Wiślana Trasa Rowerowa jest jednym z ciekawszych projektów rowerowych na terenie województwa. Niestety, powstaje w bólach - bo za jej realizację odpowiadają gminy - a nie jeden podmiot. Stąd na niektórych odcinkach po prostu się urywa, jeśli dana gmina nie ma środków na jej realizację. Sprawdzamy, co z WTR-ką na południe od Tczewa.
Na północ od naszego miasta WTRka powoli nabiera kształtu - na terenie Tczewa i gminy Tczew powstała nowa infrastruktura. Brakuje jeszcze odcinka na wysokości Steblewa - ale na dalszym północnym odcinku można korzystać z bezpiecznego rowerowego połączenia. Z kolei na południe od miasta bitumiczna ścieżka kończy się w Knybawie. Rowerzyści zastanawiają się, co dalej z projektem.
O to jakie są plany wobec rozbudowy trasy, pytamy w Urzędzie Marszałkowski, który tym zakresie spina rowerowe działania poszczególnych gmin:
Jak nas poinformowali urzędnicy z Gniewa, gmina w tym momencie bierze udział w Analizie Wykonalności przedsięwzięcia Pomorskie Trasy Rowerowe - etap II przygotowywanej przez Firmę DS Consulting na zlecenie Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Z kolei gmina Subkowy w ramach przedsięwzięcia planuje w miejscowościach Gorzędziej i Rybaki zagospodarowanie miejsc postojowych w małą architekturę (m.in. ławki, stoły, śmietniki, stojaki rowerowe, tablice informacyjne) oraz oznakowanie całego odcinek drogi przebiegającego przez gminę.
Do tematu będziemy wracać.
Na północ od naszego miasta WTRka powoli nabiera kształtu - na terenie Tczewa i gminy Tczew powstała nowa infrastruktura. Brakuje jeszcze odcinka na wysokości Steblewa - ale na dalszym północnym odcinku można korzystać z bezpiecznego rowerowego połączenia. Z kolei na południe od miasta bitumiczna ścieżka kończy się w Knybawie. Rowerzyści zastanawiają się, co dalej z projektem.
- Z tego co się dowiedziałem, marszałek uruchamia kolejną edycję budowy tras rowerowych w ramach Wiślanej Trasy Rowerowej. Jako rowerzysty i mieszkaniec Kociewia podzwoniłem po urzędach i dowiedziałem się że Gniew chce budować, Pelplin też a Subkowy nie. Proszę o zweryfikowanie tematu. Coraz więcej ludzi jeździ i takie fajne drogi rowerowe jak na wale koło Tczewa są potrzebne i dojechać nimi do Gniewu to byłoby extra. No i dają bezpieczeństwo! - pisze nasz czytelnik.
O to jakie są plany wobec rozbudowy trasy, pytamy w Urzędzie Marszałkowski, który tym zakresie spina rowerowe działania poszczególnych gmin:
- Obecnie trwają prace nad dokumentem analizy wykonalności przedsięwzięcia Pomorskie Trasy Rowerowe - etap 2, w ramach którego określony zostanie rekomendowany zakres do uzupełnienia budowy Wiślanej Trasy Rowerowej. Przedmiotem analizy są oczywiście odcinki znajdujące się na terenie powiatu tczewskiego: gmina Gniew: odcinki Gniew - Aplinki, Ciepłe - Gniew, Wiosło Małe - granica województwa (droga leśna) oraz gmina Subkowy: odcinek Rybaki - Stary Miedzyłęż (korona wału wiślanego). W listopadzie analiza będzie gotowa i wspólnie z gminami przystąpimy do wyboru priorytetowych odcinków, które będą mogły być realizowane w ramach przedsięwzięcia Pomorskie Trasy Rowerowe - etap 2. Niestety wciąż jeszcze nie został zatwierdzony program FEP na lata 2021 - 2027 więc nie jest znany dokładny termin rozpoczęcia budowy. - mówi Michał Piotrowski, Rzecznik Prasowy Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Jak nas poinformowali urzędnicy z Gniewa, gmina w tym momencie bierze udział w Analizie Wykonalności przedsięwzięcia Pomorskie Trasy Rowerowe - etap II przygotowywanej przez Firmę DS Consulting na zlecenie Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
- Ciężko powiedzieć, czy i ewentualnie kiedy przystąpimy do wykonywania prac. Nie przewidujemy budowy wiat rowerowych. W kartach zadań wskazuje się jedynie wykonanie nawierzchni bądź zaadoptowanie istniejących. - pisze Monika Gibowska, Kierownik Referatu Inwestycji i Infrastruktury Urzędu Miasta i Gminy Gniew.
Z kolei gmina Subkowy w ramach przedsięwzięcia planuje w miejscowościach Gorzędziej i Rybaki zagospodarowanie miejsc postojowych w małą architekturę (m.in. ławki, stoły, śmietniki, stojaki rowerowe, tablice informacyjne) oraz oznakowanie całego odcinek drogi przebiegającego przez gminę.
Do tematu będziemy wracać.
Komentarze (8) dodaj komentarz
Kasjopeja_gość
18.10.2022, 10:18
Kasa vvyj**ana na darmo. Droga donikąd. Za to komunikacja miejska zarżnięta na amen.
Odpowiedzdick_gość
18.10.2022, 14:44
Jedno z drugim nie ma absolutnie nic wspólnego.
CytujMario Tcz._gość
18.10.2022, 14:11
Fanaberia.
Fanaberia "krawaciarz"!Najpierw porobić ścieżki przy drogach uczęszczanych przez ludzi dojeżdżających do pracy,szkoły,czy do sklepu,bądź w innych potrzebach,by nie byli zagrożeni i zmuszeni poruszać się po drogach publicznych!
Odpowiedzdick_gość
18.10.2022, 14:44
Bo Subkowy są z PIS-u a Wójt to buc zacofany i tyle w temacie.
OdpowiedzMnbj_gość
18.10.2022, 17:11
Niczego nie można zrobić od początku do końca. ?
OdpowiedzPrawda_gość
18.10.2022, 18:48
"Jedno z drugim nie ma absolutnie nic wspólnego."
OdpowiedzMówi ci coś "Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu zbiorowego dla miasta Tczewa"? Czemu założono tylko rozwój rowerków i na to poszły pieniądze, a nie na transport zbiorowy? Jedyny wkład Rumcajsa w transport zbiorowy to wypożyczenie autobusu elektrycznego na tydzień.
Rowerzysta_Tczewski_gość
19.10.2022, 14:17
Budowa WTR
Mi najbardziej brakuje odcinka od Czatkowy aż do Kiezmarka
OdpowiedzNick_gość
20.10.2022, 20:16
Przecież jest świetna nawierzchnia z płyt. Idealna trasa rowerowa. Ogólnie spoko na oponę 1,5" i górę. A na szosę nie polecam. Z centrum Tczewa do promu świbno 1:45 oddychając noskiem. Jeśli ktoś narzeka na taką drogę to nie jest rowerzystą.
Cytuj