Zaleje nas fala reklamowej tandety? Rekordowe ilości banerów, billbordów, przyczep

Zaleje nas fala reklamowej tandety? Rekordowe ilości banerów, billbordów, przyczep

zobacz galerię zdjęć: 2
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Do wszędobylskich potworków reklamowych w postaci wyblakłych billboardów, stworzonych z rozmachem plakatów i jaskrawych przyklejonych z finezją szyldów każdy zdążył się już chyba przyzwyczaić. Wszak nie ma wyjścia, reklam przybywa, a władze naszego miasta zdają się być bezradne. Dziwi tylko powód owej bezsilności. Jakim bowiem problemem jest wydanie w zgodzie z obowiązującym ustawodawstwem zarządzenia przez Prezydenta Miasta wskazującego wytyczne umieszczania oraz formy reklam, w szczególności w zabytkowej części miasta (o nieruchomościach będących we władaniu miasta nie wspominając). Dlaczego nie pójść za przykładem (nielicznych np. Bydgoszczy, Szczecina) miast, które wprowadziły kontrolę szyldów, określiły ich dopuszczalną formę oraz ilość. Dlaczego mamy uznawać i godzić się na niszczenie estetyki miasta w imię interesów przedsiębiorców, którzy oszczędzając pareset złotych tworzą syfiastą i nie do przyjęcia formę reklamy albo co gorsza różnorakie konstrukcje (np. rurowe- przy jednostce wojskowej, wjazd do Tczewa drogą nr. 1) niszczą miasto i sprawiają, że jest ono brudne. Dlaczego zawsze musimy podejmować działania za innymi miastami. Bądźmy pierwsi, stańmy się w czymś pionierami nie zważając na to, że miasta z okolicy nie podjęły takich działań. Dobitnym przykładem na głupotę reklamodawców jest Masarnia zlokalizowana przy ul. Jagiellońskiej na Suchostrzygach. Tuż przed jej budynkiem zaczęły ustawiać się przyczepki reklamowe. Początkowo jedna, potem dwie, teraz trzy. Czy Ci ludzie nie mają oczu? Nie dość, że weszli na prywatny teren to jeszcze… a szkoda słów. Interwencja u Straży Miejskiej, Policji nie przyniosła rezultatu. Do niedawna 2 przyczepki stały naprzeciwko ZUS na Suchostrzygach, także w jednym miejscu skupione było 5 przyczepek jednakże wichura skutecznie jest unicestwiła (Dzięki Ci Panie). Przyczepki koło RETMANA zajmują cenne miejsca parkingowe. I co ? I nic. Wszędzie Lidl, Biedronka, Carrefour, Tanie Ciuchy- to wszystko można zareklamować inaczej, tylko MIASTO MUSI DZIAŁAĆ! To naprawdę istotne i przybiera coraz większą skalę, a władze naszego miasta zdają się nie podejmować ŻADNYCH kroków ku walce z tym zjawiskiem. A braku określenia formy szyldów na Pl. Hallera już w ogóle nie jestem w stanie zrozumieć. Czy to tak wiele potrzeba aby wydać zarządzenie? W zgodzie i na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3) o samorządzie gminnym. I nie uważam aby to była ingerencja w wolność przedsiębiorcy, reklamodawcy. To ich działania są godzeniem w moją wolność, gdyż bezprawnie, oszukańczo wkraczają w przestrzeń publiczną rozstawiając bezprawnie na parkingach i przed budynkami użyteczności publicznej swoje przyczepki, wywieszając na zabytkowych kamienicach szpetne napisy i przyczyniając się do degradacji otoczenia w jakim żyjemy. Może, żeby uświadomić ten problem warto wynająć 100 takich przyczepek i ustawić je przed Urzędem Miejskim reklamując mózg i dobrą wolę za 1,22 zł…. JAWNE OMIJANIE PRAWA.

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (29)
dodaj komentarz

  • xXx_gość

    19.08.2010, 20:17

    jak słusznie zauważono - "reklamy na kółkach" stoją bardzo często na terenie prywatnym lub na gruntach powiatowych, rzadko miejskich. Tak się składa, że w naszym mieście główne arterie są we władaniu Starostwa Powiatowego i to raczej tam trzeba kierowac swoje uzasadnione żale. Mi to też już zaczyna przeszkadzac ale niestety poza takimi artykułami niewiele możemy zrobic, choc zapewne lepsze to niż nic :)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx0 
  • _gość

    19.08.2010, 21:57

    Słuszna uwaga

    Moim zdaniem właśnie umiejscowienie tego typu reklam leży po stronie Starostwa a nie UM.

    Cytuj
    IP: 213.200.xx9.xx8 

    możemy_gość

    19.08.2010, 22:42

    Wystarczy jeden podpis pana odyi na koniec kadencji chocby w zakresie starego miasta

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx4 

    a_gość

    19.08.2010, 22:54

    Spójrzcie na to zdjęcie http://www.tcz.pl/index.php?p=5,63,0,foto-galeria¶m=8e81797c917da4aa86c8ef6797bf5848,5 #gal O ile lepiej wyglądałby plac hallera gdyby określono, że billboardy moga wisieć na zabytkowo wykonanyach (ala latarnie) hakach w czarnych obwolutach, a jeżeli przytwierdzone do kamienic to równiez czarne obwoluty ala zabytkowe, a tak mamy mydlo i powidlo i tandete jak w tytule

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx4 
  • TCZEWIAK5

    19.08.2010, 20:24

    popieram

    Coraz więcej pojawia się tych tandetnych reklam.W różnych miejscach Tczewa można je spotkać np 2 tygodnie temu idąc wiaduktem 1maja na dworzec na Zatorzu przy stadionie wisiał bilbord z pół nagą kobietą a okoliczne dzieciaki wybałuszały na to oczy.Reklama,ok ale wszystko z rozwagą i umiarem.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • git_gość

    19.08.2010, 20:59

    ...

    weź książkę na ten temat napisz...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx3 
  • _gość

    19.08.2010, 22:00

    A ja wolę oglądać takie reklamy przy byłej masarni niż patrzeć na sam wygląd masarni.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx0 
  • Maxx

    20.08.2010, 06:46

    Tczew 'estetyką' powraca do początku lat 90.

    Jedynym marnym pocieszeniem może być fakt że im bardziej jesteśmy atakowani reklamami tym mniej są one skuteczne. Mając w zasięgu wzroku kilkanaście/dziesiąt reklam nie widzimy już żadnej :P.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Maxx

    20.08.2010, 06:47

    Co ciekawe w innych miastach jakoś nie widzę na każdym kroku drukowanych za grosze płacht :P.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mieczyslaw

    20.08.2010, 09:17

    Popieram.

    Dodatkowo ten wielki ekran ledowy naprzeciwko McShit'a - wieczorem jak świeci po oczach, to większą uwagę zwracasz na niego niż na sygnalizację świetlną - przecież to stwarza zagrożenie w ruchu drogowym na tamtym skrzyżowaniu. Dlaczego Policja nie zaopiniuje tego? A tak, siedzą w krzakach i polują na "piratów drogowych" - pilnują porządku. A na przyczepki jest sposób - silne wiatry - to sposób naturalny, ekologiczny. A drugi to - puszka farby i do dzieła :) - może ruchem jakiejś akcji obywatelskiej moglibyśmy pokazać, że nie godzimy się na syf i brud w przestrzeni publicznej i żądamy porządku i ładu w przestrzeni miejskiej.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • zgoda_gość

    20.08.2010, 12:45

    Popieram akcję, proponuję wstawiać zdjęcie lub linka do każdego unicestwionego baneru/ przyczepki. Oczywiscie mowa o przyczepkach i banerach wyjatkowo szpetnych i bezczlnych. Na 1 ogień masarnia : ) Kto pierwszy się odważy? Może chociaż kartki A4 z napisami ?

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 

    mieczyslaw

    20.08.2010, 12:48

    Minusy.

    Jeżeli masz jakieś zdanie i chcesz się odnieść w jakiś sposób do tego co napisałem - odpowiedz na mój komentarz. A samo wciskanie "plus" lub "minus", tylko dlatego, że widzisz mój avatar, nie ma żadnego sensu. Nie bądź małym dzieckiem, które struga ważniaka jak nikt nie patrzy i skorzystaj z prawa zabrania głosu w dyskusji, bo może i ja się czegoś od Ciebie dowiem.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • mieczysław_gość

    20.08.2010, 12:59

    Proponuję akcję, kartka A4 z napisem SYFIASTA REKLAMA= SYFIASTA FIRMA, albo OBLEJ MNIE FARBĄ JESTEM NICZYJA itd. 1 kartka A4 na przyczepke z obu stron porządnie przyklejona wystarczy : ) Do tego na syfiastych plandekach. Rezultaty akcji można wstawiać zap omocą linkó do zdjęć w komentach : O Zgoda ?

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • mieczyslaw

    20.08.2010, 14:30

    Pomysł.

    Pomysł na akcję dobry i naprawdę można by zamiast mazać LGFT lub inne TęPAGi na elewacjach odnowionych budynków, przekazać szpetnym banerom reklamowym i tym którzy niszczą przestrzeń publiczną, że nie zgadzamy się na to, jako społeczeństwo - osobiście nie nakłaniam do takich działań, ponieważ w tym kraju to ci, którzy śmiecą mają większe prawa od tych, którzy próbują zrobić porządek.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    Peja_gość

    21.08.2010, 12:41

    i po co coś takiego akceptować?!

    Sam jesteś TęPAG! To obraża innych wiec po co takie komentarze akceptować?! Zagubiona dziewczynka z zapałkami bzdury wypisuje.Maskę od samochodu sobie podpisz a potem zrób artykuł,że ci chuligani bezduszni to zrobili.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx7 

    Peja_gość

    21.08.2010, 16:56

    Nie jestem za Arką ale po co obrażać?Nie ma TęPAG nie ma dziewczyn z LGFT-jest Lechia i Arka,proste!

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx7 
  • czap_gość

    20.08.2010, 13:09

    Ci co pisza po murach niech się wezmą za pomalowanie tych banerów sprayami , które stoja bardzo często bezprawnie bez zgody właściciela posesji.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • gość_gość

    21.08.2010, 10:14

    mieczyslaw

    "A drugi to - puszka farby i do dzieła :)" - jakim prawem chcesz niszczyć kogoś własność? ludzie wkładaja w to pracę i pieniądze a ty chcesz to sobie tak zniszczyć? nie masz argumentów do walki z czyms i tylko użycie siły chcesz rozwiązać sytuacje, są inne sposoby na to , bardziej przyjazne.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx5 
  • mieczyslaw

    22.08.2010, 21:06

    Śmiecenie reklamami,

    A śmiecenie reklamami też jest przyjazne?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • MTTczew_gość

    21.08.2010, 22:13

    Chyba nie widzieliście ile reklam jest na płocie kolo Lidla na Czyżykowie.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx1 
  • anonim_tcz_gość

    22.08.2010, 20:54

    Niszczenie tego typu reklam jest wykroczeniem wiec nie widze sensu pisania po nich czy wieszania kartek.Tak jak kolega wczesniej pisal wole patrzec na reklamy niz na zrujnowana masarnie Z tego co wiem to przyczepy sa monitorowane a wlasciciele w latwy sposob moga dojsc do wandali Z reszta takie zachowanie jest dziecinada i nie jest na miejscu,Wgl ten artukuł został napisany w smieszny sposob "bravo" dla autora.Czy tego typu artykuly musza prowdzic do buntu innych? nie dajmy sie naciagać bo to przesada Niech lepiej napisza co sie dzieje w Tczewie ciekawego a nie p***y opisuja i namawiaja ludzi do zla

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx2.xx7 
  • GOSIA26_gość

    22.08.2010, 21:37

    żyjemy w epoce kamienia łupanego czy w cywilizowanym społeczeństwie ? Z tego co się orientuję to tego typu reklamy są dozwolone tak samo jak np . telebim o którym o dziwo nikt jeszcze nie napisał. Świeci wieczorem tak,że mieszkając w domku na tej ulicy blask mam w całym pokoju ale nikt z tym nic nie zrobi ,bo stoi prawnie. Niestety żyjemy w świecie pełnym reklam nie tylko mobilnych i musimy się z tym pogodzić a tego typu bunty są na poziomie najniższym z mozliwych .Jeżeli nie macie co robić to wymalujcie swoje pokoje sprayem , nie rozumiem jak można umyślnie zniszczyć czyjeś mienie, tylko dlatego że ktoś wpadł na tak wspaniały godny pochwały pomysł . Gdyby powstał artykuł " skoczcie z mostu lisewskiego " zrobilibyście to ? Ręce opadają naprawdę... wezcie się ludzie lepiej za robotę a zapewniam,ze nie bedziecie mieli czasu na takie wspaniale pomysly :)

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx9 
  • mieczyslaw

    23.08.2010, 08:54

    GOSIA26_gość

    "...musimy się z tym pogodzić" - może Ty musisz się z tym pogodzić, ale nie każdy. Jeśli reklama świetlna stoi w miejscu, w którym w ewidentny sposób stwarza lub zwiększa zagrożenie dla zdrowia i życia (zwiększając ryzyko wypadku drogowego), to należało by ja stamtąd usunąć - nie wiem czy wiesz, ale w trójmieście na takich reklamach, po fali protestów ze strony mieszkańców i kierowców, nakazano właścicielom tych "telewizorków" zmniejszenie jasności świecenia - da się? Da, tylko trzeba chcieć. A nie jak napisałaś: pogodzić się z tym. Jak Ci obwieszę Twój domek reklamami, albo nastawiam Ci świecidełek przed domem, na terenie publicznym i będziesz miała w środku nocy jasno jak w dzień, to też się z tym pogodzisz? Nie bądź taka bierna, każdy z nas ma takie same prawa, nie tylko ci co stawiają reklamy - niech je stawiają, ale nie śmiecą nimi i nie stwarzają zagrożenia, bo jako społeczeństwo nie musimy się godzić na wszystko co nam podają.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    TCZEWIAK5

    26.08.2010, 17:03

    Mietku

    Masz racje. Tylko jest jeden problem. Ludzie wolą się z tym pogodzić albo stękać niż działać. Nie wiem czy to moda czy taka już polska mentalność ;)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • reklama dźwignią handlu :-)))_gość

    23.08.2010, 13:47

    może i tak,ale nie taka ilość i tandetna jakość ...mnie to denerwuje-i ten ekran led kolo maka,i te banery kolo lidla fruwające podczas wichur.Ale najbardziej mnie denerwuje niemoc wobec takiego gościa który stawia i blokuje miejsca parkingowe po całym Tczewie swoim cudnym a jakże rzucającym się w oczy WETERANEM za dużą ilość euro.ŚMIECH NA SALI.że nikt nie potrafi z nim zrobić porządku.Proponuje odholować weterana na złomowisko i po kłopocie.

    Odpowiedz
    IP: 95.41.xx1.xx1 
  • Brutus_gość

    23.08.2010, 19:04

    karac

    To straszne - obklejone domy,sklepy,zaklady uslugowe itd..zygac sie chce ,przypomina mi trzeci swiat,biedna azje-te trendy napewno przyszly do nas z tych stron,przypomina mi targowisko w Bangkoku dzungla reklam,wszystkie prymitywne,nieproporcjonalne,brudne itd. My polacy smiejemy sie z niemcow ze niemaja smaku,gustu-blad to my jestesmy ten motloch w europie ,pasujemy do Rumuni,Bulgari,Albani. Oni tez oblepiaja mury szyldami na gwozdzie w nowo postawionych budynkach tak jak u nas karalbym takich bezmuzgowcow anteny satelitarne to co widac w polsce to sie w glowie nie miesci-niszcza elewacje ,tynki,wierca dziury w murach,cholota-brak slow, dziwic sie ze maja grzyby w mieszkaniach.......................

    Odpowiedz
    IP: 188.192.xx8.xx2 
  • x_gość

    26.08.2010, 07:45

    z

    niszczenie jest wykroczeniem, ale stawianie w miejcu nieuprawnionym jest ok tak ? i nic nie mozna tym zrobic. jezeli wladza nie umie sobie poradizc z nieprawnym dzialaniem to musza obywatele. Jezeli po ulicy bedzie chodzil koleś i zabijal codziennie 100 osob a policja nic z nim nie zrobi od 10 lat ,az on w koncu zabije kogos z twojej rodziny, tot ez sie na niego zamachniesz

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • a reklam przybywa_gość

    27.08.2010, 12:24

    Działanie radnych przy Masarni na Suchostrzygach polegająće na jej zamurowaniu, także było wykroczeniem. Przyniosło jednak bardzo wiele dobrego, menelstwa nie zbiera się tam już tyle co dawniej, fetoru nie ma, robactwa i szczurów nie widać, nie przybywa tam śmieci, jest bezpieczniej, czysciej a wnętrze nie straszy wysiadających z przystanku. Warto było. Nie zawsze należy biernie akceptować to co jest i powoływać sięna przepisy, bo nie my jeteśmy dla prawa, ale prawo dla nas. Prawa należy przestrzegać dla siebie, dla innych nie dla samej sztuki jego przestrzegania. Zatem jeżęli działania w postaci niszczenia bezprawia przyniosą korzyść warto. Jeżeli zobaczysz że pijak potrącił dziecko , nie złapiesz go bo jest ograniczenie do 4o km ? Pryh !

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • Darooo_gość

    18.09.2010, 00:39

    Nie wierzę...

    Ludzie... nie wierzę...!!! Wstyd mi za nas tczewian, czy wy naprawdę nie widzicie, że potrafimy tylko marudzić? Za dużo reklam? Za dużo banerów? Co jeszcze zacznie wam przeszkadzać? Widzę, że już wszystko jest nie tak. Nawet jeśli wyniknie jakaś fajna inicjatywa (nie mówię tu o reklamach) to w Tczewie i tak spotka się z krytyką. Ludzie rozchmurzcie się trochę!!!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.