Była kandydatka do Sejmu o konieczności edukowania o wyborach

Alicja Handke-Owsiak (fot. tcz.pl)
Była kandydatka do Sejmu o konieczności edukowania o wyborach
Alicja Handke-Owsiak - niedawna kandydatka do Sejmu z list Koalicji Obywatelskiej - po ostatnich spotkaniach z wyborcami mówi o konieczności lepszej edukacji w zakresie wiedzy o funkcjonowaniu państwa - a przede wszystkim wyborów. "Jest wiele do zrobienia w tym temacie" - uważa.

Alicja Handke - Owsiak w ostatnich wyborach nie została posłanką, ale zdobyła w Tczewie ponad 600 głosów - a w całym okręgu nr 25 - poparło ją 1081 wyborców.

- Swoją kampanię prowadziłam głównie na terenie Tczewa i ościennych miejscowości. Wiele rozmawiałam z ludźmi, którzy przekazywali mi mnóstwo uwag. Mój wniosek jest jeden - potrzeba silnej edukacji dotyczącej wyborów i systemu głosowania. Mówienie o wyborach nie może się ograniczać tylko do zachęcania ludzi do zabrania z domu dowodu osobistego i zakreślenia krzyżyka przy właściwym nazwisku - mówi.


Zdaniem byłej kandydatki wiedza o funkcjonowaniu systemu wyborczego wymaga poszerzenia:


- Ludzie mylili wybory samorządowe z parlamentarnymi. Olbrzymia większość nie wiedziała, jak funkcjonuje okręg wyborczy. Słyszałam - "Zagłosowałbym na panią, ale mieszkam w Szpęgawie" - wtedy tłumaczyłam, że okręg 25 to nie tylko Tczew, ale i Szpęgawa, Nowy Dwór, czy Gdańsk - wyjaśnia.


Zdaniem kandydatki potrzebna jest szeroka edukacja w tym zakresie - w szkołach - np. w ramach zajęć wychowawczych, ale też dotarcie do mieszkańców, z informacją np. o siedzibach komisji wyborczych.

- Wiele osób, nie wiedziało, gdzie może pójść głosowa - mówi Alicja Handke-Owsiak.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (37)
dodaj komentarz

  • Wyborca_gość

    25.10.2019, 08:06

    No i...?

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx1.xx1 
  • Beka z opozycji_gość

    25.10.2019, 09:40

    Wiedza posłów z oPOozycji

    http://www.youtube.com/watch?v=fqp9x0713dk

    Cytuj
    IP: 31.186.xx5.xx4 
  • Alex _gość

    25.10.2019, 08:43

    Edukacja

    Najpierw Szanowna Pani trzeba zmienić ordynację, trzeba skończyć z głosowaniem na listy i tzw. jedynki. Macie ludzi za idiotów, oddanie głosu na Panią było jednoznaczne z poparciem kolegi z listy, Neumana, który jak powrzechnie wiadomo rzyga na nasze miasto. W duo... mam takie wybory, chcę głosować na konkretne osoby i wybrani mają być Ci z największym poparciem, a nie Ci co mają najlepszą pozycję na liście. To samo z partiami, koalicjami itd. Przedwyborcze ustawki, a po wyborach rozstania, jesteś z partii A wybrany OK, przychodzisz do B, tracisz mandat. Jesteście zwykłymi cwaniakami i tylko o dostanie się do tzw. koryta Was obchodzi. Potrzebujecie nas jedynie w dniu wyborów. Dodam tylko, że nie popieram żadnej opcji politycznej, świadomie.

    Odpowiedz
    IP: 37.30.xx4.xx9 
  • Natenczas Wojski_gość_gość

    25.10.2019, 08:57

    Też wymagasz edukacji.

    "..wybrani mają być Ci z największym poparciem, a nie Ci co mają najlepszą pozycję na liście." Właśnie tak jest. Mandaty otrzymują osoby z największym poparciem. Zdarza się, ze wchodzi ostatni z listy.

    Cytuj
    IP: 79.188.xx0.xx1 

    luk_gość

    25.10.2019, 11:03

    Właśnie udowodniłeś, że ta Pani ma całkowitą rację co do braku wiedzy wyborców. Te wybory trochę pokazały, że kończą się czasy starych wyjadaczy sejmowych i politycznych. Głosowałem na tą Panią z myślą, że jak otrzyma dzisiaj wsparcie, to może w przyszłości dostanie trochę lepsze miejsce lub zostanie zauważona. Namówiłem dobrych kilka osób na głosowanie na Panią. Mam nadzieje ze takie osoby mniej znane w polityce zostaną zauważeni i coś drgnie w kierunku normalności w polskiej polityce.

    Cytuj
    IP: 31.61.xx5.xx2 

    xXx_gość

    25.10.2019, 12:14

    Bez hejtu, bez złośliwości, z uszanowaniem...ale...widziałem plakaty tej Pani. Pod Kaufem...gdy dostałem od niej wizytówkę...dopiero skojarzyłem kto to. I nie mam tu na myśli, że zupełnie niepodobna do siebie, bo nie o to w tym wszystkim. Tczew to nieco ponad 60 tys. mieszkańców. Większość znamy, kojarzymy lub mieliśmy w przeszłości z kimś do czynienia. Panią znam...niechętnie odpowiada "Dzień Dobry", a widujemy się często na manhattanie. Oczywiście mam nadzieję, że się mylę w swojej ocenie...ale Pani sprawia wrażenie "cast away". Minka, postawa, mowa ciała...jakby o krok wyżej niż inni. Odnoszę wrażenie wysokiego mniemania owej Pani oraz przeważającej niechęci w zwykłych, codziennych relacjach z ludźmi. Uśmiech, odrobina uprzejmości...to naprawdę nie wielkie oczekiwania od kogoś, kto aplikuje do miana osoby publicznej oraz deklaruje chęć działania na rzecz innych - dla wspólnego dobra i korzyści. Przepraszam Pani Alicjo...ale nie oddałem na Panią swojego głosu, mimo, ze staram się dostrzegać potencjał w młodych, aktywnie działających na rzecz miasta ludziach. Zmęczony brakiem zaufania do lokalnych "wyjadaczy" politycznych...chcę wierzyć i móc głosować na młodych, nieprzesiąkniętych układami i zobowiązaniami politycznymi ludzi. . Sztywny Pal Azji zagrał kiedyś piosenkę "Nie zmienię świata, nie zmienię..." myślę, że powinna być ona dobrym mottem dla bohatera tego artykułu...i czytelników. Wydaje mi się, że do zdobycia zaufaniu innych ludzi potrzeba nieco więcej starań i nieco innej postawu na co dzień. Pozdrawiam, z wyrazami szacunku. Życzę dobrego dnia Tczewiacy.

    Cytuj
    IP: 153.19.xx3.xx9 

    Maria_gość

    25.10.2019, 16:28

    Jest Pan dowodem na to co mówi była kandydatka. Brak edukacji. Właśnie tak jest, że najpierw się liczy wszystkie głosy oddane na konkretną listę, a potem dostają się ci z listy, którzy otrzymali największą ilość głosów. Tym razem "jedynka" o mały figiel w ogóle by się nie załapała. A swoją drogą skąd Pan wie czy poseł Neumann nie miał trochę racji w swoich opiniach ?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx3 

    Vlad Tepes_gość

    26.10.2019, 15:10

    100/100

    W sedno trafiobe i tyle

    Cytuj
    IP: 5.173.xx7.xx6 
  • Natenczas Wojski_gość_gość

    25.10.2019, 08:50

    Edukacja dla wykształconych

    Ma rację. Wykształceni zwolennicy PO-KO wymagają edukacji lub niech pytają ciemnotę z PiSu co znaczy "znak x z lewej strony nazwiska". Nauczyć ich też trzeba co znaczy interes własnego kraju a tym samym swój własny. Nie wiedzą też co znaczy sprawiedliwość i wydaje im się, że karać należy za kradzież cukierka za 40 groszy a uniewinniać za kradzież milionów. Edukacja leży - zgadzam się z byłą kandydatką z listy nowoczesnych i wykształconych.

    Odpowiedz
    IP: 79.188.xx0.xx1 
  • Siema _gość

    25.10.2019, 08:56

    Cześć

    Mówiłem Ci ala że cie nie wybioro Pod kaufem ludzi zaczepiała A przedostatnio to ludzi w domach nachodziła w wolną niedzielę Widać że się nie nadaje

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx8 
  • ewa_gość

    25.10.2019, 18:35

    Na targowisku w Pelplinie też zaczepiała starszych ludzi powołując się na swoją rodzinę mieszkającą w okolicy.

    Cytuj
    IP: 37.47.xx7.xx0 

    Mar_gość

    27.10.2019, 00:35

    Wybory

    Inni kandydaci również agitowali przed marketami , na targowiskach . To jest normalne . Tak wygląda między innymi kampania .

    Cytuj
    IP: 31.0.xx7.xx2 
  • Cześć _gość_gość

    25.10.2019, 09:02

    Tylko obiecaj że już nie będziesz kandydować Bo miejsca blokujesz

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xxx.xx8 
  • Falusik_gość

    25.10.2019, 09:48

    Niech Pani wyedukuje tych dewiantów z lgbd bo oni mają wszystko głęboko w du...e.

    Odpowiedz
    IP: 157.25.xx7.xx6 
  • Kinjo_gość

    25.10.2019, 12:00

    Hehe

    Chce "edukować", bo nie jest zadowolona ze swojego wyniku? No jak mi przykro... Chcemy normalności? Ograniczmy liczbę posłów. Większość z nich tylko podnosi ręce w głosowaniu. Zlikwidujmy Senat, który nic nie wnosi, nic nie wnosił i zapewne nigdy nie będzie. A kosztuje sporo... Wprowadźmy system prezydencki lub semi prezydencki. Głowa państwa jako osoba z najsilniejszym mandatem społecznym nie powinna pełnić funkcji reprezentacyjnych, ale mieć realną władzę i brać odpowiedzialność za państwo. No i na koniec JOW-y czyli jedyny w pełni demokratyczny system. Myślimy o realnych rozwiązaniach, a nie o tym czy słuszne kadry są u władzy.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx6.xx6 
  • Mar_gość

    27.10.2019, 00:00

    Wybory

    Widać , ze nie zrozumiał Pan moich wniosków po wyborach . Ludzie mylą program wyborczy wyborów samorządowych z parlamentarnymi, nie wiedzą co to jest okręg , nie wiedzą , gdzie maja głosować .

    Cytuj
    IP: 31.0.xx7.xx2 
  • EkO_gość

    25.10.2019, 12:49

    droga pani

    Jeśli chce Pani oczekiwać z nadzieją na mandat poselski, powinna pani zacząć działać nie od święta-w tym przypadku w czasie wyborów, ale na co dzień! I nie zasłaniać się ciemnotą ludu, bo jeśli ludzie czuliby do pani miętę to z pewnością w Sejmie by się pani znalazła. Za swoje polityczne niepowodzenia nie powinna pani obarczać społeczeństwa. Niech pani działa społecznie, a ludzie zmienią do pani stosunek. Drobne gesty i czyny budują wielkie rzeczy. Proszę o tym pamiętać.

    Odpowiedz
    IP: 85.198.xx9.xx8 
  • Mar_gość

    27.10.2019, 00:22

    Wybory

    Nikogo nie obarczam za nic. Brak wiedzy, o którym mówię , według mnie nie tylko jest w Tczewie . Uważam, ze jest to duzy problem.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx7.xx2 
  • Maria_gość

    25.10.2019, 16:51

    Nie znam Pani osobiście, ale jestem przekonana, że byłaby Pani lepszą posłanką niż obecny poseł z bezprawia i niesprawiedliwości. Z wielkim zażenowaniem oglądałam jak cały spocony i zadowolony opowiadał w TVN o fałszowaniu kart wyborczych przy pomocy znaku X namalowanego na palcu. Nie wiem czy on tak robił ? W przeszłości kilka razy pracowałam w okręgowych komisjach wyborczych i nigdy nikomu nic takiego nie przyszło do głowy. To są zwykli ludzie, czasem sympatyzujący z tą czy inną partią czy ugrupowaniem, ale wszystkim zależy na tym żeby było uczciwie. Widać wbrew nazwie są tacy, którzy lubują się w spiskach i kantach.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx3 
  • Ratt_gość

    25.10.2019, 21:05

    Miejsce 18

    Wyedukować? Jak można robić ludzi w konia. Startuje Pani z 18 miejsca w okręgu z którego wchodzi 12 "wybrańców". Pani kampania nie miała racji bytu, bo by nigdy Pani nie weszła. Nie w tej ordynacji.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx5 
  • Mar_gość

    26.10.2019, 23:35

    Wybory

    Widać , że nie przeczytał Pan albo Pan nie zrozumiał moich wniosków.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx7.xx2 
  • gość _gość_gość

    25.10.2019, 21:22

    Żałosna- rozgoryczona

    Żałosna, rozgoryczona, przegrana! Pani pszedsiebiorca z Manchatana ! Sejm? No niestety chyba nie ten poziom proszę PANI!

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx2.xx6 
  • Oo_gość

    26.10.2019, 06:58

    Że za mądra?

    Cytuj
    IP: 5.173.xx4.xx0 

    Mar_gość

    26.10.2019, 23:53

    Wybory

    Kampanię będę wspominać jako wspaniałą przygodę i doświadczenie . Jeśli pisze Pan w ten sposób , to nie zrozumiał Pan moich wniosków .

    Cytuj
    IP: 31.0.xx7.xx2 

    Mar_gość

    27.10.2019, 00:11

    Wybory

    Nie jestem rozgoryczona . Widać , że nie zrozumiał Pan moich wniosków po wyborach . Uważam , ze problem ten jest w całej Polsce .

    Cytuj
    IP: 31.0.xx7.xx2 

    Mar_gość

    27.10.2019, 08:59

    Wybory

    To nie są żadne żale. Nie jestem rozgoryczona. Czuję się wygrana, proszę Pana. Jako osoba nieznana, niemedialna, niemająca sztabu wyborczego zdobywając wynik 1081 głosów, to to jest sukces. Nie porażka. To co jest napisane w artykule to, to są moje wnioski po wyborach. Chyba nie zrozumiał Pan. Czy prowadzenie sklepu na Manhattanie jest ujmą? Sortuje Pan ludzi. W Sejmie były osoby bez matury i wyższego wykształcenia. Ja do nich nie należę. Jestem mgr prawa i mgr socjologii Uniwersytetu Gdańskiego.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx5.xx2 
  • zaratustra83

    26.10.2019, 14:57

    wybory

    Może nas pani wyedukuje w takich kwestiach jak to że wybory są niezgodne z konstytucją. Próg wyborczy i obecna ordynacja łamie zasadę proporcjonalności jaka jest zapisana w Konstytucji RP. W tej materii jakimś dziwnym trafem panuje zmowa milczenia od lat. Układ Magdalenkowy jak widać ma się dobrze.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Sławek_gość

    26.10.2019, 23:02

    Desperatka

    Kobieta nęka ludzi po 21 w mieszkaniach na bajkowym puka dzwoni do drzwi nachalnie.Widać akty desperacji żeby dostać się władzy

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx8.xx4 
  • Mar_gość

    26.10.2019, 23:30

    Wybory

    Chodziłam "od drzwi do drzwi " - do godz. 20:00. Proszę NIE kłamać ! Chciałam, aby mieszkańcy mojego osiedla poznali mnie.

    Cytuj
    IP: 31.0.xx7.xx2 

    Kinjo_gość

    27.10.2019, 06:45

    Droga pani

    Ludzie nie lubią domokrążców. Wieczorem, po pracy chcą odpocząć, zejść kolację, zrobić z dziećmi lekcje itd. I w to wszystko wpycha pani siebie... Tak się nie robi. Można chodzić po osiedlu i osobiście rozdawać ulotki. Kto będzie chciał ten przystanie i porozmawia.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • NIK _gość

    26.10.2019, 23:45

    Edukacja

    Widać, że ludzie w Tczewie nie rozumieją, że tej Pani nie chodzi o jakieś żale, o nie dostanie się do parlamentu. Tylko o to, aby ludzie głosowali ze świadomością i nieważne na którą opcję polityczną.

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx4.xx2 
  • Mar_gość

    27.10.2019, 08:35

    Wybory

    "Ludzie nie lubią domokrążców. Wieczorem, po pracy chcą odpocząć, zejść kolację, zrobić z dziećmi lekcje itd. I w to wszystko wpycha pani siebie... Tak się nie robi. Można chodzić po osiedlu i osobiście rozdawać ulotki. Kto będzie chciał ten przystanie i porozmawia."

    Masa ludzi odwrotnie mnie odebrała . Bardzo pozytywnie oceniła mnie , ze ulotka nie jest wrzucona do skrzynki tylko dawana do ręki .

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx5.xx2 
  • Tczewiak_gość

    27.10.2019, 11:42

    Ta pani wciskała ulotki i nawet słowa nie zamieniła .Ani dzień dobry czy pocałuj mnie w d.....Sama niech sie wyedukuje .

    Odpowiedz
    IP: 79.163.xx2.xx4 
  • Uu_gość

    27.10.2019, 18:08

    Y

    Ta pani nie wie gdzie dupe wsadzić i szuka pomysłu na życie, najlepiej pchac się do korytka. Flex przyjmuje, zaprasza chetnych do pracy.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx5 
  • Tczewianin_gość

    16.11.2019, 21:37

    Pytania

    Mam pytanie : czy to prawda że pozycza pani pieniądze z mężem i nnie oddaje ? Czy to prawda że pani Mąż wyłudza pieniądze od kobiet za pani zgodą ? Czy to prawda że remontując komuś mieszkanie nakłania do przedpłata a po tem znika ? Tylko pytam .Pytać można

    Cytuj
    IP: 37.47.xx9.xx1 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.