Kolejowe przejścia graniczne w Polsce - czy są zagrożone?

(fot. mat. prasowe)
Kolejowe przejścia graniczne w Polsce - czy są zagrożone?
Ruch odbywający się na kolejowych przejściach granicznych w Polsce nie jest zagrożony, choć uległ znaczącemu osłabieniu w efekcie wojny na Ukrainie - dowiadujemy się z debat prowadzonych w ramach wydarzenia Intermodal In Poland 2022. Co jeszcze na temat taboru kolejowego, a zwłaszcza newralgicznego Nowego Szlaku Jedwabnego sądzą eksperci? Jakie są prognozy na najbliższe miesiące? Wreszcie, jak na dalsze funkcjonowanie NSJ zapatrują się Chińczycy?

Kilka słów o konferencji Intermodal In Poland 2022
Wydarzenie, które odbyło się w dniach 27-29 września 2022 roku w Janowie Podlaskim to największa tego typu konferencja skupiająca się wokół transportu kombinowanego w Polsce. Branży niezwykle dynamicznej, rozwojowej, ale też zagrożonej chociażby w obliczu prowadzonych za wschodnią granicą działań wojennych. Zmiany geopolityczne oraz napięta sytuacja na Ukrainie były wiodącymi motywami przewodnimi spotkania ponad 300 ekspertów, przedsiębiorców i przedstawicieli administracji publicznej. Dyskutowali oni nad bieżącymi bolączkami oraz wyzwaniami kolejnictwa w Polsce - m.in. o niezwykle istotnej dla kraju, Europy i świata trasie Nowego Szlaku Jedwabnego ze szczególnym naciskiem na newralgiczny punkt Rejonu Przeładunkowego - Małaszewicze.

Diagnostyka kolejowa - system pomiaru obciążeń pionowych SMCV
Wyzwania, z jakimi obecnie mierzy się nie tylko polska, ale też światowa kolej oraz szerzej - transport intermodalny - zmuszają do rozważań na temat infrastruktury kolejowej. Warto pamiętać, jak duże znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa oraz stabilności przesyłów mają dobrze wyważone, nieprzeciążone osie oraz koła, które płynnie suną po szynach, nie wpływając na ich  nadmierną degradację.


Właśnie na tym polu widać zapotrzebowanie na system SMCV. Jest on autorskim opracowaniem Marini Impianti Industriali, a jego autoryzowanym dostawcą jest MMR Group TransComfort . Eksperci podczas konferencji Intermodal in Poland zwrócili uwagę na jego przeznaczenie, czyli:

- sprawdzanie i monitorowanie obciążenia taboru pod kątem bezpieczeństwa ruchu,
- delegowania prac związanych z prowadzeniem przeglądów, konserwacji oraz prac naprawczych,
- obniżanie kosztów utrzymania sieci kolejowych, dzięki ograniczeniu zużywania torów lub występowania uszkodzeń mechanicznych w ich obrębie.

Dzisiaj, choć poszukuje się alternatywnych tras dla tych prowadzących przez terytorium Rosji, nadal ani Korytarz Środkowy prowadzący przez Baku, Tibilisi i Kars, jak również opcje na Morzu Kaspijskim nie są tak atrakcyjne biznesowo, czasowo i finansowo, jak te, biegnące przez Polskę i Białoruś. Modernizacja infrastruktury zwłaszcza w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze jest zatem niezbędna.

Na jakich obszarach stosować systemy SMCV?
Obszar i zakres zastosowań przewidzianych dla SMCV jest bardzo szeroki i obejmuje nie tylko kolejnictwo, ale też zakłady przemysłowe, terminale kontenerowe oraz inne miejsca, w których występuje ruch mieszany lub towarowy.
Szczególnie zaś akcentuje się istotny na trasie NJS terminal przeładunkowy mieszczący się w Małaszewiczach. Jego rola dla sprawnej realizacji usług transportowych między Chinami a Europą jest nie do przeceniania, dlatego warto skupić się szczególnie na tym obszarze, rozważając modernizację zamiast czekania na nieodwracalne zmiany wymuszające konieczność rozpoczęcia remontu. Prace w takim zakresie są nie tylko bardziej kosztowne, ale też pracochłonne i niestety w wielu punktach wymagają wyłączenia portu z ruchu.

Powyższy tekst jest materiałem reklamowym (artykuł sponsorowany), który stworzył wyłącznie Reklamodawca. Redakcja Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zawarte w tym artykule. Chcesz zamówić taki artykuł? Zapraszamy tutaj: reklama Tczew
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (2)
dodaj komentarz

  • qq_gość

    26.10.2022, 18:28

    po hu...k to dziadostwo tu?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx9 
  • Czefscy Geje_gość

    26.10.2022, 19:41

    http://www.youtube.com/watch?v=KPsztu68_pA

    Odpowiedz
    IP: 84.239.xx9.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.