Veolia zabrała głos w sprawie funkcjonowania elektronicznego biletu. Przewoźnik stawia miastu ultimatum - magistrat na 3 tygodnie na usunięcie wszystkich błędów, jakie wykazał ostatni audyt. Jeśli usuwanie usterek miałoby potrwać dłużej, zdaniem Veolii należy powrócić do papierowego biletu. Jak tłumaczą przedstawiciele tej spółki, o słuszności tej decyzji przekonała ich ostatecznie październikowa awaria systemu.
Przedstawiciele spółki tłumaczą, że 30 października między 17.30 a 21.30 27 procent taboru miało niesprawny system obsługi biletu elektronicznego, zaś dzień później między 8.00 a 13.30 ta liczba utrzymała się na poziomie 29 procent. Ta sytuacja spowodowała przerwanie dotychczasowego milczenia spółki:
- Gdyby nie sytuacja z 30 i 31 października, kiedy system praktycznie padł, to prawdopodobnie dziś nie spotkalibyśmy się. - przyznaje prezes Veolia Transport Polska Tomasz Rochowicz. - Z naszego punktu widzenia ostatni audyt potwierdził nasze zastrzeżenia, że system, który obsługuje kartę miejską nie odpowiada założeniom opublikowanym w czasie przetargu - system nie jest uczciwy w stosunku do pasażerów, a także powoduje niedogodności związane z funkcjonowaniem ustawy o rachunkowości.
Prezes tczewskiej Veolii wyjaśnia, że według oceny przewoźnika system elektronicznego biletu jest "niestabilny i niewiarygodny":
- Zdarza się, że raz system pobiera wyższą opłatę, raz niższą. Stwierdzono, że w wypadku przejazdów bez przesiadek 9 procent kwot pobieranych jest niezgodnie z cennikiem. Przy przejazdach z przesiadką skala błędu rośnie i kwoty pobierane niezgodnie z cennikiem wynoszą ok. 21 procent próby wykonanej przez audytora. Przy przejazdach mieszanych - tzn. takich, kiedy kilka osób korzysta z jednej karty, skala błędu wynosi już 41 procent. Nie są to więc małe kwoty. - wylicza Elżbieta Wojciechowska.
W tym tygodniu przewoźnik wystosował do magistratu kolejne pismo, w którym przedstawia 33 sprawy, jakie zdaniem firmy wymagają błyskawicznej naprawy:
- W dokumencie z 4 listopada przedstawiliśmy prezydentowi miasta dwa możliwe scenariusze dalszych wydarzeń i propozycje rozwiązania problemu - tłumaczy Tomasz Rochowicz - Nasza cierpliwość powoli już się kończy.
Jakie propozycje przewoźnik przedstawił miastu? Pierwszą z nich jest usunięcie wszystkich błędów w systemie oraz dostarczenie raportu audytora zewnętrznego potwierdzającego sprawne działanie do ZKM Veolia Transport Tczew w terminie 21 dni. Jeśli usuwanie błędów miałoby przekroczyć wyznaczony termin, na czas trwania napraw, zdaniem spółki, należy zawiesić działanie elektronicznego systemu poboru opłat i powrócić do systemu biletów papierowych. Od 10 grudnia 2009 do 31 grudnia 2009 obowiązywałyby obecne bilety jednorazowe, zaś od 1 stycznia 2010 wprowadzony zostałby pełen system biletów papierowych na podstawie nowej taryfy, uchwalonej przez Radę Miasta.
- Przez jakiś czas system działałby na zasadzie testowej - wprowadzony zostałby ponownie w momencie, gdy zostanie ostatecznie udoskonalony. Żeby przyjąć ten system, musieliśmy wydać duże pieniądze - ponad 700 tys. zł. Dlatego oczekujemy, że stworzy się nam możliwości pracy w pewnym komforcie. - dodaje prezes Rochowicz.
Podczas wczorajszej konferencji prasowej przedstawiciele spółki nie chcieli pokusić się o podanie kwot, które przewoźnik miałby tracić w wyniku funkcjonowania karty - finansowe straty firmy nieoficjalnie wymienia się bowiem jako powód niechęci przewoźnika do plastikowego biletu. Dziennikarzom nie udało się również uzyskać jednoznacznego stanowiska firmy w sprawie poruszonych w audycie spraw związanych z brakiem czytników kart u kontrolerów, co było również wymieniane jako powód możliwych strat:
- Karta miejska uniemożliwia nam ocenę, czy tracimy, czy nie. - mówił prezes Rochowicz - Mamy 16 operacji w Polsce - akurat ta w w Tczewie jest najmniejsza. Dla firmy, która ma ponad 120 mld zł obrotu nawet teoretyczne dziesiątki, czy setki strat, to nie jest powód, żebyśmy Państwa tutaj fatygowali.
Ponowne wprowadzenie biletu papierowego wymagałoby zgody Rady Miasta oraz uchwalenia nowej taryfy. Rajcy podczas pracy w komisjach merytorycznych już raz nie zgodzili się na zlikwidowanie e-biletu. Veolia będzie czekać do 10 listopada na stanowisko miasta w sprawie przedstawionych propozycji. W wypadku zignorowania propozycji Veolii przez Urząd przewoźnik pisze w swoim oświadczeniu - "ZKM Veolia Transport Tczew będzie zmuszona do odstąpienia od umowy i zaprzestania świadczenia usług". O tym, co o propozycjach przewoźnika sądzi magistrat, napiszemy wkrótce.
Przedstawiciele spółki tłumaczą, że 30 października między 17.30 a 21.30 27 procent taboru miało niesprawny system obsługi biletu elektronicznego, zaś dzień później między 8.00 a 13.30 ta liczba utrzymała się na poziomie 29 procent. Ta sytuacja spowodowała przerwanie dotychczasowego milczenia spółki:
- Gdyby nie sytuacja z 30 i 31 października, kiedy system praktycznie padł, to prawdopodobnie dziś nie spotkalibyśmy się. - przyznaje prezes Veolia Transport Polska Tomasz Rochowicz. - Z naszego punktu widzenia ostatni audyt potwierdził nasze zastrzeżenia, że system, który obsługuje kartę miejską nie odpowiada założeniom opublikowanym w czasie przetargu - system nie jest uczciwy w stosunku do pasażerów, a także powoduje niedogodności związane z funkcjonowaniem ustawy o rachunkowości.
Prezes tczewskiej Veolii wyjaśnia, że według oceny przewoźnika system elektronicznego biletu jest "niestabilny i niewiarygodny":
- Zdarza się, że raz system pobiera wyższą opłatę, raz niższą. Stwierdzono, że w wypadku przejazdów bez przesiadek 9 procent kwot pobieranych jest niezgodnie z cennikiem. Przy przejazdach z przesiadką skala błędu rośnie i kwoty pobierane niezgodnie z cennikiem wynoszą ok. 21 procent próby wykonanej przez audytora. Przy przejazdach mieszanych - tzn. takich, kiedy kilka osób korzysta z jednej karty, skala błędu wynosi już 41 procent. Nie są to więc małe kwoty. - wylicza Elżbieta Wojciechowska.
W tym tygodniu przewoźnik wystosował do magistratu kolejne pismo, w którym przedstawia 33 sprawy, jakie zdaniem firmy wymagają błyskawicznej naprawy:
- W dokumencie z 4 listopada przedstawiliśmy prezydentowi miasta dwa możliwe scenariusze dalszych wydarzeń i propozycje rozwiązania problemu - tłumaczy Tomasz Rochowicz - Nasza cierpliwość powoli już się kończy.
Jakie propozycje przewoźnik przedstawił miastu? Pierwszą z nich jest usunięcie wszystkich błędów w systemie oraz dostarczenie raportu audytora zewnętrznego potwierdzającego sprawne działanie do ZKM Veolia Transport Tczew w terminie 21 dni. Jeśli usuwanie błędów miałoby przekroczyć wyznaczony termin, na czas trwania napraw, zdaniem spółki, należy zawiesić działanie elektronicznego systemu poboru opłat i powrócić do systemu biletów papierowych. Od 10 grudnia 2009 do 31 grudnia 2009 obowiązywałyby obecne bilety jednorazowe, zaś od 1 stycznia 2010 wprowadzony zostałby pełen system biletów papierowych na podstawie nowej taryfy, uchwalonej przez Radę Miasta.
- Przez jakiś czas system działałby na zasadzie testowej - wprowadzony zostałby ponownie w momencie, gdy zostanie ostatecznie udoskonalony. Żeby przyjąć ten system, musieliśmy wydać duże pieniądze - ponad 700 tys. zł. Dlatego oczekujemy, że stworzy się nam możliwości pracy w pewnym komforcie. - dodaje prezes Rochowicz.
Podczas wczorajszej konferencji prasowej przedstawiciele spółki nie chcieli pokusić się o podanie kwot, które przewoźnik miałby tracić w wyniku funkcjonowania karty - finansowe straty firmy nieoficjalnie wymienia się bowiem jako powód niechęci przewoźnika do plastikowego biletu. Dziennikarzom nie udało się również uzyskać jednoznacznego stanowiska firmy w sprawie poruszonych w audycie spraw związanych z brakiem czytników kart u kontrolerów, co było również wymieniane jako powód możliwych strat:
- Karta miejska uniemożliwia nam ocenę, czy tracimy, czy nie. - mówił prezes Rochowicz - Mamy 16 operacji w Polsce - akurat ta w w Tczewie jest najmniejsza. Dla firmy, która ma ponad 120 mld zł obrotu nawet teoretyczne dziesiątki, czy setki strat, to nie jest powód, żebyśmy Państwa tutaj fatygowali.
Ponowne wprowadzenie biletu papierowego wymagałoby zgody Rady Miasta oraz uchwalenia nowej taryfy. Rajcy podczas pracy w komisjach merytorycznych już raz nie zgodzili się na zlikwidowanie e-biletu. Veolia będzie czekać do 10 listopada na stanowisko miasta w sprawie przedstawionych propozycji. W wypadku zignorowania propozycji Veolii przez Urząd przewoźnik pisze w swoim oświadczeniu - "ZKM Veolia Transport Tczew będzie zmuszona do odstąpienia od umowy i zaprzestania świadczenia usług". O tym, co o propozycjach przewoźnika sądzi magistrat, napiszemy wkrótce.
Komentarze (50) dodaj komentarz
Maxx
06.11.2009, 00:36
Firemka Veolia nie potrafi ułożyć rozkładu...
A jak tam prace nad dostosowaniem rozkładu do warunków panujących na drodze prezesie Rochowicz ? Czy mam rozumieć że oficjalnym stanowiskiem Veolii jest to przedstawione przez Ewę Kilkowicz z którego wnioskuję że główną przeszkodą w ułożeniu poprawnego rozkładu jest grupa klientów zwana "młodzieżą szkolną" ? http://img687.imageshack.us/img687/5535/s6302398.jpg
OdpowiedzSkandal_gość
06.11.2009, 00:52
Bilet
to prowokacja i sabotaż ---------nagle system przestaje działać !!!!.order dla Veolii , która w trosce o klienta wprowadza droższe- papierowe bilety-- na skargę nie potrafią odpowiedziec w ciągu 30 dni ,a usterki systemu każą usunąć w 21 dni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! to jest sprawa dla C B A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedzp skandal goscia_gość
06.11.2009, 10:42
medal dla emtala
system jest super, wiadomo turecka jakosc !
Cytujmloda_gość
06.11.2009, 08:50
VEOLIA co z pasażerami
A co z biletami miesięcznymi ,wrócą z powrotem czy też będzie trzeba kupować drogie bilety jednorazowe.Veolia może naprawdę będzie można zmienić przewoźnika w Tczewie ,bo to monopolista i myślą że IM wszystko można.
Odpowiedzrobak
06.11.2009, 09:26
no to od grudnia mamy nowego przewoźnika; obecnej firmie dziękujemy jak zwykle żadnych konkretów
OdpowiedzPatriot_gość
06.11.2009, 09:38
Czekam na nowego przewoźnika
zaczne chodzic z buta,zresztą ,,z Tczewa wszędzie blisko""..
Odpowiedzzośka 10_gość
06.11.2009, 09:58
Nie znam miasta gdzie ten system funkcjonuje prawidłowo ,kto wymyślił żeby Tczew był królikiem doświadczalnym - czasem trzeba myślec !!!! Życze powodzenia zakorkowane miasto i bilet elektroniczny.
OdpowiedzGOŚĆ_gość
09.11.2009, 11:46
".. funkcjonuje prawidłowo..."
Pół Turcji na TYM systemie jeździ i TAM podobno jest OK... W Polsce systemy biletów elektronicznych bazowały głównie na innym producencie i działają nieźle (żeby daleko nie szukać: Wejherowo, Gdańsk, Gdynia.. i jeszcze parę innych...). Może nie trzeba było po prostu instalować egzotyki, ale sprawdzone w Polsce rozwiązania?
Cytujcygan_gość
06.11.2009, 10:01
jest ok
badzcie dobrej mysli veolia blefuje
Odpowiedzcoala_gość
06.11.2009, 10:49
veolia blefuje
nie jestem tego pewny, kazda cierpliwość sie konczy. Siedzieli cicho a teraz zaczynają już w prasie walczyć. Nikt nie lubi jak go rolują, a Miasto jest za pewne siebie
Cytujstary54_gość
06.11.2009, 10:24
14 znowu njejechała
już drugi dzień 14 niejechała o godz. 6.52 z Kzimierza Wielkiego
Odpowiedzviki_gość
06.11.2009, 10:46
a kiedy beda karty na okaziciela
ciekawe kiedy beda karty na okaziciela, nie jestem chetny zeby moje dane byly wysylane do Turcji jak nawet w Unii nie sa bezpieczne
Odpowiedzbyły tczewianin_gość
06.11.2009, 10:54
Rozkład jazdy i ceny biletów ustala urząd miasta
Veolia nie ma tu nic do gadania!
OdpowiedzTomek_gość
06.11.2009, 11:02
jakie papierowe bilety ???
Przecież w kiosku można je kupować nie zaprzestano ich dystrybucji xD - Chyba,Że chodzi o nowe "w trosce" o pasażerów CENY biletów . Ale o co chodzi ???
Odpowiedzja79!_gość
06.11.2009, 11:22
paranoja!!!
Z tego co mi wiadomo, to Veolia już na początku października miała jakieś zarzuty co do prawidłowości tego systemu, a teraz nagle, że dopiero sytuacja z 30 i 31 października spowodowała jakieś zastrzeżenia;/ Jak nie potraficie pójść na kompromis,(obie strony muszą z czegoś zrezygnować) to nikt was tu nie trzyma, przyjdzie inny przewoźnik i tyle was widziano.
Odpowiedzoptymista_gość
06.11.2009, 15:25
przyjdzie nowy i wyrowna
masz racje, przyjdzie nowy przewoźnik, pewnie Pan Wiceprezydent założy własną firmę dlatego taki spokojny i zadowolony z siebie. W koncu jako były szef ZKM-u ma w tym doświadczenie:-)
Cytuj_gość
06.11.2009, 11:28
Ciekawe jest to że teraz wszyscy piszą że karta działa super, a codziennie w autobusie psioczą przy czytnikach i wydzierają się na Bogu ducha winnych kierowców, którzy tego nie wymyślili,
Odpowiedzprezydent_gość
06.11.2009, 15:19
frajer jesteś jak wierzysz że te komentarze od pasażerów pochodzą, wg mnie wszystkie pisze p.Pobłocki z urzędu bo to on wszystkich zapewniał, że karta miejska to prawdziwa rewolucja i najnowocześniejszy system w Polsce, a jakąś tandetę sporwadził
CytujC>K>M_gość
06.11.2009, 18:33
Ciekawe czy po prostu przeprosi. Bo w normalnym kraju powinien polecieć ze stanowiska.
CytujAnia_gość
06.11.2009, 13:27
Już dawno powinny powrócić bilety które były przed tymi głupimi kartami.niech w koncu wrócą papierowe bilety!!i niech poszukają bardziej skutecznych kontrolerów biletów nie jakiś powyginane osoby które np wymieniają sie papierosami w autobusie zamiast sprawdzać bilety.poprostu żenada:/ skąd Veolia bierze takich pracowników:/ .coraz gorzej jest w tych autobusach:/ gdybym była szefową tej całej Veoli napewno bym nie zatrudniła takich nie kompetentnych ludzi.paranoja:/
Odpowiedzgarnier_gość
06.11.2009, 13:40
BILETY MIESIĘCZNE
Halo ludzie a gdzie się podziały bilety miesięczne!!!!!!! raz na miesiąc się kupiło i był spokój a nie teraz !!!!! biegać po sklepach o zakup biletu lub do kierowców płacąc drożej!!!!!! KTO JEST ZA BILETAMI MIESIĘCZNYMI PROSZONY O O NFORMACJĘ!!!!
OdpowiedzZadowolony_gość
06.11.2009, 13:51
Nie wiecie co mówicie...
Wszyscy tu mówią i narzekają na kartę miejską, a nie o nią tu chodzi. Chodzi o większą kasę. Chodzi o to, by zrobić Wam podwyżki cen biletów papierowych i zniszczyć bilet elektroniczny - który ten proceder blokuje (w przypadku podwyżki biletu wszyscy przerzucą się na kartę miejską). Mówię Wam jakbyście teraz mieli zapłacić np. 2,30 zł za przejazd to byście mówili, że karta jest/była taka fajna. Finał całej historii będzie taki: Veolia stawia warunek numer 1: zniszczyć kartę miejską bo odejdziemy. Warunek 2: radni muszą potem uchwalić nową, droższą taryfę bo odejdziemy - argumentacją podwyżek cen będzie m.in. to, że niby Veolia poniosła straty przez bilet elektroniczny. 3. za podwyżkę wińcie Pana Pobłockiego bo to on wprowadził bilet. 4. My jesteśmy teraz czyści jak łza. Jesteśmy fajni, a za wszystko inne wińcie UM. 5. Dobrze, że ludzie nie wiedzą, że Veolia zgodziła się na stawki biletu elektronicznego jakie teraz mamy. Podpisała w związku z tym umowę i ma jej przestrzegać. Zgodziła się na jej warunki, a teraz szuka byle powodu by się wyplątać. Jeśli by Veolia miała honor już by odeszła, a nie nastawiała ludzi przeciwko UM, który wykonał dobrą robotę. Wiele ludzi jest zadowolonych z karty miejskiej, narzeka max 10%-15%, a to nie świadczy o tym, że karta jest zła w całości. Zostawcie kartę ona jest OK!
Odpowiedzrozsadny_gość
06.11.2009, 13:57
ciekawosc
Jezeli owe karty elektroniczne maja przestac funkcjonowac z dnia na dzien to ja chce wiedziec do kogo mam sie zwrocic po pieniazki ktore zostały na nia zaladowane!!!!!!!!!!! bo zapewnie nie jedna osoba bedzie miala jakies srodki na niej. zarazem bilety papierowe funkcjonuja w dalszym ciagu wiec jesli karta znika to obowiazkiem bedzie wprowadzenie biletu miesiecznego. bilety sa drogie wiec to jest jedyne rozwiazanie dla osob ktore czesto jezdza komunikacja miejska.
OdpowiedzAlex_gość
06.11.2009, 14:45
Niech wrócą bilety tygodniowe i miesięczne, karta miejska to kompletny niewypał dno i 5m mułu!!!!!!!
Odpowiedzmartita_gość
06.11.2009, 15:11
Powinny wrócić i;ety miesięczne i tygodniowe.Z ta cała karta jest o wiele drożej. Kiedys kupiłam bilet za 30zł i jeździłam ile chciałam teraz te 30 zł starcz mi max. na 15 dni.Żadam powrotu starych biletów!!!!!!!!!1111
Odpowiedztau7_gość
06.11.2009, 15:34
coś mi sie tutaj nie zgadza
27.10.2009 został tutaj opublikowany artykuł (Veolia kontra UM. Są wstępne wyniki audytu - magistrat zadowolony) w którym z którego można wyciągnąć wniosek że w większości wypadków nie stwierdzono niezgodności w funkcjonowaniu karty. Jednakże Veolia później stwierdziła że audyt wykazał rażąca nieprawidłowości w funkcjonowaniu całego systemu. Tak więc jak to jest z tymi wynikami audytu. Powinny być one jasne, a nie tak że obie strony powołując się na raport z audytu twierdzą zupełnie co innego. Ten raport jest gdzieś dostępny do wglądu?
Odpowiedzqwerty_gość
06.11.2009, 15:38
Macie racje :) a w dodatku powinni przywrocic ulgi dla młodzieży spoza tczewa , Tak jak było kiedyś .
Odpowiedz_gość
06.11.2009, 16:51
Karta jest ok, ale te wszystkie awarie czytników itp. W co drugim autobusie na jednym z czytników jest napisane AWARIA. :(
Odpowiedztczewianka_gość
06.11.2009, 17:28
apel do rady Miasta
odwołac tego co wymyśłił ten problem z karta miejska. Przekrętem jest to ,że uchwala o ulgach z 2001r stała się aktualna ,gdy wprowadzono kartę miejską Do tej pory nikt uchwały nie respektował. Tu jest poważne uchybienie władz miasta tym powinien sie zająć urząd urząd marszalkowski.
OdpowiedzMaxx
06.11.2009, 17:34
Stanowisko UM jest przecież znane
Mirosław Pobłocki stwierdził że audyt wykazał znikomą liczbę nieprawidłowosci (to akurat może być ocena subiektywna), ale powiedził też że nieprawidłowości nie są większe niż w innych tego typu systemach (to już jest ocena obiektywna o ile firma audytorska sprawdzała również inne systemy, Veolia jakoś nie potrafiła przytoczyć porównań, widocznie system w Tczewie to pierwszy z jakim ma do czynienia), nic też nie wspominał o tym jakoby były jakieś liczne trudności ze skasowaniem biletu. W tej sytuacji niejasne i niedorzeczne byłoby wycofanie się UM z systemu karty tzw. miejskiej.
OdpowiedzMarian_gość
06.11.2009, 21:03
Miasto, nie poddawaj się!
Dziwne, bo z tego co mi wiadomo (transmisja tv z sesji rady miasta i słowa Pana Odyi) była obustronna umowa, która mówiła, że i Veolia i UM przyjmują jakiekolwiek by nie były wyniki audytu i z nimi się godzą (nie ważne czy pozytywne czy nie dla obu stron). Skoro była taka umowa to nie rozumiem czemu teraz Veolia ma jakieś "ale". Złamała dane słowo i tyle. Po co robić audyty? Skoro jakie by one nie były Veolia ich nie przyjmie. Dlaczego nie? Bo każdy audyt potwierdzi wyniki tego, który się już odbył - czyli będzie zgodny z prawdą i będzie na korzyść UM. Nie znajdzie się szybko lub wcale firma w Polsce, która podważy tak profesjonalny audyt jaki był niedawno - przecież przeprowadziła go firma, która jest w czołówce tego typu instytucji w Europie. Dla mnie audyt jest wiarygodny i tyle! Druga sprawa! Niech miasto nie ugina się pod presją Veoli, gdyż jeśli np. miasto teraz zgodzi się na warunki Veoli to ta w przyszłości i bez problemu może przeprowadzać podobne tego typu "wymuszenia pod pozorem odejścia z miasta". Zapewne skuteczne.
OdpowiedzRogi
06.11.2009, 23:31
Niech już najlepiej skończą tę żenadę, UM razem Veolią. Nic już z tego nie będzie. Inaczej będą się żreć wciąż i wciąż. A klientom jak zwykle pozostanie niska jakość obsługi i pozorowane działania z obu stron. Czas na konkretne zmiany i egzekwowanie warunków umowy. Straszyć się będą jak dzieci. W interesach nie ma sentymentów. Niech wygra lepszy.
Odpowiedzadam p._gość
07.11.2009, 09:19
Veolia przemówiła
Jeszcze dziś (sobota) można obejrzeć konferencję prasową Veolii z czwartku 5.11.09. Zapraszam do TV TeTka od godz.10.00. W całości, bez cięć!
OdpowiedzChrystofor
07.11.2009, 10:38
Konferencja prasowa
Czy będzie powtórka na TeTce?
Odpowiedzmateusz_gość
07.11.2009, 12:23
To co teraz nie będzie karty miejskiej proszę o ODP. ; ((
Odpowiedz_gość
07.11.2009, 14:39
to było wiadome że te karty yo poroniony pomysł
Odpowiedzgosia_gość
07.11.2009, 14:55
o przewozach
generalnie veola jest podmiotem gospodarczym i skoro staneła do przetargu i ten przetarg wygrała to musi sie wywiązac z umowy.Jak widze w tym portalu ma swoich ludzi ,ciekawe czy to juz korupcyjne czy dozwolone.Niemniej jesli dojdzie tu do mataczenia a to juz jest widoczne to zapewne powinno to zainteresowac wydział do spraw przestepstw gospodarczych lub cos w tym rodzaju.Jak sie temu przewoznikowi cos nie podoba to umowe moze wypowiedziec i nie swiadczyc usług przewozowym czego jako pasazerka sobie życze.A włodarzom miasta życze bo mam nadzieje,że macie czyste ręce prawidłowych krokow prawnych zwłaszcza jesli chodzi o wysokość odszkodowania dla miasta od niesolidnego przewoznika.Niby jakim prawem mam jako mieszkaniec ponosic koszty nierzetelnej firmy.Jak wycenili za mało to niech upadną takie są reguły gry dla kazdej firmy to chyba nie są świete krowy do licha. .
Odpowiedzwa_gość
07.11.2009, 15:20
VEOLI DZIĘKUJEMY najpierw podpisała umowę a teraz chce się wyplątać
OdpowiedzPrzepiura
08.11.2009, 22:13
a w d**ie, niech zrobią najlepiej tramwaje.
OdpowiedzPracownik_gość
09.11.2009, 11:27
Komentarzyk
Wszyscy wymądrzacie się na temat biletów,korków,spóżniających się autobusów(jakby to była wina kierowcy),a czy któryś z was obywatele Tczewa pomyślał o pracownikach?Dopóki w Tczewie nie było francuzików komunikacja w miarę funkcjonowała,miastu zachciało się prywatyzacji i zaczęły się problemy.Czy nierozumiecie o co chodzi?Oczywiście jak zwykle o kasę,gdyby veolia niedostawała dotacji z miasta to niesiedziałaby tu ani minuty,a tak zaczęła ściemniać,że będzie się rozwijać,modernizować firmę ale gdy stwierdziła,pieniędzy z miasta jest za mało to zaczęły się kombinacje.ZKM który pobudowało miasto za publiczne pieniądze. popadło w ruinę,ludzi pozwalniali,połączyli ZKM z PKS,myśleli że to wypali,ludzi pozwalniali ale to też niewyszło co nieprzeszkodziło w dalszych zwolnieniach pracowników,no to może ebilet też zadawalających zysków niewidać następna partia do zwolnienia i wiecie jak to się skończy?Veolia pozwalnia resztę pracowników która pzostała,sprzeda miastu teren ZKM i PKS za gróbą kasę(kupując za grosze i wyniesie się w inne rejony polski mamić pracowników i inne władze samorządowe jacy to oni są szlachetni.....
OdpowiedzMateusz_gość
09.11.2009, 17:22
A o mieszkańcach spoza miasta Tczewa to każdy zapomniał?? Dlaczego uczniowie i studenci z poza terenu miasta muszą kupować bilety normalnie choć ustawowo przysługuje im ulga na przejazdy komunikacja publiczną?? TO JEST CHORE!! CZY KTOŚ POWIE CZY ZGODNE Z PRAWEM?? DLACZEGO W INNYCH MIASTACH TAK NIE MA??
Odpowiedzgoss_gość
09.11.2009, 17:41
brak słów!!!!
niech wrócą bilety tygodniowe!!! albo zmiweńce faktycznie przewoźnika, to jakas paranoja co dzieje się w tym miescie... nie dość ,że spóżnienia autobusów przez te cholerne korki, to jeszcze teraz akcja z tymi kartami, a swoja droga to juz 3 miesiące czekam az mi przeksięgujecie pieniądze z mojej starej, zniszczonej karty miejskiej na nową!
Odpowiedzadam p._gość
09.11.2009, 18:34
veolia
Zapraszam do TV TeTka. Dziś i jutro obie "konferencje prasowe". Dwa spojrzenia na ten sam (chyba) audyt.
Odpowiedzpasażerka_gość
09.11.2009, 19:00
ile dziś Veolia straciła??
Dziś o godzinie 16,45 autobus lini nr 7 jadący z przystanku dworca PKP miał zepsuty kasownik na bilety jednorazowe(kasownik nie kasował) pasażerowie kilka razy podchodzili ,ale kasownik nie działał . Zwrócono uwagę kierowcy ,że nie działa kasownik ,na to nie otrzymali odpowiedzi po raz drugi przypomieli,że nie działa kasownik to kierowca odpowiedzial : "NIE JESTEM GŁUCHY" ,ale przy nim usiadł po prawej stronie znajomy i podczas jazdy zaczęła się dyskusja. Więc kierowca olał uwag pasażerów i rozwiajł rozmowę z znajomym. Pomimo informacji nad głową kierowcy"że rozmowa podczas jazdy z kierowcą zabroniona" to ciągłe i nagminnie zauważał ,ze kierowca tej informacji nie przestrzega,a jak pasażerowie zwrócą uwagę to są wyzwani od róznych .
Odpowiedztcz tcz_gość
09.11.2009, 22:07
komunikacja zbiorowa
nie dobrze mi się robi już na ten temat ! co raz gorzej .
Odpowiedz_gość
09.11.2009, 23:13
skączcie żenadę od razu wiadomo było że karta jest do bani ciągle niedziłaja czytniki kat a bilet to bilet zawsze keszeni masz a karty jak zapomnisz to cio
OdpowiedzDizi_gość
30.12.2009, 22:04
kontrolerzy
A co myślicie o naszych tczewskich kontrolerach autobusowych? Ja spotykam w autobusach młode dziewczyny i chłopaków, których wygląd pozostawia wiele do życzenia. Są niechlujni i śmierdzą papierosami. A jakiś czas temu bilety sprawdzała panienka z podbitym okiem! Nie rozumiem, jak można przyjmować do pracy takie osoby!
Odpowiedzkanarek z tczewa_gość
03.03.2010, 17:11
my kontrolerzy
my kontrolerzy kture jestesmy kobietami wygladamy czysto i zadbanie a co myslicie o kontrolerach kturymi sa menszczyzni to poniekad macie racje a co do tego podbitego oka to kredka sie rozmazala a kolerzanka niewidziala tczeba byc slepym zeby nierozruznic podbitego oka od rozmazanej kredki lub tuszu
Cytuj_gość
01.01.2010, 20:30
najpierw ZKM a teraz urząd miasta
wszystko w Polsce robi się dla kolesiów, dobrą polską firmę _MOSTOSTAL , która prowadziła budowę stadionu we Wrocławiu robi się za głupka i kiedy ta wyciągnęła budowę z najgorszego każe się jej jeszcze płacić karę-72 miliony złotych!tam pracują POLACY, teraz prezydent Wrocławia Dutkiewicz chce aby dac bez przetargu wszystko szwabom, nie ma żadnych kontroli na takich ludzi??nie ma żadnego agenta Tomka?to samo u nas w Tczewie , sprzedano wszystkie budynki PKS, zwoloniono kierowców, ciekawe kto ma przejąć rynek VEolii, bo tego wszystko zmierza, ..a ludziom mydli się oczy, kiedyś kupowało się bilet miesięczny i jeździło się cały miesiąc nie myśląc o kasowaniu , a teraz wchodzisz kasuj, wychodzisz kasuj-bez sensu..
Odpowiedzpasazer_gość
02.01.2010, 15:50
VEOLIA NIEPODAWAJ SIE
ja uwazam ze ebilet urzad miasta powinnien zlikwidowac poniewaz jest za drogi ja tego nierozumiem veolia pisze w gazecie tczewskiej ze ma duze straty jak place do nich miesieczne 120zl poniewaz mieszkam w rokitkach noi nietety niemam ulgi i place 1,20zl ja naladuje za 60zl i to 60zl starczy mi tylko na dwa tygodnie a teraz jest 2010r. i jak naladuje za 60zl to place 1,26zl takze jeszce wiecej musze zaplacic ja naprawde wolalem ten miesieczny juz bez ulgi bo normalny 68zl. i jezdziulem przez caly miesiac a juz wogule to ulgowy za 34zl. ja uwazam ze veolia niema sie poddawac tylko walczyc bo autobusy sa w porzo a kasowniki do ebiletu sa do bani czesto sie psuja i wgl wielki szajs ten prezydent wprowadzil mam nadzieje ze veolia wygra a juz wgl to niewiem czemu miasto tak sie uparlo na ta karte miejska widzi ze veolia ma straty a i tak tego niechce zlikwidowac mam nadzieje ze nowy prezydent tczewa niebedzie taki dziwny
Odpowiedz