Tcz.pl logo

Szukaj

Marsz Jedności Gminy Tczew przeszedł ulicami Tczewa

W sobotę, 7 lutego br., odbył się Marsz Jedności Gminy Tczew. Jak wyjaśniają gminni urzędnicy, marsz organizowany został w celu promocji walorów GMINY WIEJSKIEJ Tczew w obliczu trwającej procedury zmiany granic administracyjnych Miasta Tczewa kosztem gminy.

Przemarsz rozpoczął się o godzinie 14:00 na placu Jana Pawła II (skrzyżowanie przy Shellu), skąd uczestnicy przemaszerowali w kierunku placu Piłsudskiego. W Tczewie pojawiła się spora grupa reprezentantów gminy - mieszkańców przedstawicieli Kół Gospodyń Wiejskich, rolników czy jednostek OSP, a także gminnej spółki GTKOM.


Nasza gmina to nie tylko atrakcyjne miejsce do życia, ale również ludzie tworzący silną i dobrze funkcjonującą wspólnotę. W obliczu ostatnich wydarzeń i działań władz miejskich mających podważać integralność naszej jednostki, a także rzutujących na dobre relacje mieszkańców miasta i gminy, aby pokazać naszą solidarność, zaprosiliśmy mieszkańców na wspólny przemarsz. Marsz Jedności to nie tylko symboliczny przemarsz, ale także wyraz naszego zaangażowania obywatelskiego. Jego celem jest wspieranie i upowszechnianie idei samorządowej, promocja Gminy Tczew jako silnej, odpowiedzialnej i bezpiecznej wspólnoty oraz pokazanie gminnej polityki senioralnej, która realnie odpowiada na potrzeby mieszkańców. To również okazja do promocji gminnego transportu publicznego, ułatwiającego codzienne funkcjonowanie i integrację lokalnej społeczności. - mówi Aleksandra Jahn, rzeczniczka Gminy Tczew.

Nie zabrakło także poczęstunku dla mieszkańców miasta - m. in. jabłek z okolicznych sadów, czy "fefernusków" - lokalnego przysmaku Kociewia - przygotowanego przez gospodynie z KGW.


Przypomnijmy, że pod koniec listopada ub. roku władze Tczewa zasygnalizowały rozpoczęcie procesu poszerzenia granic miasta. Proponowana zmiana granic administracyjnych Tczewa polega na włączeniu do miasta przyległych obrębów gminy Tczew lub ich części o łącznej powierzchni 1871,19 ha. Procedura wymaga przeprowadzenia konsultacji społecznych, ale nie są one wiążące. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie Rada Ministrów.

Jeśli zauważyłeś/aś błąd w artykule, prosimy o kontakt. Twoja pomoc jest dla nas bardzo cenna i pozwala nam utrzymywać wysoką jakość treści.
Jesteśmy otwarci na Twoje pomysły! Chcesz podzielić się ważną informacją, napisać o ciekawym wydarzeniu, które miało miejsce w Twojej okolicy, czy po prostu wyrazić swoją opinię na jakiś temat? Zapraszamy Cię do tworzenia treści razem z nami. Wyślij swój tekst, zdjęcia lub wideo poprzez formularz, a my opublikujemy je na naszej stronie. Pokaż, co jest ważne dla Ciebie i Twojej społeczności! Pamiętaj, że każdy głos ma znaczenie.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (144)
dodaj komentarz

  • +60

    mati_gość

    07.02.2026, 16:16

    Jeszcze nikt nie obrócił przeciwko sobie i miastu Tczew tylu ludzi jak prezydent miasta Tczewa. Nikt nie wyprowadził na ulice tylu ludzi jak on. Gmina, Powiat i wiele więcej skłóceni z miastem z winy jednego człowieka.

    Odpowiedz
    IP: 45.84.xx7.xx4  #
  • +57

    K3_gość

    07.02.2026, 16:25

    .k3

    "Nie chcemy do miasta dlatego protestujemy w mieście. W tym samym mieście w którym robimy zakupy, pracujemy, uczymy się, leczymy, zdradzamy żony i mężów, ale nie chcemy do miasta". Fajny ten protest, taki nie za mądry.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx2  #
    +28

    we_gość

    07.02.2026, 16:28

    Masz rwcje. Ten prezydent to porażka. On jeździ po wioskach gadac z ludźmi a nas mieszkancow ma w nosie

    Cytuj
    IP: 185.220.xx1.xx0  #
    +39

    wicek_gość

    07.02.2026, 16:32

    Prezydent sie zagubil. Gmina zła, powiat zły. Wszyscy źli. A co zrobil do tej pory? Basen to były prezydent. Wiatrak byly prezydent. Teraz huczne otwarcia. Jestem sercem z tymi z wiosek. Po co nam dodatkowe tereny? Niech sie zajmie tym co mamy. A nie wuprzedaje działki np w centrum. To jest kpina

    Cytuj
    IP: 92.118.xx2.xx3  #
    +27

    pola_gość

    07.02.2026, 16:34

    Szpital jest powiatowy. Zakupy w sklepie czy u fryzjera to podatki dla miasta. Miasta zazwyczaj zabiegają o turystów i odwiedzających bo to kasa. Np sopot gdansk . Dworzec nie jest miejski. To absurd co gada prezydent o rozwoju skoro gmina nie ma dzialek swoich. Punktują prezydenta równo. Może i zmiana granic jest potrzebna ale ten prezydent robi to zenujaco

    Cytuj
    IP: 185.207.xx7.xx6  #
    +28

    teresa_gość

    07.02.2026, 16:39

    Możecie sobie na tego wojta gadac ze taki czy owaki. Ale mobilizować ludzi to kurna potrafią. Na dniach miasta ostatnio na tcz pokazywanych byla garstka ludzi. Ale taka serio garstka. Może z 5 albo 10. Tu jest naprawdę jedność. No podziwiam. Uważam ze prezydent zaczal od d strony. Pierw sie buduje sojusze i znajomości a nie wszyscy sie na niego wypinają. Wychodzi brak doświadczenia. Nie sądziłam ale ...Mirek wroc

    Cytuj
    IP: 185.220.xx1.xxx  #
    +35

    Xxx_gość

    07.02.2026, 16:45

    Odp

    Niestety, Mati, masz rację. Głosowałem na tego 'prezydencika' i dziś się tego wstydzę. Człowiek naprawdę potrafi się oszukać, kiedy chce wierzyć w bajki. A kopiowanie trampizmu i putinizmu - czyli marzenia o zagarnianiu ziemi bez zgody ludzi - to już nie 'polityka', tylko zwykła kompromitacja."

    Cytuj
    IP: 37.31.xx5.xx2  #
    +32

    as_gość

    07.02.2026, 19:10

    Ten prezydent to naprawdę jest jakaś....pomylka

    Cytuj
    IP: 185.220.xx1.xx3  #
    +9

    kgw_gość

    07.02.2026, 19:11

    KGW murem za gminą!!!!!!!!!

    Cytuj
    IP: 45.83.xx4.xx7  #
    +19

    Rossmann ;)_gość

    07.02.2026, 20:35

    Ciekawe

    Czy Brzadkowski byłby w stanie obecnie zebrać taką rzeszę ludzi w jakiejkolwiek sprawie waznej dla miasta. Moze kontra panie prezydencie? Zapewne nie zawiedliby prezesi spółek, członkowie rad nadzorczych i inni beneficjenci tego chorego układu.

    Cytuj
    IP: 37.109.xx4.xx3  #
    +11

    Załatwił_gość

    07.02.2026, 21:17

    Kolegom

    Robotę i misję zakończył. O to chodziło.

    Cytuj
    IP: 37.109.xx4.xx3  #
    +18

    Prezydent jednokadencyjny_gość

    08.02.2026, 10:27

    Łukasz Brządkowski

    Słabo mu idzie. Ale kto poza zmanipulowaną młodzieżą myślał ze bedzie inaczej. Wpisywac sue kto?

    Cytuj
    IP: 31.175.xxx.xx0  #
    +10

    h_gość

    08.02.2026, 10:33

    o znowu afery w Tczewie

    Afera z przepłacony o 10 mln basenem gorszym niż w Skarszewach. Sprawa w-ce prezydent i Marcina K. Tutaj: tnij.tcz.pl/?u=ce3ac4

    Cytuj
    IP: 192.42.xx6.xx4  #
    +2

    Mąż Wrednej Baby_gość

    14.02.2026, 08:33

    Nie mam IP 185... coś tam, coś tam, ale się wypowiem. Jeszcze nikt nie obrócił przeciwko sobie i gminie Tczew tylu ludzi, co wójt gminy Tczew. A odnośnie prezydenta- musi zrozumieć, że gmina, to nie Rossmann.

    Cytuj
    IP: 192.166.xx4.xx0  #
  • +15

    ._gość

    07.02.2026, 16:21

    .

    Podobno straż pożarna jest apolityczna. Dlaczego zatem biorą udział w mundurach i wozach służbowych?

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx5.xx6  #
  • +24

    w_gość

    07.02.2026, 16:30

    Bo mogą i chcą. Maja prawo protestować. Wójt dba o OSP. Prezydent by sie skichal a by tskiego poparcia nie miał. Na dni Tczewa przyszlo 5 osób. Słownie 5. Plus radni. Brawa dla gminy. Prezydent mnie zawiódł. Ja 25 lat czekam na drogę i teraz on bedzie inwestował we wiochy? Niech się w głowę puknie

    Cytuj
    IP: 109.70.xx0.xxx  #
    +9

    GT_gość

    08.02.2026, 15:22

    "nie wiem więc sie wypowiem"

    Jakby się czytało i orientowało co się w otoczeniu dzieje to by się wiedziało że OCHOTNICZE Straże Pożarne dzialają jako stowarzyszenia więc obowiązują ich nieco inne zasady jak PSP - poza tym osłabienie gminy to też oslabienie finansowania takich jednostek i stąd ich obecność.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx2.xx1  #
    +1

    mooo_gość

    09.02.2026, 09:45

    Bo to było OSP - PSP jest apolityczne, OSP może robić co chce i jak chce w mundurach.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx9.xx4  #
    +5

    OSP_gość

    09.02.2026, 09:54

    Bo OSP zostaną zlikwidowane po włączeniu do miasta.

    Cytuj
    IP: 83.18.xx5.xx8  #
    +1

    Romulus_gość

    10.02.2026, 09:13

    Odp

    Bo.to.nasze.gminne.zdobyte.przez.nas.i.straż.też.społeczna.a.nie.na.etacie.troche.poczytać.i.wiesx.co.i.gdzie

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx2  #
  • +11

    Bdbs_gość

    07.02.2026, 16:27

    Brawo. Mega pokaz sily

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx8.xxx  #
  • +21

    No robi _gość

    07.02.2026, 16:36

    Wiesz. Dla mnie to jest szok. Mieszkam w Tczewie 45 lat. I ja nie mam kawałka chodnika a on bedzie w Rokitkach budował świetlicę za miliony? To przecież są jaja jakieś. I co ludzie do nas nie chcą. To po co nam to? Ktoś to rozumie?

    Cytuj
    IP: 45.141.xx5.xx5  #
    +11

    wujek_gość

    07.02.2026, 19:28

    Miasto ma większe podatki i gęstsze zagospodarowanie terenu, trochę zmian jest niekorzystnych dla gminy w porównaniu z miastem, coś czuję, że o chodzi o tereny i pieniądze.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx0.xx9  #
  • +8

    Kl_gość

    07.02.2026, 16:34

    Hasło "nie mieszkam na wsi" mówi samo za siebie - że chcą mieszkać w miescie???? A z innej beczki - w gminie są osoby, mieszkańcy, którxy chcą przyłączenia i dlaczego ich zdanie sie nie liczy? Dlaczego transparenty na urzedzie i autobusach są wydane z pieniędzy gminnych (podatków) nawet tych osób, które chcą przyłączenia do miasta. Dlaczego nikt nie liczy sie z ich zdaniem??

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx3.xx5  #
  • +19

    znzn_gość

    07.02.2026, 16:37

    To prezydent nie liczy sie ze zdaniem mieszkańców. Ktoś zapytał tczewiakow czy chcą przyłączenia terenów gminy? Nie. Ktoś pomyślał zeby dać nam dane do głosowania? Nie. Ja mam głosować a żadnych danych.

    Cytuj
    IP: 45.141.xx5.xx5  #
    +35

    racjonanu_gość

    07.02.2026, 16:43

    Mam tego prezydenta już serdecznie dość. Buta wyłazi z niego tak ze to mało powiedziane. Poprzedni prezydent był butny po 10 latach ale ten to dno. Nie dziwię sie ze ludzie protestowali dziś przeciw niemu. Sam bym poszedł ale byłem w pracy. Nie pamiętam strajków przeciwko poprzedniemu

    Cytuj
    IP: 45.80.xx8.xx7  #
    +5

    Xyz_gość

    07.02.2026, 18:05

    Calkowicie się z tym zgadzam. Każdy ma prawo mieć swoje zdanie i się wypowiedzieć a jak widać gmina wypowiada się za wszystkich jako przeciwników przyłączenia do Tczewa. Mam wrażenie że nie jest to pokazanie jakie to źle stać się teraz miastem a pokazanie jaki Prezydent jest zły, nieważne co robi, zrobi i zrobił. Widać tu osobiste pobudki. Dla jasności na razie nie jestem po żadnej ze stron ale każdemu z górą narzucanie jest alby był przeciwny, mam tu na myśli władze gminy. Jeśli tak dbają o mieszkańców to niech dadzą im wybor

    Cytuj
    IP: 83.21.xx1.xx5  #
    +11

    Gość_gość

    07.02.2026, 22:04

    A jak myślisz. Wiesz dlaczego ludzie ze wsi w większości nie chcą iść do miasta? Bo to się wiąże że wzrostem podatków które nie będą wykorzystane na ich byłych terenach tylko na terenach jakie miał Tczew przed powiększeniem

    Cytuj
    IP: 185.167.xx4.xx5  #
  • +29

    tru_gość

    07.02.2026, 16:34

    Prezydent to porażka.

    Odpowiedz
    IP: 185.207.xx7.xx6  #
  • -17

    Tom_gość

    07.02.2026, 16:36

    Jakoś mnie to niespecjalnie obchodziło ale za obudzenie mi dziciaka po obiedzie to mam nadzieję, ze przyłaczą was do tcz. A i paru gwoździ w kukurydzy życzę sp***inom w traktorach.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx2.xx9  #
  • +12

    Bdb_gość

    07.02.2026, 19:02

    Nie skichaj sie. Prawo do protestu ma kazdy i twoje dziecko nie jest pępkiem świata. Trzeba było zamieszkać na wsi to byś miał spokój. Przyzwyczajaj sie ze tskienprotesty beda co tydzień jak ich włączymy do moasta

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx8  #

    Ha_gość

    08.02.2026, 20:51

    Ha

    I bedziess miec codziennie te protesty.

    Cytuj
    IP: 185.167.xx3.xx5  #

    Romulus_gość_gość

    10.02.2026, 09:20

    Ham.z.miasta

    Cytuj
    IP: 37.47.xx8.xx2  #
  • +15

    lcucy_gość

    07.02.2026, 16:40

    A ta przyczepka miasta to legalnie stoi? Ogolnie marsz klasa. Nigdy w życiu w tym tczewie nie widziałem takiej manifestacji. W starogardzie sobie robie zakupy, lecze sie itp. Tu nie ma nic

    Odpowiedz
    IP: 51.15.xx5.xx1  #
  • -6

    Haha_gość

    07.02.2026, 16:40

    No rzeczywiście tłumy, wiecej ludzi w jednym bloku na rokitkach mieszka. Inna spraw to po ch... trabicie ludziom pod oknami, jedzcie sobie pod urzad trabic. Co wam zrobili mieszkancy? Banda kretynow!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx7  #
  • +5

    Olcia_gość_gość

    07.02.2026, 18:15

    Nooo

    Komentarz godny miszczucha. Dlatego wolę być wsiokiem

    Cytuj
    IP: 37.47.xx1.xx4  #
    -7

    Kolo_gość

    07.02.2026, 22:02

    Kretyn ty jesteś. Wiesz co to jest protest? Nie ? To się doucz baranie. A mogę iść o zakład że tam na pewno nie mieszkasz,tylko pijesz bo chcesz poczuć się ważnym.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx5.xx1  #
  • +19

    pap23Zbig_gość

    07.02.2026, 16:42

    Serio. Co mnie mieszkańca Czyżykowa obchodzi baldowo??? Może warto pierw zrobić konsultacje z mieszkańcami. ( mozna nic nie stoi na przeszkpdzieL a potem zaczynać procedurę. Mieszkańcy Tczewa NIE chcemy wiosek do miasta. Oni nas też nie chcą. Więc heloł

    Odpowiedz
    IP: 185.93.xx9.xx6  #
  • +5

    Wr_gość

    07.02.2026, 18:18

    ...

    Czyżykowo też było wioską, którą włączono do miasta. I jej mieszkańcy nie mogli się sami zdecydować, bo raz chcieli a raz nie. W końcu ktoś za nich zdecydował. A Bałdowo, które Cię nie obchodzi było do 1908 r. razem z Knybawą częścią wójtostwa czyżykowskiego.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx6.xx9  #
    +1

    Rowerowy_johny_gość_gość_gość

    08.02.2026, 20:59

    No właśnie, Bałdowo i Knybawa.....

    .....powinno wrócić do macierzy.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx2  #
  • -2

    Dabrowka_gość

    07.02.2026, 16:44

    ""Nie chcemy do miasta dlatego protestujemy w mieście. W tym samym mieście w którym robimy zakupy, pracujemy, uczymy się, leczymy, zdradzamy żony i mężów, ale nie chcemy do miasta". Fajny ten protest, taki nie za mądry."

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx1.xx9  #
  • -3

    wujo_gość

    07.02.2026, 19:32

    A Ty pijesz mleko ze wsi, jesz mąkę ze wsi, więc dlaczego to robisz? Mieszkańcy gminy mają prawo protestować i słusznie, bo wpisanie im miasta, to inne zasady opodatkowania i zarządzania terenem, więc nie chcą tego bałaganu jak w mieście. Jak miastowego nie stać na dom i siedzi w kurniku, to jego sprawa, ale nie ma prawa zabraniać ludziom mieć głos. Więc zrezygnuj z bułeczek, makaroników, chlebka, warzywek i innych produktów, które powstają poza miastem.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx0.xx9  #

    do wujo_gość

    09.02.2026, 09:49

    I tak to o czym piszesz większość kupuje z wielkich korporacji. A gdybyśmy zrezygnowali z rolnych produktów bezpośrednio od rolnika, to by ci rolnicy upadli i skończyli pod mostem. Więc działa to w obie strony. Co za problem, gdyby rolnik z polem miał być w mieście terytorialnie? Żaden. Dla mieszkańców miasta nic się nie zmieni, dla mieszkańców wsi tylko się nieco poprawi. Tak naprawdę to gmina walczy o wpływy z podatków i dotacji. Jak odejdzie to co chce zabrać Tczew od gminy, to wszystko tam padnie jak rażone gromem - a przynajmniej to co z wójtem jest powiązane. A ludzi nie było tak wielu - maks 80, kamery i zdjęcia są tak robione, żeby zawyżać sztucznie liczbę.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx9.xx4  #
  • +10

    Dabrowka_gość_gość

    07.02.2026, 16:52

    ""Nie chcemy do miasta dlatego protestujemy w mieście. W tym samym mieście w którym robimy zakupy, pracujemy, uczymy się, leczymy, zdradzamy żony i mężów, ale nie chcemy do miasta". Fajny ten protest, taki nie za mądry."

    ...Nie za mądry, to jesteś Ty. Gdziem mamy manifestować, we własnych miejscowościach, gdzie jest zgodność co do przynależności? A wiesz, do kogo należą jednostki typu szkoła ponadpodstawowa ( do podstawowych to Tczew wozi da Dąbrówki), szpitale?...do powiatu i z niego są finansowane. Do zakładów pracy powiadasz, pewnie masz rację...a ilu Tczewian pracuje w zakładach na Rokickiej? A Twojej żony/ męża...nie chcę...i nie chce do Tczewa.

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx1.xx9  #
  • Gość _gość

    08.02.2026, 00:00

    Macie dworzec na Rokitkach, czemu go nie rozbudujecje, czemu nie załatwicie tam np. Pendolino? Czemu nie wybudujecje szpitali macie przecież tereny? Dlaczego nie postawicie porządnej uczelni ? BO TO JEST SZEREG PROCEDUR WNIOSKÓW I ZAŁATWIANIA A WY WOLICIE "NA SĘPA" bo po co jak TCZEWIACY za was to załatwią LEPIEJ POD SKLEPEM Z SASIADEM WINKO WYPIĆ.

    Cytuj
    IP: 37.109.xx3.xx6  #
    +5

    Ns_gość

    08.02.2026, 14:27

    A czemu tczew nie zbuduje szpitala ? Czemu tczew nie zbuduje chociażby przychodni? Czemu tczew nie zbuduje dworca? Czemu tczew nie zbuduje sam węzła transprotowego? Wiesz czemu? Bo to nie są zadania miasta ani gminy jelopie

    Cytuj
    IP: 185.167.xx5.xx8  #
  • He_gość

    07.02.2026, 16:59

    He

    "Bo mogą i chcą. Maja prawo protestować. Wójt dba o OSP. Prezydent by sie skichal a by tskiego poparcia nie miał. Na dni Tczewa przyszlo 5 osób. Słownie 5. Plus radni. Brawa dla gminy. Prezydent mnie zawiódł. Ja 25 lat czekam na drogę i teraz on bedzie inwestował we wiochy? Niech się w głowę puknie"

    Mogą i chcą ale prywatnie.

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx5.xx7  #
  • -14

    Prawak_gość

    07.02.2026, 17:03

    Wojt na Prezydenta

    My prawaki od Grzegorza, Konfederacji popoerami wójta. Czlowiek z Bogem na ustach, bez afer, czysty jak łza, wmawiaja mu milicjanta i nepotyzm ale to nieprawda. Przyciagnal do Siebie elite urzednikow miasta, Krzysztofa i innych to co pozostalo to szkoda gadac,jsk by zostal Prezydentem pohodnil by lewakow, platformersow. Wojt z Konfa my z Wojtem. Precz z lewactwem.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx6  #
  • +11

    Dar_gość

    07.02.2026, 21:45

    Ale kłamstwa!! Pracował w drogówce nikomu nie przepuścił...biednych karał,a za łapówki od bogatych wybudował posiadłość i stadninę w Szczerbięcinie. Bardzo wiele osób przez niego cierpiało. Dziwię się,że może patrzeć w lustro na siebie...Bóg zostawił go na poprawę i boleśnie doświadczył...niestety nie wyciągnął właściwych wniosków.

    Cytuj
    IP: 31.175.xx2.xx6  #
    +2

    Wr_gość

    09.02.2026, 09:40

    @Dar

    A nie zwróciłeś uwagi, że komentarz Prawaka to była po prostu prowokacja, mająca na celu utożsamienie wójta ze środowiskami ultraprawicowymi? Fakt, że Konfa popiera sprzeciw gminy i już łatwo o takie fake newsy. Paradoksalnie, podobne komentarze pojawiały się w czasach kampanii prezydenckiej, gdzie była z kolei próba pokazania związku obecnego prezydenta Brządkowskiego z Konfederacją, Młodzieżą Wszechpolską itp. Te same argumenty o lewakach itd. I tak to się kręci.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx6.xx9  #
  • +5

    gffffg_gość

    07.02.2026, 17:05

    Wprowadzić płatny wjazd do miasta aut tych co się nie rozliczają z podatkow w tczewie.Dość korków i niszczenia dróg w mieście.

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx4.xx1  #
  • +10

    Mentos_gość

    07.02.2026, 21:15

    Mhm

    No to za wyjazd z tczewa opłaty za drogi gminne... jak bedziesz jechał na zakupy go gdańska, starogardu... doajzd do autostrady tez gminny cyk 5zł za twój wyjazd... Jak pojedziesz nad jeziorko czy do lasu, pojdziesz na spacerek też opłata... normalny jesteś? Może też jak ktos przez granice kraju przejedzie to go opłatami cyk...

    Cytuj
    IP: 83.20.xx4.xx8  #
    +15

    Gosc_gość

    07.02.2026, 21:41

    Tczew to jedyne miasto na świecie, które walczyć bedzie z napływem turystow

    Cytuj
    IP: 83.8.xx1.xx2  #
    +6

    Obcy_gość

    08.02.2026, 23:00

    Korki w Tczewie

    Korki na ulicach w Tczewie są dlatego, że decyzje dot. rozwiązywania problemów komunikacyjnych (wzrastająca ciągle ilość aut) podejmują osoby nie mające o tym pojęcia. Odrobina pomyślunku, mądrze wydane pieniążki i korków nie na przez lata. Ale po co ? Niech łażą pieszo. W godzinach szczytu pieszo jest szybciej niż samochodem/autobusem.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx2.xx5  #
    +3

    hehe_gość

    09.02.2026, 10:00

    Super, ale z wzajemnością ;-) Z Tczewa nie da się wydostać bez przejazdu przez gminę wiejską. Może jakąś blokadę wprowadzimy jak brządkowski nie odpuści?

    Cytuj
    IP: 83.18.xx5.xx8  #
    +3

    wieśniak_gość

    09.02.2026, 10:27

    OK ale wtedy gmina wprowadzi blokadę miasta ;-)

    Cytuj
    IP: 83.18.xx5.xx8  #
  • +10

    Grypa A_gość

    07.02.2026, 17:06

    Nie o inwestycje chodzi

    "(...) Prezydent mnie zawiódł. Ja 25 lat czekam na drogę i teraz on bedzie inwestował we wiochy? Niech się w głowę puknie"

    Nie, nie bedzie inwestował we wiochy - mazamiar je wydoić :)))

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx3.xx0  #
  • -5

    ala_gość

    09.02.2026, 13:48

    pomyśl

    z podatków do Tczewa trafi 30 mln, nawet jak połowę zainwestuje w te osiadla to oni otrzymają 5 x tyle co dotychczas dawał im wójt i wiele inwestycji ruszy do przodu, a pozostałe 15 mln. to jest na twoja droga i tak co roku.

    Cytuj
    IP: 192.42.xx6.xx2  #
  • kraj iks de_gość

    07.02.2026, 17:20

    a

    gdzie ja mieszkam to jest jakaś aberracja. kraj iks de. jak chcecie mieszkać na wsi to sobie mieszkajcie i nie korzystajcie z rzeczy znajdujących się w mieście. Tczew jest jednym z najgęściej zaludnionych miast w Polsce i podejrzewam, że 3/4 ludzi którzy tam szli w pochodzie nie zna mechanizmów gospodarczo prawno ekonomicznych, które stoją za poszerzeniem miasta. jak zwykle siedzący na stołkach próbują zaciągnąć masy i wmówić im jakieś emocjonalne pierdoły.

    Odpowiedz
    IP: 31.135.xx5.xx8  #
  • +9

    Olcia_gość_gość_gość

    07.02.2026, 18:22

    Tak

    To Ty nie jedz chlebka ze zboża bo rośnie na wsi , a i kurka i świnka też są z tąd. A zakupy to chyba się cieszycie, że u was robione. Autobusy? A kto kazał dla wszystkich darmowe robić trzeba było tylko na mieszkańców tczewa. Szkoły? A subwencja to nie za uczniem płynie? Jeśli ktoś na tym traci to Szkoły gminne. Aaaa karta mieszkańca? Jak idę na basen to też dla Was lepiej bo place całość. Więc argumentmenty z bagna

    Cytuj
    IP: 37.47.xx1.xx4  #
  • +13

    Rece opadajo_gość

    07.02.2026, 17:21

    Wg mnie jesli nie dojdzie do wlaczenia nowych terenow do miasta, to nasze Tczewskie władze powinny miedzy innymi przywrocic oplaty na bilety komunikacyjne dla osob ktore nie posiadaja karty mieszkanca. Jako mieszkancy sponsorujemy okolicze miejscowosci w transporcie miejskim i nic z tego nie mamy. Kasa z biletow powinna trafiac do kasy UM aby pokrywac koszta darmowej komunikacji Tczewian z karta mieszkanca.

    Odpowiedz
    IP: 195.128.xx0.xx3  #
  • +1

    Gość _gość_gość_gość

    07.02.2026, 18:33

    Racja

    Wprowadzić bilety na te zaszczane autobusy miejskie , i postawić kasę biletową Państwu z miasta którzy chcą dojechać np do autostrady , i dodatkowe opłaty dla miastowych co na wieś dzieci do szkoły wożą , a zapomniał bym na imprezach gminnych też automaty z biletami postawić bo Tczewian na nich więcej niż w Sobótki na bulwarze

    Cytuj
    IP: 83.20.xx8.xx8  #

    Komunikacja _gość

    07.02.2026, 21:49

    Komunikacja

    Po pierwsze największym idiotyzmem jest darmowa komunikacja. W żadnym miescie to się nie sprawdziło. Masz pojęcie, że ty za to płacisz pomimo, że jest to "darmowe". Autobusy zapchane, bo ludzie urządzają sobie wycieczki albo podwozki do sklepu gdzie dzieli to jeden przystanek. Druga sprawa, nie masz karty mieszkańca, to nie jedziesz. Kolejne koszty, wydruk biletów, obsługa kierowcy, kanary. Chłopie to są koszty, ty myślisz, że nikt sobie tego nie przekalkulował?

    Cytuj
    IP: 79.163.xx7.xx1  #
    +1

    Rece opadajo_gość

    09.02.2026, 12:02

    Do gosc gosc... Widze ze juz przywlaszczasz sobie drogi powiatowe pod gmine. Do autostrad i innych miejsc prowadza drogi powiatowe lub krajowe, a nie gminne. Widac ze znajomosc prawa, prawa wlasnosci i odpowiedzialnosci kuleje.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx5.xx9  #
  • +13

    GłosRozsądku_gość

    07.02.2026, 17:29

    Jedność jest, ale czy w najważniejszych

    Widać, że gdy chodzi o sprawy lokalne, potrafimy się zjednoczyć i wyjść na ulice - i to budzi szacunek, bo pokazuje, że społeczność żyje i potrafi działać razem. Szkoda tylko, że takiej samej mobilizacji nie było w momentach, gdy wprowadzano decyzje mające realny wpływ na codzienne koszty życia, jak ETS czy Zielony Ład. Wtedy ulice były puste, choć skutki tych zmian odczuje każdy - w rachunkach, cenach energii i ogrzewania. To pokazuje, że jako społeczeństwo potrafimy się zebrać, tylko nie zawsze wtedy, gdy stawka jest największa. Może czas zacząć reagować nie dopiero na to, co blisko i tuż przed oczami, ale też na to, co długofalowo dotyczy nas wszystkich.

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx5.xx8  #
  • +16

    GłosRozsądku_gość

    07.02.2026, 17:34

    Walka trwa...

    Patrząc z boku, coraz bardziej wygląda to na kolejną zwykłą potyczkę urzędników - jedni kontra drudzy, przepychanki, stanowiska, transparenty i wzajemne udowadnianie racji. Problem w tym, że to wszystko dzieje się kosztem zwykłych mieszkańców, czyli podatników, którzy za to płacą i jednocześnie są wciągani w spór, którego nie są autorami. Zamiast realnej rozmowy i spokojnego wypracowania rozwiązania, mamy walkę na symbole i hasła. A przecież dla większości ludzi najważniejsze jest normalne życie, rachunki, drogi, szkoły i przyszłość ich miejsca zamieszkania - a nie to, kto komu politycznie "udowodni swoje".

    Odpowiedz
    IP: 79.186.xx5.xx8  #
  • +3

    Dar_gość

    07.02.2026, 21:50

    Pięknie i mądrze napisane. Dla wielu ludzi bez znaczenia jest kto będzie u władzy.

    Cytuj
    IP: 31.175.xx2.xx6  #
  • +16

    tak dla miasta_gość

    07.02.2026, 17:35

    Maszynka propagandowa Augustyniaka już działa i nabija kolejny dzień te same komentarze, pocieszni ludzie. W marszu szli pracownicy Urzędu Gminy i zależne od niego finansowo grupki - KGW, OSP i GT-KOM. Typowa pokazówka. :D A że starosta jest obrażony na prezydenta? To było wiadomo od początku, przecież starosta jest z opcji która straciła władzę w mieście. PnP pokazuje że władza i zemsta jest dla nich ważniejsza niż rozwój miasta, mnie to nie dziwi. A teraz do roboty, minusujcie bo wójt płaci i wymaga.

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx2.xx3  #
  • +9

    Kgw_gość

    07.02.2026, 21:46

    KGW finansowane są bezpośrednio z Ministerstwa Rolnictwa nie przez Wojta. Nie ma to jak miejska mentalność.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx1.xx2  #
  • -1

    Sławek_Vetrex_gość

    07.02.2026, 17:35

    Nie do miasta

    Też byłem na marszu:):)

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx7.xx4  #
  • -8

    .._gość

    07.02.2026, 18:37

    ..

    ..faktycznie byłeś, mocno śmierdziało...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx2  #
  • +2

    Ebi_gość_gość

    07.02.2026, 17:50

    Czemu wiesniacy przyjechali na protest do miasta? Powinni protestowac u siebie na wsi...

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx5.xx5  #
  • +1

    wieśniak_gość

    09.02.2026, 10:03

    Protestujemy w mieście bo to miasto chce nas siłą przejąć pacanie.

    Cytuj
    IP: 83.18.xx5.xx8  #
  • +2

    Ja_gość

    07.02.2026, 17:56

    Aha

    ""Nie chcemy do miasta dlatego protestujemy w mieście. W tym samym mieście w którym robimy zakupy, pracujemy, uczymy się, leczymy, zdradzamy żony i mężów, ale nie chcemy do miasta". Fajny ten protest, taki nie za mądry."

    Zdradzasz w Tczewie?z kim?

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx1.xx0  #
  • wiesniak_gość

    11.02.2026, 22:07

    z twoją starą

    Cytuj
    IP: 185.167.xx4.xx6  #
  • +11

    Często Czytam Czytadła_gość

    07.02.2026, 18:47

    polityka, politycy

    Artykuł stary, Wójt wtedy miał inne zdanie ;- ) PNP inne zdanie, Krzysiek gdzie indziej pracował, Starosta był inny, kto inny siedział w Sejmie, miasto teraz źle to rozegrało choć ma rację, powinno być większe, zabrakło tego czegoś co miał Odya, stracił Pobłocki a nowi za szybko zaczęli jak kończył Pobłocki. Wójt też niech spojrzy w lustro czasami. tnij.tcz.pl/?u=b412d1

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx6  #
  • +15

    Orientująca się _gość

    07.02.2026, 20:31

    Bo wy nie znacie szczegółów.

    Augustyniak dawał zielone na oddanie Rokitek, w zamian za dawny budynek sądu na Kołłątaja, tylko, że Mirek stwierdził, że on chce i Rokitki i kasę za budynek + jeszcze chciał przejąć obecny budynek urzędu gminy przy straży pożarnej. Zapytajcie dwóch łysych kolegów, których wójt wyrzucił w 2022 to wam powiedzą. Teraz po prostu prawdopodobnie w wyniku kolejnych kredytów zaciąganych przez gminę i braku "czegoś na zamianę" ze strony miasta jest taki opór ze strony gminy, bo mieszkańcy to tam są na ostatnim miejscu, jak wszędzie. A jeszcze co do marszu, to ładnie to wygląda, ale tło jest inne - pracownicy, spółka gmina, OSP, KGW zostali oddelegowani w ramach polecenia służbowego wraz z rodzinami do uczestnictwa, bo inaczej kranik z pieniędzmi zostanie zakręcony. Jak nie wierzycie to obejrzyjcie sobie pierwszą sesję rady gminy po wyborach 2024 - jakie stwierdzenia tam padają w stosunku do radnych z opozycji. Mnie tylko dziwi, że Pan Radny Kajzer tak mocno krytykujący PRL i komunizm w Polsce w komentarzach na FB, idzie ramię w ramię z byłym "żołnierzem" poprzedniego systemu należącym do Zmotoryzowanych Odwodów Milicji Obywatelskiej (ZOMO), którzy za pomocą białych pałek pacyfikowali opozycję, która chciała demokracji, ale jak widać podwójne standardy w gminie to codzienność.

    Cytuj
    IP: 77.111.xx6.xx8  #
    -4

    Ale bzdura_gość

    08.02.2026, 19:41

    Ty orientujecie się to bredzisz jak potłuczona. Rokitki to najbardziej dochodowy obszar gminy

    Cytuj
    IP: 46.112.xx0.xx7  #
    +1

    Mieszkaniec Rokitek_gość

    09.02.2026, 08:34

    No pięknie

    Skoro najbardziej dochodowa, to dlaczego tak mało w nią inwestuje gmina ? Dlatego pewnie nie chcą przedstawić twardych liczb w swojej śmiesznej ulotce, bo by wyszło, że Rokitki generują 20% przychodów do gminy, a na inwestycje dostają 2% i wtedy nawet tzw. "stare Rokitki" byłby za przyłączeniem do miasta.

    Cytuj
    IP: 77.111.xx6.xx8  #
  • +4

    Xxx_gość

    07.02.2026, 19:01

    Ankieta?- jaka ankieta???

    "To prezydent nie liczy sie ze zdaniem mieszkańców. Ktoś zapytał tczewiakow czy chcą przyłączenia terenów gminy? Nie. Ktoś pomyślał zeby dać nam dane do głosowania? Nie. Ja mam głosować a żadnych danych."

    "To jest jawna manipulacja, a nie żadna ankieta. Skoro do głosowania wystarczy znać czyjeś nazwisko i adres, to każdy może bez problemu głosować za innych i fałszować wyniki. Bez żadnej realnej weryfikacji te wyniki są kompletnie niewiarygodne i można je sobie zwyczajnie 'wyklikać'. A potem miasto będzie to przedstawiać jako głos mieszkańców. To wygląda jak celowo ustawiony mechanizm, żeby później móc powiedzieć: ludzie poparli, mimo że nikt tego nie kontroluje. Tak się robi fikcyjne konsultacje pod z góry ustalony wynik. Jeśli miasto chce robić wiarygodne konsultacje, to powinno wprowadzić normalną weryfikację mieszkańców - logowanie przez Profil Zaufany / mObywatel, ewentualnie jednorazowy kod SMS lub kod wysyłany listownie na adres zameldowania. Nawet podstawowe rozwiązanie typu podanie np. ostatnich cyfr PESEL + potwierdzenie kodem byłoby lepsze niż to, co jest teraz. Bez tego nie ma żadnej pewności, że głos oddała właściwa osoba, a nie sąsiad czy ktoś przypadkowy. W obecnej formie ta ankieta nie ma żadnej wartości."

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx5.xx9  #
  • +1

    W_gość

    07.02.2026, 19:05

    Nie do miasta

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx5.xx8  #
  • -1

    zainteresowany_gość

    07.02.2026, 19:19

    a ja mam to w De.....

    Odpowiedz
    IP: 89.64.xx9.xx3  #
  • +1

    kebaby_gość

    07.02.2026, 19:51

    kebab

    sto lat temu ludzie też nie chcieli samochodów, chceli jeżdzić na koniach bryczką, wiochmeny w końcu będziecie mieli cywilzację i kebaby, ile bacie kebabów na rokitkach?

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx3  #
  • Walesowa_gość

    07.02.2026, 20:57

    Nie do miasta

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx5.xx8  #
  • -1

    Ciekawy _gość

    07.02.2026, 21:02

    Radować się!

    A oni wyglądają jakby wszyscy z Pierdziszewa przyjechali....u nich w Pierdziszewie, rozumiesz? Ja jestem z miasta- to widać, jestem z miasta- to słychać, jestem z miasta- to widać, słychać i czuć. A oni z Pierdziszewa......co tu by zaśpiewać?

    Odpowiedz
    IP: 46.205.xx9.xx3  #
  • -4

    Gość _gość_gość_gość

    07.02.2026, 22:22

    Wjedź do Tczewa od strony Stanisławia , to poczujesz Zapach Tczewa Wieśniaku z Miasta

    Cytuj
    IP: 83.20.xx8.xx8  #
  • +24

    Proxx_gość

    07.02.2026, 21:22

    Warto przypomniec ze to Gmina uwaliła Fundusz Sołecki w Bałdowie na 2026. To Gmina nie dopilnowała realizacji projektu kanalizacji w Knybawie. Gmina również nie potrafi postawić kilku lamp w Bałdowie aby było bezpieczniej. Gmina mimo wielu prósb mieszkańcow nie chce oswietlic Spacerowej w Knybawie dla spacerowiczow i biegaczy. Droga łącząca Bałdowo z Knybawą woła o pilny remont. Gmina powinna przestac mowic w imieniu wszystkich mieszkacow tylko wziac sie do roboty. Wydac 30 tys na baner potrafia a 3 lamp postawic juz nie.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx7  #
  • +1

    kolo_gość_gość

    09.02.2026, 10:05

    W ramach kompromisu Bałdowo niech sobie idzie do Tczewa. Czekam aż brządkowski wam te wszystkie inwestycje zrobi buahahaha

    Cytuj
    IP: 83.18.xx5.xx8  #
    +2

    Jan_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    10.02.2026, 16:46

    do proxx

    Masz rację Gmina nie potrafi lub nie chce pobudować chodnika łączącego Bałdowo z ul bałdowską , tam iść szczególnie nocą to jest koszmar ,ale na opłacanie imprez dla Koła Gospodyń w restauracji u Rezmera to są pieniądze Te imprezy w 100 % finansuje Gmina Poprzedni prezydent obiecywał ale słowa nie dotrzymał Mieszkańcy Bałdowa przyłączenia nie chcą ale chodnik to ma im wybudować Miasto

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • truda_gość

    07.02.2026, 21:25

    nie dziwie sie, że od razu po marszu włodarze sąsiedniego gmachu się zebrali i ustalali co dalej. widać że gmina tczew to jest kurna KLASA !!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx5.xx8  #
  • +12

    Dariusz_gość

    07.02.2026, 21:31

    Jakby odjąć radnych z rodzinami,którzy co mc otrzymują diety 2,2tys zł bez podatku,bez składek plus dodatkowo za każdą radę i bycie członkiem czy przewodniczącym w komisjach gminnych dodatkowe pieniądze,odjąć sołtysów z rodzinami,którzy również pobierają diety z gminy i dodatki za każde posiedzenie ponad 1tys,odjąć pracowników urzędu,KGW finansowane oraz straż to mało byłoby samych mieszkańców...bo nam wszystko jedno kto jest u władzy i tak nic z tego nie mamy. A gdzie wójt??? Wszystko robi za niego pani Kusio...marsz powinien być za odwołaniem wójta chorego i niedołężnego i objęciem stanowiska przez panią Katarzynę. Dzisiaj wieśniacy to w większości mądrzy,wykształceni ludzie a nie ciemnogród,który myśli,że władza,radni i sołtysi pracują społecznie dla ludzi za darmo,bo to bzdura.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx2.xx6  #
  • +4

    obserwator_gość

    09.02.2026, 10:10

    diety gminne

    Trzeba dodać, że zmniejszenie ilości mieszkańców w gminie, spowoduje zmniejszenie zarobków i diet. Zmniejszenie ilości mieszkańców poniżej 15.000 spowoduje zmniejszenie zarobków wójta, z-ca wójta, skarbik oraz zmniejszenie diet wszystkich radnych a także przewodniczącej i z-ca przewodniczącego. Dla niektórych z nich to jedyne źródło utrzymania. Stąd taki krzyk i zacietrzewienie. Wójt w chwili obecnej ma zarobki na poziomie Prezydenta Warszawy.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx8.xx6  #
  • +1

    B._gość

    08.02.2026, 04:21

    Truda, ta mnogość wykrzykników.

    Ta mnogość wykrzykników wskazuje na to, że tynie masz pojęcia o klasie.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx4.xx4  #
  • +3

    No _gość

    08.02.2026, 06:47

    "Wjedź do Tczewa od strony Stanisławia , to poczujesz Zapach Tczewa Wieśniaku z Miasta"

    No fakt. Jakubek z zuosu znacznie poprawia standard życia w Tczewie

    Odpowiedz
    IP: 37.109.xx4.xx3  #
  • Taaaa_gość

    08.02.2026, 14:31

    Prezes zuos

    Dba o wizerunek tego grajdołu. A prezydent mu przyklaskuje.

    Cytuj
    IP: 37.109.xx4.xx3  #
  • psychodeliczny pociągowy_gość

    08.02.2026, 07:21

    ""Nie chcemy do miasta dlatego protestujemy w mieście. W tym samym mieście w którym robimy zakupy, pracujemy, uczymy się, leczymy, zdradzamy żony i mężów, ale nie chcemy do miasta". Fajny ten protest, taki nie za mądry."

    To jak do takiej narracji odnosić zabiegi miasta o lepszy dojazd do trójmiasta nocą i nie tylko aby mieszkańcy Tczewa mogli korzystać z oferty 3miastoCity, czy to już zdrada czy brak logiki?

    Odpowiedz
    IP: 188.47.xx4.xx3  #
  • -1

    qq_gość

    08.02.2026, 08:53

    wieśniaki mogli się przejechać raz do miasta i chociaż pospacerować. lekarz-miasto, sklepy-miasto, szkoły-miasto, zajęcia pozalekcyjne-miasto...ale podatki to na wsi bo jestem cwaniak....buraki jedne....widać codziennie ile wieśniaków rano przyjezdza latochami z bałdowa i wysiada pod lidelkiem :)

    Odpowiedz
    IP: 169.150.xx8.xx8  #
  • +2

    Xxx_gość

    08.02.2026, 09:02

    Biedacy to nie brali w tym udziału tylko rolnicy z ciągnikami od pół miliona w wzwyż i ludzie mający własną działalność, bo najbiedniejsza warstwa społeczeństwa na tym skorzysta że do miasta zostaną dołączeni

    Odpowiedz
    IP: 88.156.xx0.xx0  #
  • +1

    U gość_gość

    08.02.2026, 10:04

    No i właśnie o to ruskim chodzi. Polaczków trzeba skłócić. Kłócą się na górze, kłócą się na dole.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx3  #
  • +11

    gość_gość

    08.02.2026, 10:51

    basen

    niech prezydent rękami prezesika basenu przestanie zmuszać ratowników do podpisywania oświadczeń, że chcą pracować na zlecenie. Kto nie podpisuje traci pracę!!!!!!!! To przestępstwo!!

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx9  #
  • +3

    Ll_gość

    08.02.2026, 17:46

    Bo wszyscy chcieli kapitalizmu, a teraz zdziwienie, że umowy takie, jakie opłacają się Firmie. Takie myślenie to tylko może być w budżetówce.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx1.xx1  #
  • gosc_gość

    08.02.2026, 11:12

    marsz

    BO W TYM CZEWIE PELNYM FALSZYWYCH LUDZI WSZYSTKO SIE ZWIJA A TAK POZATYM PRZYDALOBY SIE WIECEJ POLOTU I FINEZJI W TYM SMUTNYM JAK P***A MIESCIE

    Odpowiedz
    IP: 88.156.xx2.xx2  #
  • +2

    Bodo_gość

    08.02.2026, 11:20

    Media

    "Lokalne media, wiceprezes dba o przekaz."

    Dlatego nie chodzi o media lokalne jak wszystkie tczewskie przychylne tylko prezydentowi a o telewizję i internet,które pokazałyby jakie bzdury plecie. Jest uwaga, interwencja oraz inne programy które na pewno bardzo chętnie by to nagłośniły, ciekawe co wtedy miałby do powiedzenia

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx2.xx8  #
  • +2

    _gość

    08.02.2026, 11:35

    Bober znów odwalił manianę !

    Wyprowadził ludzi na ulicę ale już odwagi zabrakło żeby wyjść i porozmawiać ! Ps. co tam słychać panie bober w rossmannie?

    Odpowiedz
    IP: 93.159.xxx.xx9  #
  • +1

    Wizjoner z Gnojewa _gość

    08.02.2026, 13:14

    Już niedługo to będzie bez znaczenia.

    Ten spór wygaśnie jak życie wielu ludzi. Nie będzie miast, wsi, a ci, którzy przeżyją chować będą się pod ziemią. Fałszywi prorocy prowadzą Was ku zagładzie. Nadchodzi czas ostateczny. Niebawem ziścić się proroctwo zapisane w księdze.

    Odpowiedz
    IP: 185.47.xx5.xx9  #
  • -5

    Pan Winnicy_gość_gość

    08.02.2026, 13:44

    Gminna rota

    Nie rzucim ziemi skąd nasz ród Nie damy pogrześć mowy Gminny my naród gminny lud Gminny szczep rokitkowy Nie będzie Bober pluł nam w twarz...

    Odpowiedz
    IP: 93.159.xx2.xx0  #
  • +3

    Gość_gość

    08.02.2026, 14:13

    Mieszkańcy gminy

    Każdy, kto decyduje się zamieszkać na wsi, powinien podpisać zgodę na warunki panujące na wsi, oraz zobowiązanie, że nie będzie z tego tytułu rościł pretensji. Gminy mają swoje samorządy i prawa, miasto, czy powiat ma obowiązek to uszanować. Czasy komuny już minęły, gdzie wszystko było załatwiane odgórnie. Dla ścisłości jestem mieszkańcem miasta.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx5  #
  • ..`..`_gość

    08.02.2026, 17:16

    .

    "Jakby się czytało i orientowało co się w otoczeniu dzieje to by się wiedziało że OCHOTNICZE Straże Pożarne dzialają jako stowarzyszenia więc obowiązują ich nieco inne zasady jak PSP - poza tym osłabienie gminy to też oslabienie finansowania takich jednostek i stąd ich obecność."

    ..większość wozów posiada dofinansowanie do zakupu z rządowych dotacji, czytaj z podatków które płacimy na co dzień, wszyscy...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2  #
  • +3

    Ww_gość

    08.02.2026, 19:15

    No i? Większość inwestycji zbtczewie ma dofinansowanie z UE i rzadu

    Cytuj
    IP: 31.175.xx6.xx2  #
  • +4

    I rolnicy _gość

    08.02.2026, 17:46

    I rolnicy z ciągnikami za miliony

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx1  #
  • -2

    W_gość

    08.02.2026, 19:15

    No rolnicy to sprawnie działający przedsiębiorcy korzystający ze środków. Sprawnie zarządzający swoimi zakładami. Co w tym zlego?

    Cytuj
    IP: 31.175.xx6.xx2  #
  • baba_gość_gość_gość

    08.02.2026, 18:35

    Autobus

    I zólty autobus byl z BERLINA ha ha ha

    Odpowiedz
    IP: 84.158.xx6.xx8  #
  • +6

    B._gość_gość

    08.02.2026, 18:35

    Rozmodleni , rozśpiewani.

    Ktoś tu przywołał Rotę. Nie wiem, co zrobisz z wiadomością, iż Konopnicka przez wiele lat żyła z kobietą. Pewnie jak zawsze, uznasz że to kłamstwo.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx4.xx4  #
  • -1

    Kolop_gość

    08.02.2026, 19:12

    ""Nie chcemy do miasta dlatego protestujemy w mieście. W tym samym mieście w którym robimy zakupy, pracujemy, uczymy się, leczymy, zdradzamy żony i mężów, ale nie chcemy do miasta". Fajny ten protest, taki nie za mądry."

    Jacy wyborcy,taki prezydent.

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx5.xx1  #
  • +2

    Człowiek z gminu_gość

    08.02.2026, 20:21

    Pomówienia

    "(...)a za łapówki od bogatych wybudował posiadłość i stadninę w Szczerbięcinie (...)"

    Z dowodami proszę pilnie do prokuratury - zgodnie z art. 304 Kodeksu postępowania karnego. Natomiast przy braku dowodów - do sądu, ale już jako ... oskarżony.

    Odpowiedz
    IP: 78.30.xx6.xxx  #
  • +6

    Sakura_gość

    08.02.2026, 22:16

    A gdyby tak..

    ...przyłączyć Tczew do gminy ze stolicą w Szpęgawie?

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx3.xx6  #
  • -5

    B _gość

    09.02.2026, 06:17

    Pochód nigdy nienażartych.

    Jesteście odpychający.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx4.xx4  #
  • B._gość

    09.02.2026, 07:53

    Olciu, jest nadprodukcja żywności.

    "To Ty nie jedz chlebka ze zboża bo rośnie na wsi , a i kurka i świnka też są z tąd. A zakupy to chyba się cieszycie, że u was robione. Autobusy? A kto kazał dla wszystkich darmowe robić trzeba było tylko na mieszkańców tczewa. Szkoły? A subwencja to nie za uczniem płynie? Jeśli ktoś na tym traci to Szkoły gminne. Aaaa karta mieszkańca? Jak idę na basen to też dla Was lepiej bo place całość. Więc argumentmenty z bagna"

    Damy radę bez was. Jest nadprodukcja żywności w świecie.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx4.xx4  #
  • +5

    mieszkaniecgminy_gość

    09.02.2026, 09:53

    Skoro to tak nami gardzicie jak piszecie w komentarzach to po prostu zostawcie nas w spokoju. Nie chcemy do miasta.

    Odpowiedz
    IP: 83.18.xx5.xx8  #
  • +1

    max_gość

    12.02.2026, 09:12

    x

    Przypomnę wieśniakom że Czyżykowo , Suchostrzygi były wioskami Mam nawet książkę z pieczątką biblioteka wiejska w Suchostrzygach Wyobrażacie sobie teraz Tczew bez tych dzielnic , i tak jest w każdym mieście to jest nieuchronny proces Sorii jest wyjątek Gorzędziej był miastem i to starszym od Tczewa

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +12

    Precz_gość

    09.02.2026, 09:56

    Czas na referendum nad odwołaniem Brządkowskiego!! Skłócił miasto nie tylko z gminą ale i z powiatem. Ten gość to kompletne nieporozumienie. Krowy wypasać a nie miastem zarządzać!

    Odpowiedz
    IP: 83.18.xx5.xx8  #
  • +7

    Ja_gość_gość_gość_gość_gość

    09.02.2026, 10:17

    Mieszkaniec Tczewa

    Prezydent=porażka.Takiego wybraliście takiego macie.Bez minimalnego doświadczenia bez niczego.Ciemnogrod pisowski!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xx4  #
  • +7

    Zenon_gość

    09.02.2026, 10:20

    Brzadkowski OUT!

    Odpowiedz
    IP: 83.18.xx5.xx8  #
  • +7

    Witek_gość

    09.02.2026, 10:24

    Marsz

    Narobili hałasu i tyle.A pieniadze na to poszły z podatków.Widzę na marszu dużo pracowników gminy (niektórzy nawet mieli identyfikatory)-pewnie było polecenie służbowe,aby przyjść :-) OSP,KGW,rolnicy pojazdami za grube pieniądze : po prostu elita gminy!A i jeszcze seniorzy z klubów seniora mieli OBOWIĄZEK uczestnictwa, bo autobusy były za darmo : (CYTAT z facebooka Pani Sołtys z Dąbrówki Tczewskiej): "Dzien dobry W. Sobote o godz 14.00 odbedzie sie Marsz Jednosci Gminy Tczew Autobus Linia 502 odjedzie by zawiesc panstwa na miejsce zbiorki 13:15 Milobadz, Szkola 13:20 Malenin 13:25 Miescin 13:30 Lukocin 13:40 Dabrowka Tczewska 13:45 "Nowa" Szpegawa 13:50 Tczew Obecnosc obowiazkowa Przystani Seniorow." ŻENADA!!!!

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx0  #
  • +5

    Żetelne_infomacje_gość

    09.02.2026, 10:25

    "A jak myślisz. Wiesz dlaczego ludzie ze wsi w większości nie chcą iść do miasta? Bo to się wiąże że wzrostem podatków które nie będą wykorzystane na ich byłych terenach tylko na terenach jakie miał Tczew przed powiększeniem"

    A to ile wzrośnie podatek dla Kowalskiego z 101 zł za 50 m2 do 110 zł ? Już na samych śmieciach ludzie zyskają. Sprawdź informacje najpierw, co do podatków.

    Odpowiedz
    IP: 83.12.xx0.xx7  #
  • +6

    HEGEMON_gość

    09.02.2026, 10:28

    Podobno w lasach na pograniczu Rokitek grasują uzbrojone bandy rebeliantów i polują na Tczewskich kupców.

    Odpowiedz
    IP: 93.159.xxx.xx2  #
  • -4

    B._gość

    09.02.2026, 11:45

    Nauczycielki emerytki z Tczewa

    Myślę, że zasiliły protest. Wiem o przynajmniej trzech, mieszkających w Tczewie i pracujących na wsi ( przed emeryturą pracowały w szkołach w Tczewie). Mają dodatek wiejski, który to jest pozostałością po Parku, z czasów gdy brakowało na wsi nauczycieli.Jedna nawet widzę występuje jako psycholog, wyjątkowa z niej kreatura. Inna to ponad 70 letnia katechetka. Pazerne babska. Oczywiście z Bogiem na ustach od zawsze.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx4.xx4  #
  • +4

    A dajta spokoj _gość

    09.02.2026, 12:29

    Propaganda tylko.Ludzi skłócić- bo łatwiej manipulować. A wszystko chodzi o te pieniądze, psie . Pies to trącał

    Odpowiedz
    IP: 37.109.xx2.xx0  #
  • +3

    Witek_gość_gość

    09.02.2026, 13:05

    Zebrania wiejskie

    Na zebraniach informacyjnych w sprawie poszerzenia granic organizowanych w gminnych sołectwach jest oszałamiająca frekwencja : przychodzi kilka do kilkunastu osób (w Rokitkach też szału nie było!).

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx4.xx0  #
  • +3

    rer_gość

    09.02.2026, 14:13

    w miescie frekwencja wynosi 0 bo nie ma spotkan ktore by miasto zrognaizowalo HAHAHAHAHAHAA

    Cytuj
    IP: 195.191.xx1.xx8  #
  • +2

    Jan_gość_gość_gość_gość_gość_g_gość

    09.02.2026, 13:10

    x

    "A jak myślisz. Wiesz dlaczego ludzie ze wsi w większości nie chcą iść do miasta? Bo to się wiąże że wzrostem podatków które nie będą wykorzystane na ich byłych terenach tylko na terenach jakie miał Tczew przed powiększeniem"

    Tak masz rację nie chcą większych podatków i protestują ale działki pod zabudowę to sprzedają po cenach miejskich , miech sprzedają działki w cenie ziemi ornej HIPOKRYCI

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8  #
  • +5

    Pan Winnicy_gość

    09.02.2026, 14:49

    Pieśń Wójta

    Nie przenoście nam stolicy do Tczewa / Chociaż tak lubicie wracać do symboli / Bo się zaraz tutaj zjawią / Butne miny, święte słowa / I głupota, która aż naprawdę boli

    Odpowiedz
    IP: 165.225.xx6.xx9  #
  • +5

    Stołek_gość

    09.02.2026, 15:34

    powód o który toczy sie cały sprzeciw

    Władze gminy przestają istnieć jako odrębny samorząd, a cały obszar oraz jego mieszkańcy zaczynają podlegać władzom miasta (Burmistrz/Prezydent + Rada Miasta). Wójt traci swoją funkcję / Rada gminy zostaje rozwiązana /Pracownicy urzędu gminy stają się pracownikami urzędu miasta na zasadzie sukcesji uniwersalnej a część pracowników może otrzymać wypowiedzenia w ramach restrukturyzacji.

    Odpowiedz
    IP: 195.128.xx0.xx9  #
  • +5

    Tczewiak??_gość

    09.02.2026, 20:15

    Serio

    Przecież nie całą gminę Prezydent chce zająć.

    Cytuj
    IP: 188.47.xx6.xx7  #

    Ne_gość

    09.02.2026, 20:51

    Mniej alkoholu radzę.

    Cytuj
    IP: 46.112.xx8.xx9  #
  • -1

    Kociewiak_gość

    09.02.2026, 21:36

    I brawa dla pana prezydenta Tczewa popieram czas najwyższy by przyłączyć te wsie i je rozwinąć, będzie miał pole do popisu z rokitkami fajnie da się tam zrobić z jezior kąpieliska strzeżone jakieś domki na wynajem postawić gdy to sie rozwinie, zasięg sieci komórkowych poprawić... ulepszyć infrastrukturę drogową póki jeszcze sie da... w innych obecnie wsiach jakieś zakłady pracy... jednakże trzeba coś zrobić z ludźmi którzy żyją z ziemii - rolnikami, nie jest dobrym pomysłem zmniejszania zasobów rolnych i tego nie popieram bo chcę Polską żywność jeść a nie Ukraińską i musi ten problem rozwiązać by rolnicy nie stracili i dalej byli rolnikami! Jestem za rozwojem miasta ale przeciw likwidacji rolnictwa które może mieć miejsce w przypadku przerobienia wsi w miasto!

    Odpowiedz
    IP: 88.156.xx0.xx0  #
  • +4

    wtf?_gość

    09.02.2026, 23:29

    rok 2026 nieźle się zaczął., a miało być tak pięknie....porażka

    Odpowiedz
    IP: 77.111.xx6.xx9  #
  • -1

    Klo_gość

    10.02.2026, 20:43

    Tak

    "Masz rwcje. Ten prezydent to porażka. On jeździ po wioskach gadac z ludźmi a nas mieszkancow ma w nosie"

    No właśnie jeździ dla mieszkańców, chce by miasto się rozwijało. I mieszkańcy wsi też chcą do miasta. Nie wyhylają się, bo "krzykacze" by ich zakrakali. Ludzie zacznijcie myśleć i się jednoczyć dla dobra nas wszystkich. A nie, tylko "bicie piany". Warto usiąść do stołu i przemyśleć najkorzystniejsze rozwiązanie dla rozwoju. Prezydent chce działać i działa, jeździ, rozmawia, nie choea głowy w piasek

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx3.xx5  #
  • +3

    Gość _gość_gość_gość_gość

    10.02.2026, 21:47

    A Teraz rachunek : człowiek od cyfryzacji miasta - pod dywan , V-ce prezydent -pod dywan , Prezes Zwik -pod dywan , Z Powiatem skłócony , z Gminą skłócony ,Dlaczego Prezydent Tczewa nie został jeszcze odwołany , przez prawie 2 lata nie zrobił nic pozytywnego dla miasta ,idąc tym tropem za 3 lata Tczew zostanie osiedlem Gdańska

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx9.xx3  #
  • +6

    Tczewianin_gość

    12.02.2026, 05:52

    Nasze zadupia

    Jak zadupie przejmnie inne zadupia to będzie można przynajmniej wojsko przenieść na obrzeża "miasta"(i oddać lasek mieszkańcom), głupotą jest wojsko które ma bronić dostępu do miasta w centrum - chociaż w tym słabo zorganizowanym mieście nic mnie nie zdziwi bo tu wszystko jest na pałe robione

    Odpowiedz
    IP: 88.156.xx0.xx0  #
  • Xxx_gość

    12.02.2026, 05:59

    "No rolnicy to sprawnie działający przedsiębiorcy korzystający ze środków. Sprawnie zarządzający swoimi zakładami. Co w tym zlego?"

    To że protestowała grupa mająca grube pieniądze bo biedni na tym skorzystają, począwszy od głupich śmierdzących autobusów miejskich, zwiększenia wartości mieszkań, tanich sklepów bo wiejskie są drogie, poprawy stanu dróg, zasięgi sieci komórkowych (rokitki), i innych udogodnień jakie mamy w mieście... A skończywszy na inwestycjach typu zakłady pracy

    Odpowiedz
    IP: 88.156.xx0.xx0  #
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.