nam kilka mieszkań - to jednak absolutnie nie rozwiązuje problemu mieszkań socjalnych w mieście. Lokale, które nam zaproponowano, są stosunkowo duże, za dość wysoki czynsz, który mielibyśmy opłacać. Tych lokali jest za mało i zbyt drogo nas to kosztuje. Trzymamy tę propozycję w rezerwie, ale szukamy też nowych rozwiązań. - tłumaczy prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki. - Mieszkania socjalne mają być karą, a nie nagrodę. Braliśmy kilka propozycji pod uwagę - w jednym przypadku była nawet taka sytuacja, że mieliśmy już wybrany budynek, ale gdy miejscowy wójt dowiedział się, po co nam te mieszkania, zablokował cały proces.

Władze miasta dodają jednocześnie, że nie ma możliwości zlikwidowania budynków komunalnych w tym rejonie miasta.

- Niestety, zdecydowana większość lokatorów z tych budynków zalega z czynszem. W zasadzie należałoby ich wyeksmitować do mieszkania socjalnego. Lokale są zadłużone, a stan budynków nie jest najlepszy. W zasadzie, co można zrobić, to albo utrzymać istniejący stan rzeczy - powiedzieć lokatorom - "ma Pan 20 tys. zł. zadłużenia i wciąż nie płaci", szukać lokalu socjalnego, a potem ponieść koszta związane z zaangażowaniem sądu i komornika. Skoro jednak wiemy, że lokator nie będzie płacił, to mieszkanie można przekwalifikować na lokal socjalny. Dzięki temu stawka czynszowa zostanie obniżona o połowę. Dzięki temu przynajmniej sztucznie nie będzie narastało zadłużenie. - dodaje prezydent.

Urzędnicy dodają, że wielu mieszkańców zlokalizowanych tam "pawilonów" nie poczuwa się do płacenia czynszu. Dlatego pracownicy ratusza rozważają pomysł, by osobom, które wywiązują się ze swoich czynszowych rozwiązań zaproponować przekwaterowanie do mieszkań komunalnych w innym punkcie miasta. Ci niepłacący zostaliby na miejscu, a struktura osiedla nie zmieniałby się znacząco. Jednocześnie urząd nie planuje przekwaterowywania problematycznych lokatorów do kontenerów socjalnych - rozwiązanie nie jest wcale tanie, a ich trwałość jest niska.

- Rozwiązaniem dla Tczewa nie jest ustawienie kontenerów. Pomysłem byłoby wybudowanie budynku socjalnego - przynajmniej piętrowego, gdzie każde mieszkanie ma osobne wejście i przyłącza do wszystkich mediów. Jednak zgodnie z przepisami prawa budowlanego nawet takie domy muszą mieć odpowiedni standard. Boimy się, że jeśli zaczniemy budować nowe budynki socjalne, wielu lokatorów wprost będzie chciało w nich mieszkać. Dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie adaptacja jakiegoś budynku popegeerowskiego, dlatego szukamy odpowiedniej lokalizacji. - podsumowuje Mirosław Pobłocki.

Urzędnicy pracują teraz nad koncepcją pozyskiwania lokali socjalnych. Dodajmy, że te jako takie nie funkcjonowały do tej pory w Tczewie. Pracownicy ratusza czekają również na nowe przepisy związane z gospodarką nieruchomościami - według ustawowych zmian mieszkania komunalne mają być przyznawane na czas określony. Po wprowadzeniu zmian, jeśli sytuacja finansowa lokatora polepszy się, utraci prawa do użytkowania lokalu. Tymczasem miasto chce ukierunkować Tczewskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego na budowę mieszkań komunalnych. Te miały powstać m. in. przy ul. Prostej i Armii Krajowej, obok istniejących już bloków TTBS. Dodajmy, że w Tczewie - podobnie jak w całym kraju - istnieje duży problem z niewywiązywaniem się lokatorów z płacenia czynszu. Zaległości wobec miasta z tego tytułu wynoszą już około 10 mln zł.

Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (41)
dodaj komentarz

  • +29

    _gość

    26.09.2012, 08:05

    precz z patologią!!!

    Precz zpatologią już wszystko ginie!!!! W kościele nawet nie mozna sie skupić bo kamieniami żucjają i wszystko nam niszczą co parafianie wspólnie zbudują!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx0.xx6  #
  • +6

    _gość

    26.09.2012, 10:33

    wystawić straże !

    a ja chcę, żeby prezydenty i wójty z innych mias ulokowali u nas swoją patologię bo też mamy koszary wojskowe :) tak jeden drugiemu będzie patologie podrzucał bez sęnsu

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6  #
    +7

    Imię, login, pseudonim, nick (_gość

    26.09.2012, 15:49

    Temat komentarza (max 50 znaków):

    Szkoda, że nie RZucają słownikami ortograficznymi...

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx6  #
  • -4

    _gość

    26.09.2012, 08:20

    od zawsze ta część miasta (nie mówię o dalszej części osiedla), ale o bezpośrednim sąsiedztwa kościoła, była - jaka była. nie widzę w tym nic dziwnego. mieszkańcy nagle przejrzeli na oczy i zobaczyli, jakich mieli sąsiadów. chce się mieć ekskluzywne otoczenie, to się kupuje willę w wilanowie, czy łomiankach

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx8  #
  • +27

    davo_gość

    26.09.2012, 09:13

    Mieszkańcy dalszej części tego osiedla dobrze wiedzieli i wiedzą co mają za sąsiadów ale to chyba nie dziwne że są oburzeni faktem że władze chcą im dołożyć trochę patologii i wpakować ich do baraków. Dając przykład wilanowa czy łomianek to chyba trochę przesada, bo nawet najwspanialsze osiedla Tczewa nie dorównują standardami do tych przykładów. Przykładem nie doceniania tego co się dostaje od miasta jest blok przy ul. Koziej. Wszystko mają rozj....ne i to robili mieszkańcy tego bloku. Blisko jest most to tam niech ich ulokują

    Cytuj
    IP: 83.25.xx7.xx7  #
  • +23

    _gość

    26.09.2012, 08:29

    GOŚC

    dostają wszystko na tacy nie szanują niszczą jak by mieli zapłacić za mieszkania to by docenili ,większość mieszkańców tzw baraczków to ludzie niskiej kultury, brak patroli na tym osiedlu straży i policji rozuchwala jeszcze bardziej tą patologie

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx8  #
  • -13

    _gość

    26.09.2012, 16:22

    A JAK KOMUS NIE PASUJE MIESZKANIE Z PATOLOGIA TO NIECH SOBIE KUPI DOMEK JEDNORODZINNY LUB WLASNOSCIOWE MIESZKANIE JAK WIELU INNYCH LUDZI I TO DOCENI I NIE BEDZIE MUSIAL MIESZKAC Z PATOLOGIA DOSTAJA ZA DARMO I JESZCZE NARZEKAJA

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx1  #
  • +42

    _gość

    26.09.2012, 09:01

    Budujcie na jakimś zadupiu kilkadziesiąt kilometrów od Tczewa, mieszkania kontenerowe dla tych meneli. Nie dość, że ich musimy utrzymywać z naszych podatków, zamiast przeznaczyć te pieniądze np na przedszkola dla dzieci rodziców, którzy chcieliby uczciwie pracować, a nie wyciągać po wszystko łapy do państwa, czy miasta i nie mają możliwości bo nie ma kasy na nowe przedszkola. Ta banda pijaków i nierobów nie ma moralnego prawa marudzić i wybrzydzać, bo nawet im do głowy nie przyjdzie podjąć pracę zarobkową i są na naszym utrzymaniu. Prawo jest tworzone dla wszystkich ogólnie i pomoc społeczna powinna trafiać do osób naprawdę potrzebujących, które są niezaradne i mają trudną sytuację życiową z różnych powodów, ale w Polsce jakoś tak to wszystko jest urządzone, że pomoc trafia głównie do śmierdzących leni, pijaków i meneli. Nie ma żadnych prawnych instrumentów, które nakazywałyby i umożliwiały urzędnikom wyłowienie uczciwych, ale niezaradnych życiowo, biednych ludzi a odrzucenie meneli i pijaków. Z resztą brak takich przepisów i możliwości jest na rękę urzędnikom, bo nie muszą ruszać tyłka i nic robić. Wystarczy, że dna rodzina spełnia kryteria i koniec. Nikogo nie obchodzi, że nikt z tej rodziny nawet nie szuka pracy, a to powinien być przymus.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5  #
  • +4

    _gość

    26.09.2012, 14:15

    Tak jak kiedyś jeszcze jka już skończył szkołe to musiał pracować.

    Cytuj
    IP: 37.31.xxx.xx8  #
  • +44

    gość_gość

    26.09.2012, 09:26

    gość

    Sytuacja zyciowa zmusila mnie do wynajmowania mieszkania.Niestety nie jest mi lekko bo po oplaceniu czynszu i wynajmu zostaje niewiele do zycia.Co roku pisze podanie o mieszkanie z urzedu miasta.Wkoncu sie doczekalam moja radosc byla ogromna do mometu kiedy zobaczylam zaproponowany mi lokal. To bylo cos strasznego;powyrywane kontakty,pozrywany tynk ze scian,plesn,grzyb i bog wie co jeszcze.Psa by czlowiek tam nie umiescil.Oczywiscie urzednik milo stwierdzil ze jak wezme maly kredyt to wszystko da sie ladnie wyremontowac., A taki jeden z drogim co nie placa czyszu latami dostaja piekne mieszkania.ktore pozniej i tak dewastuja.Dla nich wszysto,a dla uczciwie placacych kopniak w ...... I gdzie tu sprawiedliwosc pytam?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx6  #
  • +29

    _gość

    26.09.2012, 11:41

    Musisz rzucić pracę, zacząć chlać, narobić sobie 13 dzieci. Zacznij przychodzić z pretensjami do całego świata, państwa, miasta itd do MOPS. Powinieneś rozsiewać wokół siebie na kilka metrów smród przerobionego alkoholu, wyjaranych fajek, starego potu i niepranych ubrań. Na każdym kolanie po 3 małych dzieci brudnych i zasmarkanych. Postawa tzw roszczeniowa, krzycz i podnoś głos, przecież wszystko ci się za darmo należy, bo jesteś biedny, nie masz pracy i masz dużo dzieci. Wtedy będą z tobą inaczej rozmawiali. A co najważniejsze, niech ci broń Boże do głowy nie przyjdzie iść do pracy. Tylko frajerzy pracują, biorą kredyty, płacą sami za siebie itd. Idź do MOPS i popatrz na tych ludzi, to się dowiesz jak to się robi. Postój w kolejce z pijakami po darmową michę ITD

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5  #
    +12

    _gość

    26.09.2012, 21:02

    Z tego wychodzi że jka chcesz być czysty, uczciwy to nic nie masz tylko pijaki i nieroby mają dobrze......

    Cytuj
    IP: 46.204.xx0.xx2  #
    +8

    Piotr. W_gość

    27.09.2012, 06:54

    Pijaki i nieroby maja sie dobrze ... w Tczewie !

    Pijaki i nieroby maja sie dobrze ... w Tczewie ! Tczew miasto patologii i menelstwa (juz tak mówią o Nas w Gdańsku). Znajomy przyjechał na koncert do Tczewa podczas Dni ziemi tczewskiej i jak zobaczył jak zachowują się tczewianie to faktycznie równiez stwierdził że prawie sama patologia .

    Cytuj
    IP: 213.238.xx2.xx1  #
  • -20

    norma_gość

    26.09.2012, 09:43

    abi.

    od poczatku istnienia jestescie jedna wielka patologia, jestescie osiedlem miedzy dwoma wałami wkoncu was zaleje

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx1  #
  • +8

    Piotr W._gość

    27.09.2012, 06:56

    ...

    Naszczęście Czyżykowo i Stare Miasto nizej położone także najpierw zaleje tamtą patalogię i mam nadzieję Ciebie również ułomku !

    Cytuj
    IP: 213.238.xx2.xx1  #
  • +17

    _gość

    26.09.2012, 11:01

    Abi nie wiem czy wiesz, ale stary wał jest rozkopany. Uważaj bo i ciebie może zalać, przyjżyj się topografi miasta (poziomice). Proponuję zakwaterować na tydzień naszych DECYDENTÓW w tym miejscu, może przejżą na oczy bo chyba nie wiedzą co stworzyli !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx4.xx3  #
  • +13

    mieszkaniec Osiedla Staszica_gość

    26.09.2012, 11:05

    Nie dla patologii

    Ja bym proponował ogrodzić te leżące wieżowce koło kościoła murem 2 metrowym z zasiekami i czujkami ruchu, ustanowić godzinę policyjną na terenie postawić strażnika na bramie - Może wtedy sie skończą próby kradzieży nocnych na terenie naszych posesji!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 78.150.xx3.xx5  #
  • +18

    _gość

    26.09.2012, 11:25

    Panie Pobłocki, budujcie kontenery socjalne np. Nikt nie chce mieszkać koło patalogii, sam pan obiecałeś że wykwaterujesz uciążliwych mieszkańców daleko poza granicę Tczew i ma być to dla nich swego rodzaju kara. Przez wybudowaniu tych baraków cale osiedle domków jednorodzinnych zamieniło się w swego rodzaju piekło. Patalogia notorycznie wyrzuca śmieci, dewastuje przystanki na śmieci, rozbija kosze, okrada domy jednorodzinne, hałasuje a my to musimy wszystko znosić. Przez takich sasiadów spokojne kiedyś osiedle domów jednorodzinnych zmieniło się w jedną z najgorszych osiedli w Tczewie. Straszy się dłużników Czarnym, a przymierza sie do wysiedleniu tych osob na teren miasta. Nieładnie tak wprowadzać w błąd mieszkanców.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx1  #
  • +15

    _gość

    26.09.2012, 12:03

    Co ? A była mowa kilka miesięcy temu że lokale w Czarnym spełniają te standarty. A teraz znowu są problemy bo prezydentowi żal się zrobiło sie miejscowej patologii której nikt nie chce i teraz szuka miejsca zamieszkania na terenie Tczewa Ale oczywiście kasa jest ważniejsza niz dobro mieszkańców ( wypowiedź prezydenta "lokale, które nam zaproponowano, są stosunkowo duże, za dość wysoki czynsz, który mielibyśmy opłacać. Tych lokali jest za mało i zbyt drogo nas to kosztuje.) Panie Pobłocki co mnie obchodzi że lokale są za duże. Kwaterujecie kilka rodzin, niech te rodziny użeraja się z sobą to dopiero jest kara) Żal wam pieniedzy ale spokój bez patologi to rzecz bezcenna i człowiek się nie denerwuje że zostanie obrzucony kamieniami w drodze do koscioła lub jego dziecko będzie zaczepiane i wyzywane przez innych, do tego dochodzą straty związane z dewastacją i kradzieżą mienia. A dylematy, zastanawianie się , zbyt powolne działanie, współczucie tylko pogarszaja sprawę. Tu trzeba zdecydowanych działań, wydzierżawic, kupić jakiś jakis teren od gminy daleko poza miastem , na słabo zaludnionych terenach postawić budynek socjalny i przekwaterowac wszystkich mieszkańcow.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx1  #
  • +11

    kaśka_gość

    26.09.2012, 12:43

    Nikt nie chce mieszkać obok takich ludzi ,zwłaszcza jak się żyje na normalnym poziomie ,pracuje i dorabia się człowiek własnymi rekami. Myślę ze w tej patologi są też ludzie którzy nie do końca chcą tak żyć ale są z góry przekreślani i pozbawieni pomocy ,myślę że należało by zrobić selekcję takich osób i podzielić na takich co jeszcze coś z nich będzie i na takich co zupełnie nie nadaja się do życia w społeczeństwie.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx6  #
  • +10

    _gość

    26.09.2012, 12:48

    Wykwaterowanie

    Wszyscy piszemy i denerwujemy się o tej patologi co nie płaci i dewastuje mieszkania.To i czy tak nic nie da bo urzędasy i radni zrobią to po swojemu nie patrząc na sprzeciw i propozycję mieszkańców szkoda nerwów.

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx5  #
  • +7

    _gość

    26.09.2012, 13:44

    [Zgadzam się z autorem oraz treścią tego komentarza (+1)] [Nie zgadzam się z autorem oraz treścią tego komentarza (-1)] +6 GOŚC ~ _gość IP: 87.204.xx7.xx8 Data: 26.09.2012, 08:29 dostają wszystko na tacy nie szanują niszczą jak by mieli zapłacić za mieszkania to by docenili ,większość mieszkańców tzw baraczków to ludzie niskiej kultury, brak patroli na tym osiedlu straży i policji rozuchwala jeszcze bardziej tą patologie Wypraszam sobie, że mieszkańcy tzw "baraczkow" jak to nazwales/as to ludzie niskiej kultury! Wlasnie w tych oto budynkach wiekszosc ludzi to ludzie normalni, nie żadna patologia. Oczywiście zdażają sie takie rodziny w tych budynkach ale nie jest ich dużo. A Prawdziwa patologia jest w blokach tuż obok! Lata temu kiedy nie było tutaj tych bloków, naprawde był spokój! To było ciche osiedle, patologii nie było. A miasto wyrzuciło tu na obrzeża całą patologie ze starego miasta itd i teraz dzieje się co się dzięje. I teraz o nas, mieszkańcach "baraczków" mówia jak o jakiejś patologii, co mnie bardzo irytuje, gdyż to nie prawda. Dużo by opowiadać na temat tego co tu się dzieję. Macie pozbyć się tej patologii wyskakującej z okien, podpalającej śmietniki i awanturującej się co wieczór, ze aż spać nie idzie! I głupim pomysłem jest to, żeby wysiedlać ludzi płacących czynsz, to ich macie stąd wyrzucić.

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx2.xx0  #
  • +9

    _gość

    26.09.2012, 16:27

    JAK BY PLACILI JAK WIEKRZOSC LUDZI NA TYM SWIECIE ODEJMUJE SOBIE OD BUZI ALE CZYNSZ JEST PIERWSZY TO BY TEGO NIE BYLO I BY ICH NA BRUK NIKT NIE WYZUCAL A TERAZ DO KOGO ZAL

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx1  #
  • +6

    OsiedleStaszica_gość

    26.09.2012, 13:56

    Nie udzielajcie się wielce, nie widząc jak jest naprawde. Mieszkam w tych jak to mówicie "baraczkach" od początku i zapewniam was, że rodziny patologiczne w tych mieszkaniach policzyłabym na palcach jednej ręki! Problem tkwi w tym najnowszym bloku, który wybudowaliście dla największej patologii w mieście i ulokowaliście ich tutaj! I Teraz o nas oczywiście mówią jak o jakiejś patologii. I My kiedyś byliśmy spokojna częścią tego osiedla. Zapewniam Was. I Sami sie ogrodźcie i zróbcie getto! Co za ludzie!

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx2.xx0  #
  • +8

    _gość

    26.09.2012, 14:12

    Co prawda to prawda lepiej jakieś jak pisze popegeerowskie budynki przystosować a nie nowe budować wiadomo te obecne się sypią a jak nowe to ludzie będą chcieli. Więc lepiej jakieś co już stoją przystosować jako mieszkania. A takich co nie płacą to może takie nie humanitarne ale po prostu na próg i już. Co bardzo zalegają z czynszem i nic z tym nie robią. Bo co innego taki co nie płaci bo nie ma kasy ale coś próbuje z tym robić.

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xxx.xx8  #
  • +9

    _gość

    26.09.2012, 14:22

    Jak się ma wrzód na d....... to się bierze skalpel i się go przecina, a następnie dezynfekuje ! Antybiotyki typu "a może nie będzie bolało i pomoże" tylko zaognią sprawę. To musi boleć. Panie Prezydencie taki wrzód istnieje i zamiatanie sprawy pod dywan nie rozwiąże problemu.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx4.xx3  #
  • +2

    z_gość

    26.09.2012, 15:30

    Trzeba pamiętać, że każda tka osoba to jeden głos w wyborach - również samorządowych. Jeżeli obecna władza przeniesie patola w granicach gminy to ta władza już w wyborach głosu nie dostanie - raczej oczywiste. Więc trzeba przenosić poza gminę, gdzie przeniesieni niezadowoleni będą głosowali na innych.. Ot taka dygresja w kontekście wyborów.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx8.xx5  #
  • +11

    _gość

    26.09.2012, 16:12

    Jak najdalej z patologią NIE PŁACĄ WON Z MIASTA

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx1.xx4  #
  • +8

    Gość_gość

    26.09.2012, 16:27

    Nie rozumiem

    jak można dawać nierobom ZA DARMO i bez pracy mieszkania socjalne i nazywać to pomocą. Przecież to nie tylko niszczy tych ludzi (nie muszę pracować, bo mi się NALEŻY), ale również ich dzieci (po co mam pracować skoro mamusia i tatuś nigdy nie pracowali, a jakoś to było). Przecież to nie jest żadna pomoc tylko zwykłe niszczenie naszego kraju...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx5  #
  • +5

    sds_gość

    27.09.2012, 06:50

    chora polityka społeczna miasta !

    A wypowiedź prezydenta że zamienią nazwe lokali z komunalnych na soicjalne aby obniżyć zadłuzenie tym co i tak nie będą płacić jest tak głupie że gdybym to racjonalnie skomentował ... Panie Pobłocki MOPS musi znaleźć sposób aby Ci ludzie chcieli iść do pracy i przestali żyć jak "robactwo" . W Tczewie jest prowadzona chora polityka społeczna polegająca na rozdawnictwie i nie wymaganiu niczego w zamian ! To od lat linia pracy Pani dyrektor Jakubowskiej która w ten sposób przez 15 lat wychodowała 20 tysięcy nieudolnych mieszkańców Tczewa ! Ale jak ktos tutaj napisał Prezydentowi jest to na ręke bo głos w wyborach zapewniony ! Może by tak okroić wydatki na opiekę społęczną o 30 % a te 11 mln. przeznaczyc na drogi czy budowe szkoły na Bajkowym Panie prezydencie, Pan sie nie boi męskich decyzji !

    Cytuj
    IP: 213.238.xx2.xx1  #
    +4

    ja pracuję jak wól_gość

    27.09.2012, 17:37

    ja pracuję jak wól po 8 godzin/5 dni w tygodniu.Szlag mnie trafia,bo ja muszę płacić za wszystko,a takie menele to jak paniska chadzają po chodniku.Życie mnie doświadczą na każdym kroku.Żyję uczciwie,a w pracy mam tak zszargane nerwy,ze notorycznie patrzę na zegarek aby jak najszybciej wyjść.Ochrona pilnuje takiego pracownika,jak bandziora,patrzy na ręce jakby pól hali człowiek miał na plecach wynieść.Masakra,jakim kosztem człowiek do wszystkiego dochodzi,pracując uczciwie.CZŁOWIEK CZŁOWIEKOWI GOTUJE TAKI LOS :-((

    Cytuj
    IP: 46.76.xx6.xx5  #
  • +1

    gostek_gość

    26.09.2012, 18:15

    Mieszkania TBS

    Zainteresowanym polecam tbs24.pl

    Odpowiedz
    IP: 176.115.xx4.xx8  #
  • +7

    demestotenes_gość

    26.09.2012, 18:42

    Odwagi Panie Prezydencie !

    Jak prezydent Pobłocki przesiedli te patologie po za miasto to ma wygrane każde wybory przez kolejne 2-3 kadencje. Pokaze że jest prezydentem stanowczym który rozwiązał problem zadłużenia i zadbał o przyzwoitych mieszkańców tego osiedla.

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx5.xx2  #
  • -2

    _gość

    26.09.2012, 19:44

    tu jest dobrze

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx3.xxx  #
  • -5

    gosc_gość

    26.09.2012, 20:18

    osdle staszica

    ja tu mieszkam 10 lat i nie narzekam policja wylapala bandziorqw i jest ok wszedzie mieszka patologia stare miasto osdle czyzykowo itd ludzie maja wyremontowane mieszkania ogrqdki zadbane czego wy chcecie od tych ludzi a patologia to mozna policzyc na palcach reki jak komus sie nie podoba tu mieszkac niech sobie kupi mieszkanie na osiedlu ogrodzonym monitorowanym to jest geeto tak jak bylo w czasie okupacji w warszawie a mocherowe bereciki niech sie lepiej modla i kreca rqzaniec

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx3.xxx  #
  • gosc_gość

    26.09.2012, 20:25

    osdle staszica

    znam tu ludzi ktqrzy pracowali pszez dlugie lata maja po 50 ce zaklad ich zwolnil zyja biednie ale czysto a ze nie maja z czego placvic to nie ich wina niech panstwo pomoze tzn nasz rzad oni maja pensji po kilkanascie tysiecy na mc a tu ludzie maja 800zl na mc rodzina 4 5 osobowa ci co takie bzdury pisa to ci ktqrzy maja tu wile na osdl staszica po co tu sie budowali jak im nie odpowiada to osiedle to niech sie wytprowadza na gqrki albo bajkowe nie powinno byc podzialu biedny i bogaty to dyskryminacja a pszewaznie mocherowe bereciki najpierw sie modla a potem ludziom dup maluja

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx3.xxx  #
  • -1

    szefek abi _gość

    26.09.2012, 21:41

    tylne to patiola abi zaleje bo to zbiornik retencyjny całą patiole zatopi

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx7.xx5  #
  • +8

    _gość

    26.09.2012, 22:54

    Zdegradowane tereny, skazane na więcej slamsów

    Zero nakładów środków finansowych na inwestycje (chodniki i ulice z prawdziwego zdarzenia), brak wzmożonych patroli i skutecznych interwencji straży miejskiej,za to postępujący w piorunującym tempie wandalizm i walające się wszędzie śmieci - to co, nas czeka jeszcze w najbliższym czasie? Już teraz - duszący dym z kominów, gdzie pali się czym się da i nie ma mocnych na te duszące smrody. Jedna ciemna chmura smogu wisi od wału do wału. Czy kogoś to jeszcze w naszym mieście obchodzi?

    Odpowiedz
    IP: 46.76.xx6.xx5  #
  • -1

    ha ha ha _gość

    27.09.2012, 10:18

    każą wam oddać po jednym pokoju na patola jak to mówićie na waszej posesji a wy co pożądnisie wy nie pijecie na ulicy co ful wypas u was też jest patola powodzenia patologio

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx7.xx5  #
  • +9

    lalla_gość

    27.09.2012, 13:55

    ciekawe

    Ciekawe czemu Pobłocki nie usytułuje z kolegami z UM lokali socjalnych w swoim sąsiedztwie, na swoim osiedlu lub nie zbuduje wielorodzinnego w swoim ogródku...dostałby tytuł filantropa roku i nerwicy;) To może jeszcze zbudować na Abisynii Zakład Karny, zakład utylizacji eternitu albo wiem...to nas wyróżni i nasi włodzarze wpiszą sobie w cv w rubryce sukces budowę...kosmodromu. Biedronkę by lepiej zbudowali;))))

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx6.xx9  #
  • +1

    _gość

    27.09.2012, 15:29

    Najlepiej zastrzelić - tyle problemów, a tak mało amunicji

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx7  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.