Młodzieżowa Rada Miasta popiera akcję dot. usunięcia gwiazdy radzieckiej

Gwiazda radziecka (fot. tcz.pl)
Młodzieżowa Rada Miasta popiera akcję dot. usunięcia gwiazdy radzieckiej

zobacz galerię zdjęć: 3
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Młodzieżowa Rada Miasta Tczewa udziela poparcia akcji dot. usunięcia gwiazdy radzieckiej z pomnika stojącego przy ulicach 30 Stycznia i Szkoły Morskiej.

Przewodniczący Młodzieżowej Rady Miasta, Jakub Kruszyński przekazał organizatorom akcji list, w którym rada deklaruje swoje poparcie dla inicjatywy. Jego treść prezentuje się następująco:

Tczew, 11 lutego 2016 roku

Szanowny Pan

Marcin Krzywkowski
Prezes Partii KORWiN w Powiecie Tczewskim

oraz

Szanowny Pan
Marcin Czapiewski
Koordynator Młodzieży Wszechpolskiej w Tczewie

Na podstawie uchwały nr 8/2015-2018 Młodzieżowej Rady Miasta Tczewa z dnia 11 lutego 2016 roku, udzielam poparcia współorganizowanej przez Pana akcji, dotyczącej zdjęcia czerwonej gwiazdy z obelisku, stojącego przy ulicach Szkoły Morskiej i 30 Stycznia. Reprezentujemy młode pokolenie Tczewian, pokolenie, które przyszło na świat i wychowało się w wolnej Polsce. Nie wyobrażamy sobie życia w zniewolonej Ojczyźnie, krytycznie odnosimy się do ideologii komunistycznej, której jednym z symboli jest wyżej wymieniona gwiazda. Jesteśmy zwolennikami usuwania z przestrzeni publicznej symboli sowietyzacji Polski, utraty jej suwerenności na ponad 40 lat. Jednocześnie szanujemy prawo do spoczynku ponad 400 żołnierzy, pochowanych w mogile zbiorowej pod pomnikiem. Uważamy, że przeniesienie gwiazdy do np. muzeum przy jednoczesnym zachowaniu mogiły i tablicy upamiętniającej poległych doprowadzi do kompromisu i zakończenia sporu trwającego od lat pomiędzy mieszkańcami Tczewa.

Z poważaniem

Jakub Kruszyński
Przewodniczący Młodzieżowej Rady Miasta Tczewa

Więcej: https://www.facebook.com/KORWiN.Tczew/photos/a.558385664304462.1073741825.136319423177757/670508743092153/?type=3&theater

Archiwum wiadomości

Policja przyglądała się zajściu, które miało miejsce przy ulicy 30 Stycznia. Wylegitymowano m.in. osoby, które przy użyciu drabiny ustawionej na samochodzie, zakryły część pomnika. Pomnik mogiła co jakiś czas budzi zainteresowanie mediów - w przeszłości obelisk pomalowano farbą.



Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (76)
dodaj komentarz

  • PLUSUJEMNY_gość

    16.02.2016, 14:52

    A małolatom proponuję...

    poczekać z wyrazaniem kategorycznych opinii dotyczących historii.Skoro razi was czerwona gwiazda, która nie jest symbolem komunistycznym,aczkolwiek może kojarzyć się z radzieckim okupantem, to rownież powinniście douczyć się o tak obecnie popularnych tzw.Żołnierzach Wyklętych.Na Podhalu i Słowacji spytajcie o "Ognia" , a na Podlasiu i Białorusi o "BUREGO". Tylko po zadaniu pytania uwazajcie , żeby ktoś wam "nie przywalił" . Przekonacie się , jak to jest z tymi "oczywistymi ocenami" i dajcie już spokój tym , którzy tam spoczywają ,gdyz naprawdę od takich gestów nie staniecie się większymi patriotami. A ultraprawicowcowców z KORWIN i MW chciałbym spytac o jakieś inne "PATRIOTYCZNE CZYNY" oprócz wykrzykiwania na wiecach haseł obrażających wszystkich spoza naszego "plemienia"?

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xx7 
  • komuchu ty_gość

    16.02.2016, 19:33

    Spłyń do ścieków lewacki degeneracie. Weź sobie tą gwiazdę i gnaty tych zwierząt na swoje podwórko . Ja nie chcę mieć w Polsce symboli i czegokolwiek wspólnego z najeźdźcą mojej Ojczyzny.

    Cytuj
    IP: 164.126.xx3.xx1 

    roma_gość

    17.02.2016, 11:41

    do komuchu ty, pomijając nikłą wartość merytoryczną Pańskiej wypowiedzi, to równie dobrze powinien Pan teraz zdemolować chociażby pomnik austriackich żołnierzy w Tczewie - oni byli wśród rozbiorców i z pewnością można ich zaliczyć do najeźdźców. ponadto, jeśli pan nie chce mieć żadnych symboli związanych z najeźdźcami ojczyzny, to proszę też zacząć akcję usuwania wszystkiego co powstało w latach 1795-1918 (w przypadku Pomorza 1920). ale naprawdę wszystkiego. i lewak i prawicowiec to dla mnie te same odmiany ludzi bez mózgu. nie potraficie myśleć samodzielnie, tylko wierzycie w idee, które ktoś wam podrzuca. zacznijcie używać mózgów!

    Cytuj
    IP: 83.8.xx8.xxx 

    _gość

    17.02.2016, 21:49

    Wyroku Sądu Warszawskiego Okręgu Wojskowego, który w 1995 roku unieważnił wyrok śmierci dla Rajsa, uzasadniając, że partyzant „walczył o niepodległy byt państwa polskiego”, a wydając rozkaz o pacyfikacji białoruskich wsi miała działać w sytuacji stanu wyższej konieczności, która zmusza do podejmowania działań niejednoznacznych pod względem etycznym. 30 czerwca 2005 Komisja Ścigania Zbrodni Przeciwko Narodowi Polskiemu umorzyła śledztwo ws. zbrodni dokonanych na terenie powiatu Bielsk Podlaski wobec białoruskich wyznawców prawosławia.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx8 

    suaf_gość

    18.02.2016, 09:11

    do gościa: umorzenie umorzeniu nierówne

    Komisja Ścigania Zbrodni Przeciwko Narodowi Polskiemu umorzyła postępowanie ze względów proceduralnych (res iudicata - art. 17 par. 1 pkt 7 k.p.k., śmierci części sprawców - art. 17 par. 1 pkt 5 k.p.k., niewykrycia części sprawców), a nie z tych względów, że tzw. Rajd Burego nie był zbrodnią. Komisja we wspomnianym przez Ciebie postanowieniu wręcz wskazała: "Nie kwestionując idei walki o niepodległość Polski prowadzonej przez organizacje sprzeciwiające się narzuconej władzy, do których należy zaliczyć Narodowe Zjednoczenie Wojskowe należy stanowczo stwierdzić, iż zabójstwa furmanów i pacyfikacje wsi w styczniu lutym 1946 r. nie można utożsamiać z walką o niepodległy byt państwa, gdyż nosi znamiona ludobójstwa. W żadnym też wypadku nie można tego co się zdarzyło, usprawiedliwiać walką o niepodległy byt Państwa Polskiego. Wręcz przeciwnie akcje „Burego” przeprowadzone wobec mieszkańców podlaskich wsi, wspomagały komunistyczny aparat władzy i to przede wszystkim poprzez obniżenie prestiżu organizacji podziemnych, dostarczenie argumentów propagandowych o bandytyzmie oddziałów partyzanckich." Polecam przeczytać komunikat IPN koniecznie ZE ZROZUMIENIEM: tnij.tcz.pl/?u=511b1e

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • vbn_gość

    16.02.2016, 14:52

    vbn

    Popieram tzn gwiazde nalezy usunąć a mogiłe i tablice zostawić

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx7.xx9 
  • tczkast_gość

    16.02.2016, 14:53

    Wiecie tyle co nic

    "ideologii komunistycznej, której jednym z symboli jest wyżej wymieniona gwiazda" Ta gwiazda nie jest symbolem ideologii komunistycznej, tylko symbolem sił zbrojnych byłego ZSRR, co więcej symbol czerwonej gwiazdy do dziś jest używany. Najczęściej w mediach możemy go zobaczyć na samolotach bojowych Federacji Rosyjskiej choćby tu: tnij.tcz.pl/?u=7f1576 . Co innego jeśli ta gwiazda jest w połączeniu z sierpem i młotem - wówczas możemy mówić o symbolach komunistycznych, które są prawnie zabronione w naszym kraju, a o ile pamiętam, sierp i młot dawno z tego pomnika "zleciał". W związku z tym jeżeli tam spoczywają radzieccy żołnierze (jacy by oni nie byli) należy im się szacunek dla zmarłych, a i symbol gwiazdy powinien pozostać bo to symbol sił zbrojnych, w których walczyli. To tak samo jak by na cmentarzach na świecie, na których są pochowani polscy żołnierze zaczęto zdejmować orzełki (bo to również symbol naszych sił zbrojnych). Przykład cmentarz w Newark w GB gdzie kiedyś spoczywały zwłoki Władysława Sikorskiego http://www.youtube.com/watch?v=vEw2-fDGnww Ciekawe czy gdyby "Młodzieżówka" brytyjska chciała zdejmować orzełki było by wam miło? Reasumując douczyć się w szkole, a jak nie dopytać nauczyciela historii , dopiero potem pisać coś publicznie...

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx1 
  • Patriot_gość

    16.02.2016, 18:09

    szkoda gadać

    Porównujesz armię polską z armią bolszewicką? Chyba Ciebie ktoś nie uczył historii kolego, polska armia nie zwalczała podziemia niepodległościowego na wyzwalanych terenach, nie plądrowała i nie gwałciła kobiet, a na pewno nie współpracowała w 1939 roku z Hitlerem, jak armia związku radzieckiego. Ok, to byli tylko ludzie, niech spoczywaja w pokoju, ale bez czerwonej gwiazdy, która symbolizuje armię imperium zła. Nie po to w 1920 pogoniliśmy ich spod Warszawy, żeby teraz w oczy kolił ich symbol!

    Cytuj
    IP: 94.254.xx2.xx1 

    realist_gość

    21.02.2016, 08:47

    Bo to chyba dobre porównanie (niestety)

    patrząc na to, co swoim postępowaniem Armia Krajowa zgotowała bezbronnej ludności cywilnej Warszawy 1 sierpnia 1944 r. Ciekawe czy bylibyśmy tutaj i teraz gdyby (wzorem tamtego wydarzenia) Armia Czerwona nie poszła na Berlin.

    Cytuj
    IP: 5.60.xx0.xx5 
  • suaf_gość

    16.02.2016, 14:59

    Samowolne zdjęcie gwiazdy będzie naruszeniem umowy z Federacją Rosyjską z dnia 1994r., naruszeniem przepisów o kompetencjach Rady Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa. Będzie też przestępstwem niszczenia mienia. To oznacza że Młodzieżowa Rada Miasta w Tczewie właśnie wyraziła poparcie dla popełnienia przestępstwa. Brawo Wy!!! Czekam kiedy uchwalicie, że popieracie akcję pt. "nap...lanie murzynów, ciapatych, pedałów i lewaków", o której ostatnio usłyszałem od jednego Wszechpolaka.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • Tadek_gość

    16.02.2016, 15:05

    Brawo

    Brawo młodzi dobry pomysł ale jeszcze lepszy przenieść mogiłe do Gdańska tam jest cmentrz dla takich jak oni.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx6 
  • gośc_gość

    08.03.2016, 21:05

    brawo Tadziu świetny pomysł!!! a mogiłe twojej babci przeniesiemy do koziej wólki bo tam jest miejsce dla takich jak ona....... Troche szacunku dla zmarłych może co?

    Cytuj
    IP: 83.11.xxx.xx7 
  • _gość

    16.02.2016, 15:14

    A wp***ziet z tym

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx2.xx2 
  • Albert1_gość

    16.02.2016, 15:26

    gwiazda na pomniku mogiły żołnierzy radzieckich.

    Czy nie można by było zastąpić gwiazdy krzyżem prawosławnym? Przecież to cmentarz.Skończyły by się rokroczne kłótnie na tle tego miejsca.

    Odpowiedz
    IP: 37.128.xx5.xx5 
  • gość_gość

    08.03.2016, 21:07

    nie Albercik nie można. To jest mogiła zbiorowa i nie wiadomo czy wszyscy byli prawosławni.

    Cytuj
    IP: 83.11.xxx.xx7 
  • Kirkor_gość

    16.02.2016, 15:39

    Szanowny Panie Jakubie

    Symbolem totalitarnego Związku Radzieckiego jest sierp i młot. Czerwona gwiazda dla rosyjskich żołnierzy oznaczała dokładnie to co dla Niemców czarny krzyż ( nie mylić ze swastyką ), dla wojsk USA biała gwiazda, dla Izraela Gwiazda Dawida i wreszcie dla Polaków biało-czerwona szachownica. Był to po prostu symbol wojsk umieszczany na czołgach, samolotach itd. Wiem, że nam kojarzy się ( i słusznie ) z radziecką okupacją po 1945 roku, ale nie możemy zapominać, że jest to po prostu symbol armii. Zresztą zarówno czerwona gwiazda, jak i biała oraz czarny krzyż nadal są w użyciu. Gdyby nad tymi grobami widniał sierp z młotem, pierwszy podpisałbym petycję o usunięcie takiego symbolu. Niestety Młodzieżowa Rada Miasta zamiast zająć się czymś konstruktywnym, zaczyna "demolować" groby. Na terenie całej Europy rozsiane są groby zwykłych żołnierzy i nikomu one nie przeszkadzają. Nawet na terenie Japonii, która otrzymała od USA dwa radioaktywne prezenty, znajdują się groby amerykańskich żolnierzy - i nawet tam są otoczone szacunkiem i opieką. Czy my musimy być zawsze inni ?

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx6.xx3 
  • Beznicka_gość

    16.02.2016, 16:54

    Jest to po prostu symbol armii.

    Jest to symbol szczególnej armii. Powinniśmy jej być wdzięczni za wymordowanie 20 tysięcy oficerów w Katyniu. (ironia!)

    Cytuj
    IP: 79.188.xx0.xx1 

    Mario_gość

    16.02.2016, 18:50

    Ech Beznicka...

    Katyń to NKWD, SS to nie Wermacht. Zgoda - i Armia Czerwona i Wermacht mają na swoim koncie zbrodnie, ale nie znaczy to, że w grobie leżą mordercy. To tak samo jakby przyznać rację Niemcom, którzy kiedyś opowiadali sobie dowcip o swoim aucie i Polakach, bo przecież każdy Polak to złodziej. Skoro wiemy, że jest inaczej, to dlaczego nie możemy zrozumieć i zaakceptować, ze w tczewskim grobie leżą zwykli żołnierze pognani przez Stalina na zachód i użyci jak zwykłe mięso armatnie ?

    Cytuj
    IP: 77.115.xx3.xx7 

    suaf_gość

    17.02.2016, 08:10

    do Beznicka

    Masz wielkie luki we wiedzy historycznej. W Katyniu oficerów wymordowało NKWD, a nie Armia Czerwona. To tak jakby obwiniać za śmierć bł. ks. Popiełuszko Polskie Wojsko Ludowe zamiast SB. Czego was uczą w tym gimnazjum, bo na pewno nie historii???

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 

    Beznicka_gość

    17.02.2016, 09:24

    Oczywiście...

    ...macie rację. NKWD to nie Armia Czerwona a Armia Czerwona to nie bolszewicka Rosja. Obozy zagłady nie były niemieckie tylko nazistowskie a naziści to Polacy zatem obozy były polskie. Niemcy i Rosjanie to gołąbki pokoju. Czerwona Gwiazda i niemiecki Czarny Krzyż to symbole miłości i braterstwa. Oj pomieszało się w głowach pokoleniu homo sowietikus. Okazuje się, że to nie ludzie tworzą totalitaryzmy ale totalitaryzm kształtuje ludzi. Czas abyście odeszli. Przestańcie tworzyć naszą ojczyznę na wasz obraz i podobieństwo!

    Cytuj
    IP: 83.23.xx8.xx8 

    suaf_gość

    17.02.2016, 11:16

    co za brednie!!! nie wciskaj mi w usta słów, których nie wypowiedziałem.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • .-. _gość

    16.02.2016, 15:44

    Ciekawe, czy MRM będzie protestować, jak bedą zdejmowac z mogił polskich zołnierzy na Bliski Wschodzie krzyże? To bedzie oczywiście atak na katolików i Polskę Mesjasza Narodów. Daleki jestem od uwielbienia dla sowieckich najeźdźców i dlatego uwazam, że usuwanie pomników generałów i "wielkich ludzi ZSRR" jest ze wszech miar słuszne, ale ruszanie symboli na mogile tych czasami niegramotnych prostych żołnierzy jest niechrześcijańskie.

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx7.xx8 
  • lenka_gość

    16.02.2016, 16:58

    Poznaj historię i nie wypisuj głupot,

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx0 

    .-._gość

    16.02.2016, 17:41

    jaką historie dziecinko, może bliżej, chlapnęłaś i heja do przodu? W czym problem, historię czego lub kogo? Mleko spod dzioba wytrzyj, a dopiero wtedy zabieraj się za pouczanie.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx7.xx8 
  • _gość

    16.02.2016, 15:45

    Brawo, w pełni popieram !

    Kiedy nastąpi uroczyste zdemontowanie gwiazdy?

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx0.xx2 
  • mieszkanka_gość

    16.02.2016, 16:24

    Wówczas gdy zamknięty będzie cmentarz polskich żołnierzy na Monte Casino.

    Cytuj
    IP: 83.23.xx4.xx1 
  • LSQ_gość

    16.02.2016, 16:32

    Omg. Za moich czasów MRM zajmowała się ważniejszymi rzeczami. Dziś wszystkim od tych "pseudohaseł" w głowach się poprzewracało :(

    Odpowiedz
    IP: 91.212.xx2.xx0 
  • _gość

    16.02.2016, 16:32

    Przeprowadzić ekshumację, z przeprowadzeniem badań archeologicznych na czele, a następnie przeniesienie szczątków na cmentarz wojenny. Temat sam by się zakończył.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx8 
  • gosc_gość

    17.02.2016, 07:38

    gosc

    Zapłacisz za to?

    Cytuj
    IP: 78.88.xx9.xx2 

    suaf_gość

    17.02.2016, 08:15

    "genialny" pomysł ekshumacji

    koszt ekshumacji jednej sztuki szczątków to ok. 4 tys. zł. Pomnóż to razy 400 żołnierzy, dodaj koszty transportu, miejsca na cmentarzu, przeniesienia pomnika. Już widzę ból 4 liter jak by ogłosili, że na przeniesienie szczątków ruskich trzeba wydać ok. 3 mln zł.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • seniorka_gość

    16.02.2016, 16:48

    usunięcie gwiazdy.

    Co te dzieci wiedzą o historii a może ich pradziadkowie leżą gdzieś w innym kraju i co tez mają o nich zapomnieć . Są Polacy na Monte Casino i co zniszczyć mają Włosi te groby. Przewagą tych głupich zagrań to ludzie urodzeni po 1990 r i młodsi. Wstyd ,że nie znają historii. Ale wielcy radni to już widać ,że przewrotowcy i niszczyciele wszystkiego . Niech pokarzą co Oni zrobili i zrobią jeszcze grosza nie dali na Państwo Polskie. Tylko to my ich utrzymujemy tych smarkaczy.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx2 
  • juniorka_gość

    16.02.2016, 18:14

    ...

    Różnica jest taka, że Polacy wyzwalali, a bolszewicy "wyzwalali" ;) My nie zwalczaliśmy podziemia niepodległościowego we Włoszech, nie wywoziliśmy fabryk do Polski, nie gwałciliśmy kobiet, nie instalowaliśmy tam podległego sobie rządu. A komuniści tak. Rozumiem jednak Pani pogląd, wszak uczęszczała Pani do szkoły w latach słusznie minionego PRLu. Obecna MRM to jedno z pierwszych pokoleń, którym nie kładziono komunałów do głowy! Czują się spadkobiercami tradycji patriotycznych, a nie socjalistycznych Pozdrawiam p.s. nie "pokarzą" a "pokażą" ;D

    Cytuj
    IP: 94.254.xx2.xx1 

    suaf_gość

    17.02.2016, 09:01

    do juniorki

    Jak mówi tradycyjne polskie przysłowie (żeby nie było że jestem wychowany w "tradycji socjalistycznej" cokolwiek to znaczy) "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia". Z Polakami na Monte Casino było różnie. Jedni walczyli po stronie aliantów z faszyzmem i nazizmem, drudzy (jako sygnatariusze Volksliste, często przymuszani groźbą zaboru majątku) bronili w mundurach Wermachtu reżimu Duce. Jakby Włosi byli takimi cynikami jak nasi politycy mogli by: a) w przypadku rządów Forza Nouva (jakbyś nie wiedziała to taka partia jarająca się Mussolinim, której prezesa Winnicki - były szew MW, zaprosił w zaszłym roku do Sejmu i na Marsz Niepodległości) stwierdzić, że Polacy walczący po stronie aliantów byli najeźdźcami i okupowali ich kraj, b) w przypadku rządów Komunistycznej Partii Włoch stwierdzić, że Polacy walczący w szeregach Wermachtu wspierali faszystowski terror - i jedni i drudzy teoretycznie mogą usuwać groby naszych rodaków. Z tego punktu widzenia nie byłoby żadnej różnicy.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • C>K>M

    16.02.2016, 16:59

    Dorasta pierwsze pokolenie, któremu w szkole nie kładziono do głowy komunałów.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    16.02.2016, 17:06

    Czerwone onuce zawsze będą bronić swych emblematów

    3,2,1 START ! Czerwony hejt rusza z minusami !

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx0.xx2 
  • MWTczew_gość

    16.02.2016, 18:18

    petycja

    PETYCJĘ O USUNIĘCIE GWIAZDY można podpisywać podczas zbiórek organizowanych przez inicjatorów akcji lub elektronicznie: tnij.tcz.pl/?u=52c7f2

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx2.xx1 
  • bezpartyjny_gość

    16.02.2016, 18:31

    dobra rada

    moze najpierw "Mlodziezowa Rada Miasta" by sie doksztalcila na temat a pozniej popierala akcje, jak do tej pory 0 wiadomosci az WSTYD i w "Radzie Miasta" po prostu , jak to sie mowi po polsku pogonic "baranow" poza tym rowniez zaliczam sie do tych kochajacych Ojczyzne ale slepo nie patrze, jak Ci (MW,NOR i PiS) z wielkim haslem "Bog,Honor i Ojczyzna" a w sercu i glowie pustka -:)))

    Odpowiedz
    IP: 5.146.xx1.xx0 
  • tez bezpartyjny_gość

    17.02.2016, 18:07

    Wujek "dobra rada"

    utyskuje nad młodymi którzy wiedzą co znaczy hasło B-H-O . Szkoda że nie  imponuje wielkością swego serca czy intelektu / przemilcza zaś pogoń za  kasą / Jak stać tylko na epitety zamiast godnej debaty to zapewne  pozostał mu tylko argument osławionego tow. Baumana tnij.tcz.pl/?u=a667f2

    Cytuj
    IP: 83.20.xx1.xx3 
  • _gość

    16.02.2016, 18:33

    Ludzie, co Wy z tym gwałceniem? Każda armia ma na swoim koncie gwałty. Nawet polskie wojsko. Czy naprawdę myślicie, że nasi żołnierze byli święci, nikogo nie ograbili, nic nie kradli, żadnej kobiety nie zgwałcili? Jak mówią starzy żołnierze "takie było prawo wojny". Osobiście też mi się to nie podoba, ale zastanówcie się, poczytajcie historię. Nawet w czasie krucjat krzyżowych kradziono i gwałcono.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xxx 
  • Ela_gość

    16.02.2016, 18:43

    Co przeszkadza?

    Co wam to przeszkadza zostawcie to tym ludziom którzy tam leżą należy im się ta gwiazda to jest ich symbol jestem przeciwna usuwaniem tego symbolu xajmnijcie się czymś innym czymś bardziej pożytecznym

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx3 
  • _gość

    18.02.2016, 21:34

    Polakom nie brak szacunku dla poległych

    Dopóki o misji Poległych Żołnierzy świadczy Czerwona Gwiazda to zawsze  szczerymi będą negatywne skojarzenia Polaków o morderczej agresji  komunistycznej od roku 1920 aż po ustanie okupacji znaczonej tym krwawym   symbolem. Pragniemy uznać słuszność ofiary poległych przez uhonorowanie  ich symbolem pokoju i pojednania. Świat od czasów biblijnego Potopu  rozpoznaje w gołębicy znak nadziei i pokoju. Uczciwe i godne byłoby  zamiast symbolu śmiertelnego terroru utwierdzenie na obelisku białej  gołębicy. Tak dokonałaby się niespełniona dotąd zapowiedź ówczesnego  Tyrana - zwanego Chorążym Pokoju że jego armie niosą pokój i wolność  ujarzmionej Europie.

    Cytuj
    IP: 83.23.xx9.xx7 

    ja_gość

    08.03.2016, 21:18

    gościu co ty jarasz? też chce trochę :)

    Cytuj
    IP: 83.11.xxx.xx7 
  • gosc_gość

    16.02.2016, 21:04

    gh

    tak usunac mlodzierz po24 zulic

    Odpowiedz
    IP: 164.126.xx0.xx8 
  • SZOPENFELDZIARZ_gość

    16.02.2016, 21:46

    A mi to nie przeszkadza. Tak samo jak nie przeszkadza mi inny kolor skóry, wyznania, światopogląd czy orientacja seksualna. Przeszkadza mi za to, że my Polacy w swym zacietrzewieniu jesteśmy w stanie zadusić drugiego tylko za to, że myśli inaczej.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx3.xx3 
  • zen_gość

    17.02.2016, 14:34

    właśnie pokazałeś, że przeszkadza Ci inny światopogląd, nie rzucaj słów na wiatr kolego

    Cytuj
    IP: 94.254.xx2.xx1 
  • _gość

    16.02.2016, 21:53

    Rosjanie wyzwalali nasz kraj i zgineli na naszych ziemiach.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx0 
  • zed_gość

    17.02.2016, 12:55

    bzdura

    To nie było wyzwolenie, tylko zamiana jednej okupacji na drugą. Czy po "wyzwoleniu" ustała grabież polskiego majątku, zarówno prywatnego jak i państwowego? Ludzie przestali być więzieni, prześladowani, wywożeni na przymusowe roboty, mordowani, gwałceni? Polska stałą się suwerennym, krajem, mogącym samodzielnie decydować o swoim losie? Z naszego terytorium zniknęły obce wojska, których jedynym celem było umożliwienie wyżej wymienionych działań? Skoro na żadne z powyższych pytań nie można udzielić twierdzącej odpowiedzi, to dla czego uważamy że Niemcy byli "be", a Rosjanie (czy raczej ogólnie Sowieci, bo byli to ludzie różnej narodowości) już "cacy"? Jedni i drudzy robili dokładnie to samo, od jednych i drugich doznaliśmy takich samych krzywd i była to taka sama okupacja jak niemiecka. Jedyna różnica, to kierunek w którym wyjeżdżały pociągi wywożące zarówno ludzi, jak i dobra materialne, od drobnych przedmiotów ukradzionych przez sołdatów zwykłym ludziom, przez dzieła sztuki, surowce po całe zakłady przemysłowe. Taka jest prawda, nie mamy za co być wdzięczni tym "wyzwolicielom", bo to nie było żadne wyzwolenie.

    Cytuj
    IP: 83.238.xx2.xx2 
  • _gość

    17.02.2016, 04:05

    Gierek forever!

    Kwas jest żrący i wypali nawet bardzo tęgi mózg, Naród chce czerwonej gwiazdy  krzyczy więc "komuno wróć"!

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx1.xx7 
  • _gość

    17.02.2016, 06:24

    dlaczego Polak szuka złego i to wszędzie zaczynając od gwiazdy kończąc na orbicie

    Odpowiedz
    IP: 83.3.xx0.xx0 
  • asfafs_gość

    17.02.2016, 06:54

    jestem za

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx9 
  • Tczewianin

    17.02.2016, 06:59

    Popieram pomysł usunięcia czerwonej gwiazdy z pomnika a skoro mowa o symbolach to lepiej by wyglądało gdyby w tym miejscu stanął jakiś wojskowy radziecki pojazd bądź samolot z tablicą upamiętniającą tych żołnierzy a szczątki poddane ekschumacji i przeniesione na cmentarz. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx8 
  • Kris_gość

    17.02.2016, 07:27

    Kim jest pan Jakub

    Czy pan Jakub niejest skoligacony przypadkiem z nieżyjącym byłym funkcjonariuszem SB w Tczewie o tym samym nazwisku ?

    Odpowiedz
    IP: 83.26.xx7.xx2 
  • removestar_gość

    17.02.2016, 09:51

    .

    Wydaje mi się, że to nie ma nic do rzeczy, nawet gdyby był, co z tego? Nie odpowiadamy za wybryki swojej rodziny, pomyśl jak byś się czuł, gdyby ktoś patrzył na Ciebie przez pryzmat Twojego krewnego, który ma coś na sumieniu.

    Cytuj
    IP: 94.254.xx2.xx1 

    Tralala_gość

    17.02.2016, 12:29

    SBki

    Fakt, to oznacza, że natychmiast trzeba go spalić na stosie

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx4 

    Sonsiat_gość

    17.02.2016, 15:45

    Oczywiście

    Oczywiście. Człowiek o imieniu Jakub ,bo panem się bywa i trzeba skończyć 18 lat żeby tak tytuować,jest wnukiem zmarłego eSBeka i synem gliniarza którego nazywano jak jedną z postaci "Muppet Show".Wiadomo że na "Z".. PS. Droga młodzieży.Może tą gwiazdę co Was tak w oczy kole zamienić na swastykę, która symbolizuje Niemiecką Armię Zbawienia w której służyła większość Waszych pradzaidków.Wszak Ci dzielni,mężni oraz zezwierzęceni  Rycerze(nie giermkowie) tejże Zbawieńczo-Wyzwoleńczej Armii byli witani kwiatami czekoladkami we wszystkich zniewolonych krajach świata.

    Cytuj
    IP: 195.33.xx4.xx0 

    do sonsiata_gość

    17.02.2016, 17:38

    .

    Skoro tak chętnie zdradzasz informacje o rodzinie Kruszyńskich, to może sam chociaż się przedstaw? Na pewno są bardzo ciekawi, kto tak chętnie i namiętnie o nich opowiada :) No chyba, że się boisz ;)

    Cytuj
    IP: 94.254.xx2.xx1 

    Wodnik Szuwarek_gość

    17.02.2016, 20:32

    Najnowsze informacje na temat kim jest Jakub K. - sprawdziłem - niejaki Jakub K. jest związany z niejakim Bronkiem K., którego dziadek był Agentem J23, podejrzewanym o współpracę z SS, konkretnie niejakim Brunerem. Oboje na koniec wojny wywieźli wagony pełne złota, które prawdopodobnie znajdują się na terenie obszaru objętego badaniami na temat Złotego Pociągu. Obaj Panowie J23 oraz Bruner wyjechali na Wyspy Bachama, otworzyli bardzo dobrze prosperujący Dom Uciech, z którego dochody przelewają na konto Jakuba K. Jakub K. jest jednym z najbogatszych ludzi w Polsce, z nudów chodzi do LO, swoich rodziców wysyła co miesiąc na wczasy do wujów Agenta J23 oraz Brunera oraz ich synów. Ogólnie rodzina K. jest ponadto właścicielem pół naftowych w Afryce i mają układy z niejakim Wladimirem P. Także strach się bać. A to wszystko potwierdzona prawda.

    Cytuj
    IP: 5.60.xx5.xx8 
  • gość_gość

    17.02.2016, 07:35

    gość

    Zostawić Tym ludziom gwiazdę pod która walczyli co byście powiedzieli gdyby ruskie w Katyniu zlikwidowaliby orła lub krzyże?

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx2 
  • _gość

    17.02.2016, 09:20

    Taka różnica, że tamtych wymordowano, a tych co leżą w Tczewie przysłali aby zająć teren i go okupować.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx8 
  • suaf_gość

    17.02.2016, 09:16

    Skoro MRM jest taka przywiązana do patriotycznych tradycji to dlaczego nie wspiera patriotyzmu lokalnego??? 10 lutego był Światowy Dzień Kociewia. Co takiego zrobiła MRM, żeby świętować godnie ten dzień w Tczewie??? W Pelplinie, Gniewie, Starogardzie, Nowym zorganizowano imprezy z tej okazji. A nasza MRM dzień później odgrzewa stare kotlety z "pomnikiem ruskich". Jesteśmy największym miastem na Kociewiu a tczewska "elita" młodzieży ma w d...pie lokalne tradycje. Taka prawda.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • kociewiak_gość

    17.02.2016, 22:19

    ech ta dzisiejsza młodzież!!! młode to i głupie. ale co zrobisz? jak mówi stare kociewskie przysłowie "to je amelinium - tego nie pomalujesz".

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx2 
  • _gość

    17.02.2016, 09:16

    a co na to Bolek

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx4.xx3 
  • ja_gość

    17.02.2016, 09:56

    Tam leżą ludzie Którzy byli na naszej ziemi nie koniecznie z własnej woli ,opamiętajcie się ,Polscy żołnierze też walczyli na różnych frontach i też zachowywali się różnie .Co są winni Ci ,którzy musieli walczyć w wojsku niemieckim ,czarni policjanci itp. Komentujący obrażają się nawzajem i to o co? o gwiazdę ,Wstyd !!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 79.187.xx0.xx3 
  • gość_gość

    17.02.2016, 11:01

    pomnik

    ci polegli niech odpoczywają w pokoju zajmijcie się żyjącymi bezdomnymi dziecmi niedożywionymi staruszkami bez środków do życia wyglądem naszego miasta lista pracy dla żyjących jest ogromna a wy próbujecie skłócic naród

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx5.xx8 
  • goisc_gość

    17.02.2016, 11:51

    gwiazda

    Mlodzi pisowscy dzialacze, zajmijcie sie czyms ;orzadnym i nie nasladujcie swych starych.  Xprzatajcie zapomniane groby, pomagajcie starszym ludziom, . Pomniki zostawcie w spokoju. To przez takich jak wy niszczone sz nagrobki zwyklych ludzZiejecie nienawiscia od mlodu. Wezcie sie za porzadna prace.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • PLUSUJEMNY_gość

    17.02.2016, 14:06

    Treść wielu komentarzy...

    świadczy o historycznej ignorancji,nacjonalistycznym oszołomstwie , no i o tym, że POLITYKA HISTORYCZNA jest realizowana zanim ogłoszono to oficjalnie!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xx7 
  • grzes_gość

    17.02.2016, 19:54

    no i co zamiast gwiazdy?kolejny pomnik jp2?wlasnie to jest historia. moze okrutna ale historia.ciekawe co zrobia ci mlodzi z rady miasta jak rosjanie usuna gdzis w rosji orla bialego z jakiegos pomnika?zapewne bedzie wielkie larum.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx3 
  • gość-gość _gość

    17.02.2016, 23:04

    gwiazda

    To jest skandal żeby zaniechać prawdę historyczną jaka miała miejsce pomiędzy rokiem 1944-1945 kiedy to Armia Czerwona wyzwoliła Polskę okupowaną przez Hitlerowskie Niemcy. Ci ludzie którzy oddali życie za wyzwolenie Polski w tym także Tczewa, należy upamiętnić. A usunięcie gwiazdy Radzieckiej z pomnika według mnie jest skandalem, to tak samo jak by Niemcy rozebrali pomnik żołnierzy polskich w Berlinie. Jest to obraza wobec żołnierzy Radzieckich którzy oddali życie za wyzwoloną Polskę. Natomiast pomysł usunięcia gwiazdy wziął się dopiero wtedy gdy stosunki Polsko- Rosyjskie się pogorszyły. Uważam że, należy oddać cześć tym którzy oddali życie za całą Polskę.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx2 
  • gość_gość

    18.02.2016, 07:32

    i to właśnie to

    I to właśnie to - takie akcje powodują że Polak Polakowi wrogiem. czytając komentarze to tylko nienawiść i niewiedza. Mądrych tu pełno - to więc dlaczego tak jest? Zastanówcie się co tak naprawdę każdego boli.... takie gesty nic nie budują na przyszłość,

    Odpowiedz
    IP: 193.227.xx3.xx1 
  • xxx_gość

    18.02.2016, 11:04

    x

    Te gówniarze niech zajmą się nauką bo mają braki wiedzy Powiedzmy że zdejmiecie gwiazdę i co zastapicie ja krzyżem ? Co do zbrodni wojennych to wspomina się tylko Katyń a o Wołyniu mówicie bardzo rzadko albo milczycie Przypomnę Wam jak bratni Ukraińcy obdzierali ze skóry Polaków ,rozdzierali końmi , obcinali kończyny itd ale w imię poprawności politycznej im wybaczyliśmy Żołnierze Wyklęci nie wszyscy byli bohaterami ,wielu to pospolici mordercy Ktoś wspomniał o Rajsy dodam jeszcze Ognia który wymordował dzieci w przedszkolu , Ponurego który był w UB liczył że zrobią go komendantem powiatu gdy poznali się na tym sadyście to zdezerterował i teraz jest w panteonie bohaterów Może nie wszyscy wiedzą że polska wojna domowa nie zaczeła się w 1945 r ale trwała całą wojnę Żołnierze z AL byli gorzej traktowani przez AKowców od Niemców ALowcy wiedzieli kto mordował ich ludzi ,po wyzwoleniu wzieli odwet Tak że historia nie jest taka czarno - biała jak niektórym się wydaje Polecam książkę żołnierza AK Stefana Dąbskiego pt Egzekutor

    Odpowiedz
    IP: 89.229.xx5.xx8 
  • _gość

    18.02.2016, 11:30

    Może byście zajęli się czymś pożytecznym, wynieście śmieci starszej sąsiadce, pomalujcie płot schorowanemu sąsiadowi, kupcie zabawki biednym dzieciom albo zaproście ich do kina. To naprawdę przyniesie więcej pożytku, niż zajmowanie się historią w celu zemsty na wszystkich "innych".

    Odpowiedz
    IP: 46.171.xx6.xx3 
  • kociewiak_gość

    18.02.2016, 23:20

    jak was razi to zawieście obok baner heinekena albo Crvenej Zvezdy Belgrad i będzie gites. może na czerwonej gwieździe będzie można zarabiać

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx2 
  • do redaktora

    19.02.2016, 12:00

    ..

    proszę poprawić przy Panie Krzywkowskim z "Szanowny" na "Szanowny Pan", słabo to wygląda, pozdrawiam :)

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx2.xx1 
  • ziomek_gość

    27.02.2016, 22:35

    Młodzieżowa Rada Miasta moze wziela by sie lepiej za nauke historii aby w doroslym zyciu nie podejmowac pochopnych decyzji lapiac sie modnej fali w naszym kraju jakim jest antysowieckie nastawienie. Nie jestem za ruskimi ale za rozmyslnym traktowaniem historii i pamiatek zwiazanych z okresem wojennym.

    Odpowiedz
    IP: 79.232.xx0.xx9 
  • Obywatel patriota_gość

    01.03.2016, 14:51

    Młodzierzowa Rada miasta

    Młodzi ludzie, historia ma to do siebie że powinna być analizowana przez fachowców i znawców badanych czasów. Przeczytałem część z tych waszych wypocin i włos mi się jeży. NIe macie pojęcia o tamtych czasach i o realizach jakie im towarzyszyły. Każdy nacjonalizm jest z gruntu zły i prowadzi do ksenofobi, nietolerancji a w konsekwencji do wynaturzenia w postaci np. komunizmu, faszyzmu itp w zależności w którą stronę skręci. Czerwona gwiazda na pomniku żołnierzy poległych w II WŚ. Co wam przeszkadza kawałek historii naszego państwa. Czy z równym zacietrzewieniem będziecie burzyli np zabytkowy most na Wiśle (wybudowali go Niemcy, jak i szpitale, pocztę i kilka innych budynków z czasów zaborów. Patriotyzm nie polega na opluwaniu jednego niewygodnego i modnego w ostatnim czasie skrawka historii, owszem tragicznej. Pamiętajcie że wśród tych żołnierzy leżą ukraińcy i białorusini, bo to ta część armii sowieckiej walczyła na tych terenach. zapewne większość z nich nie miała wyboru i szła na śmierć. Jak Ukraińcy dzisiaj podchodzą w podobny sposób do grobów i pomników polskich na ich terenach to też krzyczycie. Jak na Litwie dyskryminuje się polaków to tez larum. Właśnie takie postawy po różnych stronach powodują potem nieszczęścia wojny etc. Mam propozycję zaproponujcie coś pożytecznego dla obecnych młodych ludzi, jakieś inicjatywy które pozwolą młodym uwierzyć w siebie w swoją małą ojczyznę. Tylko praca i szacunek do drugiego człowieka powoduje że człowiek staje się szlachetniejszy. Więcej uśmiechu a mniej zacietrzewienia.

    Odpowiedz
    IP: 83.16.xx8.xx6 
  • ..._gość

    15.03.2016, 20:20

    szkoda gadać

    Mi się włos jeży jak widzę Twoją ortografię... "Młodzierzowa" :D Najpierw sam się doucz, a potem zabieraj się do pouczania innych.

    Cytuj
    IP: 94.254.xx3.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.