Sprawniejsze i szybsze podróże, takie będą główne efekty modernizacji prawie 50 km linii na odcinku Twarda Góra - Tczew. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na dokumentację projektową. To kolejny projekt PLK przygotowywany do realizacji w przyszłej perspektywie. Inwestycja, poza zapewnieniem lepszych podróży, usprawni przewóz towarów.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z firmą Transprojekt Gdański Sp. z o.o. umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla realizacji zadania "Prace w ciągu C-E 65 na odcinku Zduńska Wola - Inowrocław - Tczew: LCS Tczew" wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego. Wartość umowy 8,9 mln zł netto. Dokumentacja ma być gotowa za 24 miesiące.
Lepsza oferta dla pasażerów
Po modernizacji ok. 50 km trasy pomiędzy Twardą Górą a Tczewem pociągi pasażerskie pojadą nawet z prędkością do 200 km/h. Pasażerowie zyskają łatwiejszy dostęp do kolei. PLK przebudują perony na stacjach Smętowo, Morzeszczyn, Pelplin, Subkowy i przystankach Majewo, Kulice Tczewskie. Perony będą wyższe, aby zapewnić wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Komfort pasażerów poprawią nowe wiaty, oświetlenie i ławki. Będzie lepszy system informacji głosowej oraz czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Wszystkie obiekty będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Linią pojedzie część towarów
Planowany do modernizacji odcinek Twarda Góra - Tczew jest częścią magistrali kolejowej C-E 65, należącej do VI Europejskiego Korytarza Transportowego, łączącego państwa nadbałtyckie z położonymi nad Morzem Adriatyckim i na Bałkanach. Inwestycja usprawni przewóz ładunków w regionie i z południa na północ. Składy towarowe zwiększą prędkością do 120 km/h. Szybszy i sprawniejszy transport kolejowy umożliwi modernizacja 57 obiektów inżynieryjnych w tym mostów i wiaduktów. Poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych zwiększy się po budowie 8 bezkolizyjnych skrzyżowań m.in. w Kulicach, Pelplinie, Subkowych i Czarlinie.
Nad sprawnym i bezpiecznym ruchem pociągów czuwać będą kolejarze w nowym Lokalne Centrum Sterowania Tczew. Na linii wymienione zostaną też urządzeń sterowania i telekomunikacji. Szczegółowy zakres prac określi dokumentacja.
Prace projektowe w ramach zadania pn. "Prace w ciągu C-E 65 na odcinku Zduńska Wola - Inowrocław - Tczew: LCS Tczew" zaplanowano do końca 2021 roku. Roboty przewidziane są w latach 2022-2025 r. Inwestycja planowana jest do realizacji ze środków Unii Europejskiej dla projektów perspektywy 2021-2027. Jej wartość szacuje się na 1,1 mld zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z firmą Transprojekt Gdański Sp. z o.o. umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla realizacji zadania "Prace w ciągu C-E 65 na odcinku Zduńska Wola - Inowrocław - Tczew: LCS Tczew" wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego. Wartość umowy 8,9 mln zł netto. Dokumentacja ma być gotowa za 24 miesiące.
Lepsza oferta dla pasażerów
Po modernizacji ok. 50 km trasy pomiędzy Twardą Górą a Tczewem pociągi pasażerskie pojadą nawet z prędkością do 200 km/h. Pasażerowie zyskają łatwiejszy dostęp do kolei. PLK przebudują perony na stacjach Smętowo, Morzeszczyn, Pelplin, Subkowy i przystankach Majewo, Kulice Tczewskie. Perony będą wyższe, aby zapewnić wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Komfort pasażerów poprawią nowe wiaty, oświetlenie i ławki. Będzie lepszy system informacji głosowej oraz czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Wszystkie obiekty będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Linią pojedzie część towarów
Planowany do modernizacji odcinek Twarda Góra - Tczew jest częścią magistrali kolejowej C-E 65, należącej do VI Europejskiego Korytarza Transportowego, łączącego państwa nadbałtyckie z położonymi nad Morzem Adriatyckim i na Bałkanach. Inwestycja usprawni przewóz ładunków w regionie i z południa na północ. Składy towarowe zwiększą prędkością do 120 km/h. Szybszy i sprawniejszy transport kolejowy umożliwi modernizacja 57 obiektów inżynieryjnych w tym mostów i wiaduktów. Poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych zwiększy się po budowie 8 bezkolizyjnych skrzyżowań m.in. w Kulicach, Pelplinie, Subkowych i Czarlinie.
Nad sprawnym i bezpiecznym ruchem pociągów czuwać będą kolejarze w nowym Lokalne Centrum Sterowania Tczew. Na linii wymienione zostaną też urządzeń sterowania i telekomunikacji. Szczegółowy zakres prac określi dokumentacja.
Prace projektowe w ramach zadania pn. "Prace w ciągu C-E 65 na odcinku Zduńska Wola - Inowrocław - Tczew: LCS Tczew" zaplanowano do końca 2021 roku. Roboty przewidziane są w latach 2022-2025 r. Inwestycja planowana jest do realizacji ze środków Unii Europejskiej dla projektów perspektywy 2021-2027. Jej wartość szacuje się na 1,1 mld zł.
Komentarze (10) dodaj komentarz
Michał_gość_gość
25.09.2019, 16:36
Obecnie 29-30 minut...
Obecnie pociąg PR Polregio najszybciej pokonuje trasę Gd Wrzeszcz - Tczew w czasie 29-30 minut. Czy będzie szybciej?
Odpowiedzgosc_gość_gość
25.09.2019, 17:35
nie na temat
z tego co tu napisano droga z Tczewa do trojmiasta wogole sie nie skróci więc po co tak mataczyć informacją?
OdpowiedzK_gość_gość
25.09.2019, 18:02
Jak modernizacja odcinka Tczew - Tw . Góra może wpłynąć na szybkosć połączenia Tczew - Gdańsk???
Odpowiedzkos_gość
25.09.2019, 18:19
o czym to?
W tekście notatki nie ma ani słowa o trasie Tczew - Gdańsk. Skąd więc ten tytuł?
OdpowiedzRedaktor_gość
25.09.2019, 19:56
Kopiuj wklej
CytujTurysta_gość
25.09.2019, 19:56
Za komuny miałem przyjemność trasę kolejową z Tczewa do Gdańska przejechać pociągiem pospiesznym w ciągu 14" minut a osobowym 30" minut a na dzień dzisiejszy z modernizacją kolejową z pociągiem Pedolino to jest nie do osiągnięcia, czyli coś nie tak jest z tą dzisiejszą techniką kolejową
OdpowiedzWejuhc_gość
25.09.2019, 22:58
Kłamstwo
Podaj rok w którym miało to miejsce, sprawdzimy rozkłady jazdy. Tak naprawdę łżesz, od Tczewa do Gdańska torami kolejowymi są 32 km. Nie ma takiej matematycznej możliwości by z prędkością obowiązującą za komuny (120 km/h) pokonać taki odcinek w 14 minut a należy dodać do tego czas na rozpędzanie składu.
CytujStefek_gość
25.09.2019, 22:31
Pociągi
A może tak przy okazji więcej połączeń Smetowo-Gdansk? Człowiek kończy pracę o 17 i czeka na pociąg do Smetowa 1,5 h ...
Odpowiedzkos_gość
26.09.2019, 09:44
wszystko jasne
To notatka przepisana z bydgoskiego portalu. Tak, z Bydgoszczy tak będzie, jak piszą...:)
Odpowiedzobserveur_gość
26.09.2019, 11:16
Krótsze czy szybsze? Bo to jest jakby róznica. Krócej napewno nie będzie, dystans drogi sie nie zmniejszył. Jest tyle samo kilometrów do pokonania co i 50 lat temu a i za 100 lat bedzie ten sam dystans. No chyba, ze redaktor ma na mysli okres letni, gdy tory na wskutek ciepła wydluzają nieznacznie swoją długosc, to i faktycznie wtedy minimalnie droga moze sie wydłuzyc. W zimę się skurczą i będzie krótsza droga. Szybciej mozna, krocej nie bedzie.
Odpowiedz