W Tczewie wzrasta liczba dzieci niezaszczepionych. Plaga na Pomorzu...

Szczepienie, strzykawka, dziecko (fot. sowoman.pl)
W Tczewie wzrasta liczba dzieci niezaszczepionych. Plaga na Pomorzu...
Jak wynika z danych Najwyższej Izby Kontroli, liczba odmów szczepień wzrasta w całym kraju. Najczęściej swoich dzieci nie chcą szczepić rodzice z Pomorza - podaje wyborcza.pl. Postanowiliśmy sprawdzić, jak ta sprawa wygląda w Tczewie. Odpowiedzi na nasze pytania udzieliła Przychodnia Rogowscy - jedna z największych w mieście. Okazuje się, że w Tczewie odnotowuje się wzrost liczby dzieci niezaszczepionych z powodu braku zgody rodziców.

Zgodnie z danymi NIK, w 2010 roku odnotowano niemal 3,5 tys. odmów szczepień, w 2017 roku było ich już ponad 30 tysięcy. Dla porównania w 2016 roku na Pomorzu nie zaszczepiono 2272 dzieci. Od stycznia do 30 listopada tego roku już 2837. Najwięcej w Gdańsku (826), Gdyni (475) i powiecie wejherowskim (368).

Jak się okazuje, najczęściej swoich dzieci nie chcą szczepić rodzice z Pomorza (8,3 odmów szczepień na tysiąc mieszkańców w wieku do 19 lat).

- Pod koniec grudnia ubiegłego roku w województwie pomorskim 2931 dzieci nie było zaszczepionych zgodnie z Programem Szczepień Ochronnych z powodu uchylania się rodziców od ustawowego obowiązku szczepień. Ponadto 380 osób nie zostało zaszczepionych w 19. roku życia. Aktualnie to odpowiednio 3252 i 325 osób - podaje Anna Obuchowska, zastępca dyrektora Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gdańsku dla wyborcza.pl


Czy to prawda, że coraz więcej rodziców nie szczepi dzieci?

Przychodnia Rogowscy: "Rzeczywiście, na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy systematyczny wzrost liczby dzieci niezaszczepionych z powodu braku zgody rodziców. Nie są to częste sytuacje, ale do niedawna tego problemu nie było w ogóle. Zdarza się, że rezygnujący ze szczepienia rodzice zapewniają nas, że nie są przeciwni tej procedurze i deklarują, że chcą ją po prostu wykonać później. Zdecydowana większość nie wyrażających zgody rodziców odmawia jednak zaszczepienia już w oddziale noworodkowym, a pozostali wycofują się przy okazji szczepienia przeciwko odrze / śwince / różyczce".


Na nic nie zdają się upomnienia i kary dla rodziców?

Przychodnia Rogowscy: "W większości przypadków upomnienia i kary przewidziane za uchylanie się od obowiązku szczepień u dzieci nie wywierają oczekiwanego wrażenia na rodzicach. Mimo toczących się postępowań egzekucyjnych, niezwykle rzadko zmieniają oni swoje stanowisko w tej sprawie i odwołują się od kolejnych decyzji do Ministerstwa Zdrowia".


Od redakcji Tcz.pl: dodajmy w tym miejscu, że to Sanepid podejmuje działania prawne, które mają zmobilizować rodziców do szczepienia dzieci. Jednym ze środków dyscyplinujących jest upomnienie. Gdy to nie pomaga, sanepid przesyła wniosek do wojewody o nałożenie grzywny. Pod koniec 2017 roku pojawił się dość kontrowersyjny pomysł, aby wypłacać rekompensaty tym rodzicom, których dzieci zostaną poszkodowane przez obowiązkowe szczepienia. Zgodnie z rozporządzeniem resortu zdrowia podstawą do wypłaty świadczeń kompensacyjnych miała być minimum 14-dniowa hospitalizacja, potem granicą miała być kwota nawet 70 000 zł - ostateczny los pomysłu nie jest znany, wszystko zależy od przebiegu konsultacji społecznych. Z powodu nadal rosnącej liczby nieszczepionych dzieci i brak skutecznego narzędzia do dyscyplinowania rodziców tym razem Naczelna Izba Lekarska zaproponowała kolejne rozwiązanie. Chodziło o konieczność przedłożenia przez rodziców zaświadczenia o zaszczepieniu dziecka przed przyjęciem do żłobka czy przedszkola. Inicjatywa nie spotkała się jednak z aprobatą m.in. resortu zdrowia.

Czym kierują się rodzice nieszczepiący swoich dzieci?

Przychodnia Rogowscy: "To bardzo złożona kwestia i często wynikająca z braku rzetelnej wiedzy na ten temat. Wielu rodziców oczekuje na przykład gwarancji, że po zaszczepieniu dziecka nie wystąpią u niego żadne objawy uboczne, tj. wzrost temperatury ciała, czy gorsze samopoczucie. Inni przyjmują błędne założenie, że skoro choroby, przeciwko którym dzieci mają być zaszczepione nie występują już powszechnie, to tym samym nie ma sensu się przed nimi zabezpieczać. Ciągle też powraca kontrowersyjny problem autyzmu, który w obiegowej i - co warto podkreślić - nie popartej żadnymi wiarygodnymi dowodami naukowymi opinii, uznawany jest za jedno z poważniejszych powikłań po szczepieniu".


W jakim przedziale wiekowym najczęściej są rodzice obawiający się szczepień?

Przychodnia Rogowscy: "Rodzice obawiający się szczepień mieszczą się najczęściej w przedziale wiekowym 25-35 lat. Są to zwykle osoby wykształcone, sprawiające wrażenie dobrze zorientowanych w tej dziedzinie i świadome prawnych konsekwencji wynikających z odmowy szczepień".


W imieniu Przychodni Rogowscy odpowiedzi udzieliły pielęgniarki uprawnione do szczepień ochronnych: mgr Anna Turzyńska, pielęgniarka koordynująca w poradni dziecięcej oraz lic. Nina Kapica.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (120)
dodaj komentarz

  • Matka Polka _gość

    26.07.2018, 11:34

    To propaganda Babilonu.

    W szczepionkach znajdują się czipy, które instalują się w mózgu dziecka. To cała machina, która ma za zadanie kontrolować ludzkie umysły i produkować armię posłusznych niewolników.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx1 
  • pan janek_gość_gość

    26.07.2018, 14:19

    !?

    tobie kobieto juz nic nie pomoże....

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx8 

    Matka Polka _gość_gość

    26.07.2018, 15:21

    Płody płody wrzucam was do wody

    Co ty możesz wiedzieć Janek? Nie masz macicy tylko sflaczałego dżonsona ze stulejką.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx1 

    gosc_gość_gość

    26.07.2018, 16:37

    ?

    Zmien dilera kobieto !

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx0 

    Matka Polka _gość

    26.07.2018, 16:45

    Masz słabe teksty.

    To chyba z kalendarza lata 90.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx1 

    Ty_gość

    27.07.2018, 01:33

    Sama jesteś z Babilonu i bilonu. Krzywdę robisz swoim dzieciom i moim też przy okazji

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx4 

    Tymon_gość

    27.07.2018, 07:19

    Gówno komu do tego czy szczepię dzieci ecko czy nie

    Cytuj
    IP: 37.47.xx5.xx0 

    hala_gość

    27.07.2018, 10:23

    i oni myśleli, że naród Polski tak łatwo podda się depopulacji ? Wg założeń Klubu rzymskiego - Polaków miało zostać 15 mln. Haplogrupa R1A im przeszkadza w planach zniewolenia, ponieważ Słowianie to ogromne imperium. Troszkę się przeliczyli..... Lawina ruszyła - leci z góry wielka kula śnieżna - zmiatając po sobie wszystkich którzy działają na szkodę ludzkości

    Cytuj
    IP: 185.153.xx5.xx5 

    Zuzel_gość

    27.07.2018, 17:18

    ... idzie się uśmiać ;,,,))))

    Cytuj
    IP: 5.174.xx9.xx9 

    Ola_gość

    28.07.2018, 22:46

    Zgadzam się

    Cytuj
    IP: 31.0.xx7.xx1 
  • Matka Brajanka_gość

    26.07.2018, 12:07

    A jak moje niezaszczepione dziecko mogłoby zarazić twoje zaszczepione? Może przestańcie chlać i palić pety - to wam więcej pomoże niż szczepienia.

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx8.xx3 
  • Myślenie nie boli ..._gość

    26.07.2018, 20:58

    A czy pani wie,kiedy podawana jest dziecku pierwsza szczepionka na odrę/świnkę/rożyczkę??? To niech pani doczyta. I wtedy będzie pani wiedziała, jak pani niezaszczepiony np.3 latek zachoruje i narazi na śmiertelne niebezpieczeństwo np.półroczne dziecko...

    Cytuj
    IP: 94.254.xx6.xx3 

    mmm_gość

    27.07.2018, 10:32

    odra smiertelna kon by sie usmi8al,hahaha mam kolezanke co na odre chorowala majac 2 miesiace i jakos zyje ,odra to byla kiedys zwylka choroba jak teraz ospa ,ale mlodym pokoleniom tv juz mozg lasuje nawet juz z ospy wietrznej smiertelna robia haha aq glupie gowniarze wierza w to

    Cytuj
    IP: 188.146.xx2.xx4 
  • omg_gość

    26.07.2018, 12:27

    Szczepionki to zuo, jest w nich rak i azbest i czasami zmielone zwierzenta a najgorzej to jak wrzontek wlejo do szczykawki.

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx3.xx1 
  • Kg _gość_gość

    26.07.2018, 14:39

    Naucz się pisać po polsku pacanie

    Cytuj
    IP: 37.47.xx3.xx0 

    he_gość_gość_gość

    28.07.2018, 14:03

    Specjalnie

    Typek specjalnie tak napisał bando kretynów

    Cytuj
    IP: 178.235.xx7.xx2 
  • on_gość

    26.07.2018, 13:00

    Wyborcza.pl i wszystko jasne jak zawsze pisze samą prawdę,zero propagandy :) Przecież gołym okiem widać,że ta gazeta działa na zlecenie firm farmaceutycznych.Żaden świadomy rodzic nie pozwoli zaszczepić swojego dziecka..

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx4 
  • Grek _gość

    26.07.2018, 13:15

    Źle

    Jesteś debilem

    Cytuj
    IP: 37.47.xx6.xx7 
  • Dżizas krajst _gość

    26.07.2018, 13:38

    Poczekajcie aż dojdzie do mutacji wirusów i wasze nieszczepione bachory będą ich ofiarami:) Ciekawe ile z melepetów anty szczepionkowych będzie latać po pomoc do NFZ.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx3.xx0 
  • Matka Brajanka_gość

    26.07.2018, 13:43

    A miała nas zabić ptasia grypa i jakoś nie zabiła. Potem kolejne plagi - i jakoś żyjemy.

    Cytuj
    IP: 153.19.xx8.xx3 

    gosc_gość_gość

    26.07.2018, 14:06

    nie strasz nie strasz bo się ....

    "Poczekajcie aż dojdzie do mutacji wirusów i wasze nieszczepione bachory będą ich ofiarami" ciekawe bo skoro inni się szczepią to czego tak się boją i jakie zagrożenie niby mają im przynosic niezaszczepieni ludzie ? no chyba ,że szczepionki nie gwarantują odporności

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx3 

    Justyna_gość_gość

    26.07.2018, 16:34

    Mow za siebie kretynie

    Ty masz bachory kretynie

    Cytuj
    IP: 188.146.xx8.xx6 

    Ktos_gość

    26.07.2018, 17:37

    Jak rozumiem w twojej szczepionce były te już zmutowane wirusy i dlatego talia pewien przyszłej ochrony

    Cytuj
    IP: 94.254.xx2.xx3 

    Jo_gość

    27.07.2018, 01:29

    Pierwsi o północy przybiegną, po darmową poradę. Cuż się stało.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx4 

    Ja_gość

    27.07.2018, 01:35

    Oczywiście za darmo i natychmiast

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx4 

    hala_gość

    27.07.2018, 10:28

    Radzę się dokształcić - mutacje wirusów powstają właśnie przez szczepienia

    Cytuj
    IP: 185.153.xx5.xx5 

    Szmajser_gość

    27.07.2018, 11:52

    Wiesz kiedy dochodzi do mutacji wirusa? Jak niewiesz to stul ryj. I do dziury wlaź z której wylazleś.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx6 
  • mama_gość

    26.07.2018, 14:54

    szczepienia

    postanowiłam szczepić dziecko zgodnie z kalendarzem szczepień szczepionkami dostępnymi na NFZ i po którymś szczepieniu widzę, że to ogromy błąd. Moje dziecko na ogół spokojne, nie płaczące po szczepieniu zaczyna się tygodniowy okres wysokiej gorączki, płaczu, kompletnego braku apetytu, rozdrażnienia i biegunek. Niestety nikt mi nie wmówi, że jest to normalna reakcja organizmu na podane szczepienie. Ponadto reakcja przychodni kończy się na skwitowaniu objawów dziecka słowami "to normalne, każdy tak ma. przejdzie". To ja podziękuje za takie szczepienia.

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx3.xx8 
  • Magda _gość_gość

    26.07.2018, 14:58

    Słaba odporność

    Dziecko przy każdym szczepieniu zmusza organizm do tego, aby jego układ odpornościowy obudził się i zaczął działać. Jak nie zaszczepiłabyś dziecka to potem dopiero miałabyś do siebie pretensje. Zapytaj dlaczego miesiąc temu zmarło dziecko w szkole nr 10. Hm... Czy było szczepione?

    Cytuj
    IP: 94.254.xx5.xx4 

    mama_gość_gość

    26.07.2018, 15:06

    szczepienia

    Przykre jest to, że w dzisiejszych czasach czyli czasach ogromnego postępu w medycynie NFZ raczy nasze dzieci szczepionkami tak słabej jakości.

    Cytuj
    IP: 79.186.xx3.xx8 

    roza_gość

    26.07.2018, 23:15

    Magda

    Dziecko nie zmusza organizmu tylko organizm jest pobudzany przez adiuwant który wymusza odpowiedź immunologiczną na podany antygen ,same martwe,częściowe czy nie zdolne do reprodukcji wirusy nie interesują naszego układu odpornościowego za to np prątki ( Mycobacterium),różnego rodzaju związki aluminium czy rtęci ,związki sponiny , skwalenu takie tam różne kwiatki dodawane do szczepionek wprowadzają układ odpornościowy w gigantyczne pobudzenie zwane odpowiedzią immunologiczną .Nie wiem czy dziecko z 10 było szczepione ale skoro zmarło to pewnie na sepse a nie na odrę czy różyczkę albo polio ,zakładam też że nie miało jakiegoś zjadliwego wirusa ,bakterii ,grzyba czy co wywołało u niego ogólnoustrojową reakcję zapalną bo nie słyszałam o epidemii w podstawówce w Tczewie ,nie poradziło sobie z czymś powszechnym i szczepieniom nic do tego .

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx5 

    Maryś_gość

    27.07.2018, 08:47

    Oczywiście że to normalne. Skoro organizm ma kontakt z czynnikiem chorobotwórczym, to co dziwnego jest w gorączce czy przysłowiowej sraczce? Żeby uniknąć kilkudniowego złego samopoczucia, wolisz narazić dziecko na prawdziwe powikłania, czy w wypadku niektórych chorób wręcz ryzyko śmierci?

    Cytuj
    IP: 185.96.xx3.xx5 
  • Magda_gość_gość

    26.07.2018, 14:54

    Szczepienia

    Więc skoro szczepionki szkodzą to może jak twoje dziecko zachoruje nie idź do lekarza ani szpitala. Nie dawaj mu też leków żadnych nawet przeciwgoraczkowych bo tam też mogą być czipy i inne takie. Szok. Dzieci kiedyś masowo wymierały na choroby, na które wymyślono szczepionki, aby nie dochodziło do epidemii. Może nie karmcie też dzieci bo w chlebek też mogą włożyć co nieco, jakieś wirusy i inne. Tych, którzy nie szczepią dzieci powinni nie przyjmować do szkół i przedszkoli i najlepiej wysiedlić do rezerwatów. Niech tam sobie żyją ze swoimi chorobami i bakteriami. Gwarantuję, że długo taka populacja by się nie utrzymała.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx5.xx4 
  • roza_gość

    26.07.2018, 23:24

    ciekawa filozofia

    No jak komuś szkodzi szczepionka to ma się całkowicie nie leczyć ? To może jak ktoś dostaje małpiego rozumu po alkoholu powinien generalnie odstawić wszystkie płyny co się będzie durnie zastanawiał co dokładnie mu nie służy i bawił w zbędną selekcję.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx5 

    mmm_gość

    27.07.2018, 10:39

    dzis masowo dzieci umieraja i ciezko choruja przez szczepionki ,a raczej przez zatrucia szkodliwymi substancjami w nicha zawartymi,obecnie na kazda chorobe na ktora sa szczepionki sa juz tez lekarstwa a na ciezkie powiklania po szczepionkach do konca zycia lekarstw niema ,wiec sam sobie odpowiec co wolisz , dziecko chore kilka dni na np,odre czy dziecko chore do konca zycia na raka czy padaczke czy autyzm czy inne uposleczenie ,cukrzyce itp

    Cytuj
    IP: 188.146.xx2.xx4 

    anz0988_gość

    27.07.2018, 11:30

    jejkujeku

    niech mi NFZ odda 900 zł miesięcznej składki, z której jestem co miesiąc okradana to przez te kilka lat sobie uzbieram na prywatną opiekę gdzie będą traktować mnie jak księżniczkę ;) i nikt nie będzie się dopier ...czepiac o trucie mojego dziecka szczepieniami ;) ale składkę płacić muszę, więc czemu nie korzystać ....Żartuję, chodzę prywatnie :) czy ty się doszczepiasz albo robisz badania na przeciwciała? bo twoje szczepienie z dzieciństwa już nieaktualne. Jesteś takim samym zagrożeniem jak te dzieci moje nieszczepione (co nie wiedzą co to gorączka:) ale ci tvn wypral mózg, do takich ludzi nic nie dociera, do pierwszego nopu z którym zostajesz sama jak palec :) twoje NFZ ma Cię w dupie. Jak będzie padaczka poszczepienna to do neurologa dostaniesz się jak dobrze pójdzie za pół roku :) I pewnie w porządku dla Ciebie jest to że nie dostaniesz żadnego odszkodowania 'za złe samopoczucie', bo w cywilizowanych państwach powstają specjalne fundusze , a tu co najwyżej stodoła zabita dachami:D wiecej pokory i otwartosci na swiat, powodzenia w życiu .

    Cytuj
    IP: 185.56.xx1.xx3 

    Proti_gość

    27.07.2018, 11:36

    do mmm

    Podaj chociaż kilka udokumentowanych przypadków śmierci po szczepieniu. Skoro dzieci masowo umierają, to chyba nie powinno być problemu? Tylko nie na zasadzie "jedna pani drugiej pani", bo strona założona przez jakiegoś nawiedzonego ziutka-antyszczepionkowca powielającego bezkrytycznie przeczytane w internecie bzdury jest równie wiarygodna jak pudelek.

    Cytuj
    IP: 185.96.xx3.xx5 

    Świadomy_gość

    27.07.2018, 12:11

    szczepienia masowa broń

    męślę, że przeżyliby dłużej niż szczepione. Widać jak propaganda robi Wam wode z mózgu. Jakie epidemie, gdzie? Jak nieszczepione, zdrowe dziecko może zarazić Wasze które są zaszczepione podobno ochronnymi szczepionkami, włacz myślenie, to nie boli

    Cytuj
    IP: 31.48.xx7.xx5 

    jarodrak_gość

    28.07.2018, 12:49

    pomysl

    w 30 krajach w europie nie ma przymusu szczepionek i jakos epidemii nie ma. w holandii szczepienia sa dobrowolne i 70 % rodzicow nie szczepi i co odporniejsze sa na choroby niz te szczepione. i co szczeka opadla ?

    Cytuj
    IP: 77.172.xx2.xx4 
  • gość___gość_gość_gość

    26.07.2018, 15:10

    Gdyby rodzice i dziadkowie przeciwników szczepień nie byli szczepieni, to ile świrów byłoby mniej.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx4 
  • Matka Brajanka_gość

    26.07.2018, 15:18

    Słabe. Nasi dziadkowie i rodzice nie byli szczepieni a wszyscy żyją do tej pory.

    Cytuj
    IP: 153.19.xx8.xx3 

    cb bf_gość

    26.07.2018, 15:33

    bredzisz madka brajanka, sprawdz sobie kiedy wprowadzono szczepienia, Jak twoi rodzice nie byli szczepienie to albo masz z 80 lat albo zyliscie w lesie, gdzie w sumie wracaj razem z brajankiem.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx6.xx7 

    Ktoś _gość

    26.07.2018, 17:43

    Ja bez szczepień chyba tylko żółtaczka dożyłam 40 moje dzieci bez szczepień nie chorowały na nic nigdy a maja już dekadę ,o zgrozo może kolejne pokolenie wymrze bo te 2 stawiają opór

    Cytuj
    IP: 94.254.xx2.xx3 

    mmm_gość

    27.07.2018, 10:42

    kiedys bylo z 5 szczepien za czasow naszych rodzicow a za czasow babcc jeszcze mniej,teraz jest ponad 30 i zobacz jakie tamte pokolenia sa zdroew i dlugo dozywaja przezaznie ,,zastanow skad tyle nieuleczalnych chorob u coraz mnodszych ludzi i dzieci kiedys tego nie bylo ,im wiecej szczepionek tym wiecej ciezkich chorob ,nasze pokolenie nie dozyje nawet 60 lat

    Cytuj
    IP: 188.146.xx2.xx4 

    Proti_gość

    27.07.2018, 11:42

    do mmm

    No zastanów się, skąd? Na pewno nie przez chemiczne żarcie, dymiące kominy, wycięte DPF-y z "dieselków" funkiel-nówka-prosto-od-niemca-co-to-płakał-jak-sprzedawał-i-gonił-do-granicy, trujące barwniki we wszystkim co tylko możliwe, karmienie dzieci syfem z MC Donaldsa, Coca colą i chipsami oraz ogólnie przez zatrucie środowiska. Nie, to na pewno nie przez to. To oczywista wina szczepionek.

    Cytuj
    IP: 185.96.xx3.xx5 
  • Gość_gość_gość_gość_gość_gość__gość

    26.07.2018, 15:43

    Co tak zależy Rogowskim na tych szczepieniach . W innych krajach UE nie ma szczepień obowiązkowych, a jak już się szczepi to dobrej jakości szczepionkami .

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx6.xx1 
  • Justyna_gość_gość

    26.07.2018, 16:41

    Szczepionki

    Nikt mi nie wmowi, ze nafaszerowane rtecia i innymi dobrociami szczepionki uchronia moje dzieci przed choroba!!!!! To dopiero trzeba byc idiota, zeby w to wierzyc..... Cudowne leki na raka i inne takie_ to wszystko jeden interes lekarzy, firm farmaceutycznych, zeby wzbogacic sie na idiotach..... Tak dla informacji szczepiacych, lekarzi przychodnia dostaje %, "od każdej szczepionki. To temat - rzeka, a tcz. Pl bardzo ogólnie potraktowal temat. NIE szczepie dzieci i nigdy tego nie zrobie im, chce zeby byli zdrowi, mieli zdrowe potomstwo i zycie bez gwarantowanego raka.

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx8.xx6 
  • Idiotka_gość

    26.07.2018, 17:04

    Idiotka

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx6 

    Gość_gość_gość

    26.07.2018, 22:37

    Chociaż ktoś mądry i nie wierzy w te wszystkie bajki o dobrodziejstwie szczepionek i o nadchodzacych epidemiach! "Bezlitosna immunizacja" polecam lekture dla wszystkich z klapkami na oczach.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx1 

    Poi_gość_gość

    27.07.2018, 10:48

    Miałem kolegę tez tak mówił i pisał na swoich forach ,nie doczekał swoich 39 urodzin . Twierdził że leki i lekarze kłamią leczył się ziołami . Każdy powinien mieć prawo wyboru , ale potem nie miejcie pretensji do lekarzy i szpitala.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx7 
  • g_gość_gość_gość_gość_gość_goś_gość

    26.07.2018, 16:58

    W razie odmowy szczepenia dzieci przez rodziców powinna być podpisana klauzula że w razie powikłań koszty leczenia ponoszą rodzice.

    Odpowiedz
    IP: 77.103.xx8.xx0 
  • mmmm_gość

    27.07.2018, 10:44

    a za koszty leczeniapowiklan poszczepiennychplaci lekarz i wszyscy proszczepionkowy

    Cytuj
    IP: 188.146.xx2.xx4 

    Świadomy_gość

    27.07.2018, 12:16

    szczepienia masowa broń

    Płacą, w swoich podatkach, i czesto ich podatki idą na leczenie twoich szczepionych, bo nie szczepione są zdrowsze i mniej choruja,a i tak jak sie chce dobrewgo lekarza, diagnoze czy badania i tak robi się prywatnie więc zmień płyte. Może to rodzice którzy nie szczepia zostana zwolnieni z opłat zusu i sami bedą opłacać leczenie, z pewnością mniej ich to wyniesie niz do tej pory

    Cytuj
    IP: 31.48.xx7.xx5 
  • Michał _gość

    26.07.2018, 17:10

    "Idiotka"

    Żeś blysnela, tym 1 slowem, chyba rodzice do Ciebie tak mowia idiotko, podszkol sie bo to za tepa jestes żeby temat zrozumieć

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx8.xx6 
  • Ann_gość_gość

    26.07.2018, 17:35

    Hm...

    Pytanie do administratorów i moderatorów tcz.pl. Czy czytacie czasami zamieszczane przez ludzi komentarze? Czy tu za każdym razem, zamiast kultury wypowiedzi, zawsze musi brylować chamstwo i buractwo? A czy Wy komentujący, w ten sam sposób rozmawiacie ze swoimi znajomymi i rodziną, w momencie gdy mają odmienne zdanie, niż Wasze? Ludzie, trochę szacunku, do siebie i innych.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx7.xx8 
  • Sarkastyczny neuropata_gość

    26.07.2018, 18:28

    Szczepionki

    Tak właśnie czytam te komentarze antyszczepionkowe o wielkiej konspiracji zakładów farmaceutycznych i zacząłem się zastanawiać dlaczego ONZ inwestuje tak gigantyczne pieniądze w kraje trzeciego świata.przeciez tam sprzedaż leków nie istnieje,nie ma służby zdrowia,szpitali biznesu.Pomimo tego miliony dolarów są wydawane na szczepionki.Czyzby oni naprawdę chcieli pomóc tym ludziom a szczepionka jest jedyną szansą?ciekawe

    Odpowiedz
    IP: 212.165.xx8.xx2 
  • roza_gość

    27.07.2018, 00:27

    Chyba odpowiedziałeś sobie sam

    ,, ONZ inwestuje tak gigantyczne pieniądze w kraje trzeciego świata.' np ma takie pomysły tnij.tcz.pl/?u=694cbf i dodatkowo to poligon doświadczalny do testów nowych szczepionek ,są jeszcze polscy bezdomni ale te szambo wylało się już jakiś czas temu w Grudziądzu o ile pamiętam .No i najbardziej oczywista oczywistość można tam sprzedać szczepionki w imię dobra ludzkości onz zapłaci przecież producent tego nie sponsoruje od czego są lobbiści . Tak trochę z innego worka jak myślisz na jakich noworodkach testowano szczepionkę na gruźlicę czy żółtaczkę aby dopuścić ją do obrotu np w Polsce i szczepienia noworodków ,testowali nie testowali ?A jak nie testowali to dlaczego wprowadzili a jak testowali to na kim(czym) ?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx5 
  • Jestm za a nawet przeciw_gość

    26.07.2018, 21:38

    Jakość

    Hmm. Myslę, że cały problem tkwi nie w samej szczepionce tylko w jej jakości.. Rodzice mają duże wątpliwości co do czystości i jakości szczepionki no i w grę wchodzi też stężenie. Trochę empatii dla mam i tatusiów którzy zauważyli pogorszenie stanu zdrowia dziecka po zaszczepieniu.. Sama mam dziecko z autyzmem i choć było szczepione wg kalendarza gdzieś z tyłu głowy siedzi... "a może".....

    Odpowiedz
    IP: 82.11.xx5.xx0 
  • jannek_gość

    26.07.2018, 21:49

    Zdarzają się przypadki, gdzie szczepionki szkodzą, ale mówienie żeby się nie szczepić, to jak chęć wybicia wszystkich pszczół, bo Cię osa użądliła.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx7.xx1 
  • pierre.dzoncy

    26.07.2018, 21:45

    Kilka słów na temat szczepionek...

    Mamy XXI w., badania nad szczepionkami prowadzi się od ponad 100 lat. Niewiele jest spraw tak dobrze przebadanych jak szczepienia i ich wpływ na człowieka. Dawniej co jakiś czas wybuchały epidemie - dżumy, cholery, czarnej ospy, ospy prawdziwej... Wymierały często całe miasta, ludność była zdziesiątkowana, a powrót do stanu przed zarazą często zajmował całe pokolenia. Kobiety bardzo często umierały przy porodzie, a same dzieci miały w naprawdę małe szanse żeby spokojnie dorosnąć - byle choroba mogła je zabić. Jeszcze po wojnie zdarzały się zarazy, odra była dość powszechna, świnka, różyczka, a ostatnia epidemia - ospy prawdziwej - to już lata powojenne we Wrocławiu. Obecnie niektóre choroby praktycznie nie występują, dzieci w większości dożywają do dorosłości, a o epidemiach się nie słyszy. Dlaczego? Dzięki SZCZEPIONKOM. Właśnie dzięki nim większość z nas mogła w ogóle pojawić się i żyć na tym świecie, praktycznie bez chorób zakaźnych. Teraz latom badań i sukcesów szczepień zaprzeczają ludzie którzy przeprowadzili research w postaci obejrzenia kilku filmów na youtube. Nie boją się chorób, bo przecież tych już nie ma (co z tego, że właśnie dzięki szczepionkom), bo ktoś gdzieś powiedział że powodują autyzm. Tymczasem więcej dzieci umiera z powodu zakrztuszenia się posiłkiem albo przez zaniedbanie, ale to niby szczepionki są groźne... Mają rtęć i konserwanty... A dzieciom takie madki i tatowie (bo trudno nazwać mi ich rodzicami) dają napoje pełne cukru, konserwantów, barwników, karmią żarciem z MOM, pełnym glutaminianu, aspartamu, tłuszczy, stabilizatorów i miliona innych składników z tablicy Mendelejewa. Niby wykształceni, niby uświadomieni, a narażają dzieci swoje i inne na te niby zapomniane choroby. Przez lata nie słyszano o odrze, a teraz nagle masa zachorowań... Poza tym, istnieje takie coś jak poziom wyszczepialności - powyżej pewnej granicy procentów zaszczepionej populacji choroba zanika, nie ma potencjalnych słabych punktów. Teraz okazuje się, że znów takie słabe punkty się pojawiają, choroba wraca - a my cofamy się w rozwoju nauki i medycyny przez grupę "oświeconych" ludzi, którzy nie dadzą sobie wmówić, że lata badań to kłamstwo, w przeciwieństwie do tego, co jakiś człowiek powiedział na yt albo przeczytali na ulotce antyszczepionkowców. Jedyne, do kogo mogę tych ludzi porównać to do zwolenników teorii o płaskiej ziemi. Prezentują mniej więcej ten sam poziom, chociaż w przeciwieństwie do płaskoziemców, są groźni dla całego społeczeństwa.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Tczew. Pl_gość_gość

    26.07.2018, 22:47

    Urzekła mnie Twoja historia... Wciaz jestem na NIE

    Cytuj
    IP: 188.146.xx8.xx6 

    roza_gość

    27.07.2018, 00:03

    Trochę się zgadzam ale :)

    Faktycznie dawniej wybuchały epidemie i to prawdziwe nie takie jak dziś że w ponad 30-to milionowym kraju choruje niespełna 100 osób i panika bo epidemia .Ale żyjemy też w czasach nieznanych dawnej europie ,1 jesteśmy pokoleniem nie znającym wojny głodu i chłodu ,2 warunki sanitarne uległy drastycznemu polepszeniu choć ja pamiętam jak w publicznych toaletach wisiała gazeta na gwoździu a o wodzie w kranie po tak higienicznym wypróżnianiu można było pomarzyć,no ale wody z studni do mycia nie musiałam nosić ,3 jest o wiele większa świadomość jak i czym można się zarazić w skrócie jest coraz mniej osób która nakicha sobie w rękę i pójdzie witać serdecznym uściskiem przyjaciół ,4 antybiotyki pozwoliły leczyć choroby które kiedyś nas dziesiątkowały,5 źródłem dzisiejszych ,,epidemii" są zazwyczaj migranci uciekający z krajów objętych wojną czy ogólną biedą z przyczyn różnych ,a rzuca się błotem w osoby zdrowe bo się nie zaszczepiły jak by osobiście na plecach tu jakieś choroby przytargali . Co do osób które nie szczepią jak pani z sanepidu twierdzi że to wykształceni oczytani w temacie ludzie a wie z kim ma do czynienia bo osobiście ich wzywa do ,,nawrócenia " to w razie realnego zagrożenia pierwsi przekalkulują bilans zysków i strat i się do szczepią , bardziej bym się martwiła osobami którym się wydaje że są odporni bo na coś ich tam szczepili 30 lat temu ale nie mają pojęcia na co i czy to jeszcze skuteczne szczepienie czy tylko notatka z pamiętnika

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx5 

    Anowi_gość

    27.07.2018, 10:02

    E tam

    Akurat przeciw wymienionym przez Pana chorobom nie było szczepionek. Eradykacja nastąpiła samoistnie. Czary mary?

    Cytuj
    IP: 178.235.xx0.xx8 

    mmm_gość

    27.07.2018, 10:45

    widziales takie badania bo ja nie i nawet miniser zdrowia wydal pismo ze nie ma takich badan w posiadaniu,wiec o czym ty piszesz ,poszukaj sobie takich badan i zobaczysz ze sie mylisz

    Cytuj
    IP: 188.146.xx2.xx4 

    roza_gość

    27.07.2018, 12:57

    kalendarze szczepień roczników 1972-1989

    Pozwolę sobie załączyć kalendarze szczepień mojego pokolenia czyli 29-46 lat obejmowały one gruźlicę ,błonicę,tężec ,krztusiec ,polio,dur brzuszny,ospę prawdziwą czyli 7 chorób na to byliśmy szczepieni ,czyli jesteśmy zagrożeniem epidemiologicznym w kwestii odry,różyczki,świnki,wzw typ BiA ,meningokoków ,pneumokoków, rotawirusów ,no i oczywiście HPV i ospy wietrznej .dziewczęta szczepiono na różyczkę według późniejszego kalendarza.Nim starszy kalendarz tym mniej szczepień. To kalendarze dzisiejszych 30-40 latków tnij.tcz.pl/?u=1b7666 tnij.tcz.pl/?u=fe5706 A tu piramida populacji w Polsce według wieku tnij.tcz.pl/?u=9bcaed Osoby poniżej 30 roku życia to około 30 % populacji w Polsce, reszta szczepiona ubogim kalendarzem jak w wcześniejszych załącznikach lub wcale .

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx5 
  • Kasia_gość

    26.07.2018, 23:08

    Ludzie mądrzeją

    W końcu jest coraz więcej ludzi świadomych jakie niesie ryzyko zaszczepienia dziecka. Autyzm, padaczki, refluks, wysypki, zapalenie mózgu czy jelit to nie mit to bardzo często spotykane jest po szczepieniu już niekiedy w pierwszej dobie. Ludzie boją się szczepić najczesciej jak spotka juz choroba w rodzinie czy u starszego dziecka potem juz kazdy ma obawy czy szczepic kolejne dziecko. Do tego szczepionki zanieczyszczone z rtęcią aluminium czy abortowanymi płodami. Są już na to tak twarde dowody że dziwię sie ze nadal nasze ministerstwo karze szczepic. No ale cóż to wszystko jest dla kasy...

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx2.xx3 
  • Tczew. Pl_gość_gość_gość

    27.07.2018, 08:25

    Dobrze piszesz!!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx5.xx4 
  • St_gość

    27.07.2018, 00:36

    Chyba w za dużo gierek się grało i jeszcze czymś niedozwolonym przekąszało

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx4 
  • Ździch _gość

    27.07.2018, 01:22

    A ja szczepię dzieci. Każde od samiutkiego urodzenia. Mam ich troje. Sam mam 40 lat i żyję. Przez moich rodziców byłem zaszczepiony na to, co powinienem w odpowiednim czasie. Dziękuję Mamo i Tato za to. Myślę, że moje dzieci za 40 lat napiszą to samo... Jeszcze jedno, do wszystko wiedzacych "niby" lekarzy... Leczcie się sami, a nie swoje dzieci. Przez Was. Choroby, które dzięki szczepionkom "wyginęły" powracają po 100 latach. Tak, to się dzieje dzięki Wam "mądre" głowy...

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx4 
  • Tczew. Pl_gość_gość_gość_gość

    27.07.2018, 08:28

    Tylko swiadczy, ze nie rozumiesz tematu i lubisz ruletke, brawo za odwagę... Dosc ryzykowna gra, ale skoro tak szalejesz to rozumiem, ze z rakiem itp spokojnie dasz rade..... Tu nie ma wypowiedzi lekarzy, o szczepionkach negatywnie wypowiadaja sie zazwyczaj osoby majace ku temu podstawy, to za trudny mechanizm dla Ciebie widze

    Cytuj
    IP: 188.146.xx5.xx4 
  • Gry _gość

    27.07.2018, 01:25

    Za dużo internetu, za mało mózgu

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx4 
  • XXX_gość

    27.07.2018, 07:38

    SZCZEPIONKI

    NIE ZGODZE SIE Z NIEKTÓRYMI WYPOWIEDZIAMI MOJ WNUK MA 13 MC URODZIŁ SIE JAKO ZDROWY Z 10 PUNKTAMI OTRZYMAŁ SZCZEPIONKI ZGODNIE Z KALENDARZYKIEM I CO SIE STAŁO W 8 MC ZACHOROWAŁ NIE WIEDZIELISMY CO SIE DZIEJE JAK SIE OKAZAŁO CHŁOPIEC ZACHOROWAŁ NA PADACZKE DZIEKI OBSERWACJI RODZICOM BO LEKARZE NA POCZATKU TWIERDZILI ZE JEST OK ZE NIE TRZEBA SIE MARTWIC A TERAZ OTRZYMUJELEKARSTWO NA PADACZKE I SZCZEPIENIA MA WSTRZYMANE I CO MAMY TERAZ SZCZEPIC NASZE DZIECI JEST WIELKI STRACH A CO NA TO NFZ NIC ZAMIATA TO POD DYWAN JAK ZAWSZE

    Cytuj
    IP: 109.197.xx9.xx5 
  • alosik_gość

    27.07.2018, 07:22

    ptasia gryba

    A wszyscy besztają byłą premier Kopacz a ona jedyna jako minister zdrowia przeciwstawiła się firmom famaceutycznym, które naciagnęły całą Europę na szczepienia przeciw ptasiej grypie. Ha.. nawet jeden z pis wtedy chyba objadał się ptasimi odchodami, żeby zachorować i wywołąć panikę. Chyba żyje i ma się dobrze teraz. o... muszę odnaleźć kto to był. Ocaliła wtedy setki milionów zł z budżetu Państwa, które teraz pis przejadło sobie na premie.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx6.xx5 
  • gość___gość_gość

    27.07.2018, 07:26

    kik, powiedz coś, ty wiesz najlepiej

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx4 
  • Zed_gość

    27.07.2018, 08:57

    Antyszczepionkowcy to taka sama, odporna na wiedzę i fakty sekta jak ci od chemtrailsów, płaskiej ziemi, kosmitów czy innych idiotyzmów. Posługują sie pseudoargumentami i bazują na ludzkiej niewiedzy, tymczasem nie trzeba zbyt wiele wysiłku aby obalić praktycznie każdy z ich "argumentów", wystarczy trochę wiedzy i prosta weryfikacja podawanych przez nich faktów. Jak komuś się nie chce szukać, niech obejrzy chociażby to: http://www.youtube.com/watch?v=qHSStN_fYs8 Takich materiałów w sieci jest cała masa, i nie tylko takich, bo do wyników badan, poważnych opracowań naukowych i innych rzeczy obalających te bzdury można dotrzeć bez problemu, tylko trzeba chcieć. Ale wygodniej jest wierzyć w SPISEK, przecież to teraz w modzie.

    Odpowiedz
    IP: 185.96.xx3.xx5 
  • roza_gość

    27.07.2018, 13:15

    O ile mi wiadomo

    Nie mamy w Polsce ruchów anty szczepionkowych bynajmniej nie znam , istnieje stowarzyszenie STOP-NOP i aktualnie chyba walczy o wolność wyboru w kwestii szczepień ,zrzesza ludzi w większości teosoby które osobiście doznały tak zwanych powikłań poszczepiennych a są przymuszane administracyjnie do korzystania z tego dobrodziejstwa choć im akurat szkodzi.Masz racje w pewnym sensie wiedza i fakty o szczepieniach nie dotrą do osoby której dziecko przestało oddychać po szczepieniu ,doznało wstrząsu ,AZP czy innego nieprzyjemnego świństwa włącznie z zgonem ,empiryzm takie najbardziej powszechne zjawisko które powstrzymuje nas od chwytania gorącego , skakania z dużych wysokości itp powstrzymuje te osoby od wypełnienia kalendarza szczepień .

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx5 
  • Ja_gość

    27.07.2018, 10:14

    Gwarancja

    Pierwsza sprawa to lekarze bagatelizuja badanie kwalfikacyjne robiac je na odwal sie... nie wykluczaja wszystkich przeciwskazan wykazanych w chpl, wiec skad mam miec pewnosc ze wykonany zabieg medyczny nie odbije sie na zdrowiu mojego dziecka ??dlaczego rodzice sa przymuszani do zrobienia zabiegu ktory nie ratuje zycia dziecka a wrecz moze go pozbawic zycia ?

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx6.xx0 
  • qwerty_gość

    27.07.2018, 16:51

    Chyba raczej odwrotnie - to raczej nieszczepienie nie tylko nie ratuje zdrowia dziecka, ale wręcz może go pozbawić życia kiedy zachoruje na chorobę, na którą dziecko można było zaszczepić.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx4.xx0 
  • lualla_gość

    27.07.2018, 10:42

    Dzieci niezaszczepione nie powinny być przyjmowane do żłobka czy przedszkola. Niech maja tez naukę indywidualną - rodzice tak dbają niech sami uczą takie dzieci.

    Odpowiedz
    IP: 77.115.xx4.xx7 
  • Świadomy_gość_gość

    27.07.2018, 12:25

    szczepienia masowa broń

    Byłoby super, bo nie byłyby narazone na chodzace zmutowane szczepionkowo towarzystwo. Dlaczego tak wam przeszkadza dobrowolnosć, bo co? Bo dajecie sobie nabijac głowę kłamstwami firm farmaceutycznych, że bez szczepionek ludzkość wyginie? A czy ludzkośc pojawiła się 120 lat temu? Ludzie na ziemi sa znacznie dłużej, a szczepionki to stosunkowo niedawny wynalazek, zmieniły się jednak wskaźniki, chociazby higieniczne. Zacznijcie myśleć, to nie boli

    Cytuj
    IP: 31.48.xx7.xx5 
  • Gość _gość_gość_gość

    27.07.2018, 10:48

    Przede wszystkim ludzie obudzcie się i zacznijcie myśleć i czytać. Interesujcie się tym co lekarze zapisują w przychodniach i podają w szpitalach. Ten cały gang nie jest wyrocznią. Do Polski trafiają najgorszej jakości szczepionki, ponieważ są refundowane, a jak zapytasz o lepsze, to po cichu dowiesz się od gangu, że można zamówić sobie lepszej jakości "bez świństw" np. od naszych zachodnich sąsiadów. Niemcy np. nie używają tego co w Polsce się podaje dzieciom. Ale niestety produkują dużo gorszej jakości leki i szczepionki bo polska ciemnota bierze wszystko...!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx5 
  • mmm_gość

    27.07.2018, 10:50

    tnij.tcz.pl/?u=ab9622

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx2.xx4 
  • Zed_gość

    27.07.2018, 11:05

    Ta strona jest tak samo wiarygodna jak ta: tnij.tcz.pl/?u=066b76 Zwykły, pseudonaukowy bełkot, wystarczy logicznie pomyśleć i sprawdzić kilka prostych faktów, żeby podważyć te bzdury.

    Cytuj
    IP: 185.96.xx3.xx5 
  • Kala_gość

    27.07.2018, 10:52

    Bardzo dobrze ze coraz wiecej osob zauwaza problem zlych i niebezpiecznych szczepionek na polskim rynku.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx9.xx7 
  • Editta_gość

    27.07.2018, 10:57

    Wśród znajomych mam kilka przypadków poważnych NOPow,w tym zgon po szczepionce na gruźlice w 1 szej dobie ,padaczka po MMR,krzyk mózgowy ,NOPy oficjalnie zatwierdzone przez lekarza i Sanepid, dlatego pisanie że NOP to tylko gorączka, obrzęk itp to zwykłe kłamstwo..znam też sporo dzieci z alergią i AZS ,u których objawy ustąpiły po zaprzestaniu szczepień.... przypadek..nie wydaje mi się. Mieszkałam wiele lat w kraju,gdzie szczepienia są dobrowolne,wyszczepialnosc nie jest wysoka,ludzie nie szczepią od pokoleń...jakoś epidemii nie było i się na nią nie zanosi,a mają mniej autyzmu, zachorowań na nowotwory ,nie wspominając już o alergiach i problemach skórnych,które u nas obecnie występują nagminnie ..

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx9.xx8 
  • Zed_gość

    27.07.2018, 11:08

    A świstak siedzi... Jak zatonął Heweliusz, to każdy miał wujka, który akurat miał nim płynąć, ale złapał kapcia i nie zdążył... 1-2 dekady wcześniej każdy z kolei miał innego wujka - takiego, który to cudem uniknął śmierci w Katyniu... Teraz z kolei każdy ma w rodzinie po kilka przykładów ciężkich powikłań po szczepionkach... Tak tak, oczywiście...Ten sam mechanizm, taka sama bajka.

    Cytuj
    IP: 185.96.xx3.xx5 
  • annz09p_gość

    27.07.2018, 11:04

    hej

    "A czy pani wie,kiedy podawana jest dziecku pierwsza szczepionka na odrę/świnkę/rożyczkę??? To niech pani doczyta. I wtedy będzie pani wiedziała, jak pani niezaszczepiony np.3 latek zachoruje i narazi na śmiertelne niebezpieczeństwo np.półroczne dziecko..."

    urodz naturalnie karm dziecko piersią to nie będzie żadnego niebezpieczeństwa. Czy wiesz, że szczepionka mmr jest szczepionka żywa i twój zaszczepiony 3 latek przez miesiąc rozsiewa te wirusy na prawo i lewo ? Czy Pani doktor ci nie powiedziała?

    Odpowiedz
    IP: 185.56.xx1.xx3 
  • Agnieszka _gość

    27.07.2018, 11:09

    Świadomi Rodzice

    "Rodzice obawiający się szczepień mieszczą się najczęściej w przedziale wiekowym 25-35 lat. Są to zwykle osoby wykształcone, sprawiające wrażenie dobrze zorientowanych w tej dziedzinie i świadome prawnych konsekwencji wynikających z odmowy szczepień". Piękne zdanie, cudowne. Brawa dla świadomych Rodziców.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx8.xx6 
  • annz87_gość

    27.07.2018, 11:12

    nie dokonca....

    trzeba mieć nierówno pod sufitem, żeby profilaktycznie podawać dziecku 3 wirusy na raz i niech ten biedny mały organizm się przed tym broni... zastanawialiście się dlaczego nie ma osobnych szczepień na Odrę, swinke i rozyczke tylko od razu taki kombajn? a te 6w1 ? Ja uważam, że to za duże obciazenie dla organizmu dziecka. szczepienie w pierwszej dobie kiedy nie wiemy co z dzieckiem, nie przeprowadzane są żadne szczegolowe badania ... a malo bylo dzieci ktore miały zachlystowe zapalenie płuc od wód plodowych, które czasami ciężko wysłuchać i dopiero zdjęcie RTG wykazuje albo które wyszło po kilku dniach...czy szczepienie chorych dzieci to dla was norma? Bo jak mama mnie szczepiła w latach 80 to nie miałam prawa mieć nawet kataru. Nie jestem antyszczepionkowcem, ale uważam że nie tak to powinno wyglądać.

    Odpowiedz
    IP: 185.56.xx1.xx3 
  • Benia 100_gość

    27.07.2018, 11:26

    Ludzie mądrzeją , szkoda że ja miałam tak opóźniony zapłon że wierzyłam lekarzom i kiedy zrobili mi z dziecka totalną kalekę to któryś napomknął że może jednak powinnam przestać szczepić . Kiedy masz uczulenie na orzeszki to ich więcej nie jesz bo wiesz czym to grozi . a kiedy chodzi o szczepionki to hulaj dusza piekła nie ma

    Odpowiedz
    IP: 91.234.xx5.xx6 
  • Dr_gość

    27.07.2018, 11:31

    "Oczywiście że to normalne. Skoro organizm ma kontakt z czynnikiem chorobotwórczym, to co dziwnego jest w gorączce czy przysłowiowej sraczce? Żeby uniknąć kilkudniowego złego samopoczucia, wolisz narazić dziecko na prawdziwe powikłania, czy w wypadku niektórych chorób wręcz ryzyko śmierci?"

    Wolę, aby moje dziecko naturalnie przechorowalo dana chorobę, bez sztucznego pobudzania organizmu do walki z kilkoma patogenami jednoczesnie. Nie dostanie tez w gratisie aluminium, formaldehydu, rteci, glifosatu, retrowirusow, czy tez obcego DNA. Dla przykladu ostatnio majaca zla slawe odra, podobno bardzo smiertelna, kiedys byla zwykla choroba wieku dzieciecego, ktorej specjalnie nawet sie nie leczy. Szczepienie nie zabezpieczy przed zachorowaniem, a naturalne przechorowanie daje odpornosc na cale zycie, a na dodatek zabezpiecza przed wystąpieniem niektorych rodzajow raka. Sa badania prowadzone w tym kierunku, gdzie celowo sie zaraza odra, aby zwalczyc w ten sposob raka. O tym juz niewiele sie w mediach mówi, bo jeszcze ludzie zaczeliby sie zastanawiac co jest korzystniejsze dla czlowieka.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xx0 
  • Miś Pyś_gość

    27.07.2018, 12:02

    Naprawdę wolisz, żeby Twoje dziecko zamiast osłabienia i gorączki "naturalnie przechorowało" gruźlicę, polio, odrę, tężca, czy WZW i parę innych chorób? Naprawdę? Co do rtęci, aluminium czy innych bzdur, to obejrzyj choćby film wrzucony wyżej w komentarzach, lepiej chyba nie można tego wyprostować.

    Cytuj
    IP: 185.96.xx3.xx5 
  • Ola_gość

    27.07.2018, 12:22

    W końcu ludzie poszli po rozum

    Dzisiejsze szczepionki mają w składzie zupełnie coś innego niż te sprzed 20-30 lat i wcześniej. Są naładowane toksynami i dlatego coraz częściej dzieci umierają lub są trwale "uszkodzone" zaraz po szczepieniu. To jest dokładnie to samo co wypełnione chemią dzisiejsze jedzenie czy leki, które pomogą na jedno, a szkodzą na 5 innych organów. Ludzie mają coraz większą świadomość i widząc jak nas zewsząd trują poprostu chcą ochronić swoje dzieci przed tymi bombami toksyczni zwanymi szczepieniami ochronnymi. Dziwne ze w krajach typu Wielka Brytania szczepienia są nieobowiązkowe i jakoś nie ma żadnych epidemii, pomimo tego ze zjeżdżają się tam ludzie z całego świata i niby mogliby przywozić jakieś wirusy.

    Odpowiedz
    IP: 89.69.xx1.xx9 
  • Marii_gość

    27.07.2018, 12:48

    Jest ryzyko musi być wybór

    Szczepionki powodują wiele negatywnych skutków ubocznych, często nieodwracalnych. W Polsce nie są one rejestrowane jako skutki szczepień. Do tego obowiązek szczepień jest we Francji (murzyni) i państwach byłego bloku wschodniego, jedynie. Jak zwykle u nas totalitaryzm. Musi być dobrowolność, jak w innych państwach.

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx8.xx0 
  • Zen_gość

    27.07.2018, 13:51

    Kto ma rację...

    tnij.tcz.pl/?u=16c100

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx2 
  • werka_gość

    27.07.2018, 14:00

    "Byłoby super, bo nie byłyby narazone na chodzace zmutowane szczepionkowo towarzystwo. Dlaczego tak wam przeszkadza dobrowolnosć, bo co? Bo dajecie sobie nabijac głowę kłamstwami firm farmaceutycznych, że bez szczepionek ludzkość wyginie? A czy ludzkośc pojawiła się 120 lat temu? Ludzie na ziemi sa znacznie dłużej, a szczepionki to stosunkowo niedawny wynalazek, zmieniły się jednak wskaźniki, chociazby higieniczne. Zacznijcie myśleć, to nie boli"

    Ciekawe jak będziesz kwiczał jak twoje dziecko przyniesie polio lub inna chorobę, której przypadki znowu coraz częściej się odnotowuje, Ludzie są bezmyślni - rozumiem tez nie szczepie dzieci na wszystko (rotawirusy czy inne), ale na takie choroby trzeba. Trzeba myśleć trzeźwo o przyszłości ludzkości, a dziwne najczęściej nie szczepią prości i niewykształceni - o czymś to znaczy..

    Odpowiedz
    IP: 77.115.xx4.xx7 
  • roza_gość

    27.07.2018, 15:21

    polio

    Ostatni odnotowany przypadek w Polsce wystąpił ponad 30 lat temu ,3 lat temu na Ukrainie 2 osoby.Do domu można przynieść setki chorób nie tylko te z kalendarza szczepień i na wszystkie można umrzeć .

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx5 

    Arts _gość

    27.07.2018, 22:36

    Polio w Wenezueli wywołane wirusem szcze

    WHO podało na swojej stronie informacje ze zmarły chłopiec w Wenezueli zmarł zarażony szczepionkowym wirusem polio... także tego.... tylko nasze 'wolne media' trąbily ze polio wraca ale ze wirus był szczepem pochodzącym ze szczepionek...

    Cytuj
    IP: 37.47.xx2.xxx 
  • roza_gość

    27.07.2018, 14:09

    Może pytanie do tczewskiego sanepidu

    Nasz lokalny oddział sanepidu prowadzi ewidencje osób uchylających się od szczepień( nie wliczając osób odroczonych z przyczyn medycznych ) ,może zamiast powielać jakieś wypociny gazety wyborczej która nie cieszy się dobrą opinią wystarczyło by zapytać u nas jak to wygląda w naszym mieście .Pytałam kiedyś z ciekawości było to dwadzieścia parę osób jeśli mnie pamięć nie myli i nie wprowadzono mnie w błąd .Jak to wygląda aktualnie ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx5 
  • Agarurka_gość

    27.07.2018, 15:06

    Szczepienia

    Jestem za NIESZCZEPIENIEM ale szczerze niektórych piszących tutaj zaszczepiła bym przeciwko WSCIEKLIZNIE.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx3.xx8 
  • gosc_gość_gość

    27.07.2018, 15:51

    podsumowanie

    http://www.youtube.com/watch?v=H_pzvPljZRs

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • Justyna_gość_gość

    27.07.2018, 16:27

    Ile ludzi, tyle opinii

    Ksiądz, lekarz, polityk... Zadna to wyrocznia, dlaczego tak slepo co niektorzy wierzą... Trudno pojac, moze to słabość..... Bac sie wyjsc z szeregu... Miec zdanie, nie odbiegac od statystyki. Jest film dosc dobrze tlumaczy dzialanie szczepionek SILENT EPIDEMIC, uszkodzenia nia jakie moga spowodować w mózgu, co jest czynnikim powodujacym je... Dlaczego 1 dziecko szczepione ma NOP a 2 NIE.... To jest wyjasnione... Dlatego tak wazne jest, zeby ta decyzja byla w pelni swiadoma, bo jak cos się stanie to placz juz nie pomoże. Jeśli szczepic dziecko to jak najpozniej.... Kolo 1 roczku dopiero zacząć!!!! Odstepy od kolejnych szczepien powinnym byc CONAJMNIEJ półroczne,!!!!! DZIECKO W Momencie SZCZEPIENIA POWINNO BYĆ IDEALNIE ZDROWE, nie lekcawazymy katarku, wysypki iyp co niestety lekarze olewaja. MIEJSCE WKLOCIA POSZCZEPIENNEGO nia ma prawa puchnac.. Ropiec... Nie ma prawa wystapic stan goraczkowy.... Owszem lwkarze wciskaja kit ze to NORMALNE... Otóż NIE. CO ciekawe Rodzilam dziecko na zaspie, podzieliłem się z ordynator swoimi obawami, rodzilam w 32tc....wpisala synowi na czerwono w karcie NIE SZCZEPIĆ... Ciekawe nie.... Tak zostalo do dzis, zaglebilam mocno temat, nie tylko filmy, ksiazki, ale kompetentni lekarze, sanepid i pare innych.... Nikt nie powie głośno, ale szczepionki szkodzą, niechronia organizmu przed choroba to mylne myslenie otepua rodzicow, szczepionka ma udawac chorobe, ze organizm ja przeszedł... Heh.. A jak wiemy wirusy mutuja, naturalnie organizm sie uczy, uodparnia....

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx5.xx4 
  • jura_gość

    27.07.2018, 17:56

    jeżeli ktoś nie chce szczepić dzieci to rozumiem, że jeżeli jego dziecko zachoruje poniesie wszystkie koszty związane z leczeniem a w razie zarażenia innych dzieci też poniesie koszty leczenia oraz ewentualne odszkodowanie z tego tytułu. Nie życzę sobie , żeby takie osoby leczono za nasze pieniądze.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx0 
  • Tczew. Pl_gość_gość_gość_gość_gość

    27.07.2018, 18:12

    Doucz się, to Teoje bachory zarazaja jak juz, te wlasnie szczepione

    Cytuj
    IP: 188.146.xx5.xx4 

    roza_gość

    27.07.2018, 19:49

    ciekawe

    A skąd ma być wiadome czy te inne dzieci zaraziły się od tego nieszczepionego a nie z tego samego źródła co owe dziecko lub same były źródłem początkowym bo zjadły jakiegoś bakcyla i zaczęły zarażać? A o ile mi wiadomo szczepieni i nie szczepieni płacą takie same składki więc leczą się za swoje na tych samych zasadach.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx5 
  • Ariel_gość

    27.07.2018, 21:12

    I bardzo liczba rodziców którzy myślą o zdrowiu swoich dzieci wzrasta. Przecież szczepionki to trucizna dla dzieci. Polecam filmiki doktora Huberta Czerniaka. Cieszy mnie to że Polacy włączyli myślenie i nie chcą truć swoich dzieci.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx5 
  • Arek_gość

    27.07.2018, 23:10

    Jakby na to zjawisko nie patrzeć, to wirusy bakterie i grzyby były przed naszym pojawieniem się na Ziemii, są obecnie i będą jeszcze długo, jak nas na tej Ziemii nie będzie. Wobec powyższego żadne szczepienia tego nie zmienią, ale świadome budowanie odporności przez zdrowe odżywianie się spowodują, że będziemy normalnie żyć obok siebie i żadne wirusy, bakterie i grzyby nie będą nam straszne.

    Odpowiedz
    IP: 31.135.xx1.xx8 
  • Mania _gość

    28.07.2018, 01:24

    Koniec przymus

    Jestem za dobrowolnością szczepień

    Odpowiedz
    IP: 109.173.xx6.xx7 
  • Tyt Tryt_gość

    28.07.2018, 20:17

    ...

    Niesamowite, że najgłośniej ujadają ci, którzy mają z reguły najmniej do powiedzenia. Zostawcie te swoje nieszczepione dzieci, bo to już macie za sobą, i weźcie się za pozwy do sądów swoich rodziców, którzy kilkanaście lat temu Was szczepili. Niech płacą Wam dożywotnie odszkodowanie za to, że dbali o Was, troszczyli się w zdrowiu i chorobie, i że pewnie charowali na Wasze wykształcenie, żebyście teraz klepali głupoty. Założę się, że kiedy Wasze dzieci chorują to właśnie dziadkowie opiekują się nimi. Szkoda mi i tych dzieci, które są narażone przez pseudo oczytanych rodziców, i tych które są szczepione za zgodą rozsądnych rodziców, a bądź co bądź dalej sa narażone na niebezpieczeństwo tych nie mądrych a przemadrzalych, i wreszcie szkoda mi rodziców tych rodziców, którzy klepią głupoty o truciznach i mutacjach. Swoją drogą to niesłychane, że do tej pory nie ma szczepionki na głupotę :D

    Odpowiedz
    IP: 5.60.xx9.xx8 
  • Ktos_gość

    28.07.2018, 23:58

    Ooo

    Ujadają psy ,tu z grubsza ludzie wymieniają się poglądami czy spostrzeżeniami ,jest kilka kwiatków które postanowiły pochwalić się swoją arogancją w stosunku do osób o odmiennych poglądach .Aby pozwać kogoś o odszkodowanie wypadało by się powołać na rzekomą szkodę a nie przekonanie że mogła wystąpić plus rzeczy które szkodą ewidentnie nie są .Elaborat ex cathedra o tym kto jest oczytany a komu się tylko wydaje itd ominiemy ciszą.Szczepionka na głupotę ????napewno miała by długą listę powikłań????

    Cytuj
    IP: 94.254.xx0.xx1 
  • R_gość

    29.07.2018, 09:47

    "A czy pani wie,kiedy podawana jest dziecku pierwsza szczepionka na odrę/świnkę/rożyczkę??? To niech pani doczyta. I wtedy będzie pani wiedziała, jak pani niezaszczepiony np.3 latek zachoruje i narazi na śmiertelne niebezpieczeństwo np.półroczne dziecko..."

    To twoje dziecko jest zagrożeniem dla nieszczepionych,zdrowych i mądrych dzieci. Twoje już nigdy takie nie będzie.

    Odpowiedz
    IP: 91.222.xx2.xxx 
  • Ja_gość

    29.07.2018, 16:17

    Kurcze i piszą to ludzie dorośli. Jak napisał czy napisała w komentarzu ,, świadomi'' ale czego? Pomyślcie o sobie i swoich rodzicach.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx2.xx0 
  • Tczew. Pl_gość_gość

    29.07.2018, 19:27

    Matki

    Współczesne matki sa .... Slabe... Heh macierzyństwo to wpadka a jak swiadome to oparte na tym co widac na facebookach i instagramach, zazwyczaj kobieta kolo 35 jest GOTOWA ZEBY byc ewentualnie matka.... Ale, ze juz jest na to stara to zapomina, i tylko chxe byc fashion! Karmienie piersia jest fuj... Jak często słyszę NIE MIALAM POKARMU to slabo mi sie robi.... Urzeka mnie jak widze karmiaca matke w miejscu publicznym, to naturalne i prawidlowe, a nie te pokolenia sztucznego mleka, szczepionek i zarcia w sloiczku..... Czy tak naprawde trudno skupic sie i poczytac o tym co dobre dla dziecka??! O wozku jego parametrach, marce, cenie współczesny rodzic wie wszystko, a o karmieniu, zywieniu i szczepieniach Nic.... W koncu to sie nie nadaje na facebooka!!! Zeby nie bylo karmilam piersia wszystkie pociechy, nigdy nie widzialy sloiczka na oczy, Smoczka i nie chodzily z brudna pielucha do ciumciania, tez swiadomie nie szczepię) ==)

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx0.xx5 
  • edifier_gość

    29.07.2018, 20:36

    STO NOP

    proszczepionkowcy! douczcie się bo jesteście OWCAMI! dalej nabijajcie kapustę koncernom farmaceutycznym...

    Odpowiedz
    IP: 46.169.xx7.xx3 
  • Aleksandra _gość

    31.07.2018, 15:16

    Polscy rodzice dziela sie na dwie grupy. Pierwsza to tacy, ktorych boli myslenie i ida za stadem jak owce na rzeź. Druga to tacy, ktorzy kwestionuja zdanie medialnych "ekspertów". Czytają ze zrozumieniem ulotki załączone do szczepionek. Wiedza co to formaldehyd, aluminium, rtec w postaci thriomersalu, polisorbat 80. Zadają niewygodne pytania podczas wizyty szczepiennej, chca wykluczyć wszelkie przeciwwskazania...nieustannie zdobywają wiedze w temacie, dbaja o diete, ruch i odpornosc u swoich pociech. Niestety, takie zachowanie wykracza poza przyjete normy. Wedlug większości spoleczenstwa: od tego zeby wiedziec sa eksperci i trzeba ich sluchac ponieważ wystepuja w tv i sa oplacani przez koncerny. Luuuudzieeee, obudzcie sie. Dowiedzcie sie na jakie choroby szczepicie swoje potomstwo, jaki jest przebieg choroby i ewentualne powiklania. A jaki jest sklad szczepionki, jej skutecznosc i ewentualne powiklania. Taki bilans uswiadomi Was, ze jednak szczepienia wypadają gorzej... O wiele, wiele gorzej. Boicie sie, ze niezaszczepione dzieci zaraza te dzieci ktore nie moga byc zaszczepione ze wzgledu na wiek...a czy Wy proszczepienni dorosli macie uzupełnienone szczepienia?? Jesli nie jestescie takim samym zagrozeniem jak dzieci nieszczepione. Czy wiesz drogi rodzicu, ze wszystkie szkodliwe substancje podane Twojemu dziecku w formie szczepienia wykonane do 3 r.ż. odkladaja sie w mozgu tym samym uposledza jego funkcje i dzialanie. A to dlatego, ze dziecko nie posiada bariery krew-mozg. Dzięki za uwage. Zastanów sie drogi rodzicu co robisz swoim dzieciom.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx6.xx9 
  • Karol_gość

    31.07.2018, 17:27

    "odra smiertelna kon by sie usmi8al,hahaha mam kolezanke co na odre chorowala majac 2 miesiace i jakos zyje ,odra to byla kiedys zwylka choroba jak teraz ospa ,ale mlodym pokoleniom tv juz mozg lasuje nawet juz z ospy wietrznej smiertelna robia haha aq glupie gowniarze wierza w to"

    Niedługo z grypy zrobią epidemię i będzie się musiało szczepić całe społeczeństwo hahaha !

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xxx 
  • Aga_gość

    31.07.2018, 18:47

    Nop

    Mam nadzieje, że bedzie wiecej nieszczepiacych. Sama jestem swiadkiem 4 powiklan po szczepieniu. Juz w szpitalu po porodzie slyszalam jak lekarz mówił do połoznej, że jakies dziecko po szczepieniu dostalo padaczke. Szkoda, ze niektorzy rodzice budza się dopiero jak ich dzieci maja nopy.to juz zapozno.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx7.xx0 
  • mlodamama_gość

    02.08.2018, 10:28

    szczepienia

    Przymus rodzi bunt. Im większy nacisk, tym większe podejrzenia rodziców wobec "cudownych" szczepionek. Coraz więcej młodych ludzi zostaje rodzicami. Młodzi ludzie, to zazwyczaj ludzie, którzy czytają, szukają, rozmawiają, dowiadują się, analizują. Starsze pokolenie w dużej mierze nawet nie próbowało myśleć samodzielnie. Trzeba było szczepić - szczepili. Nikt się nie zastanawiał, czy to dobre, czy złe. Dziś jest trochę inaczej. Na szczęście. Skala będzie coraz większa.

    Odpowiedz
    IP: 188.125.xx4.xx6 
  • Elizabeth_gość

    13.08.2018, 23:01

    Liczba dzieci niezaszczepionych

    Trochę szkoda mi tych dzieci ,które dziś z powodu niewiedzy rodziców nie są zaszczepione.Może należało by trochę poczytac .Ja szczepię swojego syna szczepionkami DTP,chodzimy regularnie do przychodni w/g kalendarza szczepień. Szczepionki te chronią przed masą chorób,sa przebadane klinicznie,więc są bezpieczne.Trzeba pomyślec wstecz ,też jesteśmy szczepieni i nic nam nie dolega.Nie wiemy jakie skutki będą po latach ,gdy nie zaszczepimy naszych dzieci.

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx2.xx8 
  • Gość _gość

    24.08.2018, 13:01

    A mi siebie nie szkoda ze nie byłam szczepiona na wzwB, HIB, pneumokoki, ospę-refundowana dla przedszkolaków, meningokoki, rota - nigdy mi siebie nie było szkoda a i żyje. Dokłada się bez opamietania nowe szczepienia. Szkoda mi dzieci poszkodowane przez szczepionki. I rodziców którzy nie mogą sobie wybaczyć ze się na nie zgodzili ufając systemowi.

    Cytuj
    IP: 46.170.xxx.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.