Po remoncie też szybciej nie pojedziemy

Teraz od wjazdu do Tczewa obowiązuje ograniczenie do 50-ciu (fot. tcz.pl)
Po remoncie też szybciej nie pojedziemy
Cztery pasy ruchu, sygnalizatory z przywołaniem, ekrany akustyczne - i 50 na liczniku. Drogą krajową nr 91 w granicach Tczewa nie pojedziemy jednak szybciej - nawet po planowym na ten rok remoncie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad tłumaczy to względami bezpieczeństwa.

Temat poruszał już jakiś czas temu m. in. radny Krzysztof Korda (PnP), którego o reakcję w tej sprawie prosili mieszkańcy miasta, zgłaszający się na dyżury. Radny wysłuchał wtedy ich argumentów i podpisał się pod nimi, tym bardziej, że prędkość 70km/h na drogach przelotowych nikogo dziwi - tak jest np. na alei Grunwaldzkiej w Gdańsku:

- Mamy tutaj po dwa pasy ruchu w każdą stronę, na odcinku, gdzie można podnieść prędkość nie ma zabudowań w bezpośrednim sąsiedztwie, bądź są odgrodzone wałem lub ekranami akustycznymi, poza tym na każdym przejściu dla pieszych jest sygnalizacja świetlna. Wygląda to jak typowa trasa przelotowa - wyliczał nam wtedy Krzysztof Korda.

Argumentacja radnego nie przekonała wtedy jednak ani władz gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, ani policjantów. Teraz postanowiliśmy powrócić do tematu, tym bardziej, że w tym roku rozpoczyna się m. in. przebudowa trasy, a ramach której zostanie m. in. wymieniona nawierzchnia i pojawi się droga dla rowerów. Czy po remoncie kierowcy będą mogli pojechać szybciej?


- Skrzyżowanie dk nr 91 z ulicą Jagiellońską należy do najbardziej niebezpiecznych w województwie. Dochodzi tam do kolizji, bo kierowcy wjeżdżają szybciej niż powinni. Musimy pamiętać, że wzrost prędkości przekłada się na bezpieczeństwo. Teoretycznie możemy podnieść prędkość do 70 km/h i zrobić zieloną falę - jednak w takim wypadku przejazd drogami podporządkowanymi z jednej części Tczewa na drogą, będzie bardzo mocno utrudniony - tłumaczy Karol Markowski, zastępca dyrektora oddziału GDDKiA w Gdańsku, dodając, że zmian nie będzie.

Czy po remoncie na trasie pojawią się nowe urządzenia do "dyscyplinowania" kierowców? Przedstawiciele GDKKiA tłumaczą, że nie planują ustawiania nowych fotoradarów, bo za to odpowiadają straże gminne, czy Inspekcja Transportu Drogowego. Jeśli inspektorzy będą wnioskowali o wystawienie nowych foto-pułapek na kierowców, niewkluczone, że GDDKiA wyrazi na to zgodę.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (24)
dodaj komentarz

  • on_gość

    21.02.2014, 10:22

    gnoje

    Gnoje....najlepiej walnijcie tam 30 km. Rowery będą jeździć szybciej od samochodów. No ale przecież gdzie by mieli łapać i nabijać budżet za mandaty. Idealne miejsce. Proponuję zrobić 5 pasów w jedną stronę i ograniczenie do 30. Zobaczcie ile wtedy zarobicie na mandatach. Szeroka droga, widoczność idealna i 50 km. Paranoja. A tłumaczenie się kolizyjnością z Jagiellońską....co za bzdura !!! Przecież wszędzie jest sygnalizacja. A jak ktoś przejedzie na czerwonym , no cóż....znaczy trzeba ograniczyć do 30. Co za kraj.... Ale na fotoradary zawsze się znajdzie miejsce .... najlepiej 10 pułapek na 3 km. Zwrócą się po miesiącu !!!

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx7.xx6 
  • _gość

    21.02.2014, 18:54

    Panie KArolu Markowski

    Nie raz już zwracaliśmy GDDKiA uwagę na to, iż sygnalizacja świetlna na odcinku DK 91 przebiegającym przez Tczew stwarza zagrożenie sama w sobie, co związane jest ze źle ustawionymi cyklami świateł. Wg mnie, zastosowane ograniczenie prędkości do 50km/h wynika właśnie z pełnej świadomości Państwa z istniejącego stanu rzeczy, innymi słowy, zamiast światła naprawić lub wymienić na takie, które będą działały prawidłowo (żeby nie wyświetlało się zielone dla wszystkich kierunków jednocześnie, co niestety w Tczewie się zdarza), wolicie obecny stan rzeczy. Bzdura kompletna, jakich w Tczewie niestety, wcale nie tak mało. Tworzycie zgrany duet (GDDKiA) razem z lokalnym starostwem :)

    Cytuj
    IP: 31.175.xx2.xx1 

    QQ13_gość

    22.02.2014, 04:53

    Droga biznesowa

    Wiadomo, że to droga biznesowa i tylko się trochę cieplej zrobiło i juz sie w czwartek kasownik przy wyjeździe z "Budowlanki" ustawił! Ale nie na długo, bo szybko ich stamtąd pogoniłem. Ludki, weźcie to też do siebie i róbcie tak samo bo mnie krew zalewa jak się wystawiają z suszarką "panowie równiejsi" mając gdzieś podstawowe przepisy ruchu i karają za przekroczenie! Przecież radiowóz w takiej sytuacji jest zwykłym uczestnikiem ruchu a od kiedy to jest dozwolone robienie sobie parkingu ze skrzyżowania(i 15m w jego obrębie)??? Oni tam(i nie tylko tam, oczywiście) zgodnie z przepisami praktycznie nie mają wogóle jak sie wystawic, bo chodnika nie zostanie 1,5m, trawniczek, to chyba 500, więc jak se chce wygodnie suszyć z cieplutkiego auta, to musiałby stać na wysokości płotu Orlika, skąd, oczywiście by nic nie widział. Pieszko na chodniczek, ewentualnie motorkiem. Co ja robie w takiej sytuacji? 112 i grzecznie proszę o pouczenie kolegów w zakresie przepisów i po minucie już nie stoją! Nienawidzę Państwa w Państwie. Ja nie mogę? Oni też nie. A jak będę na nogach świadkiem takiej sytuacji, to uprzejmie poproszę pana pasażera o wypisanie mandatu panu kierowcy. Na moich oczach!!! Brońcie się ludzie przed złodziejami w świetle prawa!

    Cytuj
    IP: 83.238.xx8.xx5 
  • _gość

    21.02.2014, 10:27

    OK, może i na rondzie dochodzi do wypadków, ale jaki jest sens, żeby od ronda do Czarlina dalej było 50????? Chyba tylko taki, żeby Cię suszarka ustrzeliła albo kamera w insigni nagrała:(

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx9 
  • Basia_gość

    21.02.2014, 10:32

    remont

    W Antwerpii przez MIASTO można jechać 100 km/ godz. W Gdańska 70 km/godz. Ale w Tczewie zawsze jest jakieś , ale!! Jaki jest ruch pieszy i rowerowy przy DK 91? MAŁY!! Po remoncie przecież ma być dodatkowa ścieżka rowerowopiesza !! Ja naprawdę nie rozumiem stanowiska GDDKiA!! Ciekawe jakie duże będą te nowe skrzyżowania????

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx8.xxx 
  • zawszewdrodze_gość

    21.02.2014, 13:10

    Wiesz co porównujesz?

    O jakiej drodze mówisz w Antwerpii? O autostradzie? Nie lepiej porównać DK91 przebiegającą przez Tczew, do dróg o podobnym standardzie w Skandynawii? Odcinek dwupasmowy to tylko 1500 metrów, ile zyskasz jadąc 70 km/h? Może powiedzmy, że teraz na drodze normą jest 80-90 km/h, jak będzie po podniesieniu limitu?

    Cytuj
    IP: 2.68.xx3.xx2 

    _gość

    21.02.2014, 18:09

    Do "zawsze w drodze"

    Mam wrażenie, że zawsze piszesz ale z kuchni i to z pozycji taboretu. Widzisz, tu nie chodzi o zysk, bo rzeczywiście masz rację, przy 70km/h na tak krótkim odcinku różnicy nie będzie wielkiej w czasie przejazdu. Ale nie bierzesz pod uwagę jednej, zasadniczej rzeczy, to nie o zysk chodzi, ale o usunięcie jak najszybciej z miasta tranzytu. Ograniczenie do 50km/h i brak synchronizacji sygnalizacji świetlnej skutkuje tym, że korki sięgają często daleko przed Tczew. Jeśli pozwolilibyśmy tej drodze się szybciej "opróżniać", wówczas zmniejszyłyby się korki, poprawiło bezpieczeństwo, a przede wszystkim zmalał hałas i zanieczyszczenie powietrza w mieście.

    Cytuj
    IP: 31.175.xx2.xx1 
  • zdzichu_gość

    21.02.2014, 10:32

    a prędkościach słów kilka

    czyli po remoncie będziemy się czołgać zanim przyspieszać. W Pelplinie było to samo, na trsie do Starogardu, gdy były dziurawe drogi, nie było chodnika - można było sunąc 90 km/h. Dziś, po remoncie, bodaj 60 km/h. Gdzie tu rozum?

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx6 
  • as_gość

    21.02.2014, 10:54

    Zrobic chociaż z jednej strony ścieżkę rowerową na całym odcinku od Cariny do Czarlina. To nieznacznie podroży koszt całej inwestycji. Proponowany przebieg "urywanej" ścieżki jest nielogiczny , niepraktyczny wręcz śmieszny - trzeba obowiązkowo i dodatkowo zwiedzic pół Tczewa .

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx1.xx3 
  • jop_gość

    21.02.2014, 10:56

    !!!!!!

    Zrobcie dziesiec pasow w jedna strone i ograniczcie predkosc do 30km/h - jakas paranoja

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • Auto_gość

    21.02.2014, 11:22

    85 mln

    7 km drogi ma kosztować 85 mln zł! Nie ma mostów, są wiadukty, ale czy będę remontowane? Co tyle kosztuje panie Markowski? Ścieżka rowerowa ma kosztować 5 mln zł. Czy obrzeża będą z kamieni szlachetnych?

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx4 
  • Auto_gość

    21.02.2014, 19:10

    Pytanie

    Panie Markowski, po ilu latach (10? 15? ) trzeba będzie wydać kolejne 85 mln? Dlaczego kapitalne remonty dróg wystarczają na tak krótko? Niemcy remontują drogi co 30 - 40 lat, po tym okresie są jak na polskie warunku jeszcze dobre, u nas koleiny przed skrzyżowaniami pojawiają się już po 5 latach.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx7.xx0 
  • Kris_gość

    21.02.2014, 11:32

    50

    50 km/h to i tak w tym miejscu fikcja. I tak wszyscy jadą szybciej. No ale pan Karol z GDDKiA wie lepiej.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx4 
  • tczewiak_gość

    21.02.2014, 11:37

    Debile rządzą nami w Tczewie Ludzie trzymajta mnie!!!

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx6.xx0 
  • Ziutek Ciągutek_gość

    21.02.2014, 12:11

    jak to zwykle bywa, ludzie swoje a "władza" tudzież jakies "urzednicze biurwy" swoje...w sumie to powinnismy sie cieszyc ze chociaz sa mozliwosci składania wniosków mimo ze i tak zostana one olane...ale obywatelu - masz prawo żądać, przeciez mamy demokracje... co do części "skrzyżowanie dk nr 91 z ulicą Jagiellońską należy do najbardziej niebezpiecznych w województwie. Dochodzi tam do kolizji, bo kierowcy wjeżdżają szybciej niż powinni" jest mała niezgodnosc ze stanem faktycznym...dochodzi do kolizji, bo kierowcy wyjezdzaja za szybko, BO MAJA ZIELONE SWIATŁO!! to na co maja czekac? na jeszcze zieleńsze? ta sprawa była opisywana tu kilkakrotnie i kazdy kto ma troche oleju w głowie sam moze sobie podjechac i zobaczyc ze jest ułamek sekundy, kiedy to zarówno dla jadących dk1 jak i ulica ją przecinajacą, w którym dla obu kierunków swieci sie jednoczesnie zielone swiatło!! a chyba wystarczyłoby to wyregulowac wiec markowski nie pi***ol mi tu ze sie nie da bo w moim słowniku nie ma okreslenia "nie da sie" tylko "nie chce mi sie" albo "mam wylane"...

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx4.xx1 
  • tczewiak_gość

    21.02.2014, 23:04

    zgadzam sie

    ilekroć ruszam z 2 świateł przy shellu w stronę jagiellońskiej mimo zielonego światła upewniam się że auta jadące ze strone gdańska zwalniają lub sie zatrzymują, znając zycie poki ktoś nie zginie tego nie da sie załatwić lecz sam nie chce być przyczyną oświecenia naszych radnych. przyjedzie tvn zrobią pod napięciem , wytkną te same bledy co my dzis i wczoraj polecą glowy zmieni sie władza i wróci wszystko do normy...

    Cytuj
    IP: 5.60.xx8.xx3 
  • mieszkaniec_gość

    21.02.2014, 12:43

    prędkość

    Co za bezsensowne działania starczy przejechać się osobówką i zobaczyć z jaką prędkością poruszają się tą drogą pojazdy. Prędkosci nie odbiegają wcale dużo od tych na obwodnicy 3miasta ale 50 musi być by milicja mogła sobie budżet podreperowac;/

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx1 
  • _gość

    21.02.2014, 13:05

    Tym bardziej, że taka np Grunwaldzka, która zmienia nazwy kilkakrotnie, prowadzi praktycznie przez środek całego Trójmiasta i można jechać tam 70kmh, a tczewski odcinek DK91 nie prowadzi przez środek miasta i aż głupio po drodze krajowej jechać 50kmh. Policji się nie dziwię, bo na tej drodze wlepiają sporo mandatów. Szczególnie, kiedy kierowca nie jest z Tczewa i spieszy się np z Łodzi, lub Torunia do Trójmiasta, albo odwrotnie, a tu dup, halt i mandacik.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • Wacio_gość

    21.02.2014, 13:26

    ekrany akustyczne

    Droga redakcjo! Będą ekrany akustyczne, czy też jak pisaliście kilka dni wcześniej, ich nie będzie?

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx4.xx0 
  • _gość

    21.02.2014, 14:35

    nowych nie będzie, zostają stare

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx4 
  • gość _gość

    21.02.2014, 17:46

    gość

    Zróbcie tunel pod Tczewem i będzie spokój przecież Oni i tak to spieprzą!!!! pokażcie Mi czego ni spartolili łatwo wydawać nie ze swojej kieszeni

    Odpowiedz
    IP: 188.104.xx8.xx1 
  • _gość

    21.02.2014, 22:04

    50km/h OK ale domagam się natychmiastowej redukcji prędkości w całym trójmieście do 50km/h , wszystko w oczywiście pod płaszczykiem bezpieczeństwa! To debilne ograniczenie do 50km/h od samego Pruszcza Gdanskiego do Tczewa jest tylko po to by zmusić kierujących do korzystania z tej zasranej najdroższej autostrady w Polsce .Dziękuje - nie skorzystam. Rzygać mi się chce jak widze te debilne decyzje ktore maja na celu tylko jedno - kasa kasa kasa i kasa i nie ważne czy na a1 czy suszarką wyrwane na 50tce przez "polycjanta". Kasa kasa i kasa Oczywiście wszystko dla bezpieczenstwa-obłuda.

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • tczewiak_gość

    21.02.2014, 23:13

    hmm

    ja nie widze problemu z jazdą 50 km/h a wrecz przeciwnie chciałbym nią jechać wgodzinach szczytu. gdy wybudowali autostradę i nawet jak juz był płatna to na winiecie duze mobilki omijali nasza wioske , w ten czas pare milionów zainwestowano w droge m,in wstronę gdańska co widać. nachwile obecna system viaToll cofnął nad o 10 lat i tiry wróciły na stara 1ke bo autostrada prywatna. i wszystko przez tczew bo inaczej sie nie da. to jeden problem a 2 to swiala , zasada powinna byc prosta wjeżdzając do miasta z predkoscia 50km/h na zielonym swietle powinno sie go przejechać bez zatrzymywania sie . oszczednie i ekologicznie ale co ja tam wiem jestem przecietnym tczewiakiem....

    Odpowiedz
    IP: 5.60.xx8.xx3 
  • miin_gość

    23.02.2014, 08:49

    NIE DZIWIĘ SIĘ

    Nie dziwię się, że zapewne młodzi, powyżsi komentatorzy, są poirytowani proponowaną prędkością do 50 km/godz. przez Tczew - na drodze krajowej nr 91. Podobnie ta droga na odcinku Tczew Gdańsk. Jest wiele miejsc, odcinków, gdzie z powodzeniem można by było podnieść nieco prędkość. Wymaga jo jednak odwagi logicznego myślenia - czego brak. Lepiej asekuracyjnie - ograniczyć prędkość do 50, bo tak wynika z ustawy. Europa jest jednak inna. miin

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xxx.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.