Skąd oni to znają? Czy rodzice o tym wiedzą?

Skąd oni to znają? Czy rodzice o tym wiedzą?
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Idąc dzisiaj sobie z psem na spacer, natknęłam się na grupkę młodych chłopców - dzieciaków w wieku 12-13 lat, którzy ucinali sobie rozmowę o...marihuanie,"białym" i o tym, który z nich więcej wypije "okazyjnie". Nie wiem, kto ich wychowuje, czy w ogóle się ich zainteresowaniami interesuje, ma na nich jakiś wpływ itd, ale na pewno nic pozytywnego z tego nie wynika, bo kto to widział, żeby w takim wieku mieć takie zainteresowania i wiedzę na temat rzeczy, o których w ogóle nie powinno się widzieć, a tym bardziej znać, bo stwierdzenia jak "zielona chwila zapomnienia" nie jest tym, co powinno "leżeć" na żołądku takiemu dzieciakowi.
Jest okres wakacyjny, więc dzieci mają większą samowolkę tylko, czy wychodzi im to na dobre? Czy na pewno są przez rodziców odpowiednio pilnowani i uświadamiani o zagrożeniach?Czy osoby rzekomo dorosłe zdają test z bycia rodzicem?
Myślę, że warto sobie odpowiedzieć na te kilka pytań.

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (27)
dodaj komentarz

  • Bartłomiej_gość

    29.07.2011, 23:21

    mój syn Kacperek

    Przepraszam, mój syn ma 14 lat i raz na jakis czas pozwalam mu wypić i zapalić marihuanę, oczywiście o "białym" nie ma mowy, na to jest jeszcze za młody, raz na jakiś czas można ale z głową, wszystko jest dla ludzi, pozdrawiam.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx4 
  • qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm

    30.07.2011, 11:55

    haha

    haha co za ludzie, nie wiem czy wiesz ale przez to co napisałeś / aś możesz mieć spore problemy ! Wtedy zobaczymy czy będzie Ci tak do śmiechu.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    max_gość

    30.07.2011, 14:24

    marihuana

    Ale z ciebie debil masakra moze jeszcze w żyłę mu daj ! ! a z glowa to masz ostro porabane człowieku

    Cytuj
    IP: 83.108.xx7.xx5 

    AG

    30.07.2011, 17:28

    max_gość

    Nie spinaj się.To jakiś sfrustrowany małolat z LGFT który za każdym razem jest kimś innym. Popatrz sobie na jego wpisy przy artykułach na kozen. Olej go bo to ściemniacz.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Kamelot_gość

    30.07.2011, 19:19

    Ludzie, przecież to marna prowokacja. Nie zauważacie tego? A do autorki tematu brawa za żale w internecie, a reakcji zero. Właśnie dzięki takim ludziom jak Pani mamy takie społeczeństwo. Żalić się owszem, ale interweniować nie za bardzo.

    Cytuj
    IP: 188.33.xx1.xx9 

    zielony_gość

    01.08.2011, 12:41

    białe

    I własnie od tego białego Ci sie w głowie popier***iło!!!!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • Vpanter

    30.07.2011, 00:56

    młode pokolenie ;)

    A czego się spodziewać po dzieciakach non stop wpatrujących się w durne programy na MTV czy Vivie? Rodzice na to pozwalają,nie zwracają uwagi to potem będą mieli problemy na własne życzenie bo taki kurdupel jak już teraz o tym myśli to jak najszybciej będzie chciał spróbować i się zacznie-pierw papierosek,później piwko,blancik,białeczko,itd. Żyjemy w XXI wieku i to można dostać w każdym mieście ina każdej ulicy. A dilerzy są już tak pazerni że by 6latkowi sprzedali jakby siano miał;). Z resztą o czym tu mówić jak część rodziców sama jest jeszcze dziećmi bo mi nikt nie powie że nastolatka to dobry materiał na matkę. Dzieci to przyszłość tego narodu ale jak to młode pokolenie jest całe takie to ja dziękuje;). Z resztą raz stoję na przystanku i śmiga dzieciak nie więcej niż 11-12 cały ubrany w ciuchy JP-nikt mi nie powie że rodzic który mu to kupił i zaczął zaznajamiać z ideologią dla szamba społecznego był normalny. Tylko pamiętajcie dorośli-"albo wy ich wychowacie albo zrobią to ulice".

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • lola_gość

    01.08.2011, 08:41

    do Anty PO

    To ty chyba nie wiesz co piszesz, i powinienes sobie pczytac lub posłuchac specjalistów, a nie Kaczora, który widzi róznice między marihuaną a konpiami indyjskimi. Ty wiesz najlepiej tak? co to jest Marihuana: " tylko Np marihuana to nie środek uzależniający fizycznie i toksyczny ale środek wpływający na psychikę i z czasem uzależniający psychicznie!" Ciekawe w takim razie dlaczego coraz wiecej państw na swiecie udostępnia ją jako lekarstwo, środek przeciwbólowy... Obejrzyj sobie dokument o mariuhuanie który jest emitowany na National Geographic wtedy się wypowiedz! Ale nie, ty i tak na pewno wiesz lepiej co jest dobre dla innych...Po co słuchać agurmentów innych, przecież i tak tylko ty masz racje? Wkurzaja mnie tacy ludzie! Ja pale od 10 lat, na imrezach, czasami w domu żeby sie zrelaksowac po pracy, skonczyłam w miedzy czasie studia, mam dobra pracę i nie widze u siebie uzaleznienia. Jest czas ze moge nie palic wogóle przez pare miesiecy, a moja psychika nie ma z tym problemu. I jakos przez ten czas nie zaczęłam sobie dawać w żyłe...

    Cytuj
    IP: 158.116.xx4.xxx 

    AG

    01.08.2011, 17:50

    muszę się wtrącić

    To nie moja dyskusja ale obok takiego podejścia nie da się przejść obok.Nie musisz mi uwierzyć ale swoje napisze.Otóż mam znajomego który jarał dobre 2 lata.Na początku tak dla kurażu potem co raz więcej i więcej. . .Aż nie mógł przestać po pewnym czasie.Palił przynajmniej raz dziennie.Dzień bez zioła był dniem straconym.Uzależnił się-od dobrego samopoczucia które mu dawała trawka.Schudł dobre 10kg,dostawał omamów w nocy,po prostu stał się crazy.kiedy zrozumiał że to mu szkodzi i postanowił rzucić zdarzało mu się mieć objawy typowe dla alkoholika z drżącymi łapami włącznie.Nie mógł jeść,zwracał.Z nałogu dopiero wyciągnął go. . .psychiatra.Nie wiem więc czy jest to takie dobre.Fakt że na niektórych to mniej działa ale gdyby było legalne do sprzedawali by wszystkim i dlatego jestem przeciw.A co do faktów to sprawdź inne źródła niż amerykański National Geographic który przedstawia realia amerykańskie czyli państwa liberalnego-skumaj.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    lola_gość

    02.08.2011, 11:22

    Otóż mam znajomego który jarał dobre 2 lata. a skąd wiesz ze tylko jarał? sam mówiszze to znajomy nie ty, a pozatym naduzywanie alkoholu ma gorsze skutki niz trawy, a jest legalny...

    Cytuj
    IP: 158.116.xx4.xxx 

    AG

    02.08.2011, 13:18

    nie masz już żadnych argumentów

    Zmieniasz temat na alkohol.Robisz zagrywkę vel Donald Tusk tzn jak wykiwać ludzi i zamiast o stanie państwa debatować o kibolach.Poza tym jesteś śmieszna zadając pytanie "skąd wiesz że tylko tyle jarał".Wiem stąd bo go znam i sam się do przyznał po pewnym czasie.Nie próbuj propagandy,proszę to tylko internet a nie koryto przy Wiejskiej.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    lola_gość

    03.08.2011, 08:35

    No własnie wygląda na to że tobie sie skonczyły argumenty skoro wyjeżdzasz mi tu z Tuskiem...! śmieszny jestes

    Cytuj
    IP: 158.116.xx4.xxx 

    AG

    03.08.2011, 13:27

    nie manipuluj dziewczynko

    Tusk to tylko porównanie zachowań.I nie udawaj ze nie rozumiesz.Jeśli nie masz nic do powiedzenia to nie zabieraj głosu bo takimi wypowiedziami jak ta poniżej się tylko kompromitujesz.Zajaraj sobie lola i idź spać to dobrze ci zrobi.Narka!!!

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Gość_gość

    30.07.2011, 02:04

    Nie sikaj

    Jest tylko jedno pytanie na które należy sobie dać odpowiedź: czy dzieci są rodziców, czy "nasze", czyli państwa. Model nr 2 prędzej czy później musi prowadzić do absurdu i domów wychowawczych spotykanych mi. w Korei Północnej, czy wcześniej w ZSRR. Co do picia to zdecydowana większość obecnych 20-30-40 latków miała za sobą alkohol w wieku 13 lat, a szkodliwość marihuany jest dużo niższa niż wódki. Co do białego, to pamiętam, że jak sam byłem szczylem to co prawda białego nie było (szczelne granice i bieda), ale margines lubował się w kleju. Używki były, są i będą, a wszelkie zakazy i delegalizacja prowadzi wyłącznie do braku kontroli nad zawartością i przejęciu rynku przez bandziorów. Reasumując pilnuj lepiej swoich dzieci, a jak uważasz, że dzieciakom dzieje się krzywda to złóż zawiadomienie do odpowiednich organów, przyjdą, wybadają i albo zabiorą dzieci z toksycznego środowiska, albo uznają, że jesteś przewrażliwiony/a i oleją twój donos. PS. "mieć takie zainteresowania i wiedzę na temat rzeczy, o których w ogóle nie powinno się widzieć, a tym bardziej znać" - właśnie przez brak wiedzy używki stają się niebezpieczne. Natomiast rzetelna wiedza pozwala unikać niebezpieczeństw. Szkoda mi twoich dzieci (obecnych/przyszłych)...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • towarzysz

    30.07.2011, 09:57

    i znów to samo

    Czy dzieci są rodziców?Tak,tylko są pewne granice.Rodzic wychowuje od małego istotę,która kiedyś będzie skazana na samodzielne życie w społeczeństwie w którym będzie musiało się odnaleźć i dlatego rodzice powinni wychowywać dzieci według pewnych ogólnie przyjętych zasad i norm,by taka istota nie została wyrzutkiem społecznym.Jeśli te normy się w wychowaniu odpuszcza to później są tego efekty-patrz młodociani bandyci,ćpuni,pseudokibice na stadionach,itd.Z twojego rozumowania pewnie wynika,że jak dzieci są rodziców to mogą je nawet zatłuc na śmierć jak im odbije,tak?Teraz alkohol w wieku 13 lat.Pewnie się oburzysz ale jest to patologia-negatywne zjawisko,odchylenie od normy.A to,że takie dzieciaki piją w to klęska wychowawcza rodziców.No ale przykład idzie z góry przecież tzn w tym wypadku pewnie domu.Co do delegalizacji używek to się ośmieszasz.Np marihuana to nie środek uzależniający fizycznie i toksyczny ale środek wpływający na psychikę i z czasem uzależniający psychicznie!Marihuana to dla Wielu osób tylko zaczątek do nałogu typu heroina,amfetamina.I to nie są bzdury tylko poczytaj sobie i posłuchaj wypowiedzi wykształconych w tym kierunku ludzi.I ja jestem akurat za delegalizacją,bo to że coraz więcej osób sięga po tego typu złe używki,że się tak wyrażę nie oznacza,że państwo ma patologie tolerować.To tak jakbyśmy zalegalizowali możliwość przywłaszczania sobie cudzego mienia(kradzież),bo jest to coraz częstsze zjawisko-idiotyzm,prawda?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    30.07.2011, 11:57

    jaka wiedza?

    Jest różnica miedzy uświadomieniem a zainteresowaniem///

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • _gość

    30.07.2011, 10:11

    za mało ingerencji państwa

    To co się dzieje to już ludzkie pojecie przechodzi. Chłopaczek góra 6 lat w bluzie z kapturem 'wali' kołpaki od samochodu zaparkowanego pod blokiem - to jest normalne? Szkoda nawet na niego policji wzywać bo robi to pewnie z sytuacji w domu ale nikt oczywiście się takimi sprawami nie interesuje.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx7 
  • GryFFF

    30.07.2011, 11:06

    Sadzić, Palić, Zalegalizować

    A to już nastolatkom nie wolno porozmawiać o wszystkim? Co to jakiś temat tabu? Z samych akcji społecznych przeciw narkomanii małolaty mogą się nauczyć o rodzajach narkotyków, nie mówiąc o tym, że od starszych kolegów. Dajcie ludziom żyć, każdy jest wolny, tzn chciałbym żeby tak było ważne żeby nie ruszali dopalaczy a reszta jest dla twardych graczy, jak ktoś jest głupi będzie chlał wódę albo znajdzie inny sposób żeby się wykończyć. Wszystko jest dla ludzi. Nie popieram żadnych twardych ale dajcie spokój z tą nagonką na palaczy. Bo to amnezji smak... http://www.youtube.com/watch?v=cbUPbo0W2ds

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    30.07.2011, 12:13

    amnezję to ty masz od urodzenia

    ;)))

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 

    _gość

    30.07.2011, 12:24

    Ty chybanie rozumiesz co czytasz

    Gdzie ty masz nagonkę na palaczy?Zastanów się zanim co napiszesz na następny raz.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx7 
  • _gość

    30.07.2011, 14:57

    wiem że dla ludzi dorosłych czy starszych to jest niedopuszczalne, no ale takie są realia dzisiejszego świata... to jest całkowicie normalne zachowanie,, teraz mam 20 lat jednak sama zaczynałam pić alkohol w ich wieku, zresztą jak reszta moich rówieśników, kolegów z podwórka, ze szkoły,,, popalaliśmy papierosy, wciągaliśmy tabake,, o 'białym' i marihuanie nie chciałam słyszeć, chociaż wiem że niektórzy się za to zabierali... wiem jak to wszystko brzmi, pewnie teraz myślicie że wychowywałam się w jakiejś melinie wśród pijaków,, zapewniam że pochodze z dobrego domu,, raz na jakiś czas pozwalalam sobie na takie rzeczy, norma dzisiejszego świata,, rodzice oczywiście nic nie wiedzieli,, i pewnie wielu z was którzy mają dzieci w tym wieku są nawet nieświadome,, bo rzeczy te na zachowanie czy nauke czesto nie maja wplywu, bo sama miałam zawsze średnią w szkole powyzej 4,00... jednak z tego się wyrasta, teraz studiuję, owszem chodze na imprezy, ale nie kreci to tak jakdawniej, nie ma tego dreszczyku emocji :) dlatego mówie wam- to nie jest powod jakichkolwiek zmartwiec czy cos... pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx1 
  • michaltcz4

    30.07.2011, 17:48

    pewnie sie małolaty filmowali a wy już robicie afery. a wg co sie przejmujecie czy to wasze dzieci? lepiej zajmijcie sie swoimi i ich pilnujcie a nie że sie przejmujecie tym co "mówią" jakieś nielaty, bo tylko to słyszeliście a nie widzieliście. jak nie macie o czym pisać to napiszcie o pogodzie to ludzie bardziej zainteresuje.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • xxx_gość

    30.07.2011, 21:00

    xxx

    Wy wszyscy jesteście poje%*$# was nie można sądzić was trzeba leczyć !!! ;] pozdro thc sqad ! a taki 14 latek który to jara wpierd$#( powinien od ojca dostać a nie ma na to jeszcze pozwolenie !!

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx8.xx4 
  • mropenvitamine_gość

    31.07.2011, 20:03

    Nie spinajcie sie tak bo jeszcze wam zylka peknie. Przeciez od dawna wiadomo, ze cala Polska ćpa. I nie piszcie bzdur typu ja w tym wieku ogladalem Krecika. Pierwszy raz milosnikow jarania widzialem gdzies w 1992 na karuzeli na Suchych. Żyja do teraz, szanowani ludzie.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • AG

    02.08.2011, 13:20

    nie cała

    Ja nie ćpam i wielu moich znajomych również.A część ludzi ćpa bo jest na tyle mało inteligenta by znaleźć sobie zajęcie na zabicie czasu typu jakiś sport np-boks,siłownia itd.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    03.08.2011, 09:23

    do loli i innych

    Przecież wy możecie sobie jarać do usranej śmierci i jeden dzień dłużej wasze jestestwo i tak nikogo nie obchodzi.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • waswaswaswaswa_gość

    05.08.2011, 17:14

    nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

    Napewno cała polska nie jara tylko głupi jarają a porządni uczą dzieci co dobre a co złe.

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx9.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.