"Zgłaszałem akty wandalizmu, ale teraz już nie..."

"Zgłaszałem akty wandalizmu, ale teraz już nie..."
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Kilkakrotnie miałem okazję korzystać z usług policyjnych i obserwować ich działania-nieskuteczne oczywiście i dlatego piszę ten artykuł, który mam nadzieję zostanie przeczytany przez szanownego komendanta "tczewskiej placówki bezpieczeństwa" i być może skłoni go do podjęcia pewnych decyzji (najlepiej rezygnacji z fotela komendanta).

Jakość pracy i organizacji tczewskiej policji jest bardzo mało efektywna, choć za to efektowna-podjechanie radiowozem pod blok i wypisywanie mandatów za picie piwa przed klatką osobom, które i tak tego mandatu nie zapłacą, ale to pominę.W mieście jest niebezpiecznie jednak policja nic z tym tak naprawdę nie robi-nawet strażników miejskich (choć jest ich mniej) częściej widać na ulicach niż policjantów. Zgłaszałem swojego czasu akty wandalizmu itp lecz teraz już nie.Dlaczego?Dlatego, że zanim ta policja nadjedzie zdążę obiad ugotować i dlatego,że pewnie nie zdołają go złapać-autopsja nie kino!

Zapytuję się wiec w tym miejscu co tak naprawdę ta policja robi prócz niczego i pisania kroniki na tcz.pl?!

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (28)
dodaj komentarz

  • Basia11

    17.01.2011, 15:27

    Policja w Tczewie?

    A cóż to takiego?Cóż to za organ bezpieczeństwa?!Policja w naszym mieście wręcz razi nieskutecznością-bloki pomalowane,blokersi zaczepiają na ulicach,nie wspominając już o m.in złodziejach,których nasi funkcjonariusze jedynie w snach mogą łapać a nie w realiach a te przypadki o których zawsze trąbią na tcz.pl to przypadki jednostkowe.Mnie też dotknęła konieczność proszenia policji o interwencję(bezowocną z resztą)kiedy łupem złodzieja padły moje pieniądze-policja przyjechała i obejrzała się tu i tam i oświadczyli,że nawet jak założę sprawę to i tak za 2 tyg ja umorzą.Dali po prostu jasno do zrozumienia,że go nie złapią.Tak działa tczewska policja a pan komendant to drugi Grabarczyk,który nic sobie do zarzucenia nie ma i uważa,że wszystko pewnie jest w porządku.Żenujące ale niestety prawdziwe.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mieczyslaw

    17.01.2011, 23:28

    Tcz. policja=nieróbstwo i chamstwo na komisariacie

    To prawda, umarzaja wszystkie zgłoszenia z marszu. mnie również dotknęła ta wątpliwa przyjemność odebrania poleconego: szkoda lasu, szkoda pieniędzy i czasu by iść na pocztę, stać w kolejce i marnować swój cenny czas. Ale widziałem ostatnio patrol policji wyjeżdżający ze skrzyżowania przy Lidlu (na Suchostrzygach) - wjechali pod prąd, skręcali tam gdzie jest zakaz (a właściwie nakaz, ale w druga stronę) - dopiero gdy mijając ich zwolniłem i zacząłem się im przyglądać, włączyli "koguta" - i ja mam szanować prawo, jeśli ci co go mają pilnować, sami go nie szanują?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    17.01.2011, 15:36

    POLICJA???

    To się w naszym mieście nawet tak nie powinno nazywać! Policja w Tczewie to słowo parodiowane i wyśmiewane i nie ma się czemu dziwić! Policja niby coś robi tylko co to jest?! Dilerów niby łapią a nie ma osiedla w Tczewie gdzie by małolaty zioła nie paliły albo fety nie wciągały. Wandali łapią-niby,a coraz więcej bazgrołów na murach. Oprychów też łapią ale coraz więcej włamań,kradzieży itd-to z pewnością robi wciąż ta sama grupa,która dzięki wspaniałomyślności policji może się dalej cieszyć wolnością. Panie komendancie-PANU JUŻ DZIĘKUJEMY!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx6.xx9 
  • _gość

    17.01.2011, 15:38

    To prawda

    Tylko jeszcze niedawno tak na Milicję narzekaliście a teraz co?Lepiej jest?!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • TCZEWIAK5

    17.01.2011, 15:56

    W Tczewie Policja by chciała aby obywatele sami zatrzymywali przestępców i doprowadzali ich na komendę.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • zero5_gość

    17.01.2011, 17:58

    To prawda

    Jestem zerem bez własnych przemyśleń, więc napisze jakąś populistyczną bzdurę, bo chciałbym być fajny i lubiany...

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • JJ_gość

    17.01.2011, 17:03

    gadasz

    Ja tam nie narzekam, ostatnio za poszukiwaniem nietypowej śruby jeździłem w korkach pół dnia po mieście i kilka razy mijałem te same patrole ciągle jeździły, widziałem pieszych, a po imprezie nie boję się wracać więc o co chodzi? Ja tam bym im dał 4-, dają radę. Pomalowane bloki.... a co? wszystkie bloki mają pilnować 24/24? Szajbus namaluje sprej wywali i "niewinnego złapali" raban się zrobi. Policja wydaje mi się środków nie ma, powinni mieć dobre pały i lać i to wszystko, żadnych sądów, dobra pałka dobrze przylać i by nie malowali.

    Odpowiedz
    IP: 87.207.xx0.xx7 
  • roza-81

    17.01.2011, 17:41

    Zgłoszenia na Policje

    Pomijając swoje całkiem subiektywne spostrzeżenia na temat pracy policji w naszym mieście , chwytając za telefon aby zgłosić akt wandalizmu czy tez inne przestępstwo, jedno czego jestem pewna to fakt że zdążą czy też nie, odpowiednio zareagować na moje zgłoszenie , na pewno nie pojawią się wcale jeśli owego telefonu nie wykonam.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mieczyslaw

    17.01.2011, 23:48

    Jestem tego samego zdania co Ty,

    Sam zgłaszam, ale potem muszę marnować czas na stanie w pocztowej kolejce - w wiadomym celu. Od zawsze już przesyłają pismo tej samej treści: "... umorzono z powodu niewykrycia sprawcy..." - są coraz lepsi, bo potrafią już po niecałych trzech tygodniach coś takiego dostarczyć. Zdaje się, że nasza "kochana" policja nie rozumie, że jeśli zaczną wykrywać drobnych przestępców i ich karać, to tym bardziej ci od grubszych spraw zaczną się zastanawiać, czy w ogóle jest sens, skoro takie płotki są karane, za tzw. "niską szkodliwość społeczną" - nie powinno być czegoś takiego, bo od "niskiej szkodliwości społecznej" się zaczyna, a zebrane doświadczenie oraz przekonanie o tym, że żadna kara nie nadejdzie, tylko zachęcają do coraz "nowszych" przestępstw.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    C>K>M

    18.01.2011, 07:57

    Tak, tylko, że policja nie jest od karania, to druga strona medalu, praca w policji musi być szalenie frustrująca z powodu prawa, prokuratorów i sędziów jakich mamy. A policja musi działać w ramach prawa, bo przegięcie w drugą stronę jest jeszcze groźniejsze. Za drobne przestępstwa powinno się wprowadzić kary krótkiego aresztu o chlebie i wodzie. I jeszcze do celi obok wypożyczać z więźnia jakiegoś dużego miłośnika chłopięcych wdzięków, żeby poopowiadał chłopakom co im zrobi jak już dostaną wyrok za recydywę. Tydzień i nie ma problemu wandalizmu wśród młodzieży.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    18.01.2011, 12:25

    C>K>M

    Jak zwykle czepiasz się "słów" - dla niektórych karą jest już samo ich doprowadzenie przed wymiar sprawiedliwości w roli "podejrzanego". A poza tym --> policja może karać, takim środkiem są m.in. mandaty karne.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Mika_gość

    17.01.2011, 18:52

    Policja- legalna mafia

    Jak oni sami "fete wciagaja" to co sie dziwic.. ?;/ Oni sami przestepstwa popelniaja jedno na drugim i wszystko im wolno!! Kryminalni prywatnie też piją piwo pod blokiem!! Znam takie przypadki z autiopsji!! Wg to maja przestepcow na tacy a"nie mogą (czyt. niechca) nic im zrobic! To jest normalne !!? Wsadzaja za byle gówna ,a jak cos sie dzieje to "nie maja dowodów" a co do predkosci ich działań.. nie będę komentowac jak sąsiadka kradziez zgłosiła.. Brak słów!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx7 
  • C>K>M

    18.01.2011, 07:50

    No widzisz, w USA jest "to serve and protect", a u nas "...na jednym jadą wozie":)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    17.01.2011, 20:56

    997

    czlowieku zrozum ze picie na klatce nie jest karalne nie jest to miejsce publiczne wiec nawet mandatów sie nie przyjmuje. A co do tego ze jest niebezpiecznie to co zrobic niech kazdy pilnuje i lepiej wychowuje swoje dzieci a bedzie ok bo problem malolactwa wychodzi z domu niestety

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xxx 
  • JP_gość

    17.01.2011, 22:29

    JP

    JP 100 %

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx7 
  • _gość

    17.01.2011, 23:39

    klubowicz

    Witam w klubie ufff bałem się ,że tylko ja mam tak negatywne spostrzeżenia ,a tu miło zobaczyć ,że jest nas więcej pozdrawiam i powodzenia .

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx9.xx4 
  • mieczyslaw

    18.01.2011, 00:47

    Nie tylko Tobie się to szczęście trafiło.

    Tak sobie myślę, Amnesty International organizuje akcję pisania listów w ramach obrony praw człowieka - może i nasza policja by się tym zajęła, wszak pisanie korespondencji (umorzeń) im wychodzi najlepiej, a adresy na pewno jakieś mają. A nóż jakiegoś przestępce sumienie ruszy i skuteczność będzie większa niż obecnie, co może nawet oznaczać wzrost o 100% lub więcej. A może zatrudnić ich do wysyłania kartek na święta? A jakby rozwozili radiowozami, to jaka konkurencja dla Poczty Polskiej? Nie do pobicia!

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    18.01.2011, 19:41

    Tczewska Policja=KOMPROMITACJA

    !

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • kania_gość

    18.01.2011, 09:09

    na sygnale

    Policja potrafi do zgłoszenia przyjechać na sygnale. Narobią takiego hałasu, że z daleka słychać, że jadą. Chuligani się rozejdą, uciekną i Policja nie ma już co robić na miejscu. Parodia... A może sposób żeby jakoś przetrwać na służbie i się nie narobić...

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx8.xx0 
  • Policjant_gość

    18.01.2011, 16:19

    Zawsze źle

    Jeden pisze, że jak na sygnale to źle, jak na zgłoszenie bez sygnałów i łamią przepisy żeby zdążyć to też źle. MIECZYSŁAW przyjdź i popracuj w policji i wtedy swoje mądrości wypisuj. Życie to nie W11 które w TVN leci...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx2 
  • Kuba Gęsiarz _gość

    18.01.2011, 16:32

    no właśnie Policjancie

    Życie to nie wesoły TVN i czas wziąć się do pracy-przestępców Ci u nas dostatek więc możesz się wykazać i zostać drugim Sebastianem Wątrobą ;D

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 

    mieczyslaw

    18.01.2011, 18:47

    Zawsze źle ~ Policjant_gość

    Dla chamstwa i lenistwa nie ma wytłumaczenia. A jeśli nadal nie rozumiesz dlaczego zachowanie owych "gliniarzy" było złe, to może sam powinieneś zastanowić się nad pożegnaniem ze służbą? Z hamburgerem na sygnale? Sytuacje użycia sygnałów dźwiękowych i świetlnych jasno określono. Praca w policji to służba. A służba to coś więcej niż praca - policja jest od tego by służyć społeczeństwu, troszczyć się o nie, a nie mandaty "lepić" i listy (z umorzeniami) pisać.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    AG

    18.01.2011, 19:31

    Panie Policjancie

    Łaski nie robisz,że w policji pracujesz(służysz). Sam wybrałeś taką drogę więc nie narzekaj,bo nie pracujesz za darmo i utrzymuje Cię tak naprawdę społeczeństwo,społeczeństwo któremu masz pomagać,chronić je,itp,a śmiem twierdzić po tym co widzę,że tak nie jest. Życie to nie W11 mówisz no ok,zgadzam się tylko jak sobie stawiacie taką skuteczność jak oni mają to nie dziwę się,że się Wam wszystkiego od razu odechciewa:D Zacznijcie łapać przestępców a społeczeństwo przestanie Was krytykować i mieć pretensje więc bez fochów gliniarzu Beverly Hills ;)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • oliver1980_gość

    18.01.2011, 21:15

    policja

    jak tam zatrudniają takich jak ksywa Słoń to są wtedy takie sutki działania.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx6 
  • _gość

    19.01.2011, 09:04

    Was wszystkich to trzeba by najpierw spałować debile i zakazać pisania tych debilizmów w internecie. Idioci

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx0 
  • anonim_gość

    30.01.2011, 10:38

    prawda czy fałsz

    Dziwie się wszystkim.Społeczeństwu jak i policji. Społeczeństwo samo sobie jest winne że tak się dzieje na ulicach,pod blokami. A Policja ma swoje prawa których musi przestrzegać,bo przecież Policjant to też człowiek i często jest narażony na obelgi,krytykę,a nawet na niewinną śmierć kiedy reaguje.Kiedyś był szacunek do POLICJI,NAUCZYCIELI W SZKOŁACH,CZY NAWET DO STARSZYCH.A Teraz co? Odpowiedzmy sobie na to pytanie.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx3 
  • jurek_gość

    30.01.2011, 15:40

    Zgadzam się z tym policja nie kwapi się do interwencji szczególnie na starym mieście wygląda to tak jak by się bali podejść do grupki ludzi pijących piwo i zaśmiecających klatkę schodową nie wspomnę już o dewastacji skrzynek oraz ocieplenia wewnętrznego budynku.Ulica Kopernika w weekendy jest zaśmiecana klatka numer 1 jest niszczona malowane są ściany osoby pijące piwo na niej załatwiają potrzeby fizjologiczne itp dużo jest tych rzeczy ale patroli nie ma dopiero jak ktoś zadzwoni przyjeżdżają po 10-15 minutach.Po fakcie już albo jak kogoś pobiją okradną policja mówi że jest bezradna .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • robert_gość

    04.02.2011, 14:57

    Odpowiedzialnosc spoczywa na RADNYCH MIASTA TCZEW

    Tak naprawdę nie zdajemy sobie sprawy jak naprawdę wygląda praca policjanta. Myślę że robią kawał dobrej roboty i nasze miasto jest z roku na rok bardziej bezpieczniejsze. Ci co huczeli na mieście parę lat temu już dawno siedzą albo się ukrywają. Zobaczcie co dzieje się w innych miastach lub dzielnicach.Jest o wiele, wiele więcej kradzieży i rozbojów.Na przykład trójmiasto. Zapraszam na wycieczkę po gdańskiej Oruni. Moim zdaniem Tczew jest w miarę bezpiecznym Miastem. Bardzo często jest tak że w świetle prawa policjant jest bezradny,bo nie zawsze wszystko mu wolno.Zresztą nie będę się nikomu wtrącał w jego prace i obowiązki.Chłopaki pracujący w policji dobrze wiedzą jak działac żeby odnosic sukcesy. Złodzieje,chuligani,bandyci,hultaje i łotry zawsze byli są i będą. Może problem tkwi gdzie indziej?! Zobaczcie jak dzisiaj żyje młodzież.!!! W jaki sposób spędzają wolny czas?!!! Jakie mają perspektywy rozwoju osobowości, skoro w tym miescie nic się nie dzieje!!! Niema żadnych ciekawych, darmowych miejsc. Nie działają żadne Domy Kultury dla młodzieży. Tutaj nawet kina niema. W Pelplinie jest lodowisko za dwa złote a u nas? za 15 złotych. W Malborku basen kosztuje 9 złoty godzina,a u nas 12 złotych -45 minut !!! Dziwicie się że młodzież przesiaduje na klatkach schodowych lub korytarzach, a gdzie mają się udac?Jak mają spędzac wolny czas?! Czy jest w tym mieście jakaś darmowa siłownia? -NIEMA!!! -Dlaczego? Jak sobie chłopaki na osiedlu zorganizują siłownię w suszarni to wielka awantura bo siedzą w piwnicy - trzeba im to zabrac,zamknąc ,zlikwidowac.- DLACZEGO? Zobaczcie jakie autorytety dzisiaj ma nasza wspaniała młodzież. Jakiś debil dostaje się do telewizji, zostaje gwiazdą ubiera sie na różowo jak jego pluszowy konik i staje się autorytetem.-Po prostu żenada. DLACZEGO w mieście tylu tysięcznym niema TEATRU? Jak myślicie kto powinien poniesc odpowiedzialnosc za taki stan rzeczy? Policja?-na pewno NIE!!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.