Zamelduj się na GOV.pl

(fot. mat. prasowe)
Zamelduj się na GOV.pl
Ponad 180 tysięcy przez cały ubiegły rok, niemal 62 tysiące od początku tego roku - tyle osób skorzystało z e-meldunku. Przez internet można nie tylko zameldować lub wymeldować się. Można też dostać zaświadczenie o zameldowaniu. A to wszystko na GOV.pl.

Każdy, kto mieszka w Polsce, powinien pamiętać o tym, że ma obowiązek meldunkowy. Dotyczy to obywateli polskich oraz cudzoziemców. Aby wypełnić ten obowiązek nie trzeba iść do urzędu.

#zostańwdomu i zamelduj się online. To nic nie kosztuje.

Szybki meldunek


Aby zameldować się online potrzebujesz profilu zaufanego i - jeśli jesteś właścicielem nieruchomości, w której chcesz się zameldować (lub masz do niej inny tytuł prawny) - elektronicznej wersji jednego z tych dokumentów:

umowy cywilnoprawnej (np. umowy najmu),
odpisu z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej,
decyzji administracyjnej,
orzeczenia sądu.
Jeśli NIE jesteś właścicielem i nie masz też innego tytułu prawnego do np. mieszkania, potrzebujesz skany:

oświadczenia właściciela lub innego podmiotu, który ma tytuł prawny do mieszkania, potwierdzającego Twój pobyt w lokalu,
dokumentu, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu.
Jeśli nie masz profilu zaufanego - sprawdź, jak możesz go założyć.

Wszystko gotowe? Zaczynamy:

Krok 1: Wejdź na stronę www.GOV.pl i wybierz tam e-usługę Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące. Kliknij przycisk Zamelduj się i zaloguj się profilem zaufanym.

Krok 2: Wybierz rodzaj pobytu, na jaki chcesz się zameldować.

Krok 3: Zaznacz, kogo chcesz zameldować.


Krok 4: Dołącz odpowiednie dokumenty.

Krok 5: Wypełnij pozostałe pola z danymi osobowymi i adresem zameldowania.

WAŻNE! Jeśli będziesz się meldować na pobyt stały, możesz jednocześnie wymeldować się z pobytu czasowego. Gdy będziesz meldować się na pobyt czasowy, możesz wymeldować się z pobytu stałego.

Krok 6: Sprawdź i podpisz wniosek profilem zaufanym. Potwierdzenie złożenia wniosku dostaniesz na swoją skrzynkę na koncie Mój GOV.

- Jeśli poprawnie dołączyliśmy wszystkie potrzebne dokumenty - urzędnik zamelduje nas od razu po otrzymaniu naszego zgłoszenia - mówi minister Marek Zagórski, sekretarz stanu ds. cyfryzacji w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. - Przez internet możemy także dowiedzieć się, czy już jesteśmy zameldowani. Wystarczy sprawdzić swoje dane w rejestrze PESEL. Aby to zrobić również potrzebujemy profilu zaufanego. To kolejny dowód na to, że naprawdę warto go mieć - dodaje.

Osoby, które chcą się wymeldować mogą skorzystać z e-usług Wymelduj się z pobytu czasowego lub Wymelduj się z pobytu stałego.

Miej to na piśmie

Przez internet można także uzyskać zaświadczenie o zameldowaniu. A po co nam taki dokument? Jeśli rzucicie okiem na swój dowód osobisty, zorientujecie się, że nie ma w nim adresu zameldowania. Wiele instytucji - nie tylko urzędy, ale też np. banki - wymagają jednak od nas takiej informacji. Nie znajdą jej w dowodzie, dlatego proszą o formalne potwierdzenie. Po ten dokument także nie trzeba iść do urzędu - można to załatwić online.

Pobierz dokument o zameldowaniu - to całkowicie bezpłatna e-usługa, a aby z niej skorzystać potrzebujemy profilu zaufanego i oczywiście komputera lub telefonu z dostępem do internetu.

Oto jak zdobyć interesujący Cię dokument:

Krok 1: Wejdź na stronę www.GOV.pl i wybierz tam e-usługę Pobierz dokument o zameldowaniu. Kliknij przycisk Pobierz informację o zameldowaniu i zaloguj się profilem zaufanym.

Krok 2: Sprawdź swoje dane, w tym aktualny adres lub adresy zameldowania (równocześnie możemy mieć jedno miejsce pobytu stałego i jedno miejsce pobytu czasowego).

Krok 3: Wskaż rodzaj adresu (stały, czasowy lub ich brak), dla którego ma zostać wydany dokument. Kliknij Dalej.

Krok 4: Sprawdź swoją skrzynkę odbiorczą na koncie Mój GOV (znajdziesz ją na stronie www.GOV.pl, w jej prawym górnym rogu). W skrzynce znajdziesz dokument z informacją o zameldowaniu. Będzie w formacie PDF, opatrzona elektroniczną pieczęcią Ministra Cyfryzacji.

WAŻNE! Nie drukuj jej! Wydrukowana informacja nie będzie już dokumentem. Dokumentem jest tylko w pobranej wersji elektronicznej.

- Dokument otrzymamy na swoją skrzynkę niezwłocznie. W wyjątkowych sytuacjach może to zająć do 10 minut - mówi minister Marek Zagórski. - Przed pobraniem informacji warto się upewnić, czy urząd lub instytucja, które jej od nas wymagają - przyjmują dokumenty elektroniczne. Jeśli tak - dokument o zameldowaniu możemy wysłać im np. mailem - dodaje.

#ePolakpotrafi!

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (3)
dodaj komentarz

  • Sylwia_gość

    30.03.2021, 17:41

    Czy coś mnie ominęło?

    Coś przeoczyłam? W Polsce jest obowiązek meldunkowy?

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx2 
  • Novelty_gość_gość_gość_gość

    13.04.2021, 09:41

    noveltyfinances@gmail.com

    Złóż wniosek o pożyczkę pod adresem NOVELTY FINANCE (noveltyfinances@gmail.com) z oprocentowaniem 3%. Niezależnie od tego, czy chcesz ożywić swój styl życia, czy też masz nieoczekiwany wydatek, z którym musisz sobie poradzić, pożyczka z NOVELTY FINANCE to opłacalny sposób na realizację tego celu. NOWOŚĆ FINANSE jest elastyczna: możesz pożyczyć do 5 milionów euro (5 000 000,00 euro), z odpowiednimi okresami spłaty od 6 miesięcy do 30 lat. Oferujemy szeroką gamę pożyczek osobistych, biznesowych, mieszkaniowych oraz pożyczek konsolidacyjnych, które można dostosować do zmieniających się potrzeb i okoliczności z oprocentowaniem 3%. Co dostałeś: ? Natychmiastowy dostęp do środków po zatwierdzeniu ? Konkurencyjne stopy procentowe ? Elastyczne warunki spłaty ? Możliwość szybszej spłaty kredytu (dopłaty obniżają wysokość kredytu) ? Łatwe zatwierdzenie, jeśli potrzebujesz dodatkowych funduszy ? Twoja pierwsza spłata pożyczki rozpocznie się w sześć miesięcy po zatwierdzeniu. Jak aplikować: Złożenie wniosku o pożyczkę jest szybkie i proste! Firmy lub osoby zainteresowane ubieganiem się o pożyczkę w Novelty Finance, które potrzebują więcej informacji na temat JAK ZŁOŻYĆ WNIOSEK, powinny WYSŁAĆ E-MAIL na adres (noveltyfinances@gmail.com) LUB skontaktować się z Krystianem Damianem na WhatsApp pod numerem +48732121095, aby uzyskać więcej informacji i ustne instrukcje. Zastosować.

    Odpowiedz
    IP: 194.110.xx4.xx6 
  • Bartek_gość

    18.08.2021, 12:16

    Informacja

    Dziękuję, za przydatne informacje! Przy okazji zachęcam do obejrzenia mojej fotorelacji na temat materiałów informacyjnych w miastach podczas pandemii koronawirusa: tnij.tcz.pl/?u=c0a76a

    Odpowiedz
    IP: 80.94.xx6.xx7 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.