Od listopada w życie wchodzi nowy wyższy cennik biletów. To efekt problemów przewoźnika, któremu z powodu rosnących cen paliw, czy oczekiwań finansowych kierowców, nie bilansowały się koszta działalności. Umowa między P. A. Gryf a miastem obowiązuje do końca roku, Zakład Usług Komunalnych ogłasza przetarg, który wyłoni nowego przewoźnika na okres 35 miesięcy. Tymczasem pasażerowie liczą na to, że bilety - szczególnie dla tych, którzy korzystają z autobusów codziennie, staną się tańsze.
Na wrześniowej sesji Rady Miasta przyjęto nowy cennik biletów. Ma to związek z żądaniami obecnego przewoźnika, związanymi z wysokimi cenami paliwa i rosnącymi kosztami płac. Środki z podwyżki mają zapobiec odpływowi kierowców. Ci w specjalnym liście adresowanych do kierownictwa firmy przewozowej i władz miasta, domagali się m. in. aby stawka 25 złotych na godzinę była liczona bez premii, czy tego, kierowca przychodzący dobrowolnie do pracy w dniu wolnym otrzymywał wynagrodzenie 100-procentowego dodatku do stawki godzinowej. Zakład Usług Komunalnych, który odpowiada za organizację transportu na terenie Tczewa oraz władze miasta uważają, że kwestie sposobu naliczania wynagrodzeń kierowców to wewnętrzna kwestia firmy. Aby zapobiec odpływowi kierowców i spełnić żądania przewoźnika, miasto musiało znaleźć 1,6 mln zł. Z budżetu miasto dopłaci do komunikacji miejskiej ok. 1,1 mln złotych, a reszta pochodzić będzie z podwyżki cen biletów. Najwyższe podwyżki dotyczą osób spoza Tczewa, które nie mogą korzystać ze zniżek z karty mieszkańca.
Sytuacji u przewoźnika przygląda się Zakład Usług Komunalnych, który odpowiada za organizację transportu na terenie Tczewa. Więcej w materiale poniżej:
Nie wszystkich argumenty przewoźnika i urzędników, dotyczące uzasadnień podwyżek, jednak przekonują. Na portalu społecznościowym zawiązano grupę "Tanie bilety", której organizatorzy domagają się wprowadzenia niższego cennika, a także wprowadzenia biletów miesięcznych. Do tematu podwyżek odniósł się ostatnio prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.
Prezydent zapowiedział, że w przyszłym roku (termin warunkują możliwości finansowe budżetu) miasto planuje zlecenie bardzo dokładnych badań napełnienia i analizy transportu.
Obecnie ZUK będzie szukał nowego przewoźnika na okres 35 miesięcy. W tym tygodniu zostanie opublikowana SIWZ do przetargu.
Na wrześniowej sesji Rady Miasta przyjęto nowy cennik biletów. Ma to związek z żądaniami obecnego przewoźnika, związanymi z wysokimi cenami paliwa i rosnącymi kosztami płac. Środki z podwyżki mają zapobiec odpływowi kierowców. Ci w specjalnym liście adresowanych do kierownictwa firmy przewozowej i władz miasta, domagali się m. in. aby stawka 25 złotych na godzinę była liczona bez premii, czy tego, kierowca przychodzący dobrowolnie do pracy w dniu wolnym otrzymywał wynagrodzenie 100-procentowego dodatku do stawki godzinowej. Zakład Usług Komunalnych, który odpowiada za organizację transportu na terenie Tczewa oraz władze miasta uważają, że kwestie sposobu naliczania wynagrodzeń kierowców to wewnętrzna kwestia firmy. Aby zapobiec odpływowi kierowców i spełnić żądania przewoźnika, miasto musiało znaleźć 1,6 mln zł. Z budżetu miasto dopłaci do komunikacji miejskiej ok. 1,1 mln złotych, a reszta pochodzić będzie z podwyżki cen biletów. Najwyższe podwyżki dotyczą osób spoza Tczewa, które nie mogą korzystać ze zniżek z karty mieszkańca.
Sytuacji u przewoźnika przygląda się Zakład Usług Komunalnych, który odpowiada za organizację transportu na terenie Tczewa. Więcej w materiale poniżej:
Nie wszystkich argumenty przewoźnika i urzędników, dotyczące uzasadnień podwyżek, jednak przekonują. Na portalu społecznościowym zawiązano grupę "Tanie bilety", której organizatorzy domagają się wprowadzenia niższego cennika, a także wprowadzenia biletów miesięcznych. Do tematu podwyżek odniósł się ostatnio prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.
- Gdyby nie było podwyżek taryfy, stałaby się po prostu tragedia - autobusy nie wyjechałyby na ulicę. - powiedział w rozmowie z dziennikarzami włodarz - Trzeba znaleźć taki system, który byłby tańszy dla mieszkańca. Zmniejszenie kosztów może być dokonane zmianą taryfy. Dzisiaj dopłacamy do funkcjonowania komunikacji miejskiej 11 mln zł, zaś 5-6 mln przewoźnik otrzymuje z wpływów z biletów. Kilka miesięcy temu analizowaliśmy wprowadzenie bezpłatnej komunikacji - aby to zrobić, musielibyśmy znaleźć w budżecie 16-17 mln zł. Bezpłatna komunikacja w Malborku kosztuje 4 mln - bo linii jest mniej niż u nas. Na tę chwilę nie mamy tych kilkunastu milionów złotych. Musimy pamiętać o tym, że tworzenie budżetu na przyszły rok jest trudne - mamy żądania płacowe pracowników, nie wiemy też wciąż, jakie będą ceny prądu na kolejny rok.
Prezydent zapowiedział, że w przyszłym roku (termin warunkują możliwości finansowe budżetu) miasto planuje zlecenie bardzo dokładnych badań napełnienia i analizy transportu.
- Na chwilę obecną nie widzę możliwości wprowadzenia biletu miesięcznego - pamiętajmy, że w tle mamy wprowadzenie biletu Fala, a bilet miesięczny utrudniłby rozliczanie się z InnoBalticą. Ale przede wszystkim musimy brać pod uwagę możliwości budżetowe. Wprowadzenie miesięcznego to bardzo duże zamieszanie w stosunku do obecnego systemu. A podobny efekt można osiągnąć innymi zasadami - mówił prezydent, dodając, że temat taryf będzie analizowany jeszcze podczas tworzenia przyszłorocznego budżetu.
Obecnie ZUK będzie szukał nowego przewoźnika na okres 35 miesięcy. W tym tygodniu zostanie opublikowana SIWZ do przetargu.
Komentarze (34) dodaj komentarz
EkO_gość
18.10.2022, 09:12
żarcik z rana w stylu tczewskim
Jaki przetarg? Przecież to farsa. Wiadomo kto wygra. Mogę się założyć :) Ktoś chętny? Jeśli chodzi o inicjatywę tanie bilety Tczew, liczę, że będziecie działać nadal mimo przeciwności losu!
Odpowiedzdd_gość
18.10.2022, 10:02
da
Lucas daj spokój, bredzisz. Zajmij się związkami w powiecie
CytujEkO_gość
18.10.2022, 10:29
Kto? :D
CytujPrzetarg rozstrzygniety_gość
18.10.2022, 19:40
Wygrał GRYF
Nie trzeba być prorokiem żeby to wiedzieć już dzisiaj jeszcze przed ogłoszeniem przetargu
CytujKinjo _gość
18.10.2022, 09:25
Co za...
Co ma Fala do naszego miesięcznego? Chłopie, proszę Cię...
OdpowiedzX_gość
18.10.2022, 09:26
Najpierw "brodaty" przyklepal wypieprzenie kasy na karte miejska, potem kolejne wypieprzenie kasy na karte mieszkanca (ktora miala umozliwiac dodatkowe znizki gdzies tam, a ch*j umozliwia - a mozna bylo poprostu wprowadzic znizki za przejazdy dla mieszkancow Tczewa po okazaniu PITu i posiadaniu pierwszej karty) a teraz chce wprowadzic system Fala. BRAWO za gospodarnosc! Ps. Jak cztyalam system ten pobiera oplate z aplikacji czy po przylozeniu karty platniczej do kasownika (zwanego walidatorem). A co jesli sytem sie "zawiesi" albo "niechcacy" wpieprzy mi za przejazd cala gotowke z konta, bo byl problem z polaczeniem?
Odpowiedzkomorowski _gość
18.10.2022, 09:34
kiedy pytają go
prezydent ma depresję i boi się odpowiadać na trudne pytania w radio Tczew . Musi znać pytanie dwa dni wcześniej , by złożyć poprawnie zdanie
OdpowiedzGryf_gość
18.10.2022, 09:57
Panie Jacek G. stanowisko kierowców było jasne w sprawie podwyżek a ty bredzisz że jesteś zdziwiony? Ogarnij się!
Odpowiedz. _gość
18.10.2022, 10:12
Nie ma pieniędzy na tańsze bilety i dopłaty do autobusów, ale pieniądze na wybieg dla psów na kanonce są..
Odpowiedzmichal_gość
18.10.2022, 10:13
zlikwidowac autobusy
po co w ogole autobusy w tak malym miescie jak Tczew?oprocz emerytow to ktos jezdzi w ogole?
OdpowiedzHoody77_gość
18.10.2022, 18:35
Kto jeździ?
Twoja stara.
CytujRoman_gość
18.10.2022, 10:37
No
Co nie będzie pobudki z ręką w nocniku, bo dużo osób zrezygnuje z jazdy autobusem przy tych cenach biletów bo kogo będzie stać..
Odpowiedzpasażer_gość_gość
18.10.2022, 11:40
coś tu nie pasuje
HALO , Rozumiem jest umowa z przedsiębiorcą "GRYF" za taką kwotę wykonać usługi transportowe na wszystkie linie wskazane w umowie, a tu w treści tego artykułu jest następujące zdanie:( aby zapobiec odpływowi pracowników "GRYF" i spełnić żądanie przedsiębiorcy miasto musi dołożyć 1.6 mln złotych ) nie rozumieć tego . UMOWA JEST np: na 3 lata z określoną kwotą za usługi + co roku procent wzrostu cen biletów.Więc co obchodzi stronę umowy odpływ pracowników GRYF to problem przedsiębiorcy zatrudniającego kierowców. Co obchodzi stronę umowy żądanie przedsiębiorcy ,że mu brakuje 1.6mln . WARTO by było zapoznać się z zapisami umowy ,gdyż coś tu nie pasuje pod względem formalnym.Za płace i podwyżki płac kierowców odpowiedzialny jest pracodawca nie usługobiorca (miasto Tczew) GRYF JEST USŁUGODAWCĄ NIE PODMIOTEM powiązanym pod względem finansowania z miastem, płac kierowców. Takim rozumowaniem należy zauważyć ,że kierowcy zatrudnieni w GRYFIE otrzymują wynagrodzenia z UM za pośrednictwem GRYF , a GRYF żąda wzmocnienia środków na płace. Coś tu nie pasuje. MIESZKAŃCY POWINNI ZAPOZNAĆ SIĘ Z OBECNĄ UMOWĄ MIEDZY MIASTEM(ZUK) , a Przedsiębiorcą GRYF. Nie wszyscy są ciemnogrodem w Tczewie ponieważ tak to wygląda z strony Włodarzy i tak mieszkańców władza traktuje.
OdpowiedzANALizaor_gość
18.10.2022, 12:21
przewozy
Zrozum że albo dopłata przewoźnikowi żeby mu się opłaciło - albo brak przewoźnika w listopadzie i grudniu, bo przewoźnik po zapłaceniu kar umownych byłby mniej w plecy niż dokładając do interesu przez ostatnie dwa miesiące wykonywania umowy... Obawiam się że tańszych biletów nie będzie. Nie liczyłbym na to, no chyba że miasto dorzuci proporcjonalnie dużo więcej dotacji w stosunku do prognozowanych zysków z biletów.
CytujMieszkaniec_gość
18.10.2022, 15:04
ewidentnie tu coś nie pasuje
Przewoźnik wyczuł, ze dostanie wszystko to co chce. Najpierw miasto zgodziło się na wcześniejsze okrojenie rozkładu jazdy a teraz na zwiększenie dotacji. To nie jest takie oczywiste, że przewoźnik zerwał by umowę. Jeżeli zerwałby umowę to nie mógłby startować do przetargu (jeżeli miasto by taką przesłankę wykluczenia uwzględniło). Z daleka ta współpraca śmierdzi.....
CytujHoody77_gość
18.10.2022, 18:37
Autobusy
100% racji. Gdyby autousy nie wyjechały to powinny być kary za niewywiązanie się z umowy.
CytujMemory_gość
20.10.2022, 20:40
Ok. Miasto nie dokłada. Przewoźnik zrywa umowę. Wypłaca karę... Jaka ona jest w umowie? A miasto na szybko musi organizować transport zastępczy który będzie kosztował więcej nie uzyskane odszkodowanie za zerwanie umowy i za kwotę którą teraz miasto da przewoźnikowi. I tak cześć mieszkańców korzysta z komunikacji.
CytujGOŚĆ45_gość_gość_gość
18.10.2022, 14:09
Przetarg na komunikację
ZOBACZYMY ILU CHĘTNYCH SIĘ ZGŁOSI DO PRZETARGU??? PODEJRZEWAM, ŻE BĘDĄ KOLEJNE FIRMY PCHAĆ SIĘ DRZWIAMI I OKNAMI!!! HAHAHA LUB JUŻ JEST WSZYSTKO JASNE, A W PAPIERACH MUSI WSZYSTKO GRAĆ!
Odpowiedzpasażer_gość
18.10.2022, 15:01
umowa w obrocie gospodarczym
"Zrozum że albo dopłata przewoźnikowi żeby mu się opłaciło - albo brak przewoźnika w listopadzie i grudniu, bo przewoźnik po zapłaceniu kar umownych byłby mniej w plecy niż dokładając do interesu przez ostatnie dwa miesiące wykonywania umowy... Obawiam się że tańszych biletów nie będzie. Nie liczyłbym na to, no chyba że miasto dorzuci proporcjonalnie dużo więcej dotacji w stosunku do prognozowanych zysków z biletów."
OdpowiedzZUK jako podmiot Samorządowy nie może szukać innego przewożnika (tak się wyraża w nagłówku treści artykułu). ZUK OBOWIĄZUJE PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH i profesjonalna obsługa postępowań przetargowych. W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI trzeba przygotować dokumentację przetargową z zabezpieczeniem interesów umowy. Zgodnie z ustawą z 13 kwietnia 2007r.oraz z ustawą z dnia 11 września (Prawo zamÓwień publicznych (DZ.Ust. z 2019r) tym całym bałaganem powinna zająć się KRAJOWA IZBA OBRACHUNKOWA,czy interes prawny jest w normach ustawy pomiędzy jednostką samorządową ,a Przedsiębiorcą "GRYF"Sp. z o.o s.k w ŻUKOWIE.
hoh_gość
20.10.2022, 12:20
d
Co to za bełkot?
CytujEgon_gość
18.10.2022, 17:25
Wszystkie koszty rosną a bilety mają tanieć. Geniusze na poziomie stratega z Żoliborza co dwóch jednakowych butów założyć nie potrafi.
OdpowiedzHoody77_gość
18.10.2022, 18:40
Gościu ruc*any przez ojca. Koszty rosną wszędzie a nie tylko w Tczewie matkoj*bco to dlaczego Malbork na za darmo. Te same warunki.
CytujJa_gość
18.10.2022, 17:53
Tczew
Kiedys po Tczewie lata temu jeździla "nasza miastowa"komunikacja, czy nie było by łatwiej znowu miec "swoje miastowe"
OdpowiedzKierowca_gość
18.10.2022, 18:16
A gość z ZUK cały czas jak mantrę powtarza dyrdymały które przekazał gryf. A nie dodał, że dyrektor B. Mielczarczyk nakazał kierownikowi uwalac kierowców by można było zabrac cała premie. Czyli defacto stawka godzinowa pozostawała by bez zmian A gryf wraz z Pobłocki zdefraudują 1.6 MLN. Przecież Rumcajs oficjalnie w TV powiedzial że z koteckim zna się kupę czasu. W ogóle nie podejrzane
OdpowiedzPrawda Czasu_gość
20.10.2022, 06:46
Układy
Zapewne nic się nie zmieni- pozostanie przewoźnik, zmienią się ceny biletów!! Referendum lub przewietrzenie przy urnach wyborczych!!
CytujHoody77_gość
18.10.2022, 18:42
Szmato
Pobłocki szmato. Gdyby autousy nie wyjechały na ulice to powinny być kary za niewywiązanie się z umowy. Czyż nie?
OdpowiedzAdams _gość
18.10.2022, 19:12
Żenada
Prezydent powinien wylecieć z wielkim hukiem, autobusy wiecznie opóżnione zabawa z mostem na mostowej , bilety za drogie do jakości. Prezydent powinien wyburzyć stacje benzynową i zrobić objazd by ominąć osrane rondo co jest bardzo wielką pomyłką. Czas odejść prezydencie
Odpowiedzwrukwiony wyborca_gość
19.10.2022, 17:45
odejsc? czas tego gnoja wyp***ić!
CytujKinjo _gość
18.10.2022, 20:22
Włodarz bez pomysłu na miasto!
Koniec obłędu! Pobłocki ustąp z urzędu!
OdpowiedzDwaslowaodemnie_gość
18.10.2022, 22:09
Re re
Jakby wam robiło te 20gr na bilecie.. ile jeździsz w miesiącu?? 50-60razy? Paliwo po ostatnich kilku miesiącach skoczyło o prawiw 3zl na litrze, co mają powiedzie Ci co dojeżdżają samochodami do pracy?? A wy się wyklocacie o te marne grosze, idźcie lepiej się kłócić o koszty jedzenia i węgla, tam szukajcie oszczędności.. a nie na kierowcach którzy też muszą utrzymać swoje rodziny, także mają droższe życie niż wczensiej tyczy się to nas wszystkich, nie tylko tych co kupują zafajdane bilety.. zapytajcie czemu Państwo nas tak okrada, doi do ostatniego grosza. Zygam tą polską mentalnością, jak widzę co się dzieje to na prawdę ...
Odpowiedzmeszkaniec_gość
19.10.2022, 09:58
re re re
"Państwo okrada, doi do ostatniego grosza" właśnie dlatego żeby dawać firmom prywatnym takim jak Gryf. 1,1 mln zł z kosmosu się nie bierze tylko z naszym podatków! A dlaczego każdy mieszkaniec ma płacić za to że firma PRYWATNA chciała wygrać przetarg obniżając koszty pracy a teraz chce więcej?
CytujRick Sanchez _gość_gość
19.10.2022, 13:05
...
Bardzo dobrze niech drożeją bilety, a Pobłocki jest moim królem ????????????
Odpowiedz._gość
19.10.2022, 16:55
mów od rzeczy
JAKIM KRÓLEM ? po prostu używa socjotechniki ,wie ,że w TCZEWIE SPOŁECZEŃSTWO( nie wszyscy) są bierni nie wykazujące żadnej inicjatywy obywatelskiej więc uważa się za kompetentnego.
CytujHsjsj_gość
22.10.2022, 08:23
Jsjs
""Państwo okrada, doi do ostatniego grosza" właśnie dlatego żeby dawać firmom prywatnym takim jak Gryf. 1,1 mln zł z kosmosu się nie bierze tylko z naszym podatków! A dlaczego każdy mieszkaniec ma płacić za to że firma PRYWATNA chciała wygrać przetarg obniżając koszty pracy a teraz chce więcej?"
OdpowiedzNie ja uważam ze powinny być tańsze, a pretensje trzeba mieć do miasta bo kierowcy to też ludzie. A nie zwierzęta niewolnicy.. Koszty wyższe życia dotyczą nasz wszystkich w całej Polsce, a nie tylko tych co jeżdżą tczewskim autobusami. Pytanie co mimo tej dotacji to da, bo z tego co wiem to te aneksy są nic nie warte, bo wymagania jakie tam postawili żeby dostać normalna stawkę są wręcz nie do osiągnięcia bo opóźnienia nie są winą kierowcy, a rozkładu jazdy który ustalono bez brania pod uwage godzin szczytu.