Jest duża szansa na budowę tzw. ul. Nowosuchostrzyckiej. Radni PO są na "nie"

Waldemar Pawlusek (z lewej) i Henryk Nowicki uważają, że przedłużanie alei Kociewskiej to zły pomysł (fot. tcz.pl)
Jest duża szansa na budowę tzw. ul. Nowosuchostrzyckiej. Radni PO są na "nie"
Jest spora szansa na to, że w przyszłym roku ruszy budowa przedłużenia alei Kociewskiej, roboczo zwanej ulicą Nowosuchostrzycką. Na pierwszy ogień ma pójść odcinek pomiędzy drogą krajową nr 91 a ulicą Żwirki. Urząd stara się o dofinansowanie na budowę trasy z rządowego programu przebudowy dróg lokalnych - wniosek Tczewa został wysoko oceniony - ostateczną decyzję mamy poznać na koniec listopada. Tymczasem przeciwni tej inwestycji są radni Platformy Obywatelskiej.

Wniosek samorządu Tczewa dotyczący budowy I etapu tzw. ul. Nowosuchostrzyckiej znalazł się na trzecim miejscu w kategorii dróg gminnych na wstępnej liście rankingowej wniosków o dofinansowanie zadań w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój (Edycja 2013) - tzw. schetynówek.

- Tczewski wniosek dotyczy budowy drogi o długości 800 m od al. Solidarności (rondo przy ul. Topolowej) do ul. Żwirki. Koszt inwestycji oszacowano na ok. 9 mln zł, z czego dofinansowanie może wynieść ok. 2,5 mln zł. - wyjaśnia Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.

Jeśli zgodnie z przewidywaniami urzędników, wniosek pozyska dofinansowanie, budowa ruszy w przyszłym roku. Zadanie kwotą 1,5 mln zł ma wesprzeć powiat tczewski (środki te wrócą do kasy starostwa w ramach innych inwestycji - zdecydowano się na takie rozwiązanie, bo lepiej oceniane są wnioski partnerskie).


- Zajęliśmy dobrą, trzecią pozycję - na 40 wniosków - nasz znalazł się na trzeciej pozycji. Jeśli dofinansowanie będzie, chcemy budowę pierwszego etapu zrealizować całkowicie w przyszłym roku - tłumaczy prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.

Budowa drogi w drugim etapie - od ulicy Żwirki do Jagiellońskiej ma kosztować 7 mln zł. Nowosuchostrzycka stanowi przedłużenie istniejącej już Alei Kociewskiej od skrzyżowania z ulicą Jagiellońską do dawnej krajowej "jedynki". Droga ma stanowić małą obwodnicę, która odciąży ulicę Armii Krajowej. Trakt miałby przebiegać m. in. przez ogródki działkowe sąsiadujące z ulicą Jagiełły. Chociaż budowę ulicy popiera wielu zmotoryzowanych, to plan budowy nowej drogi nie jest trafiony zdaniem części mieszkańców Tczewa, szczególnie os. Prątnica, którzy obawiają się m. in. hałasu. Inwestycja nie podoba się również radnym Platformy Obywatelskiej - podczas głosowania na ostatniej sesji Rady Powiatu, dotyczącego przekazania przez starostwo 1,5 mln zł na budowę przedłużenia al. Kociewskiej, klub wprowadził dyscyplinę klubową - wszyscy radni PO byli przeciwni:

- Budowa tejże ulicy jest próbą "zabetonowania" osiedla. Uważamy, iż ulica Nowosuchostrzycka powinna być ulicą pieszo-rowerową, zazielenioną, wzdłuż której znajdowałyby się kafejki, małe punkty gastronomiczne, czy też cukiernie. Nie można poprawiać doli mieszkańców ul. Armii Krajowej kosztem mieszkańców ul. Jaworowej, Rejtana, czy też Wigury. Najlepszym rozwiązaniem w celu poprawy komunikacji na osiedlu, jak i w konsekwencji całego miasta jest budowa obwodnicy północnej Tczewa, na istniejącej ul. Działkowej za wałem kolejowym. Chcielibyśmy przypomnieć, że w całym województwie buduje się obwodnice - jak chociażby wokół Lęborka, Słupska, Gdańska, czy Pelplina. Również bardzo ważnym rozwiązaniem, według nas, jest połączenie osiedla Witosa z osiedlem Bajkowym ruchem pieszo-rowerowym do ulicy Jana brzechwy oraz ruchem samochodowym do ulicy Rokickiej. - czytamy w specjalnym oświadczeniu dla prasy, pod którym podpisali się Włodzimierz Mroczkowski - przewodniczący klubu radnych PO gminy miejskiej w Tczewie oraz Waldemar Pawlusek - przewodniczący klubu radnych PO powiatu tczewskiego.

Tymczasem ratusz przekonuje jednak, że ulica ma zostać tak zaprojektowana, by zachować wszelkie normy m. in. dotyczące spalin i hałasu - nie ma tamtędy przebiegać tranzyt, ale trasa ma odciążyć równoległe, mocno zatłoczone ulice. Poza tym, wzdłuż trasy powstanie m. in. droga dla rowerów, a teren zielony jest zaplanowany w niewielkiej odległości - na placu przy PoloMarkecie. Urzędnicy dodają, że budowa ulicy Nowosuchostrzyckiej nie wyklucza powstania obwodnicy na północy miasta - szczególnie w kontekście planów budowy tzw. "suchego portu".

- Podjęliśmy działania polegające na zgłoszeniu propozycji do projektu strategii rozwoju województwa - budowy trasy obwodowej, która łączyłaby "suchy port" z dojazdem do autostrady, nie przesądzając na tym etapie przebiegu tej trasy. - tłumaczył nam niedawno prezydent Pobłocki - Zarówno Jagiellońska, jak i ulica Armii Krajowej przebiegają przez teren zabudowany. Dodatkowe zwiększanie ruchu poprzez udział ciężarówek nie byłoby korzystne. Dlatego chcemy wyprowadzić ruch poza teren zabudowany. Środki na ten cel chcielibyśmy pozyskać o marszałka, bądź w ramach nowego okresu budżetowania z Unii Europejskiej. Rozmawialiśmy już z marszałkiem wielokrotnie na ten temat. To jedno z naszych priorytetowych działań.

Dodajmy, że ostateczna lista dofinansowanych projektów będzie znana 30 listopada. Łącznie do Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego złożono 66 wniosków, w tym 26 na drogi powiatowe i 40 na drogi gminne.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (59)
dodaj komentarz

  • Tczewianin_gość

    06.11.2012, 10:10

    bez sensu

    Jest tyle ulic ważniejszych w opłakanym stanie, a oni się uparli na Nowosychostrzycką. Bez sensu!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • tczewiok_gość

    06.11.2012, 12:06

    droga

    Bardzo fajny pomysł z tym traktem pieszo-rowerowym, może Pan Mroczkowski i Pawlusek maja jeszcze jakieś pomysły na zatrzymanie inwestycji oprócz głosowania przeciw na sesji Rady Powiatu.

    Cytuj
    IP: 195.20.xx0.xx6 

    Bonifacy

    07.11.2012, 08:47

    tczewiok - zgadzam się z Tobą

    Trzeba odciążyć Armii Krajowej, ale można to zrobić remontując drogę za wałami. Przy okazji ożywi się tę część miasta. Szlak rowerowo-spacerowy to idealne rozwiązanie - bardzo dobry pomysł. Takich miejsc w Tczewie cały czas za mało! Obawiam się jednak, że wszystko już postanowione w UM i nic z tego nie wyjdzie :(

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    06.11.2012, 10:20

    cieszę się, że jest szansa na budowę tej ulicy - trzymam kciuki. a radni PO niech za robotę się wezmą, a nie za kłótnie

    Odpowiedz
    IP: 46.205.xx7.xx5 
  • gosc_gość

    06.11.2012, 10:22

    gosc

    inne ulice wyremontujcie ! a nie zabieracie sie za nowa !

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xxx 
  • Bart123456_gość

    06.11.2012, 13:05

    Inne jest źródło finansowania remontów a inne dla tej inwestycji. Poza tym miasto tylko partycypuje w kosztach.

    Cytuj
    IP: 78.30.xx1.xx0 
  • ka_gość

    06.11.2012, 10:33

    Każdy rozsądny ...

    Każdy rozsądny człowiek ruch tranzytowy wyrzuca poza miasto. Tczew, jak zawsze, musi być odmieńcem.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • _gość

    06.11.2012, 10:45

    boże nauczcie się czytać ze zrozumieniem - to nie ma być droga dla tranzytu (ten lecieć działkową). to ma być normalna droga - przedłużenie zresztą już istniejącej al. Kociewskiej, ciąg spacerowo-rowerowy

    Cytuj
    IP: 46.205.xx8.xx0 

    ka_gość

    06.11.2012, 11:08

    oj gościu, gościu

    Co to znaczy "normalna" droga? Dojazdowa do domu? Jeżeli ma zmniejszyć ruch na Armii Krajowej, to znaczy, ze ma przejąć ruch samochodów, które tylko przejeżdżają przez AK. I to właśnie jest tranzyt. Szkoda,że krytykujesz, a nie znasz podstawowych pojęć. Co do "przedłużenia istniejącej Al. Kociewskiej" to jest to nowa aleja i została wybudowana bez sensu: przed skrzyżowaniem z Jagiellońską w godzinach szczytu tworzą się korki. Jeżeli zostanie przedłużona do DK 91, to kolejne korki będą tworzyły się na skrzyżowaniu ze Żwirki i oczywiście pojawi się więcej samochodów na rondzie przy Topolowej, a więc tam również pokażą się określone problemy. Tak więc nie: "boże nauczcie się czytać ze zrozumieniem", tylko "Boże nauczcie się myśleć perspektywicznie" - o ile tego można się nauczyć.

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 

    _gość

    06.11.2012, 11:39

    normalna droga - tzn. taka jak aleja Kociewska - tirów tam nie widać, ludzie spacerują sobie chodnikami - korzystają z drogi rowerowej. od dawna nie zbudowano w tcz żadnej nowej ulicy - ta pozwoli normalnie rozłożyć ruch na suchostrzygach - tzn. ludzie nie będą tłuc się topolową między blokami, czy wigury. nie martwcie się - tiry nie zjadą nagle masowo do Tczewa, bo dowiedzą się, że powstała nowa ulica - która tranzytowi akurat niewiele daje - pozwoli odetchnąć mieszkańcom suchstrzyg

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx5 

    ka_gość

    06.11.2012, 11:53

    Do gościa

    Ty naprawdę nie wiesz co to jest tranzyt. Najogólniej mówiąc tranzyt to przejazd przez dany teren bez potrzeby zatrzymywania się. To co określasz "normalną drogą" to pewnie dojazd do pracy, do domu - tak myślę. Ale tam nie powstaną nowe domy, nowe miejsca pracy, droga ma jedynie odciążyć Armii Krajowej, gdzie jedzie jeden samochód na pięć minut i to wg pomysłodawcy budowy Nowosuchostrzyckiej jest wystarczającym powodem do jej wybudowania. A co do tirów, znowu kłania się znajomość pojęć, tranzyt dotyczy zarówno towarów, jak i ludzi. Nie widziałem ludzi załadowanych w tirach.

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 

    __gość

    06.11.2012, 13:45

    Przeczytaliśmy, że to nie ma być w planach droga tranzytowa, ale plany planami, a praktyka swoje. Przecież jak tam powstanie droga, to na pewno będzie ruch olbrzymi na niej, czy to nazwać ruchem tranzytowym, czy nie ważne. Będą smrodzić kolejne auta w centrum osiedla. Nie popieram tego pomysłu, mimo że nie mieszkam w pobliżu planowanej trasy.

    Cytuj
    IP: 81.210.xx6.xx6 

    T>K>M_gość

    07.11.2012, 09:35

    Hehehehe, na Kociewskiej nie widać tirów? Dawno tak dobrze się nie ubawiłem. Na DK91 również nie widać? Hahahahaha. Cały ruch tirów do i z trójmiasta omija autostradę i idzie przez DK 91, tak jak cały transport do strefy biegnie przez kociewską a nie przez Stanisławie.

    Cytuj
    IP: 79.189.xx4.xx0 
  • proxx_gość

    06.11.2012, 11:13

    Ludzie nie rozumieją, że aut w mieście przybywa, drogi się korkują i są nadmiernie eksploatowane. Jasno jest napisane, że ma mieć ona charakter lokalny jak inne drogi w mieście. Przecież tiry nie zjadą teraz z DK91, żeby przez Tczew przejechać Nowosuchostrzycką i dalej w Kociewską. Budowa nowych dróg oznacza odciążenie ruchu na innych drogach oraz poprawia komfort przemieszczania się. Obwodnica to jedna kwestia, natomiast rozbudowa sieci dróg lokalnych to druga kwestia również ważna. No i poruszony został ciekawy temat obwodnicy miasta. Ktoś ma jakieś propozycje ?:)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx2 
  • ka_gość

    06.11.2012, 12:25

    A jesteś czasem w mieście?

    Gdzie wg Ciebie Suchostrzygi się korkują? Armii Krajowej? Jeden samochód na pięć minut. Żwirki? Jeszcze mniej. Korki robią się na skrzyżowaniu nowowybudowanej Al. Kociewskiej - czyli jej budowa była nieprzemyślana. Wybudowanie Nowosuchostrzyckiej spowoduje powstawanie korków na jej skrzyżowaniu ze Żwirki i na rondzie przy Topolowej. Tak więc budowa nowych dróg w wykonaniu władz Tczewa generuje powstawanie korków, a nie zmniejszenie istniejących.

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 

    _gość

    06.11.2012, 17:40

    Ale pomysłowość kierowców nie zna granic , dwie bramki viatoll będzie można ominąć.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx7.xx4 

    T>K>M_gość

    07.11.2012, 09:40

    Obwodnicy nie ma w planach i nie będzie. Prezydent i otoczenie nie zajmuje się i nie lobbuje za takimi pierdołami, jak dbanie o komfort życia mieszkańców Tczewa. Ma ważniejsze inwestycje i sprawy. Tylko nie pytaj jakie, nikt tego nie wie, nawet on sam i jego urzędnicy miasta.

    Cytuj
    IP: 79.189.xx4.xx0 

    _gość

    07.11.2012, 14:08

    CI, którzy tu twierdzą, że ulicą Armii Krajowej jeździ 1 samochód na 5 minut, powinni spróbować wjechać na Armii Krajowej z jakiejś drogi poprzecznej(osiedlowej) między godziną 7.00 a 8.00 rano, lub 15.00 a 17.00 po południu, lub w soboty. Do tego przejścia dla pieszych itd.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 

    ka_gość

    08.11.2012, 08:31

    do poprzednika

    Między 7:00 i 8:00 oraz między 15:00 i 17:00 cały przejazd z Suchostrzyg do centrum jest zakorkowany. Podobnie jest z dojazdem do centrum z Czyżykowa. W kontekście Twojej wypowiedzi nie widzę absolutnie powodu, zeby najważniejsza była budowa Nowosuchostrzyckiej.

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • tom_gość

    06.11.2012, 11:14

    9 mln zł za 800m drogi ?, chyba wybudują kawałek autostrady

    Odpowiedz
    IP: 83.15.xx7.xx4 
  • aaa_gość

    06.11.2012, 11:41

    chyba tylko mieszkancy wigury i rejtana sie buntuja bo dla miezkancow jaworowej to strzał w 10.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx6 
  • Xzz_gość

    06.11.2012, 15:14

    Mieszkańcy Wigury też się nie buntują, bo mimo niesamowicie dziurawej nawierzchni właśnie tamtędy dziś sporo aut skraca sobie drogę z Gdańskiej do Żwirki.

    Cytuj
    IP: 85.115.xx8.xx0 
  • Ksawery_gość

    06.11.2012, 11:51

    Nowosuchostrzycka

    Nie jestem zwolennikiem Po , jednak w tym przypadku racja na pewno leży po ich stronie.Budowa tej ulicy skomplikuje ruch samochodów na tym osiedlu.Tak jak się tworzą w tej chwili korki na skrzyżowaniu al.Kociewskiej z ulicą Jagiellońską tak będzie na ul.Żwirki z Nowosuchostrzycką.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xx0 
  • g_gość

    06.11.2012, 11:53

    trakt pieszy

    żadko zgadzam się z naszymi włodażami, ale p. Włodzimierz Mroczkowski ma rację. trakt pieszy, ścieżka rowerowa zieleń itd niech ta betonowa dzungla odycha a nie kolejne betony lać

    Odpowiedz
    IP: 193.227.xx3.xx1 
  • kajot551_gość

    06.11.2012, 13:06

    POdatek

    POtrzebne sa pieniadze na orliki,golfiki oraz korty tenisowe,jesli PLEMIEL -CUDOTWORCA BALAGANU POlubi FORMUłE I TO BEDZIE JESZCZE TOR DLA SZALENCOW a MY ZAPLACIMY, a NA PRZETARGACH OSZUSCI SIE poSILA.I JAK zawsze podatki DLA KASTY MAFIJNEJ PRZESTEPCZEJ POmorze OSZUSTAMI STOI.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • ._gość

    06.11.2012, 13:36

    w PiS du z kojotem

    i RM ma Ryja

    Cytuj
    IP: 77.115.xx1.xxx 
  • abs_gość

    06.11.2012, 13:09

    Czy ci ludzie są chorzy psychicznie ? Ten temat był wałkowany już w zeszłym roku. Zebrano (bodajże) 1,5 tyś podpisów na "nie", więc po jakiego grzyba ktoś ciągle do tego wraca ? Pytam się: co takiego da ewentualna budowa tej ulicy ? Jakieś udogodnienia, ulepszenia ? Jedynie żwirki się zakorkuje, bo cała masa osób zjeżdżających z 91 będzie się tłoczyć tą nowo-wybudowaną ulicą. Suchostrzygi to już i tak betonowa dżungla, a poza tym skoro ta ulica była w planach w 1980 roku to trzeba było WTEDY ją wybudować, a nie teraz kiedy osiedle jest już rozwinięte.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx7 
  • _gość

    06.11.2012, 14:18

    1500 to za mało . 10 razy więcej jest za tą droga .Mamy demokracje więc , przyszykuj się na powstanie tej drogi.Pozdr.

    Cytuj
    IP: 80.52.xx3.xx8 
  • komuszek-rozkruszek_gość

    06.11.2012, 14:01

    Popieram pomysł wybudowania tej ulicy...oby tylko nie wyglądała tak jak Trasa przelotowa od Alei Rokickiej do Carrfuru przez Czerwonego Kapturka,która nadaje się tylko jako dróżka dojazdowa dla sołtysa z Parzęczyna Dolnego,który posiada wąską dwukółkę/jednokonną/i wozi nią mleko do skupu o 5 rano bo póżniej nie da się bezpiecznie tam przejechać!!!Gospodarze Miejscy-bierzecie [pobory z naszych podatków - to czujcie się gospodarzami i myślcie za nas -czy chciałbym mieć taką ulicę w swoim miasteczku/żeby była w miarę szeroka i bezpieczna/, nie wydawajcie pieniędzy na bzdury takie jak Czerwonego Kapturka!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx3 
  • xxx_gość

    06.11.2012, 14:40

    Po pierwsze co to jest 1,5tyś podpisów na tle 60tyś mieszkańców ? Kpina. Po drugie jak chcecie mieć ciche i pachnące otoczenie to zapraszam do zakupu domu na wsi (przy okazji podatki mniejsze ;) )

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • gosc_gość

    06.11.2012, 16:48

    gosc

    mądralo Ty mi mówisz że mam sobie kupic domek na wsi? Wczesniej nie bylo mowy o ulicy ludzie sie pobudowali niektóre domki są starsze od Ciebie.

    Cytuj
    IP: 46.134.xx4.xx6 

    adela_gość

    06.11.2012, 16:54

    bzdury pomysł

    Spróbuj zebrać chociaż 100 podpisów pod własnym pomysłem :-) a doceniam tych, którzy zebrali ich 1500 . Napis się mleka i oglądnij bajkę, a potem spać .

    Cytuj
    IP: 87.96.xx8.xx4 
  • lolo_gość

    06.11.2012, 15:22

    dajcie spokoj budujcie drogeeeeeeeeeeeee

    1500 podpisow czy wiecie ile ludzi jest zaaaaaaaaaaaaaa ta droga 45???????????????? tak45 tysiecy wiec do roboty robic droge a nie słuchac chorych argumentow ludzi bez pojecia patrz radni po jezeli dalej bedziecie mieli takie pomysly to na pewno na was nie zaglosujeeeeeeeee

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • ....._gość

    06.11.2012, 21:06

    betonowe mózgi

    Suchostrzygi to betonowa dzungla ,jeżeli nie byłeś nigdy na suchych to nie pisz bzdur .Poprzednie władze chcąc uniknąc budowy betonowych inwestycji w własnym środowisku pchałyje na suchostrzygi .Tam są potrzebne oazy zieleni. Ci co chca budować drogę są BETONAMI .

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx5 
  • BUCA_gość

    06.11.2012, 15:24

    ŻENADA

    A MOŻE ROCZYŃSKI I RESZTA FERAJNY WYREMONTOWALIBY WRESZCIE JEDNOŚCI NARODU? INTERESU NIE MA?

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx1.xx4 
  • gosc_gość

    06.11.2012, 16:56

    gosc

    ciekawe... Teraz to brzdękacie bo rok temu pojawił się temat z budowa tej drogi wszyscy są na wielkie TAK ale ciekawi mnie jedno dlaczego nie brzdękaliście w 1980 bo akurat w tym roku byly plany budowy tej ulicy sprawa ucichła w latach 2000-2009 nikt wielce nie nie odzywal wiec o co chodzi? dlaczego np. w 2008r nie brzdękaliście jak teraz .. no naprawde wielce potrzebna ulica i do tego taka kasa za 800 m ulicy ?

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx4.xx6 
  • ka_gość

    07.11.2012, 17:52

    Sięgnij do archiwum tcz.pl

    Sięgnij do archiwum tcz.pl to znajdziesz moje głosy przeciw.

    Cytuj
    IP: 46.134.xx0.xx7 
  • _gość

    06.11.2012, 17:53

    Mareszcie + Nareszcie skończy się wybieg dla psów z połowy osiedla -

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • fanaberia_gość

    06.11.2012, 18:33

    Gdyby było referendum byłoby nas nie 1500,ale o kilkadziesiąt % więcej. Jestem przeciwko budowie tej ulicy. Bez zieleni nie ma życia.GRATULACJE DLA RADNYCH którzy o tym pomyśleli (obojętnie z jakiego ugrupowania) !!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx3.xx6 
  • M1_gość

    06.11.2012, 19:42

    Urban co tak przycichles?Jak nasza Jed.Narodu.Co z lista ktora krazyla po lokatorach?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • gość _gość

    06.11.2012, 20:33

    gość

    Jestem przeciw budowie tej ulicy wystarczy zrobić zatoczki do wyminięcia na A .Krajowej by usprawnić płynność ruchu mam nadzieję że tej nowej drogi nie projektuje geniusz który zafundował nam rozwiązania architektoniczne typu rondo czy wiadukt na Jagielońskiej i znowu spartolą wszystko dokładnie a co do terenów zielonych to całe suchostrzygi mają biegać pod Polo Marki et ? niech w tym mieście ktoś zacznie myśleć racjonalnie i logicznie

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx1 
  • jack_gość

    06.11.2012, 20:42

    ....

    a moze miasto coś zechce zrobić z obecną sytuacją na wojska polskiego ,i rondzie przy UM korki są straszne nie da sie normalnie przejechać ... a nowosuchostrzycka jest raczej niepotrzebna , lepiej wyremontować istniejące już drogi

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx2.xx8 
  • _gość

    06.11.2012, 20:53

    za wojska polskiego urząd nie odpowiada - to droga podległa starostwu

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx5 

    jack_gość

    06.11.2012, 23:04

    ....

    generalnie nie wiem kto jest odpowiedzialny ale chyba najpierw miasto / powiat powinny tym rejonem miasta sie zainteresowac co pisałem wcześniej ,

    Cytuj
    IP: 83.11.xx2.xx8 
  • _gość

    06.11.2012, 20:49

    budować, budować, budować - tyle w temacie

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx6 
  • gośc_gość

    06.11.2012, 22:17

    To koszmar

    Myślę,że budowa tej ulicy to koszmar dla mieszkańców Szuchostrzyg- hałas, spaliny, wycięcie drzew.....dość betonu i asfaltu !!! a radni niech sobie wybudują drogę przy bloku :)/ proszę wpisać jaki radny z Suchostrzyg na jakiej ulicy mieszka ? i wsio jasne będzie :)

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx4 
  • jacek_gość

    06.11.2012, 22:59

    czy jest to opinia panów Mroczkowskiego i Pawluska czy opinia PO ????. Z tego co wiem pan Pawlusek mieszka w Subkowach a pan Mroczkowski również nie jest mieszkańcem Suchostrzyg.skąd takie wnioski???? Radzę zapytać mieszkańców. A co na to radny Kucharski czy tez jest za dalszym korkowaniem ul. Armii Krajowej na której jest najwjecej wypadków śmiertelnych w Tczewie !!!!!!!!!. Pochopna nieprzemyślana opinia radnych PO

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx3 
  • ab_gość

    06.11.2012, 23:03

    nie ul nowosuchostrzyckiej

    po co budować nowe drogi skoro do naprawy starych nie ma pieniędzy. żeby powstala nowa droga trzeba było zabrać tereny zielone (które były działkami ogrodniczymi).tak tak coraz mnie zieleni!po ogródkach został tylko bałagan z którym miasto nic nie zrobi.nie za ul nowosuchostrzycką!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx4 
  • acid_gość

    07.11.2012, 07:26

    Czekam z utęsknieniem na wybudowanie tej ulicy. O jakiej zieleni mówicie...o tych kilku zaniedbanych działeczkach?? ogarnijcie się....

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx4 
  • _gość

    07.11.2012, 08:22

    powinna byc sciezka z bajkowego na gorki bo z wozkiem trzeba isc przez miasto na piechote tez jest niebezpiecznie

    Odpowiedz
    IP: 95.48.xx9.xxx 
  • _gość

    07.11.2012, 08:34

    taka ścieżka powstanie w przyszłym roku w ramach remontu krajowej jedynki

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx5 
  • Bartek_gość

    07.11.2012, 08:43

    A moim zddaniem powinni zrobić kolejny market i duzy parking przez ktory mozna by było przejeżdzać tak jak bylo to swego czasu z bricmarche . Prawda jest taka że miasto się zorbudowuje i trzeba myslec o infrastukturze i ta droga się należy. A na AK przejeżdza nie 1 samochod na 5 min tylko z 50 aut. A przy budowie tej drogi mozna zrobic sciezkie rowerową jedno nie wyklucza drugiego. Tym bardziej ze sciazka rowerowa to tez beton :D

    Odpowiedz
    IP: 31.60.xx8.xx2 
  • Flex_gość

    07.11.2012, 08:51

    Zamiast zajmować się budową zbędnej jak naraie ulicy lepiej pomysleli by o dodatkowym wiadukcie który odkorkował by stare miasto

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx7 
  • x_gość

    07.11.2012, 09:34

    POPIERAM! Powstanie tej ulicy nikomu nie zaszkodzi (będzie w normalnym, miejskim oddaleniu od bloków i zabierze jedynie kilka śmierdzących, zaniedbanych ogródków działkowych. A Pani Pierzynowska jest za ? oO Bo przecież w PO nie jest

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx0.xx4 
  • sds_gość

    07.11.2012, 11:23

    śmieciarki rozjadą Tczew !

    Suchy Port to ciężarówki z kontenerami dojeżdżające do A1 w Stanisławiu . Ale za to ZUOS (nowy zakład na rokickiej) to będą setki śmieciarek wjeżdżających do Tczewa , nawet z okolic Elbląga ! latem smród i brud !

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx7.xx7 
  • _gość

    07.11.2012, 11:36

    Boże chłopie - jakie ty bzdury piszesz - śmieciarki już tu jeżdżą z różnych części województwa - jak widać, nic nie rozjechały. a beneficjentami projektu są takie gminy jak - Beneficjantami są Malbork - gmina miejska, Malbork - wiejska, Lichnowy, Miłoradz, Nowy Staw, Stare Pole, Tczew - gmina miejska, Tczew - gmina wiejska, Gniew, Pelplin, Morzeszczyn, Subkowy, Krynica Morska, Nowy Dwór Gdański, Ostaszewo, Stegna, Sztutowo, Cedry Wielkie, Pruszcz Gdański - gmina miejska, Pruszcz Gdański - gmina wiejska, Pszczółki, Suchy Dąb i Trąbki Wielkie. i tyle - ty masz oczywiście inne info - i prawda do ciebie nie dociera - poczytaj sobie o projekcie i potem rób larum

    Cytuj
    IP: 79.31.xx7.xx9 
  • st_gość

    07.11.2012, 16:42

    I bardzo dobrze, niech powstanie - przy okazji po tej nowej drodze mogłyby jeździć autobusy, żeby ta część Suchostrzyg była lepiej skomunikowana z miastem.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx4 
  • ..._gość

    07.11.2012, 17:52

    budowac! rozladuja sie korki przynajmniej

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx1 
  • krystyna_gość

    08.11.2012, 13:17

    nie dla ulicy Nowosuchostrzyckiej

    BRAWO DLA RADNYCH.Mieszkam na osiedlu Suchostrzygi od zbudowania pierwszych tzn szaf.W mojej ocenie jest wystarczająca ilość ulic,bo między blokami mamy tylko parkingi samochodowe przy blokach i ulice "mamy czym oddychać,".Jesli wydawać pieniądze to na poprawę ulic już istniejących i oraz wybudować / wychodki dla psów/ .Jest na naszym osiedlu wiele do zrobienia a nie powielać założeń z lat 8o ubiegłego wieku,bo miała być droga, skrót do- Fabryki Domów.Jeszcze raz BRAWO<BRAWO dla radnych.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.