Trwa zbiórka podpisów w sprawie Jagiellońskiej

Jednym z fragmentów ulicy Jagiellońskiej wymagających najpilniejszych poprawek są okolice skrzyżowania z krajową jedynką (fot. tcz.pl)
Trwa zbiórka podpisów w sprawie Jagiellońskiej
Jeszcze w tym tygodniu ma odbyć się spotkanie w sprawie przyszłego wyglądu ulicy Jagiellońskiej. Żadne konkrety jeszcze nie zapadły, ale magistrat ma nadzieję, że uda się przekonać władze województwa do utworzenia czterech pasów ruchu w ramach modernizacji drogi. Radni miejscy z klubu Prawa i Sprawiedliwości też nie próżnują i od jakiegoś czasu zbierają podpisy mieszkańców grodu Sambora, którzy popierają przemianowanie ulicy Jagiellońskiej na drogę dwujezdniową.

Rajcy uważają, że tylko cztery pasma ruchu mogą udrożnić ten fragment miasta i ułatwić dojazd do autostrady. Podkreślają, że przygotowana ostatnio analiza ruchu komunikacyjnego na terenie naszego miasta wykazuje, że najwięcej zmotoryzowanych porusza się ze wschodu na zachód, czyli dokładnie tak, jak wiedzie ul. Jagiellońska. Pomysłodawcy akcji zbierania podpisów mają nadzieję, że te argumenty przekonają marszałka:

- Do tej pory pod naszą petycją podpisało się około tysiąc osób, ale mam nadzieję, że podpisów jeszcze przybędzie i uda się nam przekonać marszałka do wybrania droższego, ale bardziej przyszłościowego wariantu. - powiedział nam radny Prawa i Sprawiedliwości, Krzysztof Misiewicz.

Niedawno marszałek dał zielone światło dla modernizacji tczewskiego dojazdu do autostrady. Za blisko 73 mln złotych zostanie zmodernizowana droga dojazdowa z Tczewa do węzła w Stanisławiu. Inwestycja ruszy dzięki 75-procentowemu unijnemu wsparciu. Odnowioną trasą dojedziemy do "bursztynowej" drogi w 2012 roku.
Za stan ulicy Jagiellońskiej odpowiedzialny jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku. Jego dyrektor, Włodzimierz Kubiak, najprawdopodobniej w czwartek spotka się z władzami miasta, by rozmawiać o zakresie prac remontowych. Włodarze mają dla niego kilka propozycji:


- Wciąż nie wiadomo, który wariant będzie realizowany. Pojawił się nawet pomysł, by cztery pasma ruchu prowadziły nie tylko do skrzyżowania z krajową "jedynką", ale dalej - ulicą Wojska Polskiego i do dworca PKP. Powstałoby wtedy wygodne połączenie naszego zintegrowanego węzła z autostradą A1. Jest to raczej wariant przyszłościowy, kosztowny i wymagający wykupów gruntów, ale wszystkie opcje przedyskutujemy podczas zaplanowanego spotkania - poinformował nas Mirosław Pobłocki, zastępca prezydenta miasta.

Przypomnijmy, że remont ulicy Jagiellońskiej leży w gestii marszałka, który zaproponował, żeby miasto pomogło w realizacji zadania. Pierwotnie wojewódzcy decydenci chcieli, by miasto wyłożyło aż 2/3 sumy przeznaczonej na modernizację ulicy. Stanęło jednak na finansowaniu "pół na pół".

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (38)
dodaj komentarz

  • lulilaj_gość

    13.10.2009, 01:09

    a gdzie e podpisy

    a gdzie składać te podpisy??? lepszy rydz niż nic ,już gorzej być niż jest nie może chodź ja bardziej stawiam na rondo.Myślę że to byłoby lepsze rozwiązanie

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx7 
  • Kierowca_gość

    13.10.2009, 02:36

    Gdzie składać podpisy?

    Gdzie zbierane są podpisy?

    Odpowiedz
    IP: 212.160.xx2.xx2 
  • agU_gość

    13.10.2009, 08:09

    gdzie!!!

    no to gdzie składać te podpisy bo Ja chętnie podpisze bo to co dzieje się na tej ulicy to jest masakra!!! :))))))))))

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx0 
  • elite_gość

    13.10.2009, 08:31

    Dwa pasy przechodzące przez jedynkę?? Bez skrzyżowania bezkolizyjnego?? No to się pozabijają nasi i przyjezdni kierowcy. Naprawdę wariant jest mocno przyszłościowy. Jedna władza odejdzie, następna będzie się bawić w rozwiązywanie problemów komunikacyjnych miasta Tczew

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx9.xxx 
  • heh_gość

    13.10.2009, 17:08

    Przecież skrzyżowanie jagiellońskiej z jedynką już właśnie tak wygląda - są po 2 pasy w każdym z kierunków...

    Cytuj
    IP: 83.11.xx2.xx7 
  • sebi_gość

    13.10.2009, 08:40

    jagiellonska

    Przy skrzyżowaniu jagiellonskiej i armii krajowej zrobić ---- DUŻE DUŻE RONDO + DODATOWE ODDZIELNE ZJAZDY W PRAWO ---- bez świateł i przejśc dla pieszych i będzię OK, bo to jedyne rozwiązanie

    Odpowiedz
    IP: 195.117.xx7.xx0 
  • mieczyslaw_gość

    13.10.2009, 15:14

    tak, rondo w Tczewie to doskonaly pomysl.

    szczegolnie w Tczewie. jak duze by nie bylo i tak nie spelni swej roli, powodujac korki, bo wg mieszkancow Tczewa blokuja je kerowcy z GMB na rejestracjach, a wg osob trzezwo myslacych - mieszkancy Tczewa aja problemy z wlaczaniem sie do ruchu na skrzyzowaniu o ruchu okreznym. nie lepiej obwodnice Tczewa zamiast 4rech pasow w centrum? po co taka arteria wjazdowa do miasta? nie lepiej ten ruch wyrzucic na zewnatrz?

    Cytuj
    IP: 213.17.xx3.xx7 
  • tau7

    13.10.2009, 09:07

    Może ktoś mi wytłumaczy łaskawie po co wam te cztery pasy. Jakoś na Jagiellońskiej nie widać korków które by wynikały z jej zbyt małej przepustowości. Korki tworzą się przy wjeździe na skrzyżowanie z Aleją Solidarności, ale cztery pasy na Jagiellońskiej nie poprawią tego stanu rzeczy. Małe zatory powstają też gdy ktoś próbuje skręcić w boczną uliczkę (np. do bricomarche), tyle że aby rozwiązać ten problem to potrzebny jest pas do skrętu w prawo/lewo a nie cały dodatkowy pas. Same cztery pasy, bez pasów do skrętu, niewiele dadzą. I jeszcze jedna kwestia, mianowicie wjazd na ulicę Jagiellońską z bocznych ulic (AK, Jagiełły, Żwirki), W obecnej chwili to właśnie stanowi według mnie problem. Jeśli powstaną cztery pasy to włączenie się do ruchu przy skręcie w lewo będzie jeszcze bardziej utrudniony, Będzie trzeba pewnie poustawiać sygnalizacje świetlne, co spowolni ruch na samej Jagiellońskiej. To czego nam trzeba to nie są koniecznie cztery pasy, tylko pasy do skrętu w prawo/lewo oraz modernizacja skrzyżowania Żwirki-Jagiellońska-Lidl-Aleja Solidarności.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mieczyslaw_gość

    13.10.2009, 15:15

    dobrze prawis kolego

    ale Tczewianom marza sie 4-ry pasy, w koncu maja kompleks "wielkiej metropolii"

    Cytuj
    IP: 213.17.xx3.xx7 
  • migacz_gość

    13.10.2009, 09:35

    do tau7 zgadzam sie z tobą w 100%. 4 pasy spowodują to że trzeba będzie poustawiać dodatkową sygnalizację przy skrzyżowaniach lub zrobić nakazy skrętu w prawo. Póki co chyba faktycznie lepszym rozwiązaniem byłyby lewo/prawo skręty.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx8.xx4 
  • roki_gość

    13.10.2009, 09:51

    kiedy przebudowa CZERWONEGO KAPTURKA

    Ludzie, ona jest za wąska.ZAJMIE SIE tym może PIS w końcu.???????

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx0 
  • taki-jeden_gość

    13.10.2009, 09:58

    To gdzie ta zbiórka ?

    Pani redaktor tym razem się nie popisała ... pisze że trwa zbiórka ale nikt nie wie gdzie i kiedy ! Ja czy Inni tez chcą się podpisać ale z artykułu nie wyczytają gdzie i kiedy...

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx7.xx0 
  • sds_gość

    13.10.2009, 10:04

    Dwa pasy zakorkują Tczew !

    Zmodernizować należy nie tylko skrzyżowanie Braci Grimm-Jagiellońska - Żwirki ale też Jagiełły-Jagiellońska, Al. Kociewska- Jagiellońska, A.Krajowej Jagiellońska a wszelkie wyloty (Unimor czy Brico połączyć z w/w skrzyżowaniami. A cztery pasy to konieczność właśnie po to aby w połączeniu z sygnalizacją udrożnić możliwość włączania się do ruchu. Patrz jak spartolono przelot przez Starogard Gd. gdzie zamiast czterech pasów zrobiono właśnie dwa z drogami serwisowymi ! Tam jest maskara a GDDKiA już projektuje zmianę organizacji ruchu na DK22 w tym mieście. Czy Tczew ma tez powielać te same błędy bo bronisz dwóch pasów ze skrętami w lewo ? Zastanów się !

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx7.xx0 
  • do popieram_gość

    14.12.2009, 19:19

    od pieszych sie odczep

    pewnie należysz od tych kierowców co nigdy nikoga na pasach nie przepuścili. Piesi w Tczewie muszą wchodzic na jezdnie (na pewno nie wbiegac jak sugerujesz) bo inaczej stali by do u.... śmierci

    Cytuj
    IP: 83.25.xx0.xx9 
  • golas333

    13.10.2009, 10:41

    Popieram

    Popieram wypowiedź o lewo/prawoskrętach. Tak jak przedmówca uważam, że byłoby to dobre rozwiązanie. Takie osobne pasy pozwoliłyby stać pseudokierowcom do usranej śmierci i czekać aż na kilometr nie będzie widział z naprzeciwka żadnego samochodu, by skręcić w lewo! A niech sobie wtedy stoi i czeka ale Ci co jadą prosto będą mieli wolną drogę. To jest główna przyczyna tworzących się korków na Jagiellońskiej. 2 pasy nic nie dadzą, bo i tak na końcu będzie wąskie gardło i wtedy dopiero będzie lament, że korki i korki! Proponuję władzom zacząć myśleć nad budowaniem rond tzw "turbinowych". Takie ronda pozwalają na sprawniejsze ich pokonywanie. Ale do takiej Europy to nam jeszcze daleko. Przynajmniej nie za kadencji obecnych radnych... Natomiast Gdańsk próbuje takiego rozwiązania: http://www.mojradny.pl/4812/pierwsze-rondo-turbinowe-w-gdansku.html

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • tau7

    13.10.2009, 12:07

    Nie rozumiem dlaczego rondo turbinowe nie powstało pod urzędem miasta. Jest to idealne miejsce na takie rondo, gdyż ruch odbywa tam się w większości w jednym kierunku. Tak więc ci wszyscy, jak to słusznie nazwałeś, pseudokierowcy mieli by ułatwione zadanie z włączaniem się do ruchu. Była by wtedy szansa że nie zatrzymywali by się przed rondem mając wolną drogę. Należało by jeszcze tam tylko utworzyć osobny pas dla autobusów, tak by wjeżdżały prosto do zatoczki autobusowej i rozwiązać problem pieszych wpychających się pod samochody kiedy tylko im dusza zapragnie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    ka_gość

    13.10.2009, 19:56

    rondo turbinowe

    Nie wiem, czemu się tak fascynujesz tego typu rozwiązaniem. Tak naprawdę jest to zwykłe rondo z dodatkowymi pasami do skrętu w pierwszą w lewo. Moim zdaniem żeby takie rondo usprawniło ruch muszą być spełnione dwa warunki: 1. jest rzeczywisty rozdział kierunku ruchu, 2. dwa pasy (po skręcie) są odpowiednio długie, że samochody płynnie zjadą na jeden. Ad. 1 Jeżeli zdecydowana większość będzie jechała prosto, to rondo turbinowe niczego nie zmienia. Ad. 2. Jeżeli dwa pasy będą takiej długości jak na rondzie przy Shelu, to korki spowoduje zjazd na jeden pas. Pozdrawiam ka

    Cytuj
    IP: 79.163.xx0.xx6 
  • tau7

    13.10.2009, 11:53

    Do "Dwa pasy zakorkują Tczew ! " nie jestem ekspertem w dziedzinie planowania ruchu ale przeraża mnie twoja wizja czterech pasów ze światłami co kawałek (Żwirki, Rokicka, Aleja Kociewska, Jagiełły, AK).

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Maxx

    13.10.2009, 11:56

    Kto zbiera podpisy ?

    Słyszałem że Kazio na dyżurze rajcowskim zbiera podpisy. Kazdy poniedziałek 17-18 ODK Suchostrzygi - mozna iść i sprawdzić czy to prawda ;).

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • doskonale_znany_gość

    13.10.2009, 12:00

    rondo turbinowe...

    jakby w tczewie zrobic takie rondo, to "kierowcy" i tak wlaczaliby wycieraczki zamiast kierunkowskazow (widzialem juz kilak takich przypadkow na rondzie przy UM).

    Odpowiedz
    IP: 91.198.xx9.xx7 
  • Grajek_gość

    13.10.2009, 12:38

    Srondo turbinowe

    Pomyślał ktoś z Was zwolennicy ronda turb. gdzie zmieścilibyście 3 pasy ruchu przy wyjezdzie w stronę Wojska Polskiego? Takie rondo wymaga mnóstwa miejsca,którego tam nie ma. Włączyć kierunkowskaz i ruszać natychmiast to jest przepis na korki w tym rondzie co mamy.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx8 
  • tau7

    13.10.2009, 16:13

    jak się popieści to się wszystko zmieści ;]

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Robert _gość

    13.10.2009, 13:49

    CZTERY PASY TAK!!!!!!!

    Zgadzam się na cztery pasy to jest dobre rozwiązanie tczewskiego problemu z korkami.uważam ze czteroma pasami pojdzie szybciej ruch poniewarz gdy są4 pasy to już nie 2 więc będzie lepiej Uważam tak dlatego że sam jeżdze czasami po starogardzie jedzcie o 16 w stg DK22 Zobaczycie jaka to jest paranoja.Korki nie korki a całą DK22 w stg jest 5 rond więc to jest dopiero paranoja Pozdrawiam ROBERT

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx4 
  • Kirkor_gość

    13.10.2009, 15:21

    A co byście powiedzieli...

    ... na budowę ronda przy wieży ciśnień ( skrzyżownie Bałdowskiej , 30-go Stycznia i Kołłątaja ) ? Wiem - zaraz usłyszę, że kolejne rondo w mieście zakorkuje nas całkowicie. Ale - po pierwsze udrożniłoby to ruch z ulicy Bałdowskiej w stronę urzędu miasta. Po drugie - skończyłyby sie sytuacje z permanentnym wymuszanie pierwszeństwa przez kierowców skręcających w Bałdowską. Jadąc 30-go Stycznia bez oporu przepuszczam jedno, dwa auta Niestety cholera trafia mnie, gdy od razu znajduje się kolejnych trzech, czterech idiotów, którzy uważają, że ich też przepuścić muszę i nawet nie zwalniają skręcając w lewo. Trzecie sprawa do skręt z 30-go Stycznia w Kołłątaja - manewr bardzo niebezpieczny i często utrudniany, przez kierowców wjeżdżający z Bałdowskiej - po prostu blokują wjazd w Kołłątaja. Korek przy rondzie w dużej mierze powstaje tak naprawdę z winy sporej liczby kierowców, którzy nie potrafią z rond korzystać - przy wjeżdzie zatrzymują się i zastanawiają czy wjechać czy też poczekać - bo przecież inne auto zbliża się do następnego wjazdu ( paranoja !!! ). Cała masa kierowców nie sygnalizuje kierunkowskazem zamiaru zjazdu z ronda. Dopracować parę drobiazgów i naprawdę będzie lepiej.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx8 
  • ja_gość

    30.03.2011, 13:07

    nareszcie!!!

    to jest właściwe rozwiązanie problemu oraz dodatkowo światła na przejściu dla pieszych k. Banku Spóółdzielczego (które kiedyś tam były)! a ronda nie trzeba budować, tam jest tyle miejsca, że wystarczy postawić na środku okrąg z plastikowych elementów i zmienić oznakowanie. takie rozwiązanie funkcjonuje w Słupsku od prawie 10 lat (notabene też przy cmentarzu) i zdaje egzamin!

    Cytuj
    IP: 83.11.xx0.xxx 
  • Matrix_gość

    13.10.2009, 18:54

    do tau 7

    Całkowicie popieram pana wcześniejszą wypowiedź cztery pasy to bezsens Wyjazd w lewą z np Wigury odbywać się musiałby ze światłami czyli co kawałek musiałyby stać światła a to na prawdę spowolniłoby ruch, dodatkowo przy wjeździe na drogę nr 22 jak i na Wojska Polskiego spotkamy się dalej z korkiem ponieważ tam nie będzie już 4 pasów i wszyscy będą się "gnietli"

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx2 
  • andrzej t_gość

    13.10.2009, 18:56

    oczywiście ze cztery pasy to kompletna bzdura wystarcza przy kazdym skrzyzowaniu osobne pasy do zjazdu prawo/lewo i tyle panowie zbierajacy podpisy albo bardzo malo uzywaja auta albo nie maja pojiecia co jest grane.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx2 
  • Krzysztof_Misiewicz_gość

    13.10.2009, 19:26

    Podpisy!

    Witam! Podpisy zbierają wszyscy radni ( każdy obecny na ostatniej sesji Rady Miasta otrzymał apel oraz listę). Można złożyć podpis również w biurze podawczym Urzędu Miasta oraz biurze Rady Miasta. Do wszystkich zainteresowanych wyślę apel oraz listę na maila. Pozdrawiam K.M. e-mail: krzysztof.misiewicz@um.tczew.pl

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx9.xx9 
  • ka_gość

    13.10.2009, 19:39

    Korki

    Każdy uważa, że zna sposób na rozładowanie korków w Tczewie. Od razu powiem, że wszystkim się to tylko wydaje. Korki w Tczewie były i będą. Dlaczego? Dlatego, ze zawsze działa się tylko fragmentarycznie. Gdyby zająć się kompleksowo jakimś kierunkiem, to można by ciągi komunikacyjne zaplanować optymalnie, natomiast jeżeli raz zrobi się idiotyczne rondo, innym razem Jagiellońską, czy wiadukt nad którymiś torami, to zawsze bdzie to tylko zlepek różnych rozwiązań. Przyznaję w pełni rację tym, którzy twierdzą, że czteropasmówka (Jagiellońska) nic nie da. Bo to prawda. Wcześniej na tym forum przedstawiłem koncepcję, że Jagiellońska powinna być jednopasmowa w każdą stronę z długimi zjazdami do skrętów i do włączania się do ruchu. Skrzyżowania z A. Krajowej i z Al. Kociewską koniecznie dwupoziomowe, zamknięty wyjazd z pozostałych ulic (nikt mnie nie przekona, że nawet mieszkańcy Jagiełły nie mogą przez np. Żwirki dojechać do A. Krajowej lub planowanego przedłużenia Al. Kociewskiej. Tak zrobiono np. z ul. Z. Starego). Jest to rozwiązanie idealne, ale ..... korki i tak będą, bo zakorkowana jest W. Polskiego. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że NIGDY nie doczekamy się kompleksowego remontu całego ciągu komunikacyjnego, myśląc przyszłościowo, należy maksymalizować działania. Gdyby Jagiellońska była dwupasmowa, to już jeden krok do dwupasmowej W. Polskiego (już komuniści to planowali i zostawili miejsce aż do Sobieskiego). W międzyczasie minie okres eksploatacji ronda przy Urzędzie (czytaj: nikt za nie nie dstanie po tyłku) i ktoś zaprojektuje coś mądrego, a potem dalej i dalej ... Pozdrawiam ka

    Odpowiedz
    IP: 79.163.xx0.xx6 
  • filip_gość

    13.10.2009, 21:08

    cztery pasy???

    od shella do bazy pksu cztery pasy nic nie dadzą bo co 200m jak będą światła to będziemy jechać tak jak do tej pory a na końcach jeszcze wciskać się w jeden ? bezsens-kasa w błoto

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx1 
  • kierowca z Tczewa_gość

    13.10.2009, 21:36

    dla kogo cztery pasy ?

    popieram tau7 , po co cztery pasy chyba tylko dla bandy oszołomów którzy nie mają gdzie się ścigać , wszyscy wjadą do Tczewa czterema pasami , i za chwile zakołkują się koło BP w zwężeniu , jak radni z pisu nie maja co robić niech zajmą się chodnikami bo nie wszyscy jeżdżą samochodami , mało jest inwestycji do zrobienia ?? trzeba tylko wyjść za biurka między zwykłych ludzi !!!

    Odpowiedz
    IP: 89.108.xx0.xx5 
  • Piotr. W_gość

    14.10.2009, 08:26

    Absurd - juz za komuny miały być 4 pasy !

    Co za absurd ! Skoro jest kasa na remont Jagiellońskiej to dlaczego nie w wariancie najbardziej optymalnym (4 pasy). Ludzie czy Wy jesteście w epoce kamienia łupanego , przecież każda modernizacja w każdym szanującym się mieście to przekrój dwujezdniowy-czteropasmowy. Skoro już w latach 70-tych Woj. Polskiego i Jagiellońska wraz z dojazdem do A1 miała być czterojezdniowa (ZA KOMUNY !) to Wy piszecie o jakiś drogach serwisowych , prawo-lewo skrętach itp. Jedźcie do Starogardu Gdańskiego tam właśnie spi... ono drogę poprzez cytowane przez Was rozwiązania i obecnie przejechanie przez to miasto graniczy z cudem ! A może zwolennicy dwóch pasów (czyli tylko remontu- nie modernizacji) to pracownicy UM Tczew ?

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx7.xx0 
  • Rafcui_gość

    14.10.2009, 08:33

    Ale za wysokością kościoła a przed wjazdem na Bajkowe jest niedaleko drogi jakies 5 metrów z oby dwóch stron budynek , po lewej od strony kosciola jakis Klub czy cos takiego , a po prawej jakis stary Dom . Więc wątpię żeby tam sie 4 pasy zmieściły , chyba że tych z domu na bruk . Zresztą nie wiem czy z bajkowego będzie sie dało wjechac na tą dwu pasmówkę w stronę A1

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx2.xx9 
  • asik222_gość

    14.10.2009, 12:34

    jagiellońska

    uważam że jagiellońska 4-pasmowa będzie horrorem dla mieszkańców czy o nich ktoś omyślał

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx5.xx1 
  • jack_gość

    14.10.2009, 19:36

    w Norwegii 80% skrzyzowan , to roda dwu i trzy pasmowe nawet na zwyklych krzyzowkach maluja kola i juz maja rondo..

    Odpowiedz
    IP: 88.88.xx3.xx3 
  • kamil_gość

    13.07.2010, 08:30

    ronda

    no tak tylko jeszcze trzeba umieć jeździć po tych rondach, ręce opadają jak widzę "traktorzystów" jeżdżących bez kierunkowskazów, albo dziadków którzy bez sensu je włączają.

    Odpowiedz
    IP: 193.34.xxx.xxx 
  • klofek_gość

    13.07.2010, 13:37

    Bezpiecznie oraz szybko

    Jestem za 4- pasmówką z tunelami pod pl.Jana Pawła jak i pod pl. dawnego Wilhelma z metą w Czarlinie.

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xx4.xx7 
  • haha_gość

    30.03.2011, 08:55

    dobre

    4 pasy to juz przesada najpierw trzeba umieć jeżdżić a wy chcecie 4 pasy dla kogo te 4 pasy dla tych którzy wędą się ścigać wieczorami dajcie na luz i niech zrobią porządek z tym co jest problem

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.