TCZEWSCY PATRIOCI BOHATEROM

TCZEWSCY PATRIOCI BOHATEROM

zobacz galerię zdjęć: 1
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Tczewscy Patrioci zapraszają mieszkańców miasta Tczewa do wzięcia udziału w Bożonarodzeniowej
akcji "Rodacy Bohaterom" organizowanej przez stowarzyszenie Odra-Niemen.

Wraz z Wami mamy możliwość bezpośredniej pomocy Kombatantom, żyjącym na Kresach. Poprzez akcję
zbierania świątecznych paczek, które zostaną przekazane najbardziej potrzebującym, starszym ludziom,
możemy okazać im naszą pamięć i słowa otuchy. Ich losy były i wciąż są dramatyczne. Dla rodaków
spędzających święta na dawnych Kresach takie wyrazy wsparcia i zwykłej życzliwości są bardzo

potrzebne. Nie zapominajmy, że przed nami Boże Narodzenie!

Lista produktów:
- kawa, herbata, kakao,
- olej, makaron, ryż, kasza, cukier,
- owoce w puszkach, słodycze, bakalie,
Nie zapomnijmy również o Bożonarodzeniowe kartce z życzeniami, a także o świątecznym opłatku !

Paczki świąteczne dotrą do:
- Stowarzyszenia Żołnierzy AK na Białorusi,
- Klubu Weteranów AK w Wilnie
- Stowarzyszenia Polskich Kombatantów na Litwie
- Stowarzyszenia Wrzesień '39
- Lwowskiego Towarzystwa Polskich Kombatantów i Osób Represjonowanych
Ponadto wspieramy też polskie rodziny wielodzietne, osoby samotne, rodziny i osoby wskazane przez
Związki Polaków na Ukrainie, Litwie i Białorusi a także Mołdawii.

Paczki świąteczne dotrą do:
- Stowarzyszenia Żołnierzy AK na Białorusi,
- Klubu Weteranów AK w Wilnie

- Stowarzyszenia Polskich Kombatantów na Litwie
- Stowarzyszenia Wrzesień '39
- Lwowskiego Towarzystwa Polskich Kombatantów i Osób Represjonowanych
Ponadto wspieramy też polskie rodziny wielodzietne, osoby samotne, rodziny i osoby wskazane przez
Związki Polaków na Ukrainie, Litwie i Białorusi a także Mołdawii.

Akcja zbiórki trwa od 1 do 15 grudnia br.

https://www.facebook.com/events/583452581787550/?ref_newsfeed_stor y_type=regular

Koordynacją zbiórki w Tczewie zajmuje się
Mateusz Szweda
e-mail : szweda.mateusz@wp.pl,
tel. +48 605 514 017 / 798 895 572
facebook: Tczewscy Patrioci

CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM !

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (30)
dodaj komentarz

  • zaratustra83

    03.12.2014, 12:37

    aktywny patriotyzm

    Moi drodzy patriotyzm to nie tylko gadanie ale i działanie wiec gorąco zachęcam do wzięcia udziału w tej akcji.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • steprz

    03.12.2014, 14:15

    zaraz wszystko wysyłać??

    Zwróćmy uwage że w Polsce i w naszym mieście też są biedni i bezdomni ludzie,a nie zaraz zbiórka na Litwe Białoruś itp. Prezydent zrobi tylko wigilie miejską i myśli że po problemie,a MOPS już wiadomo pomoże alkoholikom-bo to HOROBA,a zwykłym obywatelom już nie.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • pepe_gość

    03.12.2014, 15:28

    czytaj

    czytaj ze zrozumieniem. To zbiórka dla POLAKÓW mieszkających na kresach wschodnich, bohaterów drugiej wojny światowej. Ludzie, którzy absolutnie nie mogą liczyć na wsparcie miejscowych władz.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx0 

    zaratustra83

    03.12.2014, 18:08

    szczytny cel

    Odbiorcą darów z tej akcji będą ludzie jacy walczyli za Polskę a pozostali na terenach jakie odebrano II RP. Swoja drogą to przykre że żołnierze jacy nie szczędzili w walce z okupantem, żyją niejednokrotnie w skrajnym ubóstwie. Takiej wdzięczności doczekali się od Rzeczpospolitej za swoją walkę. Możemy albo się wstydzić za nasz kraj jaki powinien dbać o swoich obrońców, albo okazać naszą wdzięczność za ich wysiłek, pomagając.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    03.12.2014, 16:24

    Lekka przesada

    Cały rok oglądamy zbiórki różnych instytucji i organizacji, Caritasu, Banku Żywności, Szlachetnej Paczki, Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Akacja oddaj 1% podatku na... liczne zbiórki fundacji charytatywnych na wygięty paluszek wujka Zdziśka i na świeże pampersy dla małego Krzysia. Pomijam fakt zbierania pieniędzy w kościele - tam zbiórka jest kilka razy w ciągu jednej mszy, 1-go listopada zbiórka na remont pomników starych cmentarzy, notoryczne zbiórki w stylu wyślij sms na nr i pomóż telewizyjnej fundacji... Polska staje się narodem zbieraczy, wiecznych ciułaczy, skarpeciarzy proszących o pomoc na każdym rogu ulicy 12 miesięcy w roku, to lekka przesada, gdyż ludzie są już tym widokiem bardzo zmęczeni. Nie neguje pomocy bliźniemu w potrzebie, ale czy wrzucając pieniądze do puszki macie świadomość tego, że pieniądze w całości trafią do potrzebujących? czy po prostu w łatwy sposób zaspokajacie swoją chwilową potrzebę serca - najczęściej przed świętami?

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx0.xx2 
  • Johan_gość

    03.12.2014, 17:24

    Nie dawaj

    Po prostu nie dawaj, jak jesteś tym bardzo zmęczony. Mówisz, że ludzie są, a ja nie jestem. Masz kiepskich informatorów. A do Pana steprz- Człowiek chory to obywatel niezwykły? Pozdrawiam

    Cytuj
    IP: 83.8.xx7.xx5 

    zaratustra83

    03.12.2014, 18:00

    dobroczynność

    Wolę dobroczynność realizowaną z odruchu serca niż działalność MOPS czy innych tego typu państwowych wrzodów. Tu każdy daje jak chce, ile chce i o ile ma taką chęć. A na tą pseudo pomoc socjalna państwa idą potężne pieniądze wydzierane nam siłą w podatkach. Jak najbardziej popieram takie akcje i całkowicie nie zgadzam się z okradaniem obywateli pod przykrywką pomocy jaką to niby państwo daje innym obywatelom.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    do Johan_gość

    03.12.2014, 21:07

    prawda

    Tak Johan chory to obywatel niezwykły bo dla MOPS pijaństwo i alkoholizm to choroba, im muszą dać,a zwykły człowiek tam pujdzie po pomoc i nic nie dadzą,a jak powiesz że zaczniesz pić to pierwsze ich słowa TO ZABIERZEMY PANU DZIECI. I TU SIĘ KOŁO ZAMYKA.Wiem bo starałem sie o pomoc. jestem inwalidą mam żone która zarabia 1200 na ręke i 2 dzieci,ja bez renty itp po opłatach zostaje ok 400 zł,a szkoła jedzenie,leki z nieba????????????????????

    Cytuj
    IP: 31.61.xx1.xx2 

    yhy_gość

    04.12.2014, 13:15

    zaratustra

    cytaty z Ciebie: post z 18.00:"całkowicie nie zgadzam się z okradaniem obywateli pod przykrywką pomocy jaką to niby państwo daje innym obywatelom" post z 18.08: "nasz kraj jaki powinien dbać o swoich obrońców, albo okazać naszą wdzięczność za ich wysiłek, pomagając" W ciągu 8 minut zmieniłeś zdanie??? To jesteś za pomocą państwa czy nie???

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 

    zaratustra83

    04.12.2014, 15:31

    do ~ yhy_gość

    Nie jestem za państwem opiekuńczym. To podstawa. Jednak jako podatnicy powinniśmy utrzymywać wojsko i policje jakie mają zapewniać nam bezpieczeństwo. Tu właśnie pojawia się fakt taki że ci kombatanci z czasów 2 wojny światowej powinni otrzymywać godziwą emeryturę wojskową za zasługi dla naszej ojczyzny. Między zasiłkiem a wynagrodzeniem za wykonaną pracę jest różnica. Nie nie uważam by kombatanci powinni dostawać zasiłki, powinni dostawać wynagrodzenie od nas (bo Polska istnieje dla tego że oni walczyli) za to że bronili naszej ojczyzny. Powinni mieć normalną emeryturę bo im się należy. Jak to jest że aparatczycy z czasów PRL dostają emeryturę a ludzie jacy narażali życie za naszą wolność muszą prosić o pomoc? Żołnierzowi należy się szacunek i godziwe traktowanie za jego służbę. A jeżeli własnych obrońców traktujemy jak bezpańskie psy to znaczy że na wolność nie zasługujemy. Ja wiem że w wojsku też bywają czarne owce ale generalnie zasada powinna być taka że kto nas chroni temu szacunek i wynagrodzenie się należy.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    yhy_gość

    05.12.2014, 14:49

    to teraz mi wytłumacz na jakiej podstawie chcesz wyliczyć to "wynagrodzenie". Jako wolnorynkowiec powinieneś wiedzieć, że wynagrodzenie jest świadczeniem ekwiwalentnym do wykonywanej pracy. Jeśli pracą nazwać "obronę naszej ojczyzny" to ja zawsze uważałem, że obrona ojczyzny jest bezcenna i robi się to z czystego świętego obowiązku, nie licząc na profity czy zaszczyty, jednym słowem - WOLONTARIAT. Ale jeśli nawet się mylę: jakie kategorie przyjąć dla określenia wysokości takiego "wynagrodzenia" (wszak wynagrodzenie powinno być ekwiwalentne, a zasługi zasługom nie równe)??? PS> Czy takie poglądy w tej kwestii mają wszyscy korwiniści, czy jesteś odosobnionym przypadkiem, bo wydaje mi się że M.Friedmann by się w grobie przewrócił jakby to przeczytał.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 

    zaratustra83

    07.12.2014, 23:52

    do ~ yhy_gość

    No wiesz z zaszłościami przeszłości jest tak że trzeba się po prostu nad tym na spokojnie zastanowić, tak samo jak trzeba na spokojnie podejść do kwestii świadczeń z ZUS. Powinniśmy za to pomyśleć o rozwiązaniach na przyszłości tak by tak ważna kwestia nie budziła jakichkolwiek dyskusji w przyszłości.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • przemek_gość

    03.12.2014, 19:31

    aaaaaaaa

    Aczy słyszał ktoś kiedyś aby inne kraje zbierały dary dla POLSKI? Bo ja nie. Tylko Polak taki naiwny. Dobrze uzbiera się tego troszke a ile tak naprawde trafi do potrzebujących???????? może kilka procent,bo reszta pujdzie bokiem do tych co zawsze im mało.

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx1.xx2 
  • _gość

    03.12.2014, 20:53

    w stanie wojennym Polsce pomagały:

    Francja (leki), Niemcy (RFN i Berlin Zachodni), Szwecja i USA (głównie żywność i ubrania) (- nie jestem pewny, czy dary z USA nie pochodziły tylko i wyłącznie od Polonii).

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx9 

    zaratustra83

    03.12.2014, 22:06

    do ~ przemek_gość

    Rozumiem że oceniasz organizatorów wedle własnej miary.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • El-mar_gość

    03.12.2014, 21:51

    Każdy orze,jak może!

    Po Tczewie roznoszone są ulotki o zbiórce odzieży używanej pod szyldem caritas,a wystarczy wejść na ich adres-tesso sp j ul spokojna 20 Gdynia i jest to hurtownia odzieży używanej--jeszcze na ulotce jest napisane--pod patronatem diecezji pelplińskiej,--widzicie kto na tym zarabia!!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx0.xx5 
  • zaratustra83

    04.12.2014, 08:58

    pojemniki na odzież itp.

    Ogarnijcie się. Myślicie że z pojemników na odzież jest to wszystko rozpakowywane prane i rozdawane? W pojemnikach zbierana jest odzież, potem jest sortowana. Co się nadaje to może i trafia w formie materialnej ale większość z tych rzeczy jest przerabiana na czyściwo (szmaty) i sprzedawana do firm. Z tych starych ciuchów robi się pieniądze. Pojemniki oznaczone logiem caritas czy ciuch zbierane przez nich bezpośrednio są spieniężane i w formie kasy pomoc trafia do Caritasu. Produkcja czyściwa zajmują się firmy dla tego też to one obsługują zbiórkę odzieży w kontenerach.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Tczewscy Patrioci_gość

    03.12.2014, 23:50

    Panie zaratustra83 nie ma się co "kopać z koniem". My jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że patrzy się na nas z pod tzw. "byka", mieliśmy okazję już brać udział w tego typu akcjach nie raz i wiemy jak reaguje społeczeństwo. Chcieliśmy tylko poinformować mieszkańców o przeprowadzanej zbiórce, jeśli ktoś zdecyduje się wspomóc Polskich kombatantów oraz Poskie rodziny na byłych terenach RP można się z nami kontaktować. Pierwsi darczyńcy już się pojawili za co Serdecznie Dziękujemy. Prosimy tylko o kulturę w komentarzach oraz o czytanie ze zrozumieniem. Jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości również zapraszam do kontaktowania się z nami osobiście, a nie anonimowo poprzez serwisy społecznościowe czy informacyjne, bo my wojny w internecie prowadzić nie zamierzamy. Czołem Wielkiej Polsce!

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx6.xx6 
  • zaratustra83

    04.12.2014, 09:07

    bezpodstawne oskarżenia

    Za przeproszeniem ale cholera mnie bierze na takie podejście. Wystawać w święta pod pomnikami, palić znicze i odwalać szopki to każdy potrafi. Ale miarą człowieka nie jest to jakim się kreuje tylko co czyni. Ja jeszcze rozumiem ze można nie chcieć pomagać, można samemu tez być w takiej sytuacji że pomocy się samemu potrzebuje, ale wleźć i jeszcze szkodzić i szkalować to już trzeba mieć tupet i być totalnym chamem. Co innego jest ostrzegać przed oszustami i dopytywać o wiarygodność akcji a co innego jest jawnie i bezpodstawnie oskarżać organizatorów o złodziejstwo tak jak to zrobił ~ przemek_gość, no chyba że pan Przemek sam nie wie co pisze.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    yhy_gość

    04.12.2014, 13:22

    bo Pan przemek_gość mógł paść ofiarą nagonki na WOŚP i teraz dla niego wszystkie zbiórki charytatywne mogą być "podejrzane". Drodzy narodowcy - "kto mieczem wojuje..."

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 

    zaratustra83

    04.12.2014, 15:34

    do ~ yhy_gość

    Mogą oczywiście. Sam zawsze staram się sprawdzać na co idą środki jeżeli mam się dołożyć. Ale bezpodstawnie nie nazywam kogoś złodziejem.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • AG_gość

    04.12.2014, 00:15

    ...

    Szkoda że rząd zapomniał o kombatantach...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • gość_gość

    05.12.2014, 14:15

    gość

    ok widzisz sam że czasami warto spojrzeć z boku jak śpiewał Czesław Niemen ,ktoś słowem złym ugodzi tak jak nożem.

    Cytuj
    IP: 188.110.xx4.xx4 

    yhy_gość

    05.12.2014, 14:30

    czyżby zapomniał???

    słyszałeś o ustawie o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego? Ta ustawa obowiązuje od 1991r. Od października br. uprawnienia kombatantów się zwiększyły.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • gość_gość

    04.12.2014, 21:16

    do zaratustra83

    Kolego Patrioto nie nazywaj ludzi ;chamami ' bo skąd wiesz jak Ty jesteś odbierany?Skąd wiecie kto jest Patriotą a kto nie?I pytanie ilu kombatantów z 1939 jeszcze żyje ?Jeżeli w 1939 Miał lat powiedzmy 18 to teraz ma ponad 90 już nawet Kloss już umarł

    Odpowiedz
    IP: 84.57.xx2.xx8 
  • zaratustra83

    05.12.2014, 08:32

    moja ocena

    Moja sprawa jak oceniam ludzi. Tak samo każdego sprawa jest jak ocenia mnie? Co to mam teraz twierdzić że ktoś nie jest chamski bo 2 osoby powiedziały że nie jest mimo że przykładowo wobec mnie taki był? Dziwne to twoje rozumowanie. Generalnie człowiek nigdy nie jest do końca obiektywny i zawsze ocena jaką wystawia jest jego oceną, no chyba że nie posiada własnego zdania i potrafi tylko powtarzać po innych.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    zaratustra83

    05.12.2014, 09:41

    tak na marginesie

    Tal na marginesie to muszę przyznać że ostatnio chyba też robię się za ostry w swoich wypowiedziach. Po prostu przeraża mnie rzeczywistość jaka mnie otacza i fakt że brak w ludziach rozsądku i nie idzie do nich dotrzeć. Chyba czas zacząć popijać meliskę na uspokojenie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • andromeda_gość

    09.12.2014, 12:04

    cel akcji szczytny i chętnie bym ją poparł. jednak wolę samemu odnaleźć adresy ww. stowarzyszeń kombatanckich i wysłać paczkę niż wchodzić w porozumienie z organizacją "Tczewscy Patrioci". z jakiego powodu? z takiego, że mogę być patriotą bez prawicowych albo innych odchyleń. oglądnąłem fan page i znalazłem to czego się spodziewałem - patriotyzm kibicowski albo w wydaniu gimbo-prawicowym z mlekiem pod nosem, czyli trochę tego trochę tamtego: homoseksualistom NIE miesza się w kilkoma powierzchownymi sloganami na temat gospodarki, w tym żołnierze wyklęci pomiędzy hasłami antyrządowi (antyPeO). oczywiscie nie mogło zabraknąć marszu niepodleglosci. co najbardziej ochłodziło moją krótką sympatię do TP to kwestia konszachtów między nimi a Obozem Narodowo - Radykalnym - organizacją patriotyczną tylko z nazwy. niestety wielu patriotów - kombatantów, którym pomagają takie organizacje jak ONR zastanawia się dlaczego "kombatancki" patriotyzm tak bardzo różni się od tego ONR-owego, za którym stoi wiele agresji, nietolerancji i bezwarunkowej niechęci do innych. mój patriotyzm nie jest wypisany na koszulkach i murach, nie nosi sztandarów, nie krzyczy, nie narzuca poglądów jedynie słusznych, nie wchodzi w porozumienie z osobami o wątpliwej reputacji. mój patriotyzm to ciężka praca tu w Polsce, moje dzieci, moja pamięć o historii, szacunek dla starszych i wszystkich wokół mnie, otwarty umysł i wiele innych małych spraw, które budują ten kraj z małych klocków... czyny małe, ale konkretne.... nie puszę się, nie nazywam siebie spadkobiercą żołnierzy wyklętych, bo w obliczu ich czynów jestem malutkim człowiekiem i nie mam prawa nawet myśleć, ze jestem przedłużeniem ich ręki, jak mają to w zwyczaju kibice. mam nadzieję, że nie będziemy musieli kiedyś udowadniać, że jesteśmy tak samo odważni jak ludzie, którzy walczyli o niepodległość. deklaracje, racowiska, patriotyczne flagi nie czynią z nas bohaterów a na pewno nie są chlubą, gdy po zwinięciu sektorówki patriotyczne slogany zostają zastąpione swojskim Legia to k...a i prostytutka. tym niemniej mam nadzieję, że jak najwięcej darów trafi do kombatantów na kresach, o których nie potrafi się upomnieć polskie państwo.

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx4.xx2 
  • lokis_gość

    12.12.2014, 08:47

    Gdzie konkretnie mam przekazać dary?

    Witam! Gdzie i komu mam przekazać zakupioną żywność? Proszę o wskazanie konkretnego miejsca. Pozdrawiam Lokis

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx1 
  • Tczewscy Patrioci _gość

    12.12.2014, 17:01

    Sobota oraz Niedziela od godziny 9:00 będziemy zbierać żywność w sieci Kaufland.  e-mail : szweda.mateusz@wp.pl, tel. +48 605 514 017 / 798 895 572 facebook: Tczewscy Patrioci

    Cytuj
    IP: 87.205.xx5.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.