Prośba, apel do kierowców

Prośba, apel do kierowców
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Szanowni kierowcy uczęszczający przez rondo przy wieży ciśnień. Nauczcie się w końcu jeździć zgodnie z przepisami i chcąc zjechać z ronda zajmujcie pas jezdni możliwie jak najbliżej prawej strony.

Czekając na zjazd to z waszej prawej jest miejsce na trzy inne pojazdy. Pozdrawiam Pana w czerwonym pojeździe o rej. KR..... któremu się klakson zaciął.

Zdjęcie własnością tcz.pl

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (37)
dodaj komentarz

  • rety_gość

    28.11.2014, 09:28

    r

    Drodzy kierowcy mozeczie nie jezdzic okolo 14 a 15 bo wtedy stoje w korku

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • swen_gość

    28.11.2014, 16:47

    W artykule jest błąd - rejestracja nie zaczynał się od KR, tylko GMB.

    Cytuj
    IP: 155.130.xx7.xx0 

    Kieł_gość

    29.11.2014, 09:18

    ....

    Tym razem KR nie GMB :)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx4 
  • adr_gość

    28.11.2014, 10:05

    To samo jest przy rondzie kolo dziczka. Jadac z Topolowej zjezdzajac w strone dziczka zamiast stanac jak najblizej prawej krawedzi stoja na srodku i cale rondo jest zablokowane. Bo jak ma przejechac ktos kto jedzie z kociewskiej na Topolowa? Masakra.

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx0.xx5 
  • xxx_gość

    28.11.2014, 13:40

    widać nigdy kolego nie jeździłeś po rondach wielopasmowych. Na rondzie zajmuje się skrajny prawy pas wyłącznie w momencie zjazdu pierwszym zjazdem. Po drugie wjeżdżanie na rondo bez możliwości zjazdu z niego a co za tym idzie korkowanie jest wykroczeniem drogowym :D

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 

    harjokari_gość

    28.11.2014, 19:09

    Wczoraj czekałem na rondzie przy Topolowej przed wjazdem na rondo, bo w stronę Gdańskiej paliło się czerwone. Na rondzie - a jakże było już kilku. Wtedy i mnie minął z prawej strony leciwy pan w w samochodzie z czterema kółkami łańcucha na grilu i wjechał na rondo, mimo, że nie było mozliwości z niego zjechać. A Policja łapie tylko za prędkość....

    Cytuj
    IP: 83.23.xx8.xx3 

    a_gość

    28.11.2014, 19:53

    chyby Ty

    Xxx to chyba ty nigdy mie jezdziles po rondach wielopasmowych. Bzdurą jest że prawy pas zajmuje się tylki jak chcesz zjechać pierwszym zjazdem

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx7 

    huehue_gość

    29.11.2014, 14:45

    to blyo wiadome jak zaczeli je budować, rondo bez wyobraźni !!!!!!

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx3 

    QQ13_gość

    05.12.2014, 11:25

    xxx - gadasz jak potłuczony. Podaj mi taki przepis. Jedziemy możliwie blisko prawej krawędzi ZAWSZE. Poza tym, to rondo zbudował Kubuś Puchatek "myślenie to nie taka prosta sprawa" bo tylko cymbał mógł je zaprojektować. Stanie jeden na światłach przy zjeździe DK91 i teoretycznie, nikt inny jadąc w tamtą stronę nie ma prawa na nie wjechać. Chore!

    Cytuj
    IP: 83.238.xx0.xx6 
  • QQ13_gość

    28.11.2014, 10:12

    Popieram!

    Tak, zgadzam się w 100% z autorem tekstu, mimo, że nie do końca rozumiem, co miał na myśli: miejsca z prawej na 3 inne pojazdy? Chyba jednoślady. A swoją drogą, sam jestem często załamany sposobem poruszania się po Tczewie niektórych kierowców. Ludzie, myślcie trochę na drodze! Najlepszą metodą jaką znam, to myśleć, że ten za mną (przede mną, z lewej, z prawej) to JA! Najprościej jest narzekać, że korki w mieście itd. a wg. mnie biorą się one głównie z braku myślenia! Jedzie sobie taki rondem i przy zjeździe nie włączy kierunkowskazu, bo mu się nie chce. Faktycznie wielki to wysiłek! A ten co chce wjechać na rondo, czeka bez sensu, bo nie wie, co tamten robi i tak drugi, trzeci i tworzy się korek. Na kursie zawsze mówili: kierunkowskazy są dla innych a nie dla ciebie. I to jest prawda. Jak nie ma nikogo wokół na drodze (i pieszych), to wtedy faktycznie nie migam, nawet przy lewoskręcie, bo komu? Kolejna rzecz tyczy ronda przy Shellu: Wjeżdżając na nie od Jagiellońskiej, czy W.P. nie urwiecie zawieszenia, więc ruszajcie żwawiej. Przy wjeździe są stopnie w dół, więc nic się Wam nie stanie. Problem jest dopiero przy zjeździe i to jest dla mnie skandal, żeby nie sfazować takich progów! Pomagajmy sobie na drodze! Pozdrawiam wszystkich myślących.

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx0.xx6 
  • rk_gość

    28.11.2014, 11:07

    no comment

    z tego co wiem, to przy shellu w Tczewie nie ma żadnego ronda, jest skrzyżowanie z wyspą centralną. ktoś tu nie odrobił lekcji z teorii skrzyżowań

    Cytuj
    IP: 78.88.xx8.xx2 

    asd_gość

    28.11.2014, 18:01

    do rk

    Z tego co wiem to skrzyżowanie to jest nazwane jako RONDO im. JP II więc napisał poprawnie :)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx0 

    QQ13_gość

    05.12.2014, 11:31

    do rk

    Zwracam honor, masz rację, że to nie rondo, lekcję odrobiłem, ale to było z 15 lat temu, więc wybacz - miałem przepisy jako przedmiot w szkole. asd - nazwa nazwą, ale miałem na myśli rodzaj skrzyżowania, dzięki za wsparcie. Nie o nazewnictwo tu chodzi, ale o zachowanie na drodze. PZDR

    Cytuj
    IP: 83.238.xx0.xx6 
  • as_gość

    28.11.2014, 10:13

    mhm skoro na rondzie jest jeden pas ruchu, rondo to skrzyzowanie, to czy taki manewr nie nazywal by sie wyprzedzaniem? a na skrzyzowaniu nie wolno,

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx9.xx3 
  • rk_gość

    28.11.2014, 11:03

    wyprzedzanie

    nie nazwałby się wyprzedzaniem, polecam kodeks drogowy, jak drugi pojazd się nie porusza (stoi w korku) to manewr nazywamy omijaniem, a nie wyprzedzaniem.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx8.xx2 

    zaratustra83

    28.11.2014, 13:23

    rondo

    A kto ci powiedział ze pas ruchu jest jeden? Wyobraź sobie że pasy ruchu nie zawsze są oddzielone liniami.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    zaratustra83

    01.12.2014, 11:18

    do minusujących

    "Pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi." - Na marginesie dla nieświadomych dodam że linie malowane na jezdni są poziomymi znakami drogowymi

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Tczewianin_gość

    28.11.2014, 10:23

    Żale do kogoś innego

    Podziękuj Wiórkowi i jego ludziom że zrobili takie idiotyczne rondo zamiast zrobic podwójne...

    Odpowiedz
    IP: 91.224.xx9.xx2 
  • Kieł_gość

    28.11.2014, 13:02

    ....

    Podziękowałem nie głosując.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx4 
  • Kierowca_gość

    28.11.2014, 12:28

    ?X?

    Co to za idiotyczny artykuł!!! Nagabywanie kierowców do manewró bliżej nie opisanych w kodeksie. Na rondzie nie ma wyznaczonych pasów. Jest Jeden. Oczywiście logika nakazuje to mo czym mówi autor. Niemniej jednak apele do kirowców aby naprawiać coś co jeden z drugim kretynem wymyślił. Powinni z własnej kiedzeni finansować. Nie tylko jest moim zdaniem iż sytuacja w tym miejscu się pogorszyła. Nikt nie zastosował zdobyczy techniki i nie zasymulował przepływów a do tego nie trzeba filozofa. Fajniej by było zrobić większe rondo z wieżą w środku. Ale park, ławki, drzewa itd. Teraz jest lepiej posiedzieć na ławce pomiędzy sznurami kopcących samochodów. BRAWO WIÓREK. Może jeszcze jedno rondo sobie strzelimy!!!

    Odpowiedz
    IP: 192.104.xx7.xx1 
  • Kieł_gość

    28.11.2014, 14:28

    ...

    czy idiotyczny czy nie każdy ocenia jak mu pasuje, ale przynajmniej bez błędów :)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx4 

    __gość

    02.12.2014, 13:50

    Najlepsze jest to, że symulacje były zrobione. Było tymczasowe ronda na próbę, były symulacje, ale i tak nikt do odpowiednich wniosków nie doszedł.

    Cytuj
    IP: 81.210.xx6.xx8 

    QQ13_gość

    05.12.2014, 11:38

    Idiotyczne są Twoje wypociny.

    Nagabywanie kierowców do logicznego myślenia jest Twoim zdaniem idiotyczne? Oby mniej takich na drodze!

    Cytuj
    IP: 83.238.xx0.xx6 
  • rychu_gość

    28.11.2014, 13:01

    Nie wiem jak to teraz uczą w 'L' ale kiedyś było tak że jeśli nie masz możliwości zjechania z ronda to nie możesz wjechać na nie aby nie tamować ruchu...bo przez takich sprytnych którzy na owe rondo wjerzdzają sami sobie stwarzają korki i pierwsi są do narzekania i komentowania. ..

    Odpowiedz
    IP: 213.158.xx1.xx9 
  • Kieł_gość

    28.11.2014, 14:27

    ...

    tak powinno byc jak piszesz, z tym że nigdy byś na rondo nie wjechał, no chyba że w nocy jak ruchu nie ma..

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx4 

    końcu_gość

    28.11.2014, 16:28

    w...

    w końcu ktoś ogarnięty, rondo jest skrzyżowaniem o ruchu okrężnym, nie ma możliwości kontynuowania jazdy za nim to nie wjeżdżaj!!! Swoją drogą, z tego co obserwuję, to jak nie wjadę, to zaraz klaksony, k..y i inne lecą w moją stronę. Gdyby tak Policja sobie stanęła gdzieś w pobliżu to norma wyrobiona na cały miesiąc.

    Cytuj
    IP: 77.253.xx0.xx0 

    __gość

    02.12.2014, 13:53

    Głupota.

    Cytuj
    IP: 81.210.xx6.xx8 
  • DDD_gość

    28.11.2014, 18:18

    I jak już opuszczacie rondo to włączcie ten kierunek (To jest taka mała wajcha za kierownicą po lewej stronie ) bo to też spowalnia w nie jednych sytuacjach.

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx0.xx8 
  • bnm_gość

    06.12.2014, 18:32

    :)

    ci ze Starogardu nie włączją kierunku przy zjeździe

    Cytuj
    IP: 89.200.xx8.xx3 
  • qwerty

    28.11.2014, 18:53

    Policja też często stoi na rondzie. Widziałem

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    29.11.2014, 08:18

    troche z innej beczki....najlepsze jest to jak stoi znak zakaz ruchu B-1 z tabliczką że ruch dozwolony dla mieszkańców i pojazdów budowy od skrzyżowania z Bałdowską kolo lidla, A nikt sobie z tego nic nie robi każdy wjeżdża(KR, GMB, WW, WOT...itp) i na dokładke wspaniali policjanci i SM. ZNAK STOI TO OBOWIĄZUJE! prawo jazdy znalazłeś w czipsach...?

    Cytuj
    IP: 89.77.xx2.xx2 
  • klos

    28.11.2014, 21:00

    ...

    Uprzejmi bądźcie na drodze i reszta sama się ułoży.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx4 
  • _gość

    29.11.2014, 20:19

    przy shellu to wgl jest inna bajka, wielu kierowcow bardzo boli wpuszczanie ludzi stojacych na lewym pasie jak widac...ostatnio pewien pan(GMB) jechal sobie bardzo powoli zostawiajac przed soba duzo miejsca, wiec przyspieszam, zeby sie tam zmiescic po czym on widzac, ze probuje tam wjechac nagle doznaje olsnienia i rusza jakby conajmniej jechal do pozaru o malo mnie nie taranujac ;) myslcie czasem troche co robicie

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx6.xx9 
  • kierowcA_gość

    30.11.2014, 08:44

    Z tego co kojarzę to tam jest znak zakaz wyprzedzania. PS. Tam jest też inny problem, kierowcy jadący z ul.Żwirki skręcający w lewo wyjeżdżają (prawidłowo) na jezdnię oddzielającą dwa pasy i myślą, że mają pierwszeństwo prze dymi kierowcami, którzy skręcają do lidla itp.

    Cytuj
    IP: 31.1.xx3.xx0 
  • deeejayyy _gość

    01.12.2014, 09:30

    "rondo"

    przy czepianiu się nie ma czegoś takiego jak rondo, jest skrzyżowanie o ruchu okrężnym. ... pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx0.xx8 
  • xyz_gość

    01.12.2014, 11:04

    Jak to ?

    Nie chcę mi się czytać waszych komentarzy ale są tam głupoty typu że ja bym przejechał gbybyś stał przy krawężniku itp. itd. i że mandat itd. itp ... Prawda jest taka że są to ronda jednopasmowe, i to że nie ma lini to właśnie oznacza że są jedno pasmowe ! To że byś przejechał ciężarówką na dobrą sprawę mnie nie interesuje, ale fakt jest faktem ronda w Tczew są jednopasmowe i nikogo nie możecie zaraz skazywać na mandaty itp. typowe Polaczki cebulaczki tyle wam powiem co do tego aspektu. Co do tego że nie można wjeżdżać na skrzyżowanie skoro nie możemy go opuścić, to też głupota bo w praktyce była by to prawdziwa rzeźnia nikt by na rondo nie wjeżdżał bo są korki, chyba że zinterpretuje to tak że przecież w końcu z niego zjedzie bo taka prawda. Więc nie piszcie głupot że a i b , me i tak dalej ... Ale fakt macie też rację że fajniej jak się stanie bliżej krawężnika i ktoś może cie wyminąć skoro jest możliwość aby opuścił rondo na swoim docelowym zjeździe z którego by nie mamy zamiaru skorzystać i staram się sam tak robić, bo robienie komuś pod górkę to nie mój interes. Ale prawda jest też taka że wiele osób czy to GTC czy GST GMB, KR itd itp. po prostu musi mieć całe rondo wolne aby włączyć się do ruchu i głownie przez to są korki że mamy wielu , ogrom całą masę takich kierowców którzy się boją płynnie włączyć do ruchu na rondzie pewnie też pomaga mentalność polaczka cebulaczka gdy widzi takiego co wjeżdża na rondo to na siłę próbuje wjechać mu w bok więc tak naprawdę wszystko jest du 4 liter, ale najbardziej to nasza mentalność .

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx6.xxx 
  • QQ13_gość

    05.12.2014, 11:17

    Przestań pouczać klepiąc androny. Przeczytaj chociaż swój komentarz i zauważ , że sam sobie zaprzeczasz. Oto cebulak, który wyrokuje, które ronda są jedno i wielopasmowe. zaratustra83 wyjaśnił to chyba bezspornie, co? Jeśli nazywasz wjazd na skrzyżowanie włączaniem się do ruchu, to na kurs doszkalający. Ale już!

    Cytuj
    IP: 83.238.xx0.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.