W Starostwie Powiatowym otwarto dzisiaj (20.09) oferty złożone w przetargu, który ma wyłonić wykonawcę kolejnego etapu remontu Mostu Tczewskiego. Powiat ma zabezpieczone na ten cel 34,7 mln zł. Tymczasem obie propozycje znacznie przekraczają tę sumę - mowa o blisko 64 i ponad 81 mln zł!
Urzędnicy z tczewskiego Starostwa Powiatowego przez ostatnie tygodnie czekali na oferty firm, które chcą przeprowadzić kolejny etap remontu Mostu Tczewskiego. II etap realizacji zadania będzie obejmować całkowitą wymianę przęseł nurtowych (na wzór historycznych), budowę przyczółka od strony Tczewa oraz wymianę filara nr 2. Prace mają potrwać 18 miesięcy.
W wyznaczonym czasie do starostwo wpłynęły oferty dwóch firm - obie jednak znacznie droższe niż kapitał, jakim dysponują urzędnicy. Mowa o propozycji konsorcjum Budimex S.A. oraz Mostostal Kraków S.A., która opiewa na 81,137 mln zł. Druga z ofert, złożona przez firmę Banimex Sp. z o.o. wyniosła 63,960 mln zł (więcej na ten temat tutaj ). Powiat dysponuje środkami 34,7 mln zł.
Przypomnijmy, według wstępnych szacunków kolejny etap robót miał kosztować ok. 50 mln zł. Starostwo liczyło na 75-procentową dotację. Mimo intensywnych zabiegów, pełnej dotacji na razie nie udało się uzyskać. Według wstępnych zapowiedzi rządowa dotacja ma wynieść 62 procent, czyli 31,2 mln zł, 2 mln zł dołoży miasto, a kolejne 2,5 mln - powiat. Są też pieniądze od osób prywatnych. Bogdan Ackerman dwukrotnie wygrał procesy sądowe z operatorem telekomunikacyjnym i w ten sposób uzyskał na remont mostu 40 tys. zł.
W listopadzie 2016 roku zakończył się pierwszy etap mostowych robót - dawny blask odzyskały kratownicowe, unikalne w skali światowej, kratownice Lentza. Całość kosztowała 29 mln zł. Drugi etap nie ma dotyczyć budowy portalu wjazdowego od strony Tczewa oraz żadnych wież. Na to przyjedzie czas w kolejnych etapach Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, most mógłby zostać przejezdny od 2020 roku.
Urzędnicy z tczewskiego Starostwa Powiatowego przez ostatnie tygodnie czekali na oferty firm, które chcą przeprowadzić kolejny etap remontu Mostu Tczewskiego. II etap realizacji zadania będzie obejmować całkowitą wymianę przęseł nurtowych (na wzór historycznych), budowę przyczółka od strony Tczewa oraz wymianę filara nr 2. Prace mają potrwać 18 miesięcy.
- Dziś nastąpiło otwarcie ofert - informuje Marcin Stolarski, rzecznik Starostwa Powiatowego w Tczewie.
W wyznaczonym czasie do starostwo wpłynęły oferty dwóch firm - obie jednak znacznie droższe niż kapitał, jakim dysponują urzędnicy. Mowa o propozycji konsorcjum Budimex S.A. oraz Mostostal Kraków S.A., która opiewa na 81,137 mln zł. Druga z ofert, złożona przez firmę Banimex Sp. z o.o. wyniosła 63,960 mln zł (więcej na ten temat tutaj ). Powiat dysponuje środkami 34,7 mln zł.
Co dalej? Niedawno starosta tczewski, Tadeusz Dzwonkowski, zapowiadał, że jeśli przetarg nie znajdzie rozstrzygnięcia, będzie trzeba rozpisać nowy - ale z ograniczonym zakresem robót.
Przypomnijmy, według wstępnych szacunków kolejny etap robót miał kosztować ok. 50 mln zł. Starostwo liczyło na 75-procentową dotację. Mimo intensywnych zabiegów, pełnej dotacji na razie nie udało się uzyskać. Według wstępnych zapowiedzi rządowa dotacja ma wynieść 62 procent, czyli 31,2 mln zł, 2 mln zł dołoży miasto, a kolejne 2,5 mln - powiat. Są też pieniądze od osób prywatnych. Bogdan Ackerman dwukrotnie wygrał procesy sądowe z operatorem telekomunikacyjnym i w ten sposób uzyskał na remont mostu 40 tys. zł.
W listopadzie 2016 roku zakończył się pierwszy etap mostowych robót - dawny blask odzyskały kratownicowe, unikalne w skali światowej, kratownice Lentza. Całość kosztowała 29 mln zł. Drugi etap nie ma dotyczyć budowy portalu wjazdowego od strony Tczewa oraz żadnych wież. Na to przyjedzie czas w kolejnych etapach Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, most mógłby zostać przejezdny od 2020 roku.
Komentarze (21) dodaj komentarz
Bob_budowniczy_gość
20.09.2017, 13:01
Oferty na remont?
To ten remont jeszcze się nie zaczął? Po tylu latach myślałem ze juz go koncza :P
Odpowiedzdemstotenes_gość
20.09.2017, 13:01
Co za imbecyl robił kosztorys? Ciekawe czy rząd PIS da powiatowi z PIS brakujące środki. Teraz wyjdzie cała prawda o naszym ministrze z Tczewa (K. Smoliński) i jego możliwościach w Warszawie...
OdpowiedzDruga zmiana_gość
20.09.2017, 15:07
Oczyszczenie zarządu starostwa już nastąpiło, teraz czas na oczyszczenie starostwa z kierowników-naczelników i nieudaczników, stronników poprzedników. Wiadomo chociaż, o jakie kwoty chodzi i jakie kadry ma starostwo.
CytujKNOX_gość
21.09.2017, 06:59
Pnp kontratakuje :-)
A na koniec oczyszczą oczyścicieli. Już tylko tygodnie zostały do przejęcia starostwa przez Poblockiego.
CytujKNOX_gość
20.09.2017, 13:33
Rzecznik folguj, bo Cię namierzą.
"Bo nie można, nie można zwyciężyć wrogów zewnętrznych, zanim nie ukarze się własnych szkodników".
Odpowiedzbezprawie i niesprawiedliwosc_gość
20.09.2017, 13:50
smolinski
Smoliński gdyby miał honor podałby sie do dymisji ale ......
OdpowiedzŁ.d._gość
20.09.2017, 14:53
Gdybyś miał odrobinę rozumu, nie pisałbyś głupot.
Cytujmaluszek _gość
20.09.2017, 13:53
dziura w moście
Ciekawe jak teraz PiS rządzący wraz z PNP w powiecie wyremontuje most. Ciekawe, czy poseł i burmistrz załatwią kasę tak jak załatwili koalicjanta :). Prezydent się chwalił, że ma nadwyżkę budżetową jakieś 20 baniek niech dorzuci.
Odpowiedztczewianin_gość_gość
20.09.2017, 15:29
most
A dlaczego ma dokładać miasto. To pomysł propisowców, osób którym zależało na wykonaniu mostu według stanu z przed 1939 r, Niech oni złożą się na remont. Most należało wyremontować i udostępnić użytkownikom a nie bawić się w historię, która dużo kosztuje a będzie z niej mało pożytku.
CytujKoń Szyderca_gość
20.09.2017, 14:22
rynek ustalił cenę
Za rok będzie jeszcze drożej, bo robotników brakuje i koszty rosną. Może zrobią połowę tego, co chcieli.
Odpowiedzwiss_gość
20.09.2017, 14:46
PIS-Ojciec
PIS by dołożył na most gdyby most należał do Ojca Dyrektora a tak to niestety ale będziemy dłuuugo czekać na przejazd mostem
OdpowiedzHistoryk_gość
20.09.2017, 14:51
Najpierw reparacje, potem może remont
Na miejscu PiS, to wcale bym nie dawał pieniędzy na odbudowę tego mostu, który jest symbolem współpracy Niemiec i Rosji, to po to był budowany cały ten szlak komunikacyjny razem z mostem. Niech Niemcy i Rosja, jako spadkobiercy zbrodniczych państw, które doprowadziły do IIWŚ zapłacą Polsce reparacje wojenne.
Odpowiedzgosc_gość
20.09.2017, 17:50
a gdzie ty widzisz wspólłpracę Rosji i Niemiec?jak most był budowany to ziemie leżały w granicach Prus,więc defacto budowali dla siebie,jak wiadomo było że nie będzie wystarczających środków na przebudowę mostu było sobie dać spokój,teraz nie ma kasy i szuka się winnych swoich nieudolnych decyzji.
Cytujdo gościa_gość
20.09.2017, 19:18
Te mosty, to część Preußische Ostbahn. Pruska Kolej Wschodnia (niem. Preußische Ostbahn) - linia kolejowa długości około 740 km, łącząca Berlin ze stolicą Prus Wschodnich - Królewcem oraz z leżącymi na granicy z Imperium Rosyjskim Ejtkunami. Niemcy i Rosja współpracowały i knuły już od czasów przed rozbiorami Polski. Potem było Święte Przymierze... Poducz się historii i geopolityki, a zrozumiesz wspólne interesy Rosji i Niemiec.
Cytujgość_gość
21.09.2017, 09:19
do Historyk_gość
gdybyś nie dał to kup sobie kajak i zapychaj wpław,co za idiotyzm,most jest w granicach RP i służy nam polakom więc z jakiej racji mają go naprawiać inni a obowiązkiem rządu jest to aby ułatwić egzystencje swoim obywatelom i już dawno powinna być dotacja od rządu, a most powinien być oddany do użytku bo sytuacja jaka w tej chwili istnieje utrudnia życie okolicznym mieszkańcom ale niestety PIS ma nas głęboko w de,ich interesuje tylko Ojciec D ,tam ładują kasę
Cytujgościu_gość
21.09.2017, 13:29
Most to nie wjazd z ulicy na posesję.
Nie do każdej wioski musi być robiony most, można jeździć przez Knybawę albo przeprowadzić się do Tczewa.
Cytujeuropejczyk_gość
20.09.2017, 15:01
Unia Europejska niech się dołoży, albo ONZ, wszak most to zabytek klasy światowej.
OdpowiedzRowerzysta_gość_gość
20.09.2017, 19:40
Gość
Polatajcie dziury i w końcu otworzyć most. Ile czasu potrzeba. Dla pieszych rowerzystów.
OdpowiedzPawełło_gość
20.09.2017, 20:33
Tu nie ma co łatać.
Tutaj trzeba koniecznie oba przęsła nurtowe wymienić, bo one są najbardziej zużyte. Kiedyś po wojnie były na mości kolejowym, ale też nowe nie były tylko skądś odzyskane. Dopiero jak te 2 przęsła wymienią to powinni go dla pieszych i rowerzystów otworzyć i zbierać środki na dalsze prace.
CytujApsik_gość
21.09.2017, 07:30
czemu największa firma budowlana w Polsce nie mogła wystartować sama? A taki Banimex bez problemu. Ktoś sie nad tym zastanawiał? Czemu nikt inny nie składał oferty? Na tej wielkości przetargu jest zawsze przynajmniej 5 ofert.
Odpowiedz8888_gość
21.09.2017, 09:31
ale co tam tyle ma kosztować? nową nitkę beą robić czy tunel pod wisłą ? Można gdzieś zoabczyć zakres prac ? Bo ja ze szwagrem za te 30 milionów to byśmy to ogarneli chyba
Odpowiedz