Od czerwca kolejne utrudnienia na kolei - następny etap modernizacji E65

Modernizacja E65 na odcinku tczewskim za nami - na zdj. Miłobądz (fot. tcz.pl)
Od czerwca kolejne utrudnienia na kolei - następny etap modernizacji E65
Pasażerowie poruszający się po trójmiejskich torach będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Od 1 czerwca rusza następny etap modernizacji torów pomiędzy Pruszczem a Gdynią, a wraz z nim w życie wejdą kolejne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów.

Zmiany dotyczą m. in. kursowania składów Szybkiej Kolei Miejskiej. Spółka zawiesza kursowanie pociągów Sprinter pomiędzy Gdańskiem a Gdynią, zaś składy na trasie Gdańsk Główny - Tczew - Gdańsk Główny będą kursowały w innych niż do tej pory godzinach. Dodatkowo jedno połączenie zniknie z rozkładu, zaś pozostałe mogą być opóźnione. Z kolei pociągi kursujące w relacji Gdańsk - Pruszcz Gd. - Gdańsk zostaną czasowo zawieszone, a obsługę stacji Pruszcz zapewnią pociągi jadące do grodu Sambora. Możemy spodziewać się również mniejszej liczby połączeń w ciągu weekendów. Zmieniony rozkład jazdy SKM obowiązujący w terminie od 5. do 22. czerwca można znaleźć tutaj .

W związku z robotami na torach liczbę połączeń tnie również PKP Intercity - znikną cztery połączenia, m. in. Trójmiasta do stolicy. Jednocześnie spółka wprowadzi nowe połączenia do miejscowości letniskowych. Szczegóły dotyczące rozkładu można znaleźć na stronie www.intercity.pl .

Co jest powodem wprowadzanych zmian? Kolejny etap modernizacji torów na terenie Trójmiasta. Prace na odcinku Pruszcz Gdański - Gdynia Chylonia rozpoczęły się 22 marca. W okresie od 1 czerwca do 31 sierpnia br. na odcinku Pruszcz Gdański - Gdynia Główna będą prowadzone dalsze roboty:


- Na stacji Gdańsk Południowy nastąpi modernizacja obiektów inżynieryjnych i torów stacyjnych, na szlaku Gdańsk Południowy - Gdańsk Główny również modernizacja torów. Na stacji Sopot planujemy modernizację wiaduktu kolejowego, zaś na szlaku Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Oliwa modernizację torów szlakowych i wiaduktów. Zmiany czekają również szlak Gdynia Orłowo - Gdynia Główna i stację Gdynia Główna Osobowa - wyjaśnia Robert Kuczyński, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W obszarze LCS Gdańsk zmodernizowany zostanie odcinek o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwą. Wartość tej inwestycji to 589,33 mln zł brutto. W ramach tego projektu wykonane zostaną następujące prace budowlane - zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych, zabudowa 100 rozjazdów, modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej, wykonanie 310 tys. m³ robót ziemnych, wbudowanie 102 tys. m³ kruszyw na warstwy ochronne podtorza, wbudowanie 177 tys. m³ tłucznia, modernizacja 6 wiaduktów kolejowych, 2 mostów i 6 przepustów, budowa 5 i modernizację 5 przejść poziemnych dla pieszych, modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych) i 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn. Obszar LCS Gdynia obejmuje modernizację linii kolejowej między Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią o łącznej długości ok. 14,5 km. Wartość tej inwestycji to 456,9 mln zł brutto. W ramach tego projektu wykonane zostaną następujące prace budowlane - zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych, zabudowa 75 szt. rozjazdów, modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej, wykonanie 214 tys. m³ robót ziemnych, wbudowanie 94 tys. m³ kruszyw na warstwy ochronne podtorza i 107 tys. m³ tłucznia, modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych, 2 mostów i 13 przepustów, budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych, modernizację 7 peronów (14 krawędzi peronowych), przejazdu w poziomie szyn i nowej kładki dla pieszych.

Zakończenie prac o wartości ponad 1 mld zł brutto, planowane jest na marzec 2014 roku. Zadanie jest realizowane w ramach modernizacji linii kolejowej E 65 łączącej Gdynią z Warszawą.

Drukuj
Prześlij dalej