Tcz.pl logo

Szukaj

Kupokalipsa. Dlaczego nie sprzątacie po swoich psach?

Kupokalipsa. Dlaczego nie sprzątacie po swoich psach?

zobacz galerię zdjęć: 2
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Chciałbym poruszyć temat sprzątania przez właścicieli odchodów po swoich psach. Podobno straż miejska miała bardziej skupić się na tym problemie, ale ostatni raz widziałem strażniczkę, która kontroluje osobę z psem jakieś 3 lata temu.

Sytuacja wyglądała tak: -czy ma pani przy sobie woreczki na psie odchody? Pani odpowiada -ojej akurat zapomniałam. -Dobrze to pouczam żeby pani już nie zapominała bo za to jest mandat, ale dzisiaj tylko pouczam słownie. I tak to się skończyło. Tamta pani zapewne zapomniała woreczków z 300 razy i tyle kup pewnie nie zostało posprzątanych.

Długo się zbierałem do tego żeby coś o tym napisać, ale po dzisiejszym spacerze już mam dość. Kupa na kupie. Strach puścić psa gdzieś głębiej na trawnik, chociaż przy samych chodnikach nie wygląda to lepiej.

Takie pytania do posiadaczy psów. Czy czyścicie im łapy po powrocie do mieszkania? Czy śpią na kanapach lub co gorsza w łóżkach z właścicielami? Czy nie boicie się leżeć z takim psem w jednym łóżku który chwilę wcześniej mógł wejść w kupę na spacerze? Lubicie jak piesek roznosi odchody na łapach po mieszkaniu? Do tych którzy nie sprzątają po swoich pupilach - zastanówcie się nad tym.


Chodząc z psem kilka razy dziennie dokładnie widać kto nie sprząta odchodów i nie trudno jest dotrzeć do takich osób. Znam kilka dokładnych adresów takich osób i mogę napisać tak: 7 adresów osób które w ogóle nie sprzątają po psach i 4 adresy osób które czasem "zapomną"; bo myślą, że nikt nie widzi.

Nie będę ich upubliczniał, ale zastanawiam się czy nie zgłosić ich w odpowiednie miejsce. Nie lubie robić ludziom problemów, ale sytuacja w mojej okolicy jest tragiczna.
Dołączam mapki z zaznaczonymi strefami gdzie najczęściej można natrafić na "minę";. Gdyby strażnicy na tydzień wybrali się w te miajsca do kontroli to wyrobiliby normę mandatów na 3 lata. Najlepiej w godzinach 6-9, 13-15, 19-22. Wtedy najwięcej ludzi wychodzi z psami (na czerwono zaznaczone miejsca gdzie jest tragicznie, a na żółto średnio).

Chciałbym jeszcze krótko zwrócić uwagę na inny, mniejszy problem. Ludzie, którzy wychodzą z psami bez smyczy. O dziwo ciągle są takie osoby. Pamiętajcie jedną rzecz. Jeżeli wasz pies podbiega do innego i jest niegroźny, to już ten drugi nie koniecznie musi być przyjazny. Jeżeli wasz "podbiegacz"; zostanie ugryziony lub zagryziony przez innego psa to do kogo będziecie mieli pretensje? Wystarczy odrobina wyobraźni.

Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (28)
dodaj komentarz

  • +20

    Klemens _gość

    23.12.2025, 12:05

    kultury nie nauczysz

    Zbyt niskie mandaty.

    Odpowiedz
    IP: 195.94.xx7.xx5  #
  • +4

    Ely_gość

    29.12.2025, 08:14

    Kupy

    Na Ale.Zwyciestwa 3 ,notorycznie baba od dwóch czy trzech aut wyjście ze swoim psem na dosłownie 1 minutę,co nawet nie można nazwać spacerem a o sprzątaniu kupy to można zapomnieć że po co się schylać, przecież ktoś za nią tą zrobi,. Zastanawiam się tylko po co ludzie kupują sobie psa?czy tylko na pokaz .Chyba raczej tak.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx3.xx1  #
  • +23

    +1_gość

    23.12.2025, 19:43

    Dokładnie tak jest, popieram autora w 100%. Bulwar również jest cały obsr*ny. Po zmierzchu strach wychodzić, bo niewiele widać, a bardzo łatwo wdepnąć - jest w co.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx9  #
  • +3

    Psiarz_gość

    24.12.2025, 03:43

    90% racji.

    Zgadzam się w 100% w temacie odchodów. Czy tak trudno jest sprzątać po swoim psie??? Natomiast w kwestii chodzenia luzem, nie ma żadnego obowiązku prowadzenia psa na smyczy. Wszak, pod warunkiem, że pies jest ułożony i o żadnym samowolnym podbieganiu do innych psów, czy ludzi nie może być mowy i są na to paragrafy, to nie można z tego powodu wymagać, aby wszyscy, bezwzględnie prowadzili psa na uwięzi. Ja chodzę z psem luzem, kiedy tylko się da, ale nie podchodzi do nikogo bez mojej zgody a inne psy raczej nie podejdą, bo się boją. No i mało który pies byłby w stanie zrobić mu krzywdę.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx4.xx6  #
  • +5

    Tadek_gość

    24.12.2025, 08:19

    bar

    może ktoś zajmie się tym barem, bo po zamknięciu dalej są libacje alkoholowe i jest głośno a ich uczestnicy załatwiają swoje potrzeby gdzie popadnie, nie tylko panowie ale panie również! wstyd! jak na moje zamknąć tę spelunę!

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx2.xx8  #
  • +12

    qq_gość

    24.12.2025, 09:36

    Ja sie pytam czy taki kundel sra jej teraz za fotelem w domu...krótka piłka tak samo z jaraniem petów np na pkp . Pali koło smietnika, podjerzdza autobus, na szybko jeszcze 3-4 machy i cyk kepa na chodnik a obok smietnik. Słoma z butów u tychy wszystkich karyn zz kundlami i sebixów z fajkami

    Odpowiedz
    IP: 190.2.xx9.xx3  #
  • +5

    007_gość

    24.12.2025, 21:51

    Kupa na łapach

    Zgadzam się w 100% z małym wyjątkiem-pies w kupę nie wejdzie.To tak mądre stworzenie że czuje cudzą kupę na kilometr, jedynie ją obwącha ale nie wejdzie.Co do chodzenia z psami na smyczy: "W większości miejsc publicznych pies w Polsce musi być na smyczy, a często także w kagańcu, zwłaszcza jeśli jest rasą uznawaną za agresywną, co wynika z ustawy o ochronie zwierząt i Kodeksu wykroczeń, ale przepisy lokalne i zdrowy rozsądek decydują o szczegółach; kluczowa jest kontrola nad psem i zapewnienie bezpieczeństwa innym. Puszczanie psa luzem, bez smyczy i kagańca, może skutkować grzywną, nawet jeśli pies jest posłuszny, bo zagraża innym ludziom i zwierzętom, a w lesie jest to wręcz zabronione" I wszystko w temacie

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xxx.xx1  #
  • -3

    bezsrejtu_gość

    24.12.2025, 23:40

    Wypad z kundlami z miasta

    Jak można trzymać w domu to dziadostwo, śmierdzące ,rozmazujące góvvno po dywanach, meblach. Roznoszące zarazki, i do tego ubogacanie akustycznie okolicy. Powinni spakować wszystkie psy i wysłać je do Wietnamu, tam przynajmniej ugotują z tego coś dobrego i będą mieli pożytek.

    Odpowiedz
    IP: 195.128.xx1.xx5  #
  • Art_gość

    29.12.2025, 09:05

    ???

    W dzieciństwie to ty chyba trudne życie miałeś? Ktoś cię skrzywdził?

    Cytuj
    IP: 158.116.xx5.xx2  #
  • +7

    Xxx_gość

    25.12.2025, 21:41

    Mam też psa i nawet gdy ma biegunki biore chusteczki (zapas) i sprzątam po nim-dodam tylko że to nie maluch tylko owczarek niemiecki! Jak widać można! Takim osobom które nie sprzątają po swoich psach bym te odchody brał w woreczki z kartką "następnym razem posprzątaj po swoim psie" i wrzucał do skrzynki na listy, może wtedy by nauczyły się czegoś

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx9.xx5  #
  • +8

    Xyz_gość

    26.12.2025, 18:05

    Mój pies ma 8 lat. Sprzątam po nim na każdym spacerze i wkurza mnie fakt, że ludzie , nie sprzątają po swoich pupilach. Zero szacunku dla naszej wspólnej przestrzeni.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx0.xx0  #
  • Raport Aten_gość

    26.12.2025, 20:41

    AG OP

    Oni tam są zahipnotyzowani tu też trululu tnij.tcz.pl/?u=ab98ec Proszę się nie martwić psy już tak mają Hahahah ale spójrz na kota jaka czysta kuweta na Saharze;-)

    Odpowiedz
    IP: 176.67.xx6.xx3  #
  • +4

    GośćM_gość_gość_gość_gość

    26.12.2025, 20:51

    Spacery z psami

    Zgadzam się w 100%. Tych ulic jest o wiele więcej a prawdziwym miejscem są miejsca przy ulicy Tczewskich Saperów. Nie mogę się nadziwić, że młodzi ludzie ( oczywiście nie wszyscy) są tak mało inteligętni lu leniwi i nie sprzątają odchodów po swoich psach, chyba myślą, że nikt nie widzi to po co sprzątać. Dlaczego też pozwalają sikać na nowo posadzone drzewka lub tuje, które szybko usychają. Nie wiem czy to brak wyobraźnie, czy brak wychowania. Straż miejska niestety nic nie robi w tym zakresie. Jeszcze jedna sprawa, spuszczanie psów bez smyczy to już jest nagminne na ulicy Tczewskixh Saperów, czs najwyższy z tym skończyć. To apel do Straży Miejskiej przejechać warto się a mandaty się posypią i nauczą tych lekceważących przepisy.

    Odpowiedz
    IP: 37.209.xx9.xx6  #
  • +4

    Pod moim płotem_gość

    26.12.2025, 23:17

    Osiedla domków

    Najlepiej jak taka pan/i akurat się odwraca jak taki pies sra " Oj nie zauważyłam ". Pod moim domem również widzę jak taka pani z pieskiem czeka aż jej piesek wysika się, na moim terenie pod moim drzewkiem. Bo cóż najwyżej uschnie, ale kogo to obchodzi. Nie jego praca! Ludzie drzewka pod czyimś domem nie są sądzone jako przystanek na siku dla waszego psa !!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xxx  #
  • +2

    qq_gość

    28.12.2025, 09:36

    http://www.youtube.com/watch?v=WUgI6XPK22A

    Cytuj
    IP: 205.147.xx7.xx7  #
  • +3

    Pupil_gość

    27.12.2025, 20:01

    Miny

    Doskonale rozumiem autora tego artykułu.Mieszkam w pobliżu parku i widzę jak ,,bardzo znani Tczewscy celebryci wyprowadzają swoje pupile i też po nich nie sprzątają a jestem przekonany że nigdy nie zostaną ukarani! Niestety nie tylko zwierzęta srają,bo robią to też ludzie a w szczególności ,,tczewski element" też jestem przekonany że nigdy nie zapłacą kary ,więc to tylko walka z wiatrakami.Może lepiej opodatkować właścicieli psów i z tych podatków dołożyć służbom sprzątającym żeby dokładniej sorzątali trawniki!Tak na marginesie ,żadne służby nie mają prawa ukarać kogokolwiek za to,że nie posiada przy sobie worków na odchody,taki ktoś może powiedziwć że gołą ręką poddnosi i ogólnie można mu na trąbkę skoczyć!Z resztą nawet nie musi się tłumaczyć jak sprząta a żeby kogokolwiek ukarać to trzeba złapać na gorącym uczynku a to już nie jest takie proste ,chyba że ściągnie się dna z odchodów !Tak na marginesie warto by było postawić więcej koszów na śmieci bo jest ich zdecydowanie za mało w parku.Kiedyś były specjalne kosze wraz z workami na odchody i też ktoś to zlikwidował.Proponuję zająć się tym problemem a nie tylko rewitalizacją miasta!Niestety łapanie tych co nie sprzątają lub tych co srają nie rozwiąże tego problemu!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx1  #
  • +4

    Hx_gość

    28.12.2025, 10:07

    obleśne

    powinno miasto wprowadzić wysoki podatek za pieska, bo ma do tego prawo, to większość patologii pozbędzie się swoich "przyjaciół". Miasto to nie wybieg dla zwierząt.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx1  #
  • qq_gość

    28.12.2025, 13:09

    Najprościej to Zakaz trzymania kundli w blokach/wieżowcach wielorodzinnych i problem rozwiązany. A teraz po świętach ile dżejsiczek i brajanków będzie wychodzić z kundlami... ale spokojnie tylko przez pierwszy tydzień. Potem już normalnie szkoła itp.

    Cytuj
    IP: 46.112.xx0.xx9  #

    Xxx_gość

    28.12.2025, 13:20

    Wystarczy ścigać tych co nie sprzątają- niech oni płacą, dlaczego ja który za każdym razem sprzątam mam za to płacić? Poza tym patola itak nie zapłaci podatku na co Ty liczysz...

    Cytuj
    IP: 178.235.xx9.xx5  #

    Art_gość

    29.12.2025, 09:07

    Ciekawe

    qq - "Najprościej to Zakaz trzymania kundli w blokach/wieżowcach wielorodzinnych i problem rozwiązany" ... - to gdzie się wtedy podziejesz?

    Cytuj
    IP: 158.116.xx5.xx2  #
    -1

    Lll_gość

    31.12.2025, 00:27

    Najlepiej zakazać wszystkiego i ludziom też zakazać Sr.., wtedy z kanalizacją byłoby mniej problemów. Tyle złośliwości i podłości w tych komentarzach. Może trochę empatii dla ludzi i zwierząt. Nie znaczy, że popieram leniwych, którzy liczą, że ktoś za nich sprzątnie, bo są uprzywilejowani.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx0.xx1  #
  • +2

    Taws_gość

    29.12.2025, 13:15

    Kupokalipsa

    To brzmi dumnie...

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx6.xx6  #
  • +5

    Popieram_gość

    29.12.2025, 19:55

    Niby drobiazg, a jednak spory problem. Myślę, że sprawa dotyczy wszystkich dzielnic Tczewa. Ilość psów na kilometr kwadratowy rośnie, niestety świadomość właścicieli nie.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx2  #
  • +2

    miki_gość_gość

    30.12.2025, 10:20

    :)

    nie sprzątają wszędzie nie tylko na saperskiej najlepsi są ci co idą pod blok obok i tam się zesrają albo tacy co łażą po błocie z kundlami i potem upier...... całą klatkę od góry do dołu twierdząc że płaca za sprzątanie !!!! tylko inni mieszkańcy muszą patrzeć na ten syf bo przecież jej kundel musiał się przejść no ale może to tylko przypadek z mojego bloku.kundle w bloku powinny być zakazane bo i po ch..... one w bloku?!

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx7.xx8  #
  • -6

    qq_gość

    30.12.2025, 15:06

    Popieram.Łukaszek powinien się zająć tym tematem a nie tylko jakimiś pierdołami. Zakazać tych kundli albo solidnie podnieść im podatki za te szczury

    Cytuj
    IP: 31.175.xxx.xx8  #
  • GTC_gość

    31.12.2025, 08:19

    Mam psa i po nim sprzątam i nie podoba mi się, że inni tego nie robią. Cały chodnik wokół domu zasr__ny. Straż Miejska udaje, że nie widzi.

    Odpowiedz
    IP: 79.187.xxx.xx0  #
  • +1

    Isaf/Ifor_gość_gość_gość

    01.01.2026, 10:04

    Ja zbieram po naszym psie

    Bardzo mnie drażnią ci co nie zbierają bo właśnie oni psują wizerunek "psiarzy".Mam zawsze kilka woreczków ze sobą i bezcenna jest mina takiego co nie zbiera juz chce odejsc a ja na caly glos sie pytam czy moze pożyczyć woreczek?Tam gdzie mieszkam "swoi" sprzątają po psach w zdecydowanej większości ale bylo kilku co przechodzilo "tranzytem" i zostawiali te skarby.Monitoring zalatwil sprawę

    Odpowiedz
    IP: 46.205.xx9.xx5  #
  • -2

    Xyz_gość

    03.01.2026, 06:17

    Na Czyzykowie podobnie. Łażenie z psami pod czyimś blokiem a nie swoim to już norma. Chodzenie ze spuszczonymi psami również. Jest taka jedna delikwentka z nowowiejskiej. Starsza Moherka, pomyka z takim czarnym kundlem. Oczywiście jest też sporo osób, którzy postępują odpowiedzialnie. Niestety "pustaków" jest nadal sporo. No i jeszcze temat spacerowania po działkach. Nie ma baba działki a ma klucz do bramy. Tam to dopiero jest napizgane bombami. W takim okresie jak teraz to wiadomo, nikogo na działkach nie ma to jest raj dla niesprzataczy. I myślą że nikt nie widzi, że nie ma kamer. Autentycznie jak to się nie zmieni, to zacznę wskazywać konkretne osoby.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx8.xx6  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.