Operator A1 podsumował wakacje. Coraz więcej aut z AmberGO - przoduje Stanisławie

A1, AmberGO (fot. tcz.pl)
Operator A1 podsumował wakacje. Coraz więcej aut z AmberGO - przoduje Stanisławie
Operator A1 podsumował wakacje. W lipcu i sierpniu 2019 r. z AmberOne Autostrady A1 skorzystało 4 622 221 pojazdów, podczas gdy w tym samym okresie 2018 r. bursztynową trasa przejechało 4 816 127 aut. Średnie dobowe natężenie ruchu w lipcu wyniosło ponad 74 000 pojazdów, a w sierpniu ponad 75 700 pojazdów. Kierowcy coraz częściej korzystają z systemu automatycznych płatności AmberGO. Najwięcej zanotowano ich w podtczewskim Stanisławiu.

- W okresie wakacyjnym, zwłaszcza przy zmianach turnusów i w okolicy długiego weekendu, obserwowaliśmy zwiększone natężenie ruchu. Największe natężenie w lipcu wyniosło 88 170pojazdów i miało miejsce w sobotę 27 lipca. W sierpniu największy ruch dobowy przypadł w niedzielę 18 sierpnia i wyniósł ponad 89 000 pojazdów. W stosunku do roku 2018 zaobserwowaliśmy nieznaczny wzrost poziomu przepustowości bramek, na co z pewnością wpływ miało korzystanie z nowoczesnych terminali płatniczych oraz zmieniający się trend w sposobie płatności, w szczególności wzrost użytkowników AmberGO, których w lipcu było już 7%, a w sierpniu wzrosło do 10%. Obecnie około 25% transakcji odbywa się przy użyciu karty płatniczej, a około 15% transakcji odbywa się przy użyciu karty flotowej. Wykorzystywaliśmy również skrajne pasy XL jako dodatkowe pasy wjazdowe w Nowej Wsi oraz Rusocinie. - mówi Anna Kordecka, specjalistka z zakresu marketingu i PR w GTC Company, koncesjonariusza A1.

Od czerwca br. na AmberOne Autostradzie A1 w pełnej funkcjonalności działała nowa metoda automatycznych płatności AmberGO. System AmberGO od momentu wprowadzenia cieszy się rosnącą popularnością i obecnie ponad 10% transakcji dziennych odbywa się w tym systemie. Aktualnie w systemie AmberGO zarejestrowanych jest 130.000 pojazdów.

- Niektóre z SPO cieszą się większym zainteresowaniem płatnościami automatycznymi, liderem w płatnościach w systemie AmberGO jest SPO Stanisławie, gdzie transakcje w systemie AmberGO sięgają 27%. Place w Swarożynie i Pelplinie obsługują w systemie AmberGO 16% i 17% transakcji. System jest stale rozbudowywany i już wkrótce dostępni będą inni dostawcy płatności elektronicznych - na ten moment płatność obsługuje aplikacja Autopay. - dodaje rzeczniczka GTC.

W wakacyjne weekendy szlabany na bramkach wyjazdowych w Nowej Wsi i Rusocinie były otwierane łącznie 62 razy to o 9 razy mniej niż w roku ubiegłym.


- Zgodnie z poleceniem Ministerstwa Infrastruktury czasowe otwarcie bramek mogło mieć miejsce tylko w wyjątkowych okolicznościach, kiedy występowały nadmierne utrudnienia dla podróżujących. Takie działanie znacząco wpływało na rozładowywanie najbardziej uciążliwych zatorów. Korki w okresie wakacyjnym, zwłaszcza w upalne weekendy lub w okresach zmiany turnusów, są zjawiskiem naturalnym występującym także w innych krajach niezależnie od systemu poboru opłat. Mamy nadzieję, że dzięki połączeniu nowoczesnego rozwiązania w postaci automatycznej płatności AmberGO oraz zaangażowania użytkowników, już wkrótce uda nam się rozładować zatory na bramkach. Mimo zwiększonego natężenia ruchu odnotowaliśmy zmniejszoną ilości kolizji i znaczący spadek ilości wypadków. - mówi rzeczniczka GTC.

W lipcu i sierpniu 2019 roku doszło do 150 kolizji i 8 wypadków, w których rannych zostało 9 osób. Dla porównania statystyki z tego samego okresu w roku 2018
wyglądają następująco: 195 kolizji i 14 wypadków, w których rannych zostały 27 osoby.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (6)
dodaj komentarz

  • xyz_gość

    05.09.2019, 12:04

    xyz

    Jeżeli nie zrobią pasa wyłączonego dla płatności mobilnych tak jak jest na A4, to tą aplikację można sobie wsadzić w d... .Ludzie pchają się bramkę nie patrząc na znaki i wtedy rząd 15stu aut cofa na autostradzie do tyłu. To jest dopiero brak logicznego myślenia...

    Odpowiedz
    IP: 195.33.xx4.xx0 
  • ktoś_gość

    05.09.2019, 17:05

    cofanie

    cyt.:"...wtedy rząd 15stu aut cofa na autostradzie do tyłu"....zastanawiam się czy można cofać do przodu? ;)

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx8 

    Xyz_gość

    05.09.2019, 19:48

    Xyz

    Można cofać się w rozwoju ;) widzę, że wiesz coś o tym ;)

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xxx 
  • Gość _gość_gość

    05.09.2019, 12:46

    Amber Go

    Dlaczego w bramce AmberGo siedzi człowiek i możne w ten sposób podjechać kto chce, a ludzie z aplikacją muszą przez to i tak stać w kolejce. Przy wjeździe podobnie. Automat nie powinien wydawać tam biletów, jeśli to bramka bezgotówkowa. I znowu ludzie z aplikacją stoją w korku, bo jakieś barany pchają się w te bramki,bo tam jest najmniejsza kolejka. System jest fajny, ale ci co go obsługują, to bezmuzgi. Zapomnieli po co został stworzony.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx5.xx4 
  • on_gość

    05.09.2019, 22:12

    .

    Gdy nie ma człowieka, to auta muszą cofać przed bramką :-) jeżdżę niemal codziennie i prawie za każdym razem taka sama sytuacja

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx1 
  • ktoś ;)_gość_gość

    05.09.2019, 21:18

    ...

    Xyz - widać, że do szkoły miałeś pod górkę i edukację skończyłeś na kilku klasach podstawówki....

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.