Do Tczewa przyjadą Francuzi

Panorama Tczewa (fot. tcz.pl)
Do Tczewa przyjadą Francuzi
Rusza partnerska wymiana młodzieży - między Tczewem a Beauvais. Wkrótce do Tczewa przyjedzie grupa Francuzów, a młodzież z Tczewa odwiedzi podparyską miejscowość.

W tym roku zapoczątkowana została wymiana młodzieży pomiędzy Tczewem a partnerskim miastem Beauvais we Francji.

- W międzyszkolnej wymianie młodzieży bierze udział 20 uczniów Gimnazjum nr 2 w Tczewie oraz 20 gimnazjalistów z Zespołu Szkół Św. Ducha w Beauvais. Jednocześnie odbywać się będzie wymiana pomiędzy 20 licealistami II LO w Tczewie i 20 licealistami z Zespołu Szkół Św. Ducha w Beauvais. - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.


Młodzież z Francji przebywać będzie w Tczewie od 15 do 19 maja br. Gimnazjaliści i licealiści będą wspólnie realizować przygotowany dla nich program (m.in. zwiedzanie Tczewa, wizyta w Fabryce Sztuk, zwiedzanie Gdańska, spacer po molo w Sopocie, wyjazd na Skwer Kościuszki w Gdyni, zwiedzanie zamku w Malborku, rozgrywki sportowe, wyjazd na Hel, zwiedzanie fokarium).


Grupa polskiej młodzieży będzie gościła w Beauvais na przełomie maja i czerwca.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (38)
dodaj komentarz

  • kik_gość

    09.05.2017, 09:07

    W jaki sposób planujecie zapewnić bezpieczeństwo tczewskiej młodzieży? We Francji nadal obowiązuje stan wyjątkowy i podwyższony alert zagrożenia terrorystycznego. Kto odpowie jeśli dzieciom coś się stanie?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • Johny Legend_gość_gość

    09.05.2017, 10:15

    faszystowskie zakute łby, leczcie się

    Tak się zastanawiam, co jeśli część francuskich dzieci które tu przyjadą będą miały odcień skóry nieco ciemniejszy niż skóra prawdziwego polaka patrioty z młodzieży wszechpolskiej? Kto zapewni tym francuskim dzieciom bezpieczeństwo w Polsce? Co będą opowiadać po powrocie do Francji jeśli będą tu szykanowane i wytykane palcami przez jakichś oszołomów z młodzieży wszechpolskiej którzy mają czelność nazywania siebie patriotami?

    Cytuj
    IP: 83.23.xx7.xx4 

    sss_gość

    09.05.2017, 10:19

    Jechać do Francji to jak dokonać zamachu na siebie.

    Cytuj
    IP: 91.212.xx2.xx0 

    kik_gość

    09.05.2017, 10:43

    do Johny Legend

    Mój Zacny proponuję się opanować, oddychac głęboko, bo jeszcze strzeli Ci żyłka i będzie nieszczęście. Nie histeryzuj tylko przyjmij do wiadomości fakty: we Francji dochodzi do zamachów, Francja ogłosiła ponad rok temu stan wyjątkowy, który obowiązuje do dzisiaj. Takie są fakty i osoby opiekujące się dziećmi muszą te fakty brać pod uwagę. Opanuj się, dorosła osoba musi rozważyć wszelkie ewentualności i jedną z nich jest sytuacja w której dzieci znajdą siew niebezpieczeństwie lub coś im się bezpośrednio stanie. Pytam kto będzie odpowiadał za narażenie dzieci na niebezpieczeństwo, czy dzieci mają odpowiednie ubezpieczenie, które zapewni im dobra opiekę medyczną i wszelką inną. Według mnie takie pytania należy stawiać i organizator powinien na nie udzielić odpowiedzi. Patrząc w drugą stronę również chce wiedzieć kto odpowie jeśli dzieciom z Francji coś stanie się podczas pobytu w Polsce. Chociaz Polska jest dalece bardziej bezpiecznym krajem również taką ewentualność należy rozważyć. Nie rozumiem skąd u Ciebie ta irracjonalna histeria?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 

    prawy_lewak_gość_gość

    09.05.2017, 12:09

    Panie kik, "stan wyjątkowy" we Francji to działanie procedur bezpieczeństwa powiązanych z ograniczeniem swobód obywatelskich (podsłuchy i rewizje bez kontroli Sądu, 14-dniowe areszty wydobywcze itp.). We Francji ten stan jest tymczasowy i zostanie prędzej czy później uchylony. W Polsce zaś "dobra zmiana" wprowadziła przepisy podobne do stanu wyjątkowego we Francji nazwane potocznie ustawą antyterrorystyczną. Różnica jest taka, że u nas ten "stan wyjątkowy" będzie trwały. Czuwaj!!!

    Cytuj
    IP: 95.48.xx2.xx5 

    KAAZ_gość

    09.05.2017, 13:09

    do lewaka

    Stan wyjątkowy we Francji wyposaża stojących na czele administracji regionalnych prefektów w takie pełnomocnictwa jak zlecanie przeszukań, aresztu domowego czy zakazu zgromadzeń, jedynie na podstawie podejrzenia o istniejącym zagrożeniu dla bezpieczeństwa publicznego. Czy w Polsce jest stosowany areszt domowy? Czy wprowadzono zakaz zgromadzeń? (nawet niebezpieczni - agresywni KODziarze chodzą w swoich marszach) Prędzej we Francji wybuchnie wojna domowa niż nastanie spokój. Francuzi opowiedzieli się w ostatnich wyborach za polityką "ignorowania zagrożenia". Ja spokojnie czekam na kolejny zamach we Francji - jakby co to ich "wesprę" i zmienię kolor na profilowym na FB.

    Cytuj
    IP: 153.19.xx8.xx2 

    prawy_lewak_gość_gość

    09.05.2017, 14:56

    do KAAZ

    Weź mnie nie pouczaj. Stan wyjątkowy we Francji to sytuacja pod kontrolą parlamentu uchwalona do lipca 2017r. W Polsce mamy od zeszłego roku takie przepisy, że stan wyjątkowy może wprowadzić władza wykonawcza bez kontroli władzy ustawodawczej w każdym momencie, kiedy tylko będą uważać że jest zagrożenie (wystarczy, że oni poczują się zagrożeni). Do tego osoby koordynujace działania antyterrorystyczne mogą zająć Ci wszystko co będą chciały (art. 20 ust. antyterror.)j. Od woli MSW zależy czy będzie zakaz zgromadzeń czy nie, wystarczy, że Minister zarządzi trzeci stopień zagrożenia i już żadne zgromadzenie się nie odbędzie (art. 21 ustawy) - analogicznie jest z uprawnieniami prefektów we Francji - nie ma generalnego zakazu zgromadzeń. W Polsce nie ma aresztów domowych??? Poczytaj art. 275 kpk na czym może polegać dozór Policji, wystarczy trochę chęci (i możliwości zaangazowania np. wojska art. 22 ustawy). We Francji mogą Cię aresztować na 48h - u nas na 14 dni (art. 26)...itd. itd itd - mogę tak bez końca. Jak wskazałem wyżej we Francji będzie trwało to do lipca br. U nas ustawa zostanie dopóki ktoś jej nie uchyli.

    Cytuj
    IP: 95.48.xx2.xx5 

    KAAZ_gość

    09.05.2017, 16:20

    nie strasz nie strasz bo się...

    Wszystkie przepisy o których piszesz nie mają obecnie znaczenia - w Polsce nie ma ogłoszonego stanu wyjątkowego. A skoro jest tak "super" we Francji a tak źle w Polsce to dlaczego Polska jest uznawana obecnie za najbezpieczniejszy kraj w Europie. tnij.tcz.pl/?u=09b58e

    Cytuj
    IP: 153.19.xx8.xx2 

    prawy_lewak_gość_gość

    10.05.2017, 10:44

    Nie powiedziałem, że we Francji jest super, a jeżeli u nas jest tak bezpiecznie to po co te przepisy???

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • drg_gość

    09.05.2017, 09:30

    super to moze z okazji tejze wizyty zdejmijcie z glownej strony to zasrana reklame mieszkan

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx2 
  • Witamy w Internecie_gość

    09.05.2017, 10:24

    Ublock

    Ublock i po sprawie. Ew. Adblock.

    Cytuj
    IP: 94.254.xx7.xx0 

    sfe_gość

    09.05.2017, 10:40

    spoko ale przy adblocku strona sie caly czas laduje i trzeba odswiezac zeby normalnie sie wyswietlila

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx2 
  • Małż_gość

    09.05.2017, 09:38

    To teraz nam się będą tłumaczyć za swojego prezydenta.Ku przestrodze,nie pokazujcie im jak jeść ŁYŻKĄ.

    Odpowiedz
    IP: 79.187.xx2.xx9 
  • tczewianka_gość_gość_gość

    09.05.2017, 10:40

    miasto BEAUVAIS

    miasto Beauvais to nie miasto podparyskie.Odległość od PARYŻA to 160 km jest to miasto bliżej Amienne w którym urodził się i wychował nowy prezydent Francji Macron.Jeżeli ktoś nie był w Beauvais to nie ma pojęcia o odległości tego miasta od Paryża. Port lotniczy w tym mieście to chlewik bez standardów obowiązujących w przewozach lotniczych.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx1.xx9 
  • k_gość

    09.05.2017, 15:09

    Ale co ma wygląd portu lotniczego do wymiany młodzieży? Chyba, że chciałeś się pochwalić, że leciałeś samolotem ;)

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • jago_gość

    09.05.2017, 11:14

    czyżby znaleźli sposób na przemyt emigrantów ?

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • KAAZ_gość

    09.05.2017, 12:06

    Też o tym pomyślałem że nazwożą nam tu "francuzów prosto z Afryki"

    Cytuj
    IP: 153.19.xx8.xx2 

    l_gość

    09.05.2017, 15:10

    Poziom polskiego społeczeństwa powala

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • gość_gość_gość

    09.05.2017, 12:33

    tczewianko Beauveis leży bliżej Amienn, ale do Paryża jest ok.50-60 km

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx1 
  • ._gość

    09.05.2017, 12:50

    DO GOŚCIA

    z Paryża do Beauveis na lotnisko jechałam 2,5 godziny dokładnie 156 km.I to z Paryża Nord.Po Francji poruszam się jak w Polsce.

    Cytuj
    IP: 83.23.xx1.xx9 

    Kaaz_gość

    09.05.2017, 13:18

    Zgasiłeś mitomankę.

    Lotnisko Paryż Beauvais oddalone jest około 80 km od Paryża. tnij.tcz.pl/?u=a78090

    Cytuj
    IP: 153.19.xx8.xx2 
  • ._gość

    09.05.2017, 12:44

    przyjadą na wakacje

    moje wnuki francuzi przyjadą ja co roku z LYONU na wakacje letnie.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx1.xx9 
  • tczewianka_gość

    09.05.2017, 13:13

    dzieci z Beauvais

    "Tak się zastanawiam, co jeśli część francuskich dzieci które tu przyjadą będą miały odcień skóry nieco ciemniejszy niż skóra prawdziwego polaka patrioty z młodzieży wszechpolskiej? Kto zapewni tym francuskim dzieciom bezpieczeństwo w Polsce? Co będą opowiadać po powrocie do Francji jeśli będą tu szykanowane i wytykane palcami przez jakichś oszołomów z młodzieży wszechpolskiej którzy mają czelność nazywania siebie patriotami?"

    DZIECI z regionu Pikardia (Beauvais ) to dzieci z dziada pradziada francuzi w tym regonie nie ma społeczeństwa z dawnych kolonii francuskich . Region z bogatym dorobkiem turystycznym i rolniczym. W Beauvais przepiękna gotycka katedra ludzie bardzo życzliwi i gościnni.Tczewiacy nie obawiajcie się kolorowych twarzy .Ci co są uchodzcami to też ludzie bardzo życzliwi i tolerancyjni i nie oceniajcie ludzi na podstawie mediów.

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx1.xx9 
  • kl_gość

    09.05.2017, 15:15

    Ale Polak to chłop z zaścianka, wie swoje

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx6 

    OG-9_gość

    09.05.2017, 21:19

    Paryż ubogacony przez "życzliwych i tolerancyjnych" imigrantów. http://www.youtube.com/watch?v=LXQrsXAFT6s

    Cytuj
    IP: 78.88.xx4.xx2 
  • hkh_gość

    09.05.2017, 14:21

    az mi sie nie dobrze robi czytajac komentarze tych psedopatriotow, trudno ich nazwac katolikami za duzo nienawisci , nazwalbym tych z ONR i MW podrzutkami Putlera

    Odpowiedz
    IP: 176.198.xxx.xx0 
  • op_gość

    09.05.2017, 15:14

    Zgadzam się. Wszyscy wrzeszczą o wartościach chrześcijańskich, tyle, że nie bardzo wiedzą, co to znaczy. Najchętniej krzyżem by bliźniemu przyłożyli - te postawy to ośmieszanie Chrześcijaństwa, jego karykatura

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx6 

    OG-9_gość

    09.05.2017, 21:23

    Co ty pieprzysz o wartościach chrześcijańskich jak Francja to ateistyczny kraj? Tam nie wolno ani szopki, ani kolęd śpiewać...

    Cytuj
    IP: 78.88.xx4.xx2 
  • kik_gość

    09.05.2017, 15:38

    do prawy lewak

    Nie żartujmy sobie, stan wyjątkowy jest i będzie, bo zamachy były i będą. Stan wyjątkowy nie spadł z księżyca tylko wziął sie z mordów dokonywanych przez muzułmańskich imigrantów. Mordów masowych. Imigrantów jest więcej a nie mniej a więc zamachów tez będzie więcej. Proste jak drut. Dzieci jadą do kraju w którym są zamachy, natomiast francuskie dzieci przyjada do kraju bezpiecznego, odpoczną sobie psychicznie

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • KAAZ_gość

    09.05.2017, 16:09

    Lewacy będą krzyczeć że w Polsce łamane są "prawa" za to we Francji jest sam miód - nowy prezydent "makaron" mówi, że do zamachów trzeba się przyzwyczaić. Lewakom łby ścinają a oni rysują kredkami na chodnikach. To już straceni ludzie.

    Cytuj
    IP: 153.19.xx8.xx2 

    vvv_gość

    10.05.2017, 00:17

    tnij.tcz.pl/?u=701844

    Cytuj
    IP: 83.20.xx3.xx8 
  • POGO_gość

    09.05.2017, 18:45

    "z Paryża do Beauveis na lotnisko jechałam 2,5 godziny dokładnie 156 km.I to z Paryża Nord.Po Francji poruszam się jak w Polsce."

    Pewnie taksówką? I za trasę 80 km skasowali cię jak za okrążenie Europy. ha ha głupich nie sieją sami się rodzą.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx2 
  • g_gość_gość

    09.05.2017, 18:59

    w tych wypowiedziach aż kipi z miłości do bliźniego,ci którzy co niedziele przykładnie maszerują do kośćioła zieją nienawiścią,ot zasciankowy polak patriota.

    Odpowiedz
    IP: 77.103.xx8.xx0 
  • ..._gość

    09.05.2017, 23:08

    popraw ręcznik na głowie, i dywanik w stronę mekki...hahaha...

    Cytuj
    IP: 83.20.xx3.xx8 

    kik_gość

    10.05.2017, 07:48

    Jak ja lubię takie absurdalne argumenty z zadka. Pisanie o faktach to brak miłości bliźniego i do tego niechrześcijańskie! . Co za brednie. Fakty są takie: 1. Francja na przestrzeni lat przyjęła, bez kontroli granicznej i weryfikacji miliony imigrantów muzułmańskich z Afryki i bliskiego wschodu, 2. Zamiast wdzięczności otrzymali w zamian przestępczość (w Paryzu i innych miastach każdego dnia i to od lat płoną samochody, gdy w Polsce gdzieś spłonie kilka samochodów jest to temat na pierwsze strony gazet, we Francji to chleb powszedni i nikt się tym nie ekscytuje), 3 Kolejnym etapem bycia wdzięcznym za socjal jest fala zamachów terrorystycznych. 4 Konsekwencją było wprowadzenie stanu wyjątkowego, który będzie w nieskończoność przedłużany i tylko naiwni wierzą, ze w lipcu zostanie zniesiony. Nie zostanie, bo nic do lipca się nie zmieni. Co najwyżej się pogorszy (W USA tymczasowy Patriot Act wprowadzony po 11.09.2001 obowiązuje do dziś. Żadna władza nie lubi przywracać swobód obywatelskich, które raz zabrała) *** Takie są fakty, ludzie, którzy twierdzą, że mówienie o faktach jest niezgodne z chrześcijaństwem są chyba szurnięci.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx2 
  • szaaa_gość_gość

    09.05.2017, 23:03

    "Zgadzam się. Wszyscy wrzeszczą o wartościach chrześcijańskich, tyle, że nie bardzo wiedzą, co to znaczy. Najchętniej krzyżem by bliźniemu przyłożyli - te postawy to ośmieszanie Chrześcijaństwa, jego karykatura"

    za to we francji miłujący pokój i bliźnich islam...FRANCUZI W REWOLUCJI FRANCUSKIEJ WYMORDOWALI 200 000 LUDZI- ARYSTOKRACJI I INTELIGENCJI...dziś to kraj głupków i ich potomków, o widać...

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx3.xx8 
  • sza_gość_gość

    09.05.2017, 23:07

    Z francji na początku lat 90- tych przyjechał złodziej, kupił za grosze drożdżownię, zakład zatrudniający wiele osób z Tczewa i okolicy...po czym wywalił ludzi na bruk, park maszynowy ukradł i wywiózł, a drożdżownia...no cóż, francja to kolejny złodziejski kraj...

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx3.xx8 
  • aaa_gość

    10.05.2017, 00:16

    tnij.tcz.pl/?u=e8b1b1

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx3.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.