"Światła" na skrzyżowaniu z "berlinką", dwa nowe ronda. Rusza przebudowa DK "22"

Dzisiaj w starostwie podpisano umowę (fot. tcz.pl)
"Światła" na skrzyżowaniu z "berlinką", dwa nowe ronda. Rusza przebudowa DK "22"
Koniec z drogowym muzeum w ciągu drogi krajowej nr 22. Po latach oczekiwań i opóźnień na rozpoczęcie wyczekiwanej przebudowy rusza remont tzw. berlinki - chodzi o fragment trasy między Czarlinem a Knybawą, który pamięta jeszcze czasy trzeciej rzeszy.

W Tczewie podpisano dzisiaj umowę na realizację zadania. Umowę podpisał ze strony inwestora - Radosław Kantak, Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddziału w Gdańsku, a wykonawcy prac - Anna Bystry, przedstawiciel lidera konsorcjum firmy Trakcja PRKiI SA (w konsorcjum są jeszcze Masfalt sp. z o.o. oraz AB Kauno Tiltai). W uroczystości wziął też udział Kazimierz Smoliński, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa i starosta tczewski, Tadeusz Dzwonkowski.

Inwestycja, prowadzona według formuły projektuj i buduj będzie polegała na rozbudowie skrzyżowania z ul. Lipową i pobliskim węzłem Czarlin w postaci dwóch rond, rozbudowie skrzyżowań o pasy do lewoskrętów na skrzyżowaniach.



- Dodatkowo skrzyżowanie z drogą Bałdowo - Gorzędziej zostanie wyposażone w sygnalizację świetlną. W ramach inwestycji poddane remontowi lub rozbudowie będzie pięć obiektów mostowych nad drogą krajową nr 91, linią kolejową, nad rzeką Drybok, przejście pieszo-rowerowe w okolicy mostu knybawskiego i przyczółek zachodni tego mostu. - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.




Wzdłuż całego odcinka pojawi się ciąg pieszo-rowerowy po północnej stronie drogi. Dla obsługi okolicznych posesji w Czarlinie zostanie wybudowana droga serwisowa.

Początkowo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiadała, że w 2017 roku będziemy już jeździć przebudowaną trasą. To się jednak nie udało - z powodu zmiany projektu, który pierwotnie zakładał wybudowanie fragmentu trasy w systemie 2 plus jeden. Z tego jednak zrezygnowano. Inwestycja ma zostać zakończona w grudniu 2019 r. Koszt prac projektowych i budowlano-montażowych wynosi ok . 35 mln zł.

Więcej o zadaniu w najbliższych dniach w naszym dziale Telewizja Internetowa.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (23)
dodaj komentarz

  • Mario Tcz._gość_gość

    23.10.2017, 11:24

    Rondo

    Kolejny projekt sprzed dekad, realizowany po latach,który na obecną chwilę jest przestarzałym rozwiązaniem.W tym miejscu100razy lepiej egzamin zdało by porządne duże rondo,no ale zanim by to zaakceptowano i zaprojektowano,to pewnie był by czas na wiadukt,lub tunel.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx4.xx0 
  • dziki_gość

    23.10.2017, 21:49

    rondo

    nie mów głośno duże rondo bo zrobią jak te koło wieży ciśnień lub urzędu miejskiego... pomysł fajny ale nie dla włodarzy w tcz.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx0 

    Kiks_gość

    25.10.2017, 14:35

    jakie rondo

    Dwupasmowe duże rondo będzie droższe od wiaduktu . Nie wierzę że zbudują coś co nie będzie partactwem tak jak w Rusocinie.

    Cytuj
    IP: 188.252.xx2.xx0 
  • a_gość_gość

    23.10.2017, 11:36

    Oby nie było jak na JN / Gdańska lub jak z wiaduktem na WP obsuwa o kilka mc

    Odpowiedz
    IP: 89.230.xx6.xx0 
  • tczewiak_gość

    23.10.2017, 12:35

    super inwestycja

    ....21 wiek, i na głównej drodze budują rondo i stawiają sygnalizacje świetlną ..brawo brawo to na pewno plany na 21 wiek ,lub bardzo tanie plany przebudowy drogi krajowej . To bardziej przyhamuje i zakorkuje ten odcinek drogi w kieruku wschód -zachód Polski.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx3 
  • AdAm_gość

    23.10.2017, 14:19

    ...

    Gdyby to rondo miało średnice 100 metrów miało by to jakiś sens. pewnie wybudują 10 metrowe i odbiorą medale dumni z siebie. Nie ma co się dziwić skoro dzisiejsi inżynierowie budują wiadukty pod którymi nie mieści się standardowy samochód ciężarowy. Może i to mało śmieszne ale prawdziwe.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx3 
  • stan47.emeryt_gość

    23.10.2017, 14:06

    Smoliński znowu się przykleił.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx5 
  • kierowca_gość

    23.10.2017, 14:28

    2+1 nie będzie, to rozumiem, że będzie dwupasmówka?

    Odpowiedz
    IP: 79.190.xx1.xx1 
  • Pawełło_gość

    23.10.2017, 14:45

    Nie, będzie 1+1

    Przecież serwisowa droga musi się jeszcze zmieścić, a 2+1 będzie tylko w formie lewoskrętu/-ów. Tak to przynajmniej wygląda.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx9 
  • AdAm_gość_gość

    23.10.2017, 14:42

    ...

    Odnoszę wrażenie że urzędnicy są już tak oszołomieni i skołowani stojąc w korkach i wdychając spaliny na rondzie przy urzędzie ze nie wiedzą co podpisują. I żeby nie było wiem że odpowiedzialne jest starostwo.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx3 
  • Pawełło_gość

    23.10.2017, 14:46

    Tu akurat GDDKiA

    Bo to droga krajowa, więc GDDKiA jest odpowiedzialna.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx9 

    AdAm_gość_gość

    23.10.2017, 15:51

    ...

    Potencjalny sukces ma zawsze wielu ojców. Porażka jest sierotą.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx3 
  • bot _gość

    23.10.2017, 15:21

    mam taką nadzieję , bo jak wyczytałem ,, zrezygnowano '' z opcji 2 + 1 , będzie 2+2 !! obecnie , nie robiąc przebudowy jest miejsce dla 4 pasów , a drogę wykonano 70 lat temu . oby tylko nie zawężali , zrobili wszystko by tranzyt nie był ponownie przyhamowywany

    Odpowiedz
    IP: 213.241.xx6.xx4 
  • maxwolos_gość

    23.10.2017, 21:53

    2+2

    tylko po co 2+2 tylko na odcinku knybawa czarlin?? będzie wolna amerykanka w obie strony i zas po jednym pasie dalej. tego nie zrobia bo to bzdura kompletna.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx0 

    Sebastian_gość

    24.10.2017, 14:34

    1+1 bo nowy minister z PiS i z Tczewa osobiście interweniował w tej sprawie! Dobra zmiana również w drogownictwie...

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx9 
  • Tczewiak_gość

    23.10.2017, 15:22

    Remont Berlinki

    I tak w tym roku już tej drogi nie wyremontują:):):):)

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx2.xx5 
  • Hombre_gość

    23.10.2017, 15:27

    duże rondo - tak

    "Gdyby to rondo miało średnice 100 metrów miało by to jakiś sens. pewnie wybudują 10 metrowe i odbiorą medale dumni z siebie."

    Takie ronda często można spotkać we Francji, wyspa centralna o średnicy 100 i więcej metrów i 2 lub 3 pasy. Na takie rondo można spokojnie wjechać z prędkością 80km/h i większą więc nie spowalnia ruchu. Miejsca jest dość, można by coś takiego postawić, niestety podzielam obawy kolegi. Małe rondko zakorkuje ten odcinek, a światła to chyba najgorsze możliwe rozwiązanie.

    Odpowiedz
    IP: 165.225.xx0.xx0 
  • trylis_gość

    23.10.2017, 23:04

    Wyobraź sobie,że tu mieszkają ludzie .Nasze dzieci codziennie przechodzą przez tę ulicę na przystanek skąd zabiera je autobus do szkoły a Ty proponujesz 80 km /h albo więcej! Ta ulica dzieli Czarlin na dwie części i powinien być to teren zabudowany a nie tor wyścigowy.

    Cytuj
    IP: 94.254.xx4.xx0 

    Budowlaniec _gość

    13.08.2018, 19:09

    To rondo b

    To rondo będzie o średnicy 150metrow w wąskim gardle bo idzie w kształt ósemki wiem bo bo tam pracuje

    Cytuj
    IP: 37.248.xx3.xx5 
  • zawężanie_gość

    23.10.2017, 15:38

    Na tej drodze mogły lądować samoloty, teraz pewnie tak zawęża że nawet motorem będzie ciężko wyprzedzić....

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx5 
  • ryszard_gość

    23.10.2017, 16:28

    berlinka

    tak,dwupasmówka -jeden pas na wschód drugi na zachód i barierki,wysepki że nie wyprzedzisz !!!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx5.xx9 
  • Andrzej_gość

    24.10.2017, 14:42

    Był świetny projekt 2+1 ale minister smolinski z Tczewa zmienił projekt na nowoczesny 1+1 z sygnalizacjami na skrzyżowaniach. Dyrektor z Tczewa nie może teraz w lustro patrzeć taka dobra ta zmiana...

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx9 
  • Tytus_gość

    25.10.2017, 14:31

    Rondo?

    Kolejna głupota. Skrzyżowanie dwóch dróg krajowych o takim natężeniu ruchu przy czym 90% ruchu odbywa się na wprost a te barany chcą budować rondo. Głupota. Stary wiadukt może i trzeba wyremontować to niech postawią drugi a nie zamieniają siekierkę na kijek. Gdyby to rondo chociaż miałobyć właściwych rozmiarów to może, ale w wykonaniu tych partaczy nie wierzę w cuda. W Rusocinie co zrobili> Gniota. Ale cóż, ktoś bierze za projekt, ktoś za robote i byle kasę wyciągnąć. A co z tego będzie nie ma znaczenia. Radosna twórczość.

    Odpowiedz
    IP: 188.252.xx2.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.