Dom Przedsiębiorcy coraz bliżej - 350 miejsc pracy w 10 lat

Dom Przedsiębiorcy zacznie działać w kwietniu (fot. tcz.pl)
Tczew - Dom Przedsiębiorcy coraz bliżej - 350 miejsc pracy w 10 lat
Kończą się prace związane z remontem budynku przy ul. Obr. Westerplatte 3, gdzie z początkiem kwietnia br. ma rozpocząć swoją działalność Dom Przedsiębiorcy. Zgodnie z zamysłem po remoncie lokali przedsiębiorcy będą mogli tam zasięgnąć porad i liczyć na fachową pomoc w prowadzeniu biznesu. Projekt ruszy dzięki unijnemu dofinansowaniu, a jednym z filarów pomysłu, jest założenie, że dzięki tczewskiemu inkubatorowi powstanie co roku 7 nowych firm, zapewniających ponad 30 miejsc pracy.

Dom Przedsiębiorcy powstaje przy ul. Obr. Westerplatte 3. Budynek pochodzi z przełomu XIX i XX wieku. Prace adaptacyjne ruszyły pod koniec 2009 roku.

- Termin zakończenia robót został zaplanowany na 10 grudnia ub. roku, jednak wykonawca ma około 2 miesiące opóźnienia. Zgodnie z umową zostaną naliczone odsetki karne. Teraz zakończyły się już prace budowlane i zadanie zostało zgłoszone do odbioru. Wystąpimy również do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o pozwolenia użytkowania. - wyjaśnia nam Maciej Zych, naczelnik Wydziału Inwestycji i Remontów w tczewskim magistracie.

Rozstrzygnięto już przetargi na sprzęt komputerowy oraz wyposażenie biurowe. Mimo opóźnienia wykonawców, urzędnicy chcą rozpocząć działalność Domu Przedsiębiorcy z początkiem kwietnia br. - zgodnie z terminem określonym w projekcie. Do Domu Przedsiębiorcy przenosi się powołane niedawno w ratuszu Biuro ds. Wspierania Przedsiębiorczości, Ewidencja Działalności Gospodarczej, a także jednostka wydająca koncesje na alkohol i zajmująca się marketingiem gospodarczym gminy. Kto będzie mógł szukać pomocy w rozpoczynającej wkrótce działalność komórce?

- Oferta inkubatora skierowana jest głównie do nowopowstających firm lub podmiotów istniejących maksymalnie rok. Będziemy wspierać firmy, które mają charakter innowacyjny. Żeby dostać się do inkubatora, trzeba będzie napisać biznes - plan, który zostanie oceniony przez ekspertów, zaś później specjalnie powołana komisja, wyłoni zwycięzców. Oni na rok znajdą miejsce w inkubatorze przedsiębiorczości - chodzi nie tylko o możliwość korzystania z powierzchni biurowej, ale także ze sprzętu komputerowego, wszelkich urządzeń biurowych - czy wreszcie - bezpłatnych szkoleń. Będziemy je organizować we współpracy ze Stowarzyszeniem Wolna Przedsiębiorczość z Sopotu, Pomorskim Funduszem Poręczeniowo - Kredytowym, Punktem Informacyjnym o Funduszach UE - ramieniem Agencji Rozwoju Pomorza. Będziemy również pozyskiwali fachowców z Centrum Transferu Technologii. - wyjaśnia nam Hanna Pietrzkiewicz, kierownik Biura ds. Wspierania Przedsiębiorczości w Urzędzie Miejskim w Tczewie.

Współpracą z tczewską jednostką jest również zainteresowana Powiślańska Szkoła Wyższa z Kwidzyna, która prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania. Dom Przedsiębiorcy planuje także nawiązać współpracę z uczelniami z Trójmiasta.

- W przyszłości chcemy też zachęcić do współdziałania szkoły ponadgimnazjalne, ponieważ uczęszcza do nich - niejako nasz klient docelowy. Na etapie licealnym są prowadzone lekcje przedsiębiorczości i znakomicie będzie, jeśli uda się je zorganizować u nas, by młodzież zobaczyła jak np. funkcjonuje inkubator przedsiębiorczości. - dodaje nasza rozmówczyni.

Fundusze na stworzenie tczewskiej placówki pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego w ramach działania 1.5 z przeznaczeniem na wspieranie przedsiębiorczości. Koszt zadania opiewa na 4,1 mln zł - wkład własny Urzędu Miasta to 25 proc. Z założenia projektu wynika, że dzięki pomocy Domu Przedsiębiorcy ma być utworzonych około 70 firm z blisko 350 miejscami pracy. Tczewski inkubator będzie czwartą tego typu jednostką w województwie.

Co to jest Dom Przedsiębiorcy?

Powstaje przy ul. Obr. Westerplatte 3. Budynek pochodzi z przełomu XIX i XX wieku. Po remoncie znajdzie się tam ponad dwustumetrowa powierzchnia biurowa dla nowo powstałych firm oraz sala konferencyjna na 50 osób. Zagospodarowany zostanie również teren wokół budynku. Z założenia ma to być miejsce, które pomoże przedsiębiorcom w zakładaniu firmy. Znajdzie się tam sala szkoleń, punkt porad prawnych i część informatyczna oraz punkt informacji o funduszach europejskich. Będzie również część związana z małym inkubatorem przedsiębiorczości. Według urzędników zdaniem Domu Przedsiębiorcy w Tczewie będzie także wspieranie procesu transferu technologii, promocja innowacyjności w całym regionie, ewidencja działalności gospodarczej, szkolenia i doradztwo w zakresie pozyskiwania środków z budżetu państwa i UE, pomocy publicznej oraz partnerstwa publiczno-prywatnego, prowadzenie współpracy w zakresie administracyjnej obsługi przedsiębiorcy, prowadzenie bazy informacyjnej nt. m.in. firm lokalnych, ofert i propozycji współpracy, nieruchomości, współpracy z ośrodkami badawczo-rozwojowymi, współpracą z instytucjami otoczenia biznesu oraz promocja gospodarcza miasta. Ośrodek ma współpracować z Lokalnymi Funduszami Pożyczkowymi; Funduszami Poręczeń Kredytowych, Funduszami Venture Capital, Funduszami seed capital, Sieci innowacji, Ośrodkami Szkoleniowo-Doradczymi, Centrami Transferu Technologii), a także ośrodkami akademickimi oraz podmiotami gospodarczymi.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (15)
dodaj komentarz

  • +2

    350 miejsc pracy _gość

    22.02.2011, 00:07

    w 10 lat

    rocznie 35 ??? za 4,1 mln zł ?????

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx8.xx3 
  • -3

    Rogi

    22.02.2011, 07:08

    A jak ktoś będzie chciał otworzyć 8 firmę to będzie musiał czekać rok?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +7

    _gość

    22.02.2011, 07:17

    A ilu ludzi będzie pracowało merytorycznie oraz obsługiwało dom przedsiębiorcy?

    Odpowiedz
    IP: 79.188.xx3.xx4 
  • +4

    _gość

    22.02.2011, 16:03

    Przedsiębiorców przyciągają niskie koszty i przyzwoita infrastruktura, a nie kolejne urzędy.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx8.xx8 
    +1

    piernik_gość

    22.02.2011, 20:45

    merytorycznie dwóch. reszta zapewni odpowiedni przemiał papieru.

    Cytuj
    IP: 83.11.xx2.xx8 
  • +9

    oko_gość

    22.02.2011, 07:39

    przechowalnia

    I znowu kilka etacików dla swoich. A przedszkole i CED zlikwidować. Stawiamy na przedsiębiorców wszak rozpoczęły się już powroty rodaków z saksów i zlewozmywaków. Teraz bedą firmy zakładać HURTOWO !!!!

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +8

    _gość

    22.02.2011, 08:03

    tu budynek tak ładnie wyremontowali, nawet cegiełki wypiaskowali a obok stoi kolejne 'straszydło' bez drzwi i okien. Prezentuje się to co najmniej zjawiskowo;]

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx7 
  • +5

    cheb_gość

    22.02.2011, 08:11

    ruina obok

    Przykre jest tylko to, że budynek obok jest ruiną, która nie została wyremontowana i troche śmiesznie wygląda kontrast pomiędzy nimi. Szczególnie ciekawy jest ten mural LOKU-u... Szkoda bo budynek tez zabytkowy podejrzewam.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +7

    misiek_gość

    22.02.2011, 11:22

    :)

    i znowu kasa w błoto,można by tak wymieniać, ced do likwidacji, szpital też itd a zabawa w muzea i inne zbędne inwestycje trwa

    Odpowiedz
    IP: 62.152.xx8.xx0 
  • +3

    _gość

    22.02.2011, 11:52

    superz e bedzie inkubator przedsiebiorczosci w Tcz, a nie tylko Gdańsk (akademickie przy UG), czy Gdynia :) swoja droga ciekawe ile bedzie miejsc pracy w tym ,,Domu Przedsiebiorcy''?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx4 
  • -1

    gość z tcz_gość

    22.02.2011, 20:46

    Tam się nie tworzy etatów!

    Odpowiadam na pytanie internautów.. otóż w tym miejscu nie będzie nowych etatów, przechodzą tam osoby z urzędu które będą dalej wykonywać swoje plus nowe obowiązki. Nie ma mowy o nowych miejscach pracy itp. A dom to będzie dalej urząd tam przedsiębiorca dalej będzie załatwiał swoje sprawy.

    Odpowiedz
    IP: 178.42.xx0.xx6 
  • +1

    C>K>M

    22.02.2011, 21:04

    Ale dodatkowe obowiązki za pewno oznaczają dodatkowe wynagrodzenie. Nie o liczbę etatów tu chodzi, to taka przenośnia, chodzi o ilość pieniędzy przejadanych przez urzędników.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +2

    zenek3_gość

    22.02.2011, 20:58

    To można włożyć między bajki

    Pęknę ze śmiechu to kolejny pomysł Pani ŚLIWIŃSKIEJ jak doprowadzić miasto do upadku-kolejne zbędne etaty urzędnicze

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • +3

    tczewiak_gość

    23.02.2011, 13:23

    POMYSŁ

    To pomysł ludzi związanych ze środowiskiem PiSu i PJN posadki dla swoich

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xx9.xx4 
  • +1

    Radosław Pawelczyk_gość

    24.02.2011, 14:45

    Pracowałem przy renowacji tego budynku. Jedna wielka popelina. Nikt nie wie co robić, wielka nieudolność i obóz pracy. Z obiecanych 10zł/h dostałem może 5. Za 200 przepracowanych godzin w miesiącu dostałem dokładnie 830zł w kopercie której odbiór musiałem najpierw podpisać dopiero ja dostałem. Prezes sie nie pojawiał a kierownicy zasłaniali się że "BOLEK" TAK POLICZYŁ I ONI G****O MOGĄ. Dodatkowo wypłaty przypadały zawsze w pierwszy piątek po 10 co już jest niezgodne z prawem ale od czasów nowego kierownika wypłaty wypłacane były w pierwszą sobotę po 10 ale dalej wszyscy mówili że to piątek po 10. W grudniu piatek przypadł 10tego więc analogicznie wypłaty powinny być 11 w sobotę. A tu zonk były za tydzień w sobotę bo piątek PO 10 to piątek po 10 a dajemy je w sobotę żeby w sobotę była ekipa. Za nadgodziny miałem liczone 8zł. Przestrzegam wszystkich przed MarPolem i firmami jego córki i rodziny zakładanymi do wygrywania przetargów. O umowach nawet nie myślcie w domu przedsiębiorcy poznałem jedną osobę która miała umowę.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 

Komentarz dnia