Budowa nowego ronda u zbiegu ulic Gdańskiej i 1 Maja oficjalnie zakończona. Dzisiaj odbył się obiór techniczny.
Budowa ronda - wraz z drogą rowerową prowadzącą w kierunku Bulwaru Nadwiślańskiego - kosztowała około 1,6 mln zł.
Zadanie obejmowało przebudowę starego skrzyżowania, przebudowę chodnika oraz budowę ciągu pieszo-rowerowego w kierunku Wisły o długości ponad 600 metrów. Przebudowano także kanalizację, sieci wodociągowe, sieci teletechniczne i elektroenergetyczne. Zamontowano również nowe lampy uliczne z oprawami ledowymi.
- Po odbiorze jest kilka drobnych uwag - m. in. wiosną pojawi się grubowarstwowe oznakowanie poziome, a także specjalne rozgraniczające rozwiązanie, które zapobiegnie przejeżdżaniu linii odgraniczającej drogę rowerową, która ma krótkim fragmencie biegnie w ciągu jezdni. - dodaje Rytlewski.
W najbliższych dniach w związku z zakończeniem robót na zlokalizowane w starym miejscu przystanki wróci komunikacja miejska.
- Autobusy będą zatrzymywać się w wyremontowanych zatokach od najbliższego poniedziałku - mówi Przemysław Boleski, szef Miejskiego Zarządu Dróg.
Budowa ronda - wraz z drogą rowerową prowadzącą w kierunku Bulwaru Nadwiślańskiego - kosztowała około 1,6 mln zł.
- Roboty mogły się rozpocząć dzięki oszczędnościom uzyskanym na innych inwestycjach. Pamiętajmy o tym, że umowę zawarliśmy w połowie sierpnia. Cieszymy się, że zima nie pokrzyżowała nam szyków i udało się inwestycję zakończyć - mówi Wojciech Rytlewski z Miejskiego Zarządu Dróg.
Zadanie obejmowało przebudowę starego skrzyżowania, przebudowę chodnika oraz budowę ciągu pieszo-rowerowego w kierunku Wisły o długości ponad 600 metrów. Przebudowano także kanalizację, sieci wodociągowe, sieci teletechniczne i elektroenergetyczne. Zamontowano również nowe lampy uliczne z oprawami ledowymi.
- Po odbiorze jest kilka drobnych uwag - m. in. wiosną pojawi się grubowarstwowe oznakowanie poziome, a także specjalne rozgraniczające rozwiązanie, które zapobiegnie przejeżdżaniu linii odgraniczającej drogę rowerową, która ma krótkim fragmencie biegnie w ciągu jezdni. - dodaje Rytlewski.
W najbliższych dniach w związku z zakończeniem robót na zlokalizowane w starym miejscu przystanki wróci komunikacja miejska.
- Autobusy będą zatrzymywać się w wyremontowanych zatokach od najbliższego poniedziałku - mówi Przemysław Boleski, szef Miejskiego Zarządu Dróg.
Komentarze (14) dodaj komentarz
piotr_gość_gość
19.12.2016, 13:38
rondo
nic bardziej felernego nie można było zaplanować jako zwykle ten który to projektował podejrzewam że nawet nie był w Tczewie nie wspomnę że tam na miejscu
Odpowiedzpoldek_gość
19.12.2016, 21:04
Nie mieszaj do tego projektanta.
Zamówienie było na rondo, to rondo zaprojektowano i jak na to miejsce zrobiono to dobrze.
Cytujpiotr_gość_gość_gość
20.12.2016, 20:52
poldek
żeby coś wykonać musi być projekt to taki rysuneczek z kreskami i liniami takie coś robi Pan PROJEKTANT a potem cała reszta należy do WYKONAWCY podejrzewam że masz z tym coś wspólnego więc informuję Cię że w ocenie wielu ludzi rondo to Fuszerka Sorry
CytujAli-gator_gość
19.12.2016, 15:00
Jadąc w stronę kościoła - włączę kierunek, że zjeżdzam. Ten z prawej pomyśli że skręcam w prawo, wyjedzie i stłuczka gotowa. Hm... lepiej nie włączać kierunku. A to z kolei opóźnia tych co jadą z wiaduktu. Do du*y to rondo.
Odpowiedzend_gość
20.12.2016, 09:18
Jak każde rondo. Ma służyć do spowolnienia ruchu. Nie mylić z bezpieczeństwem.
Cytujtczewianin_gość
20.12.2016, 14:47
kierunek
Kierunek włączasz przed zjazdem z ronda a nie w chwili wjazdu na nie, chyba , że opuszczasz rondo na najbliższym zjeździe. Kierować się rozumem i przepisami to nie będzie kolizji.
CytujSiofer_gość
22.12.2016, 18:37
Aha
Przez takich baranów jak ty się korkuje w Tczewie skoro nie wiesz kiedy włączyć kierunkowskaz przy zjeździe z ronda. Na ponowny kurs wypad
CytujAdam_gość
19.12.2016, 15:24
Diabeł tkwi w szczegółach
Problemem jest mała odległość między wjazdami z ulicy Gdańskiej i od strony ulicy Czatkowskiej. Już wiele razy widziałem dwóch kierowców - obaj stoją i zastanawiają się "wjechać, nie wjechać"
Odpowiedzdelphi_gość
19.12.2016, 18:14
A ja pytam włodarzy co takiego dało owe rondo zmieniło? Chyba tylko stan miejskiej kasy! Pomijam już fakt fatalnego oznakowania na wiadukcie przy 1 Maja.
Odpowiedzandy_gość
19.12.2016, 23:17
Jaka wiec nazwa ?? cos wiadomo??/ a moze rondo Andrzeja Polojki - szefa Flexa ?:)
Odpowiedzmeme_gość_gość
20.12.2016, 08:13
hehe
Zastanawia mnie tylko jedno. Dlaczego na wjezdzie na rondo jest usytuowany przystanek autobusowy? W taki sposob ma byc rozladowany ruch? Takie rzeczy tylko w Tczewie
OdpowiedzGość_gość
20.12.2016, 19:53
Re: przystanek
A nie wydaje się Tobie, że ten przystanek jest tam konieczny, a na budowę zatoki brakuje miejsca? A jakież tam są natężenia tego ruchu że potrzebujesz go rozładowywać? Poczekasz te 30 góra 60 sekund i gwarantuje, że korka tam nie uświadczysz.
Odpowiedzmeme_gość_gość
21.12.2016, 08:03
hehe
No tak. Przystanki na wiaduktach, na skrzyzowaniach a teraz na rondzie. Czy naprawde nie ma innej bardziej trafionej lokalizacji na przystanki? Takie rozwiazania nie podnosza bezpieczenstwa i jest poprostu beznadziejne
Odpowiedzchudy gej_gość
21.12.2016, 09:05
Rondo nie służy
jak sami powyżej wpisują - wielbicielom ostrej jazdy . Przecież na tym polega nauka kultury. Kończy się zatem w Tczewie szaleństwo podrasowanych dopalaczami temperamentów. Swoje emocje mogą testować na ścieżkach poligonowych. Teraz najpilniejszym pozostaje wykonanie przystanku symetrycznego na ul. Gdańskiej vis - a -vis wjazdu do Szkoły Sportowej Nr 2. Wtedy skończy się bezsens jazdy do WĘZŁA KOMUNIKACYJNEGO i przesiadki na powrót do przystanku przy Kościele na Gdańskiej.
Odpowiedz