Czescy przewoźnicy coraz śmielej myślą o podboju polskiego rynku. Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynął wniosek RegioJet dotyczący uruchomienia pasażerskiego połączenia komercyjnego na trasie Kraków - Warszawa - Gdynia. Pociąg ma zatrzymywać się w Tczewie.
O sprawie informuje branżowy portal rynek-kolejowy.pl :
Połączenie byłoby konkurencją dla polskich pociągów PKP Intercity kursujących na tej trasie. Czesi planują także przygotować połączenie, które połączy Trójmiasto z Pragą.
O sprawie informuje branżowy portal rynek-kolejowy.pl :
- RegioJet planuje realizować codziennie dziewięć kursów w obie strony przez cały roczny rozkład jazdy. Połączenia miałyby ruszyć w grudniu przyszłego roku. Wniosek złożono na maksymalny możliwy okres, czyli pięć lat. Przewoźnik planuje zestawiać pociągi z lokomotywy Siemens Vectron lub Bombardier Traxx oraz 6-10 wagonów pasażerskich z miejscami do siedzenia. - czytamy w publikacji. - Załączony do wniosku rozkład jazdy jest bardzo czytelny - przewoźnik chciałby odjeżdżać z Krakowa Głównego co dwie godziny, od 5:55 do 19:55. Do Warszawy Centralnej dotarlibyśmy po 2 godzinach 26 minutach (z zatrzymaniem w Warszawie Zachodniej). Dalej byłoby już więcej przystanków: Warszawa Wschodnia, Modlin, Iława, Malbork, Tczew, Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Sopot, Gdynia. Przejazd do Gdańska z Warszawy Centralnej trwałby trzy godziny bez jednej minuty. Ostatni kurs byłby tylko do Warszawy
Podróże w drugą stronę rozpoczynałyby się w Gdyni o 4:30, a ostatni pociąg odjeżdżałby już o 18:30. Zaplanowano dodatkowy kurs poranny Warszawa - Kraków o 5:48.
Podróże w drugą stronę rozpoczynałyby się w Gdyni o 4:30, a ostatni pociąg odjeżdżałby już o 18:30. Zaplanowano dodatkowy kurs poranny Warszawa - Kraków o 5:48.
Połączenie byłoby konkurencją dla polskich pociągów PKP Intercity kursujących na tej trasie. Czesi planują także przygotować połączenie, które połączy Trójmiasto z Pragą.
Komentarze (12) dodaj komentarz
Maszynista_gość
05.08.2021, 12:51
Konkurencja
Fajnie że będzie konkurencja dla PKP - "Przejazd do Gdańska z Warszawy Centralnej trwałby trzy godziny bez jednej minuty" ale wystarczy że PKP będzie wydłużać czas przejazdu a Czeskie składy będą cały czas opóźniane to szybko konkurencja zniknie z Polski.
OdpowiedzYeti_gość
05.08.2021, 16:50
A tory przywieźli swoje czy po torach PKP będą jeździć?
Cytujkkk_gość
05.08.2021, 12:51
aż tak Czechom zależy na dostępie do morza :]
OdpowiedzNiemiec_gość
05.08.2021, 15:42
dostęp do morza
Nam Niemcom kiedyś też zależało na dostępie do wolnego miasta Gdańsk. Byliśmy w Gdańsku z kurtuazyjną wizyta naszym okrętem . Teraz Czechy przyjadą koleją .
Cytujmirek_gość_gość
05.08.2021, 13:00
Bomba. Ciekawym cen połączeń. 10 lat temu do Pragi zmuszonym był lecieć samolotem ze stolca naszego polskiego, acz nie była to podróż radosna, bowiem latające machiny dobre są dla wariatów, aniżeli ludzi. Bywajcie zdrowi, mieszkańcy Derszewa.
OdpowiedzBiczownik_gość
05.08.2021, 15:20
W Czechach jest diabeł.
To są bezbożnicy i żyją w rozpuście.
OdpowiedzBestia_gość
05.08.2021, 15:47
...
A liczba jego: sześćset sześćdziesiąt sześć
CytujGość _gość
05.08.2021, 16:59
Myślę, że będzie dużo chętnych, a w szczególności tych, którzy wybierają się do Zakopanego. Lepiej jechać w lepszych warunkach do Krakowa i stamtąd do Zakopanego. Polski pociąg do Zakopanego to jakaś masakra, bród, smród za niemałe pieniądze...
OdpowiedzInny_gość
05.08.2021, 17:34
Zdjęcie
Na zdjęciu skład POLREGIO. Chce wejść Regio Jet, to trochę inna firma :)
Odpowiedzbuhb_gość
05.08.2021, 23:04
No i bardzo dobrze
OdpowiedzKmnb_gość_gość
06.08.2021, 07:15
"A tory przywieźli swoje czy po torach PKP będą jeździć?"
OdpowiedzTory nie naleza do pkp. Zarzadza nimi osobna spolka, ktorek pkp placi za korzystanie z torow
No _gość
06.08.2021, 09:22
"A liczba jego: sześćset sześćdziesiąt sześć"
OdpowiedzDzwonię nie odbiera