Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Wsiadanie tylko przednimi drzwiami, wysiadanie środkowymi i trzecimi, przystanki na żądanie - to tylko nieliczne z moich spostrzeżeń odnośnie miejskiego przewoźnika firmy Meteor.
Jakiś czas temu wracając z pracy zająłem miejsce na przedzie pojazdu. Gdy dojechałem na przystanek docelowy, chcąc wysiąść z pojazdu skierowałem moje kroki ku pierwszym drzwiom. Kierowca widząc to nie umożliwił mi opuszczenia pojazdu - nawet słowem się nie odezwał. Dopiero po chwili dostrzegłem kartę z napisem "tylko dla wsiadających". Musiałem udać się do kolejnych drzwi aby opuścić pojazd. Warto tu również nadmienić, iż kierowcy nie chcą wpuszczać pasażerów drzwiami 2 oraz 3. Może to być związane z nową "zasadą" wsiadania tylko 1 drzwiami lub - na wzór trójmiejskiej komunikacji - pasażer otwiera sam drzwi, przyciskiem.
Sytuacja z niedawna bo z ubiegłego tygodnia - jadąc autobusem linii 8 w kierunku czyżykowo kierowca nie zatrzymał się na przystanku Konarskiego/Czyżykowska (przedostatni w każdym bądź razie). Z tego co słyszałem kierowca zbagatelizował problem używając słów "dobra dobra" sugerując wciskanie przycisku przystanek na żądanie bądź podchodzenie do drzwi podczas jazdy dając w ten sposób znać, że się wysiada.
Proszę o opinie mieszkańców w tej sprawie. Czy przewoźnik ot tak może wprowadzać sobie nowe zasady transportu zbiorowego w naszym mieście? Czy ktoś to w ogóle kontroluje?
Zdjęcie poglądowe z internetu.
Jakiś czas temu wracając z pracy zająłem miejsce na przedzie pojazdu. Gdy dojechałem na przystanek docelowy, chcąc wysiąść z pojazdu skierowałem moje kroki ku pierwszym drzwiom. Kierowca widząc to nie umożliwił mi opuszczenia pojazdu - nawet słowem się nie odezwał. Dopiero po chwili dostrzegłem kartę z napisem "tylko dla wsiadających". Musiałem udać się do kolejnych drzwi aby opuścić pojazd. Warto tu również nadmienić, iż kierowcy nie chcą wpuszczać pasażerów drzwiami 2 oraz 3. Może to być związane z nową "zasadą" wsiadania tylko 1 drzwiami lub - na wzór trójmiejskiej komunikacji - pasażer otwiera sam drzwi, przyciskiem.
Sytuacja z niedawna bo z ubiegłego tygodnia - jadąc autobusem linii 8 w kierunku czyżykowo kierowca nie zatrzymał się na przystanku Konarskiego/Czyżykowska (przedostatni w każdym bądź razie). Z tego co słyszałem kierowca zbagatelizował problem używając słów "dobra dobra" sugerując wciskanie przycisku przystanek na żądanie bądź podchodzenie do drzwi podczas jazdy dając w ten sposób znać, że się wysiada.
Proszę o opinie mieszkańców w tej sprawie. Czy przewoźnik ot tak może wprowadzać sobie nowe zasady transportu zbiorowego w naszym mieście? Czy ktoś to w ogóle kontroluje?
Zdjęcie poglądowe z internetu.
Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Komentarze (33) dodaj komentarz
Mac_gość
17.04.2018, 07:29
Meteor
Tu nie ma co dyskutować Meteora trzeba się z miasta pozbyć ta firma to jak plaga egipska. W ogole mi się z nich śmiać chce bo nawet jak mieszkaniec miasta im napluje w twarz za to co robią to myślą że deszcz pada i nic się nie stało. Tragedia
Odpowiedza_gość
19.04.2018, 11:31
Czego wy oczekujecie od kierowców przeczytajcie ogłoszenie o pracę w PUP kogo szukają i wszystko jasne można mieć podstawowe kat b przyuczą pomogą zdobyć .Więc kultury nie oczekujmy po podstawówce.
Cytuj._gość
17.04.2018, 07:59
A CO Z OPŁATAMI ZA PRZEJAZD?????
Z tymi drzwiami jest tak, że po prostu nie chcą otwierać, bo im wieje :) Takie mamy obyczaje. Mnie bardziej frapuje inny problem, który znajomy przedstawił Meteorowi, a mianowicie różnorakie kasowanie za przejazd. Ostatnio jedziemy 4 jeden przystanek i kasuje nas prawidłowo, a dzień później za pełen przejazd-1.68. I sytuacja notorycznie się powtarza!!! To jest złodziejstwo. Dlaczego jadąc jeden przystanek mam płacić za pełen przejazd?!
OdpowiedzGość_gość
17.04.2018, 09:24
Meteor
Też to zauważyłam.Zgłaszałam ten problem w Urzędzie Miasta osobie która zajmuje się tymi sprawami.Po przeanalizowaniu mojej skargi kazano mi udać się do punktu Kart Miejskich na dworzec gdzie miałam dostać różnicę za źle pobraną opłatę za przejazd a przecież nie o to mi chodziło tylko ilu ludzi nie patrzy na czytnik i jest poszukiwanych.Warto się dokładniej przyjrzeć tej sprawie ????
Cytujxxx_gość
17.04.2018, 10:16
Zgadzam się, też często zdarza mi się, że pomimo przejechania jednego czy dwóch przystanków, zostaję skasowana za pełen przejazd!
Cytujnieufny_gość
17.04.2018, 10:17
Też to potwierdzam
pobieranie zawyżonej opłaty jest nagminną przypadłością autobusów linii 4 . Tak się przejawia brak zainteresowania - trwała ekspozycja technicznej wady przez służby odpowiedzialne za poprawną realizację Umowy Przewozowej. Sytuacja ta utrwala się mimo przekazów pasażerskich które nie powodują zainteresowania odpowiedzialnych decydentów.
Cytujmix_gość
17.04.2018, 12:29
ja mam nawet filmik na którym widać, że na kasowniku karty miejskiej pokazuje przystanek Czyżykowo, a tak naprawdę jest ulica Armii Krajowej/Kasztanowa. Te urządzenia specjalnie oszukują. Bardzo często również zdarzyło mi się to, że podczas jazdy autobusem nagle zostałem wylogowany bez przykładania karty i podczas wychodzenia z autobusu po przyłożeniu karty została mi pobrana kolejna oplata za przejazd, czyli straciłem kasę plus mogłem dostać mandat, bo przecież nikt by mi nie uwierzył, że mnie samo wylogowało. Już nie wspomnie tu o tym, że czas na przesiadkę jest zbyt krotki, ponieważ niektóre autobusy jeżdżą bardzo słabo a już w ogóle w weekendy, także to, że koszt biletu po doładowaniu za 5 zł to 2,51 haha ten jeden grosz specjalnie, by za 5 zł nie pojechać 2 razy, lekko żałosne.
CytujGość_gość
17.04.2018, 12:57
Karta miejska kolejny absurdalny twór Pana prezydenta Pobłockiego. Bez żadnej odpowiedzialności między innymi od 10 lat co wybory obiecywana była możliwość doładowania przez Internet...do dzisiaj za rok minie dziesięć lat nadal nie będzie! Ludzie oceńcie to wszystko w listopadowych wyborach i zagłosujcie przeciwko obecnej władzy!
Cytujfojt-gość_gość
17.04.2018, 08:33
Kultura , czy jej brak
Droga Tczewska "Inteligencjo" to , że wsiada się przednimi drzwiami to nie jest nowość tylko naszego przewoźnika, takie rzeczy dzieją się w każdym normalnym kraju. Bardziej irytujące jest chyba wpychanie się ludzi środkowymi drzwiami do środka w czasie gdy jeszcze pasażerowie nie opuścili autobusu. Podobną zasadą której nie przestrzega Tczewska "Inteligencja " jest jazda schodami ruchomymi. W której obowiązuje ruch prawostronny, czyli jeśli się nie spieszysz stoisz przy prawej , jeśli się spieszysz wymijasz lewą stojących na schodach. Miłego dnia ;)
Odpowiedztczew21_gość
17.04.2018, 09:18
nie zgadzam się
W naszym mieście od zawsze wsiadało/wysiadało się wszystkimi drzwiami. Wprowadzanie nowej zasady w poszczególnych autobusach (nie we wszystkich) jest co najmniej nie na miejscu. Skąd pasażerowie mają wiedzieć co się zmieniło? Wystarczyło by zrobić jakąś grafikę informującą jak należy korzystać według nowych zasad.
Cytujgwajer_gość
17.04.2018, 09:26
O tak, jazda schodami ruchomymi to plaga. Czy to tak trudno zrozumieć, że schody są ruchome po to, aby przyspieszyć WCHODZENIE po nich? Schody to nie winda, po schodach się SCHODZI i wchodzi.
Cytujachhh_gość
17.04.2018, 08:43
Dobrze by było gdyby ktoś tym tłukom wyjaśnił znaczenie znaku C-12 czyli przez rondo przejeżdżamy ruchem okrężnym a nie jak na j. narodu panowie grzeją prosto przez sam środek w ogóle nie zwalniając.
OdpowiedzQQ13_gość
17.04.2018, 09:30
Rondo
Niestety, ale to rondo jest celowo tak zaprojektowane z płaską wyspą, aby właśnie autobusy mogły je kosić. Inną sprawą jest, jaki inteligent wymyślił tam rondo i po co??? To jest idiotyzm o czym informowałem już w trakcie spotkania dla mieszkańców z władzami i projektantami w SP 11, ale szybko zrozumiałem, że wariant z tradycyjnym skrzyżowaniem nie jest w ogóle brany pod uwagę. Najlepiej niech w ogóle zlikwidują jezdnie, zamiast nich pobudują ronda i nakładą progów zwalniających co pół metra! Ja również nie traktuję tego połączenia dróg jako rondo i jeżdżę tam praktycznie jak po zwykłym skrzyżowaniu.
Cytujadvc_gość
17.04.2018, 15:38
Nie wazne jak zaprojektowane, jak nie może się zmieścić to się chociaż zwalnia.
CytujCzesio_gość
17.04.2018, 08:43
Dlatego na jesień pamiętajmy
na kogo NIE GŁOSOWAĆ!
Odpowiedztczewiak_gość
17.04.2018, 09:13
Módlcie się aby odeszła ta zaraza
Ogólnie pisząc kierowcy porażka bezczelnie nie mili,autobusy to jak powrót do przeszłości ,ale wtedy to był luksus.Tylko ze swoje wyjezdzili,ale Tczew i jego władze zawsze wpadną na pomysł jak tu zaoszczędzić żeby wpadło do swojej kieszeni i mamy to ci widać SMRÓD BRUD UBUSTWO PORAŻKA,to lepsze były nasze Tczewskie autobusy ciepłe siedzenia miękke i kierowcy byli normalni nawet kanary byli wyrozumiali ale czasu się nie cofnie do lat 90' szkoda.Za Odyji było lepiej.
Odpowiedzgość_gość_gość
17.04.2018, 11:46
czepialstwo
meteor wcale nie jest taki zły ,przejazdy autobusami na karte miejską sa tanie a kierowcy meteora są jak inni kierowcy.Jedynie to zamówienie na przetargu było błędem ,że ustalono aż tak wiekowe autobusy jako przewoznika.I tu w nastepnym przetargu to już byłoby karygodne by to powtórzono
OdpowiedzGość_gość
17.04.2018, 11:56
KURŁA kedyś to byo
OdpowiedzPasazerka_gość
17.04.2018, 11:59
Przystanki
Nie wiem kto wymyslil te nowe przystanki autobusowe jak pada deszcz i wieje wiatr nie sposob sie schowac bo zacina z roznych stron.A na dodatek szyby juz pękają
OdpowiedzPasażer _gość
17.04.2018, 12:19
Z opisanymi zasadami spotkałem się w Niemczech. Aby wysiąść na wybranym przez siebie przystanku należy wcześniej zasygnalizować taką chęć kierowcy przyciskiem stop i to dotyczyło wszystkich przystanków chyba, że ktoś inny już to wcześniej zrobił. Wsidanie także odbywało się przez pierwsze drzwi i przewaznie osoby wsiadające i posiadające już bilet okazywały go kierowcy. Kolejny przykład kierowca praktycznie na każdym przystanku dla wygody pasażerów obniżał autobus po prawej stronie, a widząc osoby niepełnosprawne lub rodziców z wózkami stosował dodatkowe jeszcze obnizenie. Standardem było, również uruchamianie świateł awaryjnych na przystankach bez zatoczki. Moim zdaniem takie praktyki nie są złe to rodzaj uporządkowania zasad pod kątem kultury czy wygody. Ale takie praktyki powinni iść w parze z jakością taboru i uslug (jak dotąd w Tczewie od 6 lat jeżdżą tylko stare wyeksploatowane brudne/zużyte kopcące z wyciekami autobusy), a także z wysokoscią pensji kierowców. Brakiem rozumu i nie na miejscu jest wprowadzanie takich zmian w sytuacji gdy Inspekcja Transportu Drogowego ze względu na stan techniczny zabiera połowie autobusom dowody rejestracyjne!
Odpowiedztczew21_gość
17.04.2018, 17:10
kultura
popieram w 100%, tylko skoro chcą takiego poziomu kultury u nas to czemu nie informują pasażerów o zamiarze jej wprowadzenia?
CytujAla _gość
17.04.2018, 12:57
meteor
Niema prawa a wog te niektóre autobusy jeżdżą jak z workami ziemniaków przez takie chamowanie aż dzieci się przewraca jom
Odpowiedzed_gość
17.04.2018, 14:43
Lepsza od Meteora jest begienna zmora!!!
Odpowiedzsara_gość
17.04.2018, 14:50
nie tylko dzieci ,sama jeżdżę i widzę co się dzieje ,niejedni kierowcy myślą że są na rajdzie .Uważajcie bo dojdzie tragedii a wtedy kto za to będzie odpowiedzialny
OdpowiedzGość_gość_gość
17.04.2018, 17:27
Meteor
"Też to zauważyłam.Zgłaszałam ten problem w Urzędzie Miasta osobie która zajmuje się tymi sprawami.Po przeanalizowaniu mojej skargi kazano mi udać się do punktu Kart Miejskich na dworzec gdzie miałam dostać różnicę za źle pobraną opłatę za przejazd a przecież nie o to mi chodziło tylko ilu ludzi nie patrzy na czytnik i jest poszukiwanych.Warto się dokładniej przyjrzeć tej sprawie ????"
OdpowiedzBrak słów na to co się dzieje.Rano wyraziłam swoją opinię na temat źle pobieranych opłat za przejazdy a po południu jadąc 17 za 2 przystanki pobrało mi jak za cały przejazd.
Rty 567_gość_gość
17.04.2018, 18:15
Altobus
Do wymiany wszystko jest bardzo źle z kierowcami
Cytujhehehhe_gość
17.04.2018, 17:56
Jakie zwyczaje przewoźnika? Tu jest prosta odpowiedź. Po prostu sporo kierowców jest w delegacji (kto miejscowy chciałby pracować za grosze i jeździć złomami) i przenoszą zwyczaje ze swoich miast. To jest widzimisie tych kierowców po prostu.
OdpowiedzRty 567_gość
17.04.2018, 18:09
Altobus
Trzeba wymienić kierowców i aftobusy a kierowcy jeżdżą watalnie
OdpowiedzSeb_gość
18.04.2018, 09:53
Duszno i parno
Chciałem kierowcą meteora przypomnieć że mamy już wiosnę ,tem.w okolicach 18stopni i nie trzeba włączać ogrzewania w autobusie na maksmalną temperaturę , pozdrawiam
OdpowiedzGość_gość
18.04.2018, 19:30
Zepsute kasowniki
Bardzo często kasowniki drukują błędną godzinę! Kierowcy o tym wiedzą, ale co zrobić w przypadku kontroli?
Odpowiedzzwyrodnialec kierowca_gość
19.04.2018, 15:21
a gdzie ja zwyrodnialec mam iść na skarę
Jestem jednym z tych zwyrodnialców którzy rzekomo nad wami się znęcają przewożąc was jak worki kartofli wiem że wywołam fale oszczerstw i nienawiści w stosunku do nas zwyrodnialców bo nawet w tym artykule są pomówienia i kłamstwa szkoda że autor się nie podpisał anonimowość ?? a nie chce mi się grzebać by mu osobiście odpisać . Może inteligencjo pasażerska odpiszecie gdzie się znajdujecie w chwili gdy człowiek traci przytomność w autobusie? 50 par oczu i tyleż komórek patrzy jedna osoba podchodzi do napisałbym że do kierowcy ale przecież to zwyrodnialec i mówi że ktoś stracił przytomność 50 nieaktywnych telefonów i tyleż nieaktywnych mózgów ?? tylko zwyrol ma zasięg ?? mózgu przecież nie posiada jak napisaliście podstawówka kat B, każdy ma obowiązek udzielić pomocy!! nieudzielenie takowej jest karane ale niech się tym zajmie zwyrol ,A dlaczego zwyrol ma po was sprzątać nawet zasrane pampersy i podpaski ?? oczekujecie czystości ??zachowajcie ja sami czy to zwyrol nakleja wlepki ? Maże flamastrem tnie tapicerkę śmieci po to żeby był syf?? a gdzie wy jesteście w tej chwili dlaczego nie stać was na to żeby zwrócić uwagę osobie która to robi ?? dlaczego ja zwyrol mam wdychać wasze aromaty personalne ?? wchodzi taka ruina samo konserwująca się śmierdząca moczem i perfumami siada i się mądruje bo ma przejazd za darmo pierwszą grupę inwalidzka i nawalony jak meserszmit taszczy kolegę za wasze podatki bo to JEST JEGO OPIEKUN!! przez grzeczność nie zapytam was siedzący w autobusie gdzie byliście gdy opluto "kierowce" zwyrola gdy zwrócił uwagę pasażerowi że nie ma biletu a kto pobił panią zwyrolke "kierowce" która zwróciła uwagę ze nie pije się w autobusie ? ?? to nie wy ???"szlechetni" pasażerowie znający się na wszelakich prawach i oczerniających ludzi ?? gdy ktoś pali w autobusie to was nie ma ?? tylko zwyrol ?wiem przydługo ale internetu nie starczy do wciągania wulgaryzmów i innych waszych zachowań ale wy jesteście OK i tak trzymać jesteście zajefajną ekipą popaprańców za to ja jestem chamem i skur..... co przystanek jakiś artysta i mam was wszystkich tolerować ?? zastanów się "człowieku"zanim następny raz coś napiszesz takich jak ty mam na co dzień setki i zaczyna mnie to już męczyć i pamiętaj masz też obowiązki a jak zachowuje się tabor przewoźnika zwyrol nie odpowiada
OdpowiedzOscar_gość
20.04.2018, 17:04
Mieszkam w Tczewie już kilka lat i zawsze mnie zastanawia czemu raz czwórka jedzie dookoła a raz krótszą trasą? Nie można by jednej trasy nazwać 4 a drugą 5 ? Czy jest jakiś limit na cyferki i pula numerów się wyczerpała? Myślałem że to ja mam tylko taki problem ale często ludzie się pytają czy autobus jedzie ta trasą czy inną. Podobny problem jest z numerami jeżdżącymi na bajkowe niektóre jadą jakąś serpentyną przez cmentarz. Wsiadając do autobusu nie za bardzo się wie gdzie się jedzie gdyż numer na tablicy z przodu jest inny niż np. wyświetlany na kasownikach.
Odpowiedzbub538_gość
04.05.2018, 21:01
Ludzie popaatrzcie na siebie
W sumie jeśli chodzi o drzwi, to ten nowy zwyczaj meteora już jest w miastach dawno, wystarczy spojrzeć na autobusy te co przyszło na pomoc z Radomia, mają naklejki na drugich i trzecich drzwiach, zakaz wchodzenia, więc to nie jest wymysł kierowcy. Jeśli chodzi o to że autobus się nie zatrzymał. Jeśli jest mało ludzi i wszyscy zjmują mijesca siedzące i nie kwapią się do wyjścia, to po co kierowca ma stawać na przystanku, skoro często w takich sytuacjach kierowca się i tak zatrzymuje i nikt nie wysiada. A potem każdy się dziwi że autobus spóźniony. Co to za problem trochę szybciej tyłek ruszyć i udać się w kierunku drzwi, albo wcisnąc przycisk NŻ, jak autobus się zbliża do naszego przystanku. Rzeczywiście kierowcy też często nie są święci w meteorze, ale nie wszystko jednak to ich wina ;)
Odpowiedz