"Protestujemy przeciwko psim kupom" - protestanci na ulicach

"Protestujemy przeciwko psim kupom" - protestanci na ulicach

zobacz galerię zdjęć: 2
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Kto nie lubi psich odchodów. Wiosna się zaczęła, więc czas na wyrażanie swoich racji. Na pierwszy "ogień" poszły psie kupy.

Zgromadzenie organizowane przez społeczność szkolną I Liceum Ogólnokształcącego w Tczewie - pod nazwą "Czyste Miasto - protestujemy przeciwko psim kupom".

- Celem projektu jest propagowanie postaw obywatelskich w zakresie dbałości o zwierzęta oraz kształtowanie właściwych nawyków, służących zachowaniu czystości chodników, trawników i skwerów - informują organizatorzy (informacja ze strony tcz.pl).

Jak było?


Wiosennie, przyjemnie, muzycznie i radośnie, oby wszystkie protesty były podobne...
Może takie manifestacje wpiszą się na stałe w obraz naszego miasta, a jest przeciw czemu czy komuś krzyczeć - oj jest...
Czy coś to zmieni? Oby tak. Czy będzie więcej wybiegów i koszy na śmieci? Może tak, zobaczymy...



Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (56)
dodaj komentarz

  • tczewianka_gość

    21.03.2012, 18:43

    a może by tak wybiegi zrobić? tylko wymagacie a gdzie nasze prawa? na co idzie podatek płacony raz do roku? Niech za te pieniądze zatrudnią kogoś do sprzątania a nie sobie pchają. Aż żałuje że byłam w pracy bo bym wyszła i sama przed tymi pajacami!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • Alison_gość

    21.03.2012, 20:11

    No tak, każda wymówka jest dobra. Wątpie, czy gdybyś w pracy nie była faktycznie bys to zrobiła. Poza tym - co mają uczniowie do tego, na co miasto wykorzystuje fundusze?

    Cytuj
    IP: 83.30.xx6.xx5 

    mieczyslaw

    21.03.2012, 21:04

    tczewianka_gość

    Masz psa, to po nim sprzątaj. Brak wybiegów, brak darmowych torebek, brak śmietników, nie zwalnia Cię z odpowiedzialności za Twojego pupila. Wychodzi na to, że spora część osób nie dorosła do tego, by być właścicielem czworonoga - beztroska, ignorancja i egoizm - bo Wam się nie chce schylić.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    kierowca opela_gość

    22.03.2012, 18:56

    przestań protestować

    zacznij sprzątać

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx8 

    NN_gość

    22.03.2012, 23:58

    .

    "Masz psa to po nim posprzątaj" - racja, ale racją jest tez, że płacąc podatek za posiadanie psa można wymagać kilku uproszczeń, prawda? Ogrodzenie wybiegu oraz zapewnienie papierowych torebek albo nawet osoby przyjeżdżającej raz na dzień ze zmiotką chyba nie będzie wygórowanym marzeniem w porównaniu z pieniędzmi jakie wpływają co rok do budżetu z tytułu owego podatku.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx8 

    Gość_gość

    25.03.2012, 00:31

    Tak wybieg!

    Najlepiej dla protestujących, bo blokując ulice nikogo do własnych racji nie przekonają. Lepiej by posprzątali parę trawników. PS. Ciekawe czy jakby zamiast "nie lubimy psich kup" mieli hasło "nie lubimy murzynów" to też by im pozwolono zablokować ruch drogowy? Czy w tej naszej wolnej Polsce jest spis rzeczy, których można nie lubić oraz drugi spis "rzeczy, które muszą się każdemu podobać, a jak nie to morda w kubeł"?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 

    mieczyslaw

    25.03.2012, 12:15

    Gość_gość

    To co napisałeś, jest tak głupie, że ciężko się do tego odnieść. Kolejny marsz w Tczewie powinien być właśnie przeciwko głupocie. Zrozum, że nie każdemu, tak jak Tobie, odpowiada deptanie psich odchodów na chodnikach i w związku z tym, ma prawo wyrazić swoje niezadowolenie dla czyjegoś chamstwa, lenistwa i braku dostosowania się do ogólnie przyjętych norm i standardów, i bynajmniej nie polega to na tym, by w ramach protestu wyręczać "hołotę" i po niej sprzątać.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Gość_gość

    25.03.2012, 14:39

    Przeczytaj jeszcze raz,

    a potem jeszcze raz i jeszcze raz - może w końcu zrozumiesz o czym był poprzedni wpis...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • mieczyslaw

    21.03.2012, 18:59

    Cieszy każda oddolna inicjatywa społeczna, która pokazuje, że są wśród nas nie tylko konsumenci czyjejś pracy, ale i osoby chcące mieć wpływ na otaczającą nas rzeczywistość - gratulacje!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Gość_gość

    23.03.2012, 23:57

    Każda?

    Lincze, wysypywanie zboża na tory, blokowanie miast przez nielegalne manifestacje i zakłócanie obchodów świąt państwowych też popierasz, bo oddolne? Weź czasami pomyśl zanim coś napiszesz...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • Rafcio_gość

    21.03.2012, 19:25

    aaa

    A Chodnikiem to chodzic nie potrafią ? Psy nie srają na ulicy tylko na chodnikach trawnikach .

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx9.xx6 
  • nono_gość

    21.03.2012, 19:27

    ciekawe

    ciekawe ilu uczestników marszu w trakcie akcji wdepnęło w G...

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx3.xx7 
  • absolwentka_gość

    21.03.2012, 19:30

    Szacunek dla p. Dyrektor, która to na czele szła, i dla wspaniałego p. Manixa ;) Curie zawsze było, jest i będzie 'wiosenne, muzyczne i radosne' ;d

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx3 
  • rat_gość

    21.03.2012, 19:35

    wiosnne? ,,manify,,? psimy? nie wiele? :>

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx1.xx9 
  • uczestnik_marszu _gość

    21.03.2012, 19:47

    Dlatego ulicą bo....

    Po pierwsze to było legalne zgromadzenie zgodne z ustawą i mieliśmy pozwolenie na przejście ulicami miasta, a po drugie gdybyśmy szli chodnikiem to z kolei by były pretensje że zajmowaliśmy cały chodnik. Polakowi to jednak nie dogodzisz ....

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xxx.xx5 
  • j**s_gość

    21.03.2012, 19:49

    0:57 dobre d**y:P

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • Tomek_gość

    21.03.2012, 20:21

    z Cambridge haha ; d

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx7 
  • Unio_gość

    21.03.2012, 20:17

    Kupa

    Nareszcie ktoś podjął ten problem i to duży.Mam dzieci i wiem co to znaczy jak czasem przyniosą niespodziankę do domu

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xxx.xx9 
  • Tomek_gość

    21.03.2012, 20:26

    Na każdym zdjęciu WASYL! WASYL ON TOUR!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx7 
  • wlasciciel psa_gość

    21.03.2012, 20:26

    smiechu warte

    znowu te psy ,czy to naprawdę problem może nie wszyscy wiedzą że trzeba sprzątać czy na pewno wśród młodzieży idącej w tym pochodzie nikt niema psa ;;;;ciekawe czy oni sprzątają właśnie widząc po piątkowych imprezach jak młodzież upijają się i rozrzucają butelki dewastują tego nikt nie widzi.kochajmy wszystkich a świat będzie inny .Za mało jest worków na odchody jak i koszy .na osiedlu Garnuszewskim niema żadnego wybiegu dla zwierząt w kierunku dworca tez nic niema po prostu w tym mieście nic niema

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xxx 
  • gadzina_gość

    21.03.2012, 22:35

    Popieram w 100% !!!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx8 
  • fgfg_gość

    21.03.2012, 20:41

    Wiem że połowie się nie spodoba ale..

    A może zrobić protest przeciwko Tv Trwam? :)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx0 
  • _gość

    21.03.2012, 20:46

    obowiązek

    TAK TAK;to jest obrzydliwe zbierać kupe po psie sama mam psa zbieram kupe po psie juz od roku bo zarobilam mandat ciężko jest schylić i podniesc gorzej jak zrobi na chodniku ale to wina właściciela że nie pozbiera ;zwrócić uwage strach zrobic plac do wybjegu tu na osiedlu Garnuszewskiego trochę wjekszy niz na innych osiedlach bo tamte sa dla malych pieskow duzy musi sie wybjegac jest wolny plac po starych PKS ' w NIEMCZECH niema problemu z psami tam placi sie wysokie podatki PIES TO OBOWIAZEK kto niema czasu ten niech nie bieze żadnego zwieza

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xxx 
  • tczewianka_gość

    21.03.2012, 21:02

    Nic nie mają do tego uczniowie, ale jak już tak bardzo interesuje ich ten temat to może by się dowiedzieli? Może by zaczerpnęli informacji? A gdzie śmietniki na psie odchody? Chyba troszkę za mało ich w tym naszym kraju.A może byśmy tak zastrajkowali przeciwko puszczaniu bąków? To też zawsze za dużo CO@

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • jack_gość

    21.03.2012, 21:05

    ....

    jak wszyscy jestescie tacy madrzy to lepszą demonstracje zoorganizujcie ... był protest przeciwko acta na który przyszło 5 osób wiec nie ma co krytykować

    Odpowiedz
    IP: 79.184.xx5.xx2 
  • gosc_gość

    21.03.2012, 21:10

    gdyby nie dali uczniom wolnego od lekcji to by tam nikogo nie byl . Tez mi protest

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx3 
  • uczennicacurie_gość

    21.03.2012, 21:46

    tak się składa, że uczniowie Skłodowskiej brali udział PO lekcjach, a nie w trakcie. być może z innych szkół byli w trakcie lekcji, ale jak już to najwyżej na ostatniej godzinie.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx7 

    gosc_gość

    21.03.2012, 22:00

    Manifest odbył się po lekcjach, wiec daj na luz sobie człowieku ;)

    Cytuj
    IP: 83.25.xx5.xxx 

    mejbelin_gość

    22.03.2012, 00:13

    dokładnie to samo chciałam napisać :)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx7 
  • qwerty_gość

    21.03.2012, 21:44

    pewnie wielu z nich i tak nie sprzata po swoich pupilkach :|

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx2.xx5 
  • uczestnik_marszu _gość

    21.03.2012, 22:19

    Drodzy krytycy .....

    hmmm.... lekcje odbywały się wg planu. Tylko na jednej godzinie lekcyjnej były na sali gimnastycznej występy a potem był przemarsz, na który uczniowie dobrowolnie szli a przecież mogli albo wcale nie przyjść do szkoły ( ze względu na dzień wagarowicza) albo urwać się już nawet z tych występów . nikt im nie kazał brać udziału w proteście. plakaty też sami przygotowywali Przecież skoro mówicie i twierdzicie że to tylko po to aby nie mieć lekcji no to dlaczego uczniowie szli i KRZYCZELI, HAŁASOWALI ( część z Was nie odważyłaby się krzyczeć i nawoływać do sprzątania kup : "przecież to wstyd dla młodzieży brać udział w takich rzeczach i krzyczeć o kupach") dlaczego nie odbijali w boczne uliczki ? :D równie dobrze mogli iść cicho jak na zesłanie bez żadnych przygotowanych plakatów Z pozdrowieniami dla wiecznie krytykujących

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xxx.xx5 
  • uczestnik _gość

    21.03.2012, 22:27

    Drodzy krytycy .....

    hmmm.... lekcje odbywały się wg planu. Tylko na jednej godzinie lekcyjnej były na sali gimnastycznej występy a potem był przemarsz, na który uczniowie dobrowolnie szli a przecież mogli albo wcale nie przyjść do szkoły ( ze względu na dzień wagarowicza) albo urwać się już nawet z tych występów . nikt im nie kazał brać udziału w proteście. plakaty też sami przygotowywali Przecież skoro mówicie i twierdzicie że to tylko po to aby nie mieć lekcji no to dlaczego uczniowie szli i KRZYCZELI, HAŁASOWALI ( część z Was nie odważyłaby się krzyczeć i nawoływać do sprzątania kup : "przecież to wstyd dla młodzieży brać udział w takich rzeczach i krzyczeć o kupach") dlaczego nie odbijali w boczne uliczki ? :D równie dobrze mogli iść cicho jak na zesłanie bez żadnych przygotowanych plakatów Z pozdrowieniami dla wiecznie krytykujących

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xxx.xx5 
  • _gość

    22.03.2012, 15:29

    Popieram i dodam jeszcze, że nawet gdyby to nikt nie musiał iśc pod przymusem, gdyż obecnośc nie była sprawdzana, po przemarszu etc nikt się nie dopytywał z nauczycieli kto był, a kto nie :)

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx7 
  • ha ha _gość

    21.03.2012, 22:33

    CURIE SCHODZI NA PSY!!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xxx 
  • niekryty_gość

    21.03.2012, 22:35

    eee

    Muzyka pasuje idealnie do tych tępych ludzi ..

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx2 
  • ania_gość

    21.03.2012, 23:57

    Skłodowska spada " na psy" :))) a tak serio - to dzieciaczki poszły się przewietrzyć , troszkę opalić i poprotestować w pierwszy dzień wiosny, więc miło spędziły czas. .. Tylko martwi mnie że zajmują się takimi banałami jak psie kupki ( wątpię żeby jakikolwiek licealista podniósł w trakcie marszu kupkę po psie), powinni raczej skupić się na swojej przyszłości ! -studiach, maturze, pracy, wyborze kariery życiowej. Bo tak się składa że w tym czasie były Targi Kariery w Gdańsku i ogłaszały się uczelnie wyższe. Martwi mnie, że przez takie lekkie i rozrywkowe podejście do tematu poziom Curie spada z roku na rok i coraz mniej osób dostaje się na dobre, dzienne studia.... szkoda

    Odpowiedz
    IP: 79.184.xx5.xx2 
  • Linna_gość

    24.03.2012, 13:49

    Drogi Ważny Obywatelu ze studiami wyższymi

    Faktycznie. Na targach byliśmy na początku tygodnia, więc jeśli czegoś nie wiesz- proszę, nie mądrz się. A poza tym- niby takie uczelnie wyższe, nibyt aki poziom, matura a tu co- na kupy ludzie nie spojrzą. Za mądrzy? To nie ich poziom prawda? Zbyt ważni się czują po twoich wyższych studiach? Jako uczennica Curie nie uważam, żeby temat studiów był dla nas lekki. To poziom nauki nauczycieli, a nie ucznió w tej szkole spada. Kariera życiowa- dobre sobie.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx8.xx8 

    Gość_gość

    25.03.2012, 00:41

    Droga Linno bez matury

    Po pierwsze nick "ania" wskazuje na to, że poprzedni post napisała kobieta, więc wypadałoby zachować rodzaj żeński. Po drugie jak wytłumaczysz fakt, że psy są z ludźmi od kilku tysięcy lat i jakoś nigdy wcześniej nikomu nawet do głowy nie przyszło sprzątanie psich kup z trawników. Czy twoim zdaniem należy pozbawiać rośliny niezbędnego nawozu jedynie dla zaspokojenia poczucia estetycznego niewielkiej grupy przewrażliwionych buntowników bez porządnego powodu? Po trzecie: Najłatwiej zrzucić odpowiedzialność na nauczycieli, że (nagle?) przestali porządnie uczyć, mimo, że większość z nich nauczyła i wychowała kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt roczników uczniów. Może jednak to twój rocznik miał w życiu zbyt łatwo i się przyzwyczailiście, że należy wam nadskakiwać i ułatwiać absolutnie wszystko? Po czwarte: Odpowiedź na twoje pytani brzmi TAK. Zdecydowana większość absolwentów normalnych uczelni ma "problem" psich kup w zerowym poważaniu (nie użyje dosadniejszego określenia, bo możesz być niepełnoletnia). Większość ludzi, którzy wykazali się intelektem niezbędnym do ukończenia nauki na uczelni wyższej jest w stanie zrozumieć, że rośliny (w tym również trawa!) nie tylko toleruje "kupy", ale wręcz wymaga regularnego nawożenia. I tylko ktoś niespełna rozumu może sugerować usuwanie naturalnego nawozu, a następnie użyźnianie gleby sztucznym...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 

    kasia_gość

    26.03.2012, 20:14

    Szczególnie trawie na placu zabaw jest potrzebny nawóz, chodnikom,piaskownicom,ścieżkom w parkach pewnie tez.

    Cytuj
    IP: 83.30.xx2.xx5 
  • Buuu_gość

    22.03.2012, 11:14

    Potwornie rozbawiła mnie pewna PANI z LO uczestnicząca w manifestacji...Sama ma PIESKA i nigdy nie widziałam jej i córci - sprzątającej....

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx7 
  • Ryś_gość

    22.03.2012, 13:05

    i zebrali

    izebrali KUPE WAGAROWICZY BO PROTEST BY SIĘ NIE ODBYŁ jakie szczęscie że nie wrzucali marzanny

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx1 
  • halina z gdanska_gość

    22.03.2012, 15:48

    pokazówka dla tv

    sram na ten artykuł hahahahha xD młodzi ludzie którzy chcieli się pokazać w telewizji/internecie parcie na szkło mają i tyle ;]

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx2 
  • ania_gość

    22.03.2012, 16:06

    pani Redaktor/rze- jak zwykle błąd i to karygodny ! NIEWIELE pisze się RAZEM, a nie osobno -jak to zrobiono na filmiku ( "widzów nie wiele"). Nie wiem jaką szkołę kończą redaktorzy Tcz.pl - ale na pewno nie Skłodowską...

    Odpowiedz
    IP: 79.184.xx5.xx2 
  • aniu_gość

    22.03.2012, 16:21

    to jest dział tcz24 - redagowany przez samych czytelników -w tym wypadku internautę o nicku tcz45

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx4 
  • cinek_1973_gość

    22.03.2012, 16:11

    :(

    A ja bym prponowal zaplacic za sluzbe Policji i korki wszystkim kierowca,.....Pani Dyrektor z ze swojej pensji

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • aga_gość

    22.03.2012, 16:51

    ciągle tylko o gównach na tcz.pl

    widac nic ciekawego w tym miescie nie ma jak tylko ciągle od dwóch lat tylko artykuły o psich odchodach! a szkoda czesto tu zaglądam ale chyba przestanę:(

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx9 
  • zal _gość

    22.03.2012, 17:19

    tak to jest...

    mieczyslaw przestan mądrować w dup*e byłeś i gów*o widziałeś.przed kompem wypisujesz takie pierdoły zajmij się czymś pożytecznym pozdro

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx3 
  • DaMa_gość

    22.03.2012, 23:01

    Kochane pieski

    Skoro właściciele piesków są oburzeni z "protestów przeciwko psim kupom", to też niech srają obok swojego pupila.Niech rżną pod sklepem,dzieciom do piaskownic,sąsiadom pod bramkę itd,itp. Ja będę robiła to samo pod ich nosem i zobaczymy, czy nadal będą się tłumaczyć na zwrócenie uwagi, że:"przecież nie zakorkuję psu d..y".

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xx0 
  • Pjoter_gość

    23.03.2012, 12:26

    aleście sobie problem znaleźli... bzdura

    proponuję zająć się prawdziwymi problemami, jak np. chołotą, która niszczy bloki jakimiś debilnymi napisami o drużynach piłkarskich, niszczy przystanki itd.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx7 
  • collins_gość

    23.03.2012, 20:40

    To miasto to jedna wielka "kupa". Ile tu jest szaletów publicznych i jak daleko są oddalone od siebie ? Pieprzenie bez sensu o psich odchodach a tony szczyn spływają po murach kamienic i chodników. Temat zastępczy ? Ważny ale nie numer 1 :-/

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx4 
  • Gość_gość

    25.03.2012, 04:39

    Tak sobie myślę, żeby

    ci co maj psy sprzątali po srających psach, a ci co nie mają sprzątali po srających ptakach. Czy rozgraniczamy kupy na psie (czyli be) i ptasie (czyli ok)?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • Radykał_gość

    26.03.2012, 00:51

    kupy są do (od) d**y

    Ale pikieta! Waga kupy większym problemem niż bezrobocie, złodziejstwo, benzyna po 6 zł i praca do 67 lat. Poza tym -część kup na tczewskich chodnikach i trawnikach to dzieło ludzkie -kloszardów i pijanych dresiarzy. Pozdrawiam myślących.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx9 
  • e-Petr_gość

    26.03.2012, 10:14

    Masz pasa - masz obowiązek

    Masz psa to masz obowiązki. I na tym możnaby skończyć dyskusję. Nie chcesz sprzątać po swoim psie to nie nadajesz się na właściciela psa. Skąd to oburzenie? W Anglii trawniki w mieście są dla ludzi nie dla psów. Na trawie siedzi się, urządza pikniki, itd. Nikt nie wchodzi tam z psem. Dlatego słuszne jest zakazywanie wchodzenia z psami na trawniki w mieście, które przeznaczone są do rekreacji. Oczywiście, należy też przygotować, oznaczyć i poinformować mieszkańców, gdzie mogą wyprowadzać swoje psy. Chyba to nie jest zbyt trudne.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx3.xx7 
  • fgh_gość

    26.03.2012, 12:13

    Mańkowski na czele ?!

    ale jaja...

    Odpowiedz
    IP: 188.124.xx9.xx9 
  • erdthfgh_gość

    26.03.2012, 22:27

    zielony od ekologi

    hehee

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • piesek_gość

    28.03.2012, 09:39

    ...

    wy tojestescie pierdo....ci az glowa boli bez kitu do roboty lepiej sie wescie

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.