Tcz.pl logo

Szukaj

Będą zmiany w szkolnictwie - do LO najzdolniejsi, reorientacja na szkoły zawodowe

W tczewskim starostwo analizowano wyniki matur (fot. tcz.pl)
Będą zmiany w szkolnictwie - do LO najzdolniejsi, reorientacja na szkoły zawodowe
Czy każdy musi zdać maturę - a może lepiej zamiast byle jakich wyników po "ogólniku" mieć świadectwo z dobrej "zawodówki" i pewny zawód? Na takie pytanie ma odpowiedzieć przyjęta przez powiat tczewski strategia edukacyjna, która zakłada mniejszą liczbę oddziałów w liceach ogólnokształcących - by uczuli się w nich ci, którzy mają realne szanse na studia oraz reorientację na szkolnictwo zawodowe. Możliwy jest powrót kierunków, które niegdyś w Tczewie były bardzo popularne - m. in. klasy kolejowe.

Na całym Pomorzu około 20 tys. absolwentów szkół ponadgimnazjalnych zdawało krajowy egzamin maturalny. Z danych Wydziału Edukacji w tczewskiego starostwa wynika, że w naszym powiecie było 709 absolwentów, z czego 62 nie przystąpiło do matury. Egzamin pisemny zdało 628 osób (88,5 proc.), zaś pisemny 448 (63,2 proc.). Najlepiej poszło maturzystom z I LO, najgorzej z Zespołu Szkół Agroturystycznych i Ogólnokształcących w Swarożynie. W województwie pomorskim egzamin dojrzałości zdało 71 procent uczniów (tak samo prezentuje się średnia krajowa). Najbardziej ze swoich dokonań mogą być zadowoleni uczniowie z Gdyni, najmniej z powiatu sztumskiego. Najlepiej matury wypadły w liceach ogólnokształcących, najgorzej zaś w technikach uzupełniających (szczegółowe wyniki można znaleźć na stronie gdańskiej Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej).

Wyniki maturzystów z powiatu tczewskiego utrzymują się poniżej średniej wojewódzkiej - zdawalność wyniosła 61 proc. (71 proc. - LO, 12,5 LP, 48,81 - technika, licea uzupełniające - 6,67). Dla porównania w ub. roku zdawalność wyniosła 74 proc i była gorsza o 5 punktów od średniej krajowej. W tym roku gorzej na egzaminie dojrzałości poszło tylko uczniom z powiatów malborskiego i nowodworskiego (58 proc.) i sztumskiego (52 proc.).

- Temat jest na tyle poważny, by poza suchymi liczbami, pokusić się o próbę wyjaśnienia tak zaskakujących wyników - mówi wicestarosta tczewski, Mariusz Wiórek. - Nie odstajemy mocno od średniej wojewódzkiej, ale oczekujemy lepszych rezultatów. Musimy zastanowić się, czy to wypadek przy pracy, czy szerszy problem.


Dlatego w tczewskim starostwie, które nadzoruje szkoły ponadgimnazjalne na terenie całego powiatu, szeroko komentowano wyniki ostatnich matur.

- W naszej placówce 16 osób nie może jeszcze się cieszyć z uzyskania świadectwa dojrzałości. Przyczyn jest kilka - w całym kraju zanotowano bardzo złe wyniki z matematyki. Jak podkreślali sami uczniowie, trudny był sposób formułowania zadań. Dziewięć osób, które nie poradziły sobie z matematyką, to uczniowie z klas humanistycznych - mówi Jadwiga Andrzejewska, dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego, która dodaje, że tczewski ogólniak jest szóstą szkołą w województwie pod względem liczby uczniów, którzy dostają się na Politechnikę Gdańską.

Pomaturalne statystyki są również szeroko komentowane i analizowane w technikach:

- Do technikum przychodzi się przede wszystkim po zawód - nasz uczeń ma 20 przedmiotów. Musi przygotować się trudnych egzaminów zawodowych, a także zdać maturę na co najmniej 30 procent - mówi Czesław Roczyński, dyrektor Zespołu Szkół Technicznych w Tczewie.

Pełni nadziei na przyszłość jest natomiast naczelnik Wydziału Edukacji w tczewskim starostwie, Wojciech Wanke.

- Jesteśmy po terminie majowym, wyniki są, jakie są. Ale jest jeszcze sesja poprawkowa. A wyniki poprawek w naszym powiecie są bardzo dobre.

Niemniej jednak wyniki maturzystów stawiają przed urzędnikami i nauczycielami wiele pytań dotyczących przyszłości edukacji w powiecie tczewskim.

- Jest konieczność reorientacji szkolnictwa. Zdajemy sobie z tego sprawę i wiele problemów ma rozwiązać przyjęta strategia edukacyjna. Chcemy podnieść poziom w liceach ogólnokształcących - już w tym roku będzie o trzy oddziały mniej niż zwykle. Docelowo do 2020 roku liczba młodzieży przyjmowanej do ogólniaków powinna stanowić 25 procent ogółu. Chcemy dać również szeroką ofertę wyboru zawodu i edukować w sprawie kształcenia zawodowego. Musimy również powrócić do pewnych kierunków - zaczyna brakować kolejarzy - zatem w mieście o takich kolejarskich tradycjach będziemy próbowali powrócić do kształcenia w tym kierunku. - mówi wicestarosta Wiórek.

Strategia jest już wdrażana. Wszyscy zgodnie mają nadzieję, że wkrótce będzie widać jej efekty - tym bardziej, że w przyszłym roku wchodzą matury na nowych zasadach. Jak podkreślają dyrektorzy szkół - będą trudniejsze niż obecnie.



Oświadczenie Zespołu Szkół Katolickich

Zespół Szkół Katolickich w Tczewie działa już od piętnastu lat. Przez ten okres placówka wypracowała sobie czołowe miejsce wśród szkół z powiatu tczewskiego. Od kilku lat zdawalność egzaminu maturalnego jest na najwyższym poziomie. Pomimo opinii, że tegoroczna matura była bardzo trudna, w roku szkolnym 2013/2014, uczniowie i nauczyciele Uniwersyteckiego Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego byli usatysfakcjonowani uzyskanymi wynikami. Matury nie zdała jedna osoba z 61, które przystąpiły do egzaminu, co stanowi ponad 98 % zdawalności. Z wyników testów zadowoleni byli także uczniowie katolickiego gimnazjum, którzy uzyskali czołowe miejsce wśród szkół województwa pomorskiego. O wysokim poziomie liceum katolickiego świadczy także coroczny ranking szkół ponadgimnazjalnych przeprowadzany przez miesięcznik Perspektywy. W tym roku UKLO uplasowało się na 331 pozycji, co potwierdziło czołowe miejsce placówki wśród szkół z powiatu. Od dwóch lat szkoła jest na pierwszej pozycji. Wysoki poziom nauki w Zespole Szkół Katolickich przekłada się na zainteresowanie uczniów podczas rekrutacji do gimnazjum i liceum. ZSK do tej pory nie musiał martwić się o nabór. Zainteresowanie szkołą jest bardzo duże, co powoduje, że niestety nie wszyscy uczniowie są przyjmowani do klas pierwszych. Budujący jest fakt, że każdego roku zauważalny jest w liceum przyrost uczniów spoza katolickiego gimnazjum. W roku szkolnym 2014/2015 aż 25 % uczniów pierwszych klas liceum nie stanowią absolwenci katolickiego gimnazjum. Jest to dowód na to, że w Tczewie placówka zdobywa coraz większe uznanie. Wszystkie te sukcesy to zasługa wytrwałej pracy uczniów i kadry pedagogicznej.


Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (58)
dodaj komentarz

  • -5

    .._gość

    15.07.2014, 11:21

    ..

    ..nie bądzcie śmieszni, uczniowie powinni sami wybierać przy ukierunkowaniu własnych rodziców a nie jakaś bezużyteczna strategia, widzę że jest powtórka rodem z PRL...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx4  #
  • +14

    Dziki Dzikus_gość

    15.07.2014, 12:11

    Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem? uczniowie sami wybierają lub posiłkują się doświadczeniem i radami rodziców :) myślenie nie boli. W strategi chodzi wyłącznie o to aby ograniczyć ilość absolwentów "ogólniaka" (każdy może składać papiery i nikt nikomu tego nie broni, ale dostaną się tylko Ci z najlepszymi wynikami). "Chcemy dać również szeroką ofertę wyboru zawodu i edukować w sprawie kształcenia zawodowego" jakbyś nie zauważył/zauważyła do kilku latach Starostwo dopiero zobaczyło problem braku szkół zawodowych. Według nowej strategii uczniowie będą mogli sami wybierać typ szkoły (tak naprawdę teraz ten wybór mają bardzo ograniczony) ... więc Twoja wypowiedź jest trochę bez sensu bo kłócą się w niej dwie poruszane sprawy.

    Cytuj
    IP: 153.19.xx5.xx9  #
    +3

    .._gość

    15.07.2014, 14:03

    ..

    .."uczniowie sami wybierają" to po co ta cała szopka?? nie macie na co min. moich pieniedzy wydawać?...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx4  #
    +2

    _gość

    16.07.2014, 09:12

    niech wybierają, adekwatnie do poziomu swojej inteligencji, z jełopa profesora nie będzie.

    Cytuj
    IP: 81.219.xx6.xx6  #
  • -9

    ja_gość

    15.07.2014, 11:28

    katolik

    Dlaczego w artykule nie ma mowy o Katoliku? Czy aby to nie w tej szkole najlepiej zdano maturę???

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx1  #
  • +14

    _gość

    15.07.2014, 15:20

    To nie szkoła, to kościół.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xxx  #
    +2

    _gość

    17.07.2014, 08:24

    do tego ,,koscioła" nawet zielone swiatki i Ś J i komuchy pchaja swoje mulaste dzieci...top dobrze, może boga przy ks. Niemczyku odnajdą...

    Cytuj
    IP: 213.238.xx3.xx6  #
  • +7

    er_gość

    15.07.2014, 11:29

    dziewczyny powinny

    szkolic sie w zawodzie pielegniarka , w uk jesli ma znajomosc angelskiego moze dostac 14 funtow na godzine x 40 godzin ma 560 funtow tygodniowki , 2300 x 5,2 =12 tys zl /mc ,praca nie jest ciezka

    Odpowiedz
    IP: 86.10.xx0.xx6  #
  • +1

    ZbigU

    15.07.2014, 16:27

    Porażka systemu.

    Ilu tczewskich absolwentòw dostało się na dzienne studia na PG lub UG ? Na  atrakcyjne kierunki. Pewnie żaden. To smutne.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
    +1

    x_gość

    15.07.2014, 22:45

    Pie...sz ZbigU

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9  #

    Absolwentka_gość

    21.07.2014, 12:47

    ZbigU w tym roku pisałam maturę w II LO dostałam się na dzienne na UG bez najmniejszego problemu i zapewniam że nie jestem jedyna. Będę studiować biotechnologię więc sprawdz sobie progi. Mamy chory system edukacji ale jak się coś robi to nawet w Tczewie można dobrze zdać maturę.

    Cytuj
    IP: 80.53.xx2.xx4  #
  • +7

    przyszłorocznymaturzysta_gość

    15.07.2014, 11:42

    Matura

    A mówią ,że podobno każdy idiota zda... ;) Ale teraz tak serio , to nie rozumiem fenomenu jaki istnieje w wielu krajach europejskich na pisanie testów kończących szkoły... Bez względu na to ,czy ją zdasz czy nie i tak będąc w wieku 40 lat polegniesz przy pomocy swojemu dziecku w pierwszym lepszym zadaniu z matematyki,które dostanie w gimnazjum... Prawda więc jest taka ,że tak czy owak nie zapamiętasz wszystkiego czego Cię  "nauczyli" (czego zapamiętałeś na sprawdzian) i jeżeli nie jesteś jakoś szczególnie inteligentny (jak bądź co bądź większość naszego społeczeństwa) to staniesz się szarym,przeciętnym obywatelem ,któremu wydaje się ,że poskradał wszystkie rozumy i oczywiście wszystko wie najlepiej... "Oceny nie są odzwierciedleniem twoich umiejętności,ani inteligencji ,tylko czasu,który poświęciłeś na przyswojenie informacji".

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx4  #
  • +9

    babcia Stasia_gość

    15.07.2014, 12:10

    powtórka z polskiego

    Szanowny Maturzysto, "Wszystkie rozumy" to można "pozjadać", nie "poskradać" :)) Rozum można również postradać, ale tylko swój własny. Powodzenia na maturze z polskiego :)

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx6  #

    przyszłorocznymaturzysta_gość

    17.07.2014, 09:02

    Matura

    Dzięki :)

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx4  #
  • +12

    lux_gość

    15.07.2014, 11:44

    Jak się spojrzy na arkusz maturalny z matmy to aż trudno uwierzyć, że ktoś kto podchodził do matury z matmy nie zdał...

    Odpowiedz
    IP: 83.18.xx6.xx8  #
  • -3

    iza_gość

    15.07.2014, 11:51

    nigdy

    no pewnie,bimbac po studiach sobie zaocznych,a mlodych wysylac do zawodowki po ktorej pracy nie bedzie.ostatni idiota pojdzie tam,albo wysle tam dziecko swoje.nie w tym kraju.do szkoly zawodowej jak najbardziej,ale w kraju cywilizowanym

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx6  #
  • +14

    Franek

    15.07.2014, 12:18

    Praca

    Prawda jest taka że teraz wszyscy chcą być dyrektorami, coraz więcej młodzieży wybiera studia. Niestety nie jest to pocieszające ponieważ ginie i zmniejsza się klasa robotnicza co przyspoży Polsce trochę kłopotu i za kilkanaście lat będzie już trudno o dobrego fachowca z dziedzin budownictwa np. Cieśli. Nie będzie rąk do pracy bo wszyscy będą chcieli rządzić. Takie zmiany można już zauważyć u naszych zachodnich sąsiadów. Zatem młodzieży ...żadna praca nie hańbi .

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx7.xx9  #
  • +12

    Freee_gość

    15.07.2014, 18:03

    serio

    A jak myślisz dlaczego tak się dzieje ? Bo w Polsce nie docenia się zwykłych roboli którzy zapier.... za grosze. To czemu się tu dziwić ???

    Cytuj
    IP: 94.40.xx9.xx3  #
  • +7

    _gość

    15.07.2014, 12:59

    Zdawalność matur bardzo łatwo podnieść. Wystarczy podkręcić śrubkę uczniom w czasie roku szkolnego bez obaw na działanie Powiatu. Myślę tu o łączeniu klas mniej licznych. Nauczyciel będzie przepuszczał uczniów do następnej klasy tylko po to by w przyszłym roku mieć pacę.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx8  #
  • -5

    hook_gość

    15.07.2014, 13:05

    szczera prawda

    w Katoliku zdawalność 98,5%, to o wiele lepiej niż ILO

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx5.xx8  #
  • +3

    _gość

    15.07.2014, 15:14

    TO I TAK SŁABO JEŻELI PATRZEĆ JAKA MŁODZIEŻ TAM SIĘ UCZY. NIE MA SIĘ CZYM CHWALIĆ. WIĘKSZOŚĆ UCZNIÓW KATOLIKA UCZĘSZCZA DODATKOWO NA KORKI, WIĘC NIE MA SIĘ CZYM CHWALIĆ :)

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx8  #
    +1

    ja_gość

    15.07.2014, 18:50

    ~`

    BRAWO KATOLIK!! DOBRA SZKOŁA I DOBRZY UCZNIOWIE. A korki biorą uczniowie z różnych szkół z taką samą częstotliwością.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx1  #
    +4

    _gość

    16.07.2014, 18:21

    katolik to szkoła, gdzie pchają swoje pociechy lokalni celebryci, majacy światopogląd ateistyczny, grzeszący niemiłosiernie, ale pchający swoje pociechy do księdza, bo ten zapewnia kształcenie na ,,poziomie"....i żaden rodzic nie burknie, że za wysokie wymagania, tylko swego głąba ciągnie na korki z wszystkiego...a ćpanie i chlanie na porządku dziennym...

    Cytuj
    IP: 81.219.xx6.xx6  #
    +2

    -_gość

    17.07.2014, 00:43

    Sory, ale w której szkole nie ma "ćpania i chlania" ?

    Cytuj
    IP: 178.183.xx6.xx1  #
  • -2

    gośc_gość

    15.07.2014, 13:19

    Reorientacja na szkoły zawodowe to już przerabialiśmy .Mamy ponoć demokrację i każdy wie co chciałby w przyszłości wykonywać.Zawracacie sobie niepotrzebnie głowy.Każdy jest kowalem swojego losu i nie wam urzędnikom decydować.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx1.xx1  #
  • +8

    rymas_gość

    15.07.2014, 13:20

    ciekawe co zrobią z tyloma ogólniakami w Tczewie... budo już upada, bo ciężko im  nazbierać ludzi na 4 klasy

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx4.xx9  #
  • :)_gość

    15.07.2014, 17:56

    co za pierdoły !!

    nie ma z tym ŻADNEGO PROBLEMU, podkreślam: ŻADNEGO :)

    Cytuj
    IP: 95.40.xx8.xx7  #
    +3

    _gość

    16.07.2014, 09:09

    ,,budo" to ogólniak dla debili, którzy po tym etnologię, socjologię i inne bzdury ,,studiują". Nie ma tam ucznia na wysokim poziomie, bo ta szkoła to dno...w dobie zmniejszania sie ilości dzieci bedzie to kolejny pustostan. Apostołowicz to też żaden historyk...

    Cytuj
    IP: 81.219.xx6.xx6  #
  • +3

    _gość

    15.07.2014, 13:35

    Niech nauczyciele zaczna porzadnie uczyc, a nie lekcje prowadzic dla uczniow ktorzy  potrafia, a reszta klasy w du***. Nawet szantaz nie pomoze.. albo nie piszesz matury albo ci postawie 1 na koniec.. jak to mialo miejsce w jednej ze szkol. Statystyki i tak beda niskie, bo nauczyciele sie nie nadaja.

    Odpowiedz
    IP: 164.127.xx3.xx8  #
  • +8

    licealista_gość

    15.07.2014, 14:30

    wystarczy podnieść progi punktowe . to uniemożliwiłoby niektórym uczniom dostanie się do liceów . każda szkoła niech podniesie progi o kilkadziesiąt punktów ( w zależności od poziomu szkoły ) a to spowoduje już jakiś przesiew . a ograniczenie liczby oddziałów w liceach też nie zaszkodzi .

    Odpowiedz
    IP: 79.163.xx1.xx1  #
  • +6

    ._gość

    15.07.2014, 14:35

    Katolik Power

    W Katoliku nie zdała tylko jedna osoba.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx7  #
  • Gość_gość

    15.07.2014, 14:47

    ...

    Zwiększyć poziom? I tak jest już taki poziom, gdzie uczniowie muszą siedzieć po nocach, żeby się tego wszystkiego nauczyć. Lekcje kończą się o 15:15, trzeba jeszcze wrócić do domu, odrobić wszystkie lekcje (a jest ich często cała masa), i jeszcze nauczyć się do dwóch kartkówek i pracy klasowej. I tak dzień w dzień. A uwierzcie mi, że materiału nie jest mało. Ciekawe kiedy osoby w młodym wieku mają znaleźć czas dla siebie? (oczywiście nie mówię o tych, którzy mają naukę głęboko gdzieś), po całym tygodniu są przemęczeni, a w weekend muszą jeszcze robić durne projekty, odrabiać lekcje i znowu się uczyć. Profesorów chcecie z nich zrobić?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx9  #
  • +5

    mir1971_gość

    15.07.2014, 22:01

    popieram, mama dwojga nastolatków

    Słusznie, bo w tym kraju rozwija się schematy a nie kształci inteligencję. W krajach o lepszych wynikach i efektach, co najważniejsze, młodzież ma trochę czasu dla siebie. Nawet Ci najambitniejsi... coś nie tak ze strategią. A nie daj Boże nieobecność w szkole, wówczas przyszłe weekendy z zeszytami.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx7  #
  • +3

    ds_gość

    15.07.2014, 19:11

    lekcje koncza o 15.15 buahaha, jak beda na studiach to prace beda konczyli o 18

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx6.xx5  #
  • -1

    _gość

    15.07.2014, 22:14

    to może nauka do 22, jak niektóre chińskie szkoły

    Ale nie chcemy chyba już ich do tego przyzwyczajać, może pozwólmy im na to, by żyli odpowiednio do wieku

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx7  #
    +3

    _gość

    16.07.2014, 09:07

    nooo, a gdzie czas na melanż, trawkę, zgrzewkę piwa? Matura to bzdura, idźcie do ,,mechanika" na parkową, do zawodówki, ciewiertnia was fachu nauczy i do roboty. Kto wam każe ,,Potop", ,,Lalkę" czy poezję czytać? Niektórym wystarcza reklamy ,,Lidla" czy promcje w ,,Biednej Ronie" i wystarczy. Podwyższyc progi nauczania, a jełopy do roboty fizycznej, kafelkarzy i murarzy unia potrzebuje, aha , a Francja polskiego hydraulika!!!

    Cytuj
    IP: 81.219.xx6.xx6  #
    +1

    _gość

    17.07.2014, 00:08

    pomylenie pojęć

    Przecież tu nie o 'produkcję" debili, za przeproszeniem, chodzi, ale oto, by młody  człowiek, ten ambitny, nie od "melanżu", mógł zrobić coś, co go pasjonuje a wykracza poza ramy szkolnictwa. Jeśli chce się to zrealizować to niestety kosztem ocen, nie mylić z wiedzą czy ogólną inteligencją. Realizuje się program ,szczyci ilością materiału a tymczasem człowiek musi pewne rzeczy wiedzieć a inne umieć odszukać. Zasada 3z może daje państwu ludzi wykształconych ale nie mądrych.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx7  #
  • +12

    stas_gość

    15.07.2014, 19:47

    kolejarskie tradycje-tak mowi pan W.szkola zlikwidowana , kolej rozgrabiona i  zniszczona. wiec w jakim kierunku , pytam.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx4  #
  • +12

    gość_gość

    15.07.2014, 21:03

    gość

    I z tak zwanymi nauczycielami też zrobić porządek Ci zdolniejsi dostają prace a kretyni na bruk czyli 98% pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 188.104.xx5.xx4  #
  • +5

    _gość

    15.07.2014, 21:08

    nierzetelnosc redakcji

    nierzetelność redakcji tcz. w sprawie egzaminow poraża....

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx8  #
  • +6

    ja_gość

    15.07.2014, 22:29

    Zgadzam się. Czy mowa o maturach, czy o egzaminach gimnazjalnych , nie mówią o wszystkich szkołach w Tczewie. Katolik bije wszystkie wyniki na głowę. Można narzekać na tę szkołe, ze to Kościół (patrz kilka wypowiedzi wyżej), ale fakty mówią za siebie!

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx1  #
  • +8

    obywatel_gość

    15.07.2014, 21:14

    Jeżeli wypowiada się Wiórek to oznacza, ze z maturami będzie jeszcze gorzej

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx9  #
  • -1

    gość!!!_gość

    15.07.2014, 22:28

    Tylko w tym mieście myśli się nad ograniczeniem młodzieży dostępu do szkolnictwa. Droga młodzieży, składajcie papiery do szkół w Gdańsku np. a do Tczewa można jeździć tylko na nocleg. To i tak już jest tylko sypialnia Trójmiasta.

    Odpowiedz
    IP: 213.158.xx6.xx4  #
  • +3

    _gość

    16.07.2014, 09:10

    i ten ,,dyrektor" roczyński z łapanki...taki tez poziom szkolnictwa.

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx6.xx6  #
  • +2

    MAX_gość

    16.07.2014, 09:22

    X

    W końcu ktoś pomyślał aby zacząć uczyć zawodów potrzebnych gospodarce Nikt nie będzie zmuszał młodzieży że mają wybrać tą czy inną szkołe ale preferowanie zawodów technicznych jest jak najbardziej wskazane Do tej pory ok 100% konczyło ogólniaki i nieco mniej szło na studia ,to jest jakiś absurd w żadnej gospodarce nie będzie pracy dla tylu magistrów pod warunkiem że będą wykonywać prace adekwatną do wykształcenia Znam wiele osób po studiach które pracują z osobami po podstawówce i wykonują tą samą prace ,to po co się uczyć ? sprzątaczka z tytułem magistra , to jest jakaś paranoja Prawie wszyscy się kształca mając nadzieje na dobrą prace (umysłową) ale na nadziejach się konczy

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx4.xx7  #
  • +1

    obywatel_gość

    16.07.2014, 10:33

    Wstyd

    NO TO WSTYD NAJNIŻSZY PROCENT ZDAWALNOŚCI MATURY W II LO-BUDOWLANKA WSTYD I TYLE , NO ALE TAKICH MAMY NAUCZYCIELI WŁĄCZNIE Z DYREKCJA !

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx3.xx3  #
  • +8

    zaratustra83

    16.07.2014, 11:23

    zapotrzebowanie

    W szkolnictwo jak najmniej powinni ingerować politycy. Szkoły powinny mieć płynną możliwość dostosowywania się do zapotrzebowania rynku pracy. Ktoś ładnie zauważył że szkoły zawodowe nie cieszą się zainteresowaniem ponieważ spodziewane zarobki ze stanowiska szeregowego pracownika są słabe. Większość młodych ludzi myśli o zrobieniu studiów by dostać jakąś dobrze płatną posadę urzędniczą lub w kadrze zarządzającej. Problem leży u podstaw naszej gospodarki i rynku pracy. Koszta pracy w naszym kraju są bardzo wysokie co odbija się na zmniejszonej ilości stanowisk pracy jak i na marnych zarobkach. Udział w zjawisku niechęci do szkół zawodowych ma też to że Polska poprzez swój represyjno-biurokratyczny aparat państwowy zabija drobną przedsiębiorczość. Moi drodzy gdyby koszta pracy były niższe pracownicy zarabiali by więcej i miejsc pracy było by więcej. Przełożyło by się to wprost na wzrost zainteresowania szkołami zawodowymi jakie kształciły specjalistów w konkretnym fachu w 3 lata. Innymi słowy mniejszym kosztem czasowym i finansowym uzyskiwało się wiedzę i umiejętności konieczne do podjęcia pracy zarobkowej. Co więcej mając już pracę dzięki zawodówce, ma się środki finansowe by podjąć dalszą naukę jeśli się chce. Kolejna sprawa o jakiej wspomniałem to zamordyzm naszej biurokracji wobec potencjalnych przedsiębiorców. Jeżeli założenie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej było by prostsze i tańsze. To osoby chcące w przyszłości założyć własny biznes, zaczynały by od zrobienia dyplomu hydraulika i złożenia sobie działalności, nie koniecznie musiały by pracować u kogoś. Generalnie zmniejszenie biurokracji zwiększy wachlarz możliwości zatrudnienia czy działalności, a jeżeli pojawi się zapotrzebowanie na konkretny kierunek nauczania to i pojawi się szkoła jaka będzie chciała zarobić na kształceniu wdanym zawodzie. Największym problemem więc w szkolnictwie jest to że między innymi tych biadolących urzędasów musimy utrzymać z naszych podatków jakie między innymi generują zwiększone koszta pracy. Nic mądrego nie wymyślą bo każdym swoim pomysłem stworzą szereg nowych problemów. Jedyne konstruktywne działanie to zmniejszenie obciążenia finansowego państwa poprzez redukcję biurokracji. Innymi słowy kolesiostwo z debaty dla polepszenia szkolnictwa powinno się zwolnić z publicznych posad :)

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany  #
  • obserwator_gość

    18.07.2014, 09:12

    reforma Handtkegi i Książka

    a w sumie to kolejna nieudana reforma ekipy AWS (Akcja Wielki Szmal) pod dyrygentura Buzka... no i kolejna nieudana reforma szkolnictwa - pamiętam je wszystkie od czasów zbiorczych szkół gminnych

    Cytuj
    IP: 83.11.xx5.xx7  #
  • +2

    _gość

    16.07.2014, 12:07

    Najważniejsze jest i tak ilu maturzystów dostaje się na studnia. PROSZĘ SOBIE SPRAWDZIĆ ILU UCZNIÓW NASZYCH LICEÓW DOSTAŁO SIĘ W OSTATNICH LATACH NP. NA MEDYCYNĘ I Z JAKICH SZKOL BYLI. TO BĘDZIE NIEZŁY WYMIERNIK POZIOMU SZKÓŁ.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx8  #
  • _gość

    17.07.2014, 08:31

    Przestańmy z tymi ,,studiami", poziom na medycynie drastycznie się obniżył, lekarze coraz głupsi, do egzaminów na amfetaminie podchodzą- byli tacy, co widzieli....Studia poza tym powinny być płatne jak w USA= bierzesz kredyt i studiujesz, a po studiach zwracasz koszta swojej nauki. Podatnik funduje lekarzowi studia, a ten zdzierca bez moralności i przyzwoitosci po studiach okrada swego dobroczyńcę. CHORE! albo wyjeżdża taki wykształcony do Niemiec i tam szwabów leczy...Kasa za studia do zwrotu do budżetu państw.a NAWET DO SEMINARIUM DUCHOWNEGO W PELPLINIE DEBILE IDĄ, SEMINARIUM W PELPLINIE NAJGORSZE W POLSCE, KSIĘŻA NAWET MÓWIĄ O TYM... Ale kto tu ma myśleć, przecież Polski już nie ma, qr**y ja opylili....szubienic brakuje!!!

    Cytuj
    IP: 213.238.xx3.xx6  #
  • +5

    JamesLewn_gość

    16.07.2014, 21:46

    Face palm, jak czytam niektóre komentarze......

    Po pierwsze, zwróćmy uwagę na program nauczania-to jest dno i 2 metry mułu. Norwegia, Finlandia etc. uczą rzeczy pobudzających samodzielne myślenie, kreatywność- czyli mało schematów i ładnych biurokratycznych definicji w szkole- LOGICZNE MYŚLENIE ==>>  SAMODZIELNE ŻYCIE!. Dla wszystkich chyba nieogarniętych gimbazów, pragnę zakomunikować, że w Katoliku nie klęczy się na grochu i nie ma codziennych Mszy. Lepiej się zainteresujcie co dzieje się w Collegium Marianum, wtedy zróbcie sensację. Korki to potrzebne są w innych szkołach.Wybaczcie..... Jestem za tym, żeby zawyżyć licealne progi, przedmówcy wspomnieli o idiotach którzy idą na studia, bo kolega idzie, albo ,,będę miał pracę" - Po studiach pracę będą mieli wykwalifikowani informatycy, elektronicy, fizycy jądrowi i tak dalej. Krótko mówiąc, ludzie dla których wiedza jest czymś co lubią i mają do tego preferencje. Licealiści i wszyscy inni maturzyści przychodzą na studia a tu ZONG, bo macierze, bo całki, bo granice, bo pochodne - kiedyś połowa z tego była w liceach. Zamiast naszą generację kształcić, żeby utrzymać wyniki dobre, to obniża się poziom(na przykład tegoroczną tragiczną maturą). Reszta musi znać się na dobrym fachu i z tego żyć. No ale najpierw to politycy muszą stworzyć suwerenne silne państwo, a nie szopkę, którą buja EU i wszyscy sąsiedzi, no wliczmy jeszcze Rumunów i Bułgarów. Nie oburzajcie się, że będzie więcej ludu ciężko pracującego, to nie obelga. Banalny przykład - nie może być 100 strażników więzienia, kiedy nie ma żadnych więźniów( nie chodzi tu o gorszych, lepszych, nie widzę lepszego przykładu) A odpisując na inny komentarz, to przynajmniej parę osób dostało się na najbardziej skomplikowane wydziały PG np. informatyka, energetyka.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx1  #
  • -1

    _gość

    17.07.2014, 08:22

    TAAA, Skandynawowie tacy myślący, ,,ynteligentni", a nawpuszczali sobie brudnych muslimów, harują na hordy brudasów w turbanach, i TACY PRZEWIDUJACY, ŻE ZA STO LAT NORWEGIA, SZWECJA MECZETAMI STOI...UCHOWAJ BOŻE.

    Cytuj
    IP: 213.238.xx3.xx6  #
  • +3

    _gość

    16.07.2014, 22:00

    Dzieci już w podstawówce pala fajki, pija alkohol, w gimnazjum ćpają, 15- latki bawią się w ,,słoneczko", żadnych zasad i norm, ,,zdrowe lanie" zakazane- efekt? Kurduple po 150 cm, zero mięśni, garbate, krzywe, szczerbate, upośledzone, bierne, niekumate społeczeństwo, nie nadające się nawet do kopania rowów...,,do trumny" tylko, szkoda tlenu na pasożyty...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx8.xx0  #
  • -3

    max_gość

    17.07.2014, 10:33

    do zaratrusta 83

    Powtarzasz brednie za pracodawcami o wysokich kosztach pracy ,oni chcieliby aby ludzie pracowali za miskę zupy Oto koszty pracy w Szwecji 33,8 Belgia 32,2 Francja 30,9 Czechy ,Litwa25,8 POLSKA 22,3 Malta 7,9 % Polska to średnia w UE ale w żadnym kraju nie pracuje tyle ludzi na czarno i umowach śmieciowych Jeżeli założenie firmy jest dla kogoś problemem to nie powinien brać się za biznes bo prawdziwe problemy są póżniej ,do założnia mażna wynająć prawnika , do prowadzena firmy już nie Niechęc do szkól zawodowych a potem pracy fizycznej bieże się częsciowo z pogardy do ludzi pracy Większy szacunek ma urzednik jak robotnik nawet przy takich samych płacach Na zachodzie wszyscy są równi w POLSCE syndrom szlachecki pokutuje do dziś dzieląc ludzi na panów i pleps

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx5.xx1  #
  • +2

    zaratustra83

    18.07.2014, 09:17

    kocopoły

    Co ty mi tu za kocopoły wypisujesz. Ile kosztuje założenie i prowadzenie działalności gospodarczej w Polsce a ile przykładowo w UK? Masz pojęcie, chyba jednak nie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany  #
  • JamesLewn_gość

    17.07.2014, 14:08

    Zluzujmy trochę, bo robi się ,,gównoburza"

    Po co ty z meczetami wyjeżdżasz, to już jest związane z ich obyczajami, kulturą i  prawem, które im na to pozwala. Nie wiem jak wy, ale skoro chołota tam się garnie, to znaczy, że jest tam dobrze. Wiem, wiem imigranci zaczną ciągnąć ich w dół z tymi swoimi burkami na mordzie. Przyznaję Ci rację, ok. Aż strach mnie bierze jak pomyślę o mojej kochanej Polsce.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx8  #
  • +2

    gość_gość

    17.07.2014, 19:13

    wierutne bzdury i poroniony pomysł

    znam młodzież, która w szkole podstawowej i średniej /LO/ uczyła się przeciętnie , bo nie parała się lizusostwem i donosicielstwem a ich rodzice nie warowali ze służalczymi ukłonami pod gabinetami nauczycielskimi, a studia ukończyli z wynikiem b. dobrym i z wyróżnieniem. Młodzież powinna sama decydować o profilach szkół jakie sobie wybierze i nikt nie ma prawa w tym przypadku interweniować w ich życie, za wyjątkiem rodziców. A już najmniej mądrale z kuratorium i im podobni pokroju wicestarosty Wiórek.

    Odpowiedz
    IP: 31.11.xx4.xx4  #
  • x_gość

    21.07.2014, 08:58

    x

    Powiedzmy że wszyscy pokończą studia i gdzie będą pracować dziewczyny w markietach chłopacy przy taśmie w fabryce dobrze jak który zostanie kierowcą

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx2.xx9  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.