Wypadek na przejeździe - rowerzystka w szpitalu

Wypadek (fot. KPP Tczew)
Wypadek na przejeździe - rowerzystka w szpitalu

zobacz galerię zdjęć: 1
Policjanci pracowali na miejscu zdarzenia drogowego, do którego doszło dzisiaj rano na alei Zwycięstwa w Tczewie. Funkcjonariusze, wykonując swoje czynności, ustalili, że w przejeżdżającą przez przejazd rowerowy 19-latkę wjechała 49-letnia kobieta kierująca kią. Rowerzystka trafiła do szpitala. Mundurowi przypominają o zachowaniu ostrożności.

Do zdarzenia doszło w piątek o 6 rano na alei Zwycięstwa w Tczewie.

- Jak wynika ze wstępnych ustaleń policjantów, przed przejazdem dla rowerzystów nie zatrzymała się 49-letnia mieszkanka Tczewa. Kobieta nie zauważyła prawidłowo przejeżdżającej rowerzystki i nie ustąpiła jej pierwszeństwa przejazdu ścieżką rowerową. W wyniku uderzenia 19-latka przewróciła się i doznała obrażeń. Karetka pogotowia zabrała ją do szpitala. Technik kryminalistyki na miejscu zdarzenia zrobił zdjęcia i wykonał szkic sytuacyjny. Mundurowi zatrzymali prawo jazdy 49-latce za spowodowanie tego wypadku. Uczestnicy zdarzenia byli trzeźwi. - mówi st. post. Katarzyna Ożóg z tczewskiej policji.

Policjanci przypominają o zachowaniu ostrożności i zasadzie ograniczonego zaufania do wszystkich uczestników ruchu drogowego. Kierowcy, zbliżając się do przejścia dla pieszych, czy przejazdów dla rowerów powinni zdecydowanie zmniejszyć prędkość i dokładnie upewnić się, czy na przejściu nie znajdują się piesi, czy rowerzyści.


- Nie zapominajmy o wzajemnym szacunku i wyrozumiałości na drodze, która z pewnością pomoże nam wszystkim bezpiecznie dojechać do celu. - dodaje policjantka.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (69)
dodaj komentarz

  • Lejba_gość_gość

    16.09.2022, 12:58

    Ukarać ze na samochód wiecej nie spojrzy Co drugi cymbał w samochodzie nie ma pojecia kiedy rowerzysta ma pierwszeństwo Tak samo przed rondem na miescie barany w samochodach tylko w lewo patrzą i jadą A w prawo już nie patrzy

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx1.xx3 
  • Miś maliś _gość

    16.09.2022, 13:08

    Tak jak rowerzyści nie spojrzą nawet czy coś jeszcze tylko potrafią na pałe przejechać przez ścieżkę

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx1 

    Rowerowy_johny_gość_gość

    16.09.2022, 13:19

    Zawsze tam zwalniam bo ....

    .... mam wrażenie, że jak kierowcy zobaczą rowerzystę zbliżającego się do przejazdu, to jeszcze przyspieszają aby go przegonić, co by im pedalarz drogi nie blokował. Szczególnie dotyczy to kierowców BMW i Audi, a chyba i wieśwagenów też.

    Cytuj
    IP: 212.160.xx2.xxx 

    doucz się przepisów_gość

    16.09.2022, 14:22

    Przepisy mówią jasno: rowerzysta ma pierwszeństwo jedynie sytuacji gdy samochód wykonuje skręt związany z przecięciem chodnika i drogi dla rowerów. Kierowca ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe. (tak dokładnie na przejeździe, a nie przed przejazdem) Art. 27 Prawa o ruchu drogowym.

    Cytuj
    IP: 109.169.xx3.xx8 

    Franczesko _gość_gość_gość

    16.09.2022, 18:57

    Ty Lejba wez no kolo i się pi...j w czoło

    Cytuj
    IP: 91.181.xx8.xx3 

    Marcin _gość_gość_gość

    16.09.2022, 19:49

    Rowerzysci powinni rowem jeździć a nie scieszki im budować.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx4.xx5 

    Adek_gość

    18.09.2022, 22:40

    Nie wszystkie ścieżki są dobrze zrobione - w wielu miejscach rowerzyści są ukryci za górką i ich po prostu nie widać - potem jadąc z góry przy dużej prędkości nie zdąży się wyhamować. Nie powinno się bezprecedensowo wjeżdżać na przejazd tylko dlatego, że się ma pierwszeństwo. Nie zawsze jest czes na reakcję bo rower też prędkość rozwija sporą - szczególnie z górki

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xxx 

    Lejba_oszołom_gość

    19.09.2022, 14:49

    myślenie nie boli.

    Rowerzyści i piesi jak święte krowy, nieoświetlone rowery, a na dworze coraz ciemniej. To samo z pieszymi, łeb w telefonie, bo przecież ma pierwszeństwo. Te przepisy wprowadziły przyzwolenie na brak ostrożności dla ww. Przejeżdżają przez przejścia dla pieszych nawet tam gdzie nie ma drogi dla rowerów. W Tczewie jest mnóstwo takich miejsc, w których rowerzystę widać w ostatnim momencie. Jak wiedzie z dużą szybkością na przejazd przez jezdnie, to nie ma szans żeby zareagować.

    Cytuj
    IP: 195.117.xx5.xx7 
  • Hegemon_gość_gość

    16.09.2022, 13:08

    Dać babie prawko...

    Przez takie krowy ciągle giną piesi, rowerzyści i motocykliści! Bo jej się śpieszyło do swojego zaściankowego korpo, bo rozkojarzona była, bo akurat ten jeden raz się zagapiła, itp...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • Baba na jezdni _gość

    16.09.2022, 14:00

    Nie rozumiem takich ludzi którzy tak komentują... Z tego co zauważyłam to wieczenie mężczyzną się spieszy bo ja jadąc w zabudowanym powiedzmy 50km/h to facet musi za każdym razem wyprzedzić i na dodatek mordę drzeć a później gwałtownie hamuje i po co sie rozpędzał? Aby zaraz hamować i na najbliższym skrzyżowaniu spotkać się z tą "babą" spotkać? Nie krytykujmy kobiet bo niektóre kobiety lepiej jeżdżą niż nie jeden chlop

    Cytuj
    IP: 5.172.xx6.xx5 
  • Tczew_gość

    16.09.2022, 13:10

    Uzupełnienie do artykułu

    Rowerzyści, zbliżając się do przejazdów dla rowerów powinni zdecydowanie zmniejszyć prędkość i dokładnie upewnić się, czy na jezdni nie znajdują się samochody w ruchu i czy jej przekroczenie będzie bezpieczne.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xx1 
  • EkO_gość

    16.09.2022, 13:21

    A kierujący samochodami powinni przed przejściem zwolnić i również upewnić się, że jest ok. Wszystko działa w dwie strony.

    Cytuj
    IP: 82.160.xx7.xx5 

    Ja_gość

    16.09.2022, 13:40

    .

    Zgadzam się w 100%.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xxx 

    Kierowca_gość

    16.09.2022, 13:46

    .

    Sama miałam sytuację jak starszy Pan ni stąd, ni z owąd wjechał mi prawie że, prosto na maskę samochodu rowerem... jechałam przepisowo, zdążyłam wyhamować, ale jakby spotkał kogoś z prędkością dużo większą to mogłoby się skończyć nieciekawie....

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xxx 

    qq_gość

    16.09.2022, 14:07

    ciasne gacie im powoduja niedotlenienie mózgu. i wtedy są efekty

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx9 

    Tczew_gość

    16.09.2022, 14:22

    @Eko - dokładnie tak, jednak zostało to zaznaczone już w artykule o zdarzeniu. Zapomniano jednak dopisać fragmentu o rowerzystach,stad mój komentarz.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx2.xx1 
  • Magda_gość

    16.09.2022, 13:22

    Ruch

    Ostatnio tez miałam sytuację gdzie rano -ciemno- jechałam do pracy. Pieszy wszedł sobie na pasy jechałam 30 km/h w ostatniej chwili zauważyłam go już na pasach. Hamulce i jeszcze zły że nagle ooo samochód prawie przed nim???? tragedia co się dzieję

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx0.xx7 
  • Hsusj_gość

    18.09.2022, 09:02

    No straszne, pieszy na przejściu. Jak to się mogło stać??! Oddaj prawo jazdy kretynko jak nie widzisz pieszych na pasach.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx6.xx0 
  • Magda_gość

    16.09.2022, 13:23

    Ruch

    Wszedł beż niczego odblaskowego

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx0.xx7 
  • Baba za kierownicą_gość

    16.09.2022, 13:30

    Dodatkowo z kodeksu - może się przyda

    rowerzysta jadący wzdłuż drogi głównej ma pierwszeństwo, ale jeśli jedzie drogą podporządkowaną - musi ustąpić pierwszeństwa samochodom. Dodatkowo na skrzyżowaniu równorzędnym obowiązuje zasada prawej ręki, czyli pierwszeństwo ma pojazd znajdujący się z prawej strony, niezależnie od tego czy jest rower czy samochód.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx4 
  • Tomek_gość

    16.09.2022, 22:44

    Pedały

    Do baba za kierownicą A skąd rowerzysta ma to wiedzieć skoro nie posiada żadnych uprawnień do prowadzenia roweru? Takie jest prawo w polsce.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx7.xx7 
  • adi_gość

    16.09.2022, 13:31

    Ja poruszając się rowerem staram się zachować jak największą ostrożność i czasami wolę zrezygnować z pierwszeństwa w myśl zasady : rezygnuję z pierwszeństwa i noc spędzam we własnym łóżku, wymuszam pierwszeństwo i budzę się na OIOMie (lub wcale). Nie wiem jak było w tym przypadku. Codziennie widzę mnóstwo potencjalnych zabójców-kierowców i równie dużą ilość dorównujących im w braku wyobraźni i głupocie rowerzystów. Że o pieszych nie wspomnę

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • obiektywny_gość_gość_gość

    16.09.2022, 14:35

    tak rzadko można TU przeczytać coś obiektywnego i mądrego. Zgadzam się z Panem/Panią. Sam lepiej bym tego nie ujął. Zabranie prawa jazdy to zdecydowanie nadużycie uprawnień policji. To odgórne osądzanie i skazanie w jednym. Zabranie prawa jazdy winno być ostateczną, najsurowszą karą.

    Cytuj
    IP: 153.19.xx3.xx9 
  • Git_gość

    16.09.2022, 13:34

    Taki pedalarz powinien przeprowadzać rower na każdym przejściu a nie przejeżdżać na pełnej piz.... I zadowolony bo on ma pierwszeństwo

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx7 
  • Antek_gość

    19.09.2022, 08:43

    A samochodziarz powinien pchać samochód a nie pędzić na całej pi bo nie ma piersdzeńśtwa.

    Cytuj
    IP: 83.18.xx5.xx8 
  • Wald _gość

    16.09.2022, 13:39

    Kiedyś

    Kiedyś uczyli, że kiedy zbliżamy się do przejścia dla pieszych trzeba spojrzeć w lewo, w prawo i jeszcze raz w lewo. Teraz jakiś debil zwolnił pieszych a co gorsza rowerzystów którzy potrafią z dużą prędkością wjechać na jezdnię z tego obowiązku. Pora jednak się zastanowić kto poniesie tak naprawdę tego konsekwencje czy to kierowca który nie zauważył pieszego lub rowerzysty czy połamany lub śmiertelnie potrącony bo osoba która wymyśla takie przepisy na pewno nie

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx3.xx5 
  • Hhh_gość

    16.09.2022, 13:40

    .

    Zgodnie z przepisami drogowymi rowerzysta jest zobowiązany zejść z roweru i przeprowadzić go przez przejście dla pieszych jeśli chce je przekroczyć. Przejeżdżanie rowerem po "zebrze" jest niedozwolone, a ignorowanie tego przepisu grozi 100 zł mandatem karnym.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx1.xx6 
  • Jadzia_gość

    16.09.2022, 22:45

    __

    Ale nie w tczewie nasza milicja przymyka na to oko.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx7.xx7 

    kierowca i cyklista_gość_gość

    17.09.2022, 20:15

    Tyle, że w tym miejscu jest ścieżka i przejazd rowerowy. Tak więc nie tylko nie ma obowiązku zachodzenia z roweru to jeszcze ma pierwszeństwo przed samochodem. Oczywiście z zachowaniem ostrożności i nie wjeżdżając tuż przed pojazdem na przejazd to rzecz jasna zrozumiałe.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx9.xx8 

    Kierowca _gość

    19.09.2022, 10:29

    Xxx

    Tam nie ma tylko pasów tam jest ścieżka rowerowa więc dziewczyna jechała poprawnie.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx2 
  • Gość _gość

    16.09.2022, 13:43

    Nie uwaga rowerzystów

    Nie oszukujmy się ale rowerzyści wgl nie uważają jadą z dużą prędkością i nie biorą pod uwagę że oni są zagrożeniem dla innych. Ani nie wyciągają ręki kiedy skręcają, skąd kierowca ma wiedzieć że taki rowerzysta zjeżdża z jezdni albo chce wjechać na pasy kiedy ani ręki nie wyciągnie ani się nie odwróci aby upewnić się ze nie ma zadnego zagrożenia... Kierowcy są karani wielkimi mandatami i punktami karnymi ale rowerzyści też powinni być karani za nie uwaznosc! Dwie strony powinnam być uważne i kierowca który prowadzi autem i rowerzysta który jedzie rowerem

    Odpowiedz
    IP: 5.172.xx6.xx5 
  • kierowca i cyklista_gość_gość

    17.09.2022, 20:17

    Generalizujesz. To tak samo jakbyś napisał, że wszyscy kierowcy stosują się do ograniczenia prędkości, albo żaden nigdy nie prowadzi pod wpływem.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx9.xx8 
  • Grypsiko_tcz_gość

    16.09.2022, 13:53

    H

    Ludzie nie wiecie jaka była sytuacja, a obrażacie człowieka. Każdego kierowcę może to spotkać Nie znacie szczegółów czy rowerzysta nie wtargnął na jezdnie. Czy nikt z was nigdy nie był świadkiem jak rowerzyści czuja sie bezkarnie na ulicach? Trochę empatii życzę Ile nienawiści i jadu między ludźmi

    Odpowiedz
    IP: 89.206.xx7.xx0 
  • gośc _gość

    16.09.2022, 15:31

    dokładnie zgadzam się sama jeżdżę rowerem i często wole się zatrzymać i upewnić czy nic nie jedzie albo czy auto na pewno się zatrzyma jak widzę jak niektóry rowerzyści jeżdżą to mnie szlag trafia jak można tak bezmyślni jeździć przez przejście dla pieszych na krzyż je ścinają i przejeżdżają tak samo ci na hulajnogach zasuwają tylko kurz zostaje więc nie osądzajcie kierowców bo pieszy bądź rowerzysta są bardzo nieuważni i myślą ze kierowca zawsze zdąży się zatrzymać

    Cytuj
    IP: 81.210.xx6.xx8 

    Kierowca _gość

    19.09.2022, 10:33

    Ccc

    Tylko dziwne że kierowca z lewej strony gdzie nie wiesz co rowerzysta zrobi czy chce jechać prosto Aleja Zwycięstwa czy właśnie skręcić się zatrzymał czyli (rowerzystka nie jechała szybko i nie wtargnęła na jezdnie) a kierowca mając dobra widoczność z prawej strony nie zauważyła jadącej rowerzystki przy bardzo dobrej widoczności.

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx2 
  • meme_gość_gość_gość_gość_gość

    16.09.2022, 13:54

    hehe

    Jezeli rowerzystka była już mocno na przejsciu rozumie ale może też byc że wtargnęła na przejazd - przypominam że dojeżdzający do przejazdu rowerzysta nie ma pierwszeństwa :)

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx5.xx2 
  • :)_gość

    16.09.2022, 14:01

    Samochód

    Do dzisiaj nie rozumiem kto mógł wpaść na pomysł, żeby rower miał pierwszeństwo przed samochodem... Rower można zatrzymać raz dwa a samochodu niestety nie :) Ale dali przywileje rowerzystom a Ci wykorzystuja to na maxa

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx6 
  • E E...._gość

    16.09.2022, 14:27

    Rower nie ma pierwszeństwa - przepisy mówią wyraźnie o tym (wyjątek skręcanie poprzez ścieżkę, równoległą do kierunku jazdy)

    Cytuj
    IP: 109.169.xx3.xx8 
  • Wiedza to potęga_gość

    16.09.2022, 14:25

    "A kierujący samochodami powinni przed przejściem zwolnić i również upewnić się, że jest ok. Wszystko działa w dwie strony."

    Bzdury piszesz - nie musi "zwalniać" ma tylko: "zachować szczególną ostrożność". Tak mówią przepisy.

    Odpowiedz
    IP: 109.169.xx3.xx8 
  • Gosc_gość_gość

    16.09.2022, 14:48

    ..

    W rozumieniu każdego mądrego człowieka i kierowcy z automatu to oznacza ZWOLNIC!!! By zachować szczególną ostrożność ...

    Cytuj
    IP: 5.173.xxx.xx9 

    do _gośćIP: 5.173.xxx.xx9_gość

    16.09.2022, 17:57

    Polska języka trudna języka?

    "Zachować szczególną ostrożność" nie znaczy to samo co "zwalniać". Jak by musiał zwalniać to by przepisy mówiły "zwalniać" Jesteś popierdółka i nie znasz podstawowych słów?

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx2 
  • 123_gość_gość_gość

    16.09.2022, 14:30

    ..

    Tego przejazdu nie powinno tam być. Na styku skrzyżowania dwóch ruchliwych ulic.

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx6 
  • Gosc_gość

    16.09.2022, 14:44

    Po co te ścieżki.??

    Dokładnie!!! Ostatnio rozmawiałem z taksówkarzem, który powiedział, że nie ma dnia, żeby nie musiał ostro hamować przed rowerem. Teraz doszły hulajnogi i też śmigają, nawet po ulicy

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • a_gość

    16.09.2022, 14:33

    Jestem kierowcą i nieraz jadę też rowerem nauczony tym że rowerzysta ma w większości przypadków w d.....ie przepisy wkracza na pasy , szybko jadąc i bez patrzenia zawsze jak jadę rowerem zatrzymuję się przed przejściem lub zsiadam z roweru dopiero jak kierowca się zatrzyma jadę dalej .Co z tego że mam pierwszeństwo jak mam tylko jedno życie kierowca może nie zauważyć miałem takie sytuacje jak z górki od Shela jechał baran z szybkością światła nie patrzył na nic bo mu dano takie prawo. Jak ktoś wyżej napisał kiedyś uczono że trzeba patrzeć w lewo w prawo teraz wystarczy durny przepis i wszyscy mają życie gdzieś sami będą kalekami a inni będą mieć traumę do końca życia .Szkoda mi kierowcy bo każdego to mogło spotkać ludzie są nie odpowiedzialni.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx7.xx5 
  • Gosc_gość_gość

    16.09.2022, 14:46

    ..

    "Nie rozumiem takich ludzi którzy tak komentują... Z tego co zauważyłam to wieczenie mężczyzną się spieszy bo ja jadąc w zabudowanym powiedzmy 50km/h to facet musi za każdym razem wyprzedzić i na dodatek mordę drzeć a później gwałtownie hamuje i po co sie rozpędzał? Aby zaraz hamować i na najbliższym skrzyżowaniu spotkać się z tą "babą" spotkać? Nie krytykujmy kobiet bo niektóre kobiety lepiej jeżdżą niż nie jeden chlop"

    Zupełnie tak jest"i jeszcze te przeświadczenie większości pozalsie... ,że szybki kierowca to dobry kierowca,a kobiety to jeździć nie potrafią....prawdziwy facet to rozsądny spokojny opanowany kulturalny facet,a dobry kierowca" to kierowca nie spieszący się i uważny..

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx9 
  • bezsrejtu_gość_gość_gość_gość

    16.09.2022, 14:50

    Napiszę tu, bo pod tamtym artykułem oczywiście cenzura. Czy te plakaty od tego gościa zostaną usunięte z drzew? Ja rozumiem, że cel może uświęca środki ale chyba nie chcemy, żeby każdy potrzebujący obklejał i niszczył drzewa!?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xx1 
  • Obiektywnie_gość

    16.09.2022, 15:27

    A mylyja co? Tylko kasują po 1500 za wypadek. Żaden z nich nie zaopiniuje obowiązkowego znaku stop dla rowerzystów, mając na uwadze w szczególności bezpieczeństwa nieuchronnych użytkowników drogi jakim są właśnie rowerzyści i piesi. To samo kolejny skrajnie niebezpieczny przejazd przy ulicy Jedności Narodu. Reakcji mylycjo żadnej. Tylko kasa kasa i kasa. Jak nie tu to budowlanka. Miłego dnia dla trzeźwo myślących

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx1.xx0 
  • Poprostu_gość

    16.09.2022, 15:37

    W dzisiejszych czasach kierowca jest ofiarą dolnej zmiany, w zamian otrzymujemy w mieście niekontrolowany wysyp pojazdów uprzywilejowanych w postaci rowerzystów hulajnogichów i pieszych. Dziękuję za uwagę

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx1.xx0 
  • Jdj_gość

    16.09.2022, 15:57

    Same specjalisty, niedlugo nie bedzieta jeździć samochodami bo nie będzie was stać i ubierzeta te wąskie gacie i bedzieta pedałować tak samo wszyscy razem

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx2.xx7 
  • Krespo78_gość

    16.09.2022, 16:15

    Nie ustąpiła pierwszeństwa.

    Kierowca ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa rowerzyście który jest już na przejeździe a nie na niego wjeżdża. A rowerzyści nawet nie zwalniają przed przejazdem. Miałem już kilka takich sytuacji. Ale samochód nie wychamuje 1 m przed przejazdem.

    Odpowiedz
    IP: 192.38.xx0.xx6 
  • Michał_gość_gość_gość

    16.09.2022, 16:33

    Kolejny wypadek

    czekamy aż ktoś zginie czy jak? czas zmienić te durne przepisy

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx1.xx7 
  • Tczewiak_gość

    16.09.2022, 17:19

    Spokojnie kierowcy aut, idzie zima i 99 procent pedalarzy zniknie z ulic. Tylko szkoda ze po nich zostana te sciezki rowerowe, waskie ulice itp. Miliony wydane na 3 lub 4 miesiace w roku. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx6 
  • kierowca i cyklista_gość_gość

    16.09.2022, 20:26

    Sam jesteś pedalarz. Pewnie jesteś gruby i rzadko wychodzisz z samochodu co? Wszyscy jesteśmy równoprawnymi uczestnikami ruchu. A w dzisiejszych czasach rower to samo zdrowie i czystsze środowisko. Kiedy tylko nie musze to samochód zostawiam w garażu i wszędzie jeżdżę rowerem. Bo tak jest zdrowo i ekologicznie. Tylko kierowcom audi, VW i BMW wydaje się, że są panami na drodze i wszyscy powinni się im kłaniać i całować w opony. Smutne to niestety. Jeżeli mylę się co do ciebie to sorry ale skąd u ciebie w takim razie ta awersja do cyklistów? I tak obraźliwe podejście do nich?

    Cytuj
    IP: 83.8.xx9.xx8 
  • Pozorny_gość

    16.09.2022, 18:34

    przezorny

    nie namordniki i ślepo bryle lecz kupujcie i zakładajcie kamerki także piechurzy

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx5.xx5 
  • kolega_gość

    16.09.2022, 19:48

    ściezka rowerowa

    ta ścieka rowerowa powinna iść po drugiej stronie ulicy nie ma tam tylu skrzyżowań

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx1 
  • Pan Konik_gość

    16.09.2022, 19:58

    zobaczycie ile będzie wypadków z udziałem rowerów jak oddadzą ścieżke rowerową, która przebiega przez ul. Jaworową ;) rano przed godz 8.00 jak wszystkie Brajanki i Dżesiki są odwozone przez swoje Madki do szkoły i przedszkoli to skrzyżowanie ze Żwirki robi się niebezpieczne, do tego dojdą cykliści przecinającyvścieżke i będzie wesoło ;)

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx6.xx0 
  • kierowca i cyklista_gość

    16.09.2022, 20:18

    Po części każdy ma rację. Ale moim skromnym zdaniem znacznie poprawiłby bezpieczeństwo w tym miejscu znak B-35 (zakaz postoju). na zatoczce tuż przed przejściem dla pieszych i przejazdem rowerowym. Parkujące na niej (zatoczce) pojazdy skutecznie zasłaniają widok zarówno kierowcom jadącym Al. Zwycięstwa jak i rowerzystom dojeżdżającym do przejazdu. Jedni drugich nie widzą. Racja, że jedni jak i drudzy powinni zachować większą ostrożność i zwolnić w tym miejscu. Codziennie jeżdżę w tym miejscu rowerem do pracy i wiem, że zbliżające się pojazdy Al. Zwycięstwa do ul. Wojska Polskiego są zasłonięte zaparkowanymi w zatoczce innymi samochodami. Kiedy jadę w tym miejscu samochodem też praktycznie nie widać ścieżki i poruszających się nią rowerzystów. W tym miejscu apel do władz miasta postawcie tam znak B-35 co bez wątpienia znacząco poprawi bezpieczeństwo w tym miejscu.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx9.xx8 
  • Gość _gość

    16.09.2022, 20:29

    "ciasne gacie im powoduja niedotlenienie mózgu. i wtedy są efekty"

    Ty masz chyba ciasne gacie gg gościu bo co majtki mają wspólnego z jazdą rowerem

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx8 
  • qq_gość

    16.09.2022, 20:38

    uderz w stół a nożyce się odezwą...

    Cytuj
    IP: 109.197.xx2.xx9 
  • mar_gość

    16.09.2022, 20:39

    "Przepisy mówią jasno: rowerzysta ma pierwszeństwo jedynie sytuacji gdy samochód wykonuje skręt związany z przecięciem chodnika i drogi dla rowerów. Kierowca ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe. (tak dokładnie na przejeździe, a nie przed przejazdem) Art. 27 Prawa o ruchu drogowym."

    I tu się mylisz. Sam się doucz. Jeśli droga dla rowerów przebiega wzdłuż drogi głównej, rowerzysta ma ZAWSZE pierwszeństwo. Z tego co wiem, to Al. Zwycięstwa jest drogą podporządkowaną w stosunku do Wojska Polskiego.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx3.xx2 
  • Gość _gość_gość

    16.09.2022, 20:43

    Powiem wam jedno sam jeżdżę na rowerze i częściej zatrzymują się mężczyźni niż kobiety bo wolą gadać przez telefon lub co innego robić i nawet się nie rozglądają jak skręcają bo ważna jest rozmowa przez telefon

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx8.xx8 
  • Kłamiesz _gość

    17.09.2022, 07:17

    "Tak jak rowerzyści nie spojrzą nawet czy coś jeszcze tylko potrafią na pałe przejechać przez ścieżkę"

    Jak tak możesz kłamać wszystkich do jednego wora wsadzać

    Odpowiedz
    IP: 46.15.xx6.xx6 
  • Hmmmm_gość

    17.09.2022, 07:20

    "Rowerzysci powinni rowem jeździć a nie scieszki im budować."

    Zrób coś co tak stoisz no powieś się czego czekasz na co czekasz skocz w przepaść strzel se łeb odejdź że świata zrób coś dla nas niech cie nie ma

    Odpowiedz
    IP: 46.15.xx6.xx6 
  • ..._gość

    17.09.2022, 14:12

    ...

    Czasem mam wrażenie że wypowiadają się albo sami rowerzyści albo ludzie którzy nigdy tamtędy nie jechali samochodem. Prawda jest taka że jak się jedzie od Gdańskiej przy zaparkowanych samochodach zaraz przed przejściem to tego rowera zbliżającego się zwyczajnie można nie zauważyć. Niech rowerzyści włącza w końcu myślenie. Kierowców chroni buda a ich nic więc prawo prawem a myślenie powinno być włączone.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx2 
  • Salala_gość

    17.09.2022, 14:33

    Bzdura

    "Sam jesteś pedalarz. Pewnie jesteś gruby i rzadko wychodzisz z samochodu co? Wszyscy jesteśmy równoprawnymi uczestnikami ruchu. A w dzisiejszych czasach rower to samo zdrowie i czystsze środowisko. Kiedy tylko nie musze to samochód zostawiam w garażu i wszędzie jeżdżę rowerem. Bo tak jest zdrowo i ekologicznie. Tylko kierowcom audi, VW i BMW wydaje się, że są panami na drodze i wszyscy powinni się im kłaniać i całować w opony. Smutne to niestety. Jeżeli mylę się co do ciebie to sorry ale skąd u ciebie w takim razie ta awersja do cyklistów? I tak obraźliwe podejście do nich?"

    Jesteś głupi. Mam Prawo jazdy, uiszczam podatki, mam ubezpieczenia, a ty co masz? Nawet przepisów nie znasz, nie znasz znaków drogowych, ne dokładasz się do utzrymania dróg. A więc praw nie masz żadnych. Popylaj drogam polnymi. A lewactwo niech tworzy bzdurne punkty nadal.

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx8.xx5 
  • Gość _gość

    17.09.2022, 20:23

    Reee

    Każdemu z nas mogło się to zdażyć. Napewno nikt nie zrobił tego specjalnie . Dla rowerzystki dużo zdrówka a dla kierowcy dużo sił aby to przetrwać

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx1.xx8 
  • Omg_gość

    18.09.2022, 09:05

    Nie, nie każdemu. Wyobraź sobie, że niektórzy zwalniają przed pasami czy przejazdami i rozglądają się czy nikt nie idzie/jedzie.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx6.xx0 
  • Xjdndxnx_gość

    17.09.2022, 20:56

    Kjfu

    Przepisy przepisami ale jakim trzeba być tępakiem żeby wjechać na przejazd widząc samochód Wprzeposach jest równie, mowa aby zachować szczególną ostrożność a nie ze Mam pierwszeństwo ch...i jadę boto moje zielone światło ..... Ch....że samochód możenie pierd..... Ale jadę takie są przepisy mam pierwszeństwo..... Życzę obu stronom rozsadku

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx4 
  • Fan_gość

    19.09.2022, 18:10

    Niebieska Kia

    Pozdrawiam serdecznie Panią z niebieskiej Kii, ktora widać w prawym górnym rogu :*

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx2.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.