Operator A1 podsumował wakacje. W lipcu i sierpniu 2019 r. z AmberOne Autostrady A1 skorzystało 4 622 221 pojazdów, podczas gdy w tym samym okresie 2018 r. bursztynową trasa przejechało 4 816 127 aut. Średnie dobowe natężenie ruchu w lipcu wyniosło ponad 74 000 pojazdów, a w sierpniu ponad 75 700 pojazdów. Kierowcy coraz częściej korzystają z systemu automatycznych płatności AmberGO. Najwięcej zanotowano ich w podtczewskim Stanisławiu.
Od czerwca br. na AmberOne Autostradzie A1 w pełnej funkcjonalności działała nowa metoda automatycznych płatności AmberGO. System AmberGO od momentu wprowadzenia cieszy się rosnącą popularnością i obecnie ponad 10% transakcji dziennych odbywa się w tym systemie. Aktualnie w systemie AmberGO zarejestrowanych jest 130.000 pojazdów.
W wakacyjne weekendy szlabany na bramkach wyjazdowych w Nowej Wsi i Rusocinie były otwierane łącznie 62 razy to o 9 razy mniej niż w roku ubiegłym.
W lipcu i sierpniu 2019 roku doszło do 150 kolizji i 8 wypadków, w których rannych zostało 9 osób. Dla porównania statystyki z tego samego okresu w roku 2018
wyglądają następująco: 195 kolizji i 14 wypadków, w których rannych zostały 27 osoby.
- W okresie wakacyjnym, zwłaszcza przy zmianach turnusów i w okolicy długiego weekendu, obserwowaliśmy zwiększone natężenie ruchu. Największe natężenie w lipcu wyniosło 88 170pojazdów i miało miejsce w sobotę 27 lipca. W sierpniu największy ruch dobowy przypadł w niedzielę 18 sierpnia i wyniósł ponad 89 000 pojazdów. W stosunku do roku 2018 zaobserwowaliśmy nieznaczny wzrost poziomu przepustowości bramek, na co z pewnością wpływ miało korzystanie z nowoczesnych terminali płatniczych oraz zmieniający się trend w sposobie płatności, w szczególności wzrost użytkowników AmberGO, których w lipcu było już 7%, a w sierpniu wzrosło do 10%. Obecnie około 25% transakcji odbywa się przy użyciu karty płatniczej, a około 15% transakcji odbywa się przy użyciu karty flotowej. Wykorzystywaliśmy również skrajne pasy XL jako dodatkowe pasy wjazdowe w Nowej Wsi oraz Rusocinie. - mówi Anna Kordecka, specjalistka z zakresu marketingu i PR w GTC Company, koncesjonariusza A1.
Od czerwca br. na AmberOne Autostradzie A1 w pełnej funkcjonalności działała nowa metoda automatycznych płatności AmberGO. System AmberGO od momentu wprowadzenia cieszy się rosnącą popularnością i obecnie ponad 10% transakcji dziennych odbywa się w tym systemie. Aktualnie w systemie AmberGO zarejestrowanych jest 130.000 pojazdów.
- Niektóre z SPO cieszą się większym zainteresowaniem płatnościami automatycznymi, liderem w płatnościach w systemie AmberGO jest SPO Stanisławie, gdzie transakcje w systemie AmberGO sięgają 27%. Place w Swarożynie i Pelplinie obsługują w systemie AmberGO 16% i 17% transakcji. System jest stale rozbudowywany i już wkrótce dostępni będą inni dostawcy płatności elektronicznych - na ten moment płatność obsługuje aplikacja Autopay. - dodaje rzeczniczka GTC.
W wakacyjne weekendy szlabany na bramkach wyjazdowych w Nowej Wsi i Rusocinie były otwierane łącznie 62 razy to o 9 razy mniej niż w roku ubiegłym.
- Zgodnie z poleceniem Ministerstwa Infrastruktury czasowe otwarcie bramek mogło mieć miejsce tylko w wyjątkowych okolicznościach, kiedy występowały nadmierne utrudnienia dla podróżujących. Takie działanie znacząco wpływało na rozładowywanie najbardziej uciążliwych zatorów. Korki w okresie wakacyjnym, zwłaszcza w upalne weekendy lub w okresach zmiany turnusów, są zjawiskiem naturalnym występującym także w innych krajach niezależnie od systemu poboru opłat. Mamy nadzieję, że dzięki połączeniu nowoczesnego rozwiązania w postaci automatycznej płatności AmberGO oraz zaangażowania użytkowników, już wkrótce uda nam się rozładować zatory na bramkach. Mimo zwiększonego natężenia ruchu odnotowaliśmy zmniejszoną ilości kolizji i znaczący spadek ilości wypadków. - mówi rzeczniczka GTC.
W lipcu i sierpniu 2019 roku doszło do 150 kolizji i 8 wypadków, w których rannych zostało 9 osób. Dla porównania statystyki z tego samego okresu w roku 2018
wyglądają następująco: 195 kolizji i 14 wypadków, w których rannych zostały 27 osoby.
Komentarze (6) dodaj komentarz
xyz_gość
05.09.2019, 12:04
xyz
Jeżeli nie zrobią pasa wyłączonego dla płatności mobilnych tak jak jest na A4, to tą aplikację można sobie wsadzić w d... .Ludzie pchają się bramkę nie patrząc na znaki i wtedy rząd 15stu aut cofa na autostradzie do tyłu. To jest dopiero brak logicznego myślenia...
Odpowiedzktoś_gość
05.09.2019, 17:05
cofanie
cyt.:"...wtedy rząd 15stu aut cofa na autostradzie do tyłu"....zastanawiam się czy można cofać do przodu? ;)
CytujXyz_gość
05.09.2019, 19:48
Xyz
Można cofać się w rozwoju ;) widzę, że wiesz coś o tym ;)
CytujGość _gość_gość
05.09.2019, 12:46
Amber Go
Dlaczego w bramce AmberGo siedzi człowiek i możne w ten sposób podjechać kto chce, a ludzie z aplikacją muszą przez to i tak stać w kolejce. Przy wjeździe podobnie. Automat nie powinien wydawać tam biletów, jeśli to bramka bezgotówkowa. I znowu ludzie z aplikacją stoją w korku, bo jakieś barany pchają się w te bramki,bo tam jest najmniejsza kolejka. System jest fajny, ale ci co go obsługują, to bezmuzgi. Zapomnieli po co został stworzony.
Odpowiedzon_gość
05.09.2019, 22:12
.
Gdy nie ma człowieka, to auta muszą cofać przed bramką :-) jeżdżę niemal codziennie i prawie za każdym razem taka sama sytuacja
Cytujktoś ;)_gość_gość
05.09.2019, 21:18
...
Xyz - widać, że do szkoły miałeś pod górkę i edukację skończyłeś na kilku klasach podstawówki....
Odpowiedz