Urząd Marszałkowski ogłosił przetarg, który ma wyłonić przewoźników na kolejowych trasach w 2017 roku. Niestety, wszystko wskazuje na to, że nie będzie dobrych wiadomości dla pasażerów - możemy się spodziewać cięć kolejowych połączeń, bo urzędnicy planują przeznaczyć na to mniej pieniędzy niż w tym roku.
Temat możliwych cięć poruszyła w ub. tygodniu "Gazeta Wyborcza", która alarmuje, że w stosunku do roku 2016 urząd planuje w 2017 r. przeznaczyć na organizację transportu kolejowego o 17 proc. mniej pieniędzy (na linie objęte przetargiem było 107 mln zł, a ma być 88 mln zł.) Wszystko wskazuje na to, że największe cięcia czekają Pomorską Kolej Metropolitalną, która przez lotnisko - połączyła Trójmiasto z Kościerzyną, ale cięć należy spodziewać się na terenie całego Pomorza. Pytamy w Urzędzie Marszałkowskim, czy pasażerowie z Tczewa muszą nastawić się na mniejszą liczbę połączeń. Urzędnicy tłumaczą, że jeszcze nic nie jest przesądzone, choć przyznają, że mają mniej środków niż w bieżącym roku.
- Specyfikacja istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich wykonywanych na terenie województwa pomorskiego została opublikowana na stronach Województwa Pomorskiego. Kwota w ramach postępowania to tylko część całego Budżetu dotycząca rekompensaty. Łącznie tylko na rekompensatę dla przewoźników na wszystkich liniach komunikacyjnych Województwa Pomorskiego w roku 2016 środki wynoszą około 134 mln zł i prawdopodobnie wzrosną jeszcze o około 10,5mln zł. W roku 2017 prognozujemy, że będziemy dysponować kwotą około 123mln zł. Dopiero po wyborze Wykonawcy - Operatora ww. przewozów będzie możliwe określenie układu połączeń kolejowych na odcinku Tczew - Trójmiasto. - informuje Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego
Rozpisany właśnie przetarg składa się z dwóch części. Pierwsza - aglomeracyjna - dotyczy linii Gdańsk Śródmieście - Wejherowo, Gdańsk Wrzeszcz - Kartuzy/Gdynia Główna oraz Gdynia - Kościerzyna. Jak podaje "Wyborcza" - jedynym podmiotem spełniającym warunki może na tym odcinku być SKM. Gazeta alarmuje jednak, że SKM może nie pojechać do Pruszcza i Tczewa, gdyż obie miejscowości w przetargu ujęto nie w części aglomeracyjnej - a regionalnej:
- Nie możemy jeszcze poinformować, czy pojedziemy w przyszłym roku do Tczewa. To zależy od wyniku przetargu, a dopiero ruszyła procedura. - mówi Marcin Głuszek, rzecznik SKM.
Kiedy poznamy wyniki przetargu? Na to musimy jeszcze poczekać - oferty można składać do 16. maja.
Temat możliwych cięć poruszyła w ub. tygodniu "Gazeta Wyborcza", która alarmuje, że w stosunku do roku 2016 urząd planuje w 2017 r. przeznaczyć na organizację transportu kolejowego o 17 proc. mniej pieniędzy (na linie objęte przetargiem było 107 mln zł, a ma być 88 mln zł.) Wszystko wskazuje na to, że największe cięcia czekają Pomorską Kolej Metropolitalną, która przez lotnisko - połączyła Trójmiasto z Kościerzyną, ale cięć należy spodziewać się na terenie całego Pomorza. Pytamy w Urzędzie Marszałkowskim, czy pasażerowie z Tczewa muszą nastawić się na mniejszą liczbę połączeń. Urzędnicy tłumaczą, że jeszcze nic nie jest przesądzone, choć przyznają, że mają mniej środków niż w bieżącym roku.
- Specyfikacja istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich wykonywanych na terenie województwa pomorskiego została opublikowana na stronach Województwa Pomorskiego. Kwota w ramach postępowania to tylko część całego Budżetu dotycząca rekompensaty. Łącznie tylko na rekompensatę dla przewoźników na wszystkich liniach komunikacyjnych Województwa Pomorskiego w roku 2016 środki wynoszą około 134 mln zł i prawdopodobnie wzrosną jeszcze o około 10,5mln zł. W roku 2017 prognozujemy, że będziemy dysponować kwotą około 123mln zł. Dopiero po wyborze Wykonawcy - Operatora ww. przewozów będzie możliwe określenie układu połączeń kolejowych na odcinku Tczew - Trójmiasto. - informuje Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego
Rozpisany właśnie przetarg składa się z dwóch części. Pierwsza - aglomeracyjna - dotyczy linii Gdańsk Śródmieście - Wejherowo, Gdańsk Wrzeszcz - Kartuzy/Gdynia Główna oraz Gdynia - Kościerzyna. Jak podaje "Wyborcza" - jedynym podmiotem spełniającym warunki może na tym odcinku być SKM. Gazeta alarmuje jednak, że SKM może nie pojechać do Pruszcza i Tczewa, gdyż obie miejscowości w przetargu ujęto nie w części aglomeracyjnej - a regionalnej:
- Nie możemy jeszcze poinformować, czy pojedziemy w przyszłym roku do Tczewa. To zależy od wyniku przetargu, a dopiero ruszyła procedura. - mówi Marcin Głuszek, rzecznik SKM.
Kiedy poznamy wyniki przetargu? Na to musimy jeszcze poczekać - oferty można składać do 16. maja.
Komentarze (11) dodaj komentarz
Kris_gość
25.04.2016, 11:44
A nam wciąż wmawiają że Tczew to miasto kolei
A nam wciąż wmawiają że Tczew to miasto z tradycjami kolejarskimi - z tej okazji mamy nowoczesny węzeł transportowy, oraz w wielu miejscach porozrzucany złom po kolei - a to lokomotywę w paski a to stare semafory i toksyczne tory. Pendolino już się w Tczewie nie będzie zatrzymywać a SKMka jak przyjedzie z dwa razy to będzie wszystko.
Odpowiedz_gość
25.04.2016, 11:56
I co na to pan prezydent z jego wizją metropolitalną. Ile to już nas kosztowało, ale ta prezydencka megalomania jest nam wszystkim znana.
Odpowiedz_gość
25.04.2016, 14:48
haha ha ha
ciesz się, że za 9 lat wprowadzą jednolity bilet metropolitalny
CytujJola_gość
25.04.2016, 11:57
SKM
A po co ma jeździć SKM do Tczew skoro jeździ w godzinach nikomu nie pasujących . Dopóki nie będzie jednego biletu nikt SKM nie będzie jeździł.
Odpowiedzpies który jeździł koleją _gość
25.04.2016, 12:57
i tak mało już jeździ.
i tak jedyne co jeździ w rozsądnej cenie i w rozsądnym czasie to regionalne. SKM praktycznie nie jeździ z/do Tczewa a jak jedzie to jedzie wieczność. tlk- drogie tak że taniej autem jeździć a czasowo to samo co regionalne. pindolino- taniej wychodzi jazda samochodem chociaż faktycznie szybko jedzie.
OdpowiedzPLUSUJEMNY_gość
25.04.2016, 13:19
A za 2 lata ....
0 KASY!!!!!!!Chcieliście po pińćset to chodźta piechoto!
OdpowiedzMario_gość
25.04.2016, 15:17
takiego bałaganu na kolei to chyba nie ma w żadnym kraju europy
Odpowiedzcvb_gość
25.04.2016, 16:07
cvb
Żadne zaskoczenie - ludzi coraz więcej emigruje , pasażerów coraz mniej i generalnie kraj się zwija - takie skutki polityki naszych rządzących ... no ale cóż całe życie za 2tys netto to ludzie nie będą pracowali ( no chyba że ci bez ambicji i bez żadnych potrzeb życiowych )
Odpowiedz25.04.2016, 18:28
A kiedy był wesoły rok? Pkp to jedena, wielka porażka. Nigdy nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Opóźnienia, grzanie ma maksa w lecie, zablokowsne okna i wieczne spóźnienia to widok znany od lat. Podniecają sie pendolino, gdzie nie umieja nawet zrobić sprawnej sprzedaży biletów online. A przewozy regionalne to zawsze bedzie zaścianek i syf.
Odpowiedz_gość
25.04.2016, 18:34
Wstyd i tyle....
Wstydźcie się włodarze wojewódzcy i miejscy. Za pociąg Pendolino, który w najlepszych godzinach mimo wstępnych zapewnień, że w rozkładzie od 13 marca będzie zatrzymywał się Tczewie - nie zatrzymuje się, za to wymyślono mu postój w Orłowie (!!!), za SKM, która jeździ w nikomu niepotrzebnych godzinach, a generalnie za rzadko, za obłędną cenę biletu na IC i Tlk tam i z powrotem w relacji Tczew/Trójmiasto, wreszcie za brak biletu metropolitalnego, czyli tak ogólnie za postępującą komunikacyjną degradację miasta. To nieprawda, że lepiej jeździć samochodem. Jak komu, panie prezydencie/wojewodo/marszałku/starosto. A tyle nadziei pokładano w "naszym" wiceministrze od tych właśnie spraw. Aż się prosi zawołać za artystą - Ja wiedziałem, że tak będzie..! I jeszcze jedno znane powiedzenie samo ciśnie się na usta - jeśli nie potrafisz, nie pchaj się...
Odpowiedzzen_gość
25.04.2016, 18:55
Niedlugo po tych torach juz nic nie bedzie jezdzic a jak bedzie to przez Tczew bedzie tylko przejezdzac
Odpowiedz