Psy będą mogły swobodnie hasać - na początek dwa wybiegi

Dotąd w Tczewie funkcjonowały jedynie toalety dla psów (fot. tcz.pl)
Psy będą mogły swobodnie hasać - na początek dwa wybiegi
Właściciele czworonogów będą mieli powód do zadowolenia - jeszcze do końca czerwca na terenie grodu Sambora pojawią się dwa ogrodzone wybiegi dla psów. Dzięki temu na tczewskich osiedlach ma zrobić się bezpieczniej, a psy będą mogły swobodnie pobiegać podczas spaceru.

Wybiegi mają zostać wykonane jeszcze do końca bieżącego miesiąca. Gdzie zostaną zlokalizowane? Pierwszy przy skrzyżowaniu ul. Rokickiej i al. Kociewskiej, drugi na terenie niecki czyżykowskiej.

- Mamy na uwadze głosy mieszkańców, którzy sygnalizowali nam, że brakuje w Tczewie takich miejsc, stąd pomysł na utworzenie na początek dwóch wybiegów - wyjaśnia zastępca prezydenta Tczewa, Adam Burczyk.

Miejsca zostały tak zaprojektowane, by bezpiecznie czuli się właściciele czworonogów - teraz za niezachowywanie środków ostrożności przy wyprowadzaniu psa - m. in. brak kagańca i smyczy - można zapłacić słony mandat. Tylko w marcu br. tczewscy strażnicy ukarali w ten sposób 33 osoby. Odetchną także mieszkańcy osiedli, którzy dotąd obawiali się biegających samopas psów:


- Każdy z terenów ma ok. 400 m2, będzie ogrodzony siatką wysokości 1,8 m i oznakowany tablicami: "wybieg dla psów". Wewnątrz wybiegu psy będą mogły swobodnie biegać - bez kagańca i smyczy. Znajdować się tam będą dwie ławki. Obowiązkiem właścicieli pozostaje jednak sprzątanie po swoich podopiecznych - przed wejściem ustawiony zostanie pojemnik na psie odchody i dystrybutor z torebkami. - tłumaczy Małgorzata Mykowska z zespołu prasowego tczewskiego magistratu.

Inicjatywa jest odpowiedzią na sygnały mieszkańców. Jeśli zda egzamin, istnieje możliwość wykonania podobnych wybiegów w innych częściach miasta. Podobne rozwiązania stosowane są m.in. w Gdańsku. Koszt zagospodarowania terenu na jeden wybieg to około 20 tys. zł.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (44)
dodaj komentarz

  • www_gość

    09.06.2011, 00:11

    Może lepiej za te pieniądze powiekszyć boksy psom w tczewskim schronisku.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx3 
  • xxx_gość

    09.06.2011, 00:17

    no w końcu ktoś zaczyna myśleć w tym mieście

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx4.xx7 
  • :/_gość

    09.06.2011, 00:20

    bardzo dobry pomysł, tylko szkoda ze tak daleko w sumie... lubie spacerowac z moim psem, ale najdalej to wyruszam na stare miasto (mieszkam na nowym)...

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx6 
  • iga_gość

    09.06.2011, 00:39

    To taki wybieg niech powstanie za TBsami jedyny teren na Suchostrzygach do którego wszyscy będą mieli w miarę blisko - (pamiętajmy ze pies wychodząc z domu nie tylko ma spacer ale przede wszystkim toaletę . wreszcie coś zaczyna się dziać :P

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • W koncu_gość

    09.06.2011, 01:00

    Co ze starym miastem?

    Witam, Dla mnie super pomysł! tylko pytanie kto zadba o czystość na tym terenie?, bo w rzetelność wszystkich właścicieli bym nie liczyła. Mam również pytanie dlaczego w pierwszych projektach nie uwzględniono starego miasta?, jest tam sporo czworonogów co widać spacerując np parkiem przy ulicy Kołłątaja. Odnośnie zagrożenia psów biegających luzem - często to bezmyślni rodzice, którzy nie interweniują kiedy dziecko wyciąga rękę do obcego psa, a nawet sami dorośli, są większym zagrożeniem niżeli pies który gania za kijem bądź biega po parku i nie zwraca na nikogo uwagi.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx3 
  • Lila_gość

    09.06.2011, 08:14

    Normalnie śmiech na sali!

    Posłuchaj to nie bezmyślni rodzice,tylko bezmyślny właściciel danego psa puszczonego luzem jest pozbawiony wyobraźni.Od tego masz kaganiec i smycz,żeby jej używać podczas wyprowadzania psa na spacer.To Twój zakichany obowiązek!!!

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xxx 

    _gość

    09.06.2011, 11:20

    bylem swiadkiem sytuacji na starym miescie przed rossmanem lezy pies wlochaty na smyczy goraco i idzie tatus z synkiem stoi gada z kims nie patrzy na dziecko w ogole i maly podchodzi i lapie psa za ogon, pies sie przestraszyl i zlapal go za reke i zaraz awantura do wlasciciela ze nie pilnuje psa. to czyja jest to ku*wa wina? jak dla mnie tatusia jakbym stal tylem i ktos by mnie zcisnal za szyje albo kopnal w dupe to bym odwracajac sie juz uderzal w twarz albo z kopa wiec czyja to jest wina?! ja rozumiem ze luznie biegajace psy itd oczywiscie ale co to ma byc ze ide z psem i dzieci albo dorosli wyciagaja reke do niego dotykaja. moj pies ma to w dupie akurat, ale nie dziwie sie ze potem sa ugryzienia bo ludzie sa glupi nie ma co sie oklamywac

    Cytuj
    IP: 178.37.xx9.xxx 
  • Ala_z_daleka_gość

    09.06.2011, 07:36

    psie wybiegi

    Cieszę się, że powstanie w niecce na Czyżykowie. Ten pomysł to realizacja wniosków radnych z poprzedniej kadencji, którym to zgłaszałam.

    Odpowiedz
    IP: 46.21.xx8.xx6 
  • kalafior_gość

    09.06.2011, 07:41

    i co jeszcze?

    Świetnie. Kolejny durny pomysł. To naprawdę bardzo ważny społecznie problem. Kolejne śmierdzące miejsce z psimi odchodami. Siedlisko pasożytów i zarazek. Zanim piesek dojdzie do wybiegu i tak zdąży ob..... wszystkie trawniki i oj...... lampy i ławki po drodze. Problem rozwiążą wysokie podatki za posiadanie psów i mandaty za powyższe psie "wykroczenia". P.S. To jest chore żeby trzymać psa w bloku.

    Odpowiedz
    IP: 92.60.xx1.xxx 
  • _gość

    09.06.2011, 14:27

    A co to ponad połowa tczewian nie powinna mieć piesków bo mieszka w bloku....

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 

    gościu_gość

    09.06.2011, 20:19

    i co jeszcze

    Ty to jesteś burak, a nie kalafior, a jeśli już to: zarazków, a nie zarazek

    Cytuj
    IP: 46.113.xx7.xx2 
  • pipi_gość

    09.06.2011, 07:49

    Pla zabaw

    To te bezpańskie hasające psy teraz będą chodzić na swój plac zabaw????Kto normalny puści swojego pieska do ogródka,gdzie jest pełno hasających pieskow?????A co dla srających kotków??

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx3.xx4 
  • kh_gość

    09.06.2011, 09:12

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    W PEŁNI ZGADZAM SIE Z "LILĄ" !!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx8 
  • MEMIAH_gość

    09.06.2011, 09:38

    WYBIEG

    pomysł popieram tylko skąd to horendalne wyliczenie 20.tys. znowu ktoś musi przyciąć z miejskiej kasy.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx9 
  • p_gość

    09.06.2011, 11:26

    wlasnie skad te 20 tys tyle kosztuje ogrodzenie? musi byc az takie wysokie watpie zeby psy przeskakiwaly 150cm

    Cytuj
    IP: 178.37.xx9.xxx 
  • _gość

    09.06.2011, 09:56

    Pchły itp...

    jak już dojdę z moim malutkim pieskiem na ten wybieg a tam będzie hasał amstaff i to w dodatku zapchlony?! to jeżeli teraz nie zje mojego piesia ten amstaff to potem zjedzą go pchły paskudne i tak od pieska do pieska i mamy w Tczewie epidemię. Nie proszę Państwa to niestety nie jest dobry pomysł a tylko pieniądze wyrzucone w błoto (w pchły)

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx9 
  • :D_gość

    09.06.2011, 11:13

    ...................

    Twój "malutki piesek " jest na pewno bardziej zapchlony i śmierdzący od amstafa. Nie obrażaj tych psów bo one są mądrzejsze,ładniejsze i fajniejsze od twojego kundla.Tylko debile biorą jakieś małe gówna do domu.Takie coś to nie pies tylko szczur.A te całe yorki to ścierki do kurzu.DUŻE PSY RZĄDZĄ :)

    Cytuj
    IP: 83.30.xxx.xx2 

    Wilka_gość

    09.06.2011, 19:19

    Zgadzam się....

    Amstaffy nie są dla debili takich jak ty. To jest bez sensu, pit bulle, amstafy i inne agresory mają biegać z kundelkami, yorkami, i innymi spokojnymi psami? Przecież one się pogryzą! Mały z dużym?! Suka z suką?! SAMIEC Z SAMCEM ?! Ten co to wymyślał, nie ma pojęcia o psach... Na suchostrzygach była ładna łączka, pieski itd... Wybudowali łazy deptak, i gówniarzeria na rolki, dzieci z wózkami i cicho, bo bachor śpi. Mam ogród, ale gdzie indziej ma pies iść, jeżeli są tylko bloki i małe dzeciory??!?!?

    Cytuj
    IP: 83.11.xx7.xx2 
  • nina_gość

    09.06.2011, 10:29

    S U P E R P O M Y S Ł

    Świetny pomysł, ciesze się bardzo - zwłaszcza, że pomyślano o Czyżykowie.. .SUPER. Brawo dla Radnych.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx5 
  • :)_gość

    09.06.2011, 11:18

    Extra :D

    To świetny pomysł pieski będą się mogły bawić a właściciele będą ze sobą gawędzić :D A psy które nie są puszczane luzem (bo np. uciekają)będą miały gdzie się wybiegać i wyszaleć ;)

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xxx.xx2 
  • Piter_gość

    09.06.2011, 11:24

    wybiegi

    Kalafior zmień ksywkę na burak.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx3 
  • Domka_gość

    09.06.2011, 11:32

    wybieg

    Już to widzę jak wypuszczą kilka psów koło siebie i wszystkie się pozagryzają

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx8 
  • ala_gość

    09.06.2011, 11:43

    super pomysl. popieram powinny byc miejsca dla psow by mogly sie wyszalec a nie idziesz do parku ida ludzie a obok bez smyczy psy bo musza sie wybiegac .... inicjatywa trafna chociaz koszt wielki, z reszta nie wiem po co ktos sie unosi, przeciez pisza ze zrobia na pocz kilka by zobaczyc czy sie srawdzi a pozniej najwyzej bedzie wiecej miejsc i finito:) ale powinni miec jeszcze firme do lapania psow pelno tego biega a nie ma kto lapac powinna byc firma jakas a nie ze zadzwonisz przyjada za godz i psa nie ma juz:P

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xxx.xx6 
  • _gość

    09.06.2011, 16:22

    Ludzie wyżucaja biedne pieski dlatego wałęsają się po mieście.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • karola_gość

    09.06.2011, 12:57

    powinny byc ustalone jakies zasady wprowadzania tam psow, wiadomo ze wielu ludzi jest nieodpowiedzialna, i tak jak mowa powyzej amstaffik rzuci sie na yorka - swoja droga takie yorki lataja sobie wszedzie i tak, i nikt na to nie zwraca uwagi, taki wybieg jest wlasnie dla wiekszych pieskow - tylko co jesli znowu na labradora naskoczy amstaff i wgryzie sie mu w szyje??? ktos powinien tego pilnowac ale pewnie nie ma na ti pieniedzy to raz a dwa - moze by wprowadzic oplaty? nawet symboliczna zlotowke? ja dalabym nawet 5zl gdybym miala swiadomosc, ze moj pies moze swobodnie pobiegac i pobawic sie nawet z 15minut, ale pod warynkiem, ze nie bedzie tam psow ras niebezpiecznych.

    Odpowiedz
    IP: 83.29.xx5.xx8 
  • AAA_gość

    09.06.2011, 13:27

    SUPER POMYSŁ

    Popieram ten pomysł w 100 %.Prosiliśmy o to już jakiś czas temu i w końcu się doczekamy.Spotykamy się na niecce na Czyżykowie już od lat i nasze psy bawią się ze sobą-nie gryzą.Uwierzcie mi-czasem jest tam ok.15 psów i wszystkie potrafią się zgodzić.Spędzamy tam z nimi sporo czasu,więc bardzo cieszymy się,że powstanie ten wybieg.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx0.xx9 
  • en_gość

    09.06.2011, 13:29

    miejmy tylko nadzieję, że tytułowe słowa "na początek" nie okażą się rzeczywistym "koniec końców". wybiegi z pewnością będą cieszyły się powodzeniem, więc liczmy na to, że w niedługiej przyszłości doczekamy się kolejnych wybiegów! :)

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xxx 
  • _gość

    09.06.2011, 14:31

    taaa

    i tak wszędzie będzie narobione

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • _gość

    09.06.2011, 13:31

    co z wybiegiem ?

    dla smakoszy win na Starym Mieście stoią bidusie tu i tam ,a tak wszyscy razem

    Odpowiedz
    IP: 77.112.xx0.xx4 
  • Tczewianin:)_gość

    09.06.2011, 13:54

    Witam, mieszkam na osiedlu TBS i codziennie można tu zaobserwować "całe wycieczki" właścicieli ze swoimi pupilami. Pole za osiedlem upodobali sobie również mieszkańcy pobliskich osiedli. Myślę że to idealne miejsce na taki wybieg, w końcu dzieciaki mogłyby spokojnie pobiegać po trawie bez obawy, że wpadną na jakąś psią niespodziankę:)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx6 
  • w_gość

    09.06.2011, 14:20

    sf

    a takie yorki albo mopsiki też mają mieć kaganiec ? żżżżenada!

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx0.xx8 
  • _gość

    09.06.2011, 14:30

    malkonenciku

    Przepisy są dla WSZYSTKICH.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • _gość

    09.06.2011, 14:23

    Pomysłowe przynajmniej pieski mogą bez smyczy pobiegać bez obaw że na ulice wybiegną pod samochód

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • W. GOŚĆ_gość

    09.06.2011, 14:24

    SUPER POMYSŁ !!!!

    CO DO RAS AGRESYWNYCH... TO CHYBA NIE PODLEGA DYSKUSJI ... Psy ras uznawanych za agresywne muszą być trzymane na smyczy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne (Dz. U. z 2003 r. Nr 77, poz. 687). i TO MAM NADZIEJĘ ŻE ZOSTANIE UJĘTE W REGULAMINIE

    Odpowiedz
    IP: 80.53.xx3.xx2 
  • _gość

    09.06.2011, 14:30

    Zeby tak chcieli mieszkańcy sprzątać po swoich zwierzątkach to by nie było obaw że się w trawie depnie na psią kupkę, a te wybiegi cóz i tak wszyscy nie będą sprzątali po swoich psiakach nie każdemu będzie się chciało iść aż do takiego wybiegu często wychodzą tylko koło domu nie jednokrotnie właściciel czeka w klatce a piesek wybiega na trawkę zrobi swoje i do domku.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • K_gość

    09.06.2011, 14:47

    wybieg super

    Popieram komentarz powyżej. Z miłą chęcią przyjdę wybiegać tam psa i jestem też za TBS-ami tam też często bywam. Wiadomo każdy odpowiada za swojego pupila i też powinien wiedzieć czy jest agresywny do innych zwierząt czy tez nie dlatego prośba o zachowanie ostrożności byśmy mogli cieszyć się radością naszych piesków.

    Odpowiedz
    IP: 83.18.xx6.xxx 
  • W.GOŚĆ_gość

    09.06.2011, 14:58

    TEREN TBS-y

    TEREN ZA TBS-AMI JEST SUPER POMYSŁEM... Z MOICH OBSERWACJI - JEST TAM DUŻE ZAPOTRZEBOWANIE NA TAKI "LEGALNY WYBIEG"

    Odpowiedz
    IP: 80.53.xx3.xx2 
  • _gość

    09.06.2011, 20:19

    Odbiegając od tematu byłam świadkiem jak dziadek zostawił pod sklepem wózek z kilkunastomiesięcznym dzieckiem, do którego przywiązany był piesek, oczywiście bez kagańca, a dziadziuś poszedł na zakupy a kilka dni wcześniej cała Polska mówiła o pogryzieniu przez pieska domownika,zwróciłam dziadkowi uwagę i się oburzył, gratuluję rodzicom, ja nie powierzyłabym takiemu dziadkowi swojego dziecka, miało to miejsce na ul. Wąskiej, rodzice powinni pilnować swoich dzieci a właściciele psów wypełniać obowiązki, bo piesek to nie zabawka, a na ukochanym Czyżykowie gangi emerytów, nikt nie zakłada pieskom kagańców, smycze wyjątkowo a strażnik miejski przejeżdża i nic, już pomijam fakt załatwiania swoich potrzeb gdzie popadnie, zwłaszcza bulwar, pograć w piłkę z dzieckiem czy kulać się w psich odchodach??? Takie wybiegi powinny być w całym mieście, ale nasza kultura i tak jest marna, jeszcze nie widziałam właściciela, który sprzątałby po swoim psie, no chyba , że swój ogród, bo już poza nim to jesteśmy brudasami

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx6.xx6 
  • Molka_gość

    09.06.2011, 20:20

    Może być całkiem znośnie

    Jak dla mnie super pomysł, co do pogryzień to chyba każdy wie albo przynajmniej może się spodziewać do czego zdolny jest jego pies. Z resztą pies, żeby mógł się wyhasać na takim terenie śmiało może mieć założony kaganiec, w końcu kaganiec zakłada się na pysk, a nie na łapy :) Co do łąki za TBS-ami to sama "wędruję" tam z swoim łachudrą. On jest zadowolony, że WSZYSTKO ma obwąchane "na bieżąco", a ja, że robię osiedlową pętelkę. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx2 
  • mali356_gość

    09.06.2011, 22:11

    szkoda słów

    właśnie, za te pieniądze powinni poprawić warunki w schronisku dla tych biednych psów a nie jakieś wybiegi!!!

    Odpowiedz
    IP: 178.252.xxx.xx9 
  • mali356_gość

    09.06.2011, 22:32

    !!!

    a co do piesków, wkurza mnie, że w rubryce oddam za darmo jest tyle ogłoszeń" oddam psa" rozumiem jezeli chodzi o szczeniaki ale o takie pieski co maja juz 2 lata jak tak po prostu mozna oddac takiego psa kiedy on juz sie do nas przywiazal, nie wiem po co ludzie biora te psy jak nie potrafia sie nimi opiekowac, albo nudza im sie jak zabawki!!!!wstyd!!!!

    Odpowiedz
    IP: 178.252.xxx.xx9 
  • gestor_gość

    16.06.2011, 13:19

    wybiegi dla psów

    "Gratuluje" pomysłu. Właśnie dzisiaj byłam na Czyżykowie zobaczyć ten wybieg. To chyba zrobiono dla szczurów, no może dla yorków. Dla dużych psów jest to zdecydowanie za mały teren. A poza tym nie wszystkie psy mogą razem z sobą przebywać. Opiekunowie psiaków będą przed wybiegiem ustawiać się w kolejce aby tam puścić swojego pieska? Poza tym, jeżeli ktoś myśli że uda sie doprowadzić psa do wybiegu aby tam się załatwił to chyba nigdy nie posiadał psa. Jeżeli zwierzak będzie chciał sie załatwić po drodze do wybiegu to, przepraszam za określenie, nie można mu wsadzić korka w tyłek. Sama po moim psie sprzątam i uważam ze to należy egzekwować. Ale pomysł z tymi klatkami,które noszą miano wybiegów jest zupełnie nieprzemyślany i jest niepotrzebnym wydatkiem. Ponadto uważam ze Straż Miejska niejednokrotnie nadużywa swoich kompetencji. Jeżeli ktoś idzie z pieskiem na smyczy, ma zwierzaka pod kontrolą ale nie ma kagańca to brak podstaw do zwracania uwagi, co innego jak pies jest z natury agresywny. Zdarza sie że starsi ludzie spuszcza piesaka ze smyczy, zaraz jest afera nawet wtedy gdy jest on zupełnie spokojny. Czy to nie jest przypadkiem jakaś fobia? Ale chuliganom niszczącym drzewka, rozbijającym szkło na chodnikach /pełno potłuczonego szkła na Czyżykowie, również na chodnikach w niecce nad Wisłą/ nikt nie zwróci uwagi bo się boi.

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx8.xx0 
  • _gość

    25.06.2011, 08:24

    to coś co powstało nie można nazwać wybiegiem dla psów to są chyba jakieś kpiny ten niby wybieg to jest chyba zrobiony dla chomików czy innych zwierzaków tej wielkości

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx9 
  • Gosc_gość

    23.06.2018, 13:49

    Kaganiec I smycz

    Uchwala rady miejskiej w tczewie z 2013r mowi ze pies przed ukończeniem 1roku nie musi nosić kagańca. Musi być natomiast na smyczy. Po ukończeniu roku kaganiec obowiązuje psy należące do ras znajdujących się na liście psów agresywnych. Powinni wiedzieć o tym wszyscy którzy zwracają uwagę właścicielom psów.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx5.xx1 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.