Krótsze podróże do Trójmiasta - szybciej do Tczewa

Dworzec PKP (fot. tcz.pl)
Tczew - Krótsze podróże do Trójmiasta - szybciej do Tczewa
Sprawniejsze i szybsze podróże, takie będą główne efekty modernizacji prawie 50 km linii na odcinku Twarda Góra - Tczew. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na dokumentację projektową. To kolejny projekt PLK przygotowywany do realizacji w przyszłej perspektywie. Inwestycja, poza zapewnieniem lepszych podróży, usprawni przewóz towarów.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z firmą Transprojekt Gdański Sp. z o.o. umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla realizacji zadania "Prace w ciągu C-E 65 na odcinku Zduńska Wola - Inowrocław - Tczew: LCS Tczew" wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego. Wartość umowy 8,9 mln zł netto. Dokumentacja ma być gotowa za 24 miesiące.

Lepsza oferta dla pasażerów


Po modernizacji ok. 50 km trasy pomiędzy Twardą Górą a Tczewem pociągi pasażerskie pojadą nawet z prędkością do 200 km/h. Pasażerowie zyskają łatwiejszy dostęp do kolei. PLK przebudują perony na stacjach Smętowo, Morzeszczyn, Pelplin, Subkowy i przystankach Majewo, Kulice Tczewskie. Perony będą wyższe, aby zapewnić wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Komfort pasażerów poprawią nowe wiaty, oświetlenie i ławki. Będzie lepszy system informacji głosowej oraz czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Wszystkie obiekty będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Linią pojedzie część towarów

Planowany do modernizacji odcinek Twarda Góra - Tczew jest częścią magistrali kolejowej C-E 65, należącej do VI Europejskiego Korytarza Transportowego, łączącego państwa nadbałtyckie z położonymi nad Morzem Adriatyckim i na Bałkanach. Inwestycja usprawni przewóz ładunków w regionie i z południa na północ. Składy towarowe zwiększą prędkością do 120 km/h. Szybszy i sprawniejszy transport kolejowy umożliwi modernizacja 57 obiektów inżynieryjnych w tym mostów i wiaduktów. Poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych zwiększy się po budowie 8 bezkolizyjnych skrzyżowań m.in. w Kulicach, Pelplinie, Subkowych i Czarlinie.

Nad sprawnym i bezpiecznym ruchem pociągów czuwać będą kolejarze w nowym Lokalne Centrum Sterowania Tczew. Na linii wymienione zostaną też urządzeń sterowania i telekomunikacji. Szczegółowy zakres prac określi dokumentacja.


Prace projektowe w ramach zadania pn. "Prace w ciągu C-E 65 na odcinku Zduńska Wola - Inowrocław - Tczew: LCS Tczew" zaplanowano do końca 2021 roku. Roboty przewidziane są w latach 2022-2025 r. Inwestycja planowana jest do realizacji ze środków Unii Europejskiej dla projektów perspektywy 2021-2027. Jej wartość szacuje się na 1,1 mld zł.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (10)
dodaj komentarz

  • +4

    Michał_gość_gość

    25.09.2019, 16:36

    Obecnie 29-30 minut...

    Obecnie pociąg PR Polregio najszybciej pokonuje trasę Gd Wrzeszcz - Tczew w czasie 29-30 minut. Czy będzie szybciej?

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx7.xx1 
  • +15

    gosc_gość_gość

    25.09.2019, 17:35

    nie na temat

    z tego co tu napisano droga z Tczewa do trojmiasta wogole sie nie skróci więc po co tak mataczyć informacją?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx5 
  • +12

    K_gość_gość

    25.09.2019, 18:02

    Jak modernizacja odcinka Tczew - Tw . Góra może wpłynąć na szybkosć połączenia Tczew - Gdańsk???

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx3 
  • +12

    kos_gość

    25.09.2019, 18:19

    o czym to?

    W tekście notatki nie ma ani słowa o trasie Tczew - Gdańsk. Skąd więc ten tytuł?

    Odpowiedz
    IP: 5.60.xx4.xx7 
  • +2

    Redaktor_gość

    25.09.2019, 19:56

    Kopiuj wklej

    Cytuj
    IP: 178.235.xx4.xx7 
  • Turysta_gość

    25.09.2019, 19:56

    Za komuny miałem przyjemność trasę kolejową z Tczewa do Gdańska przejechać pociągiem pospiesznym w ciągu 14" minut a osobowym 30" minut a na dzień dzisiejszy z modernizacją kolejową z pociągiem Pedolino to jest nie do osiągnięcia, czyli coś nie tak jest z tą dzisiejszą techniką kolejową

    Odpowiedz
    IP: 37.201.xx3.xx4 
  • +5

    Wejuhc_gość

    25.09.2019, 22:58

    Kłamstwo

    Podaj rok w którym miało to miejsce, sprawdzimy rozkłady jazdy. Tak naprawdę łżesz, od Tczewa do Gdańska torami kolejowymi są 32 km. Nie ma takiej matematycznej możliwości by z prędkością obowiązującą za komuny (120 km/h) pokonać taki odcinek w 14 minut a należy dodać do tego czas na rozpędzanie składu.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx0 
  • +2

    Stefek_gość

    25.09.2019, 22:31

    Pociągi

    A może tak przy okazji więcej połączeń Smetowo-Gdansk? Człowiek kończy pracę o 17 i czeka na pociąg do Smetowa 1,5 h ...

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx9.xx0 
  • +1

    kos_gość

    26.09.2019, 09:44

    wszystko jasne

    To notatka przepisana z bydgoskiego portalu. Tak, z Bydgoszczy tak będzie, jak piszą...:)

    Odpowiedz
    IP: 77.115.xx7.xx0 
  • observeur_gość

    26.09.2019, 11:16

    Krótsze czy szybsze? Bo to jest jakby róznica. Krócej napewno nie będzie, dystans drogi sie nie zmniejszył. Jest tyle samo kilometrów do pokonania co i 50 lat temu a i za 100 lat bedzie ten sam dystans. No chyba, ze redaktor ma na mysli okres letni, gdy tory na wskutek ciepła wydluzają nieznacznie swoją długosc, to i faktycznie wtedy minimalnie droga moze sie wydłuzyc. W zimę się skurczą i będzie krótsza droga. Szybciej mozna, krocej nie bedzie.

    Odpowiedz
    IP: 37.248.xx2.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.