Koniec z drogowym muzeum w ciągu drogi krajowej nr 22. Po latach oczekiwań i opóźnień na rozpoczęcie wyczekiwanej przebudowy rusza remont tzw. berlinki - chodzi o fragment trasy między Czarlinem a Knybawą, który pamięta jeszcze czasy trzeciej rzeszy.
W Tczewie podpisano dzisiaj umowę na realizację zadania. Umowę podpisał ze strony inwestora - Radosław Kantak, Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddziału w Gdańsku, a wykonawcy prac - Anna Bystry, przedstawiciel lidera konsorcjum firmy Trakcja PRKiI SA (w konsorcjum są jeszcze Masfalt sp. z o.o. oraz AB Kauno Tiltai). W uroczystości wziął też udział Kazimierz Smoliński, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa i starosta tczewski, Tadeusz Dzwonkowski.
Inwestycja, prowadzona według formuły projektuj i buduj będzie polegała na rozbudowie skrzyżowania z ul. Lipową i pobliskim węzłem Czarlin w postaci dwóch rond, rozbudowie skrzyżowań o pasy do lewoskrętów na skrzyżowaniach.
Wzdłuż całego odcinka pojawi się ciąg pieszo-rowerowy po północnej stronie drogi. Dla obsługi okolicznych posesji w Czarlinie zostanie wybudowana droga serwisowa.
Początkowo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiadała, że w 2017 roku będziemy już jeździć przebudowaną trasą. To się jednak nie udało - z powodu zmiany projektu, który pierwotnie zakładał wybudowanie fragmentu trasy w systemie 2 plus jeden. Z tego jednak zrezygnowano. Inwestycja ma zostać zakończona w grudniu 2019 r. Koszt prac projektowych i budowlano-montażowych wynosi ok . 35 mln zł.
Więcej o zadaniu w najbliższych dniach w naszym dziale Telewizja Internetowa.
W Tczewie podpisano dzisiaj umowę na realizację zadania. Umowę podpisał ze strony inwestora - Radosław Kantak, Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddziału w Gdańsku, a wykonawcy prac - Anna Bystry, przedstawiciel lidera konsorcjum firmy Trakcja PRKiI SA (w konsorcjum są jeszcze Masfalt sp. z o.o. oraz AB Kauno Tiltai). W uroczystości wziął też udział Kazimierz Smoliński, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa i starosta tczewski, Tadeusz Dzwonkowski.
Inwestycja, prowadzona według formuły projektuj i buduj będzie polegała na rozbudowie skrzyżowania z ul. Lipową i pobliskim węzłem Czarlin w postaci dwóch rond, rozbudowie skrzyżowań o pasy do lewoskrętów na skrzyżowaniach.
- Dodatkowo skrzyżowanie z drogą Bałdowo - Gorzędziej zostanie wyposażone w sygnalizację świetlną. W ramach inwestycji poddane remontowi lub rozbudowie będzie pięć obiektów mostowych nad drogą krajową nr 91, linią kolejową, nad rzeką Drybok, przejście pieszo-rowerowe w okolicy mostu knybawskiego i przyczółek zachodni tego mostu. - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Wzdłuż całego odcinka pojawi się ciąg pieszo-rowerowy po północnej stronie drogi. Dla obsługi okolicznych posesji w Czarlinie zostanie wybudowana droga serwisowa.
Początkowo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiadała, że w 2017 roku będziemy już jeździć przebudowaną trasą. To się jednak nie udało - z powodu zmiany projektu, który pierwotnie zakładał wybudowanie fragmentu trasy w systemie 2 plus jeden. Z tego jednak zrezygnowano. Inwestycja ma zostać zakończona w grudniu 2019 r. Koszt prac projektowych i budowlano-montażowych wynosi ok . 35 mln zł.
Więcej o zadaniu w najbliższych dniach w naszym dziale Telewizja Internetowa.
Komentarze (23) dodaj komentarz
Mario Tcz._gość_gość
23.10.2017, 11:24
Rondo
Kolejny projekt sprzed dekad, realizowany po latach,który na obecną chwilę jest przestarzałym rozwiązaniem.W tym miejscu100razy lepiej egzamin zdało by porządne duże rondo,no ale zanim by to zaakceptowano i zaprojektowano,to pewnie był by czas na wiadukt,lub tunel.
Odpowiedzdziki_gość
23.10.2017, 21:49
rondo
nie mów głośno duże rondo bo zrobią jak te koło wieży ciśnień lub urzędu miejskiego... pomysł fajny ale nie dla włodarzy w tcz.
CytujKiks_gość
25.10.2017, 14:35
jakie rondo
Dwupasmowe duże rondo będzie droższe od wiaduktu . Nie wierzę że zbudują coś co nie będzie partactwem tak jak w Rusocinie.
Cytuja_gość_gość
23.10.2017, 11:36
Oby nie było jak na JN / Gdańska lub jak z wiaduktem na WP obsuwa o kilka mc
Odpowiedztczewiak_gość
23.10.2017, 12:35
super inwestycja
....21 wiek, i na głównej drodze budują rondo i stawiają sygnalizacje świetlną ..brawo brawo to na pewno plany na 21 wiek ,lub bardzo tanie plany przebudowy drogi krajowej . To bardziej przyhamuje i zakorkuje ten odcinek drogi w kieruku wschód -zachód Polski.
OdpowiedzAdAm_gość
23.10.2017, 14:19
...
Gdyby to rondo miało średnice 100 metrów miało by to jakiś sens. pewnie wybudują 10 metrowe i odbiorą medale dumni z siebie. Nie ma co się dziwić skoro dzisiejsi inżynierowie budują wiadukty pod którymi nie mieści się standardowy samochód ciężarowy. Może i to mało śmieszne ale prawdziwe.
Cytujstan47.emeryt_gość
23.10.2017, 14:06
Smoliński znowu się przykleił.
Odpowiedzkierowca_gość
23.10.2017, 14:28
2+1 nie będzie, to rozumiem, że będzie dwupasmówka?
OdpowiedzPawełło_gość
23.10.2017, 14:45
Nie, będzie 1+1
Przecież serwisowa droga musi się jeszcze zmieścić, a 2+1 będzie tylko w formie lewoskrętu/-ów. Tak to przynajmniej wygląda.
CytujAdAm_gość_gość
23.10.2017, 14:42
...
Odnoszę wrażenie że urzędnicy są już tak oszołomieni i skołowani stojąc w korkach i wdychając spaliny na rondzie przy urzędzie ze nie wiedzą co podpisują. I żeby nie było wiem że odpowiedzialne jest starostwo.
OdpowiedzPawełło_gość
23.10.2017, 14:46
Tu akurat GDDKiA
Bo to droga krajowa, więc GDDKiA jest odpowiedzialna.
CytujAdAm_gość_gość
23.10.2017, 15:51
...
Potencjalny sukces ma zawsze wielu ojców. Porażka jest sierotą.
Cytujbot _gość
23.10.2017, 15:21
mam taką nadzieję , bo jak wyczytałem ,, zrezygnowano '' z opcji 2 + 1 , będzie 2+2 !! obecnie , nie robiąc przebudowy jest miejsce dla 4 pasów , a drogę wykonano 70 lat temu . oby tylko nie zawężali , zrobili wszystko by tranzyt nie był ponownie przyhamowywany
Odpowiedzmaxwolos_gość
23.10.2017, 21:53
2+2
tylko po co 2+2 tylko na odcinku knybawa czarlin?? będzie wolna amerykanka w obie strony i zas po jednym pasie dalej. tego nie zrobia bo to bzdura kompletna.
CytujSebastian_gość
24.10.2017, 14:34
1+1 bo nowy minister z PiS i z Tczewa osobiście interweniował w tej sprawie! Dobra zmiana również w drogownictwie...
CytujTczewiak_gość
23.10.2017, 15:22
Remont Berlinki
I tak w tym roku już tej drogi nie wyremontują:):):):)
OdpowiedzHombre_gość
23.10.2017, 15:27
duże rondo - tak
"Gdyby to rondo miało średnice 100 metrów miało by to jakiś sens. pewnie wybudują 10 metrowe i odbiorą medale dumni z siebie."
OdpowiedzTakie ronda często można spotkać we Francji, wyspa centralna o średnicy 100 i więcej metrów i 2 lub 3 pasy. Na takie rondo można spokojnie wjechać z prędkością 80km/h i większą więc nie spowalnia ruchu. Miejsca jest dość, można by coś takiego postawić, niestety podzielam obawy kolegi. Małe rondko zakorkuje ten odcinek, a światła to chyba najgorsze możliwe rozwiązanie.
trylis_gość
23.10.2017, 23:04
Wyobraź sobie,że tu mieszkają ludzie .Nasze dzieci codziennie przechodzą przez tę ulicę na przystanek skąd zabiera je autobus do szkoły a Ty proponujesz 80 km /h albo więcej! Ta ulica dzieli Czarlin na dwie części i powinien być to teren zabudowany a nie tor wyścigowy.
CytujBudowlaniec _gość
13.08.2018, 19:09
To rondo b
To rondo będzie o średnicy 150metrow w wąskim gardle bo idzie w kształt ósemki wiem bo bo tam pracuje
Cytujzawężanie_gość
23.10.2017, 15:38
Na tej drodze mogły lądować samoloty, teraz pewnie tak zawęża że nawet motorem będzie ciężko wyprzedzić....
Odpowiedzryszard_gość
23.10.2017, 16:28
berlinka
tak,dwupasmówka -jeden pas na wschód drugi na zachód i barierki,wysepki że nie wyprzedzisz !!!
OdpowiedzAndrzej_gość
24.10.2017, 14:42
Był świetny projekt 2+1 ale minister smolinski z Tczewa zmienił projekt na nowoczesny 1+1 z sygnalizacjami na skrzyżowaniach. Dyrektor z Tczewa nie może teraz w lustro patrzeć taka dobra ta zmiana...
OdpowiedzTytus_gość
25.10.2017, 14:31
Rondo?
Kolejna głupota. Skrzyżowanie dwóch dróg krajowych o takim natężeniu ruchu przy czym 90% ruchu odbywa się na wprost a te barany chcą budować rondo. Głupota. Stary wiadukt może i trzeba wyremontować to niech postawią drugi a nie zamieniają siekierkę na kijek. Gdyby to rondo chociaż miałobyć właściwych rozmiarów to może, ale w wykonaniu tych partaczy nie wierzę w cuda. W Rusocinie co zrobili> Gniota. Ale cóż, ktoś bierze za projekt, ktoś za robote i byle kasę wyciągnąć. A co z tego będzie nie ma znaczenia. Radosna twórczość.
Odpowiedz