Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Pragnę podzielić się z czytelnikami pewnymi spostrzeżeniami na osiedlu Górki w Tczewie.
Ulica Głowackiego a raczej jej stan w kierunku Śliwin. O katastrofalnym jej stanie nie raz na stronach portalu czytaliśmy. Droga, która prowadzi wzdłuż oraz do nowego osiedla (ul.Ks. Młyńskiego i R.Klima) składa się, szczególnie po opadach deszczu lub śniegu, z samych dziur. Błoto, brak pobocza, wgłębienia w ziemi liczące ponad 30 cm to normalność dla użytkowników tej drogi. Mieszkańcy wielokrotnie zwracali się do władz Miasta w sprawie poprawy nawierzchni, niestety z powodu braku środków, nowej drogi nie będzie. Remontem drogi od lat zajmuje się Zakład Usług Komunalnych, niestety wsypywanie do dziur trochę kruszywa to jedyne rozwiązanie na dzień dzisiejszy. Mieszkańcy dziękują za oświetlenie drogi, przynajmniej pieszego widać z daleka. I gdyby na tym zakończyć artykuł pewnie nie różnił by się on od innych pisanych na stronie tcz.pl. Jednak sytuacja na Górkach się rozwija i osiąga pewien poziom absurdu. Z pieniędzy z budżetu obywatelskiego ogrodzono łąkę. Jest to początek inwestycji pod nazwą budowa biblioteki i świetlicy na osiedlu Górki. https://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wiadomosci&item=c66c8efe0963778a&title=Biblioteka-i-swietlica-dla-Gorek-jeszcze-w-tym-roku
Z w/w artykułu dowiadujemy się, iż jeszcze w tym roku mieszkańcy osiedla Witosa doczekają się własnej świetlicy i siedziby biblioteki. Ratusz ogłosił już przetarg, który ma pozwolić wyłonić wykonawcę nowego obiektu (...) Urząd zabezpieczył na ten cel 2,6 mln zł.
Jak najbardziej chwalimy inicjatywę, ale pojawiają się też w tej sprawie pewne wątpliwości. Dobrze je ujął jeden z komentujących powyższy artykuł o świetlicy:
"2.600.000pln za budynek do glosowania! Wychodzi prawie 6.000pln /m2. Nie dziwie sie ze jest wielu chetnych bidowac za taka kase! Ile osob korzysta miesiecznie z biblioteki ktora jest juz na tym osiedlu? Czy sa dane ktore uzasadniaja wywalanie takiej kasy? Ilu mieszkancow domagalo sie swietlicy? Nie chce mi sie wierzyc aby w tych czasach, w miescie, byla potrzebna swietlica. Jakie beda koszta jej utrzymania? Etat dla dyrektora swielicy? Kto mialby z niej korzystac? Jak wykorzystane sa inne podobne budynki w miescie? Jak dla mnie to kolejna zmarnowana kasa publiczna!".
Zwolennicy budowy świetlicą przywołują argumenty: "Mieszkańcy Górek podkreślają, że wspólnego miejsca do integracji brakuje od lat, o swoje domy osiedlowe ma praktycznie każde osiedle. Tymczasem oni na wybory idą do restauracji, a do biblioteki.... do dentysty. Na osiedlu Witosa mieszka obecnie ponad 3 tysiące mieszkańców. Osiedle cały czas się rozbudowuje".
Wywołany został zatem temat biblioteki na Górkach. To prawda - siedziba biblioteki znajduje się w prywatnym domu (na dole jest dentysta, u góry biblioteka). Jednak zadajmy sobie pytanie, czy jest w tym coś złego. Ile osób korzysta z biblioteki w dzisiejszych czasach. Ile osób korzysta z biblioteki na osiedlu Górki. Może w innych placówkach MBP jest jakiś ruch, coś się dzieje, są jakieś warsztaty, pokazy, konkursy, prelekcje, ale tu na Górkach jest naprawdę spokojnie. Proszę zapytać dyrekcji MPB ile dzieci uczestniczyło w warsztatach świątecznych w bibliotece na Broniewskiego? Odwiedzając bibliotekę, mam wrażanie, że nawet te 2 pomieszczenia obecnej biblioteki to za dużo. Nie będę tu rozpisywała się o problemach współczesnego czytelnictwa bo to nie jest artykuł na ten temat, pragnę tylko ukazać absurd wydatkowania 2.600.000 zł. Czy nagle do nowego budynku m.in. biblioteki będą drzwiami i oknami przybywać miłośnicy książek. Proszę sprawdzić dane z biblioteki, ile osób przychodzi do placówki każdego dnia, ile odbyło się warsztatów a raczej, ile osób skorzystało z jakiejś formy wsparcia. Aby wydać ponad 2 mln zł to raczej powinno się takie podstawowe dane sprawdzić.
Pewnie na Górkach brakuje takiego miejsca, które by integrowało mieszkańców, gdzie mieszkańcy będą mogli się spotkać, oddać swój głos w wyborach ale czy nie można by skorzystać z istniejącej infrastruktury. Przy kościele na Górkach jest przecież świetlica. Ksiądz wielokrotnie zachęca do skorzystania z tego obiektu. Fakt, jest tam zimno i obiekt wymaga remontu. Ale nie potrzeba na to 2 mln zł. Świetlica przy kościele stoi pusta, nic tam się nie dzieje. Nawet zabawy karnawałowej dla dzieci przystępujących do 1 komunii się nie udało zorganizować (dane sprzed 2 lat). Powraca zatem pytanie: czy zatem nowy obiekt będzie tętnił życiem.... Będą pieniądze na zorganizowanie ciekawych warsztatów (ale ciekawych dla współczesnego dziecka, nastolatka). Oferta w CKiS jest bardzo niezwykle bogata, zajęcia w Stacji Dobrego Czasu są naprawdę przemyślane i cieszą się powodzeniem (m.in. zajęcia z klockami LEGO itd.). Czy Miasto stać na to by stworzyć taką ofertę w nowo wybudowanym budynku? Jeżeli ma tam być miejsce spotkań dla mieszkańców, biblioteka w takim znaczeniu jak opisałam wyżej, lokal wyborczy, to gratuluję władzom za świetnie wydane pieniądze. Może na remont ulicy Głowackiego nie wystarczy blisko 3 mln zł. Czy jednak to zbyt mało by podjąć starania by poprawić stan drogi, a może wystarczyłyby częściej i solidniej ją remontować. I proszę nie pisać w komentarzach, że z drogi korzysta garstka osób a z nowej biblioteki będzie korzystać więcej mieszkańców niż z drogi - proszę policzyć liczbę samochodów i pieszych uczęszczających tą uciążliwą trasą!
Zdjęcie poglądowe
Ulica Głowackiego a raczej jej stan w kierunku Śliwin. O katastrofalnym jej stanie nie raz na stronach portalu czytaliśmy. Droga, która prowadzi wzdłuż oraz do nowego osiedla (ul.Ks. Młyńskiego i R.Klima) składa się, szczególnie po opadach deszczu lub śniegu, z samych dziur. Błoto, brak pobocza, wgłębienia w ziemi liczące ponad 30 cm to normalność dla użytkowników tej drogi. Mieszkańcy wielokrotnie zwracali się do władz Miasta w sprawie poprawy nawierzchni, niestety z powodu braku środków, nowej drogi nie będzie. Remontem drogi od lat zajmuje się Zakład Usług Komunalnych, niestety wsypywanie do dziur trochę kruszywa to jedyne rozwiązanie na dzień dzisiejszy. Mieszkańcy dziękują za oświetlenie drogi, przynajmniej pieszego widać z daleka. I gdyby na tym zakończyć artykuł pewnie nie różnił by się on od innych pisanych na stronie tcz.pl. Jednak sytuacja na Górkach się rozwija i osiąga pewien poziom absurdu. Z pieniędzy z budżetu obywatelskiego ogrodzono łąkę. Jest to początek inwestycji pod nazwą budowa biblioteki i świetlicy na osiedlu Górki. https://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wiadomosci&item=c66c8efe0963778a&title=Biblioteka-i-swietlica-dla-Gorek-jeszcze-w-tym-roku
Z w/w artykułu dowiadujemy się, iż jeszcze w tym roku mieszkańcy osiedla Witosa doczekają się własnej świetlicy i siedziby biblioteki. Ratusz ogłosił już przetarg, który ma pozwolić wyłonić wykonawcę nowego obiektu (...) Urząd zabezpieczył na ten cel 2,6 mln zł.
Jak najbardziej chwalimy inicjatywę, ale pojawiają się też w tej sprawie pewne wątpliwości. Dobrze je ujął jeden z komentujących powyższy artykuł o świetlicy:
"2.600.000pln za budynek do glosowania! Wychodzi prawie 6.000pln /m2. Nie dziwie sie ze jest wielu chetnych bidowac za taka kase! Ile osob korzysta miesiecznie z biblioteki ktora jest juz na tym osiedlu? Czy sa dane ktore uzasadniaja wywalanie takiej kasy? Ilu mieszkancow domagalo sie swietlicy? Nie chce mi sie wierzyc aby w tych czasach, w miescie, byla potrzebna swietlica. Jakie beda koszta jej utrzymania? Etat dla dyrektora swielicy? Kto mialby z niej korzystac? Jak wykorzystane sa inne podobne budynki w miescie? Jak dla mnie to kolejna zmarnowana kasa publiczna!".
Zwolennicy budowy świetlicą przywołują argumenty: "Mieszkańcy Górek podkreślają, że wspólnego miejsca do integracji brakuje od lat, o swoje domy osiedlowe ma praktycznie każde osiedle. Tymczasem oni na wybory idą do restauracji, a do biblioteki.... do dentysty. Na osiedlu Witosa mieszka obecnie ponad 3 tysiące mieszkańców. Osiedle cały czas się rozbudowuje".
Wywołany został zatem temat biblioteki na Górkach. To prawda - siedziba biblioteki znajduje się w prywatnym domu (na dole jest dentysta, u góry biblioteka). Jednak zadajmy sobie pytanie, czy jest w tym coś złego. Ile osób korzysta z biblioteki w dzisiejszych czasach. Ile osób korzysta z biblioteki na osiedlu Górki. Może w innych placówkach MBP jest jakiś ruch, coś się dzieje, są jakieś warsztaty, pokazy, konkursy, prelekcje, ale tu na Górkach jest naprawdę spokojnie. Proszę zapytać dyrekcji MPB ile dzieci uczestniczyło w warsztatach świątecznych w bibliotece na Broniewskiego? Odwiedzając bibliotekę, mam wrażanie, że nawet te 2 pomieszczenia obecnej biblioteki to za dużo. Nie będę tu rozpisywała się o problemach współczesnego czytelnictwa bo to nie jest artykuł na ten temat, pragnę tylko ukazać absurd wydatkowania 2.600.000 zł. Czy nagle do nowego budynku m.in. biblioteki będą drzwiami i oknami przybywać miłośnicy książek. Proszę sprawdzić dane z biblioteki, ile osób przychodzi do placówki każdego dnia, ile odbyło się warsztatów a raczej, ile osób skorzystało z jakiejś formy wsparcia. Aby wydać ponad 2 mln zł to raczej powinno się takie podstawowe dane sprawdzić.
Pewnie na Górkach brakuje takiego miejsca, które by integrowało mieszkańców, gdzie mieszkańcy będą mogli się spotkać, oddać swój głos w wyborach ale czy nie można by skorzystać z istniejącej infrastruktury. Przy kościele na Górkach jest przecież świetlica. Ksiądz wielokrotnie zachęca do skorzystania z tego obiektu. Fakt, jest tam zimno i obiekt wymaga remontu. Ale nie potrzeba na to 2 mln zł. Świetlica przy kościele stoi pusta, nic tam się nie dzieje. Nawet zabawy karnawałowej dla dzieci przystępujących do 1 komunii się nie udało zorganizować (dane sprzed 2 lat). Powraca zatem pytanie: czy zatem nowy obiekt będzie tętnił życiem.... Będą pieniądze na zorganizowanie ciekawych warsztatów (ale ciekawych dla współczesnego dziecka, nastolatka). Oferta w CKiS jest bardzo niezwykle bogata, zajęcia w Stacji Dobrego Czasu są naprawdę przemyślane i cieszą się powodzeniem (m.in. zajęcia z klockami LEGO itd.). Czy Miasto stać na to by stworzyć taką ofertę w nowo wybudowanym budynku? Jeżeli ma tam być miejsce spotkań dla mieszkańców, biblioteka w takim znaczeniu jak opisałam wyżej, lokal wyborczy, to gratuluję władzom za świetnie wydane pieniądze. Może na remont ulicy Głowackiego nie wystarczy blisko 3 mln zł. Czy jednak to zbyt mało by podjąć starania by poprawić stan drogi, a może wystarczyłyby częściej i solidniej ją remontować. I proszę nie pisać w komentarzach, że z drogi korzysta garstka osób a z nowej biblioteki będzie korzystać więcej mieszkańców niż z drogi - proszę policzyć liczbę samochodów i pieszych uczęszczających tą uciążliwą trasą!
Zdjęcie poglądowe
Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Komentarze (28) dodaj komentarz
Tczewiak_gość
02.03.2018, 15:26
Zgadzam sie
To prawda, tez jestem mieszkańcem górek. Budowa świetlicy i ambicje niektórych radnych przed wyborami są niepotrzebne. Osiedle istnieje wiele lata a na bocznych ulicach nie ma nawet porządnego asfaltu. Zgadzam się z opisana sytuacja ze droga w kierunku Śliwińska to bagno. Miasto nie robi z tym nic a buduje świetlice. Nie wiem komu on jest potrzebna bo na pewno nie 3 tys. Mieszkańców osiedla. Ogrodzenie stoi z budżetu obywatelskiego to dowód tylko na bezsensowność tego projektu, jego formuła wyczerpała się już dawno i niektóre miasta rezygnują z niego. Albo siłownia po chmurka, albo inne mało istotne rzeczy. Publiczne pieniądze bardzo łatwo jest wydawać wszak nie osoby z wielkimi pomysłami i wizjami pracują na nie.
OdpowiedzTczewiak_gość
02.03.2018, 15:39
Jeszcze nadmienie
Już widzę uroczyste wkopanie kamienia węgielnego i tan skład osobowy, na prwnoe nie zabraknie duszpastrzerza, który karmi swoje owieczki radnych osób które były radnymi ale chcą znowu być. Taka kampania za publiczne pieniądze. Później koszty utrzymania tez pójdą z naszych podatków. Ale reasumując mieszkańcy górek będą bardziej oczytani, frekwencja wyborcza 100% i będą mieli gdzie się spotykać bo przecież 3 tys osób bawi się na każdym spotkaniu.
Cytujz osiedla_gość
02.03.2018, 17:57
radny
a wszystko dzięki kochanemu radnemu z nad stawków , przecież musi wybudować żeby znajomi stołki podostawali no i te imprezy po co maja sie spotykać w akropolisie jak mogą się zamknąć w świetlicy i bawić na całego za nasze pieniądze. Już nigdy nie oddam na tego gościa głosu, wszystko przy tych stawkach co zrobił OK jest fajnei sie ceni tylko żeby się nie zachowywał tak jakby był to jego prywatny ogród bo niestety panie M. ale tak sie pan zachowuje i wielu ludzi o tym już mówi.....
CytujAdam_gość
02.03.2018, 16:21
Górki
Świetlice pobudują za 2,1 mln. Ale musi być wykonana jeszcze droga dojazdowa od południa która sporo pochłonie. Zgadam się autorem, że droga na Śliwiny powinna być priorytetem.
Odpowiedzz osiedla_gość_gość
02.03.2018, 17:58
czemu usuwacie niewygodne komentarze ??
OdpowiedzJanek_gość
03.03.2018, 12:25
Mądrale
Widziały gały gdzie się budowały lub wprowadzały, pewnie było najtaniej w lokalizacji na Górkach a teraz jedna z drugą narzeka... bo nie zauważyła jedna z drugą że drogi nie ma...
OdpowiedzTom_gość
06.03.2018, 12:22
widziały gały...
Ty to jesteś taki Polak rodem z końcówki filmu "Dzień Świra"... pewnie tak samo się modlisz...
Cytujasdasd_gość
08.03.2018, 11:50
ceny m2 na Górkach są jednymi z najdroższych.. o ile wiem
Cytujz osiedla_gość_gość
03.03.2018, 18:56
tu nie chodzi już o drogę tylko o to co się buduje i za jakie pieniądze... sam mieszkam na górkach ok 30 lat i zapewne może i świetlica jest OK ale nie w tej lokalizacji... czemu nie jest postawiona na zielonym terenie przy stawkach ( ogromny plac ) bliżej dawnej ulicy Kruczkowskiego?? Zapewne nie spodobałoby się to dobremu znajomemu radnego pana G. który nieopodal mieszka, i jeszcze jedno pytanie czemu ma służyć ta świetlica bo zapewne spotkania na czele z radnym M. i koleżkami i to za nasze pieniądze... Wystarczy przyjść na jeden z festynów organizowany przez radnego M. i widać jak swoi mają kawkę ciasteczko itp. pod prywatnym namiotem a reszta... żal, mi nie chodzi tu o kawałek ciasta bo będę miał ochotę to sobie kupie a co tam stać mnie tylko o fakt równy i równiejszy... Pan radny zaprasza zawsze serdecznie wszystkich na imprezki plenerowe, a jak ktoś na ławeczce wypije piwko ( nie mówie o chlaniu na umór ) to zaraz wzywa SM no bo przecież to jest "jego ogródek" bo tak to traktuje. Ciekawy jestem kto jest dzierżawcą terenu?? I ten zakaz połowu ryb... skoro jest to skwer to zapewne jest własnością miasta włącznie z stawkami .... można by się rozpisywać , mam jedynie nadzieje że nie damy kolejnej kadencji władzy temu akurat radnemu...
Odpowiedzgośśćć_gość_gość
03.03.2018, 19:25
Dobrze, że wyborcy patrzą "na ręce" RADNYM. Niech docenią to podczas wyborów. Jeżeli zasłuży na głos to ok, ale jeżeli nie - to "wilczy bilet" ...
CytujOburzony _gość
03.03.2018, 21:30
Prawdziwy powód budowy swietlicy-PRZEKRĘ
Kolejny raz lekką ręką wydaje się publiczne pieniądze na nieprzemyślane, kosztochlonne i nikomu niepotrzebne inwestycje. A może jest w tym drugie dno? Może za 2-3 lata utrzymanie tego obiektu będzie na tyle nieoplacalne, że miasto będzie musiało sprzedać ten budynek? Po kosztach, zaprzyjaźnionej firmie... Nie pozwólmy na to. Wyraźmy swój sprzeciw. Najlepiej w wyborach. Tak panie Kazimierzu M. Mam, że ta inwestycja przekreśli Cię z listy Radnych kolejnej kadencji a Prokuratura spojrzy Ci na ręce.
OdpowiedzPgd_gość
03.03.2018, 21:46
W 100% sie zgadzam. Kolejne marnowanie naszych podatkow. Pomysly z ubieglego wieku. Tyle kasy na miejsce do spraw niepotrzebnych... Czas zmienic radnego z Gorek!
OdpowiedzGosc nie z osiedla_gość
03.03.2018, 22:18
Droga to śmiech
Droga to kpina, próbowałam 2 razy objechac tczewskie korki przez Śliwiny i Rokitki ale niestety szkoda auta i zdrowia, aż płakać się chce że taki fajny dojazd do nowego osiedla i Suchostrzyg nie jest wykorzystany do rozładowania ruchu przez miasto tylko straszy dziurami. Co do radnego to nie dziwi podejście każdy o swoje podwórko dba a on dba dosłownie o swoje, lepiej zagospodarowanej przestrzeni jak ta wokół stawku nie ma nigdzie w Tczewie to i dom osiedlowy chce na wypasie ?
OdpowiedzTczewianka_gość
03.03.2018, 23:45
Absuralna decyzja
Zdecydownie popieram zdanie autora artykułu. Ewidentne marnowanie naszych pieniędzy na niedorzeczną inwestycję. Przede wszystkim konieczny jest remont drogi w kierunku Śliwin, aby mogły kursować miejskie autobusy i wówczas dzieci będą mogły bezpiecznie dotrzeć do szkoły, do miejskiej biblioteki oraz na różnorodne zajęcia oferowane przez instytucje do tego celu powołane. Cóż po świetlicy, do której trudno dotrzeć.
OdpowiedzMieszkaniec_gość
04.03.2018, 06:46
Dzika przyroda...
Jestem mieszkancem Gorek i widze ze niektorzy zapomnieli jak wygladal teren przy stawkach...Dlatego umiem docenic wysilek ludzi dzieki ktorym Nasze osiedle zmienia sie na lepsze.I chociaz sam w tym nie uczestnicze /jak wiekszosc tu krytykujacych/ to jest mi przyjemnie gdy osoby przyjezdne sa pod wrazeniem naszych stawkow,boiska,placu zabaw...Przeciez kazdy moze startowac w wyborach a pozniej angazowac sie w rozwoj Gorek.Tez nie podoba mi sie droga na Sliwiny ale chyba pieniadze na remont drogi pochodza z innej puli.No ale dla niektorych najlepiej by bylo zeby pieniadze na swietlice przeznaczyc na inwestycje na Bajkowym albo Czyzykowie...Kazdy ma szanse pomagac a nie tylko krytykowac i marudzic...
Odpowiedzłukasz_gość
04.03.2018, 12:22
Co innego zagospodarowanie terenu sokół stawku a co innego wydawanie 2,6 mln na inwestycję, która faktycznie w dzisiejszych czasach nie ma racji bytu.
Cytujłukasz_gość
04.03.2018, 12:32
Brak pieniędzy na drogę, a tu proszę !!!
Jako mieszkaniec osiedla Górki nie widzę najmniejszego sensu w budowie świetlicy na osiedlu domków jednorodzinnych. Kto będzie z niej korzystać ??? Czy ktoś będzie chciał zorganizować sobie w niej imprezę okolicznościową ,skoro każdy na tym osiedlu ma własny dom? Co do biblioteki to nie oszukujmy się - w dzisiejszych czasach czytamy to co nam dostarcza internet i audiobooki. A jeśli ktoś jest fanem książki (jak ja) to nie widzę problemu udać się do bibliotek już istniejących w mieście. NIe wspominam o kosztach jakie będzie generować utrzymanie tego budynku. Może faktycznie ktoś ma w tym ukryty interes ??? Pamiętajmy ,że koszty utrzymania uszczuplą pulę pieniędzy na przyszłe inwestycje - pewnie bardziej potrzebne - jak np droga do Śliwin. Z tego co wiem mieszkańcy na obrzeżach górek walczą od lat o pieniądze na drogę i od lat słyszą - PIENIĘDZY BRAK. A tu proszę - 2,6 mln znalazło się. PŁOT już stoi !!! Co świadczy o absurdzie tej inwestycji. No ale cóż władze wielu miast przyzwyczaiły nas do absurdów.
OdpowiedzGosc_gość_gość
04.03.2018, 14:26
Poproszę o odpowiedź
Mam pytanie do decyzyjnych osób w Tczewie.Czy pieniądze przeznaczone na budowę świetlicy mogły być przeznaczone na remont drogi do Sliwin?Myślę że konkretna odpowiedź wiele wyjaśni.Oraz jakie są plany miasta co do remontu tej drogi?
OdpowiedzMokwa_gość
04.03.2018, 22:10
Budujemy co chcemy jak pomnik w Warszawie.
OdpowiedzMieszkaniec Górek_gość
04.03.2018, 22:13
Inny absurd to pierszeństwo przejazdu dla ulicy Malczewskieego względem Kossaka. Kto to wymyślił.
OdpowiedzMieszkanka_gość
12.03.2018, 16:41
Od chwili otwarcia "śmieciowej" drogi wzrósł znacząco ruch na ulicy Malczewskiego. W dodatku natężenie ruchu zwiększyło się na Malczewskiego, bo ludzie korzystają z niej omijając korki na krajowej jedynce. Myślę, że dlatego to ktoś tak wymyślił.
CytujMieszkaniec górek _gość
05.03.2018, 07:30
Mokwa
Tak się wszyscy podniecaliscie Mokwa to teraz macie :) Podpisy zbierane na budowę świetlicy były w sklepie przy ladzie,pozostawione z danymi personalnymi do których wszyscy mieli wgląd - ciekawy jestem czy ludzi są w ogóle tego świadomi ? Połowa ludzi którzy są wpisani na liście to wyproszeni przez Mokwe " a może syna Pani wpisze,a teściowa ?" Bardzo proszę. Ale kto go sprawdzi ? Urzędasy ? Ściema z ta świetlica i tak jak wcześniej było napisane - kadencja się skończy,kasa na utrzymanie się skończy i budynek pójdzie na sprzedaż :) dobre chociaż to,ze Gładysz zarobi na budowie.
OdpowiedzTomasz_gość
06.03.2018, 12:18
gładysz
A propos: Gładysz obecnie odpowiada za utrzymanie tej drogi na Głowackiego. Także tego...
Cytujabc_gość
05.03.2018, 09:47
Górki
Wielka ciekawość w sprawie technicznej. Jak będzie pracowała firma budowlana, aby nie uszkodzić postawionego ogrodzenia. Pełna ekwilibrystyka. Co do wykorzystania obiektu. Pan radny wielokrotnie zapewniał, że ma pomysły jak wykorzystać obiekt. Można wynajmować na imprezy typu chrzciny, komunie itd. !!! Będzie tam urządzał spotkania stowarzyszenia "Górki". Inna sprawa, ilu jest członków w tym stowarzyszeniu? Na imprezach nie pojawia się ani przewodniczący, ani sekretarz, ani skarbnik. Co do wyborów - ktoś go wybrał. Trzeba myśleć, to nie boli. Karty z podpisami na BO rzeczywiście leżały w sklepach na długo przed oficjalnym terminem. Nie było na nich nazwiska autora projektu ani szczegółów projektu. Ludzie podpisywali w ciemno, by potem pytać "A gdzie jest ta świetlica?". I znowu - myślenie nie boli, jego brak - bardzo.
Odpowiedzmieszkanka_gość
11.03.2018, 19:08
Święte słowa! Droga woła o pomstę do nieba, zawsze słyszymy, że miasto na nią pieniędzy nie ma, a tu taki bzdurny cel i fundusze są. Proszę mi wierzyć, na tej drodze jest bardzo duży ruch, a ile osób dziennie skorzysta ze świetlicy???Brak słów:(
Odpowiedzgt787_gość
12.03.2018, 07:58
Za Portem to dopiero ulica klasyk,jak popada to bez kaloszy nie wychodz z domu.ale kogo obchodzi ten kawałek miasta ?
Odpowiedzja_gość
12.03.2018, 21:23
Działki
Widzicie - w samym centrum Górek tyle bezproduktywnego miejsca! Stawy można zasypać i działki pod budownictwo wielorodzinne sprzedać. Ile kasy było by dla miasta.
OdpowiedzCzytelnik_gość
15.03.2018, 22:30
Biblioteka
Kto w dzisiejszych czasach korzysta z biblioteki? Odpowiem - osoby inteligentne, może najwidocznej nA osiedlu nie ma ich zbyt wielu, odpowiedź pokroju wszystko jest na internecie,to tylko wasze płytkie i niedopracowane posty. PS. Droga na głowackiego nie należy do nawet złych, jest lekko pofalowana ale nie posiada dziur.
Odpowiedz